Ἀπόσπασμα συνεντεύξεως τοῦ Ἀρχιεπ. Ἀθηνῶν Ἱερωνύμου ἐν ὄψει τῆς ἐπισήμου ἐπισκέψεώς του στὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας.
. «Ἡ ἐπίσκεψη αὐτὴ εἶναι πολὺ σημαντική, γιατί ὅλοι ἀγαπᾶμε τὴν Ρωσία καὶ οἱ δεσμοὶ μεταξὺ τῶν δύο λαῶν εἶναι δυνατοὶ ἀνὰ τοὺς αἰῶνες. Πᾶμε γιὰ νὰ ἐπιβεβαιώσουμε αὐτὴ τὴν φιλία, νὰ ἀνταλλάξουμε ἀπόψεις καὶ νὰ πάρουμε μερικὲς ἀποφάσεις, ἂν εἶναι δυνατόν, γιὰ νὰ βοηθήσουμε τὴν ἐπικοινωνία τῶν δύο λαῶν», τόνισε.
. Γιὰ τὸν ρόλο τῆς Ἐκκλησίας στὴν ἐποχὴ αὐτῆς τῆς μεγάλης κρίσεως ὁ Ἀρχιεπίσκοπος εἶπε πὼς δὲν εἶναι ὁ πρῶτος σκοπὸς τῆς Ἐκκλησίας νὰ δίνει συσσίτια. «Εἶναι στὸ ρόλο της. Ὅμως πρῶτα ἀπ’ ὅλα πρέπει νὰ φτιάξει πρόσωπα κατὰ τὸ ὑπόδειγμα τοῦ Χριστοῦ. Νὰ φτιάξουμε πρότυπα ζωῆς καὶ βεβαίως νὰ βοηθήσουμε καὶ τὸν ἄλλο, γιατί δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ γίνει πρότυπο Χριστοῦ καὶ νὰ εἶναι ἐγωιστὴς καὶ νὰ μὴν κοιτᾶ τὸν διπλανό του».
Γιὰ τὸ ἂν ἡ Ἐκκλησία πρέπει νὰ ταχθεῖ ὑπὲρ ἢ κατὰ τοῦ Μνημονίου, ἐπειδὴ εἶναι ἕνα θέμα ποὺ ἀπασχολεῖ τὸ ποίμνιο εἶπε:
. «Ὅλα τὰ προβλήματα ἀπασχολοῦν τὴν Ἐκκλησία ἀλλὰ μὲ ἕναν δικό της τρόπο. Ἡ κρίση ἀλλιῶς ἀντιμετωπίζεται ἀπὸ τὰ πολιτικὰ κόμματα ἀλλιῶς ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Δὲν ἔχει ἀποστολὴ ἡ Ἐκκλησία, ἂν δὲν ἐνδιαφέρεται γιὰ τὸ κάθε πρόσωπο, γιὰ τὸν κάθε ἄνθρωπο. Βεβαίως ἔχει λόγο. Ἀλλὰ λόγος ποὺ βγαίνει μέσα ἀπὸ τὴν ἀγάπη γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Ἡ Ἐκκλησία ἔρχεται καὶ δίνει τὸ μήνυμα τοῦ προσώπου, τοῦ ἀνθρώπου νὰ μπορέσει νὰ σταθεῖ ἀξιοπρεπής».
Γιὰ τὸ πῶς μπορεῖ ἡ Ἑλλάδα νὰ βγεῖ ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση:
. «Ἡ κρίση εἶναι ἕνα πρόβλημα ἕνας πόνος στὴν ζωὴ τῶν ἀνθρώπων. Ὅμωςπρέπει νὰ δοῦμε τὰ αἴτια ποὺ ὁδήγησαν σὲ αὐτὴ τὴν κρίση. Ἡ κρίση προέρχεται ἀπὸ τὴν ἐκμετάλλευση, ἀπὸ τὸν ἐγωισμό. Ὁ θεσμὸς διοικεῖται ἀπὸ πρόσωπα.Ἂν τὰ πρόσωπα εἶναι ἄρρωστα, θὰ ἀρρωστήσει καὶ ὁ θεσμός. Ἑπομένως ἡ Ἐκκλησία καὶ ἰδιαίτερα ἡ Ὀρθοδοξία πρέπει νὰ στείλει τὸ μήνυμα τοῦ σεβασμοῦ στὸ πρόσωπο».
Γιὰ τὸ ἂν πρέπει ἡ Ἑλλάδα νὰ ἐπιστρέψει στὴ δραχμή:
. «Εὐρὼ ἢ δραχμή, ὅπου καὶ νὰ μείνουμε, ἂν δὲν γίνουμε ἄνθρωποι Χριστοῦ, τὸ ἀποτέλεσμα θὰ εἶναι τὸ ἴδιο. Οἱ οἰκονομολόγοι λένε πὼς δὲν πρέπει νὰ φύγουμε ἀπὸ τὸ εὐρώ, πὼς εἶναι καλύτερα μέσα στὸ εὐρώ. Ἐγὼ προσωπικὰ μὲ αὐτὸ συντάσσομαι».
Γιὰ τὸν χωρισμὸ τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὸ κράτος:
. «Ἡ Ἑλλάδα ἔχει μιὰ μεγάλη ἱστορία. Ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια ἔχουμε συμπορευτεῖ μὲ τὸ κράτος. Τοὺς πόνους καὶ τῶν δύο πλευρῶν τοὺς καταλάβαμε. Καὶ πορευόμαστε μέχρι σήμερα ἄλλοτε μὲ προβλήματα καὶ ἄλλοτε ὄχι. Ἂν βρεθεῖ μιὰ Πολιτεία ποὺ θὰ μᾶς πεῖ: δὲν σᾶς θέλουμε, δὲν θὰ ἀντιδράσουμε. Ἐμεῖς θὰ προχωρήσουμε. Τετρακόσια χρόνια κάτω ἀπὸ τὴν σκλαβιὰ ζήσαμε καὶ δὲν διαλυθήκαμε. Ἂν ἀφεθοῦμε ἐλεύθεροι νὰ ἀποφασίζουμε μόνοι μας, νὰ διαχειριζόμαστε τὴν περιουσία μόνοι μας, δὲν ἔχουμε νὰ φοβηθοῦμε τίποτε. Μᾶλλον τὸ κράτος θὰ χάσει. Ἀκόμη καὶ ἡ μισθοδοσία τοῦκλήρου δὲν μᾶς ἔχει δοθεῖ ὡς δῶρο, ἀλλὰ σὲ ἀντάλλαγμα τῆς περιουσίας. Δὲν μᾶς πιάνει πανικὸς οὔτε φοβόμαστε, ἀλλὰ σκεπτόμαστε αὐτὸν τὸν τόπο ὅτι θὰεἶναι ὀρφανός».
[ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Ἡ πιθανότητα χωρισμοῦ φαίνεται ὅτι ὅλο καὶ πλησιάζει.]
Γιὰ τὸ ἂν πρέπει νὰ γίνει Πανορθόδοξη Σύνοδος:
. «Ἡ Πανορθόδοξη Σύνοδος πρέπει νὰ γίνει ὄχι ὅμως βιαστικὰ ἀλλὰ μετὰ ἀπὸ μελέτη. Ὁ Οἰκουμενικός μας Πατριάρχης, ὁ ὁποῖος ἐνδιαφέρεται γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας, τὸ μελετᾶ τὸ θέμα ἀπ᾽ ὅλες τὶς πλευρές. Τὰ ἀνθρώπινα ὅμως ὑπάρχουν παντοῦ καὶ πρέπει νὰ μελετηθοῦν ὅλα μὲ προσοχὴ καὶ νὰ ἀντιμετωπιστοῦν. Προσωπικὰ πιστεύω πὼς πρέπει νὰ γίνει τὸ συντομότερο. Ὄχι γιὰ νὰ λύσει τὰ προβλήματα ποὺ εἶναι ὥριμα, ἀλλὰ νὰ δώσουμε καὶ τὸ μήνυμα πὼς οἱ Ὀρθόδοξοι εἶναι ἐδῶ ὅλοι μαζεμένοι».
ΠΗΓΗ: romfea.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά