Τελευταία είδαμε το Γέροντα Νεκτάριο Μουλατσιώτη να υπερασπίζεται με σθένος τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Γέροντα Εφραίμ, στις δύσκολες ώρες της άδικης προφυλάκισής του στις Φυλακές Κορυδαλλού.
Τον είδαμε να σπεύδει στο Άγιο Όρος για να σταθεί δίπλα στο Γέροντα Εφραίμ και στους βατοπαιδινούς μοναχούς, να τους εμψυχώνει λέγοντάς τους ότι αξιώνονται να είναι παιδιά ενός σύγχρονου ομολογητή Γέροντα, που οδηγείται αγόγγυστα στο δικό του μαρτύριο.
Τον είδαμε στο λιμάνι της Ουρανούπολης να περιγράφει στους δημοσιογράφους τη χαρμολύπη των πατέρων, που χτυπούσαν αναστάσιμα της καμπάνες της Μονής και έψελναν το «Άξιον Εστί» όταν κατευόδωσαν τον πατέρα τους σ᾽ αυτή τη μεγάλη δοκιμασία, αλλά και να δηλώνει το πνευματικό ανάστημα του αδικημένου Γέροντα Εφραίμ, λέγοντας ότι βαδίζει σιωπηλά την οδό του μαρτυρίου την οποία βάδισε και ο Χριστός μας, κι Εκείνος ύστερα από καταδικαστική απόφαση του Πιλάτου...
Ύστερα τον είδαμε «μπροστάρη» έξω από το Εφετείο να δίνει το παρόν και να φωνάζει δυναμικά το «άξιος» στην υποδοχή του Γέροντα Εφραίμ, σε μια όντως υποδοχή ήρωα πριν από άνιση μάχη η μάρτυρα λίγο πριν παραδοθεί βορά στα θηρία. Λίγο μετά τον είδαμε να κατευθύνει το πλήθος που είχε μαζευτεί για να συμπαρασταθεί στο Γέροντα Εφραίμ, σε πορεία μέχρι έξω από τη ΓΑΔΑ!
Και την επομένη, πάλι τον συναντήσαμε έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού να τιμά, με φόρο τιμής το «άξιος», έναν Ηγούμενο που φυλακίζεται ως εξιλαστήριο θύμα πολιτικής σκευωρίας, όπως είπε και σε όλα τα μικρόφωνα μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών σε σωρεία δηλώσεων υπερασπίσεως του Γέροντα Εφραίμ, τις οποίες όμως ουδέποτε πρόβαλαν. Ευτυχώς όμως, για τους αναζητητές της αλήθειας, παρατίθενται αυτούσια, πλάνα και δηλώσεις στα ιστολόγια, στις ιστοσελίδες, στα facebook, στα πλαίσια του διαδικτυακού αγώνα, που κι εκεί δίνει καίριες μάχες ο Γέροντάς μας Νεκτάριος!
Χιλιάδες ψυχές που ασφυκτιούσαν μπροστά σε μια τέτοια πρωτοφανή, απαράδεκτη και προσβλητική για την Ορθόδοξη Ελλάδα μας κίνηση, της φυλάκισης ενός Ηγουμένου, ταγού και ευεργέτη της Εκκλησίας και της Πατρίδας μας, μας εκμυστηρεύθηκαν ότι πήραν μια βαθειά ανάσα, όταν είδαν το Γέροντά μας Νεκτάριο Μουλατσιώτη να μπαίνει μπροστά στη μάχη, φωνάζοντας το «άξιος» αντί για «αέρα»!
Εμείς που τον ζούμε και τον ξέρουμε, δεν απορούμε. Γνωρίζουμε ότι αν ήταν δυνατόν θα έβαζε και το σώμα του μπροστά, προκειμένου να γίνει ασπίδα για κάποιον που το έχει ανάγκη.
Κάποιοι όμως που δεν γνωρίζουν το Γέροντά μας Νεκτάριο προβληματίστηκαν, αναρωτήθηκαν, «γιατί πια τόση συμπαράσταση στο Γέροντα Εφραίμ...». Για την εποχή μας, κατανοούμε ότι θεωρείται από πολλούς αμφισβητήσιμο, καχύποπτο, αμφίβολο έως και τρελό, το να συμπαραστέκεται κάποιος ανεξαιρέτως στο συνάνθρωπό του θυσιαστικά, χωρίς κανένα ιδιοτελές κίνητρο και χωρίς να τον ενδιαφέρουν τυχόν εις βάρος του επιπτώσεις!
Σε αυτούς τους λίγους λοιπόν απαντούμε πως ΟΧΙ, δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γέροντας Νεκτάριος δίνεται κυριολεκτικά στον αγώνα για την υπεράσπιση και την συμπαράστασή του σε κάποιο συνάνθρωπό του και ιδιαίτερα κληρικό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που κρατά αυτή τη στάση αρωγής, όπως τώρα δίπλα στο Γέροντα Εφραίμ, αλλά όσοι τον γνωρίζουν καλά, ξέρουν ότι είναι πολλοστή φορά, αφού έχει σταθεί το ίδιο δυναμικά και θυσιαστικά σε πολλούς ακόμη ανθρώπους, χωρίς να του ζητηθεί και επίσης χωρίς να έχει καμία προσωπική γνωριμία η επαφή μαζί τους.
Για να το δούμε καλύτερα αυτό, αρκεί να γυρίσουμε λίγο το χρόνο πίσω...
Πριν πολλά χρόνια, ο π. Πέτρος Παπουτσάκης (μακαριστός πλέον) στο 86ο έτος της ηλικίας του κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης με την κατηγορία διάπραξης κακουργημάτων. Ο Γέροντας Νεκτάριος ήταν ο πρώτος κληρικός τότε και παντελώς άγνωστος στον π. Πέτρο, που τον επισκέφθηκε στη φυλακή αρκετές φορές, για να σταθεί δίπλα στο φυλακισμένο ράσο.
Και πάλι πριν πολλά χρόνια, η γυναικεία Ιερά Μονή Νταού Πεντέλης δέχθηκε επίθεση για δήθεν προσηλυτισμό νεανίδων και το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις σε πολύωρες τηλεοπτικές μεταδόσεις εναντίον της Μονής. Ο Γέροντας τόλμησε τότε και συμμετείχε σε κάποιες συκοφαντικές εκπομπές, μόνο και μόνο για να υπερασπιστεί την Ιερά Μονή Πεντέλης και μάλιστα ήταν και ο μοναδικός που πήρε δημόσια θέση υπέρ της «λασπωμένης» Μονής, χωρίς ποτέ να είχε καμία επαφή με το συγκεκριμένο Μοναστήρι.
Όταν έγινε σάλος στα ΜΜΕ για κλοπές εισφορών από το προσκύνημα της Αγίας Παρασκευής στα Τέμπη, με αποτέλεσμα να κατηγορηθεί δημόσια ο Μητροπολίτης Λαρίσης κ. Ιγνάτιος, και πάλι ο Γέροντας Νεκτάριος βγήκε σε τηλεοπτικούς σταθμούς και υποστήριξε τον Μητροπολίτη, ενώ δεν είχε ποτέ προσωπική γνωριμία μαζί του.
Το ίδιο έκανε και σε ανάλογη περίπτωση, όταν στήθηκαν ολόκληρες εκπομπές κατά του Μητροπολίτη Φθιώτιδος για δήθεν εκμετάλλευση (φευ) του ιερού σκηνώματος του οσίου Βησσαρίωνος της Μονής Αγάθωνος. Ο Γέροντας Νεκτάριος και πάλι υποστήριξε δημόσια τον Σεβασμιώτατο Μητρ. Φθιώτιδος κ. Νικόλαο και αγωνίστηκε ενάντια στην προσπάθεια αμφισβητήσεως της αγιότητας του οσίου Γέροντος και κλονισμού της πίστεως των ανθρώπων.
Πριν μερικά χρόνια, είναι σε όλους μας γνωστό, από την έκταση που πήρε στα ΜΜΕ, ότι πέρασε το κατώφλι των φυλακών ο πρώην Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων, που καταδικάστηκε για οικονομικά θέματα. Και πάλι ο Γέροντας Νεκτάριος τον επισκέφθηκε στη φυλακή, προς έκπληξη ακόμη και του ιδίου του πρ. Μητροπολίτη, τη στιγμή που όλοι είχαν ταχθεί εναντίον του.
Στην περίπτωση της εσκεμμένης συκοφαντίας του πρ. Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος κ. Θεοκλήτου που οδήγησε σε δρομολογημένη παραίτησή του από τη μητροπολιτική έδρα του, ο Γέροντάς μας συγκέντρωσε δύο λεωφορεία με πιστούς και επισκέφθηκε το Μητροπολίτη για στήριξη και συμπαράσταση. Εκείνο που υποστήριζε και διέδιδε παντού, είναι ότι πρόκειται για σκευωρία που σκοπό είχε να πλήξει τη δυναμική -και για πολλούς ενοχλητική- προσωπικότητα του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, τον οποίο ο Γέροντας πάντα στήριζε σε κάθε επίθεση εναντίον του.
Μία πραγματικά συγκλονιστική περίπτωση, στην οποία και πάλι έδρασε δυναμικά ο Γέροντάς μας Νεκτάριος ήταν εκείνη του θανατοποινίτη Κωνσταντίνου Φωτόπουλου, έλληνα φυλακισμένου στην Αμερική, ο οποίος είχε κατηγορηθεί με θανατική ποινή. Ο Γέροντας -σημειωτέον και πάλι, χωρίς να τον ξέρει-, έδωσε πραγματικά μεγάλους αγώνες, ήρθε σε επαφή με την ελληνική Πρεσβεία και με όσους φορείς μπόρεσε για να επαναληφθεί η δίκη και να παρατεθούν όλα τα αθωωτικά στοιχεία, όπως επικαλείτο ο θανατοποινίτης. Μάλιστα στήριξε και τον ίδιο προσωπικά πάρα πολύ, με συχνή επικοινωνία, αλληλογραφία και το αποτέλεσμα ήταν να αθωωθεί ο Κωνσταντίνος Φωτόπουλος από την αμερικανική Δικαιοσύνη και να αποφυλακιστεί!
Παρόμοια περίπτωση είναι και αυτή του Νικολάου Βασδέκη που κατηγορήθηκε για συμμετοχή σε φόνο. Ο Γέροντας θεωρώντας αβάσιμη τη μη αποδεικτέα συνέργειά του και συνεπώς άδικη τη φυλάκισή του, προέβη και τότε ανοιχτά στην υποστήριξή του, κάνοντας δημόσια έκκληση στο Εφετείο για επανεξέταση της υπόθεσης. Πράγματι ο νεαρός αθωώθηκε και ο Γέροντας -χωρίς να τον έχει δει ποτέ του- του στάθηκε με αμέριστη συμπαράσταση και μάλιστα με την ενθαρρυντική παρουσία του στο δικαστήριο που αθώωσε το Νικόλαο Βασδέκη.
Μια άλλη τραγική ιστορία που ευαισθητοποίησε το Γέροντα και κίνησε τον εσωτερικό μηχανισμό της ψυχής του για συμπαράσταση, είναι και η υπόθεση μιας Νιγηριανής (της Αμίνας Λαουάλ), που καταδικάστηκε σε θάνατο δια λιθοβολισμού. Ο Γέροντας αντέδρασε δημόσια με επανειλλημμένες δηλώσεις του στα ΜΜΕ και καταδίκασε αυτή την απάνθρωπη και ανήλεη συμπεριφορά ακόμη και με επίσκεψη διαμαρτυρίας του στη Νιγηριανή Πρεσβεία για τη διάσωση της άμοιρης κοπέλας.
Για να επανέλθουμε και πάλι στο θέμα με το Γέροντα Εφραίμ, επισημαίνουμε ότι ναι, και σ᾽ αυτήν την περίπτωση ο Γέροντάς μας κινήθηκε αυτόβουλα, χωρίς καν να γνωρίζει προσωπικά το Γέροντα Εφραίμ. Από την πρώτη στιγμή, όταν πρωτοξεκίνησε το δήθεν «σκάνδαλο» Βατοπαιδίου, έσπευσε να βρεθεί στο Βατοπαίδι, να σταθεί δίπλα στο Γέροντα και στους πατέρες, σε μέρες που η κοινή γνώμη, δηλητηριασμένη από τα ΜΜΕ, «έπνεε τα μένεα» εναντίον της Μονής και ο ανελέητος διασυρμός είχε κλονίσει δυστυχώς ακόμη και ......εκλεκτούς. Ανάμεσα στους ελάχιστους ρασοφόρους που στάθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα στην απειλητικώς δακτυλοδεικτούμενη Μονή Βατοπαιδίου ήταν και ο Γέροντας Νεκτάριος, χωρίς να υπολογίσει κανένα κόστος από τα τυχόν δυσμενέστατα σχόλια που θα γεννούσε η κακή προαίρεση μερικών.
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλές ακόμη περιπτώσεις στις οποίες ο Γέροντάς μας Νεκτάριος ακολούθησε την ίδια τακτική, αλλά θα αρκεστώ σε μία τελευταία, που έχει να κάνει με την τότε επίσημη επίσκεψη της Τιμίας Ζώνης το Μάϊο του 1995 στον Ιερό Ναό Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, όπου ως εφημέριος υπηρετεί όλα αυτά τα χρόνια ο Πανοσ. Αρχιμ. π. Τιμόθεος Ηλιάκης. Δυστυχώς και τότε δεν έλειψαν εκείνοι που -ηθελημένα επί σκοπού συμφερόντων η άθελά τους παρασυρόμενοι από κακόβουλες απόψεις και διαβολές- πολέμησαν αυτή την ευλογημένη κίνηση και προσωπικά τον π. Τιμόθεο και το Γέροντα Εφραίμ Βατοπαιδινό για δήθεν εκμετάλλευση του ιερού κειμηλίου... (Τα ακούσαμε και πρόσφατα -η ιστορία επαναλαμβάνεται- κατά την επίσκεψη του Γέροντος Εφραίμ στη Ρωσία για να προσκυνήσει ο ρωσικός λαός την Τιμία Ζώνη της Παναγίας...).
Ο Γέροντάς μας Νεκτάριος έδωσε και τότε, όπως και κάθε φορά, τη δική του μάχη προς υπεράσπιση της πίστεώς μας από εχθρούς, πολέμιους και επικριτές, που δεν χάνουν ευκαιρία να εξαπολύουν «εν ίπποις και άρμασι» διωγμό και χτυπήματα στην καρδιά της Ορθοδοξίας.
Βγήκε δημόσια και πάλι και στήριξε τον π. Τιμόθεο Ηλιάκη με την αλήθεια που εσκεμμένα, ποτέ δεν την προβάλλουν τα ΜΜΕ. Η χάρη της Τιμίας Ζώνης της Παναγίας μας, πέρα από την ευλογία που χάρισε σε τόσες και τόσες γυναίκες που δεν θα είχαν ποτέ την ευκαιρία να την προσκυνήσουν, έγινε Αρωγός στην αποπεράτωση του Ιερού Ναού του Αγίου Κοσμά, που το 1995 ήταν ένα γιαπί στη Νέα Φιλαδέλφεια. Τα χρήματα δε που αντιστοιχούσαν στη Μονή Βατοπαιδίου, δόθηκαν από το Γέροντα Εφραίμ τα μισά στην αποπεράτωση του Ναού προς τιμήν του Εθναποστόλου Αγίου Κοσμά, που φιλοξένησε την Αγία Ζώνη της Παναγίας και τα υπόλοιπα μισά χρήματα δόθηκαν στο Καρδιολογικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Σήμερα, 2012, αρκετά χρόνια μετά, ο Γέροντας Εφραίμ παρέδωσε και πάλι τα έσοδα που συγκεντρώθηκαν στην Ορθόδοξη Ρωσία από τις εισφορές των προσκυνητών της Αγίας Ζώνης, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών για την πλήρη κάλυψη των αναγκών στα χιλιάδες γεύματα απόρων και φτωχών που παρέχει δωρεάν σε καθημερινή βάση. Αλήθειες που είτε λέγονται οικτρά διαστρεβλωμένες, είτε γράφονται με ψιλά γράμματα για να μη διαβαστούν ποτέ!
Ο Γέροντάς μας Νεκτάριος, σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις που στάθηκε σε θέση συμπαράστασης, δεν επέλεξε την προσχηματική λύση τύπου «δεν ξέρω......, δεν ασχολήθηκα.....», αλλά ούτε και πιστεύει ότι αποτελεί παρέμβαση στις αποφάσεις της «ανεξάρτητης δικαιοσύνης» η εκδηλωτική συμπεριφορά αμιγούς συμπαράστασης σ᾽ έναν άνθρωπο που προπηλακίζεται.
Το «δικαίως» η «αδίκως», η αλλιώς το «ένοχος» η «αθώος», είναι το χ και το ψ σε μια εξίσωση που δυστυχώς δε λύνει από μόνη της η ανεξάρτητη δικαιοσύνη. Απατώνται η εθελοτυφούν όσοι νομίζουν ότι το ανθρώπινο δίκαιο είναι σε έμπιστα χέρια.
Αυτό που πιστεύει-εμπιστεύεται ο Γέροντας Νεκτάριος είναι μόνον η δίκαιη κρίση του Θεού και αυτό που δεν πιστεύει είναι ότι μπορεί να υπάρξει αμερόληπτη και ανεξάρτητη δικαιοσύνη επάνω στη γη. Η λέξη «δικαιοσύνη» διαγράφτηκε από το λεξιλόγιο της ανθρωπότητας όταν έκρινε τον Κύριό μας Ιησού Χριστό «ένοχο θανάτου σταυρικού» και όταν καταδίκασε μυριάδες αγίους που Τον ομολόγησαν, σε εξορίες, σε διωγμούς, σε φυλακίσεις, σε φρικτά μαρτύρια, σε θάνατο δια πολλών βασάνων. Και σήμερα άλλωστε το ίδιο γίνεται στην Εκκλησία μας!
Από κοντά έρχεται και η λέξη «αλήθεια». «Τι εστί αλήθεια;» ρώτησε ο Πιλάτος, ο ανακριτής του Ιησού, αλλά ουδέποτε την ανακάλυψε γι’ αυτό και την καταδίκασε. Από τότε, όσοι καταδικάζουν αθώους, δυστυχώς είναι οι ίδιοι καταδικασμένοι να μένουν μακρυά από την Αλήθεια...
Άρθρο της Ιουστίνης Μοναχής
12/1/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά