Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Ιανουαρίου 10, 2013

Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης για το ΔΝΤ, τα τράστ και τους τραπεζίτες



09ΙΑΝ

Ο Άγιος Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης

Ο Άγιος Γρηγόριος ήταν αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου. Γεννήθηκε περί το 329 ή 330 μ.Χ. Ήταν υιός του Βασιλείου και της Εμμελείας. Ο πατέρας του καταγόταν από τον Πόντο και η μητέρα του από την Καππαδοκία.
Ο Γρηγόριος, μολονότι είχε χειροτονηθεί αναγνώστης, δεν σκεπτόταν να γίνει κληρικός, ούτε θεολόγος. Ο αδελφός του Βασίλειος, τον οποίο θεωρούσε πνευματικό πατέρα και δάσκαλό του, τον είλκυσε στην ιεροσύνη. Μετά την εκπαίδευσή του στη Νεοκαισάρεια φοίτησε στην Καισάρεια με σκοπό να γίνει συνήγορος και διδάσκαλος της ρητορικής, όπως ο πατέρας του και οι πρόγονοί του.
Σε ηλικία 40 ετών, το 371 ή 372 μ.Χ., παρακαλείται από τον αδελφό του Μέγα Βασίλειο, Αρχιεπίσκοπο τότε Καισαρείας,να δεχθεί την Επισκοπή Νύσσης. Η Νύσσα (σήμερα Νεμσεχίρ) ήταν ασήμαντη πόλη της Καππαδοκίας, επί της οδού που οδηγούσε από την Καισάρεια στην Άγκυρα. Ο Γρηγόριος δέχθηκε, από μεγάλο σεβασμό στον Άγιο Βασίλειο.
Οι Αρειανοί, όμως, του έφεραν μεγάλες ενοχλήσεις. Αντιλαμβανόμενοι, ότι στο πρόσωπό του η αίρεσή τους θα είχε σπουδαιότατο πολέμιο, σχεδίασαν να τον εξοντώσουν. Τον κατηγόρησαν λοιπόν, ότι εξελέγη Επίσκοπος αντικανονικά και σφετερίσθηκε χρήματα της Εκκλησίας. Τις κατηγορίες υπέβαλε κάποιος με το όνομα Φιλόχαρης, όργανο των Αρειανών, προς τον διοικητή του Πόντου Δημοσθένη, προς τον οποίο ο Μέγας Βασίλειος έγραψε και επιστολή. Για την κατηγορία της καταχρήσεως παρακάλεσε να γίνει ο έλεγχος για να δειχθεί η συκοφαντία, για την αντικανονική χειροτονία λέγει ότι η ευθύνη είναι δική του, διότι αυτός χειροτόνησε και ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σωστό να δικάσει επί της υποθέσεως αυτής σύνοδος Επισκόπων, των οποίων η εκκλησιαστική θέση δεν ήταν σε κανονική τάξη.Η επίκληση του Βασιλείου απέβη άκαρπη. Ο αυτοκράτορας Ουάλης ήθελε να αποφευχθεί το θέμα. Το 376 μ.Χ. ο Γρηγόριος καθαιρείται ερήμην από σύνοδο Αρειανών Επισκόπων του Πόντου και της Γαλατίας. Και ο Γρηγόριος, καταδιωκόμενος, αναγκαζόταν να πλανάται και να κρύβεται.
Η περιπέτεια έληξε τον Αύγουστο του έτους 378 μ.Χ., όταν απέθανε ο Ουάλης. Ο Γρηγόριος επανήλθε στη Νύσσα, όπου του επιφυλάχθηκε θριαμβευτική υποδοχή.
Κατά το φθινόπωρο του 379 μ.Χ. έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Αντιόχειας, η οποία συνήλθε ιδίως για την αίρεση του Απολλιναρίου. Ο Απολλινάριος, ερμηνεύοντας κατά γράμμα χωρίο της Αγίας Γραφής (κατά Ιωάννη α’ 14), υποστήριζε ότι ο Θεός Λόγος έγινε σάρκα, όχι σάρκα και ψυχή. Αρνήθηκε τον ανθρώπινο νου, την ανθρώπινη ψυχή και θέληση του Ιησού Χριστού ως στοιχεία διασπαστικά της ενότητός Του και αντίθετα προς την τελειότητά Του και αντικατέστησε τα στοιχεία αυτά με τη θεία επενέργεια. Δίδασκε, δηλαδή, στην ουσία, ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι τέλειος Θεός ούτε τέλειος άνθρωπος. Πολλοί νόμιζαν ότι ο Απολλινάριος δέχθηκε την επίδραση της πλατωνικής και νεοπλατωνικής φιλοσοφίας, αλλά το πιθανότερο είναι, καθώς πιστεύει ο Γρηγόριος Νύσσης, ότι αφετηρία στη χριστολογική του διδασκαλία είναι χωρίο επιστολής του Αποστόλου Παύλου (προς Θεσσαλονικείς Α’, ε’ 23). Στη Σύνοδο ο Άγιος ανασκεύασε τις κακόδοξες θεωρίες του Απολλιναρίου. Επίσης, η Σύνοδος του ανέθεσε αποστολή για την Εκκλησία της Βαβυλωνίας και με την ευκαιρία αυτή επισκέφθηκε και τους Αγίους Τόπους.
Το περιεχόμενο της πίστεως αποτελεί την παράδοση, η οποία μεταβιβάζεται «πατρόθεν» ως κλήρος κατά διαδοχή στους Αποστόλους διά των Πατέρων στις εκάστοτε νεότερες γενιές. Έτσι, ο Άγιος συμμετείχε, επίσης, στη Β’ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία συνήλθε το έτος 381 μ.Χ., στην Κωνσταντινούπολη επί Θεοδοσίου του Μεγάλου (379-395 μ.Χ.), για να ενισχύσει την Ορθόδοξη διδασκαλία κατά του Αρειανισμού και να αποφανθεί κατά των αιρετικών δοξασιών, τις οποίες δίδασκε ο Μακεδόνιος περί του Αγίου Πνεύματος. Στη Σύνοδο αυτή ο Γρηγόριος αναδείχθηκε υπέρμαχος της Ορθοδοξίας, αφού κατατρόπωσε τους δυσσεβείς αιρετικούς με την δύναμη των λόγων του και με αγιογραφικές αποδείξεις. Στις συζητήσεις εκείνες ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης διακρίθηκε τόσο, ώστε αν ονομασθεί Πατήρ πατέρων και Νυσσαέων φωστήρ. Και ο Θεοδόσιος τον προσονόμασε στύλο της Ορθοδοξίας.Ο Άγιος Γρηγόριος τονίζει ιδιαίτερα την συνεργασία του Αγίου Πνεύματος στην προσωπική Πνευματική ζωή κάθε μέλους της Εκκλησίας. Η Πνευματική ζωή παρουσιάζεται στη διδασκαλία του ως συνεχή ανοδική πορεία του ανθρώπου προς την τελείωση και αυτή επιτυγχάνεται με τη συνεργία Θεού και ανθρώπου. Ο προσωπικός αγώνας του κάθε πιστού μαζί με τη Χάρη του Παρακλήτου αποτελούν τις δυο προϋποθεσεις για την πνευματική τελειότητα.
Ο αυτοκράτορας, ανταποκρινόμενος σε υπόδειξη της Συνόδου, όρισε διά νόμου, ότι έπρεπε να θεωρούνται αιρετικοί όσοι δεν ήσαν σε εκκλησιαστική κοινωνία με τον Άγιο Γρηγόριο. Περιελήφθησαν δε μαζί με τον Γρηγόριο ως κανονικοί και νόμιμοι Επίσκοποι και δύο άλλοι, ο Καισαρείας Ελλάδιος και ο Μελιτηνής Οτρήιος.
Το έτος 385 μ.Χ. έρχεται και πάλι στην Κωνσταντινούπολη, για να εκφωνήσει τους επικήδειους λόγους του στη βασιλόπαιδα Πουλχερία και στη βασίλισσα Πλακίλλα, σύζυγο του αυτοκράτορα. Και πάλι αναγκάζεται να έλθει στην Κωνσταντινούπολη το 394 μ.Χ., προκειμένου να συμμετάσχει σε Σύνοδο που συγκροτήθηκε με αφορμή τη διαμάχη των Επισκόπων Βαγαδίου και Αγαπίου, οι οποίοι διεκδικούσαν και οι δύο Την Επισκοπή Βόστρων της Αραβίας.
Υπήρξε έξοχος ρήτορας, σοφός συγγραφέας ιερών συγγραφών και ζηλωτής της Ορθοδόξου Πίστεως. Ο Θεόδωρος Πρόδρομος δίδει σε ποίημά του μια ένδειξη περί των προσώπων τα οποία αποτελούν τον κορμό της κατηγορίας των Πατέρων, μεταξύ των οποίων αναφέρει και τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης :
«Τον Γρήγορον νουν, την Βασίλειον χάριν,
Το χρύσιον μέλημα του Χρυσοστόμου,
Το Γρηγορίου φθέγμα του Νυσσαέως,
Τον Μάξιμον, το θαύμα της ησυχίας»
«Ει  μη  πλήθος ην  τοκιστών ουκ αν ην το πλήθος των πενοομένων.Λύσον σου την φατρίαν , και πάντες έξομεν την αυτάρκειαν »
« Δρεπάνι του τοκιστή είναι η  δικαστική απαίτηση του χρέους, αλώνι το σπίτι του, όπου λιανίζει τις περιουσίες των αναγκεμένων ανθρώπων. Ολονών τ’ αγαθά τα βλέπει δικά του. Εύχεται στους ανθρώπους ανάγκες και συμφορές, για να τρέξουν υποχρεωτικά να δανειστούν απ΄αυτόν. Μισεί τους αυτάρκεις και όσους δεν έχουν δανειστεί απ’ αυτόν τους θεωρεί εχθρούς του. Συχνάζει στα δικαστήρια για ν’ ανακαλύψει κάποιον που τον πιέζουν οι δανειστές και ακολουθεί τους φοροεισπράκτορες, όπως τα κοράκια τους στρατούς που διεξάγουν πόλεμο( για να τρώνε τους σκοτωμένους). Κουβαλάει παντού το κομπόδεμα, και σαν δόλωμα το δείχνει σ’ εκείνους που τους πνίγει η  ανάγκη, ώστε, ανοίγοντας γι’ αυτό το στόμα, να καταπιούν μαζί μ’ αυτό και το αγκίστρι του τόκου. Καθημερινά μετράει τα κέρδη, μα η  δίψα του για χρήμα δε σβήνει. Στεναχωριέται για το χρυσάφι που έχει φυλαγμένο στο σπίτι, επειδή μένει αχρησιμοποίητο κι’ ανεκμετάλλευτο.
Πώς θα προσευχηθείς, λοιπόν, τοκογλύφε; Με τι συνείδηση θα ζητήσεις από τον Θεό κάποια ευεργεσία, συ που έμαθες όλο να παίρνεις και ποτέ να μην δίνεις; Ή μήπως σου διαφεύγει, ότι η προσευχή σου αποτελεί υπόμνηση της δικής σου απανθρωπιάς; Ποια συγχώρηση έδωσες και ζητάς συγγνώμη; Ποιον ελέησες κι’ επικαλείσαι τον Ελεήμονα; Αλλά κι’ αν ακόμη προσφέρεις ελεημοσύνη, ως προϊόν απάνθρωπης εκμετάλλευσης δεν θα είναι καρπός των συμφορών των άλλων, γεμάτη δάκρυα και στεναγμούς;
Αν γνώριζε ο φτωχός από πού προσφέρεις την ελεημοσύνη, δεν θα την δεχόταν, γιατί θα αισθανόταν σα να έμελλε να γευτεί σάρκες αδελφικές και αίμα συγγενών του. Θα σου πετούσε δε κατάμουτρα τούτα τα λόγια τα γεμάτα θάρρος και φρονιμάδα: μη με θρέψεις, άνθρωπε, από τα δάκρυα των αδελφών μου. Μη δώσεις στο φτωχό ψωμί βγαλμένο από τους στεναγμούς των άλλων φτωχών. Μοίρασε στους συνανθρώπους σου όσα με αδικίες μάζεψες και τότε θα παραδεχθώ την ευεργεσία σου. Ποιό το όφελος, αν δημιουργείς πολλούς φτωχούς (με την εκμετάλλευση) κι ανακουφίζεις ένα (με την ελεημοσύνη); Αν δεν υπήρχε το πλήθος των τοκογλύφων ( των εκμεταλλευτών γενικά), δεν θα υπήρχε ούτε η στρατιά των πεινασμένων. Ας διαλυθούν τα οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα και όλοι θ’ αποκτήσουμε την οικονομική μας αυτάρκεια».
( ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ ( 4ος αι.) “Κατά τοκιζόντων”
 
ΠΗΓΕΣ.ΦΛΟΓΑ ΚΥΡΙΟΥ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ

ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.... ΔΕΝ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΜΑΣ!

πηγή

1του Σπυρίδωνα Καραχάλιου

Το αληθινό περιβάλλον της πολεμικής που δεχόμαστε ως έθνος αποκαλύπτεται με όλες πλέον τις άθλιες πτυχές του. Η σήψη, η διαφθορά, ο θρασύς έλεγχος των «εκπολιτισμένων» βαρβάρων της Εσπερίας, η εξαθλίωση του λαού μας, όλα βρίσκουν τη θέση τους επάνω στο μωσαϊκό του ανθελληνισμού.

Κανείς πλέον δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι αυτό που μας συμβαίνει δεν είναι ένα οικονομικό ξεσκόνισμα αλλά η σημαντικότερη μάχη που καλούμαστε να δώσουμε ως έθνος, η μεγάλη αναμέτρηση της Πίστης και της Φωτιάς.


Ήρθε η ώρα να μας γυρέψουν οι μπιστικοί σκύλοι της παγκοσμιοποίησης να τους παραδώσουμε μαζί με τη φωτιά από το τζάκι και τη φωτιά της Πίστης μας. Αλλά αυτό δεν είναι διόλου εύκολο πράγμα να τελεσφορήσει στη γη του φωτός και των θυσιαστικών αγώνων. Βλέπουν βέβαια οι μισέλληνες του σιωνιστικού νεοταξισμού την αδράνεια και την ήπια αντίδραση του λαού μας έως τώρα στα δεινά που φέρανε οι προδότες πολιτικάντηδες. Μετρούν τους σφυγμούς της κοινωνίας μας και μας ετοιμάζουν την ηλεκτρονική αιχμαλωσία συναλλαγών, σκέψεων και πράξεων.

Η μεθοδευμένη ανυπαρξία των μηχανισμών καθάρσεως του πολιτικού τοπίου από τις υπεξαιρέσεις του δημοσίου χρήματος και τις φορολογικές απάτες είναι το απαραίτητο βήμα για την έναρξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η Ελλάς γίνεται για μια ακόμη φορά το πειραματόζωο για την αντικατάσταση του εθνικού κράτους από την παγκόσμια διακυβέρνηση.

Η στοχοποίηση του ελληνικού εθνικισμού και της ελληνικής αστυνομίας από το γερμανικό κοινοβούλιο και την ανήθικη ψευτοευρωπαϊκή ένωση δεν αποτελεί τίποτα άλλο από την επίθεση υποταγής της εθνικής μας συνειδήσεως και νομιμότητας. Η καταστολή του πατριωτισμού και των μηχανισμών ασφαλείας του ελληνικού έθνους.

Κατά ποια έννοια νομιμοποιούνται να ασκήσουν επάνω μας έλεγχο ξένες δυνάμεις; Ποιοι είναι αυτοί που θα μας μιλήσουν για αυταρχισμούς και ανικανότητα κρατικού ελέγχου είτε της εθνικής μας ασφάλειας είτε των δημοσίων οικονομικών μας; Αλλά και από την άλλη πλευρά πως είναι δυνατόν να περιμένουμε ακόμη λύσεις από τους άρπαγες ελληνόφωνους πολιτικάντηδες όταν οι ίδιοι κάλυπταν επί χρόνια ολόκληρα τη διαφθορά και επάνδρωναν τους θεσμούς με διεφθαρμένους;

Πως είναι δυνατόν να βάλουν τάξη στο κράτος αυτοί που έχουν πάρει εντολή να το κατεδαφίσουν; Σε καμία περίπτωση ο παράνομος και ο κατακτητής δεν γίνεται να κάμουν το έργο του φρουρού έθνους και εννόμου τάξεως. Άλλος είναι ο προορισμός τους.

Οι λύκοι έχουν ζώσει για τα καλά τη μάντρα. Γρυλίζουν, λυσσομανάνε, ουρλιάζουν ολοένα και πιο δυνατά. Το κάμουν διακριτικά είναι η αλήθεια. Αλλά το κακό δεν αλλάζει μήτε οπισθοχωρεί μονάχο του. Και από ειρηνικές επαναστάσεις μην περιμένετε τίποτα. Ένα μεγάλο παραμύθι είναι, η νάρκωση πριν τον ακρωτηριασμό σε Πίστη και Πατρίδα.

Μας φέρανε τη φτώχια για να μας κάνουνε ζήτουλες. Μας φέρανε τον τρόμο στην κοινωνία και την οικονομία για να μας μουδιάσουνε σθένος και ανθρωπισμό. Χρησιμοποιούνε στην αλλοίωση του ελληνισμού μας και των ελευθεριών μας, στο αγκάλιασμα των αιώνιων εχθρών μας, ακόμη και εξωμότες της ιεροσύνης και της ορθοδοξίας μας ως κατήγορους του εθνικισμού και λάτρεις πολυπολιτισμού και αλλοθρήσκων.

Για ποιο λόγο αγκαλιάζονται χθεσινοί μονομάχοι στο πεδίο της πίστης; Για ποιο λόγο άθεοι αριστεροί προσεγγίζουν το Θείο Βήμα όταν πριν αλλάζανε δρόμο; Όταν μιλάγανε για χωρισμό κράτους και εκκλησίας; Γιατί προφανώς κάποιοι μέσα από την εκκλησία θέλουνε την παγκόσμια κοινωνία των θρησκειών. Επομένως αυτοί είναι οι εταίροι της μετάλλαξης και όχι οι πιστοί μαχητές Θεού και Ελλάδος.

Από την άλλη πλευρά πάλι για ποιο λόγο ψευτοσυντηρητικοί και ψευτοσοσιαλιστές βρίσκουν κοινό σημείο συνάντησης με την κομμουνιστική λαίλαπα στα πολυπολιτισμικά μονοπάτια και τα ανοικτά σύνορα όταν διώκουν τάχα την αναρχία και τη λαθρομετανάστευση; Αυτήν διώκουν ή την Ελλάδα και τους Έλληνες; Δεν κάμουν σε καμία περίπτωση έργο εθνικό ούτε λαϊκό. Θάβουν το έθνος μας και ρίχνουν στάχτη στα μάτια του λαού μας. Παραχώρησαν εθνική κυριαρχία, δώσανε γη και πλούτο στα σκυλιά του παγκόσμιου κτήνους, του εμπόρου εθνών και πίστεως και τώρα μας βάζουνε στα ηλεκτρονικά κελιά του λόγου που λέγεται Παγκοσμιοποίηση και Αντίχριστη Σιωνιστική Δικτατορία.

Θυμηθείτε. Μας κάνανε να αφήσουμε πίσω σκλαβωμένες ελληνικές πατρίδες. Μας συνήθισαν να επικαλούνται άλλοι λαοί τη δική μας ιστορία και τα δικά μας τάχα ελεύθερα εδάφη. Διαλύσανε οικογένεια και παιδεία. Κατηγορήσανε και φυλακίσανε παρασημοφορημένους Έλληνες Στρατιωτικούς. Συκοφάντησαν Ιερά και Όσια. Ψευτοταγοί, ψευτοέλληνες και αλλόπιστοι σηκώσανε εξουσία και πλούτη υποθηκεύοντας Ελληνική Ψυχή.

Τώρα μας λένε να πληρώσουμε το λογαριασμό. Να πάρουμε τα ηλεκτρονικά δεσμά με τις ηλεκτρονικές κάρτες χρέωσης και πίστωσης σε όλες τις συναλλαγές μας και μάλιστα υποχρεωτικά. Από τα 500 ευρώ και σύντομα από το 1 ευρώ. Ύστερα θα μας φέρουν το χάραγμα. Αφού λύσανε τάχα το πρόβλημα με λιγότερη πατρίδα και λιγότερο ψωμί, θα μας πάρουν και την Πίστη για να είμαστε ασφαλείς στα χέρια του παγκόσμιου κτήνους.

Δεν πουλάμε Πατρίδα. Δεν αρνούμαστε Θεό. Είμαστε οι Πολεμιστές της Πίστης και της Φωτιάς. Είμαστε Έλληνες, είμαστε Εθνικιστές. Ερχόμαστε προς δόξα Θεού και Μεγάλης Ελλάδος και διασκορπίζονται οι εχθροί του Φωτός.






ethnikistikosagwn.blogspot.com 

Ο Θεόφιλος παρασημοφόρησε τους Λαυρεντιάδη και Κυριακίδη για ένα έργο το οποίο είχε αποκατασταθεί από το 1974 προκειμένου να διεισδύσουν στο εκκλησιαστικό σύστημα!!

πηγή
Την εποχή της παντοδυναμίας τους ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης και ο Πέτρος Κυριακίδης για να εδραιώσουν την παρέμβασή τους στο σύστημα εξουσίας έπρεπε να διεισδύσουν και στο εκκλησιαστικό σύστημα. 
«Free Sunday», 31.05.2009: Στο παραπάνω
δημοσίευμα οι παρασημοφορημένοι επιχειρηματίες
φέρονται ως χορηγοί των εργασιών συντήρησης
τη στιγμή που η συγκεκριμένη αναστήλωση ήταν
προσφορά της ΜΚΟ Ρωμιοσύνη, η οποία διαχειρίζεται
κονδύλια από το Υπ.Εξ., δηλαδή λεφτά του
Έλληνα φορολογούμενου ή κάνουμε λάθος;


  
Αρπάζουν την ευκαιρία όταν ο καταληψίας του πατριαρχικού θρόνου στα Ιεροσόλυμα Θεόφιλος Γιαννόπουλος πρότεινε στον μέχρι στιγμής καταζητούμενο από τις ελληνικές αρχές Πέτρο Κυριακίδη να αναλάβει τις δαπάνες συντήρησης του «δοχειού», έναν αρχαιολογικό χώρο δυτικά του Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου. 

Ο Θεόφιλος αναγνωρίζοντας τη συμβολή του τον τίμησε πακετο με τον λαυρεντη λαυρεντιαδη με την ανώτατη διάκριση του Πατριαρχείου, το παράσημο του Ανωτέρου Ταξιάρχου του Τάγματος των Ιπποτών του Παναγίου Τάφου. 










Ο χώρος του δοχειού σήμερα

Ο χώρος του δοχειού σήμερα


Ο χώρος του δοχειού μετά την αρχαιλογική έρευνα των ετών 1973-74
με καλυμμένη τη δεξαμενή (βαπτιστήριο) για την προστασία των εισερχομένων.




Ιεροσόλυμα 26.12.1974. Υποβολή εκθέσεως Εργασιών
Αναστηλώσεως εν τω Ι. Ν. της Αναστάσεως, Ι.Μ. Τιμίου
Σταυρού και στον Τάφο της Παναγίας εν Γεθσημανή.

"Θεός με ξέρει" Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Άκουσα μια φορά τον Θ.   να λέει, πως ο Θεός τον γνωρίζει και έχει μια θέση γι΄ αυτόν εκεί πάνω, και μου άρεσαν τα λόγια του. Θεώρησα ότι είναι ταπεινός άνθρωπος.


         Αν είναι ταπεινό, το να θέλουμε να μας ξέρουν, γιατί είναι ενοχλητικό, το να μιλάει κανείς για τον εαυτό του; Ο Θουκυδίδης λέει, πως κανείς δεν ακούει ευχαρίστως κάποιον που μιλάει για τον εαυτό του.

        Νομίζω ότι πρέπει να δούμε γιατί θέλει κανείς να τον ξέρουν οι άλλοι. Ποια είναι η πρόθεσή του.


        Ξενιτιά δεν είναι να μην ξέρεις τον ξένο τόπο και τους ανθρώπους του. Ξενιτιά είναι να μην σε ξέρει ο ξένος τόπος κι οι άνθρωποι που τον κατοικούν. 

          Μαζοχιστής είμαι να θέλω να ζω την πίκρα της ξενιτιάς; Άρα καλά κάνω και θέλω να με ξέρουν οι άλλοι παρά να τους ξέρω εγώ.
Αυτή τη γνώμη έχουν όλοι όσοι αγαπούν την αυτοβιογραφική γραφή. Ο Καβάφης έλεγε, "το θέμα μου είναι ο εαυτός μου". Το ίδιο κι ο Χέρμαν Μέλβιλ, ο συγγραφέας του Μόμπι Ντικ και του ΄|Ασπροφόρη (το καλύτερό του) κ.α.

          Ο Τζεφιρέλι αρχίζει την αυτοβιογραφία του με αυτά τα λόγια: "Πιστεύω στο Θεό". Και στη συνέχεια απαριθμεί τις φορές που τον έσωσε ο Θεός από βέβαιο θάνατο. Μέχρι απ΄ το εκτελεστικό τον έσωσε την τελευταία στιγμή, όπως και το Ντοστογιέφσκι.

         Θα μου πείτε , άλλους δεν τους έσωσε. Στη θέση αυτού που σώζεται δεν σκέφτεσαι ετσι.


  πηγή

Για την επιτυχία των ονείρων μας



Γιατί κάνουμε όνειρα; Τι θέλουμε να πετύχουμε; Ασφαλώς την ευτυχία μας. Συμβάλλουν κι αυτά με το δικό τους τρόπο στο να κάνουν ομορφότερη τη ζωή μας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές, [...] πρέπει να χαράξουμε τον ορθό δρόμο που θα μας οδηγήσει στην πραγμάτωση του ονείρου. Για να επιτύχουμε στην προσπάθειά μας χρειάζονται τέσσερις βασικές προϋποθέσεις.
  1. Τα όνειρά μας πρέπει να συμφωνούν με την κλήση του Θεού. Δηλαδή, να είναι όνειρα και πόθοι, που βρίσκονται σ’ αρμονία με ό,τι νομοθετεί Εκείνος. Πρέπει ν’ αποβλέπουν στη δόξα του, οπότε θα ‘χουν την επιδοκιμασία και την ευλογία του. Αλλοιώτικα τα… κρημνίζει, όπως έκανε στην περίπτωση του πύργου της Βαβέλ! (βλ. Γένεσις ια’ [11] 1-9). Αλλά κι αν ακόμη δεν τα διαλύσει, και τα όνειρα πραγματοποιηθούν κάποτε, εφ’ όσον δεν συμφωνούν με τους νόμους του, δε θα μας προσφέρουν την ευτυχία.
    Τα όνειρα που έχουν σαν στόχο ικανοποίηση της κενοδοξίας μας, τα όνειρα που στοχεύουν σε ματαιότητες, εφήμερες κοσμικές δόξες, χολλυγουντισμούς και κάτι αμαρτωλούς πρωταγωνιστισμούς με μεγαλόστομους τίτλους, αλλά τόσο ταπεινωτικούς για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, κι αν κάποτε εκπληρωθούν, εξευτελίζουν το σώμα και προσφέρουν μια στυφή χαρά. Αφήνουν στην ψυχή ένα γλυκύπικρο αίσθημα, που αυξάνει την εσωτερική δίψα, δημιουργεί ακατάσχετο πυρετό και βασανίζει την ψυχή. Τέτοια όνειρα είναι έξω από την κλήση του Θεού. Γι’ αυτό ούτε τον Θεό ευχαριστούν ούτε και την ψυχή, τον καθ’ αυτό άνθρωπο ικανοποιούν.
  2. Πλάθοντας ο έφηβος όνειρα πρέπει να συμβουλεύεται ώριμους, σοβαρούς και πιστούςανθρώπους. Να τους ερωτά αν “ονειρεύεται” καλά, άξια του προορισμού του. Υπογραμμίζω τον χαρακτηρισμό ώριμους, σοβαρούς και πιστούς. Γιατί πολλές φορές οι νέοι κι οι νέες, άπειροι καθώς είναι, πλάθουν όνειρα παράλογα, έξαλλα, χιμαιρικά, παρακινούμενοι από το περιβάλλον, την άμυαλη συντροφιά ή από ανεύθυνους συγγραφείς και διεστραμμένους “καλλιτέχνες”, που κυριαρχούνται από το “κοσμικό” πνεύμα, την επίδειξη και τον σνομπισμό. Δεν ξέρω πόσες είν’ αυτές οι περιπτώσεις. Πάντως δεν είναι λίγες. Και ξεκινούν οι έφηβοι αυτοί με παραφουσκωμένα τα μυαλά -ξεμυαλισμένοι κυριολεκτικά- για ανώφελους, γελοίους ή και εξουθενωτικούς στόχους. Και γίνονται δυστυχισμένα και τραγικά θύματα της μωρίας των άλλων.
  3. Τα όνειρά μας πρέπει να τα εντάσσουμε κάτω από το μοναδικό Όνειρο, το οποίο πρέπει να μας συνέχει. Το Όνειρό μας αυτό είναι η, κατά το δυνατόν στον άνθρωπο, εξομοίωσή μας με τον Θεό της αγάπης, είναι η “θέωσίς” μας αφού καλλιεργήσουμε τις άγιες αρετές του Χριστού και στολιστούμε μ’ αυτές. Ανεβαίνοντας και περιφρονώντας τα μικρά να ωριμάζουμε, ν’ αποκτούμε την πρόθυμη και ταπεινή υπηρεσία του διπλανού μας, την άσκηση της χριστιανικής αγάπης. Ποθείς να γίνεις -ας πούμε- βουλευτής, υπουργός; Πρέπει να ξέρεις πως όταν πραγματοποιήσεις τούτο τ’ όνειρά σου, δεν πρέπει ν’ αποβλέπεις στο να εισπράττεις χειροκροτήματα, να δέχεσαι υποκλίσεις, ν’ ακούς επαίνους, ν’ απομυζάς με πλάγιους τρόπους το δημόσιο ταμείο… Έχεις υποχρέωση ν’ αναλίσκεσαι για το σύνολο, χωρίς να νοιάζεσαι για τη μικροπολιτική και την ψηφοθηρία, ή για τον εύκολο πλουτισμό. Έχεις χρέος να “βουλεύεσαι” για τούτο το Έθνος, που λέγεται Ελλάς, κι όχι να “βολεύεσαι”, να καίγεσαι, να πάσχεις κυριολεκτικά για το σύνολο.
    Ωστόσο, κι αυτά ακόμη τα όνειρα, που αποβλέπουν στην υπηρεσία της κοινωνίας, δε θα παραμερίζουν ούτε θα επισκιάζουν το Όνειρο. Αυτά πρέπει να το εξυπηρετούν. Μικρός σωρός κονιορτού, καθώς είναι ο καθένας μας, πρέπει ν’ αποζητά την ακτινοβολία της αιωνιότητος. Τ’ Όνειρό μας πρέπει να παραμένει αναλλοίωτο: “Να πραγματοποιήσωμεν το θείον εντός μας, να κάμωμεν, ώστε ο θείος σπινθήρας που υπάρχει μέσα μας να μεταβληθεί σε φλόγα”, όπως έλεγε ο Γερμανός δραματικός ποιητής Γκαίτε. Αν έτσι προχωρούμε, τότε ας ξέρουμε πως κάτω απ’ το Όνειρο επιτυγχάνουν κι όλα τα άλλα όνειρα, παίρνουν κι αυτά αξία, αποκτούν κι αυτά περιεχόμενο.
  4. Τα όνειρα, που “βυζαίνουν από την ψυχή το αίμα της”, για να δουν ανατολή χρειάζονται κάτι περισσότερο από την ωραία σύλληψη. Είναι ανώφελο κι επικίνδυνο να ονειροπολείς ατελείωτα, έστω κι αν τα όνειρά σου είναι άξια. Γίνεσαι δυσκίνητος, βυθίζεσαι στο στείρο ρεμβασμό. Για να μη μαδήσουν τα φτερά και των πιο ευγενικών ονείρων είναι απαραίτητη η αδιάκοπη προσπάθεια. Θα παρουσιαστούν στιγμές που θα χρειαστεί πολλή τόλμη.
    Έχω υπ’ όψη μου ένα παράδειγμα, που δεν είναι καθόλου αξιομίμητο, ωστόσο έτσι καθώς πραγματοποιήθηκε, κάτι έχει να μας πει. Πρόκειται για τον αμερικανό δημοσιογράφο Μάνρυ, που πριν λίγα χρόνια ρίχτηκε σε μια τρομερή περιπέτεια αποβλέποντας μονάχα στο θόρυβο γύρω από το όνομά του. Βάλθηκε να διασχίσει μόνος τον Ατλαντικό, από την Αμερική ως την Αγγλία, σε μια βάρκα μ’ ένα τόσο δα πανάκι!…Διακινδύνευσε στην απεραντοσύνη των νερών, τα ‘βαλε με άγριους ανέμους, με την τρικυμία και την ομίχλη. Είπε αποβιβαζόμενος στην Αγγλία: “Έρχεται μια ώρα που πρέπει να αποφασίσεις για τα όνειρά σου, είτε να διακινδυνεύσεις τα πάντα για να τα πραγματώσεις, είτε να μείνεις, για όσα χρόνια σου μένουν ακόμη, στο πίσω μέρος της ζωής”.
    Αλλά, αν εκείνος, για ένα τόσο ριψοκίνδυνο και εντελώς αδιάφορο όνειρο, πάλεψε τόσο σκληρά, πόσο πρέπει να κουραστεί άραγε ο νέος που πλάθει ωραία όνειρα, κι έχει βάλει στόχους αληθινά μεγάλους;
    Κάποτε ένας νέος μου ‘γραφε με πολλή θλίψη: “Κρημνίστηκαν τα όνειρά μου…”. Ήξερα πως είχε πράγματι ωραία όνειρα: αλλά δε μόχθησε γι’ αυτά. Βιάστηκε να τα δει να εκπληρώνονται γρήγορα-γρήγορα. Φαντάστηκε, ας πούμε, τον εαυτό του στρατάρχη, αλλά δεν κουράστηκε να γίνει εύελπις!…
Γράφοντας για τα εφηβικά όνειρα μου ‘ρχεται στο νου η γενναία και αγωνιστική μορφή του αποστόλου Παύλου. Έφτιαξε κι ο δυναμικός εκείνος νέος της Ταρσού μετά την επιστροφή του στην Εκκλησία του Χριστό το Όνειρό του: Να μιμηθεί τον Χριστό και να κηρύξει το Ευαγγέλιο της σωτηρίας στα έθνη. Μεγάλος ο στόχος του. Και πάλεψε σκληρά για να τον φτάσει. Λίγες μονάχα φράσεις από τις επιστολές του είναι αρκετές να φωτίσουν το πρόβλημά μας.
Ήξερε καλά τι ζητούσε: Αγωνιζόμενος έγραφε “οὕτω τρέχω, ὡς οὐκ ἀδήλως, οὕτω πυκτεύω, ὡς οὐκ ἀέρα δέρων” (Α’ Κορ. θ’ [9] 26): Ξέρω καλά τι ζητώ, για ποιον σκοπό παλεύω και πώς θα φτάσω στο τέρμα. Δεν παρουσιάζομαι σαν να πυγμαχώ γρονθοκοπώντας τον αέρα και αγωνιζόμενος στα κούφια. “Κατά σκοπόν διώκω επί το βραβείον της άνω κλήσεως” (Φιλιπ. γ’ [3] 14). Προχωρώ κατ’ ευθείαν στον στόχο μου και τρέχω βιαστικά για να πάρω το βραβείο του ουρανού, εκεί όπου με καλεί ο Θεός. Γι’ αυτό δε λογαριάζω τίποτε, ούτε κι αυτή τη ζωή μου, προκειμένου να πραγματώσω το Όνειρό μου (Πράξ. κ’ [20] 24).
Τελειώνοντας θαρρώ πως από μόνοι μας λίγα μπορούμε να επιτύχουμε, όσο κι αν παλέψουμε για ν’ ανθίσουν τα όνειρά μας και να μη μαρανθεί ο αβρός κάλυκας προτού ν’ ανοίξει. Όσο μεγαλύτερα είναι τα όνειρά μας, τόσο περισσότερο πρέπει να τα εμπιστευθούμε στα χέρια του Θεού. Και ταυτόχρονα να ζητούμε τον φωτισμό και την καθοδήγησή Του με προσευχή και στενή επικοινωνία μαζί Του.
Ας ξέρουμε και τούτο: Εφ’ όσον προσπαθούμε να επιτύχουμε τα όνειρά μας με όσα είπαμε, κι αν ακόμη αποτύχουμε εδώ στη γη, είμαστε ουσιαστικά επιτυχημένοι. Ζούμε κιόλας μέσα στην όμορφη ατμόσφαιρα του μεγάλου Ονείρου. Γευόμαστε την άδολη και μόνιμη χαρά, που μάς προσφέρει ο αγώνας για την κατάκτηση της αρετής.
Όσοι προχωρείτε στη ζωή με όνειρα πραγματοποιήσιμα, άξια να δουν ανατολή, ο Θεός μαζί σας.

Απόσπασμα από το βιβλίο “Από τα προβλήματα των νέων μας”
του Νικ. Π. Βασιλειάδη 

Όσιος Θεοδόσιος ο κοινοβιάρχης

Όσιος Θεοδόσιος ο κοινοβιάρχης

Κοινοῦ Θεοδόσιος Ἡγεμὼν βίου,
Κοινὴ Μονασταῖς ἐκβιώσας ζημία.
Ἑνδεκάτῃ ὀλοὸν βίοτον λίπε Κοινοβιάρχης.
Βιογραφία
Ο Όσιος Θεοδόσιος γεννήθηκε στο χωριό Μωγαρισσού της Καππαδοκίας από πολύ πιστούς και ενάρετους γονείς, τον Προαιρέσιο και την Ευλογία. Έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Λέοντα του Μεγάλου (457 - 474 μ.Χ.) και έφτασε έως και τους χρόνους του αυτοκράτορα Αναστασίου του Δικόρου (491 - 518 μ.Χ.). Αρνήθηκε την έγγαμη ζωή και σε νεαρή ηλικία έγινε μοναχός. Από πολύ νωρίς διακρίθηκε για την εγκράτεια και την ηθική του τελειότητα.

Αφού ασκήτεψε κοντά σε μεγάλους ασκητές όπως ο Συμεών ο Στυλίτης (βλέπε1 Σεπτεμβρίου) και ο ησυχαστής Λογγίνος αποσύρθηκε σε απομακρυσμένο ησυχαστήριο όπου δίδασκε το λόγο του Θεού στους περαστικούς διαβάτες. Η φήμη του για την αγία ζωή του έγινε γρήγορα γνωστή στα πέρατα της αυτοκρατορίας και έφερε στο ησυχαστήριό του δεκάδες αδελφούς αναγκάζοντας τον Θεοδόσιο να ιδρύσει ένα ευρύχωρο μοναστήρι όπου εφάρμοσε πιστά τα πρότυπα του ασκητικού βίου. Έκανε πολλά θαύματα και, αφού δίδαξε τις αρετές της ασκητικής ζωής στους εκατοντάδες μαθητές του, εκοιμήθη σε βαθύ γήρας το 529 μ.Χ.

Η είδηση της κοιμήσεώς του διαδόθηκε σαν αστραπή. Και έτρεξαν πολλοί, λαϊκοί, κληρικοί και μοναχοί, ακόμη και Επίσκοποι, για να ασπαστούν το ιερό λείψανο του Αγίου ανδρός, που στάθηκε για όλους φιλόστοργος πατέρας και προστατευτικός αδελφός. Και αυτός ακόμη ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων προσήλθε να ασπασθεί και να παραστεί στην εξόδιο Ακολουθία, μεγάλη δε υπήρξε η συγκίνησή του, όταν βρέθηκε ενώπιον του ιερού σκηνώματος του Οσίου. Η σύναξή του ετελείτο στο σεπτό Αποστολείο του Αγίου Αποστόλου Πέτρου, που ήταν κοντά στην Αγία Σοφία.

Μερικά από τα θαύματα του Αγίου είναι τα εξής: Ο Άγιος είχε κατασκευάσει έναν τάφο για τον εαυτό του, ώστε βλέποντάς τον να θυμάται το θάνατο. Τον τάφο αυτόν εγκαινίασε με τον θάνατό του ένας Άγιος ασκητής, ονόματι Βασίλειος. Τον ασκητή λοιπόν αυτόν, ενώ είχε πεθάνει, μόνο ο Θεοδόσιος και ένας άλλος μοναχός τον έβλεπαν να στέκεται ανάμεσα στους άλλους μοναχούς και να συμψάλλει. Στους υπόλοιπους μοναχούς ο Βασίλειος ήταν αθέατος. Ένα άλλο θαύμα του Αγίου, είναι το ότι σε έναν τόπο στον οποίο πρόκειται να ιδρύσει μοναστήρι, άναψε σβησμένα κάρβουνα, χωρίς να έχει φωτιά. Επίσης, ο Άγιος προείπε και την καταστροφή που θα γινόταν στην Αντιόχεια από μεγάλο σεισμό.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ’.
Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς, τῆς ἐρήμου τό ἄγονον ἐγεώργησας· καί τοῖς ἐκ βάθους στεναγμοῖς, εἰς ἑκατόν τούς πόνους ἐκαρποφόρησας· καί γέγονας φωστήρ τῇ οἰκουμένῃ, λάμπων τοῖς θαύμασιν. Θεοδόσιε Πατήρ ἡμῶν ὅσιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος πλάγιος α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Ἀρεταὶς θεοσδότοις ἐκλάμψας ὅσιε, Μοναστικῆς πολιτείας ὤφθης λαμπρὸς χαρακτήρ, καὶ φωστὴρ θεοειδὴς Πάτερ καὶ ἔξαρχος, Θεοδόσιε σοφέ, τῶν Ἀγγέλων μιμητά, θεράπων ὁ τῆς Τριάδος ἣν ἐκδυσώπει ἀπαύστως,ἐλεηθήναι τᾶς ψυχᾶς ἠμῶν.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ’ - Τῇ ὑπερμάχῳ
Πεφυτευμένος ἐν αὐλαῖς ταῖς τοῦ Κυρίου σου, τάς σάς ὁσίας ἀρετάς τερπνῶς ἐξήνθησας, καί ἐπλήθυνας τά τέκνα σου ἐν ἐρήμῳ, τῶν δακρύων σου τοῖς ὄμβροις ἀρδευόμενα, ἀγελάρχα τῶν Θεοῦ θείων ἐπαύλεων· ὅθεν κράζομεν· Χαίροις Πάτερ Θεοδόσιε.

Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ'. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Ἐγκρατείᾳ καὶ πόνοις καὶ προσευχαῖς, τὴν ψυχήν σου κοσμήσας θεοπρεπῶς, γέγονας συμμέτοχος, τῶν Ὁσίων Ἀοίδιμε· καὶ τῶν θαυμάτων ὄντως, χαρίσματα ἔλαβες, τοῦ ἰᾶσθαι τάς νόσους, τῶν πίστει τιμώντων σε· ὅθεν καὶ Δαιμόνων, ἀπελαύνων τὰ πλήθη, παρέχεις ἰάματα, τοῖς ἀνθρώποις τῇ χάριτι, θεοφόρε Θεοδόσιε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Ὁ Οἶκος
Ἄνθρωπος μὲν τῇ φύσει ἐχρημάτισας Πάτερ, ἀλλ' ὤφθης συμπολίτης Ἀγγέλων· ὡς γὰρ ἄσαρκον ἐπὶ τῆς γῆς βιοτεύσας σοφέ, τῆς σαρκὸς ἅπασαν τὴν πρόνοιαν ἀπέρριψας· διὸ καὶ παρ᾿ ἡμῶν ἀκούεις· Χαίροις, πατρὸς εὐλαβοῦς ὁ γόνος, χαίροις, Μητρὸς εὐσεβοῦς ὁ κλάδος. Χαίροις, τῆς ἐρήμου πολιστὴς παγκόσμιος· χαίροις οἰκουμένης φωστὴρ ὁ πολύφωτος. Χαίροις, ὅτι ἐκ νεότητος ἠκολούθησας Χριστῷ, χαίροις ὅτι κατεμάρανας τῆς σαρκὸς τάς ἡδονάς. Χαίροις, τῶν Μοναζόντων πρόξενος σωτηρίας, χαίροις, τῶν ῥαθυμούντων τρόπος παρηγορίας. Χαίροις, πολλοὺς ἐκ πλάνης ῥυσάμενος, χαίροις, κρουνοὺς θαυμάτων δωρούμενος. Χαίροις, πτωχῶν τὴν φροντίδα ποιήσας, χαίροις, ἡμῶν ὁ προστάτης καὶ ῥύστης· Χαίροις, Πάτερ Θεοδόσιε. 

Μεγαλυνάριον
Δόσιν θεοδώρητον εἰληφώς, δόσεσιν ὁσίαις, τὰς χορείας τῶν Μοναστῶν, ἱερῶς ῥυθμίσας, δοτοὺς Θεῷ προσῆξας, τοὺς σοὶ ἐφαπομένους, ὦ Θεοδόσιε.



Οπτικοακουστικό Υλικό
media
Ακούστε το απολυτίκιο!

Όσιος Θεοδόσιος ηγούμενος Μονής Φιλόθεου εν Άθω και Επίσκοπος Τραπεζούντος

Θεοδοσίω επλάκη διπλούν στέφος,
Ως ιεράρχη και οσίω Kυρίου.
Βιογραφία
Ο Όσιος Θεοδόσιος καταγόταν από το χωριό Κορησσός Καστοριάς και γεννήθηκε από ευσεβείς γονείς. Ήταν αδελφός του Οσίου Διονυσίου (τιμάται 25 Ιουνίου), ιδρυτή της Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου Αγίου Όρους. Ο Όσιος έγινε μοναχός στην Μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους και μετά την κοίμηση του Ηγουμένου διετέλεσε Ηγούμενος αυτής. Κάποια μέρα επέδραμαν κατά του αιγιαλού της Μονής Τούρκοι πειρατές, οι οποίοι απήγαγαν τον Όσιο ως αιχμάλωτο στην Βιθυνία. Κατάφερε να ελευθερωθεί και ήλθε στην Κωνσταντινούπολη. Με την προτροπή του Πατριάρχη Καλλίστου, με τον οποίον συνδεόταν Πνευματικά, γίνεται Ηγούμενος της περίφημης Μονής του Αγίου Γεωργίου των Μαγγάνων. Για την αρετή του και την οσιότητα του βίου του εξελέγη, το 1370 μ.Χ., Επίσκοπος Τραπεζούντος. Ο Όσιος Θεοδόσιος κοιμήθηκε με ειρήνη περί το έτος 1392 μ.Χ.

Άγιος Νικηφόρος Νεομάρτυρας εκ Κρήτης

Βιογραφία
Ο Άγιος Νεομάρτυς Νικηφόρος καταγόταν από την κωμόπολη Κριτσά Μεραμβέλλου Κρήτης και ο πατέρας του ονομαζόταν Τζανής. Νυμφεύθηκε με μια Μωαμεθανή, που την έλεγαν Φετμά και απέκτησε δύο υιούς. Όμως ο Νικηφόρος αλλαξοπίστησε και έγινε Μουσουλμάνος λαβών το όνομα Ιμπραχίμ. Αλλά με την πρόνοια του Θεού ήλθε στον εαυτό του και μετανόησε για το ολίσθημά του. Από τότε ζούσε την Χριστιανική πίστη και ζωή. Η γυναίκα του, βλέποντας αυτή την μεταστροφή του, τον κατήγγειλε στις αρχές. Τότε ο Νικηφόρος συνελήφθη και οδηγήθηκε ενώπιον του βαλή της Κρήτης, στο Χάνδακα (Ηράκλειο), του Μουσταφά Πασά. Η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Ιεροδικείο, ενώπιον του οποίου ο Μάρτυρας ομολόγησε με γενναιότητα την πίστη του στον Χριστό. Η απόφαση ήταν καταδικαστική. Ο Νεομάρτυς Νικηφόρος απαγχονίστηκε το έτος 1832 μ.Χ., σε ηλικία 30 ετών και έλαβε τον αμαράντινο στέφανο της δόξας.

Γέρων Πορφύριος: Θα λάμψει η εκκλησία - Άρθρο-απάντηση στις δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας κ.Ερντογάν Μπαϊρακτάρ για τον Χριστιανισμό.



O Xριστιανισμός καταρχάς δεν είναι θρησκεία. Ο Χριστιανισμός είναι απoκάλυψις του Θεού στον άνθρωπο. Ο ίδιος ο Θεός Πατέρας έστειλε τον Μονογενή του Υιό στον κόσμο να διδάξει και με τον λόγο αλλά κυρίως με την ίδια τη ζωή Του και μέσα από τον Ενσαρκωμένο Λόγο να λάβει το ανθρώπινο γένος τη διαβεβαίωση της Σωτηρίας. Η θυσία του Ιησού Χριστού επάνω στον Σταυρό ήταν η ζωντανή θυσία στον ίδιο τον Πατέρα για να συμφιλιώσει ο ίδιος ο Υιός τον άνθρωπο με τον Πατέρα Θεό. Η Ορθοδοξία θεραπεύει τον πάσχοντα άνθρωπο και τον καθιστά Άγιο δια της Αλήθειας. Η Ορθοδοξία δεν είναι κουλτούρα, ούτε θρησκεία. Είναι το βίωμα της μιας και μοναδικής Αλήθειας που ενώνει τον Θεό Πατέρα με τον άνθρωπο και τον οδηγεί στη σωτηρία του.
Κατά Ιωάννη ΙΖ. 21 ἵνα πάντες ἓν ὦσι, καθὼς σύ, πάτερ, ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ἓν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ ὅτι σύ με ἀπέστειλας.
Το φως της αλήθειας ήλθε για να ενώσει τους ανθρώπους ενώνοντας τον Δημιουργό με το πλάσμα Του. Η αναγκαιότητα του ερχομού του Μεσσία Χριστού έγκειται στο ότι ο Ενσαρκωμένος Λόγος είναι ο απαραίτητος και μοναδικός συνδετικός κρίκος που ήρθε να γεφυρώσει το χάσμα της άγνοιας των ανθρώπων, να μας απαλλάξει από το θάνατο της αμαρτίας και να αποκαταστήσει τη σχέση μας με το Θεό. Για αυτό και η σωτηρία περνάει μέσα από τον Χριστό και η παρακαταθήκη που παραδόθηκε μέσα από την Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού στο ανθρώπινο γένος, ζητά την ενότητα εκείνη που είναι πάνω από σύνορα, εθνότητες, φυλές, χρώμα, ιδεολογίες, κουλτούρες και πολιτισμούς. Ζητά να ενωθούμε με τους ανθρώπους πρώτα γιατί κανείς δεν μπορεί να φτάσει στον Πατέρα αν δεν περάσει από τους ανθρώπους. Αυτή είναι η αλήθεια.

Τό φῶς ἐλήλυθεν εἰς τόν κόσμον, οἱ ἄνθρωποι ὅμως ἠγάπησαν μᾶλλον τό σκότος ἤ τό φῶς.

Ο Θεός για αυτή την αλήθεια δεν χρησιμοποίησε βία ποτέ, παρά μόνο την αγάπη και καυτηρίασε την πονηρία, το ψέμα, την υποκρισία του ανθρώπου και έστειλε την αγάπη του στους αμαρτωλούς όλου του κόσμου για τους οποίους ήλθε. Είναι το φως που φωτίζει τα πάντα από τα πιο φωτεινά μέχρι τα πιο σκοτεινά έργα των ανθρώπων. Ουδέν κρυπτόν υπό του ανεσπέρου ήλιου. Για να φτάσει λοιπόν το φως του Χριστού στον κόσμο εδώ και 2000 χρόνια η Χριστιανική Εκκλησία απέκτησε μοναδική υπόσταση μέσα από το αίμα εκατομμυρίων μαρτύρων και αγίων που θυσιάστηκαν και ομολόγησαν. Τι ομολόγησαν; Ότι το φως ελήλυθεν στον κόσμο. Το σκοτάδι δεν ήθελε από καταβολής ανθρωπίνου γένους να έρθει το φώς για να μην ελέγχονται τα πονηρά έργα των ανθρώπων.

Ο άνθρωπος του Χριστού μετά την Πεντηκοστή απέκτησε τη δυνατότητα να γίνει Άγιος κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση Θεού. Αυτός είναι ο προορισμός όλων των ανθρώπων και από τον ερχομό του Παράκλητου ως τις ημέρες μας, το φως αυτό διαδίδεται και μεταλαμπαδεύεται μέσα από τους Αγίους κάθε εποχής και οι άγιοι υπάρχουν μέχρι και τις ημέρες μας. Στα χρόνια τα δικά μας η Ελλάδα, αλλά και η ανθρωπότητα γνώρισε ένα τέτοιο άγιο με τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, ο οποίος δεν χρησιμοποίησε ποτέ του τη βία και τη σκληράδα και αγάπησε τους ανθρώπους όπως ο Χριστός μας. Ήταν ο Γέρων Πορφύριος, ένας μεγάλος Άγιος της εποχής μας ο οποίος ήταν ευγενής, αγκάλιαζε όλους τους αμαρτωλούς, Έλληνες και ξένους, Ορθοδόξους, Καθολικούς και Μουσουλμάνους. Αγαπούσε τους ανθρώπους και έλεγε ότι όλοι είναι καλοί αλλά τόνιζε ότι ο ίδιος είναι με τον Χριστό.

Προς Γαλάτας Β. 20 Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός·

Έλεγε «είμαι Ορθόδοξος ιερεύς του Υψίστου»H Χάρη του Παναγίου Πνεύματος ενεργούσε επάνω του ολοφάνερα και ο ίδιος γνώριζε ότι με τον θάνατο καταργούνται οι αποστάσεις και ότι ενώ στην επίγεια ζωή του πραγματοποίησε θαυμαστά πράγματα, εν τούτοις, μετά θάνατον έλεγε ο ίδιος ότι θα μπορεί να κάνει περισσότερα για τους ανθρώπους. Ο Γέρων Πορφύριος ήταν ένας σημαιοφόρος της αλήθειας του Χριστού. Γνώριζε ότι θα λάμψει η αλήθεια και η Εκκλησία.
Μετά την κοίμησή του έδειξε με θαυμαστό τρόπο σε ένα παιδί του, να επισκέπτεται μυστικό τω τρόπω, χωριά της Τουρκίας και να θεραπεύει άρρωστα παιδάκια αγγίζοντας το κεφάλι τους χωρίς να το αντιλαμβάνεται κανείς. Η αγάπη του Γέροντα δεν γνώριζε σύνορα και αποστάσεις και λειτουργούσε πάντα ενωτικά και θαυμαστά.
Εδώ και επτά χρόνια αγωνιζόμαστε για ένα πολύ σπουδαίο έργο για το καλό της ανθρωπότητας υπηρετώντας αυτή την παρακαταθήκη για την αληθινή ενότητα του κόσμου, τον αντίποδα της σημερινής ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης, δηλαδή της "ενότητας" του χρήματος. Ο κόσμος έχει ανάγκη από αγίους ηγέτες που λειτούργησαν ενωτικά και πάνω σε αυτή την αναγκαιότητα ξεκίνησε το σπουδαίο έργο για να μάθει η ανθρωπότητα για ένα άγιο Κυβερνήτη, τον Ιωάννη Καποδίστρια τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας.
Η αγάπη του Χριστού μας οδήγησε να απευθυνθούμε και στην Τουρκική Κυβέρνηση για να γνωρίσουν και αυτοί και να αγκαλιάσουν αυτό το τέλειο πρότυπο μέσα από το οποίο οι δύο λαοί μας, θα μπορούν να έρθουν πιο κοντά στην ειρήνη. Πράγματι υπήρξε ενδιαφέρον, όμως αναρωτήθηκαν το γιατί. Αντιλήφθηκαν ότι μέσα από αυτή την προσπάθεια υπηρετούμε την παρακαταθήκη ενός πολύ μεγάλου αγίου γέροντος του πατρός Πορφυρίου, ο οποίος έφυγε από αυτή τη ζωή προσευχόμενος με την Αρχιερατική Προσευχή του Ιησού Χριστού «ΙΝΑ ΩΣΙΝ ΕΝ» δηλαδή να γίνουμε όλοι ένα. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος και οι Άγιοι είναι εκείνοι που δείχνουν τον τρόπο και τον δρόμο της ενότητος. Υπηρετούμε ταυτόχρονα την παρακαταθήκη του Αγίου Γέροντα Παϊσίου που ζητούσε την επιτακτική προβολή ενός προτύπου ηγέτη, πάνω ακριβώς σε αυτό το πνεύμα της ενότητος. Ένα πρότυπο που θα συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο.
Εμείς μέσα από αυτό το έργο κάνουμε πράξη αυτές τις παρακαταθήκες και το αποδεικνύουμε σε εσάς ότι πρέπει να αγαπούμε όλους τους ανθρώπους ακόμα και τους εχθρούς μας, και πρέπει να γίνουμε όλοι σαν ένας λαός.

"Γνώσεσθαι την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς"

Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας κ.Ταγίπ Ερντογάν, είχε τονίσει ότι η Τουρκία ωφελήθηκε από την τέλεση της λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο. Η Ορθοδοξία μόνο ενώνει και ωφελεί, δεν διχάζει τους λαούς, θα απαντούσαμε εμείς.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας, κ. Ερντογάν Μπαϊρακτάρ, αναφερόμενος στον Χριστιανισμό κυρίως, είπε ότι η πνευματικότητα και τα θρησκευτικά αισθήματα αποδυναμώνονται. Θα απαντήσουμε ότι όταν λείπει η αλήθεια πράγματι, η πνευματικότητα του κόσμου απλά δεν υφίσταται. Και η αλήθεια για τους Χριστιανούς είναι ο Χριστός. Θα μπορούσαμε κ.Ερντογάν Μπαϊρακτάρ να ζήσουμε μαζί σας στην Τουρκία, μαζί με τον Τουρκικό λαό, αλλά όμως με τον Χριστό και χωρίς να ενοχλούμαστε για τον δικό σας τρόπο ζωής, πάντα σεβόμενοι τα δικά σας πιστεύω, όμως και εσείς τα δικά μας. Ο σεβασμός του αυτεξούσιου της επιλογής των ανθρώπων είναι θεμελιώδες ιδανικό στην Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη. Έτσι με τον πλέον ιδανικό και χωρίς φόβο τρόπο, να μπορέσετε να αντιληφθείτε ότι η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη δεν είναι κουλτούρα αλλά ο φορέας της βιωματικής αλήθειας του Χριστού, δηλαδή του ζώντος Θεού.
Γιατί αυτός που γνωρίζει και ζει την αλήθεια, δεν φοβάται τίποτα απολύτως.

"Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν"

ΥΣ: Σας ευχόμεθα καλή χρονιά. Το έτος 2013 λένε πολλοί ότι θα είναι έτος ανατροπής για πολλά παγκοσμίως. Θα ευχηθούμε να ανατραπεί το ψεύδος και να λάμψει η αλήθεια για το καλό της ανθρωπότητας. Σας είμαστε ευγνώμονες ειλικρινώς για αυτά που επισημάνατε στο άρθρο σας για εμάς τους Χριστιανούς και έγιναν αφορμή για να γραφτεί αυτή η επιστολή προς εσάς.
Το κατά κόσμον επίθετο του Αγίου Γέροντα Πορφυρίου είναι ίδιο με το δικό σας, «Μπαϊρακτάρης» που σημαίνει «Σημαιοφόρος».

Ιερομόναχος π.Γεώργιος
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους


πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...