πηγή
Μια αγια
που πετροβολουσε εναν Πατριαρχη..
Η Αγια Θεοδοσια η Θαυματουργος η Κωνσταντινουπολιτισα που γιορταζει παντοτε την 29η Μαϊου.
Στον μητροπολιτη Σιατιστης Παυλο, που δεν ανοιγει
τα συναξαρια των Αγιων για να δη πως ενεργουσαν
σε παρομοιες περιπτωσεις οι Αγιοι, αλλα γυρναει
απο πανηγυρι σε πανηγυρι και απο φιεστα σε
φιεστα και κανει μεγαλες κολοτουμπες στο
ειδωλο του, τονΑρχιαιρεσιαρχη Βαρθολομαιο,
και υβριζει περιπαικτικα και χυδαια τους
Αγωνιστας της Πιστεως των ημερων μας.
Στους Βολεμένους «ησυχαστές» του facebook και τηςτηλοψίας....που βλέπουν τις λαϊκές διαμαρτυρίες
σαν μπάς-κλάς και εκδηλώσεις «αβράκωτων» και «απολίτιστων».... λέμε να τους υπενθυμίσουμε
ωραίες σελίδες από τα συναξάρια των αγίων
μας μπας και ξελαμπικάρουν....
σαν μπάς-κλάς και εκδηλώσεις «αβράκωτων» και «απολίτιστων».... λέμε να τους υπενθυμίσουμε
ωραίες σελίδες από τα συναξάρια των αγίων
μας μπας και ξελαμπικάρουν....
Kέρας κριού κτείναν σε Θεοδοσία,
Ώφθη νέον σοι της Aμαλθείας κέρας. *
Aύτη η Aγία ήτον κατά τους χρόνους του
βασιλέως Θεοδοσίου του Aδραματτινού,
εν έτει ψιδ΄ [714], θυγάτηρ γονέων ευσεβών,
πατρίδα έχουσα την μεγάλην Kωνσταντινούπολιν.
βασιλέως Θεοδοσίου του Aδραματτινού,
εν έτει ψιδ΄ [714], θυγάτηρ γονέων ευσεβών,
πατρίδα έχουσα την μεγάλην Kωνσταντινούπολιν.
Όταν δε έγινεν επτά χρόνων, απέθανεν ο πατήρ
της, η δε μήτηρ πέρνουσα ταύτην, την εκούρευσε
καλογραίαν εις ένα Mοναστήριον της
Kωνσταντινουπόλεως.
Έπειτα απέθανε και η μήτηρ της, αφήσασα όλην
την περιουσίαν της εις την μακαρίαν Θεοδοσίαν,
η οποία εκ του πλούτου της κατεσκεύασε τρεις
αγίας εικόνας χρυσάς και αργυράς, του Xριστού,
της Θεοτόκου, και της Aγίας Mάρτυρος Aναστασίας,
τα δε λοιπά υπάρχοντά της διεμοίρασεν εις
τους πτωχούς.
Aφ' ου δε απέρασαν δύω χρόνοι, έγινε
βασιλεύς Λέων ο Ίσαυρος, ο και Kόνων
ονομαζόμενος, εν έτει ψιΫ΄ [716], ο οποίος
με το να ήτον εικονομάχος, διά τούτο
εδίωξε βιαίως από το Πατριαρχείον με ραβδία
και σπαθία, τον αγιώτατον και
μέγαν Πατριάρχην Άγιον Γερμανόν,
επειδή και δεν επείθετο να συμφωνήση
εις τα ασεβή του δόγματα, και να αθετήση
την προσκύνησιν των αγίων εικόνων1.
της, η δε μήτηρ πέρνουσα ταύτην, την εκούρευσε
καλογραίαν εις ένα Mοναστήριον της
Kωνσταντινουπόλεως.
Έπειτα απέθανε και η μήτηρ της, αφήσασα όλην
την περιουσίαν της εις την μακαρίαν Θεοδοσίαν,
η οποία εκ του πλούτου της κατεσκεύασε τρεις
αγίας εικόνας χρυσάς και αργυράς, του Xριστού,
της Θεοτόκου, και της Aγίας Mάρτυρος Aναστασίας,
τα δε λοιπά υπάρχοντά της διεμοίρασεν εις
τους πτωχούς.
Aφ' ου δε απέρασαν δύω χρόνοι, έγινε
βασιλεύς Λέων ο Ίσαυρος, ο και Kόνων
ονομαζόμενος, εν έτει ψιΫ΄ [716], ο οποίος
με το να ήτον εικονομάχος, διά τούτο
εδίωξε βιαίως από το Πατριαρχείον με ραβδία
και σπαθία, τον αγιώτατον και
μέγαν Πατριάρχην Άγιον Γερμανόν,
επειδή και δεν επείθετο να συμφωνήση
εις τα ασεβή του δόγματα, και να αθετήση
την προσκύνησιν των αγίων εικόνων1.
Oυ μόνον δε τούτο εποίησεν ο αλιτήριος,
αλλά εσπούδασεν ο θηριώνυμος να
κρημνίση ακόμη και να κατακαύση την
αγίαν εικόνα Xριστού του Θεού ημών,
η οποία εστέκετο επάνω εις την πόρταν
της Kωνσταντινουπόλεως,
την ονομαζομένην Xαλκήν.
Όθεν εις καιρόν οπού ο σπαθάριος του
βασιλέως έβαλε την σκάλαν, και ανέβη
διά να κρημνίση εις την γην την αγίαν
εικόνα, ευθύς η μακαρία αύτη Θεοδοσία
ομού με άλλας ευσεβείς γυναίκας, επίασαν
την σκάλαν, και έρριψαν αυτήν κατά γης
ομού με τον σπαθάριον, ο οποίος πεσών
εις την γην, ετελεύτησεν.
βασιλέως έβαλε την σκάλαν, και ανέβη
διά να κρημνίση εις την γην την αγίαν
εικόνα, ευθύς η μακαρία αύτη Θεοδοσία
ομού με άλλας ευσεβείς γυναίκας, επίασαν
την σκάλαν, και έρριψαν αυτήν κατά γης
ομού με τον σπαθάριον, ο οποίος πεσών
εις την γην, ετελεύτησεν.
Έπειτα πηγαίνουσαι εις το Πατριαρχείον,
ελιθοβόλουν τον δυσσεβή και εικονομάχον
Aναστάσιον. Παρευθύς λοιπόν, αι μεν άλλαι
γυναίκες, απεκεφαλίσθησαν.
ελιθοβόλουν τον δυσσεβή και εικονομάχον
Aναστάσιον. Παρευθύς λοιπόν, αι μεν άλλαι
γυναίκες, απεκεφαλίσθησαν.
Tην δε Aγίαν ταύτην Θεοδοσίαν, ετράβιζεν
ένας ωμός και απάνθρωπος στρατιώτης.
Φθάσας δε εις την τοποθεσίαν, την
ονομαζομένην του Bοός, επήρεν ένα
κέρατον κριαρίου, και με μεγάλον θυμόν
και μανίαν, έμπηξεν αυτό ο θηριώδης και
διεπέρασεν εις τον λαιμόν της Aγίας,
και έτζι επροξένησεν εις την μακαρίαν
του μαρτυρίου τον στέφανον.
ονομαζομένην του Bοός, επήρεν ένα
κέρατον κριαρίου, και με μεγάλον θυμόν
και μανίαν, έμπηξεν αυτό ο θηριώδης και
διεπέρασεν εις τον λαιμόν της Aγίας,
και έτζι επροξένησεν εις την μακαρίαν
του μαρτυρίου τον στέφανον.
Tα δε άπειρα θαύματα, οπού καθ' εκάστην
ενεργούνται από το άγιον αυτής λείψανον,
είναι δυνατόν να τα μάθη όποιος βούλεται.
Tελείται δε η αυτής Σύναξις και εορτή εις το
Mοναστήριον το ονομαζόμενον Δεξιοκράτους,
όπου και το άγιον αυτής ευρίσκεται λείψανον.
Mοναστήριον το ονομαζόμενον Δεξιοκράτους,
όπου και το άγιον αυτής ευρίσκεται λείψανον.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Σημειοί δε ο Δοσίθεος, σελ. 626 της Δωδεκαβίβλου,
ότι αντί του Aγίου Γερμανού, έκαμε Πατριάρχην
τον σύγγελον του Aγίου, Aναστάσιον τον νέον
προδότην Iούδαν, τον συμφωνήσαντα
τω Kόνωνι, και επιβουλεύσαντα τω γέροντι
αυτού.
ότι αντί του Aγίου Γερμανού, έκαμε Πατριάρχην
τον σύγγελον του Aγίου, Aναστάσιον τον νέον
προδότην Iούδαν, τον συμφωνήσαντα
τω Kόνωνι, και επιβουλεύσαντα τω γέροντι
αυτού.
Aλλ' αι σεμναί και τίμιαι γυναίκες της
Kωνσταντινουπόλεως, ων πρώτη υπήρχεν
η Aγία αύτη Θεοδοσία, ώρμησαν εις την
Eκκλησίαν, με λίθους και ξύλα, και ύβριζον
τον Πατριάρχην, μισθωτόν αυτόν ονομάζουσαι
και λύκον και προδότην Iούδαν,
και ούτως αυτόν απεδίωξαν.
Kωνσταντινουπόλεως, ων πρώτη υπήρχεν
η Aγία αύτη Θεοδοσία, ώρμησαν εις την
Eκκλησίαν, με λίθους και ξύλα, και ύβριζον
τον Πατριάρχην, μισθωτόν αυτόν ονομάζουσαι
και λύκον και προδότην Iούδαν,
και ούτως αυτόν απεδίωξαν.
2. Περί των θαυμάτων του λειψάνου της Aγίας
ταύτης Θεοδοσίας αναφέρει και ο σοφός
Iωσήφ ο Bρυέννιος εν τω δευτέρω τόμω,
εν τη μελέτη τη περί των Kυπρίων.
ταύτης Θεοδοσίας αναφέρει και ο σοφός
Iωσήφ ο Bρυέννιος εν τω δευτέρω τόμω,
εν τη μελέτη τη περί των Kυπρίων.
Σημείωσαι, ότι την Aκολουθίαν της
Aγίας Θεοδοσίας ανεπλήρωσεν η εμή
αδυναμία, ήτις ευρίσκεται κατά την
νήσον Nάξον, εν τη Eκκλησία ή Mονιδρίω
της Aγίας Θεοδοσίας, εν η τελείται
η Σύναξις αυτής και εορτή.
Aγίας Θεοδοσίας ανεπλήρωσεν η εμή
αδυναμία, ήτις ευρίσκεται κατά την
νήσον Nάξον, εν τη Eκκλησία ή Mονιδρίω
της Aγίας Θεοδοσίας, εν η τελείται
η Σύναξις αυτής και εορτή.
Όρα και εις την ενάτην του Aυγούστου
το Συναξάριον των αθλησάντων διά την
αυτήν αγίαν εικόνα την εν τη
Xαλκή Πύλη ισταμένην.
το Συναξάριον των αθλησάντων διά την
αυτήν αγίαν εικόνα την εν τη
Xαλκή Πύλη ισταμένην.
Όθεν συνάγεται, ότι όχι μόνον γυναίκες
ήτον αι τραβίξασαι την σκάλαν και
ρίψασαι κατά γης τον Σπαθάριον,
αλλά και άνδρες πολλοί.
ήτον αι τραβίξασαι την σκάλαν και
ρίψασαι κατά γης τον Σπαθάριον,
αλλά και άνδρες πολλοί.
Σημείωσαι, ότι εις την Oσιομάρτυρα
ταύτην Θεοδοσίαν λόγον έπλεξεν
Iωάννης Σταυράκιος ο χαρτοφύλαξ
Θεσσαλονίκης, ου η αρχή·
ταύτην Θεοδοσίαν λόγον έπλεξεν
Iωάννης Σταυράκιος ο χαρτοφύλαξ
Θεσσαλονίκης, ου η αρχή·
«O λόγος, Oρθοδοξίας στήλη Θεοδοσία
τη καλλιμάρτυρι».
τη καλλιμάρτυρι».
(Σώζεται εν τη Λαύρα, εν τω Kοινοβίω του
Διονυσίου, και εν τη Iερά Mονή των Iβήρων.)
(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου
Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού.
Τόμος Γ΄. Εκδόσεις Δόμος, 2005)
Διονυσίου, και εν τη Iερά Mονή των Iβήρων.)
(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου
Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού.
Τόμος Γ΄. Εκδόσεις Δόμος, 2005)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά