Δευτέρα: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
|
Τῇ Κυριακῇ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια:
1.– «Ἐξ ὕψους κατῆλθες...»,
2.– Δόξα· «Χριστοῦ τήν Μεταμόρφωσιν...».
Κοντάκιον:
«Ἐν τῇ θείᾳ σήμερον Μεταμορφώσει...».
Ἀπόλυσις:
Μικρά· «Ὁ ἀναστάς ἐκ νεκρῶν...».
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια: Τά 4 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς
· «Πρό τοῦ Σταυροῦ σου, Κύριε...
– Πρό τοῦ Σταυροῦ σου, Κύριε, παραλαβών...
– Εἰς ὄρος ὑψηλόν...
– Ὄρος τό ποτε ζοφῶδες...» εἰς 6, τά δύο πρῶτα ἐκ δευτέρου.
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον τῆς Ἑορτῆς· «Προτυπῶν τήν Ἀνάστασιν τήν σήν...».
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα.
Ἀπόστιχα:
Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ πάλαι τῷ Μωσεῖ συλλαλήσας...
– Τήν σήν τοῦ μονογενοῦς Υἱοῦ...
– Τό ἄσχετον τῆς σῆς φωτοχυσίας...», μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων
εἰς τά δύο τελευταῖα:
α΄.– «Σοί εἰσιν οἱ οὐρανοί καί σή ἐστιν ἡ γῆ· τήν οἰκουμένην καί τό
πλήρωμα αὐτῆς σύ ἐθεμελίωσας».
β΄.– «Θαβώρ καί Ἑρμών ἐν τῷ ὀνόματί σου ἀγαλλιάσονται».
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Πέτρῳ καί Ἰωάννῃ καί Ἰακώβῳ...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον:
«Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», τρίς.
Ἀπόλυσις:
«Ὁ ἐν τῷ ὄρει τῷ Θαβώρ μεταμορφωθείς ἐν δόξῃ ἐνώπιον τῶν
ἁγίων αὐτοῦ μαθητῶν καί Ἀποστόλων, Χριστός ὁ ἀληθινός...».
Τῷ Δευτέρᾳ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, τά διά τήν Λιτήν Στιχηρά Ἰδιόμελα
τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ φωτί σου ἅπασαν τήν οἰκουμένην...»
, κτλ. μετά τοῦ Δόξα, Καί νῦν αὐτῶν. Τρισάγιον καί
τό Ἀπολυτίκιον τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», τρίς.
Καθίσματα:
Τῆς Ἑορτῆς τῆς α΄ καί β΄ Στιχολογίας καί τό μετά
τόν Πολυέλεον, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ, ἅπαντα ἐκ δευτέρου.
Ἀναβαθμοί:
Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου· «Ἐκ νεότητός μου...».
Προκείμενον:
«Θαβώρ καί Ἑρμών ἐν τῷ ὀνόματί σου ἀγαλλιάσονται».
Στίχος:
«Σοί εἰσιν οἱ οὐρανοί καί σή ἐστιν ἡ γῆ· τήν οἰκουμένην καί
τό πλήρωμα αὐτῆς σύ ἐθεμελίωσας».
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:
Τῆς Ἑορτῆς· «Παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τόν Πέτρον...»
(Λουκ. θ΄ 28-36).
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
(Χῦμα). Δόξα· «Ταῖς τῶν Ἀποστόλων...». Καί νῦν·
«Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον· «Ὁ φωτί σου ἅπασαν...».
Κανόνες:
Οἱ δύο τῆς Ἑορτῆς· «Ῥήματα ζωῆς...», μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ
καί·«Μωσῆς ἐν θαλάσσῃ...», ἄνευ στίχου καί εἰς τά δύο τελευταῖα
Δόξα, Καί νῦν, ἀμφότεροι εἰς 4.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδιον Κάθισμα:
Τῆς Ἑορτῆς· «Ἐπί τό ὄρος τό Θαβώρ...», ἅπαξ.
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τῆς Ἑορτῆς.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας.
Καταβασίαι:
«Σταυρόν χαράξας...».
Ἡ Τιμιωτέρα:
Οὐ στιχολογεῖται, ἀντ’ αὐτῆς ἡ θ΄ ᾨδή ἀμφοτέρων τῶν Κανόνων
τῆς Ἑορτῆς, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Μυστικός εἶ Θεοτόκε παράδεισος...».
Ἐξαποστειλάριον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Φῶς ἀναλλοίωτον Λόγε...», τρίς.
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς·
«Πρό τοῦ τιμίου Σταυροῦ σου...
– Ὁ πρό αἰώνων ὑπάρχων Θεός Λόγος...
– Παρθενικῆς ἐκ νεφέλης...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Παρέλαβεν ὁ Χριστός...».
Δοξολογία:
Μεγάλη.
«Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀντίφωνα:
Τῆς Ἑορτῆς.
Ἀντίφωνον α΄.
Ἦχος β΄.
«Μέγας Κύριος, καί αἰνετός σφόδρα. ἐν πόλει τοῦ Θεοῦ ἡμῶν.
Ἑτοιμάζων ὄρη ἐν τῇ ἰσχύι αὐτοῦ.
Ὁ ἀναβαλλόμενος φῶς ὡς ἱμάτιον.
Τά ὄρη ἀγαλλιάσονται ἀπό προσώπου Κυρίου.
Δόξα... Καί νῦν...».
Ἀντίφωνον β΄.
Ἦχος ὁ αὐτός.
«Οἱ θεμέλιοι αὐτοῦ ἐν τοῖς ὄρεσι τοῖς ἁγίοις.
Ἀγαπᾷ Κύριος τάς πύλας Σιών, ὑπέρ πάντα τά σκηνώματα Ἰακώβ.
Δεδοξασμένα ἐλαλήθη περί σοῦ, ἡ πόλις τοῦ Θεοῦ.
Μήτηρ Σιών, ἐρεῖ ἄνθρωπος· καί ἄνθρωπος ἐγεννήθη ἐν αὐτῇ.
Δόξα... Καί νῦν... Ὁ Μονογενής Υἱός...».
Ἀντίφωνον γ΄.
Ἦχος βαρύς.
«Τά ἐλέη σου, Κύριε, εἰς τόν αἰῶνα ᾄσομαι.
Ἐξομολογήσονται οἱ οὐρανοί τά θαυμάσιά σου, Κύριε.
Μακάριος ὁ λαός ὁ γινώσκων ἀλαλαγμόν.
Κύριε, ἐν τῷ φωτί τοῦ προσώπου σου πορεύσονται
καί ἐν τῷ ὀνόματί σου
ἀγαλλιάσονται ὅλην τήν ἡμέραν».
Εἴσοδος.
Εἰσοδικόν, Ἦχος β΄:
«Ὅτι παρά σοί πηγή ζωής, Κύριε, ἐν τῷ φωτί σου ὀψόμεθα φῶς.
Σῶσον ἡμᾶς, Υἱέ Θεοῦ, ὁ ἐν τῷ ὄρει τῷ Θαβώρ μεταμορφωθείς,
ψάλλοντάς σοι, Ἀλληλούϊα».
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
Κοντάκιον:
Ὁμοίως· «Ἐπί τοῦ ὄρους μετεμορφώθης...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
Τῆς Ἑορτῆς· «Σπουδάσατε βεβαίαν ὑμῶν τήν κλῆσιν...»
(Β΄ Πέτρ. α΄, 10-19).
Εὐαγγέλιον:
Ὁμοίως· «Παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τόν Πέτρον καί Ἰάκωβον...»
(Ματθ. ιζ΄, 1-9).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως:
Τό τροπάριον τῆς ζ΄ ᾨδῆς τοῦ β΄ Κανόνος τῆς Ἑορτῆς·
«Νῦν τά ἀνήκουστα ἠκούσθη...».
Κοινωνικόν:
«Ἐν τῷ φωτί τῆς δόξης τοῦ προσώπου σου, Κύριε,
πορευσόμεθα εἰς τόν αἰῶνα. Ἀλληλούϊα».
«Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», κτλ.
Ἀπόλυσις: Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Ἐν τῇ τραπέζῃ κατάλυσις ἰχθύος.
Τῇ αὐτῇ Δευτέρᾳ ἑσπέρας: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Ἡ Ἀκολουθία κατά τήν ἐν τῷ Μηναίῳ τάξιν.
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...». Τό μέγα Προκείμενον·
« Ὁ Θεός ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ καί ἐν τῇ γῇ· πάντα ὅσα ἠθέλησεν
ἐποίησεν», μετά τῶν πρό αὐτοῦ στίχων, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Μετά τό· «Νῦν ἀπολύεις...», συνάπτεται
\ ὁ Μικρός Παρακλητικός Κανών.
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον: '
Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», ἅπαξ.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά