Σάββατο, Ιουλίου 12, 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Την συγγένεια που ο άνθρωπος πολλές φορές συνάπτει με τα ζώα μας φανερώνει ζωντανά η σημερινή ευαγγελική περικοπή. Είναι η ιστορία των δαιμονισμένων των Γεργεσηνών. Θα μπορούσαμε όμως να την ονομάσουμε και ιστορία των χοίρων, των γουρουνιών. Ιστορία με πέντε φράσεις που δυστυχώς και οι πέντε ταιριάζουν και στον άνθρωπο. Τι ήταν τα ζώα που έβοσκαν στην περιοχή; Ήταν χοίροι. Αν κάποιο άνθρωπο τον αποκαλέσεις γουρούνι θα θυμώσει και θα σου επιτεθεί. Και όμως πολλές φορές πασχίζουμε να το μιμηθούμε. Αν κάποιον τον αποκαλέσεις Ζώον θα αγανακτήσει διαμαρτυρόμενος. Και όμως θεωρητικά και πρακτικά κατεβαίνει στο επίπεδο του ζώου.
Πολλοί άνθρωποι δέχονται την υλιστική αντίληψη περί ανθρώπου και ισχυρίζονται ότι ο άνθρωπος είναι εξελιγμένο ζώο, δέχονται την ανόητη και αντιεπιστημονική θεωρία ότι ο άνθρωπος ήταν κάποτε ζώο και συγκεκριμένα πίθηκος και εξελίχθηκε σε άνθρωπο. Κατ' αυτούς δηλαδή ο Θεός είχε την δυνατότητα να φτιάξει ζώο αλλά δεν είχε την δυνατότητα να κατασκευάσει άνθρωπο. Ο Θεός μπορούσε να δημιουργήσει ζώο άλογο και δεν μπορούσε να δημιουργήσει τον άνθρωπο, που ως λογικό όν περισσότερο του ταιριάζει;
Ο άνθρωπος κάνει πράγματα που ταιριάζουν σε ζώα. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας τονίζει ότι πολλές φορές ο άνθρωπος γίνεται χειρότερος από τα ζώα. Το ζώο έχει ένα ελάττωμα, ο άνθρωπος έχει πολλά ελαττώματα. Ο άνθρωπος εξημερώνει άγρια ζώα και τα μετατρέπει σε ήμερα τον εαυτό του όμως δεν μπορεί να τον εξημερώσει, να τον τιθασεύσει.
Δυστυχώς ομοιάζει με τα ζώα πολλές φορές ο άνθρωπος Αλλά εάν υπάρχει κάποιο ζώο στο οποίο έχει μεγαλύτερη ομοιότητα είναι το ζώο που βλέπουμε στην σημερινή ευαγγελική περικοπή, ο χοίρος. Το γουρούνι είναι ζώο ακάθαρτο, κυλιέται μέσα στον βούρκο. Γι' αυτό και είναι σύμβολο της ακαθαρσίας. Κυλιόμεθα δυστυχώς και εμείς σήμερα στην ακαθαρσία των ακαθάρτων παθών. Τον χοίρο μπορείς να τον πλύνεις αλλά που καθαρό τον καμαρώνεις ρίχνεται πάλι στην ίδια βρωμιά. Έτσι και ο άνθρωπος. Πλένεται κάποτε στο λουτρό της εξομολογήσεως , καθαρίζεται, λευκαίνεται αλλά δεν προλαβαίνει να βγει από το εξομολογητήριο και πάλι πέφτει στο ακάθαρτο πάθος.
Τα γουρούνια των γεργεσηνών ήταν μία κερδοσκοπική επιχείρηση και μάλιστα παράνομη. Γνώριζαν τα αφεντικά τους ότι ο Μωσαϊκός νόμος απαγόρευε το χοιρινό κρέας. Άρα η βοσκή των χοίρων ήταν εκτός νόμου αλλά δεν το υπολόγισαν κι αυτό. Πάνω απ' όλα τα χρήματα. Κίνητρο των ενεργειών τους τα λεφτά. Η παρανομία πάντοτε βγάζει πολλά λεφτά. Τα παιδιά και οι νέοι μας σήμερα έχουν καταντήσει προσοδοφόρος επιχείρηση. Βγάζουν πολλά χρήματα π.χ. όσοι ασχολούνται με νεανικά παιχνίδια. Περισσότερα βγάζουν όσοι ασχολούνται με την νεότητα, με τη δήθεν διασκέδαση και με την δήθεν χειραφέτηση των νέων. Αφού τους μετατρέψουν σε άβουλα νούμερα, στην συνέχεια τους εκμεταλλεύονται αγρίως.
Το να υπάρχει μια αρρώστια, μια επιδημία είναι κακό, αλλά αναμενόμενο. Το να διώχνουν το γιατρό, που μπορεί να προσφέρει φάρμακα και θεραπεία στα θύματα της αρρώστιας αυτό είναι φοβερό και τραγικό. Αυτό είναι το Τελευταίο που έκαναν οι κάτοικοι των Γεργεσηνών. Αντί να ευχαριστήσουν το Θεό για το καλό που του έκανε, τον έδιωξαν. Αντί να τον υποδεχθούν σαν Σωτήρα της περιοχής τους και να τον παρακαλέσουν να κάνει και άλλα λυτρωτικά θαύματα, αυτοί τον παρακάλεσαν να φύγει από την περιοχή τους. Ήταν επικίνδυνος για τα άνομα συμφέροντά τους.
Διώχνουμε τον Χριστό. Και όμως ο Χριστός είναι ο μόνος που μπορεί να μας βοηθήσει σήμερα. Ο Χριστός μπορεί να μας ανασύρει από τον σημερινό γκρεμό. Ο Χριστός μπορεί να αποδαιμονοποιήση τον σύγχρονο κόσμο. Να αποτοξινώσει τα θύματα των ναρκωτικών. Να μας απαλλάξει όλους από τα δαιμόνια των ποικίλων παθών που μας έχουν κυριέψει. Ο Χριστός μπορεί να ελκύσει τα νιάτα. Ο Χριστός μπορεί να μας καθαρίσει. Αρκετά ως χοίροι κυλιστήκαμε στις λάσπες. Καιρός να καθαρισθούμε και να εξαγνιστούμε. Ο Χριστός μπορεί την αγέλη να την μεταμορφώσει σε ανθρώπινη κοινωνία, σε κοινωνία προσώπων, σε κοινωνία αγάπης. Αμήν.
πηγή:Ι.Μ.Παροναξίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά