Η προσευχή εις την καρδίαν ημπορεί να γίνη αδιάλειπτος,
ενώ η προσευχή η διαμένουσα εις την διάνοιαν ή τον
εγκέφαλον ενεργεί δια της αποφάσεως του προσευχομένου
και εις περιόδους εκλεγμένας υπ' αυτού. Εκείνος, ο οποίος
έχει το χάρισμα της αδιαλείπτου προσευχής εις την καρδίαν του,
προσεύχεται επίσης με το μυαλόν του ή την διάνοιαν, όταν
προσεύχηται με άλλους και δια άλλους εν τη παρουσία
αυτών και δια εποικοδομήν των. Αυτός, πράγματι εις
αυτάς τας περιόδους προσεύχεται ο ίδιος με την διάνοιάν
του και ταυτοχρόνως προσεύχεται εν τη καρδία του με το
Πνεύμα, με την γλώσσαν της Πεντηκοστής ή τον λόγον,
ο οποίος εδόθη εις αυτόν δια του Θεού εν Χριστώ.
Η μία είναι η προσευχή του ανθρώπου εις τον Θεόν,
η άλλη η προσευχή του Αγίου Πνεύματος εν Χριστώ εις
τον Θεόν. Εν αυτώ ο Απόστολος Παύλος λαμβάνει την
τοιαύτην διπλήν προσευχήν των χαρισματούχων
ως φυσικόν φαινόμενον εις την Εκκλησίαν της Κορίνθου,
αλλά επιπλήττει τους Κορινθίους με αυτό το χάρισμα, διότι
δεν προσεύχονται επίσης με την διάνοιαν δια την
ωφέλειαν των άλλων παρόντων, οι οποίοι είναι ικανοί
να προσεύχωνται μόνον με το μυαλόν. Αληθώς ο Παύλος
μας λέγει ότι, όταν οι πιστοί φθάσουν εις την υιότητα
ή την υιοθεσίαν εν Χριστώ αυτό σημαίνει ότι "εξαπέστειλεν
ο Θεός το Πνεύμα του Υιού αυτού εις τας καρδίας υμών κράζον,
αββά ο Πατήρ ώστε ουκέτι εί δούλος, αλλ' υιός, ει δε υιός
αυτής της προσευχής δια του Πνεύματος ή δια της γλώσσης
ο Παύλος, δεν αναφέρεται εις την προσευχήν την ακουστήν
εις τους άλλους. "Ο γαρ λαλών γλώσση ουκ ανθρώποις
λαλεί, αλλά τω Θεώ, ουδείς γαρ ακούει, πνεύματι δε λαλεί
τί υμάς ωφελήσω εάν μη υμίν λαλήσω...".
Αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με το ότι οι απόστολοι
έγιναν αντιληπτοί κατά την ημέραν της Πεντηκοστής
καθείς εις την ιδικήν του διάλεκτον. Ο Παύλος ομιλεί
περί αυτών, οι οποίοι δεν είχον την προσευχήν του
Πνεύματος εις τας καρδίας των και ούτω δεν εγνώριζον
τί προσηύχοντο οι άλλοι, διότι αυτοί δεν ήκουγον τίποτε.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά