Η Βασιλεία του Θεού αποτελεί το ακριβό περιεχόμενο και τον μεγάλων δυνατοτήτων ορίζοντα της πιο συναρπαστικής επαγγελίας του Θεού. Πρόκειται για την ελπιζόμενη πραγματικότητα της αλήθειας, της χάρης, της ελευθερίας, της αγάπης, αλλά και της ομορφιάς για το πλήρωμα της οποίας, στο μέλλον και στα έσχατα, και ο μεγαλύτερος θεόπτης –Απ. Παύλος- αδυνατεί να αρθρώσει έστω και το παραμικρό.
Δυστυχώς πάντοτε παραμορφώνονται οικτρά η έννοια και το περιεχόμενο της. Τοποθετείται στο « υπερπέραν» και νοείται ως κάτι έτοιμο, που περιμένει τους άξιους να εισέλθουν σ’ αυτήν μετά θάνατον και ύστερα από την τελική κρίση. Αντίθετα, οι γνωστές παραβολές της βασιλείας μιλούν για μία πραγματικότητα ζωής που δίνεται και που δυναμικά και διαλεκτικά αυξάνει, κινείται, μάχεται, συνυπάρχει, ενεργεί αθόρυβα, μεταβάλλει. Είναι ένας δωρούμενος, γινόμενος και ερχόμενος νέος κόσμος, που ξεκινάει από τον Θεό, που θα πληρωθεί απ’ αυτόν στα έσχατα, μα που είναι και απτό γεγονός του « ενθάδε», που μερικά πραγματώνεται και κερδίζεται μέσα σ’ αυτόν τον ιστορικό κόσμο.
Εγκαινιαστής και ενσαρκωτής της είναι ο Ιησούς Χριστός. Στο όνομα Του κι από τώρα μπορεί να έχει κανείς μέσα σ’ αυτήν « ζωήν» και « περισσόν», δηλ. κοινωνία με τον Θεό, αδελφότητα, ειρήνη, δικαιοσύνη, χαρά και ευτυχία. Είναι μία εκρηκτική πραγματικότητα του μέσα μας και ανάμεσα μας, προσωπική και κοινωνική. Έχει άμεση σχέση με τα προβλήματα και τις ανάγκες μας, και τις πιο υλικές και ανθρώπινες, από την κήρυξη της μέχρι τα έσχατα. Σημαίνει, εκτός από προσωπική, « κοινωνική» και κοσμική μεταμόρφωση». Τέλος, κατά το μέτρο του σταυρού και της ανάστασης του Χριστού και με τη δύναμη του Πνεύματος, κύρια χαρακτηριστικά της είναι η αλλαγή και η επαναστατικότητα. Στην μ’ αυτό τον τρόπο νοούμενη και βιούμενη βασιλεία του Θεού έχει ριγμένη την άγκυρα της και απ’ αυτήν αντλεί το όραμα και τις αστείρευτες δυνάμεις της η χριστιανική ελπίδα
(«ΕΛΠΙΔΑ, ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ» Γ. Τσανανά)
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά