Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Ιουνίου 27, 2014

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ



    ταν νθρωποι ργαζόμενοι κα μάλιστα χειρωνακτικά. λιες  νας σκηνοποις  λλος.ργαζόταν σκληρ κα διάκοπα. λη τ νύχτα  Πέτρος (Λούκ. 5,5), λη τ ζω το  Παλος (΄Θέσ. 2,9-Β΄ Θέσ. 3,7-9). Κι ν  Πέτρος παυσε ν ργάζεται ς λιες ταν γινε πόστολος, Παλος συνέχιζε ν κάνει σκηνς κα ν τρέφει τν αυτό του κα τος συνεργάτες του κα ςπόστολος. Δν δέχθηκε ν πάρει τν λάχιστη μοιβ π τν κκλησία οτε κάποια λλη νίσχυση γιτς νάγκες το βιοπορισμο του κα ργαζόταν γι ν παραμένει βαρς κα μ νοχλν κανένα γι τνπισιτισμό του. Πο ερισκε χρόνο, διάθεση, κα ντοχ μετ τ ποιμαντικ ξενύχτια, τ διαρκςκήρυγμα, τς τέλειωτες προσευχές, τς πορεες, τ ναυάγια, τος λιθοβολισμούς, τς μαστιγώσεις, τςφυλακίσεις, τος κατατρεγμούς, τς συκοφαντίες, τν σκόλοπα τς σάρκας, τς νηστεες, τ δάκρυα, καλα τ συναφ. Μέγα θαμα κα σπάνιο παράδειγμα κκλησιαστικο γέτη, πο ν τέλει βρίσκεικάποιους μιμητές, σπανίους βέβαια.

   ταν νάργυροι κα φιλάργυροι. Δν εχαν χρήματα λλ οτε κα τν τάση ν τ ποκτήσουν.«΄ρος τς φιλαργυρίας οτω θέλειν τ μ χειν, ς θέλει τς τ χειν» λέγει  γιος Διάδοχος,πίσκοπος Φωτικς τς πείρου (σημερινς Παραμυθις-5ος αἰῶνας μ.Χ.).
τσι  Παλος λέγει' «ργυρίου  χρυσίου  ματισμο οδενς πιθύμησα' ατο γινώσκετε τι ταςχρείαις μου κα τος οσι μετ’ μο πηρέτησαν α χερες αται» (Πράξ. 20,33-34). Κα συμβούλευε'«χοντες δ διατροφς κα σκεπάσματα, τούτοις ρκεσθησόμεθα. ο δ βουλόμενοι πλουτεν μπίπτουσινες πειρασμν κα παγίδα κα πιθυμίας πολλς νοήτους κα βλαβερς ατινες βυθίζουσι τοςνθρώπους ες λεθρον κα πώλειαν. ρίζα γρ πάντων τν κακν στιν  φιλαργυρία, ς τινςρεγόμενοι πεπλανήθησαν π τς πίστεως κα αυτος περιέπειραν δύναις πολλας (΄ Τμ. 6,8-10).πίσης παναλάμβανε τ λόγο το Χριστο' «μακάριόν στι μλλον διδόναι  λαμβάνειν» (Πράξ. 20,35) ποος νήκει στ λεγόμενα γραφα λόγια το Χριστο, δηλαδ σ’ ατ πο δν τ ναφέρουν οεαγγελιστς λλ τ διασζουν λλες πηγές.

    δ Πέτρος ερισκόμενος μαζ μ τν ωάννη πρ το ναο το Σολομντος κα βλέποντας να χωλκ γενετς ν τος ζητ λεημοσύνη επε τ γνωστό' «ργύριον κα χρυσίον οχ πάρχει μοί'  δ χωτοτο σο δίδωμι' ν τ νόματι το ησο Χριστο το Ναζωραίου γειρε κα περιεπάτει» (Πράξ. 3,6). Κα  χωλς γινε μέσως καλά. Λέγεται, τι ταν κάποτε νας πάπας ξεναγοσε να πίσημοπροσκεκλημένο του στ παλάτια κα τ θησαυροφυλάκια το Βατικανο, επε πηρμένος κα γεμάτοςκοσμικ φρόνημα' « πόστολος Πέτρος δν εχε ατ πο χω γώ». Κα  φιλοξενούμενος το επεθυμόσοφα' «σ μως δν μπορες ν κάνεις θαύματα οτε χεις γιο Πνεμα».

    ταν θεόπτες.  Πέτρος εδε τν Χριστ ς Θε στ Θαβρ κα  Παλος στν δρόμο πρς τνΔαμασκ κα λλες φορς (πρβλ. Πράξ. 9ο κέφ. κα Β΄ Κόρ. 12ο κέφ.). ξιο προσοχς εναι τι Πέτρος ν κα θεόπτης, ν κα χαρισματοχος κα θαυματουργς κα πλήρης γάπης πρς τ Χριστργότερα τν ρνήθηκε. Κα  Παλος στν πρώτη του θεοπτία πειδ ταν διώκτης τυφλώθηκε. Ποτδν πρέπει ν παναπαυόμαστε στν ρετ κα γιότητα πο τυχν χουμε, διότι πάντοτε λλοχεύει κίνδυνος ν πέσουμε' οτε ν θέλουμε ν τύχουμε θείων ποκαλύψεων κα δωρεν, ταν ζομε μέσαστ πλάνη κα τν μαρτία, γιατί θ πάθουμε κάτι κακό.

     ζω τος ταν να διαρκς μαρτύριο. Γι το λόγου τ ληθς ρκε ν παρουσιάσουμε μία μόνοπερικοπ π τ σα γραψε  Παλος' «ν κόποις περισσοτέρως, ν πληγας περβαλλόντως, νφυλακας περισσοτέρως, ν θανάτοις πολλάκις' π ουδαίων πεντάκις τεσσαράκοντα παρ μία λαβον, τρς ρραβδίσθην, παξ λιθάσθην, τρς ναυάγησα, νυχθημερν ν τ βυθ πεποίηκα' δοιπορίαιςπολλάκις, κινδύνοις ποταμν, κινδύνοις λστν, κινδύνοις κ γένους, κινδύνοις ξ θνν, κινδύνοις νπόλει, κινδύνοις ν ρημί, κινδύνοις ν θαλάσσ, κινδύνοις ν ψευδαδέλφοις' ν κόπ κα μόχθω, νγρυπνίαις πολλάκις, ν λιμ κα δίψει, ν νηστείαις πολλάκις, ν ψύχει κα γυμνότητι' χωρς τνπαρεκτς  πισύστασίς μου,  καθ’ μέραν,  μέριμνα πασν τν κκλησιν. τς σθενε κα γ οκσθεν; τς σκανδαλίζεται κα οκ γ πυρομαι; (Β΄ Κόρ. 11,23-30).

    Ατ τ διαρκές τους μαρτύριο ταν τ μεγαλύτερό τους παράσημο κα τ μεγαλύτερό τους ξίωμα.Ατ ταν τ μόνο τος καύχημα. «ε καυχάσθαι δε, τ τς σθενείας μου καυχήσομαι» (Β΄ Κόρ. 11,30). Κα στος φεσίους, γράφοντάς τους γι να λεπτ θέμα,  Παλος παραλείπει τος τίτλους τοποστόλου, το χαρισματούχου, το θαυματουργο, το θεόπτου, το ορανοβάμονος, κα χρησιμοποιετν τίτλο τς κακοπαθείας μόνο' «παρακαλ ον μς γ  δέσμιος ν Κυρί» (φεσ. 4,1). Γιατί ατθεωροσε ς τ μεγαλύτερο παινο κα κατόρθωμα.

    γγαμος ταν  Πέτρος, γαμος ταν  Παλος. πως γγαμος ταν  Μωυσς κα γαμος  λίας,ο μεγαλύτεροι προφτες τς Παλαις Διαθήκης, πο μφανίσθηκαν στ Θαβρ ριστερ κα δεξιά τουΧριστο. Τί δείχνουν λα ατά; τι  γάμος κα  γαμία εναι δυ δρόμοι πο δηγον στ μαρτύριο,στ χαρίσματα, στ Θαβώρ, στ θέωση ταν βιώνονται ν Χριστς ξιοποιήσουμε λοιπν τοςθεσμος ατος πρς γιασμ τς πάρξεώς μας φο γι’ ατ πάρχουν.

    Διώκτης  Παλος πρν γνωρίσει τν Χριστ κα ρνητς  Πέτρος φο γνώρισε τν Χριστό. Μεγάλαγκλήματα κα τ δυό. Μεγάλες μαρτίες κα μεγάλες πτώσεις.  Παλος εχε τ δικαιολογητικό τηςγνοίας ν  Πέτρος γνώριζε τν Χριστό' τν εχε δε σν Θε στ Θαβώρ, σν ποιοντα συνεχςτέρατα-σημεα- δυνάμεις, κα τν εχε μολογήσει σν Θεό. Βέβαια τ οσιδες στν πτώση τους δνεναι τ μέγεθος τς μαρτίας τους κα  βαθμς παιτιότητός τους, λλ τ δάκρυα τς μετανοίας ποχυναν συνεχς στ μνήμη τν μαρτημάτων τους. κλαιγε  Πέτρος ποτε κουγε πετειν κα στέναζε πόστολος Παλος ταν θυμόταν τ παρελθν το λέγοντας' «οκ εμ κανς καλείσθαι πόστολος»(΄ Κόρ. 15,9).

    ταν παράφοροι ραστς το Θεο Θες ταν γι’ ατος τ πν. ταν  μόνος σκοπς τς ζωςτους κα τς πάρξεώς τους. «Ζ δ οκέτι γώ, ζ δ ν μο Χριστός» (Γάλ.2,20) κα «μο τ ζνΧριστς κα τ ποθανεν κέρδος» (Φιλιπ.1,21)' λεγε  Παλος. Ατς ο δυ φράσεις εναι τ κλειδιγι ν κατανοήσει κανες τν προσωπικότητα τν δυ μεγάλων κα πρωτοκορυφαίων ποστόλων. ΤοΠέτρου, πο νομάσθηκε «στόμα τν μαθητν το Χριστο» κα το Παύλου, πο νομάσθηκε «στόματο Χριστο».

    Τ
 θος τους κα τ παράδειγμά τους ς εναι τ στέρι πο θ καθοδηγε κα θ μπνέει τ ζωή μας.

ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...