Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Μαΐου 27, 2011

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Θεοϊατρική(Theomedizin)

ΘΕΟΪΑΤΡΙΚΗ (Theomedizin)
Μία ἀκόμη ἀνορθόδοξη - ἀποκρυφιστική "θεραπευτική" μέθοδος.
Τοῦ Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Θεοϊατρική ὀνομάζεται μιά ἀκόμη ἀνορθόδοξη “θεραπευτική” μέθοδος, πού δημιούργησε ὁ Viktor Philippi, ὁ ὁποῖος γεννήθηκε στο Καζακστάν τό 1952 σέ οἰκογένεια μέ γερμανικές ρίζες, ἐνῶ τό 1992 ὁ ἴδιος μετακόμισε στή Γερμανία. Ἡ ἀρχική ὀνομασία τῆς ἐν λόγω ἀνορθόδοξης " θεραπευτικῆς " μεθόδου ἦταν “Bioenergetik Extrasens”.Τό 2007 μετονομάστηκε ἀπό τόν ἐμπνευστή της σέ "Θεοϊατρική (Theomedizin)".
Γιά τήν ἴδια μέθοδο, ὁ ἐμπνευστής της, χρησιμοποιεῖ ἐπίσης την ὀνομασία "Βιοενεργητικός διαλογισμός" (bioenergetische Meditation) ἀκριβῶς γιά νά δηλώσει ὅτι θεωρεῖ τό "θεραπευτικό" σύστημά του μία σύνθεση ἰατρικῆς καί θρησκείας. Ὁ ἴδιος ἰσχυρίζεται ὅτι ἐμπνεύστηκε αὐτή τή "θεραπευτική" μέθοδο ὕστερα ἀπό τρία ἀποκαλυπτικά ὁράματα πού εἶχαν προηγηθεῖ στή ζωή του μεταξύ τῶν ἐτῶν 1993-1995. Κατά τούς ἰσχυρισμούς του λειτούργησε "ὡς κανάλι " στον ὁποῖο διοχετεύθηκε τηλεπαθητικά ἡ ἱκανότητα νά ἐργαστεῖ ὡς " θεραπευτής".
Στό θεωρητικό ὑπόβαθρο ἑρμηνείας τοῦ τρόπου λειτουργίας τῆς ἐν λόγω μεθόδου συναντᾶ κάποιος ὁρολογία πού εἶναι παροῦσα καί σέ ἄλλες νεοεποχίτικες ψευδοθεραπεῖες, ὅπως ἐπίσης καί σε ἄλλα θρησκεύματα ἀλλά καί ἀποκρυφιστικούς χώρους. Κυρίαρχη θέση ἔχουν οἱ ὅροι: θετική και ἀρνητική ἐνέργεια, τσάκρας, αὔρα, καρμική εἰκόνα, παγκόσμια ἐνέργεια, κ.ἄ.
Κατά τόν Viktor Philippi ἡ λεγόμενη βιοενεργητική "θεραπεία" πού ἡ μέθοδός του προσφέρει, εἶναι ταυτοχρόνως μία ἐπαφή μέ τον πνευματικό κόσμο καί εἰδικότερα σύνδεση μέ τήν δύναμη καί την ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μέσω ἀγγέλων. Ἐπιπλέον τήν ἐνέργεια πού ὁ ἴδιος διοχετεύει καί "θεραπεύει" μέσω τοῦ συστήματός του τήν ταυτίζει μέ τήν ἀγάπη καί τή δύναμη τοῦ Θεοῦ γενικά.
Στό σύστημά του, καίτοι ὁ ἐμπνευστής του δηλώνει χριστιανός, ὁ Θεός κατανοεῖται μέ πανθεϊστικό τρόπο, ἐνῶ τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ θεωρεῖται ἁπλῶς ὡς μία περίπτωση ἑνός ἀρχαίου θεραπευτῆ. Ὁλοκληρώντας τήν μικρή αὐτή ἀναφορά μας πρέπει νά ἐπισημάνουμε ἐπιπλέον ὅτι ἀπό τήν ἐν λόγω ἀνορθόδοξη "θεραπευτική" μέθοδο δέν ἀπουσιάζει καί ἡ πρακτική σύζευξη χριστιανικῆς ὁρολογίας μέ ἀποκρυφιστικές ἑρμηνεῖες στά πλαίσια τῆς θεωρητικῆς τεκμηρίωσης τοῦ τρόπου μέ τον ὁποῖ ο ἐνεργεῖ ἡ μέθοδος.
Σημείωση:
Γιά τήν σύνταξη τοῦ παρόντος ἄρθρου βασιστήκαμε κυρίως στο ἀναλυτικό ἄρθρο τοῦ Harald Lamprecht , Zu Besuch bei einem Geistheiler,
στό Confessio 1 (2008), σσ. 9 - 14.
«Ορθόδοξος Τύπος», 27/05/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...