Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Αυγούστου 01, 2013

Οσοι φεύγουν πριν τελειώσει η θεία Λειτουργία


thia leitourgia.jpg

Ήρθες, λοιπόν, στην εκκλησία και αξιώθηκες να συναντήσεις το Χριστό; Μη φύγεις, αν δεν τελειώσει η ακολουθία. Αν φύγεις πριν από την απόλυση, είσαι ένοχος όσο κι ένας δραπέτης. Πηγαίνεις στο θέατρο και, αν δεν τελειώσει η παράσταση, δεν φεύγεις. Μπαίνεις στην εκκλησία, στον οίκο του Κυρίου, και γυρίζεις την πλάτη στα άχραντα Μυστήρια; Φοβήσου τουλάχιστον εκείνον που είπε: «Όποιος καταφρονεί το Θεό, θα καταφρονηθεί απ' Αυτόν» (Πρβλ. Παροιμ. 13:13).
 
 
 


Τι κάνεις, άνθρωπε; Ενώ ο Χριστός είναι παρών, οι άγγελοι Του παραστέκονται, οι αδελφοί σου κοινωνούν ακόμα, εσύ τους εγκαταλείπεις και φεύγεις; Ο Χριστός σου προσφέρει την αγία σάρκα Του, κι εσύ δεν περιμένεις λίγο, για να Τον ευχαριστήσεις έστω με τα λόγια; Όταν παρακάθεσαι σε δείπνο, δεν τολμάς να φύγεις, έστω κι αν έχεις χορτάσει, τη στιγμή που οι φίλοι σου κάθονται ακόμα στο τραπέζι. Και τώρα που τελούνται τα φρικτά Μυστήρια του Χριστού, τ' αφήνεις όλα στη μέση και φεύγεις;

Θέλετε να σας πω τίνος το έργο κάνουν όσοι φεύγουν πριν τελειώσει η θεία Λειτουργία και δεν συμμετέχουν έτσι στις τελευταίες ευχαριστήριες ευχές; Ίσως είναι βαρύ αυτό που πρόκειται να πω, μα πρέπει να το πω. Όταν ο Ιούδας πήρε μέρος στον Μυστικό Δείπνο του Χριστού, ενώ όλοι ήταν καθισμένοι στο τραπέζι, αυτός σηκώθηκε πριν από τους άλλους κι έφυγε. Εκείνον, λοιπόν, τον Ιούδα μιμούνται... Αν δεν έφευγε τότε εκείνος, δεν θα γινόταν προδότης, δεν θα χανόταν. Αν δεν ξεχώριζε τον εαυτό του από το ποίμνιο, δεν θα τον έβρισκε μόνο του ο λύκος, για να τον φάει.



Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος 

Ὁ παππούλης μοῦ εἶπε νά καθίσω...!


Πρίν λίγα χρόνια, μία οἰκογένεια ἐπισκέφθηκε την ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στήν Αἴγινα. Μιά ἀδελφή ξενάγησε τό ζευγάρι μέ τό ἕνα τους παιδάκι στό δωμάτιο τοῦ Ἀγίου. Λόγω τῆς παλαιότητας τῶν ἐπίπλων δέν ἐπιτρέπεται νά καθήσει κάποιος στό κρεββάτι καί στά ὑπόλοιπα ἔπιπλα τοῦ δωματίου. Φανταστεῖτε τό πλῆθος τῶν προσκυνητῶν, αν ἐπιτρεπόταν, σέ λίγα χρόνια θά κατέρρεαν. Τό παιδάκι ὅμως πῆγε και κάθησε στό κρεββάτι. Ἡ ἀδελφή μόλις τό εἶδε ἀμέσως τοῦ εἶπε νά σηκωθεῖ γιατί ἀπαγορευόταν. Τό παιδάκι ὅμως τῆς ἀπάντησε λέγοντας:

- Γιατί νά σηκωθώ; Ὁ παππούλης μοῦ εῖπε νά καθήσω. Αὐτός πού κάθεται εκεῖ στό παράθυρο!

Ἡ μοναχή, ὅπως καί οἱ γονεῖς κατάλαβαν ἀμέσως πώς ὁ Ἅγιος ἦταν στό δωμάτιο καί τό παιδάκι μέ τήν καθαρή του τήν καρδιά τόν ἔβλεπε. Ἄφησαν τό παιδί νά καθήσει στό κρεββάτι καί γεμάτη συγκίνηση προσευχήθηκαν στόν Ἄγιο.

Συναξαριστής της 1ης Αυγούστου

Ἡ Πρόοδος τοῦ Τιμίου καὶ ζωοποιοῦ Σταυροῦ

Δηλαδὴ ἡ ἔξοδος τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπὸ τὸ παλάτι (ἢ κατ᾿ ἄλλους ἀπὸ τὸ σκευοφυλάκιο τῆς μεγάλης ἐκκλησίας) στὴν Πόλη.

Ὁ Σ. Εὐστρατιάδης γιὰ τὸ γεγονὸς αὐτὸ γράφει τὰ ἑξῆς: «Κατὰ τὴν ἡμέραν ταύτην ἐξήγετο ἐκ τοῦ σκευοφυλακίου τῆς μεγάλης ἐκκλησίας ὁ τίμιος σταυρός, περιήγετο ἀνὰ τὴν πόλιν καὶ ἐξετίθετο εἰς διαφόρους ναοὺς πρὸς προσκύνησιν καὶ ἁγιασμὸν τῶν πιστῶν καὶ πάλιν ἀπετίθετο εἰς τὸ σκευοφυλάκιον.
Βλέπε σχετικῶς καὶ προεόρτια τὴν 31η Ἰουλίου.

Ὅμως, ὁ Πατμιακὸς Κώδικας 266 ἀναγράφει ὅτι κατὰ τὴν 1η Αὐγούστου στὴ Μεγάλη ἐκκλησία ἐτελεῖτο «ἡ Βάπτισις τῶν τιμίων Ξύλων».

 


 
Οἱ Ἅγιοι Ἑπτὰ Μακκαβαῖοι, Ἀβεὶμ (ἢ Ἄβιβος), Ἀντώνιος (ἢ Ἀντωνῖνος), Γουρίας, Ἐλεάζαρος, Εὐσεβώνας, Ἀχείμ, Μάρκελλος (ἢ Σάμωνας, ἢ Εὔλαλος ἢ Μᾶρκος), ἡ μητέρα τους Σολομονὴ καὶ ὁ διδάσκαλός τους Ἐλεάζαρος

«Αὐτοκράτωρ ἐστὶ τῶν παθῶν ὁ εὐσεβὴς λογισμός». Ὁ εὐσεβὴς λογισμὸς εἶναι κυρίαρχος καὶ ἐξουσιαστὴς ἐπὶ τῶν παθῶν.

Αὐτὸ μὲ περίσσια ἀνδρεία ἀπέδειξαν οἱ ἑπτὰ ἀδελφοὶ Μακκαβαῖοι μὲ τὴν στάση τους ἀπέναντι στὸ βασιλιὰ τῆς Συρίας Ἀντίοχο, ὅταν αὐτὸς τοὺς ἔταξε δόξες, τιμὲς καὶ ἐπίγειες ἀπολαύσεις, ἂν αὐτοὶ καταπατοῦσαν τὸ Μωσαϊκὸ νόμο καὶ ἔτρωγαν ἀπὸ τὰ ἀπαγορευμένα φαγητὰ ποὺ τοὺς πρόσφερε.

Προηγήθηκε ὁ ἐνενηκονταετὴς διδάσκαλός τους, Ἐλεάζαρος, ποὺ ἐφάρμοσε στὸ ἔπακρο τὸ νόμο ποὺ τοὺς δίδασκε, μὲ ἀποτέλεσμα ὁ Ἀντίοχος νὰ τὸν ρίξει στὴ φωτιά. Ἐμπνεόμενα ἀπὸ τὴν θυσία τοῦ γέροντα διδασκάλου τους, τὰ ἑπτὰ ἀδέλφια κράτησαν τὴν ἴδια γενναία στάση ἀπέναντι στὸ βασιλιά, ὅταν τοὺς κάλεσε μπροστά του.

Στὴν ἀρχὴ ὁ Ἀντίοχος προσπάθησε νὰ τοὺς κολακεύσει μὲ διάφορα ἐγκώμια γιὰ τὴν νιότη τους. Τοὺς εἶπε ὅτι ἂν ἔτρωγαν ἀπὸ τὰ εἰδωλόθυτα ποὺ τοὺς πρόσφερε, θὰ ἀπολάμβαναν μεγάλες τιμές, καὶ φυσικὰ θὰ τοὺς ἔσῳζε ἀπὸ τὸ θάνατο.

Τότε οἱ ἑπτὰ ἀδελφοὶ ἀπάντησαν στὸν Ἀντίοχο: «χαλεπώτερον γὰρ αὐτοῦ τοῦ θανάτου νομίζομεν εἶναι σου τὸν ἐπὶ τὴν παρανόμῳ σωτηρία ἡμῶν ἔλεον». Δηλαδή, εἶναι περισσότερο ἐπιβλαβὴς καὶ ἀπ᾿ αὐτὸν τὸ θάνατο, νομίζουμε, ἡ συμπάθειά σου γιὰ τὴν παράνομη σωτηρία μας.

Ἐξοργισμένος τότε ὁ Ἀντίοχος, μὲ τροχούς, φωτιὰ καὶ ἀκόντια, ἕναν-ἕναν τοὺς σκότωσε ὅλους. Ὅταν εἶδε αὐτὸ ἡ μητέρα τους Σολομονή, ρίχτηκε μόνη της στὴ φωτιὰ καὶ ἔτσι ὅλοι μαζὶ πῆραν τὸ στεφάνι τοῦ μαρτυρίου.

 

 
Οἱ Ἅγιοι Ἐννέα Μάρτυρες ποὺ μαρτύρησαν στὴν Πέργη τῆς Παμφυλίας, Λεόντιος, Ἄττος, Ἀλέξανδρος, Κινδέος, Μνησίθεος, Κυριακός, Μηναῖος, Κατοῦνος καὶ Εὔκλεος (ἢ Εὔκλης)

Οἱ Ἅγιοι αὐτοί, μαρτύρησαν στὴν Πέργη τῆς Παμφυλίας, ποὺ βρίσκεται κοντὰ στὶς ὄχθες τοῦ Κέστρου ποταμοῦ. Τὰ ὀνόματά τους ἦταν τὰ ἑξῆς: Ἄττος, Ἀλέξανδρος, Εὔκλεος, Κατοῦνος, Κινδέος, Κυριακός, Λεόντιος, Μνησίθεος καὶ Μηναῖος. Ὅλοι στὸ ἐπάγγελμα ἦταν γεωργοί, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Μηναῖο ποὺ ἦταν μαραγκός.

Κατὰ τοὺς διωγμοὺς ἐναντίον τῶν χριστιανῶν ποὺ ἔκανε ὁ Διοκλητιανός, στὴν Παμφυλία συνέβαινε νὰ εἶναι ἔπαρχος κάποιος Φλαβιανὸς (300 μ.Χ.), ποὺ ἐφάρμοζε μὲ σκληρότητα τὰ αὐτοκρατορικὰ διατάγματα. Τότε, ἀπὸ τοὺς πιὸ θαρραλέους πιστούς, ποὺ μόνοι τους φανέρωσαν τὴν χριστιανική τους ἰδιότητα μπροστὰ στὸν ἔπαρχο, ἦταν καὶ οἱ ἐννέα αὐτοὶ Ἅγιοι. Ἀφοῦ ἔκαναν τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ καὶ κοινώνησαν τῶν ἀχράντων μυστηρίων, ὅρμησαν ὅλοι μαζὶ στὴ φλόγα τοῦ κινδύνου. Παρουσιάστηκαν στὸν Φλαβιανό, ὁμολόγησαν τὸν Χριστὸ καὶ τὸν παρακάλεσαν νὰ πάψει ἐπιτέλους νὰ κακοποιεῖ τοὺς χριστιανούς.

Ἐξοργισμένος ὁ Φλαβιανός, διέταξε νὰ τοὺς σύρουν στὸ ναὸ τῆς Ἀρτέμιδος γιὰ νὰ θυσιάσουν στοὺς θεούς. Ἐκεῖνοι, ὄχι μόνο ἀρνήθηκαν νὰ θυσιάσουν, ἀλλὰ μὲ τὴν προσευχή τους συνέτριψαν καὶ μερικὰ ἀπὸ τὰ εἴδωλα τοῦ ναοῦ. Ὁ ἔπαρχος γεμάτος μανία, ἀφοῦ ξέσκισε τὶς σάρκες τους μὲ σιδερένια νύχια καὶ ἔκαψε τὶς πληγές τους μὲ ἀναμμένες λαμπάδες, τοὺς φυλάκισε. Ἀλλ᾿ ἐπειδὴ καὶ οἱ ἐννέα ἐπέμεναν νὰ ὁμολογοῦν τὸν Χριστό, τελικά τοὺς ἀποκεφάλισε.

 

 
Ὁ Ἅγιος Πάπας ὁ νέος

«Εἰς σάκκον βληθείς, καὶ θίβῃ ἐγκλεισθείς, καὶ εἰς θάλασσαν ριφθείς, τελειοῦται».

 

 
Ὁ Ἅγιος Ἐλεάζαρος

Μαρτύρησε, ἀφού του ἔκαψαν τὸ κεφάλι.

 

 

Ὁ Ἅγιος Κήρυκος

Μαρτύρησε διὰ ἀποκεφαλισμοῦ.


 

 
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος

Μαρτύρησε διὰ ξίφους.

 

 
Ὁ Ἅγιος Πολύεκτος

Μαρτύρησε, ἀφοῦ τὸν ἔχωσαν μέσα σὲ κοπριά.

 

 
Οἱ Ἅγιοι Μηνὴς (ἢ Μηνός) καὶ Μηναῖος καὶ οἱ λοιποὶ ἐν τῷ Βιγλεντίῳ, πλησίον τοῦ χαλκοῦ Τετραπύλου

 

 

Ἡ Ἁγία Ἐλέσα, ἡ Ὁσιομάρτυς ποὺ μαρτύρησε στὰ Κύθηρα

Καταγόταν ἀπὸ τὴν Πελοπόννησο καὶ ἦταν κόρη ἑνὸς πλούσιου Ἕλληνα, ποὺ ὀνομαζόταν Ἑλλάδιος. Ἡ δὲ μητέρα της Εὐγενία, ἦταν στεῖρα ἀλλὰ θεοσεβὴς χριστιανή. Ἔτσι διὰ τῆς προσευχῆς ἀπόκτησε θαυματουργικὰ τὴν Ἐλέσα, ποὺ ἀνέθρεψε σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ Εὐαγγελίου καὶ κάτω ἀπὸ τὶς δυσκολίες τοῦ εἰδωλολάτρη ἄντρα της.

Σὲ ἡλικία 14 χρονῶν ἡ Ἐλέσα ἔμεινε ὀρφανὴ ἀπὸ μητέρα καὶ ἔτσι ἔμεινε αὐτὴ κυρία τοῦ πλούσιου σπιτιοῦ τοῦ πατέρα της. Ἀμέτρητες τότε οἱ εὐεργεσίες καὶ οἱ ἐλεημοσύνες ποὺ ἔκανε στοὺς στερημένους καὶ πάσχοντες συνανθρώπους της.

Κάποτε ὅμως ὁ πατέρας της τὴν παρακίνησε νὰ παντρευτεῖ κάποιον ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες ἄρχοντες, αὐτὴ ὅμως ἀρνήθηκε διότι ἡ κλήση της ἦταν ἄλλη, αὐτὴ τῆς ἀγγελικῆς πολιτείας. Ἔτσι ὅταν κάποτε ὁ πατέρας της ἔφυγε γιὰ κάποιο ταξίδι, ἡ Ἐλέσα μοίρασε ὅλα της τὰ ὑπάρχοντα στοὺς φτωχοὺς καὶ μὲ τὶς πιὸ πιστὲς δοῦλες της, διέφυγε στὰ Κύθηρα. Ἐκεῖ διὰ τῆς προσευχῆς, ἔκανε πολλὰ θαύματα.

Ὅταν ὅμως ὁ πατέρας της ἐπέστρεψε ἀπὸ τὸ ταξίδι καὶ ἔμαθε τὰ γεγονότα, θύμωσε πολὺ καὶ ἀφοῦ ἀνακάλυψε ποὺ βρισκόταν ἡ Ἐλέσα, ἀναχώρησε γιὰ νὰ τὴν φέρει πίσω. Ἀλλ᾿ ἡ γνώμη τῆς Ἔλεσας ἦταν ἀντίθετη αὐτῆς τοῦ εἰδωλολάτρη πατέρα.

Τότε αὐτός, ἀφοῦ ἀνελέητα τὴν βασάνισε, τελικὰ τὴν ἀποκεφάλισε καὶ ἔτσι πανάξια ἔλαβε τὸ στεφάνι τοῦ μαρτυρίου.

(Ἡ μνήμη τῆς συγκεκριμένης Ἁγίας δὲν ἀναφέρεται πουθενὰ στοὺς Συναξαριστές, τὴν βρίσκουμε σὰν μάρτυρα μόνο στὰ Κύθηρα).


 

 
Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Θαυματουργὸς Ἀρχιεπίσκοπος Προκοννήσου (Προικοννήσου)

Ἔζησε στὰ μέσα του 6ου αἰῶνα, ἐπὶ βασιλέων Ὶουστίνου τοῦ Θρακός καὶ τοῦ ἀνεψιοῦ του Ἰουστινιανοῦ τοῦ Μεγάλου. Λόγω τῆς μεγάλης του ἀρετῆς, ἔγινε ἐπίσκοπος Προκοννήσου ἢ Προικοννήσου, καὶ ποὺ σήμερα λέγεται Μαρμαρᾶς. Τὰ ποιμαντικά του καθήκοντα ἐξάσκησε ἄριστα διὰ τῆς πραότητάς του καὶ διὰ τῆς προσευχῆς.

Κάποτε μάλιστα θεράπευσε καὶ τὴν κόρη τοῦ βασιλιᾶ Ἰουστινιανοῦ ἀπὸ δαιμόνιο. Ἀπεβίωσε εἰρηνικὰ τὴν 1η Αὐγούστου.

Ἀργότερα ἡ βασίλισσα Θεοδώρα, πρὸς ἔνδειξη εὐγνωμοσύνης στὸν Ἅγιο, ἔκτισε Μονὴ στὸ ὄνομά του, ἐκεῖ ὅπου βρέθηκε τὸ ἅγιο λείψανό του. Ἐκεῖ κοντὰ μάλιστα, βρέθηκε καὶ πηγὴ ἁγιάσματος.

 

 
Ὁ Ἅγιος Ethelwald (Ἀγγλοσάξωνας)

Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ζωὴ αὐτού του ἁγίου της ὀρθοδοξίας, μπορεῖ νὰ βρεῖ ὁ ἀναγνώστης στὸ βιβλίο «Οἱ Ἅγιοι τῶν Βρεττανικῶν Νήσων», τοῦ Χριστόφορου Κων. Κομμοδάτου, ἐπισκόπου Τελμησσοῦ, Ἀθήναι 1985.

 

Ο Αύγουστος στη Λαογραφία

''Αύγουστε καλέ μου μήνα να 'σουν δυο φορές το χρόνο''. Αυτά τα λέγαμε παλιά τότε που η κάθε εποχή διέφερε από την άλλη, τώρα όμως είναι όλες ίδιες γιατί τα φρούτα του Αυγούστου και τα κηπευτικά τα βρίσκουμε όλο το χρόνο και ο Αύγουστος έπαψε πια ναείναι ο μήνας που τρέφει τους έντεκα.
Αλλά ας προσπαθήσουμε να κάνουμε μια λαογραφική προσέγγιση του Αυγούστου. Όπως είπα πιο πάνω ο Αύγουστος ήταν ο μήνας των φρούτων και των κηπευτικών. Υπήρχαν όμως και οι γνωστές ιώσεις με πυρετούς και στομαχικές διαταραχές (λόγω κυρίως της κατάχρησης των φρούτων), γι αυτό λοιπόν μια παροιμία έλεγε : «Περί της υγείας σου τον Αύγουστο ερώτα» που σήμαινε ότι κανείς δεν ήταν σίγουρος ότι θα πέρναγε απρόσβλητος από ασθένειες τον Αύγουστο.
Η πρώτη Αυγούστου ήταν η αρχή της 15ήμερης νηστείας και συνοδευόταν από ορισμένα νηστευτικά έθιμα όπως τον καθαρισμό χάλκινων ειδών του νοικοκυριού, την προσφορά σταφυλιών και σύκων στην εκκλησία και η διανομή τους γινόταν το βράδυ των παρακλήσεων της Παναγίας σε όσους νήστευαν.
Ακόμα τις πρώτες μέρες του Αυγούστου πολλοί τις θεωρούσαν δυσοίωνες, ένας ανεξήγητος φόβος κυρίευε γυναίκες και άνδρες με αποτέλεσμα να αποφεύγουν το νερό. Ζώντας με τον φόβο των προλήψεων δεν λούζονταν ούτε έπλεναν  τα ρούχα τους καθώς φοβόντουσαν μήπως καταστραφούν. Είναι ''δρίμες'' έλεγαν και το νερό κάνει κακό.
Επίσης από την πρώτη του μήνα άρχιζαν τα ''μερομήνια'' ο κόσμος δηλαδή παρατηρούσε τον καιρό τις 12 πρώτες ημέρες του Αυγούστου καθώς πίστευε πως η κάθε μια απ' τις δώδεκα αντιστοιχεί σ' ένα μήνα της χρονιάς (γι' αυτό τις λένε και μερομήνια ) και συμπέραινε τον καιρό όλου του χρόνου. Βλέποντας δηλαδή τι καιρό κάνει την κάθε μέρα την εποχή των δρίμων πήγαιναν στον αντίστοιχο μήνα και μάντευαν τα φερσίματά του καιρού.
Από τις θρησκευτικές γιορτές του μήνα οι μεγαλύτερες είναι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος  (6 Αυγούστου) και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15 Αυγούστου). Η πίστη ότι τη νύχτα της πέμπτης προς την αυγή της έκτης Αυγούστου ανοίγουν οι ουρανοί έκανε πολλούς να αγρυπνούν για να δουν το άγιο Φως. Για την ημέρα της Παναγίας δεν υπάρχουν ιδιαίτερα έθιμα.
Αντίθετα δύο άλλες μικρότερες γιορτές παρουσιάζουν μεγάλο λαογραφικό ενδιαφέρον. Η γιορτή του Αγίου Φανουρίου (27 Αυγούστου) και η μνήμη του Αποκεφαλισμού του Αγίου Ιωάννη (29 Αυγούστου). Ο Άγιος Φανούριος φανέρωνε τα χαμένα ζώα, αντικείμενα ή την τύχη ακόμα, γι' αυτό λοιπόν ο κόσμος έταζε μια πίτα ώστε να βρει ότι είχε χάσει. Όπως και σήμερα την ήμερα της γιορτής του οι εκκλησίες μοσχοβολάνε από φανουρόπιτες που τις μοιράζουν για κάποιο τάμα ή για την ψυχή της μάνας του Αγίου καθώς λέγανε ότι ήταν αμαρτωλή!
Τώρα σχετικά με τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη του Προδρόμου η φαντασία δεν έχει όρια. Βλέπανε το κεφάλι του Προδρόμου να αναπηδά μέσα στον δίσκο του ηλίου όταν αυτός ανέτειλε. Επίσης όποιος είχε ρίγη θεωρούσαν ότι οφείλεται στην ταραχή που αισθάνθηκε ο Άγιος όταν καρατομήθηκε. Και οι δοξασίες δεν σταματάνε εδώ. Την ημέρα εκείνη δεν έτρωγαν μαύρο σταφύλι ή σύκο γιατί πίστευαν ότι τα έβαψε το αίμα του Αγίου, δεν έτρωγαν καρύδι καθώς όταν τον αποκεφάλισαν του έκοψαν το καρύδι και ούτε έπιαναν μαχαίρι στα χέρια τους.
Τέλος η 31η Αυγούστου λεγόταν κλειδοχρονιά. Κλειδώνει ο χρόνος έλεγαν γιατί τον Σεπτέμβρη άρχιζε ο καινούργιος εκκλησιαστικός χρόνος.
Ντίνα Σ. Μήτσου

"ΑΝΟΙΞΕ Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ"



ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ:
ΣΤΙΣ 17/07/2013 ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΘΕΙ ΠΡΩΤΑ Η ΕΛΛΑΔΑ !!! 
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΟΥΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΗΝΥΜΑ ΖΩΗΣ, ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΔΟΞΑΣΙΑΣ !!!
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ, ΚΑΤΑ ΠΡΩΤΟΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ !!!
ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΡΟΙΚΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΑ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ



alt
"ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΕΝΝΗΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ"
                                                                                                                                                                                      ..

Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ "ΜΕΓΑΛΟΥ ΧΑΛΑΣΜΟΥ" ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ...
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΥΦΕΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΑΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΑΝ ΤΙΣ ΑΝΕΣΕΙΣ ...
ΘΥΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΟΙ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΨΥΧΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΓΕΥΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΗΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ" ...
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ ΕΧΕΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ ΓΕΝΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ...
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΡΕΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΣΚΥΛΟΥ, Η ΑΛΛΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ
"ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ" ...
Η "ΛΑΧΤΑΡΑ" ΟΜΩΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΦΥΤΗ ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ "ΠΡΟΑΙΩΝΙΑ" ΠΡΟΙΚΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ...
ΟΣΟ ΟΙ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΙΕΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣΦΥΚΤΙΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΣΟ Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ :
"ΑΥΞΑΝΕΣΤΕ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΕΣΤΕ" ...
Ο ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΔΡΙΜΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ, ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΩΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ "ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΘΕΪΚΕΣ ΠΡΟΣΤΑΓΕΣ  ΤΟΥ ...    
ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΧΑΜΟ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΧΤΥΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΚΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ "ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ", ΟΠΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ "ΕΩΣΦΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ"  !!!
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΕΝΝΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ, ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΧΑΜΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ, ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ...
Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΘΟΡΑΣ, ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΟΙ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ, ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΡΑ ΣΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ
ΟΦΘΑΛΜΟΦΑΝΗΣ !!!!!!!!
   Ο "ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ" ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΑ ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΑΛΛΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ, ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ
ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ...
ΟΙ ΑΡΤΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ  ΟΠΟΙΕΣ Η ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΔΩΣΟΥΝ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ, ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΑΡΚΙΚΕΣ ΧΥΔΑΙΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΗΔΟΝΕΣ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΩΔΕΙΣ ...
ΤΟ DNA ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΘΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΜΕ ΜΝΗΜΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΙΩΝΙΣΕΙ ΤΟ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΕΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ Ο ΕΡΧΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ...
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΔΙΖΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ...
ΣΤΗ ΓΕΝΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΥΨΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΝ ...
ΓΙ ΑΥΤΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΦΟΥ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΝ ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΣΒΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, ΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ...
ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΝΑ DNA ΚΑΘΑΡΟ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ "ΚΑΚΟΥ" ...
ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΑΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΗΔΗ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ...
ΑΓΙΟΙ, ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ "ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ" ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΤΗ "ΘΗΤΕΙΑ" ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΓΗ ΣΑΝ "ΕΥΜΕΝΗ" ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ
ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ !!!

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΕΠΤΑ ΜΑΚΑΒΑΙΩΝ

15Γιορτάζουμε σήμερα 1 Αυγούστου, ημέρα μνήμης των Αγίων Επτά Μακαβαίων, και της Μητρός αυτών.

«Αὐτοκράτωρ ἐστὶ τῶν παθῶν ὁ εὐσεβὴς λογισμός» (Δ. Μακκαβαίων, α' 7, θ'4). Ο ευσεβής λογισμός είναι κυρίαρχος και εξουσιαστής επί των παθών. Αυτό με περίσσια ανδρεία απέδειξαν οι επτά αδελφοί Μακκαβαίοι με τη στάση τους απέναντι στο βασιλιά της Συρίας Αντίοχο (περί το 5327 από κτίσεως κόσμου ή 173 π.Χ.), όταν αυτός τους έταξε δόξες, τιμές και επίγειες απολαύσεις, αν αυτοί καταπατούσαν το Μωσαϊκό νόμο και έτρωγαν από τα απαγορευμένα φαγητά που τους πρόσφερε.

Προηγήθηκε ο ενενηκονταετής διδάσκαλος τους, Ελεάζαρος, που εφάρμοσε στο έπακρο το νόμο που τους δίδασκε, με αποτέλεσμα ο Αντίοχος να τον ρίξει στη φωτιά.

Εμπνεόμενα από τη θυσία του γέροντα διδασκάλου τους, τα επτά αδέλφια κράτησαν την ίδια γενναία στάση απέναντι στο βασιλιά, όταν τους κάλεσε μπροστά του. Στην αρχή ο Αντίοχος προσπάθησε να τους κολακεύσει με διάφορα εγκώμια για τη νιότη τους. Τους είπε ότι αν έτρωγαν από τα ειδωλόθυτα που τους πρόσφερε, θα απολάμβαναν μεγάλες τιμές, και φυσικά θα τους έσωζε από το θάνατο.

Τότε οι επτά αδελφοί απάντησαν στον Αντίοχο: «χαλεπώτερον γὰρ αὐτοῦ τοῦ θανάτου νομίζομεν εἶναι σοῦ τὸν ἐπὶ τὴ παρανομῶ σωτηρία ἠμῶν ἔλεον». Δηλαδή, είναι περισσότερο επιβλαβής και απ' αυτόν το θάνατο, νομίζουμε, η συμπάθεια σου για την παράνομη σωτηρία μας.

Εξοργισμένος τότε ο Αντίοχος, με τροχούς, φωτιά και ακόντια, έναν-έναν τους σκότωσε όλους. Όταν είδε αυτό η μητέρα τους Σολομονή, ρίχτηκε μόνη της στη φωτιά και έτσι όλοι μαζί πήραν το στεφάνι του μαρτυρίου.

Τα ονόματα των Επτά Μακαβαίών είναι: Αβείμ (ή Άβιβος), Αντώνιος (ή Αντωνίνος) ,Γουρίας, Ελεαζάρος, Ευσέβωνας, Αχείμ, Μάρκελλος (ή Σάμωνας, ή Εύλαλος ή Μάρκος).

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος δ'. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ.
Των Μακκαβαίων τον επτάριθμον δήμον, συν τη μητρί Σολομονή τη αγία, και Ελεάζαρ άμα ευφημήσωμεν ούτοι γαρ ηρίστευσαν, δι' αγώνων νομίμων, ως φρουροί και φύλακες, των του Νόμου δογμάτων και νυν ως καλλιμάρτυρες Χριστού, υπέρ του κόσμου, απαύστως πρεσβεύουσι.

Να σταματήσει η βία στο Περιβόλι της Παναγιάς

Οι εικόνες ταραχών, επέμβασης των αστυνομικών δυνάμεων και η ένταση στη Μονή Εσφιγμένου προκαλούν θλίψη στις καρδιές όλων των πιστών ορθόδοξων χριστιανών. Οι εσφιγμενίτες μπορεί να είναι ζηλωτές, να μη δέχονται ούτε σεντ από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να εκφράζονται με σκληρά λόγια για εκείνους που θεωρούν ότι ξεφεύγουν από τους ιερούς κανόνες, ωστόσο ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει την προσήλωσή τους στην πίστη μας και στις διδαχές του Χριστού. Η αποστολή ενός μοναχού δεν είναι να είναι αρεστός, αλλά να λέγει την αλήθεια και να πράττει το καλό, όπως αυτά έχουν αποκαλυφθεί και εξηγηθεί στις Γραφές.

Σημειώνεται ότι τα επεισόδια προκλήθηκαν επειδή η νέα αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου κέρδισε ασφαλιστικά μέτρα, σύμφωνα με τα οποία πρέπει η προηγούμενη αδελφότητα να φύγει από το κονάκι ούτως ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης και αναστήλωσης της μονής.

Αυτό το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ. Ως γνωστόν, το ΕΣΠΑ είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αντλεί πόρους από τα Ταμεία Συνοχής της Ε.Ε. και οι εσφιγμενίτες μοναχοί της παλιάς αδελφότητας δεν επιθυμούν να έχουν καμία σχέση με τους πλήρως αποχριστιανοποιημένους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Ποιος θα μπορούσε να κατηγορήσει ελαφρά τη καρδία αυτούς τους μοναχούς ότι πράττουν κάτι κακό, κάτι ενάντιο στο σχήμα και την αποστολή τους; Από πού κι ως που τα ευρωπαϊκά κονδύλια και η υποταγή σε μη εκλεγμένους άρχοντες ενός υπερκράτους έχουν υποκαταστήσει την υποταγή στον Λόγο του Κυρίου;

Δεν χρειάζεται η παρουσία της Αστυνομίας στο Περιβόλι της Παναγιάς. Δεν μπορεί να προσφέρει κάτι. Η παρουσία της εκεί δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από τα ήδη υπάρχοντα και γίνεται αφορμή για κακεντρεχή σχόλια εις βάρος ιερών θεσμών της Ορθοδοξίας.

Ειρήνευση χρειάζεται, διάλογος και πρόθεση ειλικρινούς συνεννόησης. Η εμπλοκή στη Μονή Εσφιγμένου είναι εσωτερικό διοικητικό θέμα του Αγίου Ορους και μπορεί να ξεπεραστεί χωρίς βία και περιττές εντάσεις.

Μικρό αφιέρωμα στην Πρόοδο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού (1ῃ Αὐγούστου)

Προσοχὴ στὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ!

Σταυρωνόμαστε εἰς τὸ Ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος,
τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
(ἑνωμένα τὰ τρία πρῶτα δάκτυλα),
γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ μας, ποὺ σταυρώθηκε γιὰ μᾶς
καὶ εἶχε δύο φύσεις, θεία καὶ ἀνθρώπινη
(ἑνωμένα τὰ δύο τελευταῖα δάκτυλα).

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α´.
Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου, καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου,
νίκας τοῖς βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος,
καὶ τὸ σὸν φυλάττων, διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.

Συναξάριον
Ἕνεκα τῶν ἀσθενειῶν, οἱ ὁποῖες συμβαίνουν συνήθως κατὰ τὸν μῆνα Αὔγουστο, ἐπικρατοῦσε παλαιότερα συνήθεια στὴν Κωνσταντινούπολη νὰ περιφέρεται στοὺς δρόμους της καὶ στὶς πλατεῖες τὸ τίμιο Ξύλο τοῦ Σταυροῦ, πρὸς ἁγιασμὸν τοῦ τόπου καὶ ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὶς ἀσθένειες.
Καὶ κατὰ μὲν τὴν 31ην Ἰουλίου ἀφοῦ Τὸν ἔβγαζαν ἀπὸ τὸ βασιλικὸ θησαυροφυλάκιο τοποθετοῦσαν Αὐτὸν ἐπὶ τῆς ἁγίας Τραπέζης τῆς Ἁγιᾶς Σοφιᾶς.
Κατὰ δὲ τὴν ἑπομένην (1ῃ Αὐγούστου) καὶ μέχρι τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, ἀφοῦ ἔκαναν λιτανείες μὲ Αὐτὸν σὲ ὅλην τὴν Κωνσταντινούπολη, ἔπειτα Τὸν τοποθετοῦσαν ἐνώπιον τοῦ λαοῦ εἰς προσκύνησιν.
Αὐτὴ λοιπὸν εἶναι ἡ λεγομένη Πρόοδος τοῦ τιμίου Σταυροῦ.

 zau3
Δεύτε πιστοί, τό ζωοποιόν ξύλον προσκυνήσωμεν, εν ώ Χριστός ο Βασιλεύς τής δόξης, εκουσίως χείρας εκτείνας, ύψωσεν ημάς εις τήν αρχαίαν μακαριότητα, ούς πρίν ο εχθρός, δι’ ηδονής συιλήσας, εξορίστους Θεού πεποίηκε, Δεύτε πιστοί, ξύλον προσκυνήσωμεν, δι’ ού ηξιώθημεν τών αοράτων εχθρών συντρίβειν τάς κάρας, Δεύτε πάσαι αί πατριαί τών εθνών, τόν Σταυρόν τού Κυρίου ύμνοις τιμήσωμεν, Χαίροις Σταυρέ, τού πεσόντος Αδάμ η τελεία λύτρωσις, Εν σοί οι πιστότατοι Βασιλείς ημών καυχώνται, ως τή σή δυνάμει Ισμαηλίτην λαόν, κραταιώς υποτάττοντες, Σέ νύν μετά φόβου Χριστιανοί ασπαζόμενοι, τόν εν σοί προσπαγέντα Θεόν δοξάζομεν λέγοντες, Κύριε, ο εν αυτώ προσπαγείς, ελέησον ημάς ως αγαθός καί φιλάνθρωπος.

 00817_hires
Ο Σ. Εύστρατιάδης για το γεγονός αυτό γράφει τα έξης: “Κατά την ήμέραν ταύτην έξήγετο εκ του σκευοφυλακίου της μεγάλης εκκλησίας ο τίμιος σταυρός, περιήγετο ανά την πόλιν και έξετίθετο εις διαφόρους ναούς προς προσκύνησιν και άγιασμόν των πιστών και πάλιν άπετίθετο εις το σκευοφυλάκιον. Εις τους κώδικας τα του τιμίου σταυρού προεόρτια αναγράφονται και άρχονται από της πρώτης Αυγούστου, η δε κατά την προεόρτιον ταύτην άνάμνησιν ύμνογραφία είναι πλούσια και κείται ανέκδοτος εις πολλούς Κώδικας· και ίνα μόνον εις τους κατ’ αυτήν συντεθέντας Κανόνας περιορισθώ, σημειώ Κανόνα του Θεοφάνους (εν τοις Κωδ. 368 φ. 3636,1568 φ. 3α Παρισίων και Ω 147 Λαύρας), του Γεωργίου Νικομήδειας (εν τοις Κωδ. 1567 φ. 240 6,13φ 351 α Παρισίων και Θ 32 φ. 344α, Δ 12 φ. 273α, 1135 φ. 333α και Ω 147 φ. 368α Λαύρας), έτερον του αυτού Γεωργίου Νικομήδειας φέροντα ακροστιχίδα “Σταυρώ γεγηθώς έξάδω θείον μέλος Γεώργιος” (εν τω Παρισινώ Κωδ. 13 φ. 352 6 και τω της Λαύρς Θ 33 φ. 5). Εις τους αυτούς δε Κώδικας και άλλους Στιχηρά πολλά, Ίδιόμελα, Καθίσματα κλπ.
Εν φωναίς αλαλάξωμεν, εν ωδαίς μελωδήσωμεν, τόν Σταυρόν τόν τίμιον ασπαζόμενοι, καί πρός αυτόν εκβοήσωμεν, Σταυρέ παμμακάριστε, καθαγίασον ημών, τάς ψυχάς καί τά σώματα, τή δυνάμει σου, καί Παντοίας εκ βλάβης εναντίων, διατήρησον ατρώτους, τούς ευσεβώς προσκυνούντάς σε.
————————————————————–
Προσελθόντες αρύσασθε, μή κενουμενα νάματα, τού Σταυρού τής χάριτος προερχόμενα, ιδού προκείμενον βλέποντες, τό ξυλον τό Άγιον, χαρισμάτων τήν πηγήν, αρδομένην τώ Αίματι, καί τώ Ύδατι, τού Δεσπότου τών όλων, τού εν τούτω, εκουσίως υψωθέντος, καί τούς βροτούς ανυψώσαντος.
——————————————————————————————————-
Εκκλησίας εδραίωμα, Μοναζόντων αγλάϊσμα, Ιερέων καύχημα καί διάσωσμα, σύ εί Σταυρέ πανσεβάσμιε, διό προσκυνούμέν σε, καί καρδίας καί ψυχάς, φωτιζόμεθα σήμερον, θεία χάριτι, τού εν σοί προσπαγέντος, καί τό κράτος, τού δολίου καθελόντος, καί τήν αράν αφανίσαντος.
ΠΗΓΗ.ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΠΑΝΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

πηγή

ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΕΠΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΩΝ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΥΤΩΝ ΕΛΕΑΖΑΡΟΥ

Τῌ Α' ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Μνήμη τῶν Ἁγίων ἑπτὰ Μαρτύρων τῶν Μακκαβαίων, καὶ τοῦ διδασκάλου αὐτῶν Ἐλεαζάρου, καὶ τῆς μητρὸς αὐτῶν Σολομονῆς, καὶ ἡ Πρόοδος τοῦ τιμίου καὶ ζωοποιοῦ Σταυροῦ.
Τῇ Α' τοῦ αὐτοῦ μηνός, μνήμη τῶν Ἁγίων ἑπτὰ μαρτύρων τῶν Μακκαβαίων, Ἀβείμ, Ἀντωνίου, Γουρία, Ἐλεαζάρου, Εὐσεβωνᾶ, Ἀχεὶμ καὶ Μαρκέλλου, καὶ τῆς μητρὸς αὐτῶν Σολομονῆς, καὶ Ἐλεαζάρου τοῦ διδασκάλου αὐτῶν.

Πρῶτος πρὸ Χριστοῦ πῠρ στέγων Ἐλεάζαρ,
Ἀθλήσεως προὔθηκε τοῖς ἄλλοις ἴχνη.
Πρώταθλον ἄλλην καὶ πρὸ τῆς Θέκλης ἔχω,
Τὴν Σολομονήν, ἣν πρὸ Χριστοῦ πῦρ φλέγει.
Ἐξ ἑβδόμης πέμπουσι Παίδων ἑπτάδα,
Ἀρθρέμβολα, πῦρ, καὶ τροχοὶ πρὸς ὀγδόην.
Καῦσαν ἑνὶ πρώτη Σολομώνην, ἑπτά τε υἷας.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν Ἁγίων ἐννέα μαρτύρων, τῶν ἐν Πέργῃ τῆς Παμφυλίας ἀθλησάντων, Λεοντίνου, Ἄττου, Ἀλεξάνδρου, Κινδέου, Μνησιθέου, Κυριακοῦ, Μηναίου, Κατούνου, καὶ Εὐκλέου.

Ἐκ Παμφυλίας ἐννὰς ἐτμήθη ξίφει,
Μίαν φυλὴν ζητοῦσα, τὴν τῶν Μαρτύρων.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Πάπας ὁ Νέος, εἰς σάκκον βληθείς, καὶ θίβῃ ἐγκλεισθείς, καὶ εἰς θάλασσαν ῥιφθείς, τελειοῦται.

Σάκκος Πάπαν ἔκρυψε, καὶ σάκκον θίβη,
Καὶ τὴν θίβην ῥοῦς, καὶ Πάπας Θεοῦ πέλας.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἁγιος Μάρτυς Ἐλεάζαρος, πυρὶ τὴν κεφαλὴν φλεχθείς, τελειοῦται.

Καυτηριασθεὶς Ἐλεάζαρος κάραν,
Ψυχοβλαβῶν ἀπῆλθε κρείττων ῥευμάτων.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἁγιος Μάρτυς Κήρυκος ξίφει τελειοῦται.

Τοῦ δημίου φήσαντος· Οὐ τμηθῇς θύων.
Κλίνας κάραν Κήρυκος, εἶπεν· Οὐ θύω.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Μάρτυς Θεόδωρος ξίφει τελειοῦται.

Τῷ Θεοδώρῳ θεῖος ἐνσκήπτει πόθος,
Τυχεῖν ποθεινῶν δωρεῶν διὰ ξίφους.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Πολύευκτος, ἐν κοπρίᾳ χωσθείς, τελειοῦται.

Ἰὼβ καθέδραν, φημὶ δὴ τὴν κοπρίαν,
Ὁ Πολύευκτος εἶχεν εἰς τιμωρίαν.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Μήνου, Μηναίου, καὶ τῶν λοιπῶν ἐν τῷ Βιγλεντίῳ, πλησίον τοῦ χαλκοῦ Τετραπύλου.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Τιμοθέου, Ἐπισκόπου Προκοννήσου (Προικοννήσου), τοῦ θαυματουργοῦ.

Τὸν Τιμόθεον, τὸν Προκοννήσου θύτην,
Τιμᾷ Θεὸς πρίν, νῦν τε θαυματουργίαις.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Πάσχα του καλοκαιριού - Το πέρασμά μας

ΚείμενοΑρχιμανδρίτης Χρυσόστομος ΧρυσόπουλοςΦωτογραφίεςdimitriostsa / flickr
Είναι χιλιοειπωμένο και μυριογραμμένο ότι,η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ονομάζεται και ''Πάσχα του καλοκαιριού''.Γιατί όμως; έχει σιγουρα τις ομοιότητες της με αυτό που ζήσαμε προ μηνών.

Πάσχα σημαίνει (ως γνωστό) πέρασμα.Είναι δηλαδή η γιορτή, άλλη μια ευκαιρία να ανανεώσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις ,ώστε να τολμήσουμε την φυγή μας απο τα μίζερα και χαμερπή και να καταφύγουμε στα χαρούμενα και αισιόδοξα.Χωρίς αυτό να φέρει τον ωχαδελφισμό,την παραίτηση,την μοιρολατρεία η την απογοήτευση.

Δεν είμαστε οι χαζοχαρούμενοι της κοινωνίας,αλλά οι ελπιδοφόροι της Εκκλησίας. Ποιές είναι οι ομοιότητες των δύο περασμάτων;

Και τα δύο έχουν ανάλογη νηστεία,ως μέσον εγκράτειας και ποτέ ως βασανιστήριο και αφορμή να καταστήσουμε πεινασμένους τους χριστιανούς.Το μέτρο στα φαγητά ,θα είναι αφορμή να βάλουμε μέτρο ,μέχρι εκμηδενισμού,στις αστοχίες ,μας και στις αδυναμιές μας,μία απ΄αυτές μπορεί να είναι και το φαγητό,πρώτα ως ποσότητα και ύστερα ως ποιότητα.

Ύστερα έχει πλούσια υμνολογία,όπως και η Μεγάλη Τεσσαρακοστή.Οι παρακλητικοί κανόνες,ο μικρός και ο μεγάλος,δεν είναι απλά θαυμάσια μελωδήματα πλούσιων νοημάτων,αλλά η εγκάρδια και πολυστάρακτη προσευχή των χριστιανών,ιδίως εκείνων που τα κύματα της ζωής τους χτυπούν ανελέητα και βασανιστικά.

Αποκορύφωμα της περιόδου που αρχίζει την 1η Αυγούστου είναι η 15η.Είναι τότε που θα ψάλουμε και τα Εγκώμια,σαν μια άλλη Μεγάλη Παρασκευή.Είναι ο επιτάφιος θρήνος για την Θεοτόκο,από τα παιδιά Της ,επειδή φαίνεται ότι Την χάνουν.

Ο Κύριος θα διαψεύσει όλους,και θα τους χαροποιήσει ταυτόχρονα.Θα παραλάβει την ψυχή Της και το Σώμα Της θα μεταστεί στον ουρανό -κατά την εκκλησιαστική διδασκαλία και γραμματεία-.Υπάρχει ζώσα και πρεσβέυουσα για όλους μας.

Επιπλέον η γιορτή έχει απόδοση-τέλος,σε εννέα ημέρες όμως.Είναι η ημέρα που έχει τα ίσα με την κυριώνυμο εορτή,όπως συμβαίνει με την Ανάσταση του Κυρίου.

Υπάρχει και μία αντίθεση στις δύο γιορτές,πάσχα της άνοιξης και πάσχα του καλοκαιριού,Στην μεν πρώτη περίπτωση μία θεομητορική γιορτή κάνει το ποικιλόμορφο διαλειμμά της όλης κατανυκτικής περιόδου,ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου,ενώ στο πάσχα που θα ζήσουμε από αύριο έρχεται η δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος,ως στάση για υπόμνηση ,ότι όλων τελικός στόχος και σκοπός ζωής είναι η μεταμόρφωση όλων,από το καλό στο καλύτερο,με τελος το άριστο,την Βασιλεία Του.

Δεν είναι η Σώτειρά μας,μόνο ο Ιησούς σώζει.Σίγουρα είναι εκείνη που πρεσβεύει προσευχητικά για την σωτηρία μας.Στην πλούσια υμνολογία των ημερών έχει Εκείνη σπουδαία θέση,ως απαντήσεις στα θαύματα και ως άλλες μία αποδείξεις ότι ζει.Οι άλλοι θα βρίσκονται στην πλάνη της μαριολατρείας, η της διαστρεύλωσης ,μέχρι απόρριψης.

Δεν είναι το τέλος της ζωής μας,αλλά μας βοηθά έμπρακτα στο ποθητό και σωτήριο πέρασμά μας.Μας χειραγωγεί με τις δεήσεις Της ενώπιον του Κυρίου μας, προκειμένου να συγχωρεθούμε και να λυτρωθούμε.

Μας υπενθυμίζει με την Κοιμησή Της ότι ,εκεί που φαίνεται οτι υπάρχει και μας περιμένει ένα τέλος,στήν ουσία βιώνουμε μια αρχή,χαρμόσυνη και αιώνια.Καλό δεκαπενταύγουστο λοιπόν,καλή Παναγιά!

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...