Τρίτη: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
|
Τῇ Δευτέρᾳ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκιον: «Χριστοῦ τήν Μεταμόρφωσιν...».
Κοντάκιον: «Ἐν τῇ θείᾳ σήμερον Μεταμορφώσει...».
Ἀπόλυσις: Μικρά.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια: Τά 4 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς·
«Πρό τοῦ Σταυροῦ σου, Κύριε... – Πρό τοῦ Σταυροῦ σου,
Κύριε, παραλαβών... – Εἰς ὄρος ὑψηλόν...
– Ὄρος τό ποτε ζοφῶδες...» εἰς 6, τά δύο πρῶτα ἐκ δευτέρου.
Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον τῆς Ἑορτῆς·
«Προτυπῶν τήν Ἀνάστασιν τήν σήν...».
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...».Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα.
Ἀπόστιχα:
Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ πάλαι τῷ Μωσεῖ συλλαλήσας...
– Τήν σήν τοῦ μονογενοῦς Υἱοῦ... – Τό ἄσχετον τῆς σῆς φωτοχυσίας...»,
μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄.
– «Σοί εἰσιν οἱ οὐρανοί καί σή ἐστιν ἡ γῆ· τήν οἰκουμένην
καί τό πλήρωμα αὐτῆς σύ ἐθεμελίωσας». β΄.
– «Θαβώρ καί Ἑρμών ἐν τῷ ὀνόματί σου ἀγαλλιάσονται».
Δόξα, Καί νῦν:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Πέτρῳ καί Ἰωάννῃ καί Ἰακώβῳ...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον: «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», τρίς.
Ἀπόλυσις: «Ὁ ἐν τῷ ὄρει τῷ Θαβώρ μεταμορφωθείς ἐν
δόξῃ ἐνώπιον τῶν ἁγίων αὐτοῦ μαθητῶν καί Ἀποστόλων,
Χριστός ὁ ἀληθινός...».
Τῇ Τρίτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, τά διά τήν Λιτήν Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς
Ἑορτῆς· «Ὁ φωτί σου ἅπασαν τήν οἰκουμένην...», κτλ. μετά τοῦ
Δόξα, Καί νῦν αὐτῶν. Τρισάγιον καί τό
Ἀπολυτίκιον τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκιον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...»,τρίς.
Καθίσματα:
Τῆς Ἑορτῆς τῆς α΄ καί β΄ Στιχολογίας καί τό μετά τόν Πολυέλεον,
ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ, ἅπαντα ἐκ δευτέρου.
Ἀναβαθμοί:
Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου· «Ἐκ νεότητός μου...».
Προκείμενον:
«Θαβώρ καί Ἑρμών ἐν τῷ ὀνόματί σου ἀγαλλιάσονται».
Στίχος:
«Σοί εἰσιν οἱ οὐρανοί καί σή ἐστιν ἡ γῆ· τήν οἰκουμένην
καί τό πλήρωμα αὐτῆς σύ ἐθεμελίωσας».
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:
Τῆς Ἑορτῆς· «Παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τόν Πέτρον...» (Λουκ. θ΄ 28-36).
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
(Χῦμα). Δόξα· «Ταῖς τῶν Ἀποστόλων...».
Καί νῦν· «Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον·
«Ὁ φωτί σου ἅπασαν...».
Κανόνες:
Οἱ δύο τῆς Ἑορτῆς· «Ῥήματα ζωῆς...», μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ
καί·«Μωσῆς ἐν θαλάσσῃ...», ἄνευ στίχου καί εἰς τά δύο τελευταῖα
Δόξα, Καί νῦν, ἀμφότεροι εἰς 4.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδιον Κάθισμα:
Τῆς Ἑορτῆς· «Ἐπί τό ὄρος τό Θαβώρ...», ἅπαξ.
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τῆς Ἑορτῆς.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας.
Καταβασίαι:
«Σταυρόν χαράξας...».
Ἡ Τιμιωτέρα:
Οὐ στιχολογεῖται, ἀντ’ αὐτῆς ἡ θ΄ ᾨδή ἀμφοτέρων
τῶν Κανόνων τῆς Ἑορτῆς, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Μυστικός εἶ Θεοτόκε παράδεισος...».
Ἐξαποστειλάριον:
Τῆς Ἑορτῆς· «Φῶς ἀναλλοίωτον Λόγε...», τρίς.
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς· «Πρό τοῦ τιμίου Σταυροῦ σου...
– Ὁ πρό αἰώνων ὑπάρχων Θεός Λόγος...
– Παρθενικῆς ἐκ νεφέλης...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Παρέλαβεν ὁ Χριστός...».
Δοξολογία: Μεγάλη.
«Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀντίφωνα: Τῆς Ἑορτῆς.
Ἀντίφωνον α΄.
Ἦχος β΄.
«Μέγας Κύριος, καί αἰνετός σφόδρα. ἐν πόλει τοῦ Θεοῦ ἡμῶν.
Ἑτοιμάζων ὄρη ἐν τῇ ἰσχύι αὐτοῦ.
Ὁ ἀναβαλλόμενος φῶς ὡς ἱμάτιον.
Τά ὄρη ἀγαλλιάσονται ἀπό προσώπου Κυρίου.
Δόξα... Καί νῦν...».
Ἀντίφωνον β΄.
Ἦχος ὁ αὐτός.
«Οἱ θεμέλιοι αὐτοῦ ἐν τοῖς ὄρεσι τοῖς ἁγίοις.
Ἀγαπᾷ Κύριος τάς πύλας Σιών, ὑπέρ πάντα τά σκηνώματα Ἰακώβ.
Δεδοξασμένα ἐλαλήθη περί σοῦ, ἡ πόλις τοῦ Θεοῦ.
Μήτηρ Σιών, ἐρεῖ ἄνθρωπος· καί ἄνθρωπος ἐγεννήθη ἐν αὐτῇ.
Δόξα... Καί νῦν... Ὁ Μονογενής Υἱός...».
Ἀντίφωνον γ΄.
Ἦχος βαρύς.
«Τά ἐλέη σου, Κύριε, εἰς τόν αἰῶνα ᾄσομαι.
Ἐξομολογήσονται οἱ οὐρανοί τά θαυμάσιά σου, Κύριε.
Μακάριος ὁ λαός ὁ γινώσκων ἀλαλαγμόν.
Κύριε, ἐν τῷ φωτί τοῦ προσώπου σου πορεύσονται καί ἐν τῷ ὀνόματί σου
ἀγαλλιάσονται ὅλην τήν ἡμέραν».
Εἴσοδος.
Εἰσοδικόν, Ἦχος β΄: «Ὅτι παρά σοί πηγή ζωής, Κύριε,
ἐν τῷ φωτί σου ὀψόμεθα φῶς. Σῶσον ἡμᾶς, Υἱέ Θεοῦ,
ὁ ἐν τῷ ὄρει τῷ Θαβώρ μεταμορφωθείς, ψάλλοντάς σοι, Ἀλληλούϊα».
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκιον: Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...».
Κοντάκιον: Ὁμοίως· «Ἐπί τοῦ ὄρους μετεμορφώθης...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος: Τῆς Ἑορτῆς· «Σπουδάσατε βεβαίαν ὑμῶν
τήν κλῆσιν...» (Β΄ Πέτρ. α΄, 10-19).
Εὐαγγέλιον: Ὁμοίως· «Παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τόν Πέτρον
καί Ἰάκωβον...» (Ματθ. ιζ΄, 1-9).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως: Τό τροπάριον τῆς ζ΄ ᾨδῆς τοῦ β΄ Κανόνος
τῆς Ἑορτῆς· «Νῦν τά ἀνήκουστα ἠκούσθη...».
Κοινωνικόν: «Ἐν τῷ φωτί τῆς δόξης τοῦ προσώπου σου, Κύριε,
πορευσόμεθα εἰς τόν αἰῶνα. Ἀλληλούϊα».
«Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», κτλ.
Ἀπόλυσις: Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Ἐν τῇ τραπέζῃ κατάλυσις ἰχθύος.
Τῇ αὐτῇ Τρίτῃ ἑσπέρας: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Ἡ Ἀκολουθία κατά τήν ἐν τῷ Μηναίῳ τάξιν.
Εἴσοδος: «Φῶς ἱλαρόν...».Τό μέγα Προκείμενον·
«Ὁ Θεός ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ...»,μετά τῶν πρό αὐτοῦ στίχων,
ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Μετά τό· «Νῦν ἀπολύεις...», συνάπτεται
ὁ Μέγας Παρακλητικός Κανών.
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον: Τῆς Ἑορτῆς· «Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει...», ἅπαξ. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά