Αγαπητέ Αλέξη χαίρε!!!
Καταρχήν συγχαρητήρια και καλή φώτιση στο έργο, που πράγματι είναι δύσκολο πρέπει να σημειώσω, που αναλαμβάνεις ως κυβερνήτης της πατρίδας μας.
Έρχομαι κοντά σου με το γράμμα αυτό από μία εσωτερική ανάγκη να βοηθήσω, στο μέτρο του εφικτού φυσικά, κυρίως όμως να σε προστατέψω από ορισμένα πράγματα που αγνοείς (χωρίς να ευθύνεσαι ο ίδιος) τα οποία τυγχάνει να είναι αδιόρατα σχεδόν στο σύνολο του πληθυσμού. Αγνοείς, λόγου χάριν, πως ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός όπως εκφράζεται από την Ιερά Παράδοση, τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας, τις Οικουμενικές Συνόδους και τους Πατέρες της Εκκλησίας, είναι το ανώτερο πολιτισμικό και πολιτιστικό επίτευγμα της ανθρωπότητας από την εμφάνιση της στον πλανήτη μας έως και σήμερα. Τα επιχειρήματα τα οποία τεκμηριώνουν το γεγονός πως ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός είναι το ανώτερο επίτευγμα του ανθρώπου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι στην διάθεση μου αλλά δεν είναι του παρόντος να τα θέσω στην παρούσα επιστολή.
Εχθές είδα στην τηλεόραση τον όρκο που έδωσες να υπηρετήσεις την πατρίδα και τον λαό μας με συνέπεια και ευθυγράμμιση στο σύνταγμα και τους νόμους. Ως εγγυητικό συνδετικό πειστήριο πως όντως θα πράξεις κατά τον τρόπο που ομολόγησες, δηλαδή κατά συνταγματική συνέπεια, έθεσες την τιμή σου. Πόσοι άνθρωποι όμως, εκτός τους οικείους σου, γνωρίζουν την ποιότητα και την βαρύτητα της τιμής και αξιοπρέπειας σου;;;
Προσωπικά εγώ εάν επέλεγα πολιτικό όρκο με δέσμευση την τιμή, αξιοπρέπεια και συνείδηση μου, θα έπρεπε με ταυτόχρονη πράξη να κάνω γνωστή την ποιότητα και βαρύτητα με την οποία κατανοώ και αποδέχομαι οντολογικά αυτά τα χαρακτηριστικά (τιμή, αξιοπρέπεια, συνείδηση). Και στην συγκεκριμένη συγκυρία, εάν δηλαδή οι συνθήκες με καλούσαν ως κυβερνήτη της πατρίδας και του λαού μου, κι εφόσον ως εγγύηση για συνεπή κυβερνητική υπηρεσία θα έθετα την τιμή μου, την αξιοπρέπεια μου και την συνείδησή μου, θα φόρτιζα παράλληλα προς γνώσιν όλων της αξίας των εγγυήσεων μου, με την απόφαση πρώτης πράξης την θέση, αποδοχή της και υλοποίησή της όπως ακολουθεί αμέσως παρακάτω.
«Δηλώνω ως κυβερνήτης της χώρας μου ενώπιον του ελληνικού λαού πως δεν πρόκειται να χορτάσω το στομάχι μου έως ότου εξασφαλιστεί και χορτάσει τροφή και ο τελευταίος πεινασμένος μέσα στον λαό μου, και δεν πρόκειται να κοιμηθώ σε μαλακό στρώμα έως ότου κοιμηθεί σε κρεβάτι ζεστό και με ασφάλεια και ο τελευταίος άστεγος της πατρίδας μου.»
Έτσι, με τον τρόπο αυτό, θα έδειχνα στον λαό μου πως αντιλαμβάνομαι και κατανοώ τις έννοιες, τις οποίες ως εγγύηση χρησιμοποίησα, και την βαρύτητα με την οποία τις αποδέχομαι υπαρξιακά, την τιμή, δηλαδή, την αξιοπρέπεια και την αυτοσυνειδησία.
Τώρα, εφόσον αναφέραμε την έννοια της συνείδησης θα πρέπει να σου επιστήσω την προσοχή σου στο εξής ζήτημα. Διάβασα σε κάποιο ιστολόγιο πως έχεις δηλώσει άθεος. Και ίσως είσαι άθεος, δεν ξέρω. Λέω πως «ίσως» είσαι άθεος διότι μπορεί να είσαι ένθεος εν αγνοία σου, βάσει του ιερογραφικού Λογίου που λέει πως κάποιοι δίχως να έχουν διδαχτεί τον Λόγο του Θεού η ζωή τους είναι ευθυγραμμισμένη με το θέλημα του Θεού. Ας υποθέσουμε όμως πως όντως έχεις ως θέση την αθεΐα και νοιώθεις και τοποθετείσαι υπαρξιακά άθεος. Αν όντως ισχύει αυτό θα πρέπει να αναγνωρίσεις, όπως κάνω κι εγώ, πως η στάση σου αυτή, ή η θέση σου αυτή, είναι ασυνείδητο «προϊόν» και όχι συνειδητό. Με άλλα λόγια, υπάρχει εντός σου ένα κενό το οποίο καλείσαι να διαχειριστής εξουδετερώνοντας το, και τη θέση του (εννοώ του κενού), να διαδεχτεί η αρμόζουσα συνείδηση.
Αλέξη μου, μην απορρίψεις τα λόγια μου σκεπτόμενος πως σου αναφέρω για κάποια πράγματα τα οποία κανένας άλλος δεν τα θεωρεί όπως εγώ. Όλα όσα σου γράφω τώρα, μα ίσως και στο μέλλον αν μου ζητηθεί, έχουν ως αφετηρία μία εσωτερική μου ανάγκη να φανώ σε κάτι χρήσιμος. Κι ας έχω την αίσθηση πως το πιθανότερο είναι η παρούσα επιστολή να μην φτάσει ποτέ στα χέρια σου.
Για εμένα, σύμφωνα με τα αντιληπτικά αισθητήρια μου, η περιγραφή της δημιουργίας από Τον Θεό στο βιβλίο της Γένεσης (πρώτο κεφάλαιο Παλαιάς Διαθήκης), εκτός του αμιγώς ποιητικού χαρακτήρα του ιερού κειμένου, είναι μία σαφή εισαγωγή στην Ορθόδοξη Χριστιανική ανθρωπολογία. Αν θυμάσαι την περιγραφή των ιερών λογίων για την δημιουργία του ανθρώπου γράφει πως κατασκευάστηκε ο άνθρωπος από Τον Δημιουργό Θεό σύμφωνα με την δική Του Εικόνα και Ομοίωση. Επομένως εσύ Αλέξη και εγώ, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι, έχουμε μέσα μας τα χαρακτηριστικά Του Θεού, αφού σύμφωνα με την δική Του Εικόνα και δυνατότητα Ομοίωσης μας δημιούργησε. Είναι σαφέστατο το κείμενο, ομιλεί για κάτι υπαρκτό και συγκεκριμένο και όχι για κάτι αόριστο έως ψευδές.
Μόνο τότε, λοιπόν, που το υποκείμενο γνωρίσει το κατ’ Εικόνα και το καθ’ Ομοίωση μπορεί συνειδητά να αποφασίσει και τοποθετηθεί σχετικά με το άθεο ή ένθεο. Δεν μπορεί όμως αβασάνιστα και τελείως ασυνείδητα να υιοθετεί την όποια θέαση σχετικά με το θείο και την θεία πραγματικότητα, βλάπτοντας σχεδόν πάντοτε την εσωτερική του συνοχή και αυτοσυνειδησία.
Αλέξη φρόντισε να μην συγκρουστείς ή με άλλον τρόπο έρθεις σε αντίθεση με την Εκκλησία. Υπάρχουν δεδομένα τα οποία δεν γνωρίζεις σχετικά με την φύση της Εκκλησίας. Κοίταξε, ποιος άλλος θεσμός ή ανθρώπινο δημιούργημα υπάρχει σταθερά ολόκληρες εκατονταετίες και πάντοτε με την ίδια ένταση και επικαιρότητα διαχρονικά εκτός την Εκκλησία;;; Και ξέρεις που οφείλεται η διαχρονικότητα αυτή της Εκκλησίας;;; Οφείλεται στον θεραπευτικό ρόλο που υπηρετεί και λειτουργεί μέσα στους αιώνες. Η Εκκλησία εργάζεται την ψυχική, πνευματική και νοητική αποθεράπευση του προσώπου, αλλά ταυτόχρονα και την εσωτερική ανάπτυξη και καλλιέργεια. Είναι τυχαίο νομίζεις που οι Ιερές Ακολουθίες της Εκκλησίας εκφράζονται με ποίηση και μουσική (ύμνοι κλπ. και ψαλμωδία);;; Ή μήπως είναι τυχαίο το γεγονός πως ένα μεγάλο ποσοστό, αν όχι η ήμιση, της Πατερικής Γραμματείας περιλαμβάνει και ασχολείτε με την φύση και ουσία των Αρετών, από την ανατομία έως την οικειοποίηση και περαιτέρω εσωτερική προσωπική καλλιέργεια στο σώμα του ανθρώπινου χαρακτήρα και στα ειδοποιά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας.
Εάν, Αλέξη, μέσα στα καθήκοντα σου ως κυβερνήτης της πατρίδας και του λαού μας περιλαμβάνεται και μία ανησυχία σου και αγωνία σου για την ψυχοπνευματική υγεία και συνειδησιακή κατάρτιση των συμπολιτών μας, έχεις τον αρμόδιο οργανισμό ψυχικής υγιεινής ο οποίος με επιτυχία αιώνες τώρα φροντίζει για τον άνθρωπο. Έχεις το καταλληλότερο και αρμοδιότερο εργαλείο, την Εκκλησία. Και μόνο για αυτόν τον ρόλο της είναι φρόνιμο και σώφρον, να ομιλούμε για περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας και όχι για τον διαβόητο χωρισμό των δύο θεσμών.
Στο σημείο αυτό νοιώθω την υποχρέωση να υπερβώ τα προσωπικά μου όρια, όρια τα οποία τίθενται εξουσιαστικά από την επικράτηση της Απόλυτης Λογικής και του Ορθού Λόγου, αφού πρόκειται να αναφερθώ σε κάτι για το οποίο κανείς δεν μου έδωσε δικαιοδοσία κριτικής ανάλυσης και συμπερασματικής διαχείρισης. Ελπίζω να μην σε ενοχλήσει το ατόπημα μου αυτό.
Ο λόγος γίνετε για τον κ. Κουράκη και για το πόστο στο οποίο τον ενέταξες να διευθύνει και να διαχειριστή. Φρονώ πως είναι λίαν ακατάλληλος διότι δεν διαθέτει την αρμόδια κατάρτιση και το απαραίτητο γνωσιολογικό υπόβαθρο, και δυστυχώς ο ρόλος του θα είναι (δίχως να έχει ο ίδιος συνείδηση και συναίσθηση του Πράγματος), καταστροφικός, καθώς παρατήρησα επίσης πως ωθείτε από εμπαθείς προκαταλήψεις και αδόκιμες, θα έλεγα επιπόλαιες, οπτικές και παραδοχές. Είμαι απόλυτα βέβαιος πως ουδέποτε άνοιξε ένα βιβλίο από την Πατερική Γραμματεία ώστε να πληροφορηθεί και έγκυρα να ενημερωθεί για την Φύση και Αποστολή της Εκκλησίας και της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης εν γένει.
Μήπως αυτό δεν κάνουμε ακολουθώντας με λογική οργανική συνέπεια κάθε άλλη μας μαθησιακή αναγκαιότητα;;; Όταν θέλω να ενημερωθώ για γνώση που αφορά το σύμπαν και τους γαλαξίες θα αναζητήσω τον Αστροφυσικό επιστήμονα, όταν θέλω να ενημερωθώ από γνώση που αφορά φυσικά φαινόμενα θα αναζητήσω τον επιστήμονα του κλάδου της Φυσικής επιστήμης, αν πάλι, θελήσω να ικανοποιήσω μία απορία για το σώμα μου θα τρέξω στον Βιολόγο κι αν εμφανίστηκε ασθένεια μέσα μου θα κοιτάξω να έρθω σε επαφή με Ιατρό. Γιατί να μην ισχύει η ίδια μαθησιακή «μεθοδολογία» και για γνώση που αφορά την Εκκλησία και την Θρησκεία;;;
Είμαι σχεδόν βέβαιος πως ο ‘κύριος’ αυτός (Κουράκης), αισθητικό και γνωσιακό κριτήριο θα έχει την ικανοποίηση των καπρίτσιων του. Και τούτο μας το αποδεικνύει με ενάργεια και το αντιληπτικό του όργανο στην συγκεκριμένη τοποθέτησή του σχετικά με τις παρελάσεις των δύο εθνικών μας εορτών τον Μάρτιο και Οκτώβριο. Θα μπορούσε άραγε να μας πει ο κ. Κουράκης πότε άλλοτε του παρουσιάζεται η ευκαιρία να οργανώσει μία εκδήλωση στην οποία θα συγκεντρώσει τον λαό μας σε συνθήκες αυθόρμητης φυσικής απλής ομογένειας και ομοψυχίας, με κατάλυση κάθε φυσικής κοινωνικής αντίθεσης και διαίρεσης οποιασδήποτε μορφής, είτε πολιτικής (κόμματα) είτε οικονομικής (τάξεις, στρώματα) είτε οποιασδήποτε άλλης;;;
Ή μήπως θα έχει την ευκαιρία σε κάποια άλλη περίσταση ο κύριος Κουράκης να δείξει στον λαό μέρος της δικής του περιουσίας, όπως είναι τα στρατιωτικά οχήματα, άρματα και κάθε άλλο εξοπλιστικό στρατιωτικό αντικείμενο που λαμβάνει μέρος στις παρελάσεις;;;
Αυτά προς το παρών Αλέξη.
Με εκτίμηση
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά