Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουνίου 04, 2011

Ηγέτες της παλαιάς «Νέας Εποχής» και η σχέση τους με τον αποκρυφισμό

undefined
Η απαρχή της δημόσιας παρουσίας του κινήματος της «Νέας Εποχής» στην αρχή της δεκαετίας του 1970 έγινε αφορμή προϊόντος του χρόνου, κάποιοι φανατικοί θιασώτες της, να αναδειχθούν σε βασικούς εκπροσώπους και εκφραστές αυτού του ετερόκλητου και αντιχριστιανικού κινήματος.
Από τις θέσεις τους, αλλά και με την ιδιότητά τους, όλοι αυτοί εργάστηκαν αόκνως για να προωθήσουν και να διαδώσουν το πνεύμα, το φρόνημα και τον τρόπο ζωής της «Νέας Εποχής». Με βιβλία, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παρεμβάσεις, με συνεντεύξεις σε εφημερίδες, με άρθρα σε κοσμικά περιοδικά, και γενικά με κάθε πρόσφορο μέσο, εκμεταλλευόμενοι ακόμα και τη διασύνδεσή τους με «διαμορφωτές γνώμης» των ΜΜΕ κατάφεραν να αναδειχθούν όχι μόνο θιασώτες, αλλά και ουσιαστικοί εκφραστές αυτού του αντίχριστου κινήματος.

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τους πιο γνωστούς διεθνώς εκφραστές του αντίχριστου κινήματος της Νέας Εποχής. Όλοι αυτοί, υπήρξαν διαφορετικοί ως προς τον τόπο καταγωγής, το επάγγελμα, τις σπουδές . Είχαν όμως όλοι κάτι κοινό, εκτός από το Νεοποχίτικο φρόνημά τους. Αυτό το κοινό είναι, ότι όλοι οι μεγάλοι και γνωστοί θιασώτες της «Νέας Εποχής» είχαν σχέση με διάφορες μορφές αποκρυφισμού. Τυχαίο; Νομίζουμε όχι, αν αναλογιστούμε ότι ο αποκρυφισμός είναι ο χώρος που γέννησε και θρέφει τη «Νέα Εποχή».
Ας δούμε λοιπόν, κάποιους από τους γνωστότερους εκφραστές διεθνώς της «Νέας Εποχής».

undefined
Από Αριστερά προς Δεξιά: Peter Caddy, Eileen Caddy, Dorothy Maclean, David Spangler
1. Ας αρχίσουμε από τους αρχικούς πρωταγωνιστές της κοινότητας Findhorn τον Peter Caddy (1917-1994) και τη σύζυγό του Έϊλιν (1917-). Υπήρξαν αποκρυφιστές και αργότερα υιοθέτησαν και το νεοπαγανισμό στην κοινότητα Φίντχορν της Βόρειας Σκωτίας. Ο Peter Caddy ήταν οπαδός της Θεοσοφίας, ενώ η Έϊλιν Caddy η σύζυγός του, ησχολείτο με τον πνευματισμό και ήταν μέντιουμ.

undefined
Channeling into the New Age: The 'Teachings' of Shirley MacLaine and Other Such Gurus
2. Τη δεκαετία του 1980 η ηθοποιός Σίρλεϋ Μακλέϊν (Shirley Maclaine) επέδρασε καταλυτικά για την διάδοση των Νεοποχίτικων αντιλήψεων. Σε κάθε συνέντευξή της, σε κάθε δημόσια αναφορά της, εξέφραζε αντιλήψεις και απόψεις της «Νέας Εποχής». Και όμως είναι οπαδός της μετενσάρκωσης και ασχολείται με το channelling ως μέντιουμ. Η ίδια μάλιστα είχε υπάρξει οπαδός ενός από τα πιο γνωστά μέντιουμ στις ΗΠΑ της Νάϊτ Τζ (1946- ), όπως είναι γνωστή, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι κανάλι επικοινωνίας για το «Ράθμα» μια δήθεν φωτισμένη οντότητα που υποτίθεται ότι έζησε πριν 35.000 χρόνια στη γη. Η Σίρλεϋ Μακλέϊν ονομάζεται και θεωρείται ως «γκουρού» της «Νέας Εποχής».

“No one will enter the New World Order unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. ” David Spangler
3. Ο Δαυίδ Σπάνγκλερ (David Spangler 1945 – ) μυστικιστής, εκδότης και πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου Findhorn, και συγγραφέας πολλών νεοεποχίτικων βιβλίων. Θεωρείται από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Νέας Εποχής». Κύριο μέλημά του, η δημιουργία μιας νέας πλανητικής συνειδήσεως που θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη προωθήσεως ενός πλανητικού νού καί ψυχής, που θα ωθήσουν την ανθρωπότητα προς τα εμπρός και θα τη συνδέσουν με την ολότητα της φύσης.
Οι επιδόσεις του και οι σχέσεις του με τον αποκρυφισμό είναι πολυεπίπεδες. Αναφέρουμε ενδεικτικά, επικοινωνία με αόρατες οντότητες, εξωσωματικές εμπειρίες, μετενσάρκωση, επαφή με εξωγήϊνους, συνεργασία με διάμεσους του τσάννελινγκ, επίσκεψη και παραμονή επί τριετία στο Φίντχορν κ.α.

undefined
George Trevelyan
4. Ευρύτατα γνωστός θιασώτης και θεωρητικός της «Νέας Εποχής» ήταν ο Άγγλος γεωπόνος Τζώρτζ Τρεβαλιάν (Sir George Trevelyan,1917- 1996). Το όνομά του κατατάσσεται μεταξύ των «προφητών» της «Νέας Εποχής». Ευρύτατα γνωστά στους νεοεποχίτικους κύκλους ήταν τα «εσωτερικά αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας» που εκπαίδευαν ανθρώπους για να γίνουν εκφραστές και πολλαπλασιαστές των αντιλήψεων της εποχής Υδροχόου που ξεκινούσε. Τ’ όνομά του επίσης είναι συνδεδεμένο με τη νεοεποχίτικη κοινότητα Findhorn της Σκωτίας που έχουμε ήδη αναφέρει.
Υπήρξε βαθιά επηρεασμένος από τη θεοσοφία. Πολλές από τις τοποθετήσεις του νοηματοδοτούνταν από τα αποκρυφιστικά παραδοξολογήματα της θεοσοφικής κινήσεως. Επιχείρησε να συνδέσει με αφορμή το Findhorn την «Νέα Εποχή» με την οικολογία.

undefined
"Η ΣΥΝΟΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ" Βιβλίο σταθμός των Νεοεποχιτών
5. Η Marilyn Grasso Ferguson (1938 – 2008) κατατάσσεται επίσης στους προφήτες της «Νέας Εποχής». Πασίγνωστο μπέστ-σέλλερ υπήρξε το βιβλίο της τη δεκαετία του 1980 (The Aquarious Conspirasy) =Η συνωμοσία του Υδροχόου. Σε αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρεται συν τοις άλλοις, ότι εκφραστές των νεοεποχίτικων αντιλήψεων υπάρχουν ήδη σε κάθε κοινωνικό στρώμα. Η Φέργκιουσον συνδυάζει την ενασχόληση με τον Υπερβατικό διαλογισμό και τον εσωτερισμό.
Τα ονόματα που αναφέραμε, αποτελούν βεβαίως τους πιο γνωστούς εκφραστές της «Νέας Εποχής» σε μια εποχή που το διαδίκτυο ήταν ανύπαρκτο. Σήμερα, η παρουσία του αποκρυφισμού είναι πια εμφανέστατη σε δεκάδες νεοεποχίτικες ομάδες, οργανώσεις παραθρησκευτικού χαρακτήρα και νεοεποχίτικης ταυτότητας στους διαδικτυακούς τόπους τους.
Τρομάζει κάποιος στην κυριολεξία, όταν ιδρυτές, αρχηγοί, και υπεύθυνοι τέτοιων παραθρησκευτικών νεοεποχίτικων μορφωμάτων μιλούν για καθοδήγηση από δήθεν φωτεινές οντότητες άλλων πλανητικών ή αστρικών πεδίων ή και παρελθόντων εποχών. Με βάση βεβαίως την αγιοπατερική διδασκαλία δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε ποιές είναι ουσιαστικά αυτές οι υποτιθέμενες φωτεινές οντότητες ή πνεύματα.
Απόσπασμα από ομιλία του π.Βασιλείου Γεωργόπουλου συνεργάτη της Σ.Ε επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η ομιλία ολόκληρη παρατίθεται στή συνέχεια:

ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
 
1.Τί εναι «Νέα ποχή » 
ναφερόμενοι στόν ρο «Νέα ποχή» ποχή το δροχόου, ννοομε τήν παρουσία νός παγκόσμιου πειλητικο φαινομένου, ντίχριστου ς πρός τό χαρακτήρα, ποκρυφιστικο ς πρός τήν προέλευση και πολυσύνθετου ς πρός τή διάρθρωση.να κίνημα τό ποο χει δη διαβρώσει μέ τίς ντιλήψεις του καί τίς πρακτικές του, πάρα πολλά κατομμύρια νθρώπων καί δραστηριοτήτων το νε-πτυγμένου κόσμου.
Στό κίνημα ατό, συστεγάζονται και λληλο-περιχωρονται ποκρυφισμός σέ μιά ποικιλία κδηλώσεων του, νεογνωστικισμός , στρολογία,  νατολικές θρησκευ-τικές δοξασίες και πρακτικές, πνωση, ο κάρτες ταρώ, ριθμοσοφία, πικοινωνία με πνεύματα, κσταση, οφολογία, ραματισμός, χρήση κρυστάλλων γιά νεργειακή θεραπεία, θετική σκέψη, ο νορθόδοξες πωανατολίτικες  θεραπευτικές μέθοδοι, νεοπαγανισμός, ψευδοεπιστήμη κυρίως μέ μανδύα ψυχολογίας κ..
να κίνημα γιά τό ποο λληνες θιαστες καί κφραστές του μάς τονίζουν τι «Ατοί πού πιστεύουν ξάλλου τι κίνηση τς Νέας ποχς εναι μιά περαστική μόδα, καλό εναι νά τό ξανασκεφθον »[1].
«Νέα ποχή» ατοπροσδιορίζεται σύμφωνα με να λληνικό τυπικά νεοεποχίτικο περιοδικό ς «να δυναμικό ρεμα πνευματικς ναζήτησης» πού « ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας» και πού ς γνωρίσματα χει “ τήν Πύρινη γάπη” , “ την Πνευματικότητα” καί τήν ”Καθολική λευθερία”  μέσα στήν ναδυομένη “ Παγκόσμια Κοινότητα” , πέρα πό διακρίσεις φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές δεολογικές »[2] .
Στό πόσπασμα πού διαβάσαμε κούσαμε τοποθετήσεις και πόψεις πού νδιαφέρουν, ντυπωσιάζουν, χον εχάριστα, γίνονται εκολα ποδεκτές. Ατο το εδους ο πόψεις μως ποτελον τό προσωπεο τς «Νέας ποχς», στήν προσπάθεια της νά γίνει εκολα ποδεκτή, καί νά διαβρώσει τίς συνειδήσεις τν νθρώπων.
Εναι σύνηθες πίσης τό φαινόμενο,  νεοεποχίτικα ντυπα να καταβάλλουν ναν πίμονο, συστηματικό και μεθοδευμένο γνα, χρησιμοποιώντας πολλές φορές και λεκτικά πυροτεχνήματα  γιά νά ντυπωσιάσουν και νά προκαλέσουν τό νδιαφέρον. Πίσω μως πό τό προσωπεο, κρύβεται μιά λλη  πραγματικότητα. Μιά πραγματικότητα σκοτεινή και δυσειδής. Καί τοτο γιατί τίποτα πό τίς κφάνσεις, τίς θεωρίες, τούς χώρους πού ντάσσονται στήν «Νέα  ποχή» δεν εναι νέο. πολύτως τίποτα.
ντιθέτως, ρθόδοξη κκλησία μας, τό μόνο νέο και καινό το ποίο ναγνωρίζει βιώνει και μολογε πό τότε πού πάρχει γ εναι λευση το Θεανθρώπου Κυρίου μν ησο Χριστο. κφράζοντας τήν ρθόδοξη ατοσυνειδησία γιος ωάννης Δαμασκηνός,  μάς λέγει τι με την νσάρκωση το ιο και Λόγου το Θεο» « πιτελεται τό πάντων καινν καινότατον, τό μόνον καινόν πό τόν λιον.»[3] πιπλέον δέν μπορε νά εναι τίποτα το νέο «Νέα  ποχή» , τίποτα τό καινούργιο καθώς χρος πό τόν ποο προέρχεται εναι στρολογία , μιά μορφή δηλαδή ποκρυφισμο[4] .
κούσαμε στή νεοεποχίτικη τοποθέτηση πού διαβάσαμε  πιό πάνω, τι «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας». Καί ρθόδοξος χριστιανός ν προκειμένω ναρωτιέται. Ποιές εναι ατές ο νέες πηγές λήθειας; πό πότε ραγε τό πρόσωπο το Θεανθρώπου παυσε νά εναι μοναδική καί νυπέρβλητη Παναλήθεια; πό πού προκύπτει τι Θεάνθρωπος ς « ψιστη ξία καί τό σχατο κριτήριο» ξιολόγησης τν πάντων, πως λεγε μιά γιγαντιαία κκλησιαστική προσωπικότητα π.ουστίνος Πόποβιτς, πρέπει να ντικατασταθε;
ντιλαμβανόμαστε νομίζουμε σαφς τι κάτω πό τήν πρόταση τι, «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει τήν νθρώπινη συνείδηση σέ νέες πηγές ληθείας» οσιαστικά ποκρύπτεται πραγματικός  στόχος τς «Νέας ποχς», πού εναι  νά ποπροσανατολίσει ρχικά τόν νθρωπο πό τό Θεάνθρωπο καί τό Εαγγέλιό Του, μέ τελικό σκοπό νά Τόν ντικαταστήσει. Ατό μολογεται κυνικά πό τούς διους τούς θιασώτες τς «Νέας ποχς» καθώς ναφέρουν χαρακτηριστικά « δροχοϊκή ποχή εναι ποχή μιάς Νέας Συνθήκης μεταξύ Θεο καί νθρώπων, μιάς Νέας Διαθήκης το Θεο πρός τόν νθρωπο»[5]. άν θά θέλαμε νά ξιολογήσουμε τό νεοεποχίτικο σχυρισμό περί μιάς πιπλέον διαθήκης, τέτοιου εδους, καί μάλιστα ποκρυφιστικς προέλευσης, θά λέγαμε σύμφωνα τν γ.Κ­ριλ­λο ­λε­ξαν­δρε­ας τι : "­στι δ το­το τς ­πο­στο­λι­κς δι­δα­σκα­λ­ας λ­λ­τρι­ον, δαι­μο­νι­κς δ μλ­λον ­πι­νο­ας ­φε­ρε­σις."[6] 

2. Ο Πρόδρομοι  τς «Νέας ποχς » και σχέση τους μέ τον ποκρυφισμό. 
κανός ριθμός ρευνητν το φαινομένου τν διαφόρων αρέσεων, παραθρησκευτικν καί ποκρυφιστικν μάδων καί κοσμοθεωριν τοποθετε τήν παρχή τς παρουσίας, ξαπλώσεως καί γιγαντώσεως το σύγχρονου ντίχριστου καί τερόκλητου κινήματος τς Νέας ποχς στά τέλη τς δεκαετίας το 1960 το παρελθόντος εκοστο αἰῶνος.
          δη πό τή δεκαετία το 1960, ρος ρχίζει νά χρησιμοποιεται καί νά γίνεται ερύτερα γνωστός πό μάδες χίπηδων πού ποκαλοσαν τούς αυτούς τους «new age»[7] μέ κορύφωμα τή δεκαετία το 1970 που σέ λο σχεδόν τόν πλανήτη καί δίως στίς ΗΠΑ καί στήν Ερώπη να δυσαρίθμητο πλθος κέντρων, περιοδικν,  ργανισμν, ντύπων, κδόσεων κ.. σχετικν μέ τή «Νέα ποχή», κάνει διαιτέρως ασθητή τήν παρουσία του.
          πραγματικότητα ατή ς δεδομένο πλέον μς δηγε νά σκεφθομε τι ατό τό κτενές καί πολύμορφο Νεοποχίτικο κίνημα, τό ποο τή δεκαετία το 1970 ρχίζει νά εσβάλει σέ κάθε πτυχή καί δραστηριότητα το νθρώπινου βίου, σφαλς πό κάπου προετοιμαζόταν. πό  κάπου προλθε. χει κάποιους προδρόμους πού προετοίμασαν τήν μφάνισή του δημόσια.
          Χωρίς διαίτερη δυσκολία, γινε ντιληπτό πό τούς ρευνητές το φαινομένου τι Νέα ποχή ς ρος λλά καί  ς κίνημα, μεθοδεύτηκε καί τοιμαζόταν πό διάφορους ποκρυφιστικούς καί σωτεριστικούς χώρους δη πό τόν 19ο αἰῶνα, λλά καί πρίν π’ ατόν. δη πό ρκετούς αἰῶνες πρίν, ρος Νέα ποχή χρησιμοποιεται πό διάφορα ποκρυφιστικά συστήματα, πως ο Ροδόσταυροι καί ο Τέκτονες.
          Γιά νά εμαστε κριβες πρέπει ν προκειμέν νά πισημάνουμε τι εναι σέ χρήση στούς διάφορους ατούς ποκρυφιστικούς χώρους πιό πολύ μέ ναν λλο συνώνυμο ποκρυφιστικό ρο, στρολογικς προελεύσεως, τόν ρο «ποχή το δροχόου»[8]. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στα τέλη το19ου ρχές το 20ου σχετικά με το θέμα μας, ποτελε μερικανός ποκρυφιστής Λήβι Ντόουλινγκ ( 1844-1911) πού  θα γράψει τό «δροχοϊκό Εαγγέλιο το ησο Χριστο τς ποχς τν χθύων».
Τά σα καταγράφει, το τά φανέρωσε κατά τους σχυρισμούς του πάντα, κάποια θεά τς Σοφίας πού νομάζονταν Βίζελ. Το νακοινώνει τι ποχή τν χθύων φτάνει στό τέλος της.  Σύντομα  θά  νατείλει ποχή το δροχόου πού θα εναι « ποχή αγλης και φωτός, γιατί φέρνει τή Θεία Πνοή »[9]. Πρίν τόν  Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο ρος " ποχή το δροχόου" χρησιμοποιεται συστηματικά καί πό τόν Γάλλο ποκρυφιστή Πόλ Λέ Κούρ ( Paul Le Cour 1871- 1954)[10] .
Στην δια συνάφεια θα χρησιμοποιεται και ρος «Νέα ποχή».  Δέν εναι συμπτωματικό τό γεγονός τι  ρος «Νέα ποχή» ταν   νομασία νός μασωνικο γγλόφωνου περιοδικο πού κυκλοφοροσε μέχρι τόν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο[11]. Ταυτοχρόνως, ς ρος εναι γνωστός καί χρησιμοποιεται ερέως στούς ποκρυφιστικούς χώρους τς Θεοσοφίας,  το Γεωργίου Γκουρτζίεφ, στόν σωτερικό μιλο τς λίκης Μπέϊλη καί τς Λευκς δελφότητας το ϊβανχώφ[12] πρίν τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. ντίληψη περί Νέας ποχς  μαρτυρεται κόμα καί στίς δοξασίες το πο-κρυφιστικς - σατανιστικς ργάνωσης το Τάγματος το Ναο τς νατολς (Ο.Τ.Ο)[13].
          Hans Jürgen Ruppert εδικός ντεταλμένος γιά θέματα σεκτν καί παραθρησκείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...