Σ’ αὐτούς λοιπόν πού ρωτοῦσαν γιά τόν Βασιλιά, εὔλογα ἀπαντοῦν...
Ἀλλά ἡ ἀπάντηση σ’ αὐτά ἀπό τούς μάγους ἦταν σύντομη:
«Εἴδαμε, λένε, τό ἄστρο του στήν ἀνατολή καί ἤρθαμε νά
τόν προσκυνήσουμε». Δέν ἀρκέσθηκαν νά ρωτήσουν μόνο,
ἀλλά καί νά ποῦν γιά προσκύνηση· φανερώνοντας μ’ αὐτή τή
φράση ὅτι Αὐτός πού γεννήθηκε εἶναι Θεός.
Μόλις λοιπόν ἔφθασε ἡ εἴδησή τους στόν Ἡρώδη, ἀφήνοντας αὐτός
στό μεταξύ τούς μάγους, κάλεσε τούς σοφούς τῶν ‘Ιουδαίων, λέγοντας:
«Ποῦ θά γεννηθεῖ ὁ Χριστός;».
Καί αὐτοί ἀπάντησαν:
«Στή Βηθλεέμ τῆς Ἰουδαίας».
Ὤ τό θαῦμα! Γνωρίζουν οἱ Ἰουδαῖοι τόν τόπο,
καί ἀποστρέφονται τόν τεχθέντα· τή Βηθλεέμ ἐπαινοῦν,
καί τήν οἰκονομία κρύβουν· τήν Ἰουδαία σημειώνουν,
καί τή δεσποτεία ἀρνοῦνται.
Ἄν ἔτσι λέει ἡ Γραφή, γιατί δέν συγκατατίθεστε;
Ἄν ἀναγνώσατε, γιατί δέν πιστεύετε;
Ἄν θά γεννηθεῖ στή Βηθλεέμ, γιατί δέν θά τόν προσκυνήσετε;
Ἐπειδή λοιπόν κατάλαβε ὁ Ἡρώδης ὅτι δέν ἦρθαν
χωρίς λόγο οἱ μάγοι νά ρωτήσουν, τούς κάλεσε κρυφά
καί ρωτοῦσε νά μάθει ἀπ’ αὐτούς τό χρόνο πού φάνηκε τ
ό ἄστρο, λέγοντάς τους:
«Διηγηθεῖτε μου μέ ἀκρίβεια τόν τρόπο πού ἤρθατε καί πέστε
μου τό σκοπό τῆς ὁδοιπορίας σας. Μή μᾶς παρακάμψετε.
Ἐμπιστευθεῖτε σ’ ἐμένα τήν αἰτία τῆς παρουσίας σας
καί πέστε μου ποιός εἶναι αὐτός πού σᾶς ἔπεισε
νά προσκυνήσετε ἕναν ἀλλοεθνή. Καί ποιό εἶναι
τό ἀνάλογο κέρδος γιά τόν τόσο μεγάλο κόπο σας;
Ἄν ὅμως αὐτός πού σᾶς κάλεσε δέν εἶναι ἄνθρωπος,
ἀλλά ἀστερόμορφος ἄγγελος, διηγηθεῖτε μου μέ ἀκρίβεια
τό γεγονός τῆς ἀνατολῆς του νά μάθω τό χρόνο καί τόν καιρό,
κατά τόν ὁποῖο ἔχουν μάθει καί τά ἄστρα νά ὑπηρετοῦν
τό βρέφος πού τά ἀποστέλλει,
ὥστε νά ἔρθω καί ἐγώ καί νά τόν προσκυνήσω».
Ἀφοῦ λοιπόν εἶπαν τό χρόνο τοῦ πρωτοφανοῦς ἄστρου, ἔφυγαν,
παίρνοντας ἐντολή ἀπό τόν Θεό νά μήν ἐπιστρέψουν στόν Ἡρώδη.
Σ’ αὐτούς παρουσιάσθηκε πάλι τό συνοδοιπόρο ἄστρο, καί
ἀφοῦ ἦρθε ἐκεῖ πού βρισκόταν τό παιδί, ἔμεινε ἀκίνητο,
σάν νά διακήρυσσε μέ αὐτή τή στάση του καί νά ἔλεγε:
«Αὐτός εἶναι ὁ βασιλιάς, πού ἐγώ σάν σημαία του προχωροῦσα
μπροστά σας· αὐτός μοῦ ἄναψε τή δάδα τοῦ ὁδηγοῦ καί μέ ἔστειλε σ’ ἐσᾶς,».
Ποιός λοιπόν ἐρευνώντας θά βρεῖ μιά τέτοια γέννηση;
Ποιός λόγος θά κατανοήσει τόν τρόπο τοῦ μυστηρίου;
Κανείς νά μήν προσπαθήσει νά φθάσει τόν ἀκατάληπτο μέ
ἀνθρώπινες σκέψεις· διότι ἐδῶ δέν χρειάζονται ἀναλογίες, ἀλλά μόνο πίστη.
Σταμάτα νά ἐρευνᾶς, ἄνθρωπε, καί διδάξου νά προσκυνᾶς μαζί
μέ τούς μάγους. Μπόρεσε πρῶτα νά ἀντικρύσεις κατευθείαν τίς
ἀκτίνες τοῦ ἥλιου καί τότε θά ἀτενίσεις ἀκίνδυνα τήν παρθενική γέννα.
Ἡ θεότητα εἶναι φωτιά πού κατακαίει, ἄν θελήσεις νά ψηλαφήσεις
τή φλόγα, θά κατακάψεις τά χέρια σου χωρίς νά βρεῖς τίποτε.
Ποιός δηλαδή, ὅταν γεννήθηκε, συντάραξε τόν οὐρανό μέ
τήν ὑμνωδία τῶν ἀγγέλων; Ποιός ἀνέτειλε ἄστρο καί μονάχα τούς
ἀστρολόγους ἀνέδειξε θεολόγους;
Ποιός ὀνομάσθηκε ἀπό τούς ἀγγέλους Κύριος, ἄν καί ἦταν στήν
κοιλιά τῆς μάνας του;
Ποιός ὀνομάσθηκε μέ τό ὄνομα αὐτό πρίν ἀκόμη γεννηθεῖ;
Ποιός, ἄν καί ἦταν στήν κοιλιά τῆς μάνας του, προσκυνήθηκε
ποτέ μέ σκίρτημα; Ποιός, ἄν καί ἦταν στή μήτρα,
δέχθηκε τό σεβασμό ἀπό αὐτούς πού ἦταν στή μήτρα;
Ποιός ἕλκυσε τούς μάγους ἀπό τήν Περσία γιά νά τόν προσκυνήσουν;
Πραγματικά, εἶναι ὡραῖο νά θαυμάσουμε τήν πίστη τους.
Δέν δίστασαν νά τόν προσκυνήσουν, ἄν καί εἶδαν τό σπήλαιο καί
τή μεγάλη φτώχεια· διότι ἔμαθαν μέ τό φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
ὅτι γιά μᾶς Ἐκεῖνος ἔγινε φτωχός, ἄν καί ἦταν πλούσιος·
ὅτι κρατάει στήν παλάμη του ὅλο τόν κόσμο, ἄν καί γεννήθηκε
στό σπήλαιο· ὅτι περιβάλλει τόν οὐρανό μέ νέφη, ἄν καί περιβάλλεται
μέ κουρέλια, ὅπως συνηθίζεται γιά τά νεογέννητα· ὅτι ἀναπαύεται στούς κόλπους
τοῦ Θεοῦ-Πατέρα, ἄν καί ὡς ἄνθρωπος εἶναι ξαπλωμένος στή φάτνη·
καί ὅτι βρίσκεται στό θρόνο τοῦ Θεοῦ-Πατέρα28, ἄν καί βαστάζεται
στήν ἀγκάλη τῆς μητέρας.
Ἀλλά ἐμεῖς ἄς δοξάσουμε τήν ἔνσαρκη γέννηση τοῦ Κυρίου ἀπό τήν Παρθένο
καί τήν προσκύνησή του ἀπό ὅλη τήν κτίση, προσφέροντας ὁλόκληρη
τή ζωή μας, στόν Χριστό· στόν Ὁποῖο πρέπει ἡ δόξα στούς αἰῶνες
τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Το ειδαμε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά