Μέσα στην ατμόσφαιρα των αναστάσιμων ημερών ακούγεται ιδιαίτερα επίκαιρος και έντονα θριαμβευτικός ένας λόγος του αποστόλου Παύλου· «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας» (Εβ. 13,8). Ο αρχηγός της πίστεως μας, ο Κύριος και Θεός μας δεν είναι ένα πρόσωπο, που κάποτε υπήρξε αλλά η ιστορία του τέλειωσε, που κάποτε ήταν σύγχρονος αλλά τώρα ξεπερασμένος. Ο Χριστός είναι παρών σε κάθε εποχή και στη δική μας. Όπως χθες, έτσι και σήμερα, όμοια και αύριο ο Ιησούς στέκεται μπρος στον άνθρωπο με τα ίδια μέτρα, του μιλά με την ίδια γλώσσα, κάνει τα ίδια σημεία, και επίσης συγκλονίζει και ενδιαφέρει και εμπνέει το ίδιο την κάθε γενιά. Με την Ανάστασή του από τους νεκρούς νίκησε τη φθορά και το θάνατο στην οποιαδήποτε μορφή τους, στην οποιαδήποτε διάστασή τους, όχι μόνο στην πνευματική αλλά και στη φυσική. Ο Χριστός είναι κυριολεκτικά παρών.
Καταπληκτικός ο λόγος, μοναδική η αλήθεια. Είναι λόγος που βοά, αλήθεια που λάμπει αβίαστα γι’ αυτόν όμως που έχει αυτιά και μάτια να τη δει και να την ακούσει, που έχει καρδιά να τη συλλάβει. Ανοίγει το δρόμο στον ειλικρινή αναζητητή της αλήθειας. Ο αναστημένος Κύριος έρχεται κοντά του και του λέει· «Τί ταράζεσαι και γιατί αναρωτιέσαι; Δες τα χέρια μου και τα πόδια μου, είμαι εγώ ο ίδιος! Ψηλάφησέ με και δες ότι δεν είμαι φάντασμα!» (πρβλ. Λκ 24,38-39). Θέλεις, αδελφέ μου, να συναντήσεις τον ζωντανό Χριστό; Δεν είναι δύσκολο. Χθες και σήμερα και στους αιώνες μένει ο ίδιος. Αλλά ας αφήσουμε το χθες, το παρελθόν το ασφαλίζει η πίστη που στηρίζεται στην ιστορία. Ας αφήσουμε τους αιώνες, το μέλλον το εκκολάπτει η ελπίδα, που τροφοδοτείται από την πίστη. Για το χθες δεν προβληματίζεσαι, για το αύριο δεν ενδιαφέρεσαι. Δες, λοιπόν, το σήμερα· ρέον, σπαρταρά μέσα στα δάχτυλά μας, ζεστό, καίει τις χούφτες μας. Δεν μπορείς να το αγνοήσεις!
Όπως ο ήλιος φανερώνει την ύπαρξή του με το φως και τη θαλπωρή των ακτινών του, όπως η άνοιξη δηλώνει την παρουσία της με τον οργασμό και την ανανέωση της φύσεως, έτσι και ο Χριστός μαρτυρεί για τον εαυτό του με τη χάρη και τη χαρά των χριστιανών του, με το θαύμα της Εκκλησίας και το θάμβος της πίστεως. Μετά την ανάστασή του και τις εμφανίσεις του ο Κύριος έγινε μεν αόρατος στα φθαρτά μάτια του κόσμου, αλλά δεν έπαυσε να εμφανίζεται στην πραγματικότητα και στη ζωή αυτού του κόσμου. Όταν ένας χωλός από την κοιλιά της μάνας του, γνωστός σε όλα τα Ιεροσόλυμα, καθώς χρόνια ζητιάνευε στην ωραία πύλη, στέκεται στα πόδια του υγιής «εν τω ονόματι Ιησού Χριστού του Ναζωραίου» (Πρξ 3,6), είναι μια εμφάνιση του αναστημένου Χριστού, που παρουσιάζεται ολοζώντανος να επιτελεί το θαύμα μέσα στη μεγαλύτερη αίθουσα των Ιεροσολύμων, στη στοά του Σολομώντος. Τέτοια είναι και η παρουσία του Χριστού σήμερα. Δεν ζωγραφίζει ρομαντική οπτασία, αλλά καταγράφει δυναμική ιστορία,
*Εκείνος ο μεροκαματιάρης οικογενειάρχης με τα 8, 10 και 12 παιδιά που ζει με τη χαρά της πίστεως, έναν αιώνα αδυσώπητο για την περίπτωσή του, μαρτυρεί ότι έχει τον Χριστό μαζί του.
*Αυτό το ανδρόγυνο που έχασε το μονάκριβο παιδί του, αλλά βρήκε παρηγοριά κι ελπίδα στην ανάσταση, ομολογεί ότι ο Χριστός ζει.
*Ο άρρωστος που με γλυκύτητα και καρτερία υπομένει τον πόνο βεβαιώνει ότι ο Χριστός είναι δίπλα του.
*Η κοπέλλα που προδομένη και απελπισμένη πήγε να αυτοκτονήσει, αλλά την τελευταία στιγμή σώθηκε, καταθέτει ότι συνάντησε τον Χριστό.
*Εκείνος ο ναρκομανής που βρήκε τη δύναμη να αλλάξει ζωή, όταν τον ρωτάμε πώς, δείχνει τον ζωντανό Χριστό.
*Αλλά και οι μάρτυρες της εποχής μας, όσοι πληρώνουν με βασανιστήρια και αίμα την πίστη τους,
*Οι Ιεραπόστολοι, όσοι θυσιάζουν τα δικαιώματά τους για τη δικαίωση των άλλων,
*Οι παρθένοι, όσοι αγνεύουν σ’ έναν κόσμο πανσεξουαλικό, δεν καταγγέλλουν ότι ο Χριστός ζει, ότι έχει και σήμερα τη θέση του μέσα στη δίνη των καιρών μας;
Εντούτοις, τη μεγαλύτερη απόδειξη της ζωντανής παρουσίας του Χριστού την καταθέτουν όσοι πολεμούν τον Χριστό και την Εκκλησία του. Με τέτοια λύσσα δεν χτυπούν ποτέ έναν πεθαμένο, με τέτοιο πάθος δεν κυνηγούν ποτέ έναν νεκρό. Προς τί ο αδιάκοπος πόλεμος, αν ο αντίπαλος είναι ένα πτώμα; Αλλά ο Χριστός ζει! Αναστήθηκε, για να μένει ζωντανός ανάμεσά μας, όχι μόνο ως Θεός με την πανταχού παρουσία του, αλλά και με την ανθρώπινη οντότητά του πια, που ξέρει να συμπαθεί και να κατανοεί, ως αναστημένος και πνευματικός άνθρωπος, ο Θεάνθρωπος. Μέσα στο δισκοπότηρο ανασταίνεται κάθε Κυριακή και προσφέρει τον Εαυτό του «εις κοινωνίαν». Το Σώμα του και το Αίμα του κυλούν μέσα στις φλέβες των πιστών, ο λόγος του ακούγεται καθαρός με τη φωνή του Ευαγγελίου, η συναναστροφή του εξασφαλίζεται ακέραιη μέσα στη ζωή της Εκκλησίας. Είναι αυτή μια παλλόμενη και σφύζουσα πραγματικότητα δίπλα στον σύγχρονο άνθρωπο, που δεν του υπόσχεται απλώς, αλλά έχει και να του δείξει και να του δώσει ό,τι δεν βρίσκει στα δώρα του πολιτισμού μας, ό,τι αναζητά με έκδηλη αγωνία· τη ζωή την αληθινή, την αιώνια ζωή, που είναι ο αναστημένος Χριστός.
(+Στέργιου Ν. Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Παν/μίου, «Αληθώς Ανέστη ο Κύριος», εκδ. Χριστιανική Ελπίς, Θεσ/νίκη 2007)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά