Τρίτη: Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τοῦ Παραλύτου.
Τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ,
ἐπιστηθίου φίλου, ἠγαπημένου καί παρθένου,
Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου·
ἤτοι, ἡ σύναξις τῆς Ἁγίας Κόνεως, τῆς ἐκπεμπομένης
ἐκ τοῦ τάφου αὐτοῦ, ἤγουν τοῦ μάννα.
Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἀρσενίου τοῦ Μεγάλου.
|
Τῇ Δευτέρᾳ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια:
1.– «Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...».
2.– Δόξα˙«Τοῦ Σταυροῦ σου ὁ τύπος...».
Κοντάκιον:
«Τήν ψυχήν μου, Κύριε...».
Ἀπόλυσις:
Μικρά. Ἡ Ἀναστάσιμος.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός – Ψαλτήριον.
Εἰς τό˙ «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια:
1.– Τά 2 Στιχηρά Ἰδιόμελα τοῦ Παραλύτου·
«Ὁ τῇ παλάμῃ τῇ ἀχράντῳ...
– Ἄταφος νεκρός ὑπάρχων...» εἰς 3, τό πρῶτον δίς καί
2.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙
«Ὁ θεατής τῶν ἀῤῥήτων...
– Ἡ θεοκίνητος λύρα...
– Τῇ βροντοφώνῳ σου γλώττῃ...».
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Τόν υἱόν τῆς βροντῆς...».
Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου˙ «Ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα...».
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα,
εἰς τό ὕφος τοῦ Ἀποστόλου.
Ἀπόστιχα:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙
«Δεῦτε τῆς σοφίας τόν βυθόν...
– Ὄντως σύ ἐφάνης ἀληθῶς...
– Χαίροις, Θεολόγε, ἀληθῶς...», μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων
εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄.
– «Εἰς πᾶσαν τήν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτοῦ, καί εἰς τά
πέρατα τῆς οἰκουμένης τά ῥήματα αὐτοῦ». β΄.
– «Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δέ χειρῶν
αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα».
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν˙ «Ἀπόστολε Χριστοῦ...».
Καί νῦν:
Τό ἕτερον Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου· «Ἐν τῇ στοᾷ τοῦ Σολομῶντος...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκια:
1.–Τό Ἀναστάσιμον·«Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...».
2.– Δόξα, τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...» καί
3.– Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Πάντα ὑπέρ ἔννοιαν...».
Ἀπόλυσις:
«Ὁ ἀναστάς ἐκ νεκρῶν...».
Τῇ Τρίτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, τά διά τήν Λιτήν
Στιχηρά Ἰδιόμελα τοῦ Εὐαγγελιστοῦ
˙«Ποταμοί θεολογίας...»,
κτλ. μετά τοῦ Δόξα αὐτῶν, Καί νῦν, τό Ἰδιόμελον τοῦ
Παραλύτου·
«Ἐπί τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα...»,ζήτει
τοῦτο εἰς τήν Λιτήν, τῇ Κυριακῇ πρωΐ. Τρισάγιον
καί τό Ἀπολυτίκιον τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙
«Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκια:
Τά τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Καθίσματα:
Τό Ἀναστάσιμον τῆς α΄ Στιχολογίας τῆς ἡμέρας,
μετά τοῦ Θεοτοκίου
αὐτοῦ. Τῆς β΄ Στιχολογίας τοῦ Εὐαγγελιστοῦ καί τό μετά τόν
Πολυέλεον καί ἀντί Θεοτοκίων εἰς τό Δόξα,
Καί νῦν, ἀνά ἕν τοῦ Παραλύτου·«Ῥῆμα παράλυτον...»
καί˙ «Πάρεσιν εὕραντο...», ζήτει ταῦτα ἀντιστοίχως, τῇ
Κυριακῇ καί τῇ Τρίτῃ πρωΐ.
Ἀναβαθμοί:
Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου˙ «Ἐκ νεότητός μου...».
Προκείμενον:
«Εἰς πᾶσαν τήν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτοῦ, καί
εἰς τά πέρατα τῆς οἰκουμένης τά ῥήματα αὐτοῦ».
Στίχος:
«Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ· ποίησιν δέ χειρῶν
αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα».
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Ἐφανέρωσεν ἑαυτόν ὁ Ἰησοῦς...» (Ἰω. κα΄ 15-25),
τό ΙΑ΄ Ἑωθινόν.
«Ἀνάστασιν Χριστοῦ...».
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
(Χῦμα). Δόξα˙ «Ταῖς τοῦ Ἀποστόλου...».
Καί νῦν· «Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον˙
«Τήν τῶν Ἀποστόλων ἀκρότητα...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τήν Λιτήν.
Κανόνες:
1.– Τοῦ Παραλύτου˙ «’Ενεργῶν σημεῖα...», μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ,
μετά στίχου˙ «Δόξα σοι, ὁ Θεός ἡμῶν, δόξα σοι» καί
2.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Ὡς καθαρός ἠγαπημένος γέγονας...»
μετά στίχου˙ «Ἀπόστολε τοῦ Χριστοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἡμῶν»,
ἀμφότεροι εἰς 4.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς˙
Τό Κοντάκιον καί ὁ Οἶκος τοῦ Παραλύτου (χῦμα) καί τά·
Μεσῴδια Καθίσματα:
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Τῆς σοφίας τῷ στήθει ἀναπεσών...» καί
2.– Δόξα, Καί νῦν, τοῦ Παραλύτου˙ «Πάρεσιν εὕραντο...».
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς˙
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας.
Καταβασίαι:
«Ἀναστάσεως ἡμέρα...».
Ἡ Τιμιωτέρα.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Ὁ Ἄγγελος ἐβόα... – Φωτίζου, φωτίζου...».
Ἐξαποστειλάρια:
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Θεολογῶν ἐβρόντησας...» καί
2.– Τοῦ Παραλύτου· «Ἐπέστη ὁ φιλάνθρωπος...».
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ·
«Μάκαρ Ἰωάννη πάνσοφε...
– Τό παρθενίας ἀπάνθισμα...
– Θεολογίας τά νάματα...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν˙ «Εὐαγγελιστά Ἰωάννη...».
Καί νῦν:
Τό ὁμόηχον Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου· «Κύριε τόν Παράλυτον...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, Καί νῦν, τῶν Αἴνων τῆς σήμερον,
Δοξολογία:
Μεγάλη.
«Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...»
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀντίφωνα-Εἰσοδικόν:
Τοῦ Πάσχα.
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκια:
1.– Τό Ἀναστάσιμον· «Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...».
2.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ ἠγαπημένε...» καί
3.– Τοῦ Ναοῦ.
Κοντάκιον:
Τοῦ Πάσχα· «Εἰ καί ἐν τάφῳ...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ὅ ἦν ἀπ’ ἀρχῆς...» (Α΄ Ἰω. α΄ 1-7).
Εὐαγγέλιον:
Ὁμοίως· «Εἱστήκεσαν παρά τῷ Σταυρῷ...» (Ἰω. ιθ΄ 25-27, κα΄ 24-25).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως:
«Ἄξιόν ἐστιν...».
Κοινωνικόν:
«Εἰς πᾶσαν τήν γῆν...».
«Χριστός ἀνέστη...», κτλ.
Ἀπόλυσις:
Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά