Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Μαΐου 24, 2012

Τυπικόν της 25ης Mαΐου 2012



 Παρασκευή. ῾Η γ΄ εὕ­ρε­σις τῆς τιμίας κεφαλῆς τοῦ Προ­δρό­μου 
καὶ βαπτιστοῦ ᾿Ιω­άν­νου (850).










Κατὰ τὰς διατάξεις τοῦ Τ.Μ.Ε. (25 Μαΐου, §5· πρβλ. 8ῃ Μαΐου §26, καὶ 21ῃ Μαΐου §10),
 ἡ ἀκολουθία τοῦΜηναίου συμ­ψάλ­λεται μετὰ τῶν μεθεόρτων τῆς ᾿Αναλήψεως
 (Πέμπτῃ ᾿Αναλήψεως ἑσπέρας καὶ Παρα­σκευῇ πρωί).
Εἰς τὸν ἑσπερινόν
Μετὰ τὸν προοιμιακόν, εἰς τὸ «Κύριε, ἐκέκραξα» τῆς ἑορτῆς
 3 ἰδιόμελα «᾿Ανελθὼν εἰς οὐρανοὺς» κ.λπ. καὶ τοῦ Προδρόμου
 προσόμοια 3, Δόξα, «Θησαυρὸς ἐν­θέων δωρεῶν»
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς τὸ ἰδιόμελον τῆς σειρᾶς «᾿Ετέχθης ὡς αὐτὸς ἠθέλησας».
 Εἴσοδος, «Φῶς ἱλαρὸν» καὶ τὸ μέγα προκείμενον «῾Ο Θεὸς ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ»
κατὰ τὴν τάξιν τοῦ Πεντηκοσταρίου. 
᾿Απόστιχα τὰ 3 προσόμοια τοῦ Μη­ναίου μετὰ τῶν στίχων αὐτῶν,
 Δόξα, «῾Η τῶν θείων ἐν­νοιῶν», Καὶ νῦν, τὸ τῆς σειρᾶς τῆς 
ἑορτῆς «᾿Εν τοῖς ὄρεσιν». ᾿Απολυτίκια «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα»
Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑ­ορ­τῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ».
Εἰς τὸν ὄρθρον
῾Ο ἑξάψαλμος. Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἀπο­λυ­τίκια «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα»,
 Δόξα, τὸ αὐτό, Καὶ νῦν, τῆς ἑορ­τῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ»
[Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ πολυέ­λε­ος.] Καθίσματα, εἰς τὴν α΄ στι­χο­λο­γίαν
 τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εκ γῆς ἀνατείλασα», Δόξα, Καὶ νῦν, τὸ μεθέορτον 
«᾿Επὶ τοῦ ὄρους ἀνελθών» (Παρασκευῇ πρωί)· εἰς τὴν β΄ στιχο­λο­γί­αν 
τὸ τοῦ προ­δρόμου «᾿Α­να­δο­θεῖσα ὡς χρυ­σός», Δόξα, Καὶ νῦν, 
τὸ μεθέορτον «᾿Επιβὰς ἐν νεφέλαις»· διὰ δὲ τὸν πολυέ­λε­ον τὸ τοῦ 
προδρό­μου «῾Ο ῾Η­ρῴ­δης, πρόδρο­με», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς,
 ἦχος α΄, «Τοῦ λίθου σφραγισθέντος»·
Ἀγγέλων θαυμαζόντων τῆς ἀνόδου τὸ ξένον ׀ καὶ μαθητῶν
 ἐκπληττομένων τὸ φρικτὸν τῆς ἐπάρσεως, ׀ ἀνῆλθες μετὰ δό­ξης
 ὡς Θεός, ׀ καὶ πύλαι σοι ἐπήρθησαν, σωτήρ· ׀ διὰ τοῦτο αἱ δυνάμεις
 τῶν οὐρανῶν ἐθαύμαζον βοῶσαι· ׀ Δόξα τῇ κα­τα­­βάσει σου, σωτήρ, 
׀ δόξα τῇ βασιλείᾳ σου, ׀ δόξα τῇ ἀνα­λή­ψει σου, μόνε φιλάνθρωπε.
Οἱ ἀναβαθμοὶ «᾿Εκ νεότητός μου» κ.λπ. καὶ τὰ τοῦ Εὐ­αγ­γελίου
 τοῦ ὄρ­θρου τοῦ Προδρόμου, ὁ ν΄ ψαλμὸς χῦμα, κ.τ.λ. ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
 Κα­νό­νες, ὁ α΄ τῆς ἑορτῆς (μετὰ τῶν εἱρμῶν) καὶ ὁ τοῦ Προ­­δρό­μου. 
᾿Απὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον τῆς ἑορ­τῆς, εἶτα ψάλλον­ται τὸ με­σῴδιον
 κάθισμα τοῦ Μηναίου «᾿Ε­πε­φάνη σήμερον», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς, 
ἦχος γ΄, πρὸς «Τὴν ὡραιότητα»·
Ὁ προαιώνιος Θεὸς καὶ ἄναρχος׀ ἥν περ ἀνείληφε φύσιν ἀνθρώπειον
 ׀ θεοποιήσας μυστικῶς, σήμερον ἀνελήφθη· ׀ ἄγ­γε­λοι προτρέχοντες
 ἀποστόλοις ἐδείκνυον ׀ τοῦτον πορευ­ό­με­νον εἰς οὐρανοὺς μετὰ δόξης πολλῆς· 
׀ αὐτῷ δὲ προσ­κυ­νή­σαντες ἔλεγον· ׀ Δόξα Θεῷ τῷ ἀναληφθέντι.
᾿Απὸ ϛ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον καὶ ὁ οἶκος τοῦ Προ­δρό­μου καὶ τὸ συναξάριον.
 Καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «Θείῳ καλυφθείς»·
 «Τὴν τιμιωτέραν», καὶ ὁ εἱρμὸς «Χαίροις, ἄνασσα»
᾿Εξα­πο­στειλάρια, τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εν τῇ εὑ­ρέσει, Πρόδρομε» 
καὶ τὸ τῆς ἑορτῆς «Τῶν μαθητῶν ὁρώντων σε»
Εἰς τοὺς αἴνους τὰ 3 στιχη­ρὰ προσό­μοια τοῦ Προ­δρό­μου
 «Χαίροις ἡ ἱερὰ κεφα­λὴ» κ.λπ. εἰς 4, Δόξα, τὸ ἰδιό­μελον τοῦ Μηναίου
 «Τὴν παν­σε­βά­­σμιον κάραν», Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς
 «Φωτισθέν­τες, ἀδελ­φοί». Δο­ξο­λογία μεγάλη καὶ τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς.
Εἰς τὴν λειτουργίαν
᾿Αντίφωνα τῆς ἀναλήψεως· εἰσοδικὸν
 «Δεῦτε προσκυνήσωμεν... ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς...»· 
μετὰ τὴν εἴσοδον ἀπολυτίκια «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ»,
 «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον
 «Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν πλη­ρώ­σας». ᾿Απόστολος τοῦ Προδρόμου,
 Κυρ. ιε΄ ἐπιστ., «῾Ο Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκό­τους» (Β΄ Κορ. δ΄ 6-15)·
 Εὐαγγέλιον ὁμοίως, 
Δευτ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. «᾿Ακούσας ὁ ᾿Ιωάννης ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ» 
(Μτθ. ια΄ 2-15). Εἰς τὸ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστί»
Κοινω­νι­κὸν «Εἰς μνημόσυνον»· ἀντὶ τοῦ Εἴδομεν τὸ φῶς 
τὸ«᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ» ἅπαξ· καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας.







                                                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...