Σάββατο, Απριλίου 27, 2013

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ π. Μιχαηλ Μεγαγιαννης


Αγαπητοί εν χριστώ αδελφοί

Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερον βλέπουμε όταν ένα επίσημο και τιμώμενο πρόσωπο  πολιτικό η στρατιωτικό η θρησκευτικό θέλει να επισκεφθεί μια πόλη σε αυτή την πόλη γίνεται πάντα μεγάλη προετοιμασία προς υποδοχή του τιμωμένου προσώπου , όπως σημαιοστολισμοί άκρα καθαριότητα ευπρεπισμός κτηρίων της διαμονής παρατάξεις αγημάτων, μουσικές κωδωνοκρουσίες ως και διάφορες ζητωκραυγές του πλήθους.
Όμως όλα αυτά είναι μηδενικά συγκρινόμενα με την είσοδο του Σωτήρος  ημών Ιησού Χριστού εις τα Ιεροσόλυμα, γιατί εδώ δεν βλέπουμε ούτε προετοιμασία ούτε μουσικές, ούτε αγήματα, καμία λαμπρότητα κοσμική βλέπουμε όμως θεϊκή μεγαλοπρέπεια και χάριν, απλότητα φυσική, εκπλήρωση προφητειών, αφοσίωση ψυχών, πραότητα και επιείκεια.  
Αντί θριαμβευτικών αρμάτων βλέπουμε ζώων ταπεινό, και Αντί για λαμπρά όπλα βλέπουμε πράσινους κλάδους φοινίκων, ως ένδειξη χαράς και θριάμβου, και Αντί για ζητωκραυγές ακούμε επινίκια άσματα.
Προ 6 ημερών του ΠΑΣΧΑ της μεγάλης εορτής εθνικής και θρησκευτικής των Ιουδαίων, ο Ιησούς επήγε στην Βηθανία στον οίκο του Λαζάρου και όπου τον ανάστησε εκ νεκρών, οι αδελφές του Λαζάρου προς εκδήλωση ευγνωμοσύνης προς τον κύριον μας δια το μέγα θαύμα της αναστάσεως του αδελφού τους , παρέθεσαν μέγα δείπνο, προς τον κύριον .
Η Μάρθα πρόθυμα εξυπηρετούσε τους καλεσμένους , ενώ η Μαρία πήρε ένα δοχείο από πολύτιμο μύρο ονομαζόμενου Νάρδου και με αυτό άλειψε τα πόδια του κυρίου ημών Ιησού Χριστού, και με τα μαλλιά σκούπισε τα πόδια του κυρίου μας προς ένδειξη ευγνωμοσύνης δια το μεγάλο θαύμα του Σωτήρος , σε αυτή την πράξη της Μαρίας βρήκε μεγάλο κατήγορο τον Ιούδα τον Ισκαριώτη όπου αυτός αναφωνεί << γιατί το μύρο τούτο δεν πωλήθηκε Αντί 300 δηναρίων και να δοθεί εις τους φτωχούς>> αυτό φυσικά το είπε αδελφοί μου όχι γιατί ξαφνικά νοιαζόταν για τους φτωχούς αλλά επειδή είχε το κοινό ταμείο όλων των μαθητών και έκλεβε χρήματα έτσι και με αυτό το τρόπον θα έκλεβε και από το μύρο αν πουλιόταν.
Ο Κύριος μας αν και γνώριζε την σκέψη του Ιούδα δεν έλεγξε αυτόν αλλά επιεικώς του έκανε την εξής παρατήρηση << τους φτωχούς θα τους έχετε πάντοτε μαζί σας και θα τους ευεργετείτε και θα τους προσέχετε, εμένα όμως δεν θα με έχετε ακόμα μαζί σας σωματικός για να με βλέπεται η δε Μαρία αυτό το εποίησε για τον ενταφιασμό μου>>.
Πάρα πολύ κόσμο είχε  μαζευτεί στο σπίτι του Λαζάρου δια να δουν τον Ιησού Χριστό τον νικητή του θανάτου, αλλά και τον Λάζαρο τον ίδιο τεταρταίο ήδη Αναστάντα εκ των νεκρών.
Πάρα πολύς κόσμος πίστευσε στον Ιησού Χριστό γιατί η ανάσταση του Λαζάρου ήταν ένα και το μεγαλύτερο γεγονός της θεότητας του Ιησού Χριστού.
Την επόμενη ημέρα ο Ιησούς Χριστός έχων θρόνο τον ουρανό και υποπόδιο την Γη καθήμενος επί πώλου όνου , πηγαίνει από την Βηθανία προς την Αγίαν πόλη της  Ιερουσαλήμ, τα συγκεντρωμένα εκεί πλήθη που είχαν έρθει από όλη την οικουμένη για να γιορτάσουν την εθνική και θρησκευτική εορτή του Ιουδαϊκού Πάσχα μόλις έμαθαν ότι έρχεται ο αναστήσας εκ των νεκρών τον τεταρταίο Λάζαρο Ιησούς Χριστός αμέσως παίρνουν εις τα χέρια τους κλάδους από φοίνικες και βάγια και έρχονται προς προϋπάντηση αυτού.
Όλα τα πλήθη υποδέχονται τον Ιησού Χριστό ως νικητή του θανάτου και βασιλέα του Ισραήλ τον προσδοκώμενων Μεσσία από τους προφήτες.
Πολλοί πηγαίνουν μπροστά στρώνοντας τα ρούχα τους άλλοι φοίνικες αλλά κλάδους ελιάς και βάγια, για να περάσει ο Ιησούς Χριστός και ψέλνοντας επινίκια άσματα και ύμνους κραυγάζοντας
<< Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι κυρίου ο βασιλεύς του Ισραήλ >> άλλοι έλεγαν  << ωσαννά τω Υιώ Δαβίδ>>.
Με αυτή την υποδοχή Αγαπητοί μου αδελφοί εισέρχεται ο κύριος μας εις την Αγία πόλη των Ιεροσολύμων, για να προσφέρει το αίμα του στον κόσμο όλο και να τον λυτρώσει από την δουλεία του διαβόλου που είναι ο θάνατος.
έτσι εκτελούνται κατά γράμμα τα λόγια του προφήτου Ζαχαρία όπου είχε πει    << χαίρε σφόδρα θύγατερ Σιών κήρυσσε θύγατερ Ιερουσαλήμ, ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται σοι δίκαιος και Σώζων, αυτός πραείς και επιβεβηκώς επί υποζύγιον και πόλου όνου>>.
Πόσα μεγάλα και εξαίσια είναι σήμερα Αγαπητοί μου αδελφοί τα λόγια του Ευαγγελίου με την θριαμβευτική είσοδο του κυρίου μας εις τα Ιεροσόλυμα εμείς Αγαπητοί μου αδελφοί πως πρέπει να υποδεχθούμε τον κύριον μας σήμερα που ανοίγεται η μεγάλη εβδομάδα εορτή των παθών του κυρίου  μιας και ο θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός δεν έρχεται τώρα προς εμάς όπως την λαμπρά αυτή ημέρα των ΒΑΪΩΝ, αλλά εξ ύψους κατηκητηρίου αυτού εισέρχεται όχι στην  επίγειο Ιερουσαλήμ για να υποστεί το πάθος του αλλά στις καρδιές μας για να καταστήσει εμάς θεοειδής.
Έρχεται προς εμάς για να ενωθεί με εμάς και Πνευματικώς αλλά και σωματικός μέσα από το μυστήριο της θειας κοινωνίας ,.
Ας υποδεχθούμε και εμείς σήμερα τον Κύριον και θεόν μας όπως η Μαρία όπου με το μύρο άλειψε τα πόδια του Ιησού Χριστού και με τα μαλλιά της σκούπισε αυτά με θερμά δάκρυα δηλώνοντας την υποταγή μας προς τον λογισμό ημών και με το θειο αυτού θέλημα.
Ας υποδεχθούμε τον Κύριον μας όπως οι όχλοι εκείνοι όπου έστρωναν τους χιτώνες  τους δια να περάσει ο Σωτήρας Χριστός ενώ εμείς ας διώξουμε όλες τις κακές επιθυμίες μας και ας αποβάλουμε κάθε πονηρή σκέψη από τις καρδιές μας.
Αντί κλάδους από φοίνικες ας υποδεχθούμε τον Κύριον μας με καθαρά συνείδηση και δάκρυα μετανοίας.
Τα βάγια και οι κλάδοι φοινίκων δηλώνουν την νίκη του Σωτήρος Ιησού Χριστού κατά του διαβόλου
Το πουλάριον όνου δηλώνει την ακαθαρσία των ειδωλολατρών, και την αγριότητα τους , ενώ το κάθισμα που καθόταν ο Ιησούς Χριστός δηλώνει την υποταγή των εθνών εις την αλήθεια που είναι η Αγία Τριάδα και το Ιερόν Ευαγγέλιο αυτού.
Εις την Αγία πόλη της Ιερουσαλήμ και το  Πατριαρχείο σώζονται μέχρι σήμερον σχεδόν άθικτα τόσο το κάθισμα που κάθισε ο Κύριος μας αλλά και χιτώνες όπου πέρασε κατά τη ημέρα των ΒΑΪΩΝ.
Αγαπητοί μου αδελφοί μια εβδομάδα ξεχωριστή από όλες τις άλλες της ορθοδοξίας ανοίγεται μπροστά μας η εβδομάδα των παθών ας κάνουμε όλοι μας πράξη να συσταυρωθούμε με τον κύριον μας να πάθουμε με τον κύριον μας και όλοι μας όλοι μαζί να χαρούμε την λαμπρά ανάσταση .
Ο εφημεριος σας 
Πρωτοπρεσβυτερος Μιχαηλ Μεγαγιαννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά