«Πώς με τύλιξε το τσουνάμι της αγάπης»
Μια συνέντευξη του Κλάους Κένεθ
στον Χριστάκη Ευσταθίου
Ο Κλάους Κένεθ μιλά στον «Φ» για το πώς πέρασε από τον εφιάλτη της κόλασης για να γευθεί τον παράδεισο…
του Χριστάκη Ευσταθίου
Ο συγγραφέας του best-seller “Χιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς”, Κλάους Κένεθ, σε μια εξομολόγηση ζωής στον “Φ”. Βρέθηκε πρόσφατα στην Κύπρο και περιγράφει πώς βίωσε τον εφιάλτη της κόλασης μέσα από τις πιο οδυνηρές εμπειρίες για να τον σηκώσει τελικά ένα τσουνάμι αγάπης και να τον απογειώσει σ’ έναν αλλιώτικο παράδεισο.
Ερ: Στη ζωής σας αποστραφήκατε τον Χριστιανισμό και ασπασθήκατε ανατολικές θρησκείες και τον αποκρυφισμό. Όμως εγκαταλείψατε τελικά και αυτούς τους χώρους. Πού βρίσκεται τελικά η αλήθεια;
Κλάους:
Θα μιλούσα στους ανθρώπους για την αλήθεια. Την αλήθεια για τον Ινδουισμό, την αλήθεια για τον Ζωροαστρισμό. Θα τους έλεγα πιθανόν ότι δεν γνωρίζετε πραγματικά τι είναι η Ορθοδοξία. Γιατί αν τη γνωρίζατε δεν θα την αφήνατε. Γιατί αν κανείς έχει ένα θησαυρό, τότε για ποιο λόγο να ψάξει για ένα φθηνό μέταλλο. Αν κανείς ψάχνει για ευτυχία και η Ορθοδοξία έρχεται και σου δίνει την τέλεια ευτυχία, τότε δεν θα υπάρχει λόγος να πας κάπου αλλού για να ψάξεις για πιο φθηνή ευτυχία. Αυτό σημαίνει ότι θα προσπαθούσα να τους αποκαλύψω την αλήθεια, όχι όμως όπως αυτή εκφράζεται με ένα θεωρητικό τρόπο, αλλά μέσα από τις εμπειρίες της ζωής που είχα και στις δύο φάσεις της ζωής μου. Στον Αποκρυφισμό δηλαδή με όλους τους κινδύνους στους οποίους είναι εκτεθειμένη η ψυχή σου, εκτεθειμένη στα πνεύματα που σου δίνουν ψεύτικη ζωή, ένα είδος υποκατάστατου δηλαδή. Προφανώς επειδή κάποιους ανθρώπους δεν τους ικανοποιεί η Ορθοδοξία, γι’ αυτό και ψάχνονται αλλού. Γιατί όμως είναι απογοητευμένοι με την Ορθοδοξία; Πιθανόν, επειδή έχουν απογοητευτεί από κάποιους ορθόδοξους ανθρώπους, είτε από κάποιο σύστημα και δεν προσπάθησαν να ανακαλύψουν τι κρύβεται πίσω από τις κουρτίνες. Το πνευματικό βάθος δηλαδή των πατέρων μας και της σοφίας που κρύβει αυτή η αγάπη που βίωσαν.
Ερ: Τι ήταν εκείνο που ψάχνατε στο πέρασμα σας αυτό;
Κλάους:
Αυτό που έψαχνα ήταν η αγάπη. Στις άλλες θρησκείες δεν βρήκα αγάπη. Στο Ισλάμ συνάντησα τον νομικισμό, δηλαδή την επιβολή του νόμου. Στον Ινδουισμό συνάντησα ένα είδος σοφίας, αλλά που στο τέλος όμως με 33000 θεούς που πρέπει να πιστεύω, μπερδεύτηκα. Οι θρησκείες αυτές είναι ανθρώπινα επινοήματα, δεν μπορούν να σου δώσουν αγάπη. Σου προσφέρουν απλά ωραίες φιλοσοφίες, κάτι που ίσως μοιάζει με τον Χριστιανισμό, όμως ο βασικός θεός του Ινδουισμού ο Κρίσνα, αναφέρει πως “εγώ ήλθα για να καταστρέψω τους αμαρτωλούς”. Και επειδή ένιωθα και αμαρτωλός και κατεστραμμένος από την παιδική μου ηλικία, θα έλεγα πως ο Ινδουισμός δεν μου προσέφερε την αγάπη που έψαχνα. Γι’ αυτό το λόγο και εισήχθην σε ένα βουδιστικό μοναστήρι. Πρέπει να αναφέρω εδώ πως συνάντησα ένα είδος ανώτερης φιλοσοφίας. Και ξέρετε, δεν είναι μία ανοησία ο βουδισμός, είναι κάτι που προσφέρεται περισσότερο για τους διανοούμενους, δεν είναι για απλούς ανθρώπους. Αλλά και πάλι στο μοναστήρι έπρεπε να υποταχθούμε σε 2200 νόμους, χωρίς αγάπη. Κυριαρχούσε ένα είδος εγωκεντρισμού. Νομίζω όμως πως η αγάπη έχει να κάνει με το “εσύ”, ενώ στο Βουδισμό όλα έχουν να κάνουν με το εγώ, εγώ εγώ! Είναι κάτι που περιστρέφεται μόνο γύρω από τον εαυτό σου. Δεν μπορείς να επικοινωνήσεις με τον άλλο χωρίς αγάπη. Έχουμε τον Τριαδικό Θεό και η αγάπη ρέει από το ένα πρόσωπο στο άλλο.
Ο Αλλάχ από την άλλη είναι μόνος του. Στον Βουδισμό επίσης, η αγάπη απουσιάζει παντελώς.
Αποσύρεσαι από τον κόσμο για να συγκεντρωθείς στον εαυτό σου και να αφεθείς στο Νιρβάνα σου, δηλαδή στο μηδενισμό. Έτσι ούτε αυτό μπορούσε να με ικανοποιήσει. Ο Θεός λοιπόν που γνώριζα πως ψάχνω για την πραγματική αγάπη και την αλήθεια, οδήγησε τα βήματά μου στην αληθινή πίστη. Ο ρωμαιοκαθολικισμός και ο προτεσταντισμός κινούνται πολύ επιφανειακά. Έχουν και οι δύο ασφαλώς την ίδια Αγία Γραφή, τους λείπει όμως η εμπειρία. Όταν γνώρισα τον γέροντα Σωφρόνιο του Εσσεξ, σύντομα αντιλήφθηκα πως ο ίδιος ήταν μία “ζωντανή Βίβλος”. Κοντά του ταυτόχρονα είχα την εμπειρία της ζωής και αυτό με άγγιξε τόσο βαθιά.
Ερ: Βασική αιτία για τη μεταστροφή σας λοιπόν στην Ορθοδοξία ήταν ο γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ. Τι είδους άνθρωπος ήταν;
Κλάους:
Ήταν η ενσάρκωση της αγάπης. Κάτι απίθανο. Ακτινοβολούσε την αγάπη γύρω του. Εσύ αμέσως ένιωθες αυτή τη ζέση της. Όταν με είδε για πρώτη φορά και άνοιξε τα χέρια του, ήταν σαν να με τύλιγε ένα τσουνάμι αγάπης. Αυτή τη αγάπη την νιώθω σήμερα ακόμα μέσα μου. Γιατί επρόκειτο για μία αυθεντική αγάπη. Βλέπετε, είναι αυτό που ψάχνουν οι νέοι σήμερα, και σε κάθε ερωτικό τραγούδι που ακούνε, τις περισσότερες φορές μιλά για την αιώνια αγάπη. Η αγάπη αυτή όμως, σύντομα καταρρέει επειδή είναι ανθρώπινη. Η αγάπη του Θεού όμως παραμένει γιατί έχει αιώνια προοπτική. Το ίδιο ήταν και η αγάπη του γέροντος Σωφρονίου. Όταν ακόμα πηγαίνω σήμερα και τον συναντώ κάτω στην κρύπτη του τάφου του, νιώθω την αγκαλιά του να με τυλίγει μ’ αυτή την αγάπη. Όταν βρίσκομαι σε οποιοδήποτε μέρος τους πλανήτη και μιλάω γι’ αυτόν, νιώθω ότι πάντοτε είναι μαζί μου. Το ένα σημείο ήταν αυτό. Το δεύτερο είναι ότι είχε χιούμορ. Ήταν διασκεδαστικός. Και αυτό μου άρεσε πολύ. Ξέρετε, υπάρχουν πολλοί θρήσκοι άνθρωποι όχι μόνο ορθόδοξοι αλλά και από άλλες θρησκείες, ο οποίοι είναι πολύ αυστηροί που τρέμει κανείς όταν τους αντικρίζει. Ο γέροντας Σωφρόνιος όμως ήταν πολύ ταπεινός, κατέβηκε στο δικό μου επίπεδο. Χαμήλωσε, όπως χαμήλωσε και ο Χριστός στο δικό μας γήινο επίπεδο. Βλέπετε, αυτό είναι το μυστήριο της αγάπης, που δυστυχώς λείπει σε αρκετούς χριστιανούς, ακόμα και κληρικούς. Ερ: Κάποιοι ίσως θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι και η Ορθοδοξία ίδια είναι με τις άλλες θρησκείες.
Κλάους:
Ο Χριστός είπε στους μαθητές του “ελάτε να δείτε”, δεν τους δίδαξε μόνο. Έτσι λοιπόν θα έλεγα κι εγώ σ’ αυτούς τους ανθρώπους “πηγαίνετε να δείτε από μόνοι σας”. Αλλά θα τους έλεγα επίσης:
“βάλτε τον Χριστό στην καρδιά σας, αλλά σας παρακαλώ, μην κρίνετε τους ανθρώπους”, γιατί και εγώ ο ίδιος, αυτός που δίνει τώρα αυτή τη συνέντευξη, είναι ένας κακός χριστιανός, γι’ αυτό και μην με εκλαμβάνετε ως ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση. Καλύτερα να πάρετε τους πατέρες, τον Χριστό σαν υπόδειγμα. Πάρτε ως παράδειγμα τους αγίους. Υπάρχουν και σήμερα άγιοι.
Ερ: Γνωρίζουμε ότι η Ορθοδοξία στηρίζεται στην Ανάσταση. Τι σημαίνει για σας;
Κλάους:
Η Ανάσταση είναι ασφαλώς το πιο σημαντικό γεγονός στη ζωή μου. Κάποτε φώναζα στον Βούδα και δεν αποκρινόταν, φώναζα στους Ινδουιστές Θεούς, στον Κομφούκιο, στον Αλλάχ, κανείς όμως δεν μου απαντούσε. Ο Χριστός όμως, ήταν αυτός μου μπορούσε να νικήσει το θάνατο. Όταν λέω “Χριστός Ανέστη”, για μένα αυτό έχει τόσο βαθύ νόημα. Δεν είναι δηλαδή μία φράση που πρέπει απλά να προφέρω επειδή είναι Πάσχα. Είναι πολύ σημαντικό να εννοούμε πραγματικά αυτό που λέμε επειδή είμαστε ενωμένοι μαζί Του. Με τον αναστημένο Χριστό ο άνθρωπος γεμίζει από αγάπη, γεμίζει από ζωή, σε αντίθεση με άλλες καταστάσεις, όπου ο άνθρωπος διαλύεται και καταλήγει στο μηδενισμό.
Ποιος είναι ο Κλάους Κένεθ
Ο ΚΛΑΟΥΣ Κένεθ γεννήθηκε στην Τσεχοσλοβακία το 1945. Την παιδική του ηλικία σημάδεψαν οι κακουχίες και η γονεϊκή εγκατάλειψη. Κακοποιήθηκε σεξουαλικά από ένα ρωμαιοκαθολικό ιερέα, πράγμα που τον κάνει να αποστραφεί βαθιά τον Χριστιανισμό. Έφηβος, εξωθείται σε αντικοινωνικές συμπεριφορές. Τριγυρνά με συμμορίες σε όλη τη Γερμανία. Βυθίζεται στον κόσμο των ναρκωτικών. Γνωρίζει τον Ισλαμισμό, τον Ινδουισμό και τον Βουδισμό και θητεύει για χρόνια στις τάξεις τους. Καταφεύγει στον λατινοαμερικάνικο αποκρυφισμό και τη μαγεία. Μεταστρέφεται στον Χριστιανισμό και το 1983 γνωρίζει τον γέροντα Σωφρόνιο. Το 1986 βαπτίζεται Ορθόδοξος στη Γενεύη. Μεταφράζει στα γερμανικά πληθώρα πατερικών έργων. Το 2000 ιδρύει την Ακαδημία του Βασιλέως Σολομώντα στην Κένυα, καθώς και το Ίδρυμα του Αγίου Σάββα στη Σερβία. Μέσα από το πρώτο ιδρύει σχολεία και ορφανοτροφεία στην Αφρική, ενώ μέσα από το δεύτερο προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές ορφανών πολέμου.
Πηγή: http://www.philenews.com/Digital/Default.aspx?d=20110530&pn=1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά