Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Ιουνίου 18, 2014

Ὁ Ἅγιος Λεόντιος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ὑπάτιος (ἢ Ὕπατος) καὶ Θεόδουλος


 


Οἱ Ἅγιοι αὐτοὶ μαρτύρησαν ἐπὶ αὐτοκράτορας Οὐεσπασιανοῦ (70 μ.Χ.). Ὁ Λεόντιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ εἶχε χαρακτηριστικὴ ῥωμαλεότητα καὶ μεγαλοπρεπὲς παράστημα. Κατατάχθηκε στὸ στρατὸ καὶ στὶς μάχες ἔδειξε μεγάλη γενναιότητα καὶ ἀνδρεία. Ἔτσι, προβιβάσθηκε σὲ ὑψηλὰ στρατιωτικὰ ἀξιώματα.

Ὅμως κατὰ τὴν διάρκεια τῆς σταδιοδρομίας του ὁ Λεόντιος διατηροῦσε πολλὴ μετριοφροσύνη καὶ τιμιότητα. Ἔτσι, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ἔπεσε στὴν καρδιά του ὅπως τὸ μέρος τοῦ σπόρου «εἰς τὴν γῆν ἀγαθήν», τὸ ὁποῖο «φυὲν ἐποίησε καρπὸν ἑκατονταπλασίονα». Ἔπεσε, δηλαδὴ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ στὴν καρδιὰ τοῦ Λεοντίου, ὅπως πέφτει ὁ σπόρος στὴ μαλακὴ καὶ εὔφορη γῆ καί, ὅταν φύτρωσε, ἔκανε καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο ἀπὸ ὅ,τι ὁ σπόρος.

Πράγματι, ἀφοῦ ὁ Λεόντιος πίστεψε στὸ Χριστό, ἄφθονες ἦταν οἱ φιλανθρωπίες του, καὶ μάλιστα φανερὰ μέσα στὸ στράτευμα. Μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο ἔφερε στὴ χριστιανικὴ πίστη καὶ δυὸ συναδέλφους του, τὸν Ὑπάτιο καὶ τὸν Θεόδουλο.

Ὅταν τὸ ἔμαθε αὐτὸ ὁ ἀφρικανὸς ἡγεμόνας Ἀδριανός, θέλησε νὰ τοὺς ἀναγκάσει νὰ ἀλλαξοπιστήσουν. Εἶδε, ὅμως, ὅτι δὲν μποροῦσε. Τότε, τοὺς μὲν Ὑπάτιο καὶ Θεόδουλο ἀποκεφάλισε, τὸν δὲ Λεόντιο μαστίγωσε μέχρι θανάτου. Ἔτσι, μὲ τὸ τίμιο αἷμα τους σφράγισαν τὴν ἀγάπη καὶ τὴν ἀφοσίωσή τους στὸ Χριστό.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος γ’. θείας πίστεως.
Ῥώμην ἔνθεον διεζωσμένος, ἐθριάμβευσας ἐν τοῖς ἀγῶσιν, ἀθλοφόρε τοῦ Σωτῆρος Λεόντιε• σὺ γὰρ ὡς λέων πρὸς ἄθλησιν ὥρμησας καὶ πολεμίων τὸ κράτος κατέβαλες. Μάρτυς ἔνδοξε Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρίσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον 
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῶν τυράννων ᾔσχυνας, τὰς πονηρὰς ἐπινοίας, καὶ Ἑλλήνων ᾔλεγξας, το ἀθέατον σέβας, ἔλαμψας, θεογνωσίαν πᾶσιν ἀνθρώποις, δόγμασι, τῆς εὐσεβείας, θεόφρον Μάρτυς· διὰ τοῦτό σου τὴν μνήμην, τιμῶμεν πόθῳ, σοφὲ Λεόντιε.

Μεγαλυνάριον
Δόξῃ διαπρέπων στρατηγικῇ, αἴγλῃ ἐλαμπρύνθης, ἐν Κυρίῳ ἀθλητικῇ· σὺ γὰρ τοῦ Σωτῆρος, τὸ ὄνομα δοξάσας, μεγαλομάρτυς ὤφθης, αὐτοῦ Λεόντιε.

Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ὁ Ἀθωνίτης ὁ Μυροβλύτης



Ὁ Ὅσιος αὐτὸς καταγόταν ἀπὸ τὸ Ἄργος τῆς Πελοποννήσου. Ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἀναχώρησε γιὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἐκεῖ κατοίκησε στὸ Ἱερὸ κοινόβιο τῆς Μονῆς Διονυσίου καὶ γιὰ 60 ὁλόκληρα χρόνια δὲν βγῆκε ἀπὸ τὸ Μοναστήρι. Ἔτσι ἀξιώθηκε τοῦ διορατικοῦ καὶ προφητικοῦ χαρίσματος.

Μετὰ τὸν θάνατό του, τὰ ἱερά του λείψανα ἄνεβλησαν Μύρο, ὅπως ἱστορεῖ ὁ ἱερὸς Μαλαξὸς (1580) ὁ πρωτόπαπας Ναυπλίου.

Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ἔζησε περὶ τὸ 1530 καὶ ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τοῦ Ἄργους ἀγλάϊσμα, οἵά περ γόνος κλεινὸς καὶ θεῖον γεώργιον τῆς τοῦ Προδρόμου Μονῆς ἐδείχθης Λεόντιε. Σὺ γὰρ δι᾿ ἐνάρετου πολιτείας ἐκλάμψας, ὤφθης Χριστοῦ θεράπων καὶ σεπτὸς μυροβλύτης, διὸ σὲ Πάτερ συμφώνως πάντες γεραίρομεν.

Κοντάκιον Ἦχος γ´. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῷ Σωτῆρι Ὅσιε ἀκολουθήσας ὁσίως, σεαυτὸν καθήγνισας δι᾿ ἀρετῶν ἐμμελείας· ὅθεν σε ὁ Ζωοδότης Λόγος δοξάσας, ἔδειξε πηγὴν τὸ σκῆνός σου θείου μυρου· διὰ τοῦτο σοὶ βοῶμεν· χαίροις θεόφρον πάτερ Λεόντιε.

Ὁ Οἶκος 
Ἀπὸ νεότητος σοφὲ Χριστῷ ἠκολούθησας, κόσμου ἀπώσω τὰ τερπνὰ καὶ ἀπηρνήσω σεαυτὸν φρονήματι τελείῳ· διὸ καὶ τῆς ἐνεγκαμένης μεταναστεύσας πόλεως, τὸ τοῦ Ἄθωνος Ὄρος κατέλαβες, καὶ τῇ τοῦ Βαπτιστοῦ θείᾳ Μάνδρᾳ ὡς πρόβατον σεπτὸν κατεσκήνωσας· ἔνθα τῆς χλόης τῆς ζωῆς καὶ πόας τῆς ἀειθαλοῦς ἀσκητικῶς τρυφήσας, πρὸς μάνδραν τὴν οὐράνιον καὶ τὰς τῶν Ἁγίων λαμπρότητας ἐν χαρᾷ εἰσηλασας· διὸ σὲ ὁ μέγας Ποιμὴν δοξάζων μυροβλύτην σὲ θεῖον ἔδειξε, μύρα εὔοσμα ἐκ τῶν ὀστέων βλύσαντα τοῖς βοῶσι· χαίροις θεόφρον πάτερ Λεόντιε.

Κάθισμα 
Ἦχος πλ. α΄. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τὸν ἐνάρετον βίον πολιτευσάμενος, χαρισμάτων τῶν θείων ὤφθης ἀνάπλεως, καὶ μετέστης πρὸς Θεὸν ἐν δόξῃ Ὅσιε, τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν κληρονόμος γεγονὼς Λεόντιε μυροβλύτα· ἄλλα μὴ παύσῃ πρεσβεύων, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Μεγαλυνάριον 
Χαίροις ὁ τοῦ Ἄργους θεῖος βλαστός, καὶ Διονυσίου τοῦ Ὁσίου ὁ μιμητής, χαίροις εὐωδία τῶν μοναστῶν τοῦ Ἄθω, ὅσιε μυροβλύτα πάτερ Λεόντιε.

Ὁ Ὅσιος Πέτρος ἐκ Σερβίας

Ὁ Ὅσιος Πέτρος (Κόρις) ἐγεννήθηκε στὶς 18 Ἰουνίου 1215 στὸ Κόσοβο κοντὰ στὸ Πέκ, ἀπὸ οἰκογένεια ἀρχοντικὴ καὶ πλούσια. Μετὰ τὸ θάνατο τῶν γονέων του ἀκολούθησε μαζὶ μὲ τὴν ἀδελφή του τὴν ὁδὸ τοῦ μοναχικοῦ βίου. Ἀρχικὰ ἐκάρη μοναχὸς στὴ μονὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου, ἀλλὰ ἀργότερα ἀποσύρθηκε ὡς ἐρημίτης σὲ ἕνα σπήλαιο τοῦ ὄρους Σάρα. Ἐκεῖ ἀσκήτεψε θεοφιλῶς καὶ ὁ Ἅγιος Θεὸς τὸν ἐπροίκισε μὲ πολλὰ πνευματικὰ χαρίσματα. Πλῆθος κόσμου συνέρεε κοντά του, γιὰ νὰ τὸν συμβουλευθεῖ καὶ νὰ ταχθεῖ ὑπὸ τὴν πνευματική του καθοδήγηση.Ἀφοῦ ἔφθασε σὲ βαθὺ γήρας, ἐκοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.

Οἱ Ὅσιοι Γρηγόριος, Δημήτριος καὶ Καλόγηρος οἱ Ἀναχωρητές


Ὁ Ἐπίσκοπος Γρηγόριος, ὁ Διάκονος Δημήτριος καὶ ὁ Ἐρημίτης Καλόγηρος ἔζησαν περὶ τὰ τέλη τοῦ 5ου αἰῶνος μ.Χ. Ἐξεδιώχθησαν ἀπὸ τὴ Βόρειο Ἀφρικὴ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Ἀρειανοὺς καὶ κατέφυγαν στὴ Μεσίνα τῆς Ἰταλίας, κοντὰ στὴν περιοχὴ Φραγκάλατα, ὅπου ἐκήρυσσαν τὸ Εὐαγγέλιο καὶ ἐστερέωναν τοὺς Χριστιανοὺς στὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ. Ἐκοιμήθησαν μὲ εἰρήνη.

Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ὁ ἐν τοῖς Σπηλαίοις τοῦ Κιέβου

Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ἔζησε στὴ Ρωσία κατὰ τὸ 14ο αἰώνα μ.Χ. καὶ ἀσκήτεψε θεοφιλῶς στὴ Λαύρα τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου. Στὴ μονὴ τοῦ εἶχε ἀνατεθεῖ τὸ διακόνημα τοῦ Κανονάρχη. Ἐκεῖ, ἀφοῦ ἀσκήτεψε θεοφιλῶς, ἐκοιμήθηκε μὲ εἰρήνη. Ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ τὴ μνήμη του καὶ στὶς 28 Αὐγούστου, ἑορτὴ τῆς Συνάξεως τῶν Πατέρων τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου.

Οἱ Ἅγιοι Κυριακὸς καὶ Παύλα οἱ Μάρτυρες

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Κυριακὸς καὶ Παύλα ἐμαρτύρησαν, τὸ 305 μ.Χ., λιθοβολούμενοι στὴ Μάλαγα τῆς Ἰσπανίας ἐπὶ τῆς βασιλείας τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.).

Συναξαριστής της 18ης Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Λεόντιος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ὑπάτιος (ἢ Ὕπατος) καὶ Θεόδουλος

 


Οἱ Ἅγιοι αὐτοὶ μαρτύρησαν ἐπὶ αὐτοκράτορας Οὐεσπασιανοῦ (70 μ.Χ.). Ὁ Λεόντιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ εἶχε χαρακτηριστικὴ ῥωμαλεότητα καὶ μεγαλοπρεπὲς παράστημα. Κατατάχθηκε στὸ στρατὸ καὶ στὶς μάχες ἔδειξε μεγάλη γενναιότητα καὶ ἀνδρεία. Ἔτσι, προβιβάσθηκε σὲ ὑψηλὰ στρατιωτικὰ ἀξιώματα.

Ὅμως κατὰ τὴν διάρκεια τῆς σταδιοδρομίας του ὁ Λεόντιος διατηροῦσε πολλὴ μετριοφροσύνη καὶ τιμιότητα. Ἔτσι, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ἔπεσε στὴν καρδιά του ὅπως τὸ μέρος τοῦ σπόρου «εἰς τὴν γῆν ἀγαθήν», τὸ ὁποῖο «φυὲν ἐποίησε καρπὸν ἑκατονταπλασίονα». Ἔπεσε, δηλαδὴ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ στὴν καρδιὰ τοῦ Λεοντίου, ὅπως πέφτει ὁ σπόρος στὴ μαλακὴ καὶ εὔφορη γῆ καί, ὅταν φύτρωσε, ἔκανε καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο ἀπὸ ὅ,τι ὁ σπόρος.

Πράγματι, ἀφοῦ ὁ Λεόντιος πίστεψε στὸ Χριστό, ἄφθονες ἦταν οἱ φιλανθρωπίες του, καὶ μάλιστα φανερὰ μέσα στὸ στράτευμα. Μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο ἔφερε στὴ χριστιανικὴ πίστη καὶ δυὸ συναδέλφους του, τὸν Ὑπάτιο καὶ τὸν Θεόδουλο.

Ὅταν τὸ ἔμαθε αὐτὸ ὁ ἀφρικανὸς ἡγεμόνας Ἀδριανός, θέλησε νὰ τοὺς ἀναγκάσει νὰ ἀλλαξοπιστήσουν. Εἶδε, ὅμως, ὅτι δὲν μποροῦσε. Τότε, τοὺς μὲν Ὑπάτιο καὶ Θεόδουλο ἀποκεφάλισε, τὸν δὲ Λεόντιο μαστίγωσε μέχρι θανάτου. Ἔτσι, μὲ τὸ τίμιο αἷμα τους σφράγισαν τὴν ἀγάπη καὶ τὴν ἀφοσίωσή τους στὸ Χριστό.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος γ’. θείας πίστεως.
Ῥώμην ἔνθεον διεζωσμένος, ἐθριάμβευσας ἐν τοῖς ἀγῶσιν, ἀθλοφόρε τοῦ Σωτῆρος Λεόντιε• σὺ γὰρ ὡς λέων πρὸς ἄθλησιν ὥρμησας καὶ πολεμίων τὸ κράτος κατέβαλες. Μάρτυς ἔνδοξε Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρίσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον 
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῶν τυράννων ᾔσχυνας, τὰς πονηρὰς ἐπινοίας, καὶ Ἑλλήνων ᾔλεγξας, το ἀθέατον σέβας, ἔλαμψας, θεογνωσίαν πᾶσιν ἀνθρώποις, δόγμασι, τῆς εὐσεβείας, θεόφρον Μάρτυς· διὰ τοῦτό σου τὴν μνήμην, τιμῶμεν πόθῳ, σοφὲ Λεόντιε.

Μεγαλυνάριον
Δόξῃ διαπρέπων στρατηγικῇ, αἴγλῃ ἐλαμπρύνθης, ἐν Κυρίῳ ἀθλητικῇ· σὺ γὰρ τοῦ Σωτῆρος, τὸ ὄνομα δοξάσας, μεγαλομάρτυς ὤφθης, αὐτοῦ Λεόντιε.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ἅγιος Αἰθέριος

Ἀνήκει καὶ αὐτὸς στὴν ἀτέλειωτη καὶ ἔνδοξη φάλαγγα τῶν μαρτύρων τῆς χριστιανικῆς πίστεως. Ἡ θεία χάρη τὸν ἔκανε ἀπὸ τὴν γῆ ἀκόμα, πολίτη τοῦ οὐρανοῦ. Ἡ διάνοια καὶ ἡ καρδιά του ἦταν ἐλεύθερες ἀπὸ κάθε παχυλότητα, γεμάτες πνευματικότητα.

Νεκρὸς ἀπέναντι στὸν κόσμο, δηλαδὴ στὴν ἁμαρτία, ζοῦσε μόνο γιὰ τὸν Ἰησοῦ Χριστό. Ἀλλὰ στὸ διωγμὸ ἐπὶ Διοκλητιανοῦ, ὁ Αἰθέριος συνελήφθη. Οὔτε οἱ ἀπειλὲς ὅμως, οὔτε οἱ ὑποσχέσεις, οὔτε οἱ ῥαβδισμοί, οὔτε οἱ μαστιγώσεις, οὔτε οἱ ἀνοιγμένες πληγὲς μὲ τὰ αἵματα ποὺ ἔτρεχαν, στάθηκαν ἱκανὲς νὰ κάμψουν τὴν πίστη τοῦ Αἰθέριου.

Πιστὸς μέχρι θανάτου ἔφυγε ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτό, ἐκεῖ ὅπου εἶναι ἡ ἀγαλλίαση τοῦ Παραδείσου.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ὅσιος Ἔρασμος

΄Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.


------------------------------------------------------------------------------
 
Οἱ Ἅγιοι Δύο Μάρτυρες ἀπὸ τὴν Κύπρο

Μαρτύρησαν ἀφοῦ τοὺς ἔκαψαν τὰ πόδια.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ὁ ποιμένας τοῦ κειμένου πέραν τῆς Πόλεως

΄Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ὁ Ἀθωνίτης ὁ Μυροβλύτης

 


Ὁ Ὅσιος αὐτὸς καταγόταν ἀπὸ τὸ Ἄργος τῆς Πελοποννήσου. Ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἀναχώρησε γιὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἐκεῖ κατοίκησε στὸ Ἱερὸ κοινόβιο τῆς Μονῆς Διονυσίου καὶ γιὰ 60 ὁλόκληρα χρόνια δὲν βγῆκε ἀπὸ τὸ Μοναστήρι. Ἔτσι ἀξιώθηκε τοῦ διορατικοῦ καὶ προφητικοῦ χαρίσματος.

Μετὰ τὸν θάνατό του, τὰ ἱερά του λείψανα ἄνεβλησαν Μύρο, ὅπως ἱστορεῖ ὁ ἱερὸς Μαλαξὸς (1580) ὁ πρωτόπαπας Ναυπλίου.

Ὁ Ὅσιος Λεόντιος ἔζησε περὶ τὸ 1530 καὶ ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τοῦ Ἄργους ἀγλάϊσμα, οἵά περ γόνος κλεινὸς καὶ θεῖον γεώργιον τῆς τοῦ Προδρόμου Μονῆς ἐδείχθης Λεόντιε. Σὺ γὰρ δι᾿ ἐνάρετου πολιτείας ἐκλάμψας, ὤφθης Χριστοῦ θεράπων καὶ σεπτὸς μυροβλύτης, διὸ σὲ Πάτερ συμφώνως πάντες γεραίρομεν.

Κοντάκιον Ἦχος γ´. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῷ Σωτῆρι Ὅσιε ἀκολουθήσας ὁσίως, σεαυτὸν καθήγνισας δι᾿ ἀρετῶν ἐμμελείας· ὅθεν σε ὁ Ζωοδότης Λόγος δοξάσας, ἔδειξε πηγὴν τὸ σκῆνός σου θείου μυρου· διὰ τοῦτο σοὶ βοῶμεν· χαίροις θεόφρον πάτερ Λεόντιε.

Ὁ Οἶκος 
Ἀπὸ νεότητος σοφὲ Χριστῷ ἠκολούθησας, κόσμου ἀπώσω τὰ τερπνὰ καὶ ἀπηρνήσω σεαυτὸν φρονήματι τελείῳ· διὸ καὶ τῆς ἐνεγκαμένης μεταναστεύσας πόλεως, τὸ τοῦ Ἄθωνος Ὄρος κατέλαβες, καὶ τῇ τοῦ Βαπτιστοῦ θείᾳ Μάνδρᾳ ὡς πρόβατον σεπτὸν κατεσκήνωσας· ἔνθα τῆς χλόης τῆς ζωῆς καὶ πόας τῆς ἀειθαλοῦς ἀσκητικῶς τρυφήσας, πρὸς μάνδραν τὴν οὐράνιον καὶ τὰς τῶν Ἁγίων λαμπρότητας ἐν χαρᾷ εἰσηλασας· διὸ σὲ ὁ μέγας Ποιμὴν δοξάζων μυροβλύτην σὲ θεῖον ἔδειξε, μύρα εὔοσμα ἐκ τῶν ὀστέων βλύσαντα τοῖς βοῶσι· χαίροις θεόφρον πάτερ Λεόντιε.

Κάθισμα 
Ἦχος πλ. α΄. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τὸν ἐνάρετον βίον πολιτευσάμενος, χαρισμάτων τῶν θείων ὤφθης ἀνάπλεως, καὶ μετέστης πρὸς Θεὸν ἐν δόξῃ Ὅσιε, τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν κληρονόμος γεγονὼς Λεόντιε μυροβλύτα· ἄλλα μὴ παύσῃ πρεσβεύων, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Μεγαλυνάριον 
Χαίροις ὁ τοῦ Ἄργους θεῖος βλαστός, καὶ Διονυσίου τοῦ Ὁσίου ὁ μιμητής, χαίροις εὐωδία τῶν μοναστῶν τοῦ Ἄθω, ὅσιε μυροβλύτα πάτερ Λεόντιε.


------------------------------------------------------------------------------
 
Ἡ Σύναξις τοῦ Ἀρχιστρατήγου Μιχαήλ

Πλησίον τοῦ Ἰουλιανοῦ ἐν τῷ Φόρῳ.


------------------------------------------------------------------------------

 
Οἱ Ἅγιοι δέκα ὀκτὼ Μάρτυρες 

Περί του τρόπου κατά τον οποίον μπορούμε να παραμείνουμε ηθικώς ελεύθεροι


Ο ίδιος ο Σωτήρας, μας υπέδειξε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να διατηρήσουμε τους εαυτούς μας ηθικώς ελεύθερους λέγοντας: 

«αυτός που θέλει να σώσει την ψυχή του πρέπει να τη χάσει∙ αυτός ο οποίος χάσει την ψυχή του για μένα, αυτός θα τη σώσει» ( Λκ. θ΄24 ). 

Δίδαξε δηλαδή ότι μόνο με την αυταπάρνηση μπορούμε να σωθούμε. Πράγματι, για να γίνουμε ηθικώς ελεύθεροι, είναι ανάγκη να απαρνηθούμε τον εαυτό μας, να σηκώσουμε τον σταυρό στον ώμο και να ακολουθήσουμε τον Υιό του Θεού που μας καλεί να μας ελευθερώσει. «Εάν λοιπόν σας ελευθερώσει ο υιός, θα είσαστε όντως ελεύθεροι», λέει ο ίδιος ο Σωτήρας και ελευθερωτής μας. 

Και ακόμη: «Εάν έχετε εμπιστοσύνη και εφαρμόσετε τα λόγια μου, τότε στ’ αλήθεια θα είσαστε μαθητές μου, τότε θα γνωρίσετε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει» ( ( Ιω. η΄31-32 ). 

Άρα, εφόσον αφουγκρασθούμε το κήρυγμα του Σωτήρα μας Χριστού, αποβαίνουμε ελεύθεροι, γιατί μένουμε κοντά Του, γιατί σηκώνουμε τον σταυρό στον ώμο και Τον ακολουθούμε, απαρνούμενοι παράλληλα τον εαυτό μας, απαρνούμενοι τον νόμο της σάρκας με όλα τα πάθη και τις επιθυμίες ∙ σηκώνουμε τον σταυρό, υπομένοντας για χάρη του νόμου του Θεού κάθε κακοπάθεια. 

Ο τρόπος, λοιπόν, για να παραμείνουμε ελεύθεροι είναι η νέκρωση του θελήματος της σάρκας, η αποδοχή της ενέργειας του θελήματος του πνεύματος και η υποταγή του μικρότερου στο μεγαλύτερο. Συνεπώς, είναι αναπόδραστη ανάγκη να ακολουθήσουμε τον Κύριο. Διότι εάν ο Υιός του Θεού μας ελευθερώσει, τότε πράγματι Θα είμαστε ελεύθεροι.

Ναι! Στ’ αλήθεια, μόνον ο Υιός του Θεού έχει τη δύναμη να μας ελευθερώσει, γιατί Αυτός είναι η ελευθερία: «ο δε Κύριος το πνεύμα εστίν» ∙ εκεί δε που υπάρχει το πνεύμα Κυρίου, εκεί υπάρχει και η ελευθερία, λέει ο απόστολος Παύλος ( Κορ. Β΄, γ΄17 ). 

Μόνον όσοι ακολουθούμε τον Σωτήρα, μπορούμε να παραμείνουμε ελεύθεροι και να απαλλαγούμε από τη δουλεία της αμαρτίας∙ «καθένας που πράττει την αμαρτία είναι δούλος της αμαρτίας» ( Ιωάν. η΄34 ). Εάν λοιπόν θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, οφείλουμε να ακολουθούμε τον Σωτήρα Χριστό.



Πηγή: «Περί επιμελείας ψυχής
ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ
ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ»
Απόδοση στη Νέα Ελληνική: Ευανθία Χατζή
Επιμέλεια κειμένου- Επίμετρο: Γιώργος Μπάρλας

"ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ"

"ΚΑΛΕΣΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ"


                                                                                                                               ..

ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ Ο ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΠΑΣΜΩΔΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΕΩΣΦΟΡΙΣΤΕΣ" ΟΠΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΛΑΦΥΡΩΝ=ΨΥΧΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ
ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ  ...
ΟΛΟΙ ΕΝΝΟΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ...
ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΠΟΥ Η ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΝΑΦΑΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ "ΔΟΓΜΑ",
Η ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΙΣ ΣΑΡΚΙΚΕΣ  ΤΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ...
ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΡΚΟΛΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ...
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΘΕΩΘΕΙ ...
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΙΟΛΑΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΣΚΕΨΗ, ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ...
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΑΝ ΡΟΜΠΟΤ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΕΣ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΕΜΦΑΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΙΚΗ "ΔΙΑΣΑΛΕΥΣΗ"
ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΟΥ ...
Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΣΜΟΥ ΘΑ ΕΠΙΜΗΚΥΝΘΕΙ,
ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΗΜΕΡΑ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ
ΤΗΝ "ΠΑΡΑΔΟΣΗ" ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ...
  Ο ΑΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΤΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΑΣΜΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΑΙΔΩ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΘΡΟΝΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΕΞ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΧΥΔΑΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΦΕΡΟΝΤΑΣ ΗΘΙΚΟ ΕΚΤΟΧΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ...
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΟΥΝ ΟΤΑΝ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Η ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ, ΠΡΟΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ...
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΟΥΝ ΟΤΑΝ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Η "ΕΡΩΤΙΚΗ" ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ ΖΥΓΟ ΤΗΣ ΕΤΟΙΜΟΡΡΟΠΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ...
ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΜΕ "ΜΟΝΤΕΡΝΕΣ", ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΡΝΗΣΗ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ "ΤΑΜΠΟΥ" ...
ΘΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΣΥΝΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ, Η Ο ΓΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ , ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ, ΟΣΟΥΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ...
ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, ΘΑ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ...
ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΜΗ ΘΥΜΙΖΕΙ ΧΡΙΣΤΟ, ΜΟΝΟ ΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ, ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ...
ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΩΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΧΟΡΤΑΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΣΩΜΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΟΡΜΟΝΩΝ (ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΕΝΤΕΧΝΩΣ) ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΣΤΡΟΦΩΝ ...
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΙΝΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ "ΝΕΟΤΑΞΙΤΩΝ" ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΟΤΑΝ ΚΑΤΟΡΘΩΣΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ...
ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΜΩΣ, ΓΙΑΤΙ ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ "ΞΕΝΟΔΟΧΟ ΧΡΙΣΤΟ" ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΧΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ...
   Η "ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ" ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΝ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ...
ΚΑΜΜΙΑ ΕΚΛΥΣΗ ΗΘΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΝΤΡΟΠΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ,
ΟΥΤΕ ΘΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ...
ΟΠΛΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ, ΟΙ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ, ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ...
ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΒΑΡΥ ΦΟΡΤΙΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ "ΣΑΡΚΟΛΑΓΝΟΥΣ" ΑΘΕΪΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΤΥΜΠΑΝΙΖΟΥΝ
ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥΣ ...
ΧΡΟΝΙΚΑ Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ "ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΑ ΙΩΑΝΝΗ" ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΟΥΝ, ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΣ, 40 ΧΡΟΝΙΑ ...
ΑΡΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, Η ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΕΦΤΕΙ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΤΟΥ "ΜΑΡΤΥΡΑ" ...
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΘΕΣΗ ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ,
ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΚΡΑΤΟ ΕΓΩΪΣΜΟ
ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΣΗ ...
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΥ, ΑΦΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΒΑΣΗ ΤΗΣ
ΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ...
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΛΙΓΟΣΤΑ ...
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΤΑ ΑΝΥΨΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΑΝ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ, ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ...
Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ, ΤΟΥ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΝ "ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ" ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΘΕΟ, ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΩΝ ΤΟΥ ...
   ΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΑΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΣΤΕΡΝΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΦΥΣΥΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ...
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΟΥΝ ΩΣ
"ΟΙ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ" !!!

πηγή

Όταν ο άνθρωπος έχει Θεό μέσα του ..38 απίθανες φωτογραφίες

ΓΕΡΩΝ ΠΑΙΣΙΟΣ!!!!ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟΙ ΟΙ ΚΟΚΚΟΙ ΤΗΣ ΑΜΜΟΥ!!!!





Δρ. Ησαΐας Κωνσταντινίδης

 Εχουμε ξαναγράψει αμέτρητες πια φορές, όλα τα τωρινά δραματικά γεγονότα έχουν προβλεφθεί με ακρίβεια από θεόπνευστες μορφές του παρελθόντος (και όχι μόνο)! Από χαρισματικούς Γέροντες, Αγίους και Μάρτυρες της ελληνορθόδοξης παράδοσης, την οποία πολεμούν φανερά κομπλεξικοί τύποι όπως ο Δήμου και ύπουλα, στο παρασκήνιο, άτομα όπως ο παριστάνων τον «πρωθυπουργό» αρχιπροδότης Ιούδας Μπεναχίμ, που παρουσιάζεται δημόσια ως «Αντώνης Σαμαράς»… Το έθνος πρέπει να συντρίψει τα ως άνω φίδια χωρίς έλεος.

Πολλοί φίλοι και γνωστοί μας ρωτούν τι άραγε είπε (ανάμεσα στα τόσα που έχει προβλέψει) για τη Ρωσία και το μέλλον της ο Γέροντας Παΐσιος, αυτή η λαμπρή μορφή της Ορθοδοξίας! Διότι είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια, με όλα αυτά που διαδραματίζονται στην Ελλάδα, την περιοχή μας και τον κόσμο όλο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ανατρέχουν στους προφητικούς λόγους του Γέροντα αυτού, ανακαλύπτοντας με θαυμασμό πόσο «μέσα» έπεσε σε όλα όσα είχε προ πολλών ετών αναφέρει… Για αυτά έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν, και μάλιστα με το σύγγραμμά μας «Γέροντας Παΐσιος. Τα μελλούμενα (όσα πρόκειται να συμβούν)» των εκδόσεων “M-Press”, Αθήνα 2013, με πρόλογο του ιδίου του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου.

Τι είπε λοιπόν ο Γέροντας Παΐσιος για τη Ρωσία και τα μελλοντικά παγκόσμια γεγονότα; Αυτά δηλ. που πολλοί πιστεύουν ότι θα βρούμε σύντομα μπροστά μας; Ας ανατρέξουμε στο ως άνω έργο μας, όπου αναφερόμαστε βεβαίως και στο εν λόγω κρίσιμο θέμα. Στις σελίδες 82 και 83 διαβάζουμε τα εξής εντυπωσιακά:

«Τα χρόνια στα οποία έζησε ο Γέροντας χαρακτηρίστηκαν από τον Ψυχρό πόλεμο. Τότε υπήρχε γενική ανησυχία ανά τον κόσμο πως έπεται απίστευτη πλανητική σύγκρουση ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή, που πιθανώς να λάμβανε τη μορφή πυρηνικού πολέμου. Πάντοτε δεχόταν ερωτήσεις ο Γέροντας Παΐσιος και πάντα σαν καλός Πατέρας απαντούσε. Έτσι όταν ρωτήθηκε από επισκέπτες, αν οι Ρώσοι θα πολεμήσουν τη Δύση μόνοι τους ή αν θα έχουν συμμάχους, εκείνος απάντησε με άγια πραγματικά ενόραση: «Και βέβαια θα έχουν συμμάχους! Τώρα δεν φαίνονται, αλλά σύντομα θα τους δουν όλοι και θα είναι όσοι οι κόκκοι της άμμου»!

Τι άραγε να εννοούσε ο Γέροντας Παΐσιος με τα ως άνω φοβερά λόγια του; Στο ίδιο προαναφερθέν έργο μας γράφουμε και τα παρακάτω πολύ ενδιαφέροντα:
«Η Ρωσία δεν θα είναι καθόλου μόνη της στον επερχόμενο Γ΄ παγκόσμιο πόλεμο! Θα έχει στενούς συμμάχους κι άλλες δυνάμεις της ευρασιατικής ενδοχώρας, αλλά πάνω απ’ όλα την υπερδύναμη της Άπω Ανατολής, δηλαδή την Κίνα, με τα εκατοντάδες εκατομμύρια στρατού, που «θα είναι όσοι οι κόκκοι της άμμου». Και πράγματι, μέχρι πριν κάποια χρόνια, στα χρόνια δηλαδή που ζούσε ακόμα ο Γέροντας Παΐσιος, οι Κινέζοι ακόμα δεν φαίνονταν στο πλευρό των Ρώσων και πολλοί πίστευαν ότι η Μόσχα θα προσπαθήσει μόνη της μια μέρα να κατακτήσει τον κόσμο. Να όμως που ο Γέροντας δικαιώθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση.
Σήμερα ο ευρασιατικός άξονας, φαντάζει παντοδύναμος. Είναι γεγονός».
Πώς όμως θα γίνουν όλα αυτά; Και ποια η σχέση τους με την Ελλάδα (κάτι που μας ενδιαφέρει, ασφαλώς, άμεσα); Στο ίδιο μας αυτό έργο γράφουμε και τα παρακάτω:
«Ποια όμως η θέση της Ελλάδας σ’ αυτό το εφιαλτικό διεθνές περιβάλλον; Έχει μέλλον ο ελληνισμός μετά τον Γ΄ παγκόσμιο πόλεμο; Και, αν ναι, τι είδους μέλλον; Και σ’ αυτό το ερώτημα απάντησε ο Γέροντας Παΐσιος, ο σοφός αυτός του Αγίου Όρους, σχετικά με τις προοπτικές του ελληνικού έθνους μετά την παγκόσμια καταστροφή που, φανερό είναι, πλέον πλησιάζει με ραγδαίο ρυθμό: «Ο Θεός θα δώσει στην Ελλάδα άξιο βασιλιά! Μετά τους Τούρκους θα πατάξει όλα τα άπιστα έθνη, θα τα καταδιώξει και θα ερημωθεί η Αίγυπτος και θα κατοικηθεί κάθε άλλη πόλη και χώρα, από αυτές που θα καταστραφούν στον πόλεμο Ρωσίας-ΝΑΤΟ και ο καθένας θα γυρίσει στο σπίτι του. Θα διαρκέσει η βασιλεία του 36 έτη και όλοι οι αρχηγοί κρατών θα έλθουν να του δώσουν τη φιλία του».

Αυτά τα παραπάνω εκπληκτικά είπε ο Γέροντας Παΐσιος εδώ και πάρα πολλά χρόνια! Όταν ακόμη τίποτα δεν φάνταζε ότι θα οδηγηθούν τα πράγματα του κόσμου μας στη σημερινή περίπλοκη κατάσταση. Αλλά (όσοι μας διαβάζουν ασφαλώς γνωρίζουν) πόσες και πόσες φορές δεν αναφερθήκαμε και εμείς σε όλα αυτά! Δηλ. ότι είναι αναπόφευκτη μία πλανητική σύγκρουση τεραστίας κλίμακας ανάμεσα στη Δύση που καταρρέει και στη διαρκώς ανερχόμενη Ανατολή… Μήπως τώρα λοιπόν πλησιάζει η ώρα; Η διάσταση απόψεων μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ στο ουκρανικό ζήτημα είναι πια γεγονός. Όποιος από τους δύο υποχωρήσει, χάνει αυτομάτως τον έλεγχο της κατάστασης, αλλά και τραυματίζεται βαθύτατα η εικόνα του ως παγκόσμια υπερδύναμη. Απ’ την άλλη, εάν τελικά κάποια από τις δύο αυτές πλευρές δεν κάνει πίσω, ένας νέος παγκόσμιος πόλεμος είναι επί θύραις…

Ζούμε καιρούς δραματικούς. Τα πράγματα αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς, όπως π.χ. στην Ελλάδα, όπου είναι πια φανερό ότι ανατέλλει ένα νέο καθεστώς στη θέση της άθλιας Μεταπολίτευσης που πεθαίνει. Απ’ την άλλη, κρίσιμες θα είναι οι επόμενες μέρες στο θέμα της Ουκρανίας. Ό,τι όμως και να συμβεί τελικά τώρα στην Ουκρανία, τα πράγματα έτσι κι αλλιώς οδεύουν προς την απόλυτη σύγκρουση, τον θερμοπυρηνικό πόλεμο ΝΑΤΟ-Ρωσίας! Στο νέο παγκόσμιο σκηνικό των ανακατατάξεων κάποιος εκ των δύο θα επικρατήσει. Για τον άλλο δεν θα υπάρχει θέση στο διεθνές στερέωμα των υπερδυνάμεων. Θα είναι ένας αγώνας ζωής και θανάτου…

Η διαφορά ανάμεσα στον Μωάμεθ και τον Χριστό;

Η διαφορά ανάμεσα στον Μωάμεθ και τον Χριστό;
Η διαφορά ανάμεσα στον Μωάμεθ και τον Χριστό;
Ο Μωάμεθ σφάζει τον άλλο, διότι είναι «άπιστος»
(= μη Μουσουλμάνος), ενώ ο Χριστός σφαγιάζεται ο ίδιος υπέρ του αμαρτωλού.

Εορτή του Αγίου Λεοντίου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων

Εορτή του Αγίου Λεοντίου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων
Γιορτάζουμε σήμερα 18 Ιουνίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Λεοντίου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων.
Οι Άγιοι Λεόντιος, Υπάτιος και Θεόδουλος, μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Ουεσπασιανού.
Ο Λεόντιος καταγόταν από την Ελλάδα (Αίγινα) και διακρινόταν για το μεγαλοπρεπές και αγέρωχο παράστημά του και τη ρωμαλεότητά του. Σε νεαρή ηλικία κατετάγη στο στρατό και σε όλες τις μάχες επεδείκνυε μεγάλη γενναιότητα και ανδρεία.

Γι' αυτές του τις αρετές προβιβάσθηκε γρήγορα σε υψηλά στρατιωτικά αξιώματα. Παρά τη γρήγορη εξέλιξή του και την υψηλή του θέση, συμπεριφερόταν με πολλή μετριοφροσύνη και τιμιότητα.
Όταν βρισκόταν στην Αφρική διδάχθηκε την χριστιανική πίστη, στην οποία η ευγενής και τίμια ψυχή του ανταποκρίθηκε με θέρμη. Άρχισε να κηρύττει το λόγο του Θεού στους υφισταμένους του και τούς στρατιώτες, όσα δε χρήματα κέρδιζε τα διέθετε για την ανακούφιση των πτωχών, των χηρών και των ορφανών.
Η χριστομίμητη αυτή δραστηριότητά του γρήγορα απόδωσε εύχυμους καρπούς. Δύο συνάδελφοί του ο Υπάτιος (ή Υπάτος) και ο Θεόδουλος, πίστευσαν στο Χριστό και άρχισαν να ζουν με χριστιανική αγνότητα και άσκηση.
Όταν πληροφορήθηκε το γεγονός ο αφρικανός ηγεμόνας Αδριανός, προσπάθησε με διάφορες υποσχέσεις να τούς κάμει να αρνηθούν την πίστη τους. Γρήγορα κατάλαβε ότι οι Άγιοι παρέμεναν ακλόνητοι, ως γενναίοι στρατιώτες Ιησού Χριστού. Διέταξε λοιπόν τον δι’ αποκεφαλισμού θάνατο του Υπάτιου και Θεόδουλου, τον δε Λεόντιο μαστίγωσε μέχρι θανάτου.
Έτσι με το τίμιο αίμα τους, επισφράγισαν την πίστη και την αγάπη τους στο Σωτήρα και Λυτρωτή τους και κέρδισαν τους αμαράντινους του μαρτυρίου στεφάνους.
Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!
Απολυτίκιο:
Ήχος γ'. θείας πίστεως.
Ρώμην ένθεον διεζωσμένος, εθριάμβευσας εν τοις αγώσιν, αθλοφόρε του Σωτήρος Λεόντιε, συ γαρ ως λέων προς άθλησιν ώρμησας και πολεμίων το κράτος κατέβαλες. Μάρτυς ένδοξε Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρίσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...