Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Οκτωβρίου 31, 2013

Λόγοι Αθωνιτών πατέρων: Το όραμα του γέροντα Σωφρονίου

a50738d4eb4d4e9c36f754fea95eaaa2_XL
39.  Μια νύχτα, νομίζοντας πως πλησίαζε να ξημερώσει, ο Σωφρόνιος βγήκε από την πύλη του μοναστηριού και κοίταξε προς την εξωτερική πύλη, εκεί που σήμερα βρίσκεται το αγίασμα.
Εκεί είδε ένα άνθρωπο που ήταν μαύρος στην όψη και φοβερός στο θέαμα.
Φορούσε στρατιωτικό μανδύα και φώναζε δυνατά, όπως κάνουν οι αξιωματικοί όταν δίνουν διαταγές στους στρατιώτες.
Τα μάτια του ήταν κόκκινα και γυάλιζαν σαν φλόγες.
Το στόμα του ήταν σαν των πιθήκων και τα δόντια του εξείχαν απ` αυτό.
Στη μέση του ήταν περιτυλιγμένο ένα τεράστιο φίδι, του οποίου το κεφάλι κρεμόταν προς τα κάτω κι από το στόμα του έβγαινε η γλώσσα σαν ξίφος.
Στους ώμους του είχε σιρίτια που είχαν το σχήμα κεφαλών φιδιών και στο κεφάλι του φορούσε ένα καπέλο απ` όπου ξεπρόβαλαν φαρμακερά φίδια και τυλίγονταν σαν μαλλιά γύρω απ` το λαιμό του.
Μόλις ο γέροντας Σωφρόνιος αντίκρισε όλα αυτά πέτρωσε από τον φόβο.
Μετά από λίγο συνήλθε κάπως και ρώτησε τον άρχοντα αυτό του σκότους τι γύρευε τέτοια ώρα στον περίβολο του μοναστηριού.
Είναι δυνατό να μην ξέρεις ότι εγώ δίνω διαταγές εδώ στο μοναστήρι σου; Απάντησε ο μαύρος.
Εμείς δεν έχουμε στρατό εδώ κι η πατρίδα μας διανύει περίοδο απόλυτης ειρήνης, είπε ο ηγούμενος.
Τότε συνέχισε ο μαύρος δαίμονας, μάθε πως εμένα με έστειλαν οι αόρατοι άρχοντες του σκότους και βρισκόμαστε εδώ για να εγείρουμε πόλεμο εναντίον την μοναχικής τάξης.
Όταν κατά την κουρά σου δίνεται τους μοναχικούς σας όρκους, δηλώνεται ότι θα μας πολεμάτε και μας προξενείτε πολλές πληγές με το πνευματικό σας οπλοστάσιο.
Πολλές φορές αναγκαζόμαστε να υποχωρούμε με ντροπή, γιατί η φλόγα της προσευχής σας μας καίει.
Τώρα όμως δε σας φοβόμαστε, ιδιαίτερα μετά το θάνατο του Παϊσίου, του ηγουμένου σας. Εκείνος μας τρόμαζε και υποφέραμε πολύ στα χέρια του.
Από τότε ακόμα που ήρθε εδώ από το Άγιο Όρος μαζί με εξήντα άλλους μοναχούς, εμένα με έστειλαν εδώ με εξήντα χιλιάδες στρατιώτες μας για να τον σταματήσουμε.
Όσο καιρό είχε αυτός είχε την ηγουμενία δεν μπορούμε να ησυχάσουμε.
Παρ` όλους τους πειρασμούς, τα τεχνάσματα και τις μεθοδείες μας εναντίον εκείνων και των μοναχών του, δεν καταφέρναμε τίποτα.
Και ταυτόχρονα δεν μπορεί να διηγηθεί ανθρώπινη γλώσσα τις φοβερές οδύνες, τις ταλαιπωρίες και τις δοκιμασίες που υποστήκαμε κατά την διάρκεια της διαμονής αυτού του ανθρώπου. Εδώ.
Ήταν ένας έμπειρος στρατιώτης και η στρατηγική του μας εύρισκε πάντα εκτός θέσης.
Μετά τον θάνατο του όμως να πράγματα άλλαξαν κάπως και μπορέσαμε να αποδεσμεύσουμε από αυτό το φρούριο δέκα χιλιάδες δικούς μας.
Έτσι μείναμε εδώ πενήντα χιλιάδες.
Όταν οι μοναχοί άρχισαν να αμελούν τον κανόνα τους και να ενδιαφέρονται περισσότερο για τους αγρούς, τα κτίρια και τα αμπέλια, απαλλάξαμε άλλους δέκα χιλιάδες από τα καθήκοντα τους εδώ και οι υπόλοιποι σαράντα χιλιάδες μείναμε για να συνεχίσουμε τις προσβολές μας.
Λίγα χρόνια αργότερα, μερικοί από τους μονάχους αποφάσισαν να αλλάξουν το τυπικό του Παϊσίου, διαφώνησαν μεταξύ τους και μερικοί έφυγαν.
Στο μεταξύ δόθηκε άδεια σε λαϊκούς να νοικιάζουν δωμάτια στο μοναστήρι, κι όταν μάλιστα έφεραν και τις γυναίκες τους μέσα, κάναμε γιορτή για την νίκη μας και μειώσαμε τον στρατό μας κατά δέκα χιλιάδες ακόμα.
Αργότερα που άνοιξαν και τα σχολεία για νεαρά αγόρια ο πόλεμος πλησίασε μπρος στο τέλος του πια και μπορούσαμε να μειώσουμε τις δυνάμεις μας κατά δέκα χιλιάδες ακόμη, αφήνοντας εδώ μόνο είκοσι χιλιάδες δικούς μας για να επιβλέπουν τους μοναχούς.
Μόλις ο γέροντας Σωφρόνιος άκουσε όλα αυτά αναστέναξε μέσα του και ρώτησε τον μαύρο δαίμονα.
Τι ανάγκη έχετε να μένετε ακόμη στο μοναστήρι αφού βλέπετε, όπως και ο ίδιος ομολογείς πως οι μοναχοί έχουν παραιτηθεί από τον πόλεμο;
Τι άλλη δουλεία έμεινε ακόμα εδώ για σας;
Και εκείνος ο παγκάκιστος, εξαναγκασμένος από την δύναμη του Θεού, αποκάλυψε το μυστικό του.
Είναι αλήθεια πως δεν υπάρχει κανένας πια να μας πολεμήσει όπως παλιά, αφού η αγάπη έχει ψυχραθεί και έχετε προσκολληθεί σε επίγειες και κοσμικές υποθέσεις.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα στο μοναστήρι που μας ενοχλεί και μας ανησυχεί.
Είναι αυτά τα κουρελόχαρτα τα βιβλία στον όλεθρο να πάνε!!
Αυτά που έχετε στην βιβλιοθήκη σας.
Ζούμε με τον φόβο και τον τρόμο μήπως κάποιος από τους νεωτέρους μονάχους τα πιάσει στα χέρια κι αρχίζει να τα διαβάζει.
Μόλις αρχίσουν να διαβάζουν τα καταραμένα αυτά κουρελόχαρτα, μαθαίνουν την αρχαία ευλάβεια κι εχθρότητα σας εναντίον μας κι οι νεαροί αρχάριοι ξεσηκώνονται.
Μαθαίνουν από αυτά πως οι παλιοί χριστιανοί, μοναχοί και λαϊκοί, συνήθιζαν να προσεύχονται αδιάλειπτα, να νηστεύουν, να εξετάζουν και να ξαγορεύονται τους λογισμούς, να αγρυπνούν και να ζουν σαν ξένοι και παρεπίδημοι σ` αυτόν τον κόσμο.
Μετά, απλοϊκοί όπως είναι, αρχίζουν να θέτουν τις ανοησίες αυτές σε εφαρμογή.
Ακόμη παίρνουν σοβαρά όλη την Άγια Γραφή.
Μας βρίζουν και ωρύονται εναντίον μας σαν άγρια θηρία.
Αρκεί να σου πω ότι ένας από αυτούς τους ανόητους θερμοκέφαλους είναι αρκετός για να μας διώξει όλους από εδώ.
Είναι τόσο ανηλεείς και ασυμβίβαστοι εναντίον μας, όσο και ο θανατωμένος αρχηγός σας (ο Σωτήρας).
Επί τέλους, έχουμε τόση ειρήνη και ηρεμία μαζί σας.
Αυτά τα αποκαλούμενα πνευματικά βιβλία σας όμως είναι μια διαρκεί πηγή εχθρότητα και ταραχής.
Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ειρήνη; Γιατί εσείς δεν διαβάζεται τα βιβλία μου;
Δεν είναι και αυτά πνευματικά;
Κι εγώ πνεύμα δεν είμαι;
Κι εγώ εμπνέω ανθρώπους να γράφουν βιβλία.
Δε φτάνει παρά να πέσει ένα απ` αυτά τα παλιόχαρτα, που τα λέτε περγαμηνές, στα χέρια ενός απλού κι ανόητου κι αρχίζει εκ νέου καινούργιος πόλεμος κι αναγκαζόμαστε να φεύγουμε κι να αρπάζουμε πάλι τα όπλα εναντίον σας.
Ανήμπορος πια να κρατήσει σιωπή, ο φτωχός ηγούμενος τον ρώτησε.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο όπλο σας εναντίον των μοναχών στους καιρούς μας;
Κι εκείνος απάντησε.
Όλο το ενδιαφέρον μας σήμερα στρέφεται στο να κρατήσουμε τους μονάχους και τις μοναχές μακριά από τις πνευματικές ενασχολήσεις, ιδιαίτερα δε από την προσευχή και την μελέτη αυτών των καπνισμένων βιβλίων.
Γιατί δε δαπανάτε περισσότερο χρόνο στη φροντίδα των κήπων και των αμπελιών, στο ψάρεμα, στα σχολεία για τους νέους, στη φιλοξενία όλων αυτών των καλών ανθρώπων που έρχονται εδώ το καλοκαίρι για καθαρό αέρα και υγιεινό νερό;
Οι μοναστές που ασχολούνται με τέτοια πράγματα πιάνονται στα δίχτυα μας όπως οι μύγες στον ιστό της αράχνης.
Ως ότου όλα αυτά τα βιβλία καταστραφούν ή φθαρούν από το χρόνο, δε θα ειρηνέψουμε.
Είναι σαν σαΐτες και βέλη για μας.
Δεν είχε καλά καλά τελειώσει τα λόγια αυτά και σήμανε το σήμαντρο για την ακολουθία του όρθρου.
Ο αρχηγός των δαιμόνων εξαφανίστηκε αμέσως σαν καπνός.
Ο γέροντας ξεκίνησε για την εκκλησία με μεγάλο πόνο ψυχής, εξαιτίας των αποκαλύψεων αυτών και μπήκε στην εκκλησία.
Όταν μαζεύτηκαν οι μοναχοί τους διηγήθηκε με δάκρυα στα μάτια όλα όσα είδε κι άκουσε κατ την διάρκεια της φοβερής Αυτής οπτασίας.
Και μετά έδωσε εντολή να καταγραφούν όλα αυτά για να ωφεληθούν οι επιγενόμενοι.

 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Α/ Ο ΠΑΤΗΡ ΠΑΙΣΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΥΨΕΛΗ
Β/ ΑΘΩΝΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟ . ΆΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
Γ/ ΌΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΒΕΛΙΤΣΚΟΦΣΚΥ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΟΤΣΗΣ.

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΑΧΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝΤΩΝ

15Γιορτάζουμε σήμερα 31 Οκτωβρίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Στάχυ και των συν Αυτώ Μαρτυρησάντων.

Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν «Χριστού ευωδία τώ Θεώ εν τοίς σωζομένοις» (Β' προς Κορινθίους, Β' 15). Δηλαδή ευωδιά Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων πυύ άκουγαν απ' αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.

Ο Άγιος Στάχυς έγινε πρώτος επίσκοπος Βυζαντίου, και αφού διάνυσε 16 χρόνια στο αποστολικό κήρυγμα, ειρηνικά αναπαύθηκε εν Κυρίω.

Ο Άγιος Απελλής έγινε επίσκοπος Ηράκλειας και πολλούς έφερε στη χριστιανική πίστη.

Ο Άγιος Αμπλίας έγινε επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ουρβανός, επίσκοπος Μακεδονίας. Επειδή και οι δύο γκρέμιζαν τα είδωλα, θανατώθηκαν μαρτυρικά.

Ο Άγιος Νάρκισσος χειροτονήθηκε επίσκοπος Αθηνών. Η αλήθεια, όμως, του Ευαγγελίου, την οποία δίδασκε με ζήλο, εξήγειρε τους ειδωλολάτρες, με αποτέλεσμα να τον βασανίσουν και να παραδώσει την ψυχή του μαρτυρικά.

Ο Άγιος Αριστόβουλος, και αυτός υπήρξε επίσκοπος και πέθανε ειρηνικά, κηρύττοντας μέχρι τέλους της ζωής του το Χριστό.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος πλ. α'. Τον συνάναρχον Λόγον.
Την κιθάραν του Πνεύματος την έξάχορδον, την μελωδήσασαν κόσμω τας υπέρ νουν δωρεάς, ως έκφάντορας Χριστού άνευφημήσωμεν, Στάχυν Άμπλίαν Άπελλήν συν Ναρκίσσω, Ούρβανόν, και Άριστόβουλον άμα' ως γαρ Απόστολοι θείοι, χάριν αίτούνται ταις ψυχαίς ημών.

Τετάρτη, Οκτωβρίου 30, 2013

Η νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής

Άγγελοι Αρχάγγελοι
Ο μοναχός Γαλακτίων Ιλλίε, κοινοβιάτης στη μονή Συχάστρια της Ρουμανίας από το 1918, τηρούσε με ακρίβεια τη νηστεία.
Αν δεν τελείωνε τον μοναχικό του κανόνα, δεν έτρωγε τίποτα. Την Τετάρτη και την Παρασκευή νήστευε μέχρι το βράδυ, την ώρα που έβγαιναν τ’ αστέρια.
Τότε έκανε τον σταυρό του, ζητούσε συγχώρηση απ’ όλους, έπαιρνε αντίδωρο και ύστερα έτρωγε. -Γέροντα, του είπε ο μαθητής του, η μέρα είναι μεγάλη, κι εσύ ηλικιωμένος και αδύνατος. Δεν είναι καλύτερα να τρως το φαγητό σου νωρίτερα;
-Κάποτε, αποκρίθηκε εκείνος, ένας άγιος είδε να πηγαίνουν κάποιο νεκρό στον τάφο. Μπροστά και πίσω των συνόδευαν δυό ωραίοι άγγελοι. «Ποιοί είστε εσείς;» ρώτησε ο άγιος. «Εγώ ονομάζομαι Τετάρτη και εγώ Παρασκευή!» απάντησαν οι άγγελοι. «Ήρθαμε εδώ, με εντολή του Κυρίου, να βοηθήσουμε αυτή την ψυχή, γιατί σ’ όλη τη ζωή της νήστευε την Τετάρτη και την Παρασκευή για να τιμήσει τα Πάθη του Κυρίου.» Από τότε, συμπλήρωσε ο π. Γαλακτίων, δεν έφαγα ποτέ πια αυτές τις μέρες, για να με βοηθήσουν κι εμένα η Τετάρτη και η Παρασκευή την ώρα του θανάτου μου.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Εμφανίσεις και θαύματα των Αγγέλων» (σελ.259-260) Ιεράς Μονής Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής 2007

πηγη/αντιγραφή

Ερωτήσεις προς τον Μακαριώτατο!

Ερωτήσεις προς τον Μακαριώτατο!
Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν υποστήριξε στην Ιεραρχία τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη, αφού ήταν πρόταση δική του και της απελθούσης Ιεράς Συνόδου;

Αληθεύει ότι έσωσε ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης τον κρατικό μισθό των ιερομονάχων από το ΣΥΡΙΖΑ, το Κ.Κ.Ε. και την ΤΡΟΪΚΑ;

Πολλά λέγονται σε διάφορα εκκλησιαστικά πηγαδάκια για το τι συνέβηκε και τελικά και ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης, έμεινε εκτός καταλόγου υποψηφίων για το αρχιερατικο αξίωμα.
Εμείς ακούσαμε διάφορες γνώμες από τα εκκλησιαστικά πηγαδάκια και προς στιγμή μετά τα όσα ακούσαμε, θα κάνουμε μόνο μερικές ερωτήσεις.

Ερώτηση 1η: Αληθεύει ότι ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος, πρότεινε ξαφνικά στην Ιερά Σύνοδο του Φεβρουαρίου ή Μαρτίου την εγγραφή στον κατάλογο του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, για την μεγάλη του προσφορά στην Εκκλησία και για το όλο έργο του;

Ερώτηση 2η: Αληθεύει ότι ο Μακαριώτατος ζήτησε πιο πριν την παραίτηση της προσφυγής του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, από το Συμβούλιο Επικρατείας;

Ερώτηση 3η: Αληθεύει ότι η προσφυγή του Αρχιμ. Νεκταρίου είχε πολλές πιθανότητες δικαίωσης και η εκδίκασή της, θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στην Εκκλησία;

Ερώτηση 4η: Αληθεύει ότι η προσφυγή του έφερνε στην δημοσιότητα τον νόμο του Κράτους, που λέγει ότι μόνο οι τακτικοί (έγγαμοι) εφημέριοι, δικαιούνται κρατικού μισθού, ενώ οι έκτακτοι (άγαμοι) εφημέριοι, δεν δικαιούνται ούτε ακόμη και σήμερα κρατικού μισθού; Κάτι που το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ καλύπτουν τόσα χρόνια;
Μήπως αποδείκνυε ο Αρχιμ. Νεκτάριος, ότι παράνομα πληρώνονται έως και σήμερα όλοι οι ιερομόναχοι από το κράτος; Αν δεν υπήρχε τέτοιος κίνδυνος γιατί ο Μακαριώτατος ζήτησε την παραίτηση της προσφυγής του, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα οικονομικό στον άγαμο κλήρο;

Ερώτηση 5ηΑληθεύει ότι όλα τα ανωτέρω, τα ανέπτυξε εκτενώς ο Μακαριώτατος στην προηγούμενη Ιερά Σύνοδο και ζήτησε για την προσφορά αυτή και υπακοή του Αρχιμ. Νεκταρίου αλλά και του όλου έργου του, την εγγραφή του στον κατάλογο προς Αρχιερατεία;

Ερώτηση 6ηΑληθεύει ότι ο Αρχιμ. Νεκτάριος ουδεμία αντίρρηση έφερε στον Αρχιεπίσκοπο αλλά αντιθέτως παραιτήθηκε αμέσως της προσφυγής του χωρίς αντάλαγμα κάτι που εκτίμησε η Ιερά Σύνοδος και ο Μακαριώτατος;

Ερώτηση 7ηΉλθε στα χέρια μας ο κατάλογος που η μικρή Ιερά Σύνοδος είχε εκδόσει και μοιράσει στην Ιεραρχία προς ψήφιση. Γιατί δεν υπήρξε ένας ακόμη αστερίσκος και στο όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου, αφού κι αυτός ήταν τελικά και μάλιστα με έγγραφη πρόταση της Ιεράς Συνόδου η εγγραφή του στον κατάλογο;
Διότι ως ψιθυρίζεται είναι βέβαιο ότι αν υπήρχε αστερίσκος και στο όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, θα είχε εγγραφεί σήμερα στον κατάλογο ο εν λόγω κληρικός και ας έκαναν όσες αβάσιμες ενστάσεις ήθελαν οι αρχιερείς Τρίκκης Αλέξιος και Ηλείας Γερμανός.
Διότι είμαστε σίγουροι, μετά από επικοινωνίες που είχαμε με αρχιερείς, ότι οι Μητροπολίτες θα ρωτούσαν τον λόγο που ο Μακαριώτατος και η Ιερά Σύνοδος τον είχαν προτείνει τον Αρχιμ. Νεκτάριο για τον κατάλογο και το αποτέλεσμα θα ήταν εντελώς διαφορετικό.


Ερώτηση 8ηΟι ενστάσεις του Τρίκκης Αλεξίου και Γερμανού Ηλείας, είχαν ερευνηθεί από εκκλησιαστικό ανακριτή, ερευνήθηκαν επίσης από την επιτροπή Αρχιγραμματείας και ακόμη ερευνήθηκαν από την Ιερά Σύνοδο και κρίθηκαν παντελώς αβάσιμες, με αποτέλεσμα η μικρή Ιερά Σύνοδος να επιμένει στην πρότασή της για εγγραφή του ονόματος του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη στον κατάλογο των εκλογίμων, δι’ αυτό και έφτασε ο κατάλογος με το όνομά του στην Ιεραρχία. Τι συνέβη και ενώ είχε μοιραστεί ο κατάλογος που δημοσιεύσαμε ανωτέρω, μόλις σηκώθηκε και μίλησε ο Ηλείας και ο Τρίκκης ξαφνικά μοιράστηκε νέος κατάλογος χωρίς το όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη; Πως ετοιμάστηκε τόσο σύντομα ο νέος κατάλογος χωρίς το όνομά του και δόθηκε στους αρχιερείς; Μήπως είχαν δει όραμα οι γραμματείς για το τι θα συμβεί και τον είχαν από βραδύς έτοιμο;
Επαναλαμβάνουμε τι συνέβη τις δυο προηγούμενες μέρες και όχι μόνο δεν μπήκε ένας αστερίσκος στο έγγραφο του καταλόγου και για τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη, αλλά και ο Μακαριώτατος αποσιώπησε την αλήθεια στους Αρχιερείς και δεν τόλμησε να αρθρώσει δυο λέξεις για να υποστηρίξει τουλάχιστον τη δική του στην ουσία πρόταση που ήταν ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης;
Γιατί ο Μακαριώτατος άφησε τον Ηλείας Γερμανό και τον Τρίκκης Αλέξιο, να παρασύρουν την Ιεραρχία κατά του Αρχιμ. Νεκταρίου;

Ερώτηση 9ηΜήπως Μακαριώτατε, όσα ακούγονται στα εκκλησιαστικά πηγαδάκια αληθεύουν; Ότι δηλαδή ασκήθηκαν πιέσεις από τους ανωτέρω αρχιερείς επάνω σας ζητώντας σας να μη υποστηρίξετε την πρότασή σας μέσα στην Ιεραρχία; Διαφορετικά οι ανωτέρω αρχιερείς και οι φίλοι τους, αν υποστηρίζατε τον Μουλατσιώτη, θα ψήφιζαν για Αργολίδος τον Επίσκοπο Επιδαύρου Καλλίνικο και όχι τον εκλεκτό σας και όντως καλό κληρικό Αρχιμ. Νεκτάριο Αντωνόπουλο;
Μήπως όμως αδικήσατε δι’ αυτού του τρόπου, για άλλη μια φορά τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη; Εσείς Μακαριώτατε ξέρετε τι σημαίνει αδικία! Γιατί αφήσατε να αδικηθεί και εκ μέρους σας ένας πανελληνίου φήμης, δραστήριος, έντιμος, ιεραποστολικός, αφιλοχρήματος και άξιος κληρικός;

Ερώτηση 10η: Μακαριώτατε, αληθεύει ή όχι ότι ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης ουδέποτε ζήτησε την εγγραφή του στον κατάλογο των εκλογίμων ή την επισκοποίησή του; Διότι όπως είναι γνωστό στους εκκλησιαστικούς χώρους και το 2006 τον πρότεινε για εγγραφή στον κατάλογο των εκλογίμων προς αρχιερατεία, ο μακαριστός Μητροπολίτης τότε Κορίνθου κυρός Παντελεήμων δια του Φωκίδος, χωρίς ως λέγουν τα εκκλησιαστικά πηγαδάκια, ο ίδιος να το ζητήσει ποτέ, αλλά δυστυχώς και τότε η Διοίκηση της Εκκλησίας τον αδίκησε όπως και σήμερα, αλλά αυτή τη φορά αδικήθηκε με δική σας ευθύνη και υπογραφή Μακαριώτατε.

Θα συνεχίσουμε τις ερωτήσεις αφού συγκεντρώσουμε σχετικό υλικό.

Ο εκκλησιαστικός.


 πηγή

ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: "ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΑΛΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ"

<< ΒΑΡΑΒΑΣ Η ΙΗΣΟΥΣ; >>


ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: 
"ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΑΛΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ"





ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΜΑΣ;
ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ;

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ, ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ, ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ...
ΟΤΑΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: "ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩ ΘΕΩ" ...
ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΝΑ ΨΑΡΕΨΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΨΑΡΙ ΔΥΟ ΧΡΥΣΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ...
Ο ΒΑΡΑΒΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΤΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΠΛΑΣΕ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΠΕΛΕΞΕ ΚΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΣΑΦΕΣ ...
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, ΗΤΑΝ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ...
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ...
Ο ΒΑΡΑΒΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΛΑΧΤΑΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ...
ΑΥΤΟΣ ΟΜΩΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ...
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΙΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΔΩΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΘΕΝ ΕΙΚΟΝΑ ...
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΣΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΣΤΙΓΙΟ ΝΑ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΙΩΞΕΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ ΣΕ ΧΩΡΟ ΣΥΝΑΣΤΙΣΗΣ ΠΛΑΝΟΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ ...
ΕΞΑΛΛΟΣ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΞΕ ΕΞΩ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΗΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ...
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΘΕΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, ΕΛΗΞΑΝ ...
ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΟΣΚΥΣΜΕΝΑ ΡΑΣΑ ΜΑΣ ΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙ ΑΥΤΟ ...       
ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ  ...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΤΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΚΤΙΣΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ...
ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΘΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ...
ΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ...
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΤΟΥ, Η ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΠΛΕΟΝ
ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ...
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΥΠΕΡΙΣΧΥΣΕΙ ...
ΟΛΟΙ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ...
ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ...
ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΗ ΡΟΔΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ...
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΡΟΜΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΘΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ...  
Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ...
ΟΛΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΙΜΟΝΟ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ...
ΜΕ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΤΣΑΛΙ ΘΑ ΧΤΙΣΤΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥΤΟΣ...
ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ...
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΔΗ ΡΩΤΑΕΙ:
"ΕΓΩ ΤΙ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΩ ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ;
ΔΟΥΛΕΨΑ ΤΙΜΙΑ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΡΩΤΑ ΜΟΥ ΚΤΙΣΤΗΚΕ ..."
ΤΑ ΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΧΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ, ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ...
ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΑΙ ΑΝ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΛΙΜΟΚΤΟΝΟΥΝ, Η ΚΥΛΟΥΝ ΣΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΞΕΚΛΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ...
ΓΙΝΑΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΕΝΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΙΩΝΙΣΑΜΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ...
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΤΥΛΙΞΕΙ ΚΑΙ ΔΕΣΕΙ ΣΦΙΚΤΑ ...
ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΗΘΙΚΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ,
ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ...
ΟΙ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΜΙΛΟΥΝ ΞΕΣΤΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΩΡΙΜΟ ΣΥΚΟ
ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ...
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ...
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ "ΑΓΑΠΗΣ" ΓΙ ΑΥΤΟ ΒΑΛΤΕ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕΣΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ...
Η ΣΤΑΥΡΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΑΠΑΛΥΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΝΙΩΘΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ !!!

Προσευχή γιά "τέλος ἀγαθόν"

 Προσευχή γιά «τέλος ἀγαθόν»

Σύ παρέχεις τά ἀγαθά, Σωτήρ,
ἐγώ Σοί ἀνταποδίδω τά πονηρά·

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifitOKuYsFNwJUcdUUOpy0kkn3pWD2glLykSzjyPyTFt_Sa1JzmyXWofyAMp_nwX8XiZsuPLqi9F4vHt7dW_nOuGYboxgeshX9bMV4U-mAe1JQCFy2BwXCY4iNSj9cGS3fzt4jxX7Isxs/s400/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%BF+%CE%BC%CE%B5+%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B9%CE%B1.jpg

μακροθύμησον ἐπ’ ἐμοί τῷ διεστραμμένῳ·
 δέν ζητῶ συγχώρησιν μόνον περί λόγων ἀργῶν,
ἀλλά ζητῶ παρά τῆς ἀγαθότητός Σου
 ἄφεσιν καί τῶν ἀνοσίων πράξεών μου.


 Ἐλευθέρωσόν με, Κύριε, ἀπό παντός ἔργου πονηροῦ·
πρίν μέ προφθάσῃ τό τέλος,
ὅπως εὔρω χάριν ἐνώπιόν Σου ἐν ὥρᾳ θανάτου·
διότι ἐν τῷ ἅδῃ τίς θέλει ἐξομολογηθῆ εἰς Σέ;
 

Σῶσον τήν ψυχήν μου, Κύριε ἐκ τοῦ μέλλοντος φόβου,
καί λεύκανον τόν κατασπιλωθέντα χιτῶνα μου
 διά τούς οἰκτιρμούς καί τήν ἀγαθότητά Σου·
 


ὅπως κί ἐγώ ὁ ἀνάξιος καταξιωθῶ
τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν λαμπροφορῶν·
 

καί ἀφοῦ φθάσω εἰς ἀνέκφραστον χαράν εἴπω,
ἄς ᾖναι δόξα εἰς Ἐκεῖνον,
ὅστις ἐλύτρωσε ψυχήν τεθλιμμένην ἐκ στόματος λέοντος
 καί ἔθεσεν αὐτήν εἰς τρυφήν Παραδείσου.

Διότι εἰς Σέ τόν Πανάγιον Θεόν
 πρέπει δόξα εἰς πάντας τούς αἰῶνας.

 

Ἀμήν.

Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος

Περί Πνευματικοῦ Ζήλου -Γέρων Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης



Ὁ σκύλος ὅταν ἀντιληφθῆ, ὅτι κάτι ἔρχεται νὰ κάνη κακὸ στὰ πρόβατα, φωνάζει, γαυγίζει ἔντονα, ἀπειλητικά, νιώθοντας ὅτι ἔχει κάποια εὐθύνη πάνω στὰ πρόβατα, στὸ ἀφεντικὸ ποὺ τὸν ἔχει, ποὺ τὸν ταΐζει. Εἶναι φυσικό του νὰ τὸ κάνει αὐτό. Καὶ ὅσο γαυγίζει καὶ φωνάζει, ὁ κλέφτης, ὁ λύκος, τὸ ἀγρίμι, δὲν πλησιάζει τὸ κοπάδι. Ἐὰν στὸ σκυλὶ αὐτὸ ἔρθει ὁ λογισμός, ὅτι δὲν ὑπάρχει φόβος, δὲν ὑπάρχει λύκος, δὲν κρύβεται κάποιος κλέφτης καὶ ἀρχίζει νὰ σπάζει ἡ προσοχή του, τὸ ἄγρυπνο γιὰ τὸ κοπάδι, τὸν πλησιάζει ὁ νυσταγμός, κάθεται καὶ τὸν παίρνει ὁ ὕπνος. Καὶ ἔτσι ἡσυχάζει ὁ τόπος, τὸ κοπάδι ἀπὸ τὰ γαυγίσματα, αὐτὸ γίνεται ἀντιληπτὸ ἀπὸ τὸν κλέφτη, ἀπὸ τὸν λύκο, ποὺ παραμονεύουν. Ὅταν, λοιπόν, σταματήσει ὁ λύκος νὰ ἀγρυπνεῖ καὶ νὰ φωνάζει. Ὅταν δοῦνε τὴν περίπτωση αὐτή, σιγὰ-σιγὰ προχωροῦν, πλησιάζουν, προσβάλλουν τὸ κοπάδι καὶ ἀρχίζουν ἕνα - ἕνα νὰ ρημάζουν τὰ πρόβατα.

 

εικονογραφηση flickr



Ὁ ζῆλος ὁ πνευματικὸς εἶναι σὰν τὸ σκυλί. Γεννᾶται ἡ ἐπιθυμία στὸν ἄνθρωπο τὸν πνευματικὸ νὰ ἀγωνιστεῖ, νὰ ἀποκτήσει κάποια ἀρετὴ καὶ στὴ συνέχεια νὰ φυλάξει τὴν ἀρετή. Ἡ ἐπιθυμία ποὺ διεγείρεται μέσα στὸν ἄνθρωπο, γεννᾶ τὸν ζῆλο. Ὁ ζῆλος, ὅταν γεννηθεῖ, φωνάζει σὰν τὸ σκυλί. Πλέκει λογισμούς, πῶς νὰ ἀγωνιστεῖ σκέπτεται πῶς νὰ φυλαχθεῖ, πῶς νὰ φυλάξει, πῶς νὰ ἀποκτήσει ὁ ἄνθρωπος τὴν ἀρετή, Διεγείρεται ἡ ἀδιάλειπτη προσοχή, ἡ νῆψις, γιὰ νὰ κατορθωθεῖ ἡ ἀρετὴ τὴν ὁποία ἐπεθύμησε ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου.
 
Ἄς πάρουμε μιά περίπτωση, μιά ἀρετὴ ποὺ σκέπτεται, μᾶλλον ἐπιθυμεῖ νὰ ἀποκτήσει ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος. Ἂς πάρουμε τὴν ἀρετὴ τῆς προσευχῆς. Ἐπιθυμεῖ ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν μελέτη, ἀπὸ τὴν φώτιση τοῦ Θεοῦ, νὰ ἀποκτήσει, νὰ κερδίσει τὴν ἀδιάλειπτη προσευχή. Τὴν προσευχὴ ποὺ δὲν ἔχει σταματημό. Ἡ ἐπιθυμία γεννᾶ τὸν ζῆλο, τὴν θέρμη αὐτή, τὴν ὁρμητικότητα τῆς ψυχῆς. Καὶ ἡ ἐπιθυμία, ὁ ζῆλος, ἡ θέρμη δημιουργοῦν ὁρμητικότητα, εἰς τὸ νὰ ἀποκτήσει κανεὶς αὐτὴ τὴν μεγάλη ἀρετή. Ὁ ζῆλος γεννᾶ τοὺς λογισμοὺς τῆς παραφυλακῆς καὶ σκέπτεται ὁ ἄνθρωπος, ὅτι γιὰ νὰ ἀποκτήσει αὐτὴν τὴν ἀρετή, χρειάζεται νὰ ἀγωνιστεῖ νόμιμα, κατὰ τοὺς Πατέρας. Ὅτι πρέπει συνεχῶς νὰ ἐλέγχει τὴν κατάσταση, νὰ ἀγωνίζεται στὴν ἀρχή, μὲ τὴν προφορικὴ ἐπίκληση μὲ τὸ στόμα νὰ λέει τὴν εὐχή. Ὁ ζῆλος παρακολουθεῖ τώρα νὰ μὴν σταματήσει ἡ προφορικὴ ἐπίκληση, νὰ μὴν ἀργολογήσει, νὰ μὴν σκεφτεῖ μάταια πράγματα, νὰ μὴν σκορπίζει τὸ μυαλὸ του ἐδῶ κι ἐκεῖ. Καὶ συνεχῶς τὴν προφορικὴ ἔτσι ἐργασία τῆς προσευχῆς, τὴν παρακολουθεῖ ὁ ζῆλος, ἡ προσοχή, ἡ νῆψις. Τὸ ἀγωνιστικὸ πνεῦμα νὰ μὴν σταματήσει.
Μόλις συμβεῖ κάτι, ποὺ νὰ ἐμποδίζεται ὁ ζῆλος, πάλι δίνει τοὺς λογισμοὺς τοὺς φωτισμένους, τοὺς θερμούς, ὅτι αὐτὸ τὸ ἐμπόδιο πρέπει νὰ ξεπεραστεῖ. Μιά ἀργολογία ἤτανε, μιά σκέψις ἦρθε ἔτσι μάταιη στὸν λογισμὸ καὶ σταμάτησε τὸ στόμα νὰ λέει τὴν προσευχή. Ἀμέσως ὁ ζῆλος ξεκινάει πάλι ὅτι πρέπει νὰ ἀγωνιστεῖ, αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ ξαναγίνει. Μόλις δεῖς τὴν περίπτωση, νὰ τὴν ὑπερπηδήσεις, καὶ ἔτσι διατηρεῖται αὐτὴ ἡ ἐργασία τῆς προσευχῆς.
Φωτίζει τώρα ὁ ζῆλος, ἀποδιώκει κάθε κακὸ λογισμό, καὶ δέχεται τοὺς φωτεινοὺς λογισμοὺς ποὺ λένε ὅτι σὰν ἀγωνιστεῖς κατ' αὐτὸν τὸν τρόπο προφορικά, ὅπως μᾶς συμβουλεύουν οἱ μεγάλοι πατέρες, μετὰ ἀπὸ τὴν  προφορική, θὰ φθάσουμε στὴ διανοητική, στὴν νοερὰ προσευχή. Ἡ ὄρεξη τῆς ψυχῆς νὰ φτάση στὴν νοερὰ ἐπίκληση, δίνει τόνωση, ὁρμητικότητα στὴν προφορικὴ ἐπίκληση, νὰ μὴ  σταματήσει, γιατί πρόκειται νὰ φτάσουμε στὴν νοερά. Ἐὰν δὲν ἀγωνιστεῖ σωστὰ στὴν προφορική, δὲν θὰ φθάσεις στὸ ὑψηλότερο ἐπίπεδο τῆς προσευχῆς. Καὶ ἔτσι ὁ ζῆλος παρακολουθεῖ τὸν ἀγῶνα συστηματικὰ καὶ κανονικά. Τὸν περιφράττει, τὸν περιβάλλει, τὸν σκεπάζει κατὰ κάποιο τρόπο, ἀπὸ τὴν κακία τοῦ δαίμονος. Καὶ ἔτσι σιγὰ - σιγά, ἡ ἁγία αὐτὴ ἐπιθυμία, μὲ τὴν φρούρηση τοῦ πνευματικοῦ ζήλου, προχωρεῖ στὴν ἀπόκτηση τῆς τελείας προσευχῆς.
Ὅταν ὅμως νυστάξει αὐτὸς ὁ ζῆλος, οἱ θερμοὶ λογισμοὶ ἀρχίζουν νὰ κρυώνουν ἀρχίζει ἡ αὐτοπεποίθησις μέσα μας, ὅτι καλὰ πᾶμε. Θὰ ἀποκτήσω αὐτὸ τὸ πρᾶγμα. Λογισμοὶ μάταιοι ἔρχονται καὶ προσβάλλουν καὶ σπάζουν τὸν τόνο τοῦ ζήλου. Ἀρχίζει ὁ νυσταγμὸς τῆς ψυχῆς, καὶ πέφτει ὁ ἀγώνας. Ὑποχωρώντας ὁ ζῆλος, παύει τὸ στόμα φερ' εἰπεῖν νὰ λέει συνέχεια τὴν προσευχή. Ἀρχίζει νὰ κάνει διαλείψεις, νὰ κάνει σκαμπανεβάσματα, πλημμελῶς νὰ ἐργάζεται τὸ στόμα τὴν προσευχή.  Ὁπότε τὴν κλέβει τελείως ὁ ἐχθρὸς τὴν προσευχή, καὶ κλείνουμε τὸ στόμα καὶ οἱ λογισμοὶ μέσα μας οἱ ἄσχημοι, δουλεύουνε ἄνετα. Τότε τὸ στόμα ἀπὸ τὴν προφορικὴ ἐπίκληση ἔρχεται στὴν παρρησία καὶ ἔτσι ἐρημώνεται τὸ πνευματικὸ ποίμνιο τῆς ψυχῆς.
Καὶ γιὰ κάθε ἀρετή, ἔτσι γίνεται, ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ πνευματικοῦ ζήλου. Ὅσο ἡ ἐπιθυμία θὰ φρουρεῖται καὶ θὰ θερμαίνεται ἀπὸ τὸν ζῆλο, ἡ ἐπιθυμία αὐτὴ τῆς ἀρετῆς θὰ γίνει ἔργο, θὰ γίνει κτῆμα τῆς ψυχῆς. Καὶ πρέπει συνεχῶς νὰ πυροδοτοῦμε τὸν πνευματικὸ ζῆλο, γιὰ νὰ φρουρεῖται ἡ ψυχή μας ἀπὸ τοὺς νοητοὺς λύκους καὶ ἀπὸ τοὺς νοητοὺς κλέφτες, οἱ ὁποῖοι καιροφυλακτοῦν ἀνὰ πᾶσαν στιγμήν, νὰ ἐρημώσουν τὴν ψυχή μας.
Ὁ διάβολος τῆς κακῆς ἐπιθυμίας στέκει ἀπέναντί μας, στέκει μπροστά μας, ἔχει ἀναμμένη, ὅπως λένε οἱ πατέρες, τὴν δάδα καὶ ζητεῖ εὐκαιρία, κατάλληλη στιγμὴ ἀμελείας καὶ ραθυμίας γιὰ νὰ μᾶς δώσει μπουρλότο, νὰ ἐμπρήσει τόν ναὸ τοῦ Θεοῦ, νὰ μᾶς ἀνάψει τὴν κακὴ ἐπιθυμία μέσα μας καὶ νὰ ἀποτεφρώσει τελείως κάθε ὑπόστασι καθαρότητος τῆς ψυχῆς.
Τὸ σῶμα τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ πνευματικοῦ ἀνθρώπου κατὰ τὸν ἀπ. Παῦλο, εἶναι ναὸς τοῦ Θεοῦ. Οὐκ οἴδατε ὅτι εἴσαστε ναὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ ἐνοίκει (κατοικεῖ) ἐντὸς ὑμῶν; Μέσα μας κατοικεῖ τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ ἀναγεννηθήκαμε πνευματικῶς, μὲ τὴ ἱεροπραξία αὐτή, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο ἦρθε μέσα στὴν καρδιὰ τὸ βαπτισμένου ἀνθρώπου. Ἀλλὰ ἡ χάρις αὐτή, ὅταν δὲν προσέξει ὁ ἄνθρωπος καὶ ἁμαρτάνει, καταπλακώνεται, καταχώνεται βαθιὰ στὴν καρδιὰ καὶ ἡ λαμπρότης αὐτῆς τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δὲν λάμπει στὸν νοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ὥστε ἡ λάμψις, ὁ φωτισμὸς αὐτῆς τῆς χάριτος, νὰ δώσει τὴν δυνατότητα, νὰ γνωρίση ὁ ἄνθρωπος τὸν Θεὸ μέσα του.
Ἡ χάρις αὐτὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διὰ τοῦ Ἱεροῦ Βαπτίσματος, κάνει τὸ σῶμα τοῦ ἀνθρώπου, τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου, ναὸ τοῦ Θεοῦ. Ὁ ναὸς τοῦ Θεοῦ, ὅταν δὲν εἶναι καθαρός, ὁ Θεὸς δὲν τὸν ἐπισκέπτεται, δὲν μπαίνει μέσα στὸ ναὸ αὐτό, ἀλλὰ φεύγει. Τὸν ἀφήνει ἔρημο. Καὶ γίνεται ἕνας τόπος ἄχρηστος, ἕνας τόπος βρώμικος. Ἔρχονται ὅλα τὰ δαιμόνια καὶ κατοικοῦν ἐκεῖ μέσα. Ἄρα ἡ καθαρότης τοῦ ψυχοσωματικοῦ ἀνθρώπου, εἶναι ἡ καθαρότης τοῦ ναοῦ, εἶναι ἡ εὐωδία τοῦ ναοῦ, εἶναι ἡ εὐπρέπεια τοῦ ναοῦ.
Ἁγιάζεται ὁ ἄνθρωπος ὅταν βρίσκεται καθαρὸς στὴν ψυχὴ καὶ στὸ σῶμα. Καὶ ἔρχεται ὅλος ὁ Θεὸς μέσα στὸν ἄνθρωπο. Τότε ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀνακύπτει, ἔρχεται στὴν ἐπιφάνεια. Ἀποβάλλει ὅλη τὴν σαβούρα, ποὺ εἶχε πάνω της διὰ τῆς ἁμαρτίας. Καὶ οἱ λαμπηδόνες καὶ οἱ ἀκτῖνες καὶ οἱ λάμψεις αὐτῆς τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καταυγάζουν ὅλον τὸν νοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τόν κάνουν θεοειδῆ.
Λοιπὸν ὁ διάβολος, ὅπως εἴπαμε, στέκεται ἀπέναντί μας καὶ ἔχει στὸ χέρι του τήν κακὴ ἐπιθυμία τῆς ἁμαρτίας καὶ ζητᾶ εὐκαιρία νὰ πετάξει ἐπάνω μας αὐτὴ τὴν φλόγα τῆς κακῆς ἐπιθυμίας, νὰ μᾶς πυρπολήσει καὶ νὰ μᾶς ἀποξενώσει τελείως ἀπὸ τὸν Θεό, νὰ μὴν ἔχουμε ὑπόστασι τοῦ θείου ναοῦ. Ὁ πνευματικὸς ὅμως ζῆλος, ὅταν αὐτὸν τὸν ναὸ τὸν περιβάλλει, τὸν περιπολεῖ, τὸν περιτριγυρίζει καὶ ὑλακτεῖ καὶ φωνάζει σὰν τὸν σκυλί, τότε ὁ ἐχθρὸς ὁ ἀπέναντί μας, δὲν βρίσκει τὴν εὐκαιρία νὰ μᾶς κάψει, νὰ μᾶς ἀχρηστεύσει, νὰ μᾶς κάνει ἁμαρτωλοὺς μπροστὰ στὰ μάτια τοῦ Θεοῦ! Καὶ ἔτσι διατηρούμεθα ἐν τῷ Θεῷ.
Ὅταν ἡ ψυχή μας προσεύχεται, ὅταν ὁ νοῦς μας περπατάει στὸν Θεό, πλησιάζει τὸν Θεό, μὲ τὴν θεωρία καὶ τὴν θεία μελέτη, ὁ ναὸς θυσιάζεται μὲ τὸ ἄρωμα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Τὸ ἄρωμα εἶναι ἡ πρᾶξις τῆς ψυχῆς ἡ πρᾶξις τῆς προσευχῆς εἶναι ὁ καρπὸς τῆς προσευχῆς, ἡ εὐωδία τοῦ θυμιάματος, Καὶ ὅταν ἕνας ναὸς θυμιάζεται καὶ εὐωδιάζεται καὶ εἶναι εὐπρεπισμένος καὶ καλλωπισμένος, ὁ Θεὸς εὐχαρίστως ἔρχεται καὶ κατοικεῖ ἐκεῖ μέσα καὶ θυσιάζεται ἐπάνω στὸ θυσιαστήριο τῆς καρδιᾶς. Καὶ ἡ καρδιὰ ἀναπέμπει δοξολογίες καὶ εὐχαριστίες στὸν Θεό, ποὺ κάμει αὐτὸ τὸ μυστήριο, ποὺ δέχεται αὐτὴν τὴν ἐξιλαστήριο θυσία.
Ἐὰν ὅμως ὁ ζῆλος δὲν περιφρουρήσει αὐτὸν τὸν ναό, τότε ὁ ναὸς εἶναι ἀνοχύρωτος, εἶναι ἀπροστάτευτος, εἶναι ἀφύλακτος, καὶ ἐρημώνεται ἀπὸ τὸν διάβολο. Ἐμεῖς σὰν μοναχοί, ποὺ κατὰ κάποιο τρόπο γνωρίζουμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, διδασκόμεθα συνέχεια ἀπὸ τοὺς θεοφόρους Πατέρες μας, πῶς πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦμε. Ἡ ζωή τους, τὸ παράδειγμά τους, οἱ νουθεσίες τους, δὲν εἶναι  τίποτε ἄλλο, παρὰ νὰ μᾶς ἀνάψουν τὸν ζῆλο γιὰ νὰ τοὺς μιμηθοῦμε. Νὰ τοὺς μιμηθοῦμε στὴν ἀρετή τους, καὶ στὴν χάρι ποὺ ἀπόκτησαν ἀπὸ τὸν ἀγώνα τους,
Καὶ αὐτοὶ ἦταν ἄνθρωποι, εἶχαν πάθη καὶ ἀδυναμίες, ἀλλὰ πρόσεξαν πάρα πολὺ τὸν πνευματικό τους ζῆλο. Δὲν τὸν ἄφησαν νὰ νυστάξη, νὰ κοιμηθῆ. Τὸν εἶχαν πάντα ἄγρυπνο, νηφάλιο καὶ προσεκτικὸ καὶ σιγὰ - σιγὰ ὁ ναὸς τῆς ψυχῆς των καὶ τοῦ σώματός των ἔγινε ἅγιος καὶ ὁ Θεὸς κατοίκησε μέσα τους καὶ ἔγιναν ἅγιοι.
Τώρα ἀκολουθοῦμε ἐμεῖς. Ἤρθαμε ἐμεῖς στὸ στίβο τῆς πάλης. Ἤρθαμε στὴ θέσι τους. Ἤρθαμε στὴ ζωὴ ποὺ ἔζησαν αὐτοί. Πρέπει νὰ τοὺς μιμηθοῦμε καὶ πρῶτος ἐγώ. Πρέπει νὰ τοὺς μιμηθοῦμε, νὰ δοῦμε πῶς ἐζήλωσαν αὐτοὶ τὸν Νόμο τοῦ Θεοῦ, νὰ τὸν ζηλώσουμε καὶ ἐμεῖς. Νὰ ἔχουμε προσοχὴ σὲ ὅλα μας. Νὰ θερμαίνουμε συνεχῶς τὸν πόθο, τὸ πῶς θὰ ἁγνίσουμε ψυχοσωματικὰ τὸν ἑαυτό μας.
Ἀλλὰ σὰν ἄνθρωποι ποὺ εἴμεθα καὶ ἔχουμε τόσες ἀδυναμίες, ποὺ πολλὲς φορές μᾶς ξεφεύγουν ἀπὸ τὴν προσοχή, πρέπει τὸν δικό μας ζῆλο νὰ τὸν διατηροῦμε συνέχεια. Ἡ μνήμη τοῦ θανάτου, δίνει μεγάλη θέρμη στὸν ζῆλο! Καὶ ὅταν κανεὶς σκέπτεται, ὅτι ἴσως πεθάνει μετὰ ἀπὸ λίγη ὥρα, μετὰ ἀπὸ μία μέρα, ἕνα μῆνα, ἕνα χρόνο, ἡ σκέψις αὐτὴ εἶναι μία θέρμανση στὸν ζῆλο, ὥστε νὰ προσέξη τὸν ἑαυτό του. Νὰ προσέξη νὰ μὴν ἁμαρτήση νὰ μὴν σκεφθῆ κακό, νὰ μὴν μιλήση ἄσχημα, νὰ μὴν πράξη κακό, γιατί ὁ θάνατος ἄμα ἔρθη, τί θὰ γίνει μετά;
Γνωρίζουμε ὅτι τὰ πάντα μας εἶναι γνωστὰ στὸν Θεὸ καὶ στὸν διάβολο. Ὁ πειρασμὸς τὰ γράφει μὲ κάθε λεπτομέρεια ὅλα μας τὰ ἔργα, ὅλους μας τοὺς λογισμοὺς καὶ τὰ λόγια στὰ κατάστιχά του. Καὶ τὴν ὥρα ποὺ θὰ πρόκειται νὰ φύγουμε ἢ καὶ ὅταν θὰ ἀνεβαίνουμε πρὸς τὸν Θεό, τὰ εἰδικὰ τελώνεια θὰ μᾶς παρουσιάσουν ὅλο αὐτὸ τὸ πλῆθος τῶν ἁμαρτιῶν, ποὺ ἐμεῖς τὶς ἔχουμε λησμονήσει. Καὶ ὅταν τὶς δοῦμε καὶ εἶναι ὅλες γραμμένες καὶ νὰ μᾶς δοθῆ ἡ δυνατότητα νὰ τὶς ἐνθυμηθοῦμε, τότε, θὰ ἀπορήσουμε γιὰ τὸ μέγεθος, γιὰ τὸ πλῆθος, ποὺ θὰ ἔχουν γραμμένα ἐκεῖ οἱ δαίμονες.
 
Τότε θὰ ἔρθη τὸ μυαλὸ στὴ θέση του, τότε θὰ σκεφθοῦμε ὤριμα καὶ σωστά. Τὸ ὄφελος ποιὸ θὰ εἶναι; Νὰ μεταμεληθοῦμε βέβαια, ἀλλὰ μὲ τὴν ἔννοια ὅτι μεταμέλεια πλέον δὲν φέρνει τὴν ὠφέλεια, δὲν φέρνει τὴν μετάνοια, δὲν ἔχει ἀξία πλέον ἡ μετάνοια ἐκείνη τὴν ὥρα, διότι τὸ πανηγύρι ἔχει λήξει, ὁ καιρὸς τῆς μετανοίας δὲν ὑπάρχει καὶ ἡ δυσκολία εἶναι ἄμεση.
Ὅλα αὐτά, ὅταν τὰ ὑπενθυμίζει ὁ ζῆλος στὴν ψυχή, ἡ ψυχὴ φυλάγεται ἀπὸ τὸ κακό. Γι' αὐτὸ πρέπει ὁ ζῆλος νὰ μᾶς συνέχει καὶ νὰ μᾶς δίνει τὴν δυνατότητα τῆς ἀδειαλείπτου προσοχῆς. Δὲν πρέπει ἡ προσοχή μας νὰ ἀποσπᾶται. Νὰ προσέχουμε συνέχεια καὶ πρῶτος ἐγὼ διότι ἔχω μεγαλύτερη τὴν εὐθύνη καὶ ὁ λόγος τῆς ἀπολογίας μου σκληρότερος ἐνώπιόν του Θεοῦ.
Ἃς προσέξουμε τώρα πατέρες μου, νὰ ἔχουμε τὸν ζῆλο μας θερμό, ἀδιάλειπτον προσεκτικὸ καὶ ἀνύστακτον. Καὶ ὅταν ἔρθη, θὰ προσέχουμε τὴν ζωή μας, ὁ ναὸς τοῦ Θεοῦ θὰ φυλαχθῆ, θὰ διατηρηθῆ καὶ ὁ Θεὸς θὰ κατοικῆ μέσα του. Καὶ ὅταν ὁ Θεὸς εἶναι μέσα μας, τὰ πάντα κατευθύνονται σωστά. Ἡ πορεία μας εἶναι πρὸς τὸ φῶς, πρὸς τὴν Οὐράνιο Πύλη. Ἡ ἐλπίδα τοῦ Θεοῦ θὰ δίνη τὴν καλύτερη δροσιὰ καὶ ἀνακούφιση.
Ἃς ἀγωνιστοῦμε, λοιπόν, μ' αὐτὸν τὸν τρόπο, τὸν πνευματικὸ ζῆλο, καὶ ἂς ἐλπίσουμε τότε, ὅτι ὁ Θεὸς θὰ μᾶς βοηθήσει, θὰ συντρέξη μὲ τὴν καλὴ αὐτὴ ἐπιθυμία τῆς ψυχῆς μας, εἰς τὸ νὰ βοηθήση τὸν ζῆλο, τὴν θέρμη.

Ἂς ἐλπίσουμε ὅτι θὰ μᾶς ἀξιώση νὰ φτάσουμε στὴν μεγάλη πατρίδα, ποὺ ὑπάρχει εἰς τὸν Οὐρανόν. Ἐκεῖ ποὺ ἔχει κάμει ὁ Θεὸς τὴν ἄνω Ἱερουσαλήμ, τὴν Ἐκκλησία τῶν πρωτοτόκων, ἐκεῖ ὅπου ὑπάρχει τὸ Ἄκτιστον φῶς, ἐκεῖ ποὺ ὅλη ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι Οὐράνιος ναὸς τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ Θεὸς εἶναι τὸ φέγγος.

Ὁ Θεὸς εἶναι ὁ ἥλιος καὶ τὸ φῶς ποὺ φωτίζει αὐτὸν τὸν Ναό. Ἐκκλησίασμα εἶναι οἱ σωσμένες ψυχές, ποὺ πέρασαν μέσα ἀπὸ τὸ καμίνι τῆς θλίψεως τοῦ ἐδῶ ἀγῶνος, καὶ ἐκεῖ ξεκουράζονται πλέον ἀπὸ αὐτὴ τὴν θλίψη, ἀπὸ τοὺς πειρασμούς, ἀπὸ τὸν ἀγώνα, ἀπὸ τοὺς ἀναστεναγμούς, ἀπηλλαγμένοι πλέον ἀπὸ τὰ δάκρυα, ἀπὸ τοὺς φόβους. Καὶ ἔτσι αὐτὸ τὸ ἐκκλησίασμα θὰ βρίσκεται σ' αὐτὸ τὸν ναό, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

«Αντί για ψωμάκι και κρασάκι ένιωσα την γεύση του φρέσκου αίματος και της ωμής Σάρκας»

«ΟΤΑΝ ΕΛΑΒΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΠΑΘΑ ΤΟ ΣΟΚ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ: ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΡΩΔΑΤΟ ΚΡΑΣΑΚΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑ, ΕΝΙΩΣΑ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΥΡΩΔΙΑ ΤΟΥ ΦΡΕΣΚΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΩΜΗΣ ΣΑΡΚΑΣ»!!!


Ζούσα για δεκαετίες μακρυά απ' την Εκκλησία. Με τις υπομονετικές και μακροχρόνιες παροτρύνσεις μιας φίλης κι αντιμετωπίζοντας κάποια αξεδιάλυτα προσωπικά αδιέξοδα, πήρα την δύσκολη στροφή της επιστροφής στο Πατρικό Σπίτι.(Δύσκολη, διότι έπρεπε να απεκδυθώ την έπαρση ενός πολύ ισχυρού ΕΓΩ).

Από την παιδική μου ηλικία και μέχρι την εποχή που απομακρύνθηκα τελείως απ' την Εκκλησία, συμμετείχα στα Μυστήρια περιστασιακά και μάλλον εθιμοτυπικά, τελείως ακατήχητη κι εν πλήρη αγνωσία, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. 

Την πρώτη φορά που πήγα να κοινωνήσω, ύστερα απ' την συνειδητή μεταστροφή μου, εξακολουθούσα να διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις, κάποιες αμφιβολίες.
Θυμάμαι πως, καθώς πλησίαζα τον Ιερέα, αντηχούσε μέσα μου επίμονα, σχεδόν απαιτητικά, η φράση "θέλω να μάθω τι είν' αυτό, τι γίνεται ΄δω". (Το θράσος της άγνοιας). 

Όταν έλαβα το Σώμα και το Αίμα, έπαθα το σοκ της ζωής μου. Αντί για το ψωμάκι και το μυρωδάτο κρασάκι που περίμενα, ένιωσα την έντονη γεύση και μυρωδιά του φρέσκου αίματος και της ωμής σάρκας. Είχα την πλήρη επίγνωση πως τρώω τις σάρκες και το αίμα φρεσκο-τεμαχισμένου ΜΩΡΟΥ! 

Όντας μακρυά απ' την Εκκλησία, δεν είχα ξανακούσει κάτι παρόμοιο, ούτε έκανα την νοητική σύνδεση με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, δεν ήξερα καν τι είναι η Θεία Κοινωνία. Το μόνο που ένοιωσα ήταν η απόλυτη φρίκη και μια τεράστια τρομάρα. Το παράξενο είναι πως, παρ' όλη τη φρίκη, δεν μου πέρασε απ' το μυαλό να το βγάλω απ' το στόμα μου. Έσφυξα δυνατά τα σαγόνια και κατάπια. Τότε άρχισε το "δεύτερο ημίχρονο". 

Ήρθε ο πανικός. Η καρδιά μου άρχισε να χτυπάει σαν τρελλή, σαν φυλακισμένο πουλί, δεξιά-αριστερά, πάνω-κάτω, γύρω-γύρω, σαν να είχε γίνει επανάσταση εκει μέσα κι ήθελε να πεταχτεί έξω απ' το στέρνο μου. (Αυτά που γράφω δεν είναι φιλολογικές φιοριτούρες, προσπαθώ απλώς να περιγράψω επακριβώς την εμπειρία μου). Το έβαλα στα πόδια, ναι μέσα στην Εκκλησία, έτρεχα προς την έξοδο απολύτως παραλοϊσμένη. Επανήλθα εις εαυτόν, όταν έφτασα σχεδόν στον πρόναο και σιγά-σιγά, με διστακτικά βήματα, επέστρεψα στο εσωτερικό του Ναού. Μου πήρε πολλά χρόνια μέχρι να μάθω τι ήταν αυτό που μου συνέβη. 

Ρώτησα και μου απαντήθηκε, ασχέτως αν μου πήρε πολύ χρόνο να καταλάβω την απάντηση. 
Χτύπησα και μου ανοίχτηκε.
Δοξάζω τον Κύριο και Χριστό μου, πάντων ένεκεν.

πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...