Τετάρτη. ᾿Ανακομιδὴ τῶν ἱ. λειψάνων ᾿Αθανασίου τοῦ μεγάλου,
πατριάρχου ᾿Αλεξανδρείας († 2 Μαΐου 373)
|
Εἰς τὸν ἑσπερινόν.
Εἰς τὸ «Κύριε, ἐκέκραξα», προσόμοια τῆς ἑορτῆς 3,
«Χαίρουσι μαθήτριαι» κ.λπ., καὶ τοῦ Μηναίου ἕτερα 3, Δόξα,
«Χριστοῦ τὸν ἱεράρχην», Καὶ νῦν, τὸ τῆς σειρᾶς ἰδιόμελον
τῆς ἑορτῆς «Αἱ μυροφόροι γυναῖκες».
Εἴσοδος, «Φῶς ἱλαρόν», προκείμενον τῆς ἡμέρας.
Εἰς τὰ ἀπόστιχα τὰ 3 προσόμοια τοῦ Μηναίου,
Δόξα, «Πάλιν ἡμῖν ὁ χρυσορρόας Νεῖλος»,
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «᾿ῌτήσατο ᾿Ιωσήφ»
(Τρίτῃ Μυροφόρων ἑσπέρας, εἰς τὰ ἀπόστιχα). ᾿
Απολυτίκια
«῾Ο εὐσχήμων»,
«῞Οτε κατῆλθες», Δόξα,
«Στῦλος γέγονας», Καὶ νῦν,
«Ταῖς μυροφόροις».
Εἰς τὸ μεσονυκτικόν.
Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμόν, Δόξα, τὸ διὰ τὴν λιτὴν ἰδιόμελον
τοῦ ἱεράρχου «῾Η μεγάλη τῆς ᾿Εκκλησίας σάλπιγξ»,
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς, «Σὲ τὸν ἀναβαλλόμενον»
(Τετάρτῃ Μυροφόρων πρωί, εἰς τὰ ἀπόστιχα), τρισάγιον
κ.λπ. καὶ ἀπολυτίκιον «Ταῖς μυροφόροις».
Εἰς τὸν ὄρθρον.
Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἀπολυτίκια ὡς εἰς τὸν ἑσπερινόν·
καθίσματα τοῦ ἱεράρχου καὶ ἀντὶ θεοτοκίων ἀνὰ ἓν
τῆς ἑορτῆς οἷον βούλει· «᾿Ανάστασιν Χριστοῦ», ὁ ν΄ χῦμα.
Κανόνες, ὁ τῆς ἑορτῆς καὶ ὁ τοῦ Μηναίου· ἀπὸ γ΄ καὶ
ϛ΄ ᾠδῆς ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ. Καταβασίαι, οἱ εἱρμοὶ
«᾿Αναστάσεως ἡμέρα»,
«Τὴν τιμιωτέραν»,
«῾Ο ἄγγελος ἐβόα... Φωτίζου, φωτίζου».
᾿Εξαποστειλάρια, τοῦ ἱεράρχου
«᾿Αρχιερέων τὸ κλέος» καὶ τῆς ἑορτῆς
«Γυναῖκες, ἀκουτίσθητε» (Κυριακῇ Μυροφόρων).
Εἰς τοὺς αἴνους, τὰ 3 προσόμοια τοῦ Μηναίου εἰς 4,
Δόξα, τὸ ἰδιόμελον «Τὸ μέγα κλέος»,
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «Μετὰ φόβου ἦλθον αἱ γυναῖκες»
(Τετάρτῃ μυροφόρων, εἰς τοὺς αἴνους).
Δοξολογία μεγάλη καὶ ἀπολυτίκιον«Ταῖς μυροφόροις».
Εἰς τὴν λειτουργίαν.
᾿Αντίφωνα καὶ εἰσοδικὸν τοῦ Πάσχα. Μετὰ τὴν εἴσοδον εὐθὺς
τὰ 3 ἀπολυτίκια τῆς ἑορτῆς, τοῦ ἱεράρχου
«Στῦλος γέγονας»,
τοῦ ἁγίου τοῦ ναοῦ καὶ κοντάκιον
«Τὸ χαῖρε ταῖς μυροφόροις».
᾿Απόστολος –μετὰ τοῦ προκειμένου αὐτοῦ– τοῦ ἱεράρχου, ᾿Ιαν. 18,
«Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων» (῾Εβρ. ιγ΄ 7-16)·
Εὐαγγέλιον ὁμοίως, «῾Υμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Μτθ. ε΄ 14-19)·
«῎Αξιόν ἐστι»· κοινωνικὸν
«Εἰς μνημόσυνον»· ἀντὶ τοῦΕἴδομεν τὸ φῶς
«Χριστὸς ἀνέστη» (ἅπαξ).
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά