Τετάρτη: Τήν τῆς Μεσοπεντηκοστῆς ἑορτάζομεν Ἑορτήν,
ὡς ἑνοῦσαν τάς δύο μεγάλας Ἑορτάς,
τήν τοῦ Πάσχα καί τῆς Πεντηκοστῆς.
Τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ἡσαΐου καί
τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Χριστοφόρου.
|
Τῇ Τρίτῃ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια:
1.– «Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...».
2.–Δόξα· «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ ἠγαπημένε...»
Κοντάκιον:
«Τὴν ψυχήν μου Κύριε...».
Ἀπόλυσις:
Μικρά. Ἡ Ἀναστάσιμος.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Μεσοπεντηκοστῆς·
«Πάρεστιν ἡ μεσότης ἡμερῶν...
– Ἤκουσε καί εὐφράνθη ἡ Σιών...
– Ἤγγικεν ἡ τοῦ θείου δαψιλής...» εἰς 6, ἅπαντα ἐκ δευτέρου.
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον τῆς Ἑορτῆς· «Τῆς ἑορτῆς μεσούσης...».
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα.
Ἀπόστιχα:
Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς·
«Πεντηκοστῆς ἐφέστηκεν...
– Ἐν τῷ ἱερῷ ἐπέστης...
– Ὅτε τό μέσον τῆς ἑορτῆς ἐπέστη...», μετά τῶν πρό αὐτῶν
στίχων εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄.– «Μνήσθητι τῆς συναγωγῆς σου,
ἧς ἐκτήσω ἀπ’ ἀρχῆς». β΄.
– «Ὁ δέ Θεός βασιλεύς ἡμῶν πρό αἰώνων εἰργάσατο σωτηρίαν
ἐν μέσῳ τῆς γῆς».
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...», τρίς.
Ἀπόλυσις:
«Ὁ ἀναστάς ἐκ νεκρῶν...».
Τῇ Τετάρτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν. Τρισάγιον καί τό Ἀπολυτίκιον
τῆς Ἑορτῆς· «Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...», τρίς.
Καθίσματα:
Τῆς Ἑορτῆς τῆς α΄ καί β΄ Στιχολογίας, ὡς ἐν
τῷ Πεντηκοσταρίῳ, ἅπαντα ἐκ δευτέρου.
«Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι...».
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
(Χῦμα).
Κανόνες:
Οἱ δύο τῆς Ἑορτῆς·
«Μεγάλαι τῆς ὑπέρ νοῦν σου, Δέσποτα...»,
μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ καί·
«Ἔθνη κροτήσατε...» ἄνευ στίχου.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδια Καθίσματα:
1.– Τῆς Ἑορτῆς· «Ἑστηκώς ἐν τῷ μέσῳ τοῦ ἱεροῦ...» καί
2.– Δόξα, Καί νῦν· «Τῆς σοφίας τό ὕδωρ...».
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τῆς Ἑορτῆς.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας καί τό Ὑπόμνημα τοῦ Πεντηκοσταρίου.
Καταβασίαι:
«Θάλασσαν ἔπηξας...».
Ἡ Τιμιωτέρα:
Οὐ στιχολογεῖται, ἀντ’ αὐτῆς ἡ θ΄ ᾨδή ἀμφοτέρων
τῶν Κανόνων τῆς Ἑορτῆς.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Ἀλλότριον τῶν μητέρων ἡ παρθενία...».
Ἐξαποστειλάριον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ τόν κρατῆρα ἔχων...», δίς.
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς·
«Ἡ σοφία καί δύναμις...
– Γραμματεῖς ἐπεστόμιζεν...
– Μωϋσέα ἐλίθασαν...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Φωτισθέντες ἀδελφοί...».
Δοξολογία:
Μεγάλη.
«Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...».
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀντίφωνα-Εἰσοδικόν:
Τοῦ Πάσχα.
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μεσούσης τῆς ἑορτῆς...».
Κοντάκιον:
Ὁμοίως· «Τῆς ἑορτῆς τῆς νομικῆς...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
Τῆς Ἑορτῆς· «Κατέφυγον οἱ Ἀπόστολοι...» (Πράξ. ιδ΄ 6-18).
Εὐαγγέλιον:
Ὁμοίως· «Τῆς ἑορτῆς μεσούσης...» (Ἰω. ζ΄ 14-30).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως:
«Ἀλλότριον τῶν μητέρων ἡ παρθενία...».
Κοινωνικόν:
«Ὁ τρώγων μου τήν σάρκα...» (ἄνευ Ἀλληλούϊα εἰς τό τέλος).
«Χριστός ἀνέστη...», κτλ.
Ἀπόλυσις:
Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Ἐν τῇ τραπέζῃ κατάλυσις ἰχθύος. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά