Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Απριλίου 03, 2012

Η Ελλάδα μας .....











Την Ελλάδα ό Θεός την έχει σπίτι δικό Του.


 Ή Ελλάδα είναι το καλύτερο μέρος του κόσμου.


 Είμαστε ευλογημένοι.


 Αλλά οι κυβερνήτες τα μπερδεύουνε μερικές φορές.


 Οι κυβερνήτες πρέπει να είναι χριστιανοί εν 


έπιγνώσει, γιατί αλλιώς μπερδεύουν το κράτος.


Κατάληψις της Ελλάδος από ξένο κράτος δεν θα γίνει 



ποτέ! 


Τόση δύναμη δίνει στην Ελλάδα ό Κύριος τον καιρό 


του πολέμου, πού δεν λέγεται. 


Δεν θα έρθουν αυτοί μέσα.


 Το σώμα της Ελλάδος δεν μπορεί να το πάρει κανένα 


κράτος και να το πάει όπου θέλει.




Είναι από πάνω γραμμένα αυτά, δεν είναι από

ανθρώπους.

Να τι θα γίνει στο Αιγαίο και πότε σύμφωνα με τον Γέροντα Παΐσιο


Γέροντας Παΐσιος: Τι θα γίνει στο Αιγαίο και πότε!


Να τι θα γίνει στο Αιγαίο και πότε σύμφωνα με τον Γέροντα Παΐσιο


Διαβάστε μερικά εξόχως αποκαλυπτικά σημεία, από το 1992, που αφορούν τις σχέσεις με την Τουρκία, η οποία θα μας... επιτεθεί ύπουλα ως τα «Εξαμίλια».
Προβλέπονται διάφορα γεγονότα με χρονολογική σειρά που αφορούν σημερινά δεδομένα και εξελίξεις που 20 χρόνια πριν δεν είχαν ουδεμία βάση.

Πολλές από αυτές τις αποκαλύψεις και προφητείες που προείπε ο Γέροντας Παΐσιος εμπεριέχονται στο βιβλίο του Επισμηναγού ε.α. Νικολάου Ζουρνατζόγλου «Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης, 1924 – 1994» .

Ο Γέρων Παΐσιος για Τουρκία, Πόλη, Αιγαίο


-«Οι Τούρκοι τα κόλλυβα τα έχουν στη μέση τους. Θα πάθουν μεγάλο κακό. Τότε θα επέμβη από πάνω ο Ρώσος και θα γίνει όπως τα λέει η προφητεία του Αγίου Κοσμά. Οι μεγάλοι θα φροντίσουν… Την Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες πρέπει να τη φυλάξουν. Και, έτσι, ο Θεός θα τη χαρίσει σε μας. Θα μας βοηθήσει ο Θεός, γιατί είμαστε Ορθόδοξοι»… σελ. 410

-«Η Τουρκία θα διαλυθεί και, μάλιστα, θα τη διαλύσουν οι ίδιοι οι σύμμαχοι» Μάρτιος 1994, σελ. 412

-«Άντε, άντε, δε θα είμαι να σε καμαρώσω στην προέλαση, όταν θα προελαύνει ο ελληνικός στρατός για την Κωνσταντινούπολη» 1992, προς Αξκο της Π.Α., σελ. 413

- «Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είχε δίκιο που είπε για τα «Εξαμίλια», διότι τα «Εξαμίλια» δεν είναι ούτε χωριά, ούτε πόλεις, αλλά είναι τα έξι ναυτικά μίλια, η ζώνη των έξι μιλίων που περιβάλλει τα παράλια της Ελλάδας και κάθε νησί μας. «Εξαμίλι» είναι κάθε σημείο που απέχει έξι μίλια από τις ακτές της Ελλάδας, χερσαίες ή νησιωτικές. Εκεί, λοιπόν, θα γίνει εκείνο που είπε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός» σελ. 417

-«Όταν ο τουρκικός στόλος ξεκινήσει να κατευθύνεται κατά της Ελλάδος και φθάσει στα έξι μίλια, πράγματι θα καταστραφεί. Θα είναι η ώρα που θα έχουν τα κόλλυβα στο ζωνάρι τους. Αλλά, αυτό δε θα γίνει από εμάς. Αυτό είναι το θέλημα του Θεού. Το «Εξαμίλι» θα είναι η αρχή του τέλους…..Μετά θα αρχίσουν όλα τα γεγονότα, που θα καταλήξουν στο να πάρουμε την Πόλη…. Την Πόλη θα μας τη δώσουν….. Θα γίνει πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας.

Στην αρχή, οι Τούρκοι θα νομίσουν ότι νικάνε, αλλά αυτό θα είναι η καταστροφή τους. Οι Ρώσοι, τελικά, θα νικήσουν και θα πέσει η Πόλη στα χέρια τους. Μετά θα την πάρουμε εμείς…… Θα αναγκασθούν να μας τη δώσουν…» σελ. 417 - 418

-Οι Τούρκοι «θα καταστραφούν. Θα σβήσουν από το χάρτη, διότι είναι ένα έθνος, το οποίο δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού. Από τους Τούρκους το 1/3 θα πάει από όπου ξεκίνησαν, στα βάθη της Τουρκίας, το 1/3 θα σωθεί, διότι θα έχει εκχριστιανισθεί και το τελευταίο 1/3 θα σκοτωθεί στον πόλεμο αυτόν….» σελ. 418-419 σ.σ. πρόκειται για την γνωστή Προφητεία του Αγίου Κοσμά.

-«Δεν ήθελα τίποτα άλλο. Να με κρατούσε ο Θεός ακόμη λίγα χρόνια στη ζωή, για να έβλεπα την πατρίδα μου μεγαλωμένη. Θα μεγαλώσει…» σελ. 419

-«Η Τουρκία θα διαμελισθεί. Ο διαμελισμός αυτός σίγουρα μας ικανοποιεί και μας συμφέρει ως κράτος. Έτσι θ΄ απελευθερωθούν τα χωριά μας, οι αλύτρωτες πατρίδες. Η Κωνσταντινούπολη θα ελευθερωθεί, θα ξαναγίνει ελληνική. Θα ξαναλειτουργήσει η Αγία Σοφία» σελ. 422

-«Η Τουρκία θα διαμελισθεί σε 3-4 κομμάτια. Ήδη έχει αρχίσει η αντίστροφή μέτρηση. Εμείς θα πάρουμε τα δικά μας εδάφη, οι Αρμένιοι τα δικά τους και οι Κούρδοι τα δικά τους. Το κουρδικό θέμα έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτά θα γίνουν, όχι τώρα, αλλά σύντομα, όταν θα πάψει αυτή η γενιά που κυβερνάει την Τουρκία και θα αναλάβει νέα γενιά πολιτικών.

Τότε θα γίνει ο διαμελισμός της Τουρκίας. Πολύ σύντομα οι προσευχές που γίνονται κάτω από την επιφάνεια της γης, θα γίνονται επάνω στη γη και τα κεράκια που ανάβονται κάτω, θα ανάβονται επάνω (εννοούσε τους Κρυπτοχριστιανούς)….Πίστη και ελπίδα στο Θεό να υπάρχει και θα χαρούν πολλοί. Όλα αυτά θα γίνουν μέσα στα χρόνια αυτά. Έφτασε ο καιρός» σελ. 431

-«Οι Εγγλέζοι και οι Αμερικάνοι θα μας παραχωρήσουν την Κωνσταντινούπολη. Όχι γιατί μας αγαπάνε, αλλά γιατί αυτό θα συμπλέει με τα συμφέροντά τους» σελ. 432

-Οι Τούρκοι «θα κάνουν μόνο μία πρόκληση στην Ελλάδα, που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη. Και εμάς θα μας πιάσει πείνα. Θα πεινάσει η Ελλάδα. Και επειδή θα κρατήσει αυτή η μπόρα κάποιο διάστημα, μήνες θα είναι, “θα πούμε το ψωμί ψωμάκι”» σελ. 434 και άλλη φορά έλεγε … «Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργήτε. Κοντά σε σας, θα βοηθήσετε και κάποιον που δε θα έχει» σελ. 436

-«Όταν ακούσεις στην τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια, για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης) από 6 σε 12 μίλια, τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος. Ακολουθεί….Μετά την πρόκληση των Τούρκων, θα κατεβούν οι Ρώσοι στα Στενά. Όχι για να βοηθήσουν εμάς. Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα. Αλλά, χωρίς να το θέλουν, θα βοηθάνε εμάς. Τότε, οι Τούρκοι για να υπερασπισθούν τα Στενά, που είναι στρατηγικής σημασίας, θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα. Παράλληλα δε, θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη.

Όμως, θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης, συγκεκριμένα η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλα έξι – εφτά κράτη της ΕΟΚ, ότι η Ρωσία θα αρπάξει μέρη, οπότε θα πουν: “Δεν πάμε κι εμείς εκεί πέρα, μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι;” Όλοι, όμως θα κυνηγούν τη μερίδα του λέοντος. Έτσι θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο…..

Θα βγάλει η (ελληνική) κυβέρνηση απόφαση να μη στείλη στρατό. Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα. Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δε θα πάρει μέρος. Γιατί , όποιος πάρει μέρος σ΄ αυτόν τον πόλεμο (εν. τον ευρωπαϊκό), χάθηκε…»… 434

-«Οι Τούρκοι θα μας χτυπήσουν, αλλά η Ελλάδα δε θα πάθει μεγάλη ζημιά. Δε θα περάσει πολύς καιρός μετά την επίθεση των Τούρκων στη χώρα μας και τότε οι Ρώσοι θα κτυπήσουν τους Τούρκους και θα τους διαλύσουν. Όπως ένα φύλλο χαρτί που το χτυπάς και διαλύεται, έτσι και οι Τούρκοι θα διαλυθούν. Το 1/3 από αυτούς θα σκοτωθεί, το 1/3 θα εκχριστιανισθούν και το 1/3 θα πάει στην Κόκκινη Μηλιά. Η χρησιμοποίηση των νερών του Ευφράτη για αρδευτικά έργα από τους Τούρκους θα είναι μια προειδοποίηση ότι άρχισε η προετοιμασία του μεγάλου πολέμου που θα ακολουθήση» 1991, σελ. 439

-«Μετά τη διάλυση της Τουρκίας, η Ρωσία θα συνεχίσει τον πόλεμο μέχρι τον Περσικό Κόλπο και θα σταματήσουν τα στρατεύματά της έξω από την Ιερουσαλήμ. Τότε οι δυτικές δυνάμεις θα δώσουν προθεσμία στους Ρώσους για να αποσύρουν από τα μέρη αυτά τα στρατεύματά τους, τόσο χρόνο όσο χρειάζεται για να γίνουν τα λάχανα, δηλαδή 6 μήνες.

Η Ρωσία, όμως, δε θα αποσύρει τις δυνάμεις της. Και τότε οι δυτικές δυνάμεις θα αρχίσουν να συγκεντρώνουν στρατεύματα, για να επιτεθούν στους Ρώσους.

Ο Πόλεμος που θα ξεσπάσει θα είναι Παγκόσμιος και θα έχει ως συνέπεια να χάσουν οι Ρώσοι. Θα ακολουθήσει μεγάλη σφαγή. Οι μεγαλουπόλεις θα γίνουν παραγκουπόλεις. Εμείς, οι Έλληνες, δεν θα συμμετάσχουμε στον παγκόσμιο πόλεμο.» σελ. 440 - 441

-«Η διοίκηση της Πόλης , από μας, θα είναι και στρατιωτική και πολιτική»!!! 1991, σελ. 435

-«Εσύ (είπε σε νεαρό φοιτητή του Πολυτεχνείου Ξάνθης), σαν πολιτικός μηχανικός, θα συμβάλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης, γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί από την αρχή» σελ. 435

Μια νυχτα μαζι με τους αστεγους


Βρεθήκαμε δίπλα στους ανθρώπους που έπεσαν θύματα της κρίσης και της ανεργίας, με αποτέλεσμα να κοιμούνται στον δρόμο

Αστεγοι και άποροι βρίσκουν μία χείρα βοηθείας στα συσσίτια

 

Αστεγοι και άποροι βρίσκουν μία χείρα βοηθείας στα συσσίτια

«Με λένε Λέων και είμαι άστεγος»... Λέων, όπως λιοντάρι, μας λέει ο 64χρονος με την άσπρη γενειάδα και το πλατύ χαμόγελο. Εμενε σε ένα δυάρι στην οδό Ιθάκης. Πριν από επτά μήνες αναγκάστηκε να... μετακομίσει σε ένα παγκάκι της Πλατείας του Αγίου Παντελεήμονα. «Επεσε η δουλειά, σχεδόν μηδενίστηκε. Αρχισα να χρωστάω νοίκια, τελειώσανε τα έτοιμα και βρέθηκα στον δρόμο. Ετσι δεν γίνεται συνήθως;»

Τον συναντάμε στην Πλατεία Κλαυθμώνος, νύχτα Παρασκευής, στο «Sleep out» ή αλλιώς «Κοιμηθείτε έξω» της ΜΚΟ «Κλίμακα», μια εκδήλωση συμπαράστασης στους άστεγους συμπολίτες μας που διαρκώς αυξάνονται. «Η φτώχεια και η κρίση δεν κάνουν διακρίσεις. Στην Ελλάδα των μνημονίων, της οικονομικής ύφεσης, της ανεργίας και των μέτρων λιτότητας ο μέσος Ελληνας κινδυνεύει να βρεθεί άστεγος», σημειώνει η Αντα Αλαμάνου, υπεύθυνη του Κέντρου Στήριξης Αστέγων της «Κλίμακας».

Ο πληθυσμός των αστέγων σε όλη την Ελλάδα δεν αλλάζει μόνο ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά. Αλλάζει το προφίλ όσων αναγκάζονται να κοιμηθούν στον δρόμο ή σε ακατάλληλες συνθήκες στέγασης. «Ανθρωποι που είχαν έναν οργανωμένο τρόπο ζωής και δεν είναι χρήστες ή ψυχασθενείς, βρίσκονται στον δρόμο λόγω της κρίσης και της ανεργίας», προσθέτει η κ. Αλαμάνου.

Ο 64χρονος Λέων μπήκε πριν από επτά μήνες στην κατηγορία των «νεοάστεγων»

Ο 64χρονος Λέων μπήκε πριν από επτά μήνες στην κατηγορία των «νεοάστεγων»
Η κατάσταση δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού τονίζουν οι ειδικοί της «Κλίμακας», επισημαίνοντας πως οι πρόσφατα εξαγγελθείσες νομοθετικές ρυθμίσεις πρέπει να ξεφύγουν από την εμμονή των... φιλανθρωπικού τύπου υπηρεσιών. Οσο για το μείζον ζήτημα της χαρτογράφησης, η «Κλίμακα» εγκαινιάζει αμέσως την τηλεφωνική γραμμή 10520, όπου θα μπορούν να καταγράφονται οι άστεγοι σε όλη την Ελλάδα και να ενημερώνονται για τις υπηρεσίες στήριξής τους.
ΛΕΩΝ Ο ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ
Στο παγκάκι λίγο πριν από τη σύνταξη
Ο Λέων βρέθηκε στον δρόμο στα 64, έναν χρόνο πριν βγει στη σύνταξη. Εμενε σε ένα δυάρι στην οδό Ιθάκης και δούλευε ως αγιογράφος. Η δουλειά του πήγαινε μια χαρά, είχε παραγγελίες και αρκετά ένσημα για να βγει στη σύνταξη. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια όλα ανατράπηκαν.
Στα παιδιά μου τους λέω πως με φιλοξενούν. Κάνω διπλή ζωή, εγώ που δεν έλεγα ποτέ ψέματα» τονίζει ο Δημήτρης
Στα παιδιά μου τους λέω πως με φιλοξενούν. Κάνω διπλή ζωή, εγώ που δεν έλεγα ποτέ ψέματα» τονίζει ο Δημήτρης
Πριν από επτά μήνες μπήκε στην κατηγορία των «νεοαστέγων» και για 45 ημέρες βρέθηκε να κοιμάται σε ένα παγκάκι, στην πλατεία του Αγ. Παντελεήμονα. «Ευτυχώς δεν με ενόχλησε κανείς. Ούτε χρήστες ούτε αλκοολικοί, ούτε Αστυνομία. Η εξυπνάδα μου ήταν ότι διάλεξα ένα παγκάκι λουσμένο στο φως, ακριβώς κάτω από έναν στύλο».
Πόσο δύσκολο ήταν να βρεθεί στα 64 στον δρόμο; «Λόγω του χαρακτήρα μου, όχι και τόσο. Σκέφτηκα ότι θα μείνω εδώ και θα δω τι θα κάνω. Αν το μυαλό του ανθρώπου λειτουργεί σωστά, το σώμα μπορεί να αντέξει πολλά πράγματα».
Είναι διαζευγμένος κι έχει δυο παιδιά που τον βοηθάνε -μας λέει- όσο μπορούν, υλικά και ηθικά. Τώρα κοιμάται στον ξενώνα της «Κλίμακας» και έχει δύο σχέδια. Να βρει μια οποιαδήποτε δουλειά και να πάρει τη σύνταξή του.
«Εχω ασφάλιση 29 ετών ως ιδιωτικός υπάλληλος και άλλα πέντε στο Ταμείο Εμπόρων. Θα μπορούσα να είχα πάρει στα 60 μειωμένη, αλλά τότε δούλευα μια χαρά. Τα τελευταία δύο χρόνια έπεσε η δουλειά». Θα ψηφίσει στις προσεχείς εκλογές, αν και δηλώνει πολύ θυμωμένος με τους πολιτικούς. «Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα τους πετάξει το αβγό, αλλά είμαι πολύ θυμωμένος. Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι μια χώρα, όχι πλούσια, αλλά ανθρώπινη, με συντάξεις και μισθούς αξιοπρεπείς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Είδα τον εαυτό μου να γίνεται αγρίμι
Εναν χρόνο και κάτι μήνες -όπως μας λέει- κοιμάται κάτω από μια γέφυρα στο Ρουφ, μαζί με άλλα πέντε άτομα. Ο Δημήτρης Χ. είναι 49 ετών, διαζευγμένος, άνεργος και νεοάστεγος. «Τον τελευταίο χρόνο έχει αλλάξει η ζωή μου. Συνάντησα έναν Δημήτρη που δεν τον ήξερα. Ενα αγρίμι». Εχει νιώσει πολλές φορές κίνδυνο με κλεφτρόνια και άλλους ανθρώπους της νύχτας.
Πότε φοβήθηκε πιο πολύ; «Μια νύχτα που είχαν ραντεβού δύο ομάδες χούλιγκαν στη γέφυρα για ξύλο κι εγώ βρέθηκα στη μέση». Στον δρόμο έχει γνωρίσει ανθρώπους που δεν το περίμενε ότι θα ήταν άστεγοι.
Πριν έμενε στο Αιγάλεω. Τώρα, ψάχνει κάθε μέρα για δουλειά. Και στους δικούς του λέει ψέματα. Εχει δύο παιδιά. Η κόρη του, λέει, σπουδάζει ιατροδικαστής και ο γιος του τελειώνει τώρα το Λύκειο. «Τους λέω πως με φιλοξενούν. Κάνω διπλή ζωή, εγώ που δεν έλεγα ποτέ ψέματα. Δεν ξέρω αν ξέρεις το βιβλίο ''Dr Jekyll and Mr Hyde''. Ετσι».
  • 7η η Ελλάδα σε ποσοστό φτωχών και κοινωνικά αποκλεισμένων στην ΕΕ των 27 χωρών
  • 27,7% των Ελλήνων ζουν στα όρια της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού
  • 1 στους 7 πολίτες της Αθήνας τρώει στα συσσίτια
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ

Δευτέρα, Απριλίου 02, 2012

Γέροντας Γαβριήλ, ο δια Χριστόν σαλός από την Γεωργία, περί εσχάτων και Αντιχρίστου


Ο20120330-185046.jpg


Ο Γέροντας Γαβριήλ ο διά Χριστόν σαλός (1929-1995), πλήρης χαρισμάτων του Αγίου
Πνεύματος, απολάμβανε μεγάλου σεβασμού στη...
Γεωργία. Μαρτυρίες για την αγιότητά του
δίνουν σε ένα μικρό βιβλίο Μητροπολίτες, ηγούμενοι, ηγουμένισσες, μοναχοί, ιερείς και λαϊκοί.

Ο Γέροντας ήταν ασυμβίβαστος μέ κάθε αντίχριστη πολιτική και πρακτική. Την
Πρωτομαγιά του 1965 έκαψε ένα 12μετρο πορτρέτο του Λένιν που κρεμόταν στο κτίριο
του ανωτάτου Σοβιέτ στην Τιφλίδα, πρωτεύουσα της Γεωργίας. Συνελήφθη από την Κα-
Γκε-Μπέ.
Στην ερώτηση του ανακριτή γιατί το έκανε απάντησε: Το έκανα γιατί δεν είναι
δυνατόν να λατρεύουμε έναν άνθρωπο. Εκεί, στη θέση του πορτρέτου του Λένιν, πρέπει
να κρεμάσετε την εικόνα της σταυρώσεως του Χριστού. Γιατί γράφετε “Δόξα στο Λένιν”;
Πρέπει να γράψετε: «Δόξα στον Κύριο Ιησού Χριστό». Μετά από αυτό τον έκλεισαν σε
ψυχιατρική κλινική όπου διέγνωσαν σχιζοφρένεια!Παραθέτουμε στη συνέχεια μερικές από τις νουθεσίες του Γέροντος προς τα
πνευματικά του τέκνα περί των εσχάτων και του Αντιχρίστου.
Δίδασκε ο στάρετς: «Στους εσχάτους καιρούς τους ανθρώπους θα τους σώσουν
η αγάπη, η ταπείνωση και η καλοσύνη. Η καλοσύνη ανοίγει τις πύλες του Παραδείσου, η
ταπείνωση οδηγεί μέσα σ’ αυτόν, αλλά η αγάπη εμφανίζει τον Θεό».
Όλους όσους πήγαιναν σ’ αυτόν για ευλογία, τους παρακαλούσε κλαίγοντας:
«Να κάνετε το καλό για να σας σώσει η καλοσύνη σας. Η γη κατά το ήμισυ έγινε Άδης. Ο
Αντίχριστος στέκεται στην πόρτα και δεν τη χτυπά απλώς, αλλά ορμά μέσα. Εσείς θα τον
δείτε τον Αντίχριστο. Θα προσπαθήσει να βασιλεύσει σε όλο τον πλανήτη. Παντού θα
γίνονται διωγμοί… Μη μένετε χώρια. Κρατηθείτε μαζί, δέκα – δεκαπέντε μαζί. Βοηθάτε ο
ένας τον άλλο».
«Στους έσχατους χρόνους να μην κοιτάτε τον ουρανό: Μπορεί να πλανηθείτε
από τα ψευδοσημεία που θα παρουσιάζονται εκεί. Θα εξαπατηθείτε και θα
απωλεσθείτε»…
«Θα βάλουν το χάραγμα του Αντιχρίστου στο χέρι και το μέτωπο. Τα διάφορα προϊόντα δεν μπορούν να σας προκαλέσουν βλάβη. Έστω κι αν βάζουν σ’ αυτά τον αριθμό του
Αντιχρίστου, αυτό δεν είναι ακόμη το χάραγμα. Πρέπει να λέτε το «Πάτερ ημών», να κάνετε το
Σταυρό σας και η τροφή σας θα αγιάζεται».
«Στα χρόνια του Αντιχρίστου οι άνθρωποι θα περιμένουν τη σωτηρία από το
Διάστημα! Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο τέχνασμα του Διαβόλου. Η ανθρωπότητα θα
ζητάει βοήθεια από τους εξωγήινους, χωρίς να γνωρίζει ότι αυτοί στην πραγματικότητα
είναι δαίμονες».
Ρώτησαν το στάρετς αν μπορεί κανείς να κλέψει τροφή, όταν δε θα μπορεί να
την αγοράσει. Απάντησε έτσι:
«Αν κλέψεις, θα παραβείς μία από τις δέκα εντολές. Όποιος ενεργεί έτσι, ακόμη
κι έτσι δέχεται τον Αντίχριστο. Ο πιστός άνθρωπος πρέπει να ελπίζει στο Θεό».
«Ο Κύριος στους εσχάτους χρόνους θα ενεργεί τέτοια θαύματα, ώστε ένα
φυλλαράκι από το δέντρο θα φθάνει για τροφή ενός μηνός. Στ’ αλήθεια. Ο πιστός
άνθρωπος θα σταυρώνει τη γη και εκείνη θα του δίνει ψωμί».«Αν βιάσουν ένα κορίτσι, το διακορεύσουν χωρίς τη θέλησή του, αυτό ενώπιον του
Θεού θα παραμείνει παρθένος. Έτσι θα γίνει και με το χάραγμα του Αντιχρίστου. Αν
δώσουν το χάραγμα ενάντια στη θέληση του ανθρώπου, αυτό δεν θα ενεργεί πάνω του».
«Στο Ευαγγέλιο είναι γραμμένο ότι παντού θα γίνονται διωγμοί αλλά και θλίψη σε όποιον
προδίδει το Ευαγγέλιο. Θα έρθει καιρός που θα είναι απαραίτητο να φύγετε στα βουνά,
μόνο να μην το κάνετε ένας-ένας. Ομαδικά να φεύγετε στα βουνά και τα δάση. Για τους
πιστούς χριστιανούς η μεγαλύτερη θλίψη θα είναι ότι αυτοί θα φεύγουν στο δάσος αλλά
οι κοντινοί τους άνθρωποι θα δέχονται το χάραγμα του Αντιχρίστου».
«Στους εσχάτους χρόνους οι οπαδοί του Αντιχρίστου θα πηγαίνουν στην εκκλησία,
θα βαπτίζονται, θα κηρύττουν για τις ευαγγελικές εντολές. Όμως μην τους πιστεύετε.
Αυτοί δεν θα έχουν τα καλά έργα. Μόνο από τα καλά έργα μπορεί κάποιος να
αναγνωρίσει τον αληθινό χριστιανό».Όσα γράφει ο Γέροντας δεν πρέπει να μας δημιουργούν άγχος και υπερβολική
ανησυχία αλλά αντίθετα να μας οπλίζουν με πίστη και υπομονή και να μας ενθαρρύνουν σε
περισσότερη προσευχή και προσοχή στη ζωή μας. Και, εννοείται, δεν πρέπει να παραιτηθούμε,
όσο ακόμη μας παίρνει, από τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά μας, την εργασία μας και τη
φροντίδα των γονέων και παιδιών μας.

Το Οσφράδιον – Ηλίας Γ. Σκόνδρας


Δέν ὑπάρχει εγκώμιο που να ταιριάζει στο πρόσωπο και στο έργο  της Υπεραγίας Θεοτόκου κα να μη το έχουν χρησιμοποιήσει  οι ιεροί υμνογράφοι στην  ακολουθία του Ακαθίστου Υμνου.Ακούμε να  χαρακτηρίζουν τη Μητέρα του Θεού με αναρίθμητες συμβολικές λέξεις ή φράσεις, όπως παράδεισον, αστέρα, λιμένα, πόλιν, βάθος, ύψος, στολήν, στοργήν, ιλαστήριον του κόσμου  κ.ά.Ένα ασυνήθιστο εγκώμιο που επέλεξαν για την Παναγία μας είναι  το οσφράδιον, που σημαίνει άρωμα ή ευωδία  και απαντάται σε τροπάριο του κανόνος ως εξής: Χαίρε [η τέξασατο οσφράδιον του πάντων Βασιλέως. Μεταφράζεται  με δύο τρόπους: Χαίρε συ που γέννησες την ευωδία του Βασιλιά του σύμπαντος ή Χαίρε συ που είσαι η ευωδία του Βασιλιά του σύμπαντος. Και οι δύο αποδόσεις είναι ορθές, διότι σύμφωνα με την πρώτη οσφράδιο με την απόλυτη έννοια είναι ο Κύριος, ο Υιός και Λόγος του Θεού, που αποτελεί την υπέρτατη πνευματική ευωδία. Σύμφωνα με τη δεύτερη οσφράδιο είναι η Παναγία μας, η οποία μπροστά στο Θεό είναι μοναδική ευωδία, καθότι η Παρθένος Μαριάμ είναι η αγιωτέρα ανθρωπίνη ύπαρξη και αναδίδει ασύγκριτο άρωμα αρετής.
Σε τι χρησίμευε το οσφράδιο και  πώς εφαρμόζεται στη Μητέρα του Θεού;Το οσφράδιο (από την όσφρηση και το οσφραίνομαι) είναι δυνατή αρωματική ουσία, την οποία χρησιμοποιούσε ο αυτοκράτορας, για να μπορεί να εισέρχεται στο ιπποφόρβιο(=στάβλος αλόγων) και να αντέχει την αφόρητη μυρωδιά αυτού του χώρου-1. Έτσι και η Υπεραγία Θεοτόκος χρησίμευσε ως οσφράδιο-πολύτιμο άρωμα, προκειμένου ο Κύριός μας να εισέλθει στον κόσμο μας, ο οποίος ιδιαίτερα την εποχή εκείνη θύμιζε στάβλο με έντονη τη δυσοσμία της αμαρτίας.Μήπως και το σπήλαιο της Γεννήσεως με το σταύλο των αλόγων ζώων δεν μας παραπέμπει στην αποπνικτική ατμόσφαιρα , την οποία δημιουργούν τα ζωώδη ένστικτα των ανθρώπων και την οποία ήρθε να καθαρίσει ο Λυτρωτής του κόσμου με το άρωμα της αγιότητος;
Τι πρόσεξε η Παναγία μας και έγινε το μυροδοχείο που γέμισε από το μύρο της θεότητος;Η Παναγία Παρθένος πρόσεξε να κρατήσει καθαρή την ψυχή της. Δεν επέτρεψε στο ρυπαρό περιβάλλον της Ναζαρέτ να κηλιδώσει την άσπιλη και αμόλυντη ζωή της. Ποτισμένη από το Πνεύμα του Θεού σκόρπιζε την αγιότητα σε κάθε στιγμή μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες. Εκεί, όπου την έβαλε ο Θεός , άνθισε και ευωδίασε.Αυτό το σημείο μας επισημαίνει ότι δεν φταίει το περιβάλλον για τις πτώσεις μας, αλλά η προαίρεσή μας. Όταν δεν αγρυπνούμε, και σε λιμάνι να είμαστε, μπορεί να υποστούμε ναυάγιο. Οι πρωτόπλαστοι βρέθηκαν στο καλύτερο δυνατό περιβάλλον και όμως αμάρτησαν.  Ενώ για την Υπεραγία Θεοτόκο  ισχύει ο λόγος του Μ. Βασιλείου: ‘’Δεν είχε εκείνη η γενεά των ανθρώπων κανέναν ισάξιο με την καθαρότητα της Μαρίας, για να δεχθεί την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος». Γι αυτό τη διάλεξε ο Κύριος να την κάνει Μητέρα του.Γι αυτό την τιμούν οι αιώνες ως  «οσμή της Χριστού ευωδίας», ως «σεπτό σκήνωμα της ευωδίας» ,ως «θυμίαμα εύοσμον’’ και «μύρον πολύτιμον».
Εμείς μπορούμε να γίνουμε ευωδία Χριστού;Πρώτα-πρώτα η προσευχή, όταν αναπέμπεται από ψυχή καθαρή από τη δυσωδία της αμαρτίας και γεμάτη από την ευωδία της αρετής, κατευθύνεται ως θυμίαμα ενώπιον του Θεού και  η ζωή του προσευχομένου αναδίδει την ευωδία της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος. Ο Ιερός Χρυσόστομος λέγει: «Ψυχή, μη κινούσα εαυτήν εις προσευχήν, νεκρά, αθλία και δυσώδης εστί».Έπειτα, ευωδία Χριστού γίνεται ο άνθρωπος με τα έργα αγάπης, τα δάκρυα της μετανοίας, το αίμα της θυσίας και ειδικά για την εποχή μας τα ευπρεπή και τα οικοδομητικά λόγια ,γιατί σήμερα περίσσευσε η αργολογία, η αισχρολογία,η χυδαιολογία. Ζούμε μέσα στις αναθυμιάσεις από τη μόλυνση του πνεύματος  και προσδοκούμε μια κοινωνία και επικοινωνία με άρωμα Θεού. Ο Άδελφόθεος Ιάκωβος επισημαίνει: «ει τις εν λόγω ου πταιει, ούτος τέλειος ανήρ».Εκεί όμως όπου οσφραινόμαστε ασύγκριτη οσμήν ευωδίας Χριστού,είναι η Θεία Λειτουργία, κατά την οποία ο Φιλάνθρωπος Θεός,αφού δέχθηκε  τα τίμια δώρα στο άγιο και υπερουράνιο και πνευματικό Του θυσιαστήριο ως οσμή ευωδίας πνευματικής, παρακαλούμε να στείλει πίσω σε μας τη θεία χάρη και τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος. Όσοι συμμετέχουν στη Θεία Λειτουργία και πολύ περισσότερο δέχονται μέσα τους το πιο ευωδιαστό μύρο, τον Κ.Η.Ι.Χ., αυτοί  μεταφέρουν στο περιβάλλον τους την ευωδία  του Μυστηρίου και παραδειγματίζουν με τρόπο αισθητό τους άλλους2.Το κείμενο αυτό για το οσφράδιο δεν θα μπορούσε να επισφραγισθεί καλύτερα παρά με τον κατασκηνωτικό ύμνο που ζητεί μεταξύ άλλων: της Λατρείας θυμίαμα η κάθε στιγμή και ο Μεγάλος Πατέρας όλους μας ευλογεί. Ανοικτές οι καρδιές μας στη δροσιά του ουρανού κι έγινε η ζωή μας ΕΥΩΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Ηλίας Γ. Σκόνδρας
1.      Το οσφράδιο ήταν χρήσιμο και στην ιατρική, για να συνεφέρουν τους λιποθυμισμένους. Και αυτή η χρήση λαμβάνει συμβολικό χαρακτήρα, διότι ο Κύριος ως οσφράδιο ζωοποιεί και ανορθώνει τη λιποθυμισμένη από την αμαρτία ψυχή.
2.      O Άγιος Αχμέτ, που η εκκλησία μας εορτάζει στις 24 Δεκεμβρίου, πίστεψε από την ευωδία που ανέδιδε μια  χριστιανή υπηρέτριά του μετά από κάθε Θεία Λειτουργία.

Οι θλίψεις των πιστών (+Διονυσίου, Μητροπ. Σερβίων και Κοζάνης)



«Υπέρ του ρυσθήναι ημάς από πάσης θλίψεως, οργής, κινδύνου και ανάγκης, του Κυρίου δεηθώμεν».
Για να γλυτώσουμε από κάθε θλίψη, οργή, κίνδυνο και ανάγκη, ας παρακαλέσουμε τον Κύριο.
Η θεία Λειτουργία είναι η πράξη που εκφράζει την Εκκλησία, είναι η ίδια η Εκκλησία. Εκκλησία θα πει σύναξη, κοινωνία ανθρώπων «ομοθυμαδόν» συναγμένων, μια συνέλευση δηλαδή προσώπων με την ίδια πίστη, με το ίδιο φρόνημα και με τήν ίδια προσδοκία. Αυτά βέβαια τα ξαναείπαμε, μα είναι ανάγκη να τα επαναλαμβάνουμε, για να στερεωθεί μέσα μας η σωστή γνώμη και η αλήθεια για την ευχαριστιακή σύναξη και για την Εκκλησία. Και μάλιστα για να ξεκαθαρίσουμε στη σκέψη μας πως η θεία Λειτουργία δεν είναι ξεχωριστή για τον καθέναν υπόθεση, αλλά ένωση και κοινωνία των ανθρώπων με το Θεο και μεταξύ τους. Η δέηση «Υπέρ του ρυσθήναι ημάς…» αναφέρεται βέβαια στην περίπτωση του κάθε πιστού, αλλά δεν λέγεται για τον καθένα χωριστά. Γιατί στην Εκκλησία υπάρχουν ιδιαίτερα πρόσωπα, αλλά όχι μεμονωμένα άτομα. «Ουδείς γαρ ημών εαυτώ ζη» γράφει ο Απόστολος, που θα πει πως κανένας δεν ζει μόνος του και για τον εαυτό του.
Η θεία Λειτουργία δεν γίνεται, για να σταθεί ο καθένας μέσα στην Εκκλησία σαν μόνος του και να προσευχηθεί ατομικά για τη δική του περίπτωση. Αυτό είναι κάτι ολωσδιόλου διαφορετικό και αντίθετο απ’ ό,τι θέλει να πει Εκκλησία και σύναξη και Λειτουργία. Η Εκκλησία είναι σώμα, το σώμα του Χριστού. Σ’ αυτό το σώμα ο Χριστός είναι η κεφαλή κι εμείς τα μέλη του σώματος. Ούτε η κεφαλή χωρίς το σώμα ούτε το σώμα χωρίς την κεφαλή·  ούτε όλο το σώμα ένα μέλος ούτε το κάθε μέλος όλο το σώμα. Η εικόνα του σώματος, καθώς την περιγράφει ο μεγάλος Απόστολος στις επιστολές του, περισσότερο από κάθε άλλο μας δίνει να εννοήσουμε το μυστήριο της Εκκλησίας, που στην πράξη και στην ζωντανή έκφρασή του είναι η θεία Λειτουργία.
Αυτό που γράφει ο Απόστολος, ότι «υμείς έστε σώμα Χριστού και μέλη εκ μέρους», το καταλαβαίνουμε και το ζούμε στη θεία Λειτουργία, στη σύναξη της Εκκλησίας, όπου όλοι μαζί είμαστε μια κοινωνία πιστών κι ο καθένας ένα ξεχωριστό πρόσωπο. Όχι άτομο, γιατί τα άτομα δεν κάνουν κοινωνία, αλλά πρόσωπο. Αλλά ακριβώς μόνο σε μια κοινωνία προσώπων μπορεί να συμβαίνει εκείνο πάλι που γράφει ο Απόστολος, αυτό δηλαδή που συμβαίνει και στο ανθρώπινο σώμα, όπου «είτε πάσχει εν μέλος συμπάσχει πάντα τα μέλη, είτε δοξάζεται εν μέλος, συγχαίρει πάντα τα μέλη». Η σχέση των μελών στο σώμα της Εκκλησίας είναι συμμετοχή του ενός στη ζωή του άλλου, ενότητα ζωντανή και κοινωνία πραγματική· όχι ομαδική και συλλογική, αλλά προσωπική. Δεν είναι αδιάφορη στον έναν η κατάσταση του άλλου, αλλά ο ένας πονάει ή χαίρει για τον άλλον, κι όλοι μαζί χαίρουν ή πονάνε ο καθένας μ’ έναν δικό του και προσωπικό τρόπο για το σώμα του.
Όλα αυτά θέλουν να μας πουν πως η δέηση της θείας Λειτουργίας «Υπέρ του ρυσθήναι ημάς…» είναι η δέση, που εκφράζει την πνευματική και προσωπική ενότητα των μελών στο σώμα της Εκκλησίας. Στη θεία Λειτουργία δεν προσευχόμαστε ιδιωτικά, ο καθένας για τον εαυτό του έξω από το σώμα της Εκκλησίας, αλλά ο καθένας ενώνοντας τη φωνή του και τη δέησή του σε μια φωνή και σε μια δέηση μέσα στην ιερή μας σύναξη. Μέσα σε μια ορχήστρα το κάθε όργανο έχει τη δική του φωνή και το μέρος του, μα κανένα όργανο δεν παίζει για τον εαυτό του. Η λατρεία στη θεία Λειτουργία ξεκινάει μέσ’ από την ψυχή του καθενός, και αναφέρεται στο Θεό «εν ενί στο­μάτι και μιά καρδία». Αυτό είναι η κοινωνία των προσώπων και η ενότητα στο σώμα της Εκκλησίας.
Τα τελευταία λόγια του Ιησού Χριστού στην τελευταία ομιλία προς τους μαθητές του, ύστερα από το μυστικό δείπνο είναι αυτά· «Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε· εγώ νενίκηκα τον κόσμον». Στον κόσμο θα έχετε θλίψη, αλλά κάνετε θάρρος· εγώ έχω νικήσει τον κόσμο. Η θλίψη, ο κίνδυνος, η ανάγκη είναι, θα λέγαμε, ο κλήρος του ανθρώπου σε τούτον εδώ τον κόσμο. Γιατί ο Ιησούς Χριστός δεν είπε πως νίκησε τη θλίψη, αλλά τον κόσμο. Η θλίψη, ο κίνδυνος και η ανάγκη μένουν, είναι η εναντίωση και ο πειρασμός, με τον οποίον παλεύουμε διαρκώς. Αυτί» εννοούσε ο Ιησούς Χριστός, όταν πάλι είπε σε άλλη περίπτωση ότι «η βασιλεία του Θεού βιά­ζεται και βιασταί αρπάζουσιν αυτήν». Σ’ όλη του τη ζωή ο πιστός παλεύει, όπως όλη τη νύχτα πάλευε ο Ιακώβ με τον άγγελο του Θεού. Όλη η άξια μας κι όλη η δόξα μας είναι σ’ αυτή την πάλη, για να γίνουμε καλύτεροι, για να πάρουμε, καθώς γράφει ο Απόστολος, το βραβείο της «άνω κλήσεως». Ο απόστολος Ιάκωβος αρχίζει να γράφει την επιστολή του με αυτά τα λόγια· «Πάσαν χαράν ηγησασθε, αδελφοί μου, όταν πειρασμοίς τιεριπέσητε ποικίλοις,,.», δηλαδή, να το έχετε, αδελφοί μου, μεγάλη σας χαρά, όταν πέσετε σε διάφορες δοκιμασίες. Και λίγο παρακάτω γράφει πάλι, σαν για να το εξηγήσει· «Μακάριος ανήρ ος υπομένει πειρασμόν ότι δόκιμος γενόμενος λήψεται τον στέφανον της ζωής, ον επηγγείλατο ο Κύριος τοις αγαπώσιν αυτόν»· δηλαδή, χαρά στον άνθρωπο που αντέχει σε δοκιμασία, γιατί όταν δοκιμαστεί και φανεί άξιος θα λάβει το στεφάνι της ζωής, που υποσχέθηκε ο Κύριος σ’ εκείνους που τον αγαπούν.
Στην θλίψη, στον κίνδυνο και στην ανάγκη πρέπει να προσθέσουμε και την δίκαιη οργή του Θεού. Αλλά όλα αυτά που δυσκολεύουν και απειλούν τη ζωή μας, δεν είναι παρά τα παιδαγωγικά μέσα της αγάπης του Θεού, που δεν αφήνει τον πιστό άνθρωπο να δοκιμασθεί παραπάνω από την αντοχή του, αλλά μαζί με τον πειρασμό κάθε φορά του δίνει και την αντοχή «του δύνασθαι υπενεγκείν», να μπορεί να τον σηκώσει. Αυτό ακριβώς παρακαλούμε και δεόμαστε, όχι να πάρει τη θλίψη από πάνω μας, αλλά να μας δώσει τη δύναμη να την σηκώσουμε. Να μη μας δοκιμάσει παραπάνω απ’ ό,τι μπορούμε και να μην αφήσει την οργή του επάνω μας όσο μας αξίζει.
Η δέηση «Υπέρ του ρυσθήναι ημάς…» είναι η ίδια με τα δύο τελευταία αιτήματα στο «Πάτερ ημών…». Κάθε μέρα το λέμε στη προσευχή μας· «μη εισενέκκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού»· μην αφήνεις να μπούμε σε πειρασμό, αλλά γλύτωσέ μας από τον πονηρό. Πονηρός είναι το πνεύμα του κακού, ο διάβολος, που πάντα αντιστρατεύεται και πολεμά τη σωτηρία του ανθρώπου. Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής σχετικά με τον πειρασμό λέει τα εξής· «Ο πειρασμός διττός· ο μεν ενήδονος, ο δε ενώδυνος. Και ο μεν εκούσιος, γεννήτωρ πα­θών· ο δε ακούσιος, αναιρέτης κακών». Δηλαδή· ο πειρασμός που βρίσκει τον άνθρωπο είναι δυο ειδών· ένας πειρασμός γεννά ευχαρίστηση κι άλλος πειρασμός φέρνει πόνο. Ο πρώτος είναι με τη θέληση του ανθρώπου και είναι εκείνος που γεννά τα πάθη· ο δεύτερος είναι χωρίς τη θέληση του ανθρώπου και είναι εκείνος που λυτρώνει και εξαγνίζει. Ο πειρασμός και η δοκιμασία είναι ένα πολύ κρίσιμο σημείο στη ζωή των πιστών, χρειάζεται να είναι ο πιστός οπλισμένος με πολλή εμπιστοσύνη στο Θεό, για να αντέξει στον πειρασμό. Το πιο ζωντανό παράδειγμα στη θεία Γραφή είναι το παράδειγμα του Αβραάμ, που η αντοχή του ξεπερνάει την αντοχή κάθε Αγίου. Γιατί όλοι οι Άγιοι κάθε καιρού σήκωσαν και σηκώνουν πειρασμό και δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται σαν το χρυσάφι και το ασήμι στη φωτιά και το καμίνι των θλίψεων.
Η θλίψη, ο κίνδυνος, η ανάγκη είναι ο πειρασμός και η δοκιμασία του πιστού. Ο άνθρωπος του Θεού δεν βάζει μόνος του τον εαυτό του σε πειρασμό και δεν προκαλεί την οργή του Θεού. Μα όταν τον βρει ο πειρασμός, τον σηκώνει και παρακαλεί το Θεό να τον βοηθήσει, κι αν είναι για την οργή του να την σταματήσει. Προσέχει «μήποτε οργισθεί Κύριος». Μα πόσο να προσέξει ο αδύνατος άνθρωπος; Πόσο να σηκώσει τη θλίψη του και τις ανάγκες του βίου; Πώς να ξεφύγει τόσους κινδύνους, που τον απειλούν; Γι’ αυτό προσεύχεται και δέεται. Όχι τόσο μόνος του, αλλά «εν εκκλησία λαού»} στη σύναξη της Εκκλησίας, στη θεία Λειτουργία. Γιατί πιστεύει, καθώς τον έμαθε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ότι ο Θεός καλύτερα μας ακούει, όταν προσευχόμαστε όλοι μαζί στην Εκκλησία παρά όταν ο καθένας απομονώνεται και προσεύχεται μόνο για τον εαυτό του. Οι δεήσεις της θείας Λειτουργίας είναι κοινές· παρακαλούμε όχι μόνο όλοι μαζί, αλλά και όλοι για όλους· «Υπέρ του ρυσθήναι ημάς από πάσης θλίψεως, οργής, κινδύνου και ανάγκης…». Αμήν.
(+Διονυσίου, Μητροπ. Σερβίων και Κοζάνης, «Η Θεία Λειτουργία», εκδ. Αποστ. Διακονίας) 

Ποιους πολεμάει περισσότερο ο διάβολος;



Όλους τους ανθρώπους τους πολεμάει ο διάβολος, γιατί όλους θέλει να τους κολάσει. Αλλά περισσότερο πολεμάει τους ενάρετους, αυτούς που αγωνίζονται με πόθο «τον καλό αγώνα της πίστεως» (βλ. Α΄ Τιμ. ς΄ 12), αυτούς που έχουν καρπούς πνευματικούς. Όπως τα παιδιά πετούν πέτρες στις καρυδιές που έχουν καρύδια, έτσι και ο διάβολος πετροβολάει αυτούς που έχουν καρπούς πνευματικούς. Κι όπως ο κλέφτης πηγαίνει να κλέψει εκεί όπου υπάρχουν θησαυροί υλικοί, έτσι κι ο διάβολος πηγαίνει να κλέψει εκεί όπου υπάρχουν θησαυροί πνευματικοί.
Ο ιερός Χρυσόστομος σημειώνει ότι «ο κλέπτης ουκ έρχεται όπου καλάμη, και χόρτος, και ξύλον· αλλ’ όπου κείται χρυσός, ή άργυρος, ή μαργαρίτης». Δεν πηγαίνει να συλήσει αχυροκαλύβες ή ξύλινες παράγκες. Διότι εκεί δεν υπάρχουν πράγματα αξίας. Πηγαίνει στα πλουσιόσπιτα, που έχουν χρήματα πολλά, ασημικά, χρυσαφικά ή άλλα πράγματα μεγάλης αξίας. Πηγαίνει στις τράπεζες και τις χρηματαποστολές, εκεί που θα γεμίσει σάκο ολόκληρο. 

Έτσι κι ο διάβολος «ουκ εισέρχεται όπου πόρνος, ή βέβηλος, ή άρπαξ, ή πλεονέκτης» (ΕΠΕ 33, 406). Δεν πηγαίνει να πολεμήσει ανήθικους ή βέβηλους ή άρπαγες ή πλεονέκτες. Αυτούς τους έχει δεμένους με το πάθος και τους ξεγελάει ευκολότερα. Περισσότερη δουλειά έχει να κάνει, όταν πηγαίνει να πολεμήσει αγωνιστές μοναχούς, που βαδίζουν με συνέπεια την οδό του αγιασμού, ή συνειδητοποιημένους χριστιανούς που αγωνίζονται με πόθο.
Σε άλλη ομιλία του ο χρυσορρήμων Πατήρ παρατηρεί ότι οι πειρατές δεν επιτίθενται στα πλοία που μεταφέρουν άμμο, διότι η άμμος είναι φθηνό υλικό και τόσο βαρύ, που κανείς δεν κάνει τον κόπο να τη μεταφέρει στην πλάτη. Οι πειρατές επιτίθενται στα πλοία που μεταφέρουν αμύθητους θησαυρούς ή εμπορεύματα μεγάλης αξίας. Έτσι κι ο διάβολος επιτίθεται στους πιστούς που έχουν αρετή και αγιότητα (Ομιλία εις τον Ιώβ).
  • Από την Αγία Γραφή πληροφορούμαστε ότι ο διάβολος έβαλε τα λαγωνικά του και κυνηγούσε να σκοτώσει τον πύρινο προφήτη Ηλία!
  • Έκλεισε στη φυλακή και αποκεφάλισε τον κήρυκα της μετανοίας, τον τίμιο Πρόδρομο!
  • Έριξε τα πεπυρωμένα βέλη του στον σώφρονα και πάγκαλο Ιωσήφ, που ήταν διαμάντι πνευματικό, τύπος του Χριστού!
  • Πολέμησε τον πολύαθλο Ιώβ, που ήταν ακέραιος άνθρωπος, δίκαιος, θεοφοβούμενος και έφευγε μακριά από κάθε κακό και πονηρό πράγμα!
  • Είναι τόσο αδίστακτος πειραστής, που πήγε να πειράξει στην έρημο ακόμη και τον Κύριό μας!

ΠΏΣ ΕΠΙΤΊΘΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΈΣ ΜΑΣ ΖΩΈΣ;

Τα ίδια κάνει και στον καθένα από μας ο μισάνθρωπος!
  • Αν βλέπει ότι βαδίζουμε στην ευθεία οδό των εντολών του Θεού, προσπαθεί να μας κάνει να παρεκκλίνουμε!
  • Αν βλέπει ότι δίνουμε μαρτυρία για τον Χριστό, επιχειρεί να μας φιμώσει.
  • Αν βλέπει ότι κάνουμε το καλό, παρεμβάλλει εμπόδια για να μας ανακόψει.
  • Αν βλέπει ότι προσευχόμαστε με θέρμη, φέρνει χασμουρητό και υπνηλία, για να σταματήσουμε να προσευχόμαστε.
Παρακολουθεί πώς λατρεύουμε τον άγιο Θεό! Αν βλέπει ότι η σκέψη μας φεύγει πολύ μακριά ή γεμίζει από τον θόρυβο των βιοτικών φροντίδων, μένει πολύ ευχαριστημένος ο διάβολος. Αν όμως συμμετέχουμε συνειδητά στη θεία Λατρεία, αρχίζει να μας πολεμάει. Μας φέρνει αναμνήσεις από τα παιδικά μας χρόνια, εργασίες που αφήσαμε σε εκκρεμότητα, επείγοντα τηλεφωνήματα που έπρεπε να κάνουμε και δεν τα κάναμε, και τα όμοια. Κι αν δεν τα καταφέρει να στρέψει αλλού τα ενδιαφέροντά μας, καλεί και άλλους δαίμονες να τον βοηθήσουν.
Παρακολουθεί πώς μελετούμε το ιερό Ευαγγέλιο! Εάν βλέπει ότι δεν προσηλώνεται η σκέψη μας στα νοήματα του θείου λόγου, δεν ανησυχεί ιδιαίτερα ο διάβολος. Γιατί γνωρίζει ότι αυτά που διαβάζουμε, μετά από λίγη ώρα θα τα ξεχάσουμε. Αν όμως είμαστε αγαθή γη που με λαχτάρα ακούμε τον λόγο του Θεού, που με ευλάβεια τον μελετούμε ημέρα και νύχτα, που τον κρύβουμε σαν θησαυρό βαθιά στην καρδιά μας και τον έχουμε οδηγό στη ζωή μας, κάνει τα αδύνατα δυνατά για να διακόψουμε τη μελέτη του θείου λόγου και να ασχοληθούμε με κάτι άλλο.
Από τα όσα γράφονται εννοούμε πόσο πανούργος εχθρός είναι ο αντίδικος, πόσο απατηλά στρατηγήματα επινοεί για να μας πλανήσει, με πόσο μεγάλη μανία εργάζεται το καταχθόνιο έργο του και με τι τέχνη αρπάζει κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται, για να μας υποσκελίσει!

ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΦΟΒΌΜΑΣΤΕ

Αλλά οι πιστοί χριστιανοί να μην τον φοβόμαστε, διότι «μείζων ἐστίν ὁ ἐν ἡμῖν ἤ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ» (Α΄ Ιω. δ΄ 4).
  • Να μάθουμε να διακρίνουμε τις παγίδες του και να λαμβάνουμε εγκαίρως τα μέτρα μας, «ἵνα μή πλεονεκτηθῶμεν ὑπό τοῦ σατανᾶ· οὐ γὰρ αὐτοῦ τὰ νοήματα ἀγνοοῦμεν», γράφει ο θείος Απόστολος Παύλος (Β΄ Κορ. β΄ 11).
  • Κι ακόμη να ταπεινοφρονούμε, διότι την ταπείνωση δεν την αντέχει ο διάβολος. Μόλις ταπεινωθούμε, φεύγει από κοντά μας.
  • Τέλος, να μην υποχωρούμε από την έπαλξή μας, όση κι αν είναι η πολεμική που ασκεί εναντίον μας ο σατανάς. «Ἄοκνος ψυχὴ ἐξήγειρε καθ’ ἑαυτῆς δαίμονας. Πληθυνθέντων δε πολέμων, ἐπληθύνθησαν στέφανοι», γράφει ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος.
Ο αγωνιστής του καλού αγώνα εξεγείρει εναντίον του τους δαίμονες. Αλλά όσο πιο πολύ αυτοί τον πολεμούν, τόσο περισσότερο τον δοξάζει ο αγωνοθέτης Κύριος!

Τί κατάντια αλήθεια !

Οί αιρετικοί : Ιωάννης Λαζάκης καί Γεώργιος Αλεξόπουλος (« ΓΟΧ ») στό Νεοεποχίτικο κανάλι '' Τηλεφώς '' ! Στώμεν καλώς

















Οί , δήθεν ομολογητές , αιρετικοί Παλαιοημερολογίτες :
 Ιωάννης Λαζάκης καί Γεώργιος Αλεξόπουλος ,
 εμφανίστηκαν στό Νεοεποχίτικο κανάλι '' Τηλεφώς ''
 τού Κωνστατίνου Παπανικόλα !
 Όπως είναι γνωστό , τό κανάλι '' Τηλεφώς '' , 
διδάσκει Βουδιστικές δοξασίες , όπως τήν Γιόγκα ,
τίς τεχνικές αναπνοής καί τήν φυτοφαγία !
 Κατά τήν διάρκεια τής εκπομπής , οί... « ομολογητές »
 δέν έλεγξαν τό κανάλι γιά τίς πλάνες
πού διδάσκει καθημερινώς στούς Έλληνες , παρά ομίλησαν για... 
Ορθόδοξα Χριστιανικά θέματα , ωσάν νά βρίσκονταν
σέ ένα συνηθισμένο κανάλι ! 
Τί κατάντια αλήθεια !

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...