Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Αυγούστου 24, 2013

Κυριακὴ Θ΄ Ματθαίου: Χωρίς πίστη στον Χριστό πνιγόμαστε στην άβυσσο των θλίψεων. π. Στυλιανός Μακρής



Μέσα στ θάλασσα κα τν τρικυμία τς ζως  Χριστός μας, δελφοί μου, μς πλώνει τ χέρι, ζητώντας μας ν Τν μπιστευθομε. Καταποντιζόμαστε καθημερινς μέσα στ προβλήματα κα τ γχος τς καθημερινότητος, βουλιάζουμε στ χρέη τν μαρτιν κα  πελπισία μς δηγε στν πάτο. βυσσος τν θλίψεων νοίγει τ πύθμενο στόμα της, γι ν καταπι τοςλιγόπιστους κα ν πνίξ σους δν σκέφτονται ν ζητήσουν τν θεία βοήθεια.

        Πέτρος σήμερα βιώνει να προσωπικ θαμα. Περπατ πάνω στκύμματα τς θάλασσας, ταν  Κύριος το δίνει τ πρόσταγμα «λα κι σύ, Πέτρε, ν δς τι γ κυριαρχ πάνω στ στοιχεα τς φύσης κα τος φυσικος νόμους». μως πρς στιγμν π τν τολμηρ μαθητ περν λογισμς τι δν θ τ καταφέρ· ρχίζει ν βυθίζεται μέσα στ νερό. Δνλιγοπιστε γι τν θαυμαστ περίπατο πάνω στ κύμματα· λιγοπιστε γιτν κπηγάζουσα π τν Χριστ σωτηρία του.  νεμος τν σμπρώχνει κα τφυσικ ποτέλεσμα τς πτώσης εναι δεδομένο, ν κα καθόλου μεμπτό, φο τθαμα βρίσκεται κόμη ν νεργεί. Ατ πο χάνει  Πέτρος εναι μπιστοσύνη του πρς τν Σωτρα,  πίστη τι κενος μλλον δυνατε ν τν διατηρ περιπατοντα, ρθιο πάνω στ κύμματα. Νομίζει  Πέτρος τι, πειδ νεμος τν ίχνει,  δύναμη το Χριστο εναι σθενέστερη το νέμου, τι τστοιχεο τς φύσης εναι σχυρότερο το δημιουργο της. Δν μφιβάλλει τικενος μπορε ν τν σώσ, γι’ ατ κα μέσως φωνάζει γι βοήθεια. «Κύριε, σσε με. Βυθίζομαι στ νερ κα χάνομαι. Θ πνιγ στ σίγουρα, ν δν μοπλώσς τ Πανάχραντο χέρι Σου, ν δν μ κρατήσς σύ, πο κρατς στν παλάμη Σου τ σύμπαντα».
       Τ τελευταα χρόνια  χώρα μας χει θρηνήσει τν χαμ χιλιάδωνπελπισμένων νθρώπων. λλ κα πόσοι λλοι φεύγουν π ατν τν ζωμέσα στν πελπισία, μέσα στν λιγοπιστία  κόμη κα τν πιστία. νθρωπος μπιστεύεται περισσότερο ατ πο βλέπει κα προσπαθε νκρατηθ π ατό, ετε εναι νας νθρωπος, ετε εναι τ χρμα, ετε ,τιδήποτελλο μπορε ν το δώσ τν ασθηση τς σφάλειας. Κάποιοι δν τκαταφέρνουν. Στρέφονται κατ το αυτο τους κα ατοκτονον, γιατ δν πιστεύουν σ τίποτα, οτε κν στν διο τους τν αυτό. Γι’ ατος πάρχει μόνον σιγουρι το μηδν ς μοναδικ λύση στ ψυχολογικ κα λλα προβλήματά τους.
       Γι τος χριστιανούς, γι’ ατος πο μπιστεύονται τ ζωή τους στ χέρια το Χριστο, δν πάρχει τέτοια βάσανος. Σίγουρα τς θλίψεις το κόσμου τς βιώνουν ο χριστιανο μ τν διο τρόπο πο τς βιώνουν κα τ δισεκατομμύρια τν συνανθρώπων τους, μως γι’ ατος πάρχει να πλωμένο χέρι, χι συνηθισμένο, χι δύναμο ν σώσχι χέρι νίκανο ν τραβήξ κόμη κα πτν πυθμένα τς θαλάσσης τν πνιγόμενο κα ν τν βγάλ στν πιφάνεια,λλ χέρι Σωτρος Χριστο, χέρι πλαστουργο κα νακαινιστο.
       Στν Κύριό μας ς πρς τν Νο νθρωπο δόθη π τν Πατέρα Του «πσα ξουσία ν οραν κα π γς».  Νέος νθρωπος,  ησος Χριστός, κυριαρχε πάνω στ στοιχεα τς φύσης κα τ ξουσιάζει, κα ς Θες κα ςνθρωπος. Κα καθένας πο εναι νωμένος μ Ατν μπορε ν νεργ ς κύριος τς κτίσης κα χι μόνον ν περπατ πάνω στ κύμματα, χι μόνον νμετακιν βουνά, λλ ν ξουσιάζ τ πάντα μέσα στν κτίση, ρκε ν μνξουσιάζεται π τν μαρτία κα τ πάθη του.  μαρτία στρεψε τν φύση κατ το βασιλέα της, τν δούλη κατ το κυρίου. ταν  βασιλέας νθρωποςμως εναι «καιν κτίσις», ταν εναι νθρωπος νακαινισμένος μέσα στν θεία χάρη, τότε τίποτε δν εναι μπόδιο στ δύναμή του.
       κόμη κι ν εναι ναντίος  νεμος τς μφιβολίας, κόμη κι ν θάλασσα τς ζως μας εναι φουρτουνιασμένη, κόμη κι ν λα τ στοιχεα τς φύσης πέσουν πάνω μας, γι ν μς πελπίσουν κα ν μς πνίξουν, οχριστιανο φείλουμε ν ζητομε τν νωθεν πέμβαση το Κυρίου μας. Δν θμς πογοητεύσ, οτε κι ν δειλιάσουμε. Θ εναι δίπλα μας στς νάγκες μας κα θ περιμέν ν πλώσουμε κι μες τ χέρι, νταποκρινόμενοι στ καλέσμα το δικο Του πλωμένου γι βοήθεια χεριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...