Δευτέρα, Ιουνίου 16, 2014

ΟΧΕΤΟΣ ΦΩΤΟΚΙΤΣΑΡΙΑΣ καὶ ΑΥΤΕΙΔΩΛΙΣΜΟΥ!

ΟΧΕΤΟΣ  «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ» ΦΩΤΟΚΙΤΣΑΡΙΑΣ

«Προαλωσιακὰ φαινόμενα»

.         Ὅ,τι καὶ νὰ πεῖς ματαιοπονεῖς. Ἐν τούτοις τὸ προνόμιο, νὰ ψελλίζεις καλοπροαίρετα τουλάχιστον, δὲν ἀφαιρεῖται οὔτε ἐκχωρεῖται, ὅταν μάλιστα κάποια φαινόμενα θυμίζουν προανακρούσματα ἱστορικῶν ὀλέθρων.
.         Κατ᾽ἐπανάληψιν ἔχουμε ἀναφερθεῖ στὸ ἴδιο πνιγηρὸ φαινόμενο ἐκκοσμικεύσεως καὶ πνευματικῆς ρηχότητας: τῆς ἀκατάσχετης φωτογραφήσεως «ἱερῶν προσώπων» ἐξ ἀφορμῆς ἱερῶν πανηγύρεων καὶ ἄλλων «ἱερῶν φεστιβάλ». Πάντως τὸ φαινόμενο ἔχει λάβει διαστάσεις ἱερῆς καταιγίδας, ὅπου ἡ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (δηλ. μιὰ πολὺ… “σπάνια” τελετὴ…!) φωτογραφίζεται μέχρι“ἀποστραγγίσεώς” της. Τὰ πιὸ ἱερά, τὰ πιὸ ἅγια, τὰ πιὸ μυστικά, τὰ ὁποῖα μυστικῶς παρέδωσαν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι καὶ μυστικῶς μὲ πολὺ θεῖο φόβο παρέλαβαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καὶ γιὰ τὰ ὁποῖα θεολόγησαν, αὐτὰ τὰ ἅγια στὶς παμπόνηρες ἡμέρες μας διοχετεύονται καὶ διακινοῦνται ἀνὰ τὰς ἠλεκτρονικὰς ὁδοὺς καὶ τὰς διαδικτυακὰς ρύμας.
.         Κανένας δὲν ξέρει τὸν λόγο. Τὸν λόγο δηλ. ποὺ ΚΑΘΕ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ σὲ ὅλες της τὶς “φάσεις” πρέπει νὰ ἀπαθανατίζεται ὡσὰν κοσμικὴ δεξίωση ἢ φιέστα. Τὸν λόγο μόνο νὰ τὸν ὑποπτεύεται μπορεῖ. Κι ὅποιος κι ἂν εἶναι, χρεώνεται σὲ ἐκείνους ποὺ παρέχουν ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ τὴν ἄδεια γιὰ τὴν τόσο “ἄγρια” καὶ ἀδίστακτη φωτογράφηση καὶ διαδικτυακὴ δημοσιοποίηση.
.            Οὐδεὶς καλοπροαίρετος ἀρνεῖται τὶς ἀναμνηστικὲς φωτογραφίες. Ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἀνάμνηση ἔχουμε φτάσει στὴν ἀναίδεια καὶ στὴν φτηνὴ (πάμφθηνη) κολακεία. Γιὰ νὰ γίνει πιὸ πρακτικὴ ἡ προσέγγιση, διερωτώμαστε: τί καινούργιο καὶ ἀναμνηστικό, τί “μοναδικὸ” μπορεῖ νὰ κουβαλοῦν ἀσταμάτητες σειρὲς δεκάδων φωτογραφιῶν μὲ τὶς ἴδιες καὶ ἐπαναλαμβανόμενες σὲ κάθε Θ. Λειτουργία λειτουργικὲς κινήσεις ἱερέων καὶ ἀρχιερέων; Τί εἴδους ἀνάμνηση εἶναι αὐτὴ ἡ “νέα μόδα”; Δὲν ἀρκεῖ ὅτι ἡ Θ. Λειτουργία εἶναι μιὰ λειτουργικὴ ΑΝΑΜΝΗΣΗ τοῦ Πάθους καὶ τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου;.         Τί νὰ εἶναι ὅλο αὐτὸ τὸ ἀσυγκράτητο νεοφανὲς φαινόμενο ποὺ ἐκχέεται ἐπιβλητικὸ μπροστὰ στὰ ἔκπληκτα μάτια τῶν ἀνθρώπων;
.          Νὰ εἶναι ἆραγε μιὰ νέα ἀθώα ποιμαντικὴ ἢ ἱεραποστολικὴ μέθοδος; Ἀφελὴς μᾶλλον καὶ ἀνεπέρειστη ἡ ἰδέα.
.           Νὰ εἶναι ἆραγε μιὰ ἀνακουφιστικὴ διαδικασία αὐτοεπιβεβαιώσεως; Συμπάθεια καὶ στοργὴ ἐν προκειμένῳ ὅπως σὲ κάθε θέμα ὑγείας.
.           Νὰ εἶναι ἆραγε μιὰ ἀνελέητη ἐντυπωσιομαχία; Ὑπερβολή. Δὲν μεταχειρίζονται ποτὲ τέτοιες μεθόδους οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ.
.          Νὰ εἶναι ἆραγε μιὰ ἀνιδιοτελὴς ἔκφραση καὶ τιμητικὴ προσφορὰ σὲ ὑπέροχες καὶ μοναδικὲς ἱερὲς προσωπικότητες; Ἀξιέπαινο ὡς σύλληψη ἀλλὰ γκροτέσκο ὡς ὐλοποίηση.
.       Ὅ, τι καὶ νὰ εἶναι πάντως κάθε μέρα προστίθενται καὶ νέα μέλη, νέες περσόνες στὸ πάνελ τῆς ἀμετρίας καὶ τῆς κουφότητας, σ᾽ αὐτὴ τὴν κούρσα συναγωνισμοῦ φωτογραφικῆς ματαιοδοξίας. Καὶ φτάσαμε σ᾽ ἕνα κατάντημακακόγουστου εὐτελισμοῦ τῶν ἱερῶν καὶ ὑποβάθμισης τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους,σ᾽ ἕναν ὀχετὸ νοσηρῆς φωτοκιτσαρίας καὶ πυογόνου αὐτειδωλισμοῦ.

.           Πέρα ἀπὸ τὶς ἀνεξιχνίαστες αἰτίες ἕνα εἶναι σίγουρο: ὅτι εἶναι κακὸ στὰ μάτια τῶν ἀνθρώπων τοῦ κόσμου νὰ προβάλλεται μιὰ «Ἐκκλησία» ποὺ ἀνακυκλώνει μονομανῶς αὐτὸ τὸ κίτς καὶ ἐνδίδει τόσο ἀπροκάλυπτα στὴν κολακεία, ἡ ὁποία ὑπερβαίνει τὴν παθολογία τῶν ἀνθρώπων τοῦ κόσμου!



.           Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς συχωρέσειή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά