Σάββατο, Απριλίου 12, 2014

Κυριακή Βαΐων: Τη μία "Ωσαννά", την άλλη "Σταυρωθήτω". π. Στυλιανός Μακρής



Σκάβοντας τ χωράφι του νας γρότης, βρκε κάποτε μία μεγάλη εκόνα τς Παναγίας. Σκέφθηκε μέσως ν τν πά στν κκλησία το χωριο, γι ν τν προσκυνήσουν ο συγχωριανοί του. πειδ μως ταν βαρειά, τν βαλε στν πλάτη το ποζυγίου του κα τράβηξε κατ τ χωριό. Στ δρόμο, σοι βλεπαν τν εκόνα, τν προσκυνοσαν μ ελάβεια. Τ ποζύγιο ασθάνθηκε σπουδαο κα νόμισε πς εχε μερίδιο στ προσκυνήματα το κόσμου. χωρικός, βλέποντας τ λογό του ν φουσκών π περηφάνεια, το επε: «Κάτσε ν τελειώσουμε πρτα μ τν εκόνα  κα μετ θ σ ξυλοφορτώσ, πως σο ταιριάζει».

Τ ποζύγιο το σημερινο εαγγελικο ναγνώσματος εναι να ταπειν γαϊδουράκι. συνήθιστο τ φαινόμενο νας βασιλις ν μν ππεύ λογο, πο εναι σύμβολο δύναμης. δο πρώτη πογοήτευση τν εροσολυμιτν, νακατεμένη μ τς αχς κα τς φωνς το νθουσιώδους χλου. Περίμεναν βασιλι δυνατό, αστηρό, βλοσυρό, μ δυ τρία μαχαίρια ζωσμένα στ μέση, τοιμο ν δώσ μ βροντερ φων τ σύνθημα τς πανάστασης, καν ν πατάξ τος ωμαίους δυνάστες κα ν ναδείξ τος βραίους σ κυρίαρχη δύναμη στν περιοχή, βασιλι πο θ ξεχώριζε στ νδύματα κα θ φοροσε πολύτιμο δαχτυλίδι, σημάδι ξουσίας.
χλος! διος χθς κα σήμερα! νόητος πάντοτε, ς μ διακρίνων τ ρθό, τ ληθινό, π τ ψεύτικο κα παροδικό, μεταβαλλόμενος π τ μι μέρα στν λλη, γόμενος κα φερόμενος π τν νεμο το συμφέροντός του, εκολόπιστος, λαφρόμυαλος, καιροσκόπος, πικίνδυνος. Ναί! Τέτοιος ταν κα χλος πο προϋπάντησε τν Χριστό ξω π τν ερ πόλη, γιατ μετ π ξι μέρες Τν σταύρωσε. λλα εεργετήθηκε, λλα περίμενε, λλα κατάλαβε, λλα ποφάσισε. Τόσα θαύματα, τόσες θεραπεες, τόσες εεργεσίες, χορτασμοί, λόγια σοφά, νεκραναστάσεις, κι μως! τ μι «Ελογημένος», τν λλη «πικατάρατος»· τ μι «μετ βαΐων κα κλάδων», τν λλη «μετ μαχαιρν κα ξύλων»· τ μι «σαννά», τν λλη «Σταυρωθήτω». Νά, ατς εναι χλος!
Περίμεναν πιβλητικ εσοδο, λλ λίγο τος τ χάλασε τ γαϊδουράκι...π μακρυ ο φαρισαοι κοιτοσαν καχύποπτοι. «ποκλείεται ν εναι ατς πο περιμένει σραήλ», σκέφτονταν πονηρά. προφητεία γνωστή: «Μ φοβσαι, ερουσαλήμ· δο βασιλιάς σου ρχεται καθήμενος πάνω σ να γαϊδουράκι», μως νος τους τελείως λλοτριωμένος π τν φθόνο κα τν κακία, πλανεμένος π τν περηφάνεια τς περοχς τς κοινωνικς τους θέσης, δν τος φηνε ν ννοήσουν τ δέοντα. χλος, ρκετ συγκράτητος, νθουσιώδης, ταν δύσκολο κείνη τ στιγμ ν χειραγωγηθ. ς στρωνε τ μάτιά του. Εχαν ξι μέρες καιρό, γι ν τν δασκαλέψουν, ν τν καθοδηγήσουν, ν τν κοροϊδέψουν, ν τν πάρουν μ τ μέρος τους, ν τν στρέψουν κατ το εεργέτη του, ταν κενος στ βμα τ Λιθόστρωτο θ κουγε τος βραίους ν πιλέγουν τν πελευθέρωση το Βαραββ.
Ποτ δν κατάλαβαν ποιός εναι ησος, γιατ ποτ δν εχαν ταπείνωση. ταπεινς διακρίνει τν ταπεινό, γι’ ατ κα ο φαρισαοι δν διέκριναν τι πάνω στ ταπειν ποζύγιο ταν ταπεινς Μεσσίας. Τν περίμεναν ν δόξ, τ δ ποζύγιό του συνευδοκοσε στν ντροπ κα τν τίμωση, τν ποίαν ς νταπόδωση το τοίμασαν στ Γολγοθ. Τν εδαν ν δακρύζει, παράδεκτο γι ποιον χει ξιώσεις ν εναι βασιλιάς.
Ο πόγονοί τους κόμη περιμένουν τν Μεσσία. Τ επε διος Κύριος: «γ χω ρθει στ νομα το Πατρός Μου κα δν μ δέχεσθε· ν λθ λλος στ νομα το αυτο του, κενον θ τν δεχθτε». Ναί, θ τν δεχθονε, δελφοί μου, ατν πο θ ρθ ς Χριστς τάχα μ μι δεύτερη παρουσία, λλ θ ποδειχθ τέτοιος πο ταίριαζε στος προγόνους τους, σκληρς κα δυσώπητος, βλοσηρς κα κακόψυχος, συγκίνητος κα σπλαχνος, λλαζονικς κα περφίαλος, μ λες τς μαρτίες κα λα τ δαιμονικ διώματα.
Γι μς τος χριστιανος Μεσσίας ρθε· εναι προς κα ταπεινς στν καρδι ησος Χριστός, ληθινς Θες πο γινε νθρωπος γι χάρη μας. Σήμερα Τν ποδεχόμαστε λειτουργικά, χι ς χλος, λλ ς λαός Του ελογημένος, ς κκλησία Του, ς ποίμνιό Του. Δν μς ζητ ν στρώσουμε μάτια, λλ τς μαρτίες μας, γι ν περάσ π πάνω τους μ τ ποζύγιο τς ταπεινώσεως, στ ποο ναπαύθηκε, τν Τίμιο κα Ζωοποι Σταυρό Του, τσι στε ν τς σβήσ μι γι πάντα. Δν μς ζητ ν κρατήσουμε βάγια, λλ τ για προστάγματά Του στν καρδιά μας, τσι στε ν μν παρασυρθομε, ν μν πλανηθομε κα Τν προδώσουμε, πως χλος κενος. 
Σήμερα τ πόγευμα, δελφοί μου, εσοδεύουμε στ Μεγάλη βδομάδα, τν πιό κατανυκτικ περίοδο το τους. ς προετοιμάσουμε αυτος καταλλήλως, γι ν πολαύσουμε κα τν χαρ τς ναστάσεως.


π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά