Σάββατο, Απριλίου 12, 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ ,«Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ωσαννά εν τοις υψίστοις».του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λέρου κ.κ. Παισίου

Αγαπητοί μου  αδελφοί,
Η σημερινή εορτή της βασιλικής του Χριστού εισόδου στην επίγειο Ιερουσαλήμ, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, φανερώνει την διάρκεια αυτής της μεγάλης εορτής και είναι μία και η αυτή, διότι ο Κύριος των κυριευόντων και  Βασιλεύς των βασιλευόντων είναι χθές και σήμερα ο αυτός και στους αιώνας.
Ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για να καταργήσει πρώτα την εξουσία της ανομίας, της αδικίας, και να ελευθερώσει το ανθρώπινο γένος από την δουλεία και την τυραννία του Διαβόλου και να  προπαρασκευάσει την μέλλουσα βασιλεία Αυτού διά της δικαιοσύνης και της αληθείας.
Η σημερινή θριαμβευτική είσοδος του Κυρίου στην επίγειο Ιερουσαλήμ είναι  προπαρασκευαστική, είναι τύπος και εικόνα και προτύπωση της μελλούσης του Χριστού βασιλείας στην πνευματική Ιερουσαλήμ, στην άνω Ιερουσαλήμ και θα έλθει ο  Κύριος τότε, όχι καθήμενος  επί πώλου όνου πραΰς και σώζων, αλλά επί θρόνου δόξης ως κριτής δίκαιος.
Και τότε οι μεν εχθροί αυτού, οι άπιστοι, οι άνομοι, που δεν θέλησαν να αναγνωρίσουν αυτόν ως  Βασιλέα και Σωτήρα, καθώς και όλοι οι διώκτες της πίστης, θα καταδικαστούν σε αιώνια τιμωρία, οι δε δίκαιοι θα κληρονομήσουν την αιωνία  μακαριότητα, την αιώνιο βασιλεία.
Εκείνος ήλθεν, αυτεπάγγελτος, εξʼ ουρανού, από άπειρο προς τον πεπτωκότα άνθρωπο αγάπη δια  να συνδιαλλαγεί μετʼ αυτού και να τον οδηγήσει ξανά στην αιώνιο βασιλεία, στη βασιλεία  του  Θεού, που δεν είναι «βρώσις και πόσις, αλλά δικαιοσύνη και άσκησις και αγιασμώ».
Και ο άνθρωπος της τότε εποχής, αλλά της σημερινής εποχής αντί να ακούσει τον λόγο του  Κυρίου και να αποβάλει τον παλαιό άνθρωπο το φθειρόμενο από την  απάτη και την επιθυμία του Διαβόλου και να σωθεί, του ανταπέδωκε «του μάννα χολή, αντί του ύδατος όξος, αντί του αγαπάν με σταυρό με προσηλώσατε».
Αυτή είναι η έννοια, η αιτία και ο σκοπός της σημερινής εορτής, που απʼ άκρο έως άκρο της οικουμένης εορτάζει η επί γής στρατευομένη του Χριστού Εκκλησία, και εμείς οι πιστοί σείοντες  σήμερα, αυτή την αγία ημέρα, τα βαΐα των φοινίκων, ως εκείνοι οι παίδες, αναφωνούμε το: «Ωσαννά τω Υιώ Δαβίδ, ευλογημένος ο ερχόμενος ο βασιλεύς του νέου Ισραήλ».
Διαρκώς, άρα, εισέρχεται ο Κύριος στη νέα Ιερουσαλήμ, που είναι η Εκκλησία αυτού και εισέρχεται πραΰς και σώζων, για  να απαλλάξει τον άνθρωπο από την αμαρτία και τον αιώνιο θάνατο και να αναδείξει όσους τον δέχθηκαν και τον πίστεψαν άξιους πολίτες της ουρανίου  βασιλείας του. «Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω, εάν τις ακούση της φωνής μου και ανοίξη την θύραν, εισελεύσομαι προς αυτόν και δειπνήσω μετʼ αυτού και αυτός μετʼ εμού».
Η ζωή του ανθρώπου εδώ στη γή είναι προετοιμασία και προπαρασκευή για την μέλλουσα ζωή, και  επομένως ο άνθρωπος πρέπει να εργάζεται και να πράττει έργα αρετής, έργα αγάπης, έργα δικαιοσύνης, έργα ευάρεστα στον Θεό.
Επομένως, κάθε ημέρα και ώρα που περνά είναι πολύτιμος για κάθε έναν άνθρωπο, και τούτο γιατί, εάν κάνει κανείς καλή χρήση του χρόνου και εργάζεται και πράττει το αγαθό, τότε γίνεται κληρονόμος της  αιωνίου βασιλείας.
Εάν όμως ο άνθρωπος κάνει κακή χρήση του χρόνου και εργάζεται και διαπράττει το κακό αντί του καλού, τότε ζημιώνεται, γιατί χάνει την βασιλεία των ουρανών και πίπτει στην απώλεια και θα θλίβεται στα δεινά της αιωνίου κολάσεως.
Ανάγκη, λοιπόν, για τον άνθρωπο της κάθε εποχής είναι, προκειμένου η ψυχή του να βρεί ανάπαψη, αγαλλίαση και σωτηρία στην άνω Ιερουσαλήμ, να αγωνίζεται τον αγώνα τον καλό, να αγωνίζεται πνευματικά, και μάλιστα, να βιάζει τον εαυτό του μήπως έλθει αιφνίδιος ο θάνατος και τότε θα μείνει έξω του νυμφώνα του Χριστού.
Βία για τον άνθρωπο νοείται η πνευματική αυτού εργασία, η οποία είναι διπλή, εσωτερική  και εξωτερική, γιατί διπλά είναι τα εμπόδια που κωλύουν τον άνθρωπο να εισέλθει στην βασιλεία των ουρανών· πρώτα τα εσωτερικά πάθη και οι κακίες και οι επιθυμίες του κόσμου τούτου και οι οποίες είναι πολλές και διάφορες και δεύτερο τα εξωτερικά εμπόδια πού προέρχονται από τις ψευδείς διδασκαλίες, θεωρίες και πράξεις εκείνων που δεν πιστεύουν ότι ο Ιησούς είναι ο σωτήρας  του κόσμου.
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Εάν θέλουμε την σωτηρία της ψυχής μας και επιθυμούμε να κληρονομήσουμε την Άνω  Ιερουσαλήμ, την βασιλεία των ουρανών, οφείλουμε  μετά πολλής προθυμίας και αγάπης να προετοιμάζουμε τους εαυτούς μας με καλά έργα και ενάρετες πράξεις, να καθαρίσουμε και να αγιάσουμε  την ταλαιπωρημένη ψυχή μας με ειλικρινή μετάνοια και καθαρή εξομολόγηση, και τότε με καθαρή ψυχή να προσέλθουμε μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης να κοινωνήσουμε  των αχράντων μυστηρίων.
Τότε όντως θα εισέλθει ο Βασιλεύς των βασιλευόντων και Κύριος των κυριευόντων και στην δική μας Ιερουσαλήμ, δια να μας φωτίσει με το ανέσπερο φώς της θεϊκής Του αγάπης.
Στέκεται και κρούει και σε εμάς την θύρα της ψυχής μας το Εσφαγμένο αρνίο της Αποκαλύψεως,  ας ακούσουμε την φωνή του και ας του ανοίξουμε να εισέλθει μέσα μας, για να ενωθούμε με Αυτόν και να γίνουμε σύσσωμοι και σύναιμοι Αυτού αξίως. « Άρτον ουράνιον και ποτήριον ζωής γεύσαστε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος».
Αδελφοί μου
Αυτές τις άγιες ημέρες που έρχονται ας δείξουμε κι εμείς προς τον Ερχόμενο Κύριο ότι είμαστε αληθινοί χριστιανοί με την πίστη μας, με την ευλάβειά μας, με έργα αγάπης, φιλανθρωπίας και αλληλεγγύης προς τους ενδεείς αδελφούς μας, διότι αυτά ζητά και από εμάς ο χθές και σήμερα και  στους αιώνας, «ο επί πώλου όνου καθεσθήναι καταδεξάμενος Κύριος, των κυριευόντων και Βασιλεύς των βασιλευόντων».
Ας ταπεινωθούμε και ας πλύνουμε και εμείς, αδελφοί μου, τα πόδια του Κυρίου με τα δάκρυα της  μετανοίας μας, ως η Μαρία, δια του πολυτίμου μύρου και ας ποιήσουμε και εμείς δείπνο, ως ο λεπρός Σίμων, δίνοντας ελεημοσύνη προς τους πτωχούς και τούτο διότι, όπως λέγει ο Κύριος, «η ελεημοσύνη» καλύπτει πλήθος αμαρτιών.
Αυτά πάντα πράττοντες και ποιούντες θα γίνουμε και εμείς άξιοι πολίτες της άνω Ιερουσαλήμ, της βασιλείας των ουρανών ψάλλοντες  και λέγοντες με αγαλλίαση ψυχής: «ευλογημένος ο ερχόμενος ο βασιλεύς του Ισραήλ».
ΑΜΗΝ. 
Ο. Λ. Κ. Α. Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά