Τῇ Τετάρτῃ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ Ἀντ’ αὐτῆς ἡ Ἐναρκτήριος Ἀκολουθία τοῦ Πάσχα (βλ. ὑποσημ. 56). ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ Μετά τό· «Εὐλογητός...» εὐθύς· «Δεῦτε προσκυνήσωμεν...», τρίς καί ὁ· Προοιμιακός. Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...». Ἑσπέρια: Τά 5 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς οὐρανούς... – Κύριε, τῇ σῇ Ἀναλήψει... – Ἐν τοῖς ὄρεσι τοῖς ἁγίοις... – Κύριε, οἱ Ἀπόστολοι ὡς εἶδόν σε... – Κύριε, τῆς οἰκονομίας πληρώσας...» εἰς 6, τό πρῶτον δίς. Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον τῆς Ἑορτῆς· «Τῶν κόλπων τῶν πατρικῶν μή χωρισθείς...». Εἴσοδος: «Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα. Ἀπόστιχα: Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα· «Ἐτέχθης ὡς αὐτός ἠθέλησας... – Ἀναλαμβανομένου σου, Χριστέ... – Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...», μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄. – «Πάντα τά ἔθνη, κροτήσατε χεῖρας, ἀλαλάξατε τῷ Θεῷ τῷ Σωτῆρι ἡμῶν». β΄.– «Ἀνέβη ὁ Θεός, ἐν ἀλαλαγμῷ Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος». Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Ἀνέβη ὁ Θεός, ἐν ἀλαλαγμῷ...». Τρισάγιον. Ἀπολυτίκιον: «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...», τρίς. Ἀπόλυσις: «Ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς ἀφ’ ἡμῶν εἰς τούς οὐρανούς καί ἐν δεξιᾷ καθίσας τοῦ Θεοῦ καί Πατρός, Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός...». Τῇ Πέμπτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ Μετά τό· «Εὐλογητός...» εὐθύς Τρισάγιον, ὁ Ν΄ Ψαλμός, τά διά τήν Λιτήν Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς· «Ἀνελθών εἰς οὐρανούς...», κτλ. μετά τοῦ Δόξα, Καί νῦν αὐτῶν. Τρισάγιον καί τό Ἀπολυτίκιον τῆς Ἑορτῆς· «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...». ΟΡΘΡΟΣ Ἑξάψαλμος. Εἰς τό· «Θεός Κύριος...». Ἀπολυτίκιον: Τῆς Ἑορτῆς· «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...», τρίς. Καθίσματα: Τῆς Ἑορτῆς τῆς α΄ καί β΄ Στιχολογίας καί τό μετά τόν Πολυέλεον, ὡς ἐν τῷ Πεντηκοσταρίῳ, ἅπαντα ἐκ δευτέρου. Ἀναβαθμοί: Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου· «Ἐκ νεότητός μου...». Προκείμενον: «Ἀνέβη ὁ Θεός ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος». Στίχος: «Πάντα τά ἔθνη, κροτήσατε χεῖρας, ἀλαλάξατε τῷ Θεῷ τῷ Σωτῆρι ἡμῶν». Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:· Τῆς Ἑορτῆς· «Ἀναστάς ὁ Ἰησοῦς πρωΐ πρώτῃ Σαββάτου...», τό Γ΄ Ἑωθινόν. «Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι...». Ὁ Ν΄ Ψαλμός: (Χῦμα). Δόξα· «Ταῖς τῶν Ἀποστόλων...». Καί νῦν· «Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον· «Σήμερον ἐν οὐρανοῖς...». Κανόνες: Οἱ δύο τῆς Ἑορτῆς· «῎ᾼσωμεν, πάντες λαοί...», μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ εἰς 6 καί· «Ἀνέστης τριήμερος...», ἄνευ στίχου καί εἰς τά δύο τελευταῖα Δόξα, Καί νῦν, εἰς 4. Ἀπό γ΄ ᾨδῆς· Μεσῴδιον Κάθισμα: Τῆς Ἑορτῆς· «Ἐπιβάς ἐν νεφέλαις τῶν οὐρανῶν...», ἅπαξ. Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς· Κοντάκιον – Οἶκος: Τῆς Ἑορτῆς. Συναξάριον: Τῆς ἡμέρας καί τό Ὑπόμνημα τοῦ Πεντηκοσταρίου. Καταβασίαι: «Θείῳ καλυφθείς...». Ἡ Τιμιωτέρα: Οὐ στιχολογεῖται, ἀντ’ αὐτῆς ἡ θ΄ ᾨδή ἀμφοτέρων τῶν Κανόνων τῆς Ἑορτῆς, ὁ α΄ μετά τῶν Εἱρμῶν, ἄνευ στίχου καί ὁ β΄ μετά τῶν Μεγαλυναρίων· «Ἄγγελοι τήν ἄνοδον...» καί εἰς τά δύο τελευταῖα Δόξα, Καί νῦν. Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς: «Χαίροις, ἄνασσα...». Ἐξαποστειλάριον: Τῆς Ἑορτῆς· «Τῶν Μαθητῶν ὁρώντων σε...», τρίς. Αἶνοι: Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς· «Ἀγγελικῶς οἱ ἐν κόσμῳ... – Οἱ ἀρχηγοί τῶν Ἀγγέλων... – Οἱ Γαλιλαῖοι ὁρῶντες...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς. Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Ἐτέχθης ὡς αὐτός ἠθέλησας...». Δοξολογία: Μεγάλη. «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...». Ἀντίφωνον α΄. Ἦχος β΄. «Πάντα τά ἔθνη κροτήσατε χεῖρας, ἀλαλάξατε τῷ Θεῷ ἐν φωνῇ ἀγαλλιάσεως. Ὅτι Κύριος ὕψιστος, φοβερός, Βασιλεύς μέγας ἐπί πᾶσαν τήν γῆν. Ὑπέταξας λαούς ἡμῖν, καί ἔθνη ὑπό τούς πόδας ἡμῶν. Δόξα… Καί νῦν…». Ἀντίφωνον β΄. Ἦχος ὁ αὐτός. «Μέγας Κύριος, καί αἰνετός σφόδρα. Ὁ Θεός ἐν ταῖς βάρεσιν αὐτῆς γινώσκεται. Ὅτι ἰδού οἱ βασιλεῖς τῆς γῆς συνήχθησαν. Δόξα… Καί νῦν… Ὁ Μονογενής Υἱός…». Ἀντίφωνον γ΄. Ἦχος δ΄. «Ἀκούσατε ταῦτα πάντα τά ἔθνη. Τό στόμα μου λαλήσει σοφίαν καί ἡ μελέτη τῆς καρδίας μου σύνεσιν. Κλινῶ εἰς παραβολήν τό οὖς μου, ἀνοίξω ἐν ψαλτηρίῳ τό πρόβλημά μου». Εἴσοδος. Εἰσοδικόν, Ἦχος β΄: «Ἀνέβη ὁ Θεός ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος. Σῶσον ἡμᾶς, Υἱέ Θεοῦ, ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς ἀφ’ ἡμῶν εἰς τούς οὐρανούς, ψάλλοντάς σοι, Ἀλληλούϊα». Μετά τήν Εἴσοδον. Ἀπολυτίκιον: Τῆς Ἑορτῆς· «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...». Κοντάκιον: Ὁμοίως· «Τήν ὑπέρ ἡμῶν πληρώσας οἰκονομίαν...». Τρισάγιον. Ἀπόστολος: Τῆς Ἑορτῆς· «Τόν μέν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην...» (Πράξ. α΄ 1-12). Εὐαγγέλιον: Ὁμοίως· «Ἀναστάς ὁ Ἰησοῦς ἐκ νεκρῶν...» (Λουκ. κδ΄ 36-53), τό ΣΤ΄ Ἑωθινόν. Εἰς τό Ἐξαιρέτως: «Σέ τήν ὑπέρ νοῦν...». Κοινωνικόν: «Ἀνέβη ὁ Θεός ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος. Ἀλληλούϊα». «Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ...», κτλ. Ἀπόλυσις: Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ. |
Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.
Τετάρτη, Μαΐου 23, 2012
Τυπικόν της 24ης Mαΐου 2012 - ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Πολύ πριν δημιουργηθεί το Ιντερνετ,οι προφητείες κυκλοφορούσαν σε βιβλία,με αναλύσεις που σήμερα θεωρούνται σημαντικές για την ακρίβεια τ...
-
Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα, εν ουρανώ και επί γης προσκυνούμενος και δοξαζόμενος Χριστός ο Θεός, ο μακρόθυμος, ο πολυέλεος, ο πο...
-
Ειρήνης Αρτέμη Πτ. Θεολογίας -Φιλολογία Πανεπιστημίου Αθηνών Mphil Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών υπ. διδάκτορος Θεολογίας Πανεπιστ...
-
Μιλώντας γενικά, εντούτοις, υπάρχει μια ευδιάκριτη αδιαφορία για την εκκλησιαστική μουσική στη βυζαντινή λογοτεχνία πριν το 10ο αιώνα. Υ...
-
ΕΙΝΑΙ ΑΤΙΜΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΝΑ ΑΦΗΝΕΙ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΡΙΑ ''ούτε η φύση δεν σας διδάσκει, ότι ο άνδρας μεν αν αφήνει μακρ...
-
ΕΥΧΗ ΕΠΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΙΤΑΣ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ Μητροπολίτου Ν.Ιωνίας και Φιλαφελφείας ΤΙΜΟΘΕΟΥ Κύριε Ιησού Χριστέ, ο Ουράνιος Άρτος, ο τη...
-
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Από το 1053 μ.Χ. γνωστές οι μετά χίλια έτη εξελίξεις!!! Τι λέει το κείμενο που βρέθηκε στη Μεμβράνη… Στην «Ε.Ω.» της Πέμπτης 29 Μαΐου 20...
-
Τρεις ημέρες θα κρατήσει ο επιθετικός εκφοβισμός της Τουρκίας σε Ελλάδα και Κύπρο , αποκαλύπτει ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, σ...
-
Με τη σημερινή Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου, ανοίγει τις πύλες της, αγαπητοί μου, η κατανυκτική περίοδος του Τριωδίου. Πρόκειται για ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά