Παρασκευή. ῾Η γ΄ εὕρεσις τῆς τιμίας κεφαλῆς τοῦ Προδρόμου
καὶ βαπτιστοῦ ᾿Ιωάννου (850).
Κατὰ τὰς διατάξεις τοῦ Τ.Μ.Ε. (25 Μαΐου, §5· πρβλ. 8ῃ Μαΐου §26, καὶ 21ῃ Μαΐου §10),
ἡ ἀκολουθία τοῦΜηναίου συμψάλλεται μετὰ τῶν μεθεόρτων τῆς ᾿Αναλήψεως
(Πέμπτῃ ᾿Αναλήψεως ἑσπέρας καὶ Παρασκευῇ πρωί).
Εἰς τὸν ἑσπερινόν.
Μετὰ τὸν προοιμιακόν, εἰς τὸ «Κύριε, ἐκέκραξα» τῆς ἑορτῆς
3 ἰδιόμελα «᾿Ανελθὼν εἰς οὐρανοὺς» κ.λπ. καὶ τοῦ Προδρόμου
προσόμοια 3, Δόξα, «Θησαυρὸς ἐνθέων δωρεῶν»,
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς τὸ ἰδιόμελον τῆς σειρᾶς «᾿Ετέχθης ὡς αὐτὸς ἠθέλησας».
Εἴσοδος, «Φῶς ἱλαρὸν» καὶ τὸ μέγα προκείμενον «῾Ο Θεὸς ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ»
κατὰ τὴν τάξιν τοῦ Πεντηκοσταρίου.
᾿Απόστιχα τὰ 3 προσόμοια τοῦ Μηναίου μετὰ τῶν στίχων αὐτῶν,
Δόξα, «῾Η τῶν θείων ἐννοιῶν», Καὶ νῦν, τὸ τῆς σειρᾶς τῆς
ἑορτῆς «᾿Εν τοῖς ὄρεσιν». ᾿Απολυτίκια «῾Ως θεῖον θησαύρισμα»,
Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ».
Εἰς τὸν ὄρθρον.
῾Ο ἑξάψαλμος. Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἀπολυτίκια «῾Ως θεῖον θησαύρισμα»,
Δόξα, τὸ αὐτό, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ».
[Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ πολυέλεος.] Καθίσματα, εἰς τὴν α΄ στιχολογίαν
τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εκ γῆς ἀνατείλασα», Δόξα, Καὶ νῦν, τὸ μεθέορτον
«᾿Επὶ τοῦ ὄρους ἀνελθών» (Παρασκευῇ πρωί)· εἰς τὴν β΄ στιχολογίαν
τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Αναδοθεῖσα ὡς χρυσός», Δόξα, Καὶ νῦν,
τὸ μεθέορτον «᾿Επιβὰς ἐν νεφέλαις»· διὰ δὲ τὸν πολυέλεον τὸ τοῦ
προδρόμου «῾Ο ῾Ηρῴδης, πρόδρομε», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς,
ἦχος α΄, «Τοῦ λίθου σφραγισθέντος»·
Ἀγγέλων θαυμαζόντων τῆς ἀνόδου τὸ ξένον ׀ καὶ μαθητῶν
ἐκπληττομένων τὸ φρικτὸν τῆς ἐπάρσεως, ׀ ἀνῆλθες μετὰ δόξης
ὡς Θεός, ׀ καὶ πύλαι σοι ἐπήρθησαν, σωτήρ· ׀ διὰ τοῦτο αἱ δυνάμεις
τῶν οὐρανῶν ἐθαύμαζον βοῶσαι· ׀ Δόξα τῇ καταβάσει σου, σωτήρ,
׀ δόξα τῇ βασιλείᾳ σου, ׀ δόξα τῇ ἀναλήψει σου, μόνε φιλάνθρωπε.
Οἱ ἀναβαθμοὶ «᾿Εκ νεότητός μου» κ.λπ. καὶ τὰ τοῦ Εὐαγγελίου
τοῦ ὄρθρου τοῦ Προδρόμου, ὁ ν΄ ψαλμὸς χῦμα, κ.τ.λ. ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Κανόνες, ὁ α΄ τῆς ἑορτῆς (μετὰ τῶν εἱρμῶν) καὶ ὁ τοῦ Προδρόμου.
᾿Απὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον τῆς ἑορτῆς, εἶτα ψάλλονται τὸ μεσῴδιον
κάθισμα τοῦ Μηναίου «᾿Επεφάνη σήμερον», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς,
ἦχος γ΄, πρὸς «Τὴν ὡραιότητα»·
Ὁ προαιώνιος Θεὸς καὶ ἄναρχος, ׀ ἥν περ ἀνείληφε φύσιν ἀνθρώπειον
׀ θεοποιήσας μυστικῶς, σήμερον ἀνελήφθη· ׀ ἄγγελοι προτρέχοντες
ἀποστόλοις ἐδείκνυον ׀ τοῦτον πορευόμενον εἰς οὐρανοὺς μετὰ δόξης πολλῆς·
׀ αὐτῷ δὲ προσκυνήσαντες ἔλεγον· ׀ Δόξα Θεῷ τῷ ἀναληφθέντι.
᾿Απὸ ϛ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον καὶ ὁ οἶκος τοῦ Προδρόμου καὶ τὸ συναξάριον.
Καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «Θείῳ καλυφθείς»·
«Τὴν τιμιωτέραν», καὶ ὁ εἱρμὸς «Χαίροις, ἄνασσα».
᾿Εξαποστειλάρια, τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εν τῇ εὑρέσει, Πρόδρομε»
καὶ τὸ τῆς ἑορτῆς «Τῶν μαθητῶν ὁρώντων σε».
Εἰς τοὺς αἴνους τὰ 3 στιχηρὰ προσόμοια τοῦ Προδρόμου
«Χαίροις ἡ ἱερὰ κεφαλὴ» κ.λπ. εἰς 4, Δόξα, τὸ ἰδιόμελον τοῦ Μηναίου
«Τὴν πανσεβάσμιον κάραν», Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς
«Φωτισθέντες, ἀδελφοί». Δοξολογία μεγάλη καὶ τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς.
Εἰς τὴν λειτουργίαν.
᾿Αντίφωνα τῆς ἀναλήψεως· εἰσοδικὸν
«Δεῦτε προσκυνήσωμεν... ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς...»·
μετὰ τὴν εἴσοδον ἀπολυτίκια «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ»,
«῾Ως θεῖον θησαύρισμα» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον
«Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν πληρώσας». ᾿Απόστολος τοῦ Προδρόμου,
Κυρ. ιε΄ ἐπιστ., «῾Ο Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκότους» (Β΄ Κορ. δ΄ 6-15)·
Εὐαγγέλιον ὁμοίως,
Δευτ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. «᾿Ακούσας ὁ ᾿Ιωάννης ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ»
(Μτθ. ια΄ 2-15). Εἰς τὸ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστί».
Κοινωνικὸν «Εἰς μνημόσυνον»· ἀντὶ τοῦ Εἴδομεν τὸ φῶς
τὸ«᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ» ἅπαξ· καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά