Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Νοεμβρίου 16, 2013

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ:Ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὴν σωτηρία μας εἶναι ἡ μεγαλύτερη ἀφροσύνη! π. Στυλιανός Μακρής

 φρων πλούσιος τς σημερινς παραβολς ταν στ χρόνια μας λλην πολίτης. Δν ταν διαίτερα πλούσιος, λλ ταν σίγουρα φρων. Εχε χρήματα στν κρη κα λαχταροσε ν τ πολλαπλασιάσ μ εκολο τρόπο. μότροπός του στν παραβολ σκέφθηκε ν γκρεμίσ τς ποθκες του, γι νκατασκευάσ μεγαλύτερες: «καθελ μου τς ποθήκας κα μείζονας οκοδομήσω». Ατς μως σκέφθηκε ν πενδύσ τ χρήματά του: «καθελ μου τς ποταμιεύσεις...» κα τς «καθελε»! 
Τν θάμπωσαν τ εκολα κέρδη το χρηματιστηρίου, πο το ποσχέθηκανγχώριοι κα διεθνες πατενες, νθρωποι τς οκονομίας κα τς πολιτικς, δόλιοι κα παίσιοι, πο νθρωποι δν λογιονται. Κα τ χρήματα δόθηκαν· κατ χρήματα πάρθηκαν· κα τ χρήματα κλάπησαν· κα τ χρήματα χάθηκαν.

Κα μετ ρθαν τ δάνεια κα ο πιστωτικς κάρτες. Κα σκέφθηκε: «καθελμου τς πιστωτικς κάρτας κα πλείονα γαθ ποκτήσω»...Κα τ πέκτησε. Κι μαζ μ τν ριθμ τν καρτν κα τ μέγεθος τν δανείων, πλήθυνε κα φροσύνη του!
Κα μετ ρθαν τ συνθήματα: «Λεφτ πάρχουν!». Κι φτασε μέσα στν πορωμένη του φροσύνη ν πιστέψ εκολα, γιατ  νάγκη του ταν πάντοτε τ εκολα χρήματα. λλ’ μως δν πρχαν πλέον οτε λεφτά, οτε μετοχές, οτε γενήματα, οτε κέρδη, οτε ποθκες.
 σωφροσύνη εναι μεγάλη ρετή. Εναι ατ πο συγκρατε τν ρμ τς κτητικς μας διάθεσης, συνεργε στ χρήση το μέτρου σ λόγια κα πράξεις, συμβάλλει στν πιθυμία σων οκοδομον πνευματικά, ποτρέπει τ πρεπ,υθμίζει τς καλς σχέσεις το νθρώπου μ τν Θε κα τος συνανθρώπους του. Σωφροσύνη εναι  σύνεση,  φρονιμάδα,  σοφία,  ρθ κρίση, στοιχεα ποδν εχε οτε  πλούσιος τς παραβολς, οτε σοι ποτίμησαν στν χώρα μας τγνώμονα το μέτρου καί, θέλοντας τ πολλά, χασαν κα τ λίγα.
φρων δν εναι παραίτητα  πλούσιος, λλ καθένας πο διαφορε γι τσπουδαα. Κα σπουδαα σίγουρα δν εναι σα χουν μερομηνία λήξεως σατν τν κόσμο, σπουδαα σίγουρα δν εναι τ μάταια κα προσωρινά. διαφορία γι τν σωτηρία μας εναι  μεγαλύτερη φροσύνη,  δ φροντίδα γι’ ατν ναδεικνύει τν συνετό.  φρων τς παραβολς ξερε τι θ πεθάν,λλ ταν μέριμνος γι τ πότε. Πιθανολογοσε τν μέρα πο θ γκατέλειπε τν κόσμο σύμφωνα μ να γενικευμένο προσδόκιμο ζως. Κα  θάνατος ρθε ξαφνικά, ταν σχεδίαζε ν πεκτείν τς ποθκες κα ν διασφαλίσπερισσότερο τ γαθ πο εχε μαζέψει.
ταν προετοιμάζουμε αυτος γι τν λλη ζωή, τότε σίγουρα προσπαθομε ν παγκιστρωθομε π σα μς περιορίζουν σ ατν τν ζωή. σογωνιομε μως ν τ πολλαπλασιάσουμε, τόσο δενόμαστε μ να κόσμο ποναπόφευκτα κα νεπιστρεπτ θ παρέλθ.
,τι σχεδίαζε  φρων πλούσιος ταν κ το φόβου τς βεβαιότητος. Κάναμε λάθη ς πολίτες, ς κοινωνία. Μείναμε μ τ λίγα, μ τ λιγότερα, μ τλάχιστα. δο λοιπν καιρς σωφροσύνης στν ποχ τς βεβαιότητος. Κι ν τ χάσαμε λα, τολάχιστον ς κρατήσουμε τν σωφροσύνη σύμμαχό μας στβέβαιο παρόν, στ βέβαιο μέλλον, που να πργμα εναι βέβαιο,  θάνατος.
ς μν μς φοβίζγαπητοί μου,  περχόμενος θάνατός μας. Ατν φοβήθηκε  πλούσιος τς παραβολς κα ποδείχθηκε νόητος, γιατ ποτίμησε τ καιρον κα προσδόκητον κα πρόβλεπτον κα ναπάντεχον το τέλους, πο  δια  ζω μς διδάσκει. Εμαστε χριστιανο κα καλεσμένοι ν ζομε μτν Χριστό, πο νίκησε τν θάνατο. Πόσος χρόνος μς μεινε; Κάναμε συμβόλαιο μ τν Θε γι τ χρόνια το βίου μας; Πόσος σφαλς εναι  μέσος ρος κα τπροσδόκιμο ζως, ταν καθημεριν νατρέπονται «ν μι οπ» τ πάντα γύρω μας; ν  πλούσιος μετανοοσε, θ λλαζε σως κάτι, παραίτητα χι τνλευση το θανάτου. Θ λλαζε τν διο του τν αυτό. Θ μενε στν στορία ς σώφρων. Κα θ δίδασκε σ λους τι, κα στν λίγο χρόνο πο το μεινε, κατόρθωσε ν περάσ π τν φροσύνη στν σωφροσύνη, π τν νοησία τς ματαιότητος το κόσμου στ σύνεση τς πιμέλειας τς ψυχς του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...