Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Μαΐου 19, 2013

Κυριακή των Μυροφόρων: Οι μοναδικές μυροφόρες που δεν ξόδεψαν το μύρο τους. π. Στυλιανός Μακρής



Τ μήνυμα τς ναστάσεως εαγγελίζονται σήμερα ο μυροφόρες γυνακες, οποες κατ τν σταύρωση κα τν ταφ το Κυρίου παρακολουθοσαν πκοντ τ γεγονότα. ξιώθηκαν δικαιωματικ ν εναι ο πρτες πο θπληροφορονταν τ εχάριστο νέο, γιατ εχαν πίστη βαθει κα γάπη πρς τν Διδάσκαλο. Κα τοτο ποδεικνύεται περίτρανα π τ γεγονς τι σηκώθηκαν χαράματα Κυριακς, γι ν πνε στν θεοδέγμονα τάφο κα ν τελέσουν τνεκρικ θιμα, δίχως ν πολογίσουν τ νέφικτον δι τ μέγεθος το λίθου ποφραζε τν εσοδο το μνήματος κα τ παράτολμον δι τν «φόβον τνουδαίων» το γχειρήματος. Συχν  καρδι μις εσεβος γυναίκας εναι πλημμυρισμένη π συναισθήματα, ρετ κα πλότητα, κα παραμερίζει τν λογική.

       Φόβος κα τρόμος κυρίευσε τς καρδιές τους στ θέα το νεαρο μ τλευκ στολή, κπληξη κα θαυμασμς στ κουσμα το νέλπιστου μηνύματος. Γνώριζαν τι  Χριστς νέστησε τν Λάζαρο, τν κόρη το αείρου κα τν γιτς χήρας τς Ναΐν, μ ταν Τν εδαν στν Γολγοθ ν ξεψυχλες τους ολπίδες εχαν ξανεμιστε κα σως δν περίμεναν τι  διος θ πανερχόταν στζωή. Κα εχαν σαφς πληροφορηθεἐὰν δν τ κουσαν ο διες, περ τομακαρισμο τν πενθούντων: «Μακάριοι ο πενθοντες, τι ατοπαρακληθήσονται», λλ δν ποψιάζονταν τι κα στ δική τους περίπτωση θ βρισκε φαρμογή. Μ θλίψη προσλθαν στ μνήμα, μ πορία εσλθαν, μχαρ πλθαν.
Τ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα μς λέγει τι ο μυροφόρες δν επαν τίποτε σ κανένα, γιατ ταν φοβισμένες. ταν ραγε τ δέος μπροστ στμεγάλο μυστήριο  λόγος πο δν μίλησαν σ κανένα; ταν ραγε  φόβος μήπως παρεξηγηθον π τος μαθητς το Κυρίου κα κατηγορηθον ς νόητες ποπίστεψαν σ να νυπόστατο ψέμα, πως βέβαια κα γινε;  ταν  φόβος μήπως ρχίσουν ο ουδαοι ν νακρίνουν πρόσωπα κα πράγματα καρχονταν ο μαθητς σ δύσκολη θέση; Πάντως δν πίστησαν στ γγελικλόγια· κρατοσαν τν χαρ τους ναμεμειγμένη μ διάφορα λλα συναισθήματα κα ναμμένο τν λύχνο τς πίστεως, πο συντηροσαν μ τκαύσιμο τς πρς τν Κύριο γάπης.
Ο νθρωποι συνηθίζουν ν βρίσκουν τος νεκρούς τους στ κοιμητήρια. Βλέπουν στς πλάκες τν τάφων τ νόματα τν κεκοιμημένων, βλέπουν τς φωτογραφίες τους κα τος νθυμονται, νάβουν κερι κα στολίζουν μλουλούδια τος τάφους. Σ λόκληρη τ γ, σ λες τς θρησκεες, ο τάφοι εναι γεμάτοι.  Μόνον νας τάφος εναι δειανός. Κι ατς εναι  κενς πανάγιος τάφος πο δέχθηκε γι τρες μέρες τ Πανάχραντο κα φθαρτο Σμα τοξουσιαστο τς ζως κα το θανάτου. «Τί ζητετε τν ζντα μετ τν νεκρν;»
Ο μυροφόρες ζητοσαν ς νεκρ τν ζωνταν Θεό, πως κριβς ζητομε κιμες τος δικούς μας νεκρούς κα πως κριβς θ μς ζητον κάποτε ο δικοί μας νθρωποι. Ο μυροφόρες ταν ο μόνες στν νθρώπινη στορία πο δν βρκαν ατ πο ζητοσαν, ο μόνες πο πέστρεψαν στ σπίτια τους μ γεμάτα τ μυροδοχεα. ταν παροσες κατ τν ρα το φρικτο μαρτυρίου το Κυρίου, γι’ ατ κα δικαιωματικ ξιζαν ν πληροφορηθον πρτες τ χαρμόσυνο γεγονός. κλαψαν σως περισσότερο π τος νδρες, γι’ ατ κα τ δάκρυα χαρς σως πρεπε ν κυλήσουν πρτα στ δικά τους μάτια.
 πρτος νθρωπος πο δικαιοτο ν δ τν ναστημένο Χριστό τανναμφισβήτητα  Παναγία Μητέρα Του. «πήντησας τ Παρθέν» μς λέγει τναστάσιμο πολυτίκιο.  πρώτη στν γιότητα κα πρώτη στν τιμ πρεπε ν εναι κα  πρώτη στ θέα το ναστημένου Υο της.  κείνη σπάραζε κάτωπ τν Σταυρό, κείνη ταν παραπάνω π’ , τι κάθε λλος· λοι δολοι, κείνημως κα Μητέρα κα δούλη. Διαισθανόταν βέβαια τι  θάνατος δν εχεξουσία σ Ατν πο εχε ναστήσει νεκρούς.  θρήνος της δν ταν ξπελπισίας, λλ’ ξ πιγνώσεως τι Ατς πο κρατοσε πνου στνποκαθήλωση ταν  Δημιουργς το κόσμου. ναλογιζομένη τν κρα Του ταπείνωση, ταπείνωση μέχρι θανάτου, κλαιγε κα δυρόταν γι τ φρικτθέαμα. κλαιγε κα ς Μητέρα κα ς δούλη.
Μ πρώτη τν περαγία Θεοτόκο εδαν λοιπν μ τ σειρά τους τνναστημένο Χριστ κα ο λοιπς μυροφόρες, τν εχάριστη θέα το ποίου εθε δι τν πρεσβειν τους ν ξιωθομε λοι μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...