Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Ιανουαρίου 02, 2012

Ο ιερός πόλεμος της Ρωσίας κατά της ελληνικής πολιτικής ελίτ .



Την ώρα που ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γ.Δελαβέκουρας, δήλωνε προς την Ρωσία με αφορμή την διαμαρτυρία της στην υπόθεση του ηγούμενου Εφραίμ ότι «Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου με μακρά δημοκρατική παράδοση και σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπου υπάρχει απόλυτος σεβασμός στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και σαφής διάκριση των εξουσιών. Για τα ανωτέρω θέματα η Ελλάδα δεν δέχεται υποδείξεις» κατά μία περίεργη ιστορική συγκυρία δύο ανώτατοι εισαγγελικοί λειτουργοί, επιφορτισμένοι με την δίωξη του οικονομικού εγκλήματος παραιτούντο, καταγγέλλοντας παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας στο έργο τους!


Δηλαδή η πραγματικότητα ισοπέδωνε τον βερμπαλισμό του ΥΠΕΞ .
 

Τι χρεία άλλων μαρτύρων είχε η Μόσχα για να προχωρήσει σε αυτό που ήδη έχει κάνει, με ασυνήθιστη, για τους αδαείς, σκληρότητα: Να κηρύξει ιερό πόλεμο κατά των κυβερνήσεων Παπανδρέου-Παπαδήμου.
 

Έναν ιερό πόλεμο στον οποίο ο μόνος βέβαιος χαμένος θα είναι η Ελλάδα για μια σειρά λόγων που είναι εύκολο να γίνουν αντιληπτοί: Κανείς δεν θα μπορέσει να βοηθήσει τους Έλληνες παραγωγούς γεωργικών προϊόντων, ούτε να γυρίσει πίσω περίπου 1 εκατ. Ρώσους τουρίστες, αν οι πόρτες της Ρωσίας κλείσουν για την είσοδο των μεν και την έξοδο των δε.
 

Αλλά αυτό πολύ φοβούμαστε ότι είναι το ολιγότερο που μπορεί να υποστεί μία χώρα που ελέγχεται από μία χούφτα Κουίσλιγκ που πάνω από το προσωπικό τους συμφέρον βάζουν μόνο το συμφέρον των ξένων δυτικών κέντρων που υπηρετούν πιστά.
 

Επειδή η σύγκρουση οδεύει προς τα άκρα (στην Μόσχα έχουν ήδη αποφασίσει να την πάνε στα άκρα) καλό θα ήταν να πούμε κάποια πράγματα για το τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια σύγκρουση για την Ελλάδα σε γεωστρατηγικό-αμυντικό επίπεδο.
 

Μήπως θα έπρεπε να ερωτηθεί ο Έλληνας αξιωματικός που από τον τηλεφωνικό θάλαμο της Άγκυρας κάλεσε την Αθήνα το πρωί της 30ης Ιανουαρίου 1996 και της είπε για την επικείμενη τουρκική απόβαση σε ελληνικό νησί, ποιος του είχε δώσει την πληροφορία;
 

Μήπως θα έπρεπε να ερωτηθούν οι επιτελικοί αξιωματικοί του ΓΕΕΘΑ για τον φάκελο με τις δορυφορικές φωτογραφίες που έδειχναν τα σημεία συγκέντρωσης των τουρκικών στρατευμάτων τις ημέρες των Ιμίων;
 

Για τις χιλιάδες δορυφορικές φωτογραφίες με τις τοποθεσίες και τις μετακινήσεις των τουρκικών στρατευμάτων που παραδίδονταν μέχρι το 2006 και τις ακριβείς και υπεραπόρρητες δωρεάν εκθέσεις με την πρόοδο της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας;
 

Για το ειδικό τμήμα φρουράς του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης που θα προστάτευε τα ελληνικά σύνορα;
 

Μήπως θα έπρεπε να ερωτηθεί το ίδιο το ΥΠΕΞ για το πόσες φορές στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ η Ελλάδα γλίτωσε τα χειρότερα χάρη στην παρέμβαση αυτών που «υποδεικνύουν» τα ανθρώπινα δικαιώματα σε μία χώρα όπου δικαιοσύνη και διαφθορά ήταν σφιχταγγαλιασμένοι όπως είχε αποδείξει και το πρόσφατο δικαστικό σκάνδαλο. Και επαν-επιβεβαιώθηκε με την παραίτηση των δύο εισαγγελέων.
 

Μήπως θα πρέπει να ερωτηθούν τα ΕΛΠΕ πόσα δισεκατομμύρια ευρώ χρωστάμε στο ρωσικό δημόσιο από ανεξόφλητες εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου;
 

Έτσι λοιπόν, μια πτωχευμένη χώρα, που «δεν έχει μαντήλι να κλάψει», μια χώρα που η Ορθοδοξία είναι συνυφασμένη με την ύπαρξή της, βρήκε ως αιτία σύγκρουσης με τον μοναδικό φυσικό σύμμαχό της στην στενή γεωστρατηγική της περιφέρεια, την … Ορθοδοξία ή ακριβέστερα την προφυλάκιση ενός μοναχού «με ροπή προς την εγκληματικότητα», όπου εγκληματικότητα είναι η ανταλλαγή ακινήτων με το δημόσιο για τις οποίες ανταλλαγές είχαν υπογράψει δύο κυβερνήσεις από το 2001 μέχρι το 2008 και τρεις επιτροπές ανεξάρτητων ειδικών έχουν καταθέσει στην Βουλή ότι δεν υπήρξε ζημία του δημοσίου..
 

Για πόσο ακόμα θα εγκληματεί στην πλάτη της Ελλάδας και του ελληνικού λαού αυτή η κάστα των Κουίσλιγκ, - ανεξαρτήτως κόμματος και 
πολιτικής παρατάξεως;

...λαμπροτέρα δὲ Σωτὴρ ἡ ἐπερχομένη...


Λαμπρὰ μὲν ἡ παρελθοῦσα
 Ἑορτή, λαμπροτέρα δὲ
 Σωτὴρ ἡ ἐπερχομένη. 
Ἐκείνη Ἄγγελον ἔσχεν 
εὐαγγελιστήν, καὶ αὓτη 
Πρόδρομον εὗρε 
προετοιμαστήν. 
Ἐν ἐκείνῃ, αἱμάτων
 ἐκχεομένων, ὡς ἄτεκνος 
ὠδύρετο ἡ Βηθλεέμ,
 ἐν ταύτῃ, ὑδάτων 
εὐλογουμένων, 
πολύτεκνος γνωρίζεται 
ἡ Κολυμβήθρα. Τότε Ἀστὴρ τοὺς Μάγους ἐμήνυσε, 
νῦν δὲ Πατὴρ κόσμῳ σε ὑπέδειξεν, ὁ σαρκωθείς,
 καὶ πάλιν ἐρχόμενος ἐμφανῶς,
 Κύριε δόξα σοι.


ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΗ; ( π. Βασίλειος Βολουδάκης)


Οι  σημερινοί πολιτικοί ολοένα αποδεικνύουν τον πόλεμο ενάντια στον Χριστό . Έμειναν χωρίς έλεγχο από τους κληρικούς μας ώστε να συνεχίζουν προκαλούν με αναίδεια το πιστό λαό και να καταφέρονται λυσσαλέα ενάντια του κλήρου και της Ορθοδοξίας. 


Ο π. Βασίλειος θυμίζοντας μας , από το βιβλίο του προφήτου Ιερεμίου , το πείραμα της ζώνης , τονίζει πως ο Θεός ήθελε και θέλει να συνυφανθεί όλη η ζωή μας κοντά Του. Όταν όμως απομακρυνόμαστε από το Θεό η προσωπική μας ζωή αλλά και η δημόσια ζωή της Πατρίδας μας καταντούν ένα άθλιο θέαμα..Μεγάλη είναι και η ποιμαντική ευθύνη των κληρικών που αδιαφορούν για την συμπεριφορά του λαού και αποτρέπουν τους πιστούς να ασχοληθούν με την πολιτική.


Πεῖτε ΟΧΙ στὴν Ἀδιαφορία



Σημείωση: Ἡ συγκλονιστικὴ φωτογραφία ἀπεικονίζει ἕνα παιδὶ 
 ποὺ ἔπασχε
 ἀπὸ καρκίνο νὰ ἀτενίζει ἀπὸ τὸ παράθυρο τοῦ νοσοκομείου τοὺς
 ἐξωτερικοὺς
 χώρους γιὰ νὰ βρεῖ ἴσως κάτι ποὺ θὰ τοῦ δώσει χαρὰ στὶς
 δύσκολες 
στιγμὲς 
ποὺ περνάει. Τὸ παιδάκι αὐτὸ ἔφυγε ἀπὸ τὴ ζωὴ δέκα μῆνες ἀφότου
τραβήχτηκε
 ἡ συγκεκριμένη φωτογραφία.

Ἡ ἀδιαφορία προκάλει τὸ αἴσθημα  τῆς ἀπογοήτευσης καὶ τῆς
στεναχώριας. 
σὰν συνέπεια ἔχουμε τὸ αἴσθημα  τῆς μοναξιᾶς  καὶ τῆς κοινωνικῆς
 ἀπομόνωσης. 
Θλίψη, θυμός, γρήγορες ἀνάσες  καὶ ταχυκαρδία εἶναι μερικὲς
 ἀπὸ 
τὶς ἐπιπτώσεις.
 ὅπως καὶ σωματικοὶ πόνοι καὶ διαταραχὴ  τοῦ κανονικοῦ 
ὡραρίου τοῦ ὕπνου. 
 Ὁ ἄνθρωπος δὲ μπορεῖ νὰ λειτουργήσει κανονικὰ  καὶ νὰ κάνει
 ὅλα αὐτὰ ποὺ
 ἔκανε μὲ εὐχαρίστηση ἢ ἠρεμία. Γι’  αὐτὸ μὴν ἀδιαφορεῖτε γιὰ τοὺς 
γύρω σας 
 καὶ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ νοιάζεστε καὶ ἀγαπᾶτε.

Ἡ ἐπικοινωνία εἶναι τὸ Α καὶ τὸ Ὢ μέσα στὶς ἀνθρώπινες σχέσεις. 
 Ἀναρωτηθεῖτε γιὰ τοὺς φίλους,γνωστούς σας κλπ ἂν εἶναι καλά... 
Σκεφτεῖτε πόσοι γύρω σας μποροῦν νὰ νιώθουν τὸ ἴδιο μὲ ἐσᾶς 
ἀλλὰ νὰ μὴν τόλμησαν νὰ πάρουν τὸ θάρρος νὰ ἐπικοινωνήσουν. 
 Δὲ πειράζει, τολμῆστε τὸ ἐσεῖς. Ἂν δὲν πάρετε τὴν...
 ἀνταπόκριση ποὺ ἐπιθυμεῖτε, δὲ πειράζει.
Τουλάχιστον ἐσεῖς θὰ ξέρετε ὅτι κάνατε αὐτὸ ποὺ ἔπρεπε.  
Δὲν νοιάζονται ὅλοι οἱ ἄνθρωποι τὸ ἴδιο.  Γιὰ κάποιους ἴσως καὶ 
ἐλάχιστους
  εἴμαστε σημαντικοί.  Σημασία  ἔχει ἡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ τῶν σχέσεων 
καὶ ΟΧΙ ἡ ποσότητα...

Τρίτη 3 Ιανουαρίου - Τυπικόν


3. Τρίτη (προεόρτια τῶν Φώτων). Μαλαχίου προφήτου 


(περὶ τὸ 450 π.Χ.), Γορδίου μάρτυρος.

Κοντάκιον τὸ προεόρτιον. ᾿Α­πόστολος παραλειφθείς, 


Κυ­ριακῆς πρὸ τῶν Φώτων,
«Νῆ­φε ἐν πᾶσι» (Β΄ Τιμ. δ΄ 5-8)· Εὐ­αγ­γέλιον ὁμοίως, Κυρια

 κῆς πρὸ τῶν Φώτων, «᾿Αρχὴ τοῦ εὐαγγελίου ᾿Ιησοῦ 

Χριστοῦ» (Μρ. α΄ 1-8).

Περίπου 250.000 άτομα τρέφονται καθημερινά από τα συσσίτια της εκκλησίας



Για να μαθαίνουν αυτοί που θέλουν να πάρουν την εκκλησιαστική περιουσία και να τη μασήσουν...

Περίπου 250.000 άτομα τρέφονται καθημερινά μέσω των συσσιτίων, αλλά και των πακέτων με τρόφιμα που παρέχουν σε σπίτια ευπαθών συμπολιτών μας η....

Αρχιεπισκοπή και οι μητροπόλεις, τόνισε στο ΣΚΑΪ 100,3 ο πατέρας Βασίλειος Χαβάτζας, διευθυντής του Γενικού Φιλόπτωχου Ταμείου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Στο μεταξύ, περισσότεροι από 150 τόνοι τρόφιμα μακράς διαρκείας και άλλα προϊόντα συγκεντρώθηκαν μέχρι στιγμής από πρόσφορες πολιτών για τα συσσίτια της Αρχιεπισκοπής και των Μητροπόλεων της Ελλάδας, στο πλαίσιο της σχετικής πρωτοβουλίας του ΣΚΑΪ.

Μία εβδομάδα από την έναρξη της δράσης, χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν αφήσει την προσφορά τους σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, στις ειδικά διαμορφωμένες γωνιές στα σούπερ μάρκετ όλης της χώρας.

Η δράση γίνεται με την υποστήριξη των Super Market: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βερόπουλος, Γαλαξίας, Δούκας, Θανόπουλος, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Μπαλάσκας, Σκλαβενίτης.

Κομποσχοίνι και Προσευχή

(Η Επανάσταση στο κατεστημένο, η «Μολότοφ» στις σατανικές επεμβάσεις και η επιστροφή μας στα χημικά όπλα που μας έριξε η εξουσία στις συγκεντρώσεις του Συντάγματος, μα και που ραντίζει σχεδόν καθημερινά εξ αέρος!!!*). Αδιαλείπτως φίλοι μου να τους βομβαρδίζουμε καθημερινά με το όπλο μας, το κομβοσχοίνι μας... Άντε και καλές βολές αδέρφια!!!!!!!!! 


Ας σταθούμε για λίγο και ας κοιτάξουμε ένα μικρό κομποσκοίνι, σαν αυτό που κατασκευάζεται από μαύρο μαλλί στο Άγιον Όρος. Είναι μία ευλογία από έναν Άγιο τόπο. Όπως τόσα άλλα που έχουμε στην Εκκλησία, είναι κι αυτό μία ευλογία ετοιμασμένη και δοσμένη σε μας από κάποιον εν Χριστώ αδελφό η πατέρα, έναν ζωντανό μάρτυρα μιας ζώσης παραδόσεως. Είναι μαύρο το χρώμα του πένθους και της λύπης και αυτό μας θυμίζει να είμαστε νηφάλιοι και σοβαροί στη ζωή μας. Έχουμε διδαχθεί ότι η προσευχή της μετανοίας, ειδικά η προσευχή του Ιησού, μπορεί να μας φέρει αυτό που οι Πατέρες ονομάζουν «χαρμολύπη». Εμείς νιώθουμε λύπη για τις αμαρτίες και αδυναμίες και πτώσεις μας ενώπιον του Θεού, των συ­νανθρώπων μας και του εαυτού μας, όμως η λύπη αυτή γίνεται πηγή χαράς και αναπαύσεως εν Χριστώ, ο οποίος εκχύνει το έλεός Του και την συγχώρηση σε όλους όσοι επικαλούνται το όνομά Του.

Το κομποσκοίνι αυτό είναι πλεγμένο από μαλλί, έχει δηλαδή ληφθεί από πρόβατο, γεγονός που μας θυμίζει ότι είμαστε πρόβατα του Καλού Ποιμένος, του Κυρίου Ιησού Χριστού. Θυμίζει ακόμη τον «Αμνόν του Θεού, τον αίροντα τας αμαρτίας τον Κόσμου». Παρόμοια και ο Σταυρός του κομποσκοινιού μας μιλά γι' αυτή τη θυσία και τη νίκη της ζωής επί του θανάτου, της ταπεινώσεως επί της υπερηφανίας, της αυτοθυσίας επί του φωτός επί του σκότους. Και η φούντα; Αυτή να τη χρησιμοποιείς, για να...

σκουπίζεις τα δάκρυα από τα μά­τια σου ή, αν δεν έχεις δάκρυα, να σου θυμίζει να πενθείς, γιατί δεν έχεις πένθος. Εξ άλλου, μικρές φούντες στόλιζαν τα ιερά άμφια από τον καιρό της Παλαιάς Διαθήκης. Αυτό μας θυμίζει την Ιερά Παράδοση της οποίας μετέχουμε, όταν χρησιμοποιούμε το κομποσκοίνι.

Τα κομποσκοίνια πλέκονται συμφωνά με μία παράδοση που χάνεται στα βάθη των αιώνων. Ίσως μία από τις πιο πρώι­μες μορφές κάποιου μέσου βοηθητικού της προσευχής ήταν η συγκέντρωση μικρών λιθαριών η σπόρων και η μετακίνησή τους από ένα σημείο η δοχείο σε ένα άλλο κατά την διάρκεια του «κανόνα» της προσευχής η του «κανόνα» των μικρών η μεγάλων μετανοιών. Αναφέρεται ακόμη η ιστορία ενός μονάχου που σκέφθηκε να κάνει απλούς κόμπους σε ένα σχοινί και να το χρησιμοποιεί στον καθημερινό «κανόνα» της προσευχής του. Ο διάβολος όμως έλυνε τους κόμπους από το σχοινί και ματαίωνε τις προσπάθειες του φτωχού μονάχου. Εμφανίστηκε τότε ένας Άγγελος και δίδαξε στον μοναχό έναν ειδικό κό­μπο, όπως είναι τώρα διαμορφωμένος στα κομποσκοίνια, αποτελούμενο από αλλεπάλληλους Σταυρούς. Τους κόμπους αυτούς ο διάβολος δεν μπορούσε να τους λύσει λόγω της παρουσίας των Σταυρών.

Κομποσχοίνια υπάρχουν σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών. Τα πε­ρισσότερα έχουν ένα Σταυρό πλεγμένο ανάμεσα στους κόμπους η στην άκρη τους, ο οποίος σημειώνει το τέλος, καθώς επίσης και ένα είδος σημαδιού μετά από κάθε δέκα, εικοσιπέντε η πενήντα κό­μπους η χάνδρες. Υπάρχουν πολλά είδη κομποσχοινιών. Μερικά είναι πλεγμένα από μαλλί ή μετάξι ή κάποιο άλλο πιο πολυτελές ή πιο απλό υλικό. Άλλα είναι κατασκευασμένα με χάνδρες ή με το αποξηραμένο λουλούδι ενός φυτού που λέγεται «δάκρυ της Παναγίας».

Το κομποσχοίνι είναι ένα από τα αντικείμενα που δίδονται σε έναν Ορθόδοξο μοναχό κατά την τελετή της κούρας του. Του δίνεται σαν το πνευμα­τικό του ξίφος με το οποίο ως στρατιώ­της του Χριστού πρέπει να πολεμήσει κατά του νοητού εχθρού μας, του δια­βόλου. Το ξίφος αυτό το χρησιμοποιεί επικαλού- μενος το όνομα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού και ικετεύοντας για το έλεος Του με την προσευχή του Ιησού: Κύριε Ιησού Χρι­στέ, Υιέ τον Θεού, ελέησον με τον αμαρτωλόν. Η προσευχή αυτή μπορεί να λεχθεί σε συντομότερη μορφή: Κύ­ριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με, ή σε εκτενέστερη: Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ και Λόγε του Θεού, δια πρεσβειών της υπεραγίας Θεοτόκου και πά­ντων των Αγίων, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

Με την βοήθεια του κομποσχοινιού μπορούν να γίνουν και άλλες σύντομες προσευχές, όπως η προσευχή του τε­λώνη: ο Θεός, ίλάσθητι μοι τω αμαρτωλω, η προσευχή στην Θεοτόκο:
Ύπεραγία Θεοτόκε, σώσον Ημάς, ή άλλες σύντομες προσευχές στον φύ­λακα Άγγελο, σε μεμονωμένους Αγίους ή στους Αγίους Πάντες. Η συνηθισμένη μορφή μιας τέτοιας προσευχής είναι: Άγιε Άγγελε - ή Άγιε (δείνα) πρέ­σβευε υπέρ εμού. Μετατρέποντας τις λέξεις των συντόμων αυτών προσευχών σε «ελέησον ημάς» ή «πρέσβευε υπέρ ημών» ή συμπεριλαμβάνοντας το όνομα ή τα ονόματα ανθρώπων για τους όποιους θέλουμε να προσευχηθούμε, μπορούμε επιπλέον να χρησιμοποιούμε το κομποσχοίνι για προσευχές υπέρ των άλλων. Το ίδιο ισχύει και για προσευχή υπέρ των κεκοιμημένων: Ανάπαυσον, Κύριε, τηv ψυχήν του δούλου σου.

Όταν οι μοναχοί και οι λαϊκοί κρατούν το κομποσχοίνι στα χέρια τους, αυτό αποτελεί υπενθύμιση της υποχρεώσεώς τους να προσεύχονται χωρίς διακοπή, σύμφωνα με την εντολή του Αποστόλου Παύλου: αδιαλείπτως προσεύχεσθε. Ο καθένας μπορεί να κρατά ένα κομποσχοίνι στην τσέπη ή σε κάποιο διακριτικό μέρος, όπου μπορεί εύκολα να το χρησιμοποιήσει απαρατήρητος, σε περιπτώσεις που είναι προτιμότερο να προσευχηθεί μυστικά, χωρίς να ελκύσει την προσοχή των άλλων. Το κομποσχοίνι μπορεί επίσης να τοποθετηθεί επάνω από το προσκέφαλο του κρεβατιού μας, στο αυτοκίνητο, μαζί μ' ένα μικρό Σταυρό ή εικόνισμα ή σε άλλα κατάλληλα σημεία ως υπενθύμιση προσευχής και ως ένα είδος ευλογίας και μία άγια και θεία πα­ρουσία στη ζωή μας.

Τώρα ας δούμε σύντομα τον πρωταρχικό σκοπό για τον οποίο κατα­σκευάστηκε το κομποσχοίνι. Ο κύριος σκοπός του κομποσχοινιού είναι να μας βοηθά κατά την προσευχή μας προς τον Θεό και τους Αγίους Του. Εκτός από το να μας χρησιμεύει ως μία διαρκής εξωτερική υπενθύμιση και ευλογία, πως μπορεί αυτό το μικρό κομποσχοίνι να μας βοηθήσει να προσευχόμαστε; Μπορούμε βέβαια και χωρίς αυτό να προσευχηθούμε, μερικές φορές μάλιστα μπορεί να μας αποσπάσει στην προσπάθειά μας να συγκεντρωθούμε στην προσευχή. Έχοντας αυτά υπ' όψιν, ας δούμε μερικούς τρόπους με τους όποιους μας βοήθα το κομποσχοίνι.

Μερικές φορές η προσευχή μας είναι θερμή και μας είναι εύκολο να προσευχηθούμε. Άλλοτε όμως ο νους μας είναι τόσο σκορπισμένος ή είμαστε τόσο ταραγμένοι ή με τόσο διασπασμένη την προσοχή, που μας είναι πρακτικά αδύνατο να συγκεντρωθούμε στην προσευχή. Αυτό συμβαίνει κυρίως, όταν προσπαθούμε να τηρούμε κάποιον καθημερινό κα­νόνα προσευχής. Μερικές ημέρες πάει καλά, άλλοτε όμως ίσως τις περισσό­τερες φορές οι προσπάθειές μας φαίνο­νται σχεδόν μάταιες. Αλλ' επειδή, όπως λέγεται, είμαστε όντα της συνήθειας, είναι πολύ ωφέλιμο να καθορίσουμε μία ειδική και τακτή ώρα της ημέρας για προσευχή. Η βραδινή ώρα (όχι πολύ αργά) πριν κοιμηθούμε είναι καλή, επειδή είναι σημαντικό να τελειώνουμε την ημέρα με προσευχή. Το πρωί, ξυπνώντας, είναι επίσης καλό να ξεκινούμε την νέα ημέρα με προσευχή. Μπορεί ακόμη κανείς να βρει άλλες ώρες της ημέρας που να μπορεί να ησυχάζει και να συγκεντρώνεται.

Η προσπάθειά μας είναι να καθιερώσουμε την προσευχή ως έναν κα­νόνα στη ζωή μας, όχι ως μία εξαίρεση. Εν αυτό επιδιώκουμε να βρούμε κάποια ώρα που καθημερινά θα μπορούμε να έχουμε λίγη ησυχία, ώστε να συγκεντρωθούμε και να στρέψουμε τα μάτια της ψυχής μας στον Θεό. Ως μέρος αυτού του κανόνα ίσως θελήσουμε να διαβάσουμε μερικές προσευχές από κάποιο προσευχητάριο ή να προσευχηθούμε και να βρούμε ψυχική γαλήνη με άλλους τρόπους, όπως με το διάβασμα θρησκευτικών κειμένων ή με την ανασκόπησιν των γεγονότων της ημέρας που πέρασε κ.ο.κ. Ο πιο αποτελεσματικός όμως τρόπος για να ωφεληθεί κανείς από τον κανόνα της προσευχής είναι να λέ­γει τακτικά σε καθορισμένο αριθμό την ευχή του Ιησού (Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με). Ο αριθμός αυτός δεν χρειάζεται να είναι μεγάλος και ίσως χρειαστούν μόνο δεκαπέντε περίπου λε­πτά. Αυτό όμως θα είναι το τμήμα της ημέρας μας που ανήκει στον Θεό, οι λίγοι κόκκοι αλάτι που θα νοστιμίσουν όλη την πνευματική μας ζωή. Πολλοί γιατροί σή­μερα συνιστούν αυτή την πρακτική χάριν της σωματικής υγείας, ιδιαίτερα για να ξεπεράσει κανείς το άγχος. Ακόμη καλύ­τερα, ας βρίσκουμε διάφορα τέτοια μικρά χρονικά διαστήματα καθ' όλη την διάρ­κεια της ημέρας και ας τα γεμίζουμε τα­κτικά με τους πολύτιμους θησαυρούς της προσευχής, τους όποιους κανείς δεν μπο­ρεί να κλέψει και που απο ταμιεύονται για λογαριασμό μας στον Ουρανό.

Άν θέλεις να τηρείς κάποιο σταθερό αριθμό προσευχών ως μέρος του καθημε­ρινού κανόνος, θα βοηθηθείς πολύ από το κομποσχοίνι. Με αυτό μπορείς να προφέ­ρεις έναν καθορισμένο αριθμό προσευχών και να συγκεντρώνεσαι στα λόγια της προσευχής, καθώς την προφέρεις. Αφού συγκεντρώσεις τους λογισμούς σου, πάρε το κομποσχοίνι στο αριστερό σου χέρι και κράτησέ το ελαφρά μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη. Έπειτα κάνοντας ήσυχα τον Σταυρό σου ψιθύρισε την ευχή του Ιησού. Καθώς οι λογισμοί σου θα συγκε­ντρώνονται όλο και περισσότερο, ίσως να μη χρειάζεται να συνεχίζεις να σταυροκοπιέσαι ή να λέγεις την προσευχή δυνατά. Όταν όμως δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς, χρησιμοποίησε το σημείο του Σταυρού και το ψιθύρισμα ως μέσα που σε βοηθούν να κρατάς τον νου σου στην προσευχή.

Είναι καλό να στέκεσαι όρθιος με το κεφάλι σκυμμένο σε στάση ταπει­νή. Ορισμένοι θέλουν να υψώνουν τα χέρια τους πότε-πότε, ζητώντας έλεος. Άλλοι όμως βρίσκουν πιο βοηθητικό το να κάθονται ή να γονατίζουν με το κε­φάλι σκυμμένο, για να μπορέσουν να συγκεντρωθούν. Πολλά εξαρτώνται από το ίδιο το άτομο, από την υγεία του και την ανατροφή του. Το πιο σημαντικό είναι να μένεις ακίνητος και να συγκεντρώνε­σαι στα λόγια της προσευχής, καθώς την επαναλαμβάνεις.

Φυσικά, πρέπει να αποκρούει κανείς τον πειρασμό της βιασύνης. Για τον λόγο αυτό μερικοί αντί για κομποσχοίνι χρη­σιμοποιούν ένα ρολόγι ως εξωτερικό μετρητή της διάρκειας της προσευχής τους ρυθμίζοντας ανάλογα το ξυπνητήρι, Με την χρήση του ρολογιού μπορεί κανείς να αφιερώσει καθορισμένο χρόνο στην προσευχή, χωρίς να μετρά τον ακριβή αριθμό των προσευχών.

Το κομποσχοίνι είναι επίσης ένας βο­λικός τρόπος να μετρά κανείς τις μικρές η μεγάλες «μετάνοιες» (γονυκλισίες) που κάνει στον κανόνα του. Το να κάνουμε το σημείο του Σταυρού και μετά να σκύβουμε και να ακουμπούμε το έδαφος με τα δάκτυ­λα ή να γονατίζουμε και να ακουμπούμε το μέτωπο στο έδαφος αποτελεί αρχαίο τρόπο προσευχής στον Θεό και τους Αγίους Του. Μπορεί κανείς να συνδυάσει αυτές τις μικρές η τις μεγάλες μετάνοιες με την ευχή του Ιησού η τις σύντομες προσευχές που αναφέραμε προηγουμένως. Η σωματική κίνηση της μικρής η της μεγάλης «μετάνοιας» (ελαφράς η βαθιάς, δηλαδή εδαφιαίας, γονυκλισίας) μπορεί να συντελέσει στην θέρμη της προσευχής και να δώσει εξωτερική έκφραση στην ικεσία μας καθώς ταπεινωνόμαστε μπροστά στον Θεό. Είναι ακόμη ένας τρό­πος εφαρμογής της Αποστολικής εντολής να δοξάζουμε τον Θεό και με τις ψυχές και με τα σώματα μας.

Αρκετοί χρησιμοποιούν το κομπο­σχοίνι όταν αποσύρονται, για να κοιμηθούν. Σταυρώνουν το κρεβάτι τους, παίρνουν το κομποσχοίνι, κάνουν το σημείο του Σταυρού, ξαπλώνουν και λένε ήσυχα την ευχή, μέχρι να αποκοιμηθούν. Το να ξυπνάς με το κομποσχοίνι ανάμεσα στα δάκτυλά σου η δίπλα στο μαξιλάρι σου σε βοήθα να ξεκινήσεις την καινούρ­για ημέρα με προσευχή. Όμως το να τε­λειώνει κανείς την προηγούμενη ημέρα με ήσυχη προσευχή είναι ένας ακόμη κα­λύτερος τρόπος προετοιμασίας για ένα προσευχητικό ξεκίνημα της καινούργιας ημέρας για να μην αναφέρουμε και την προετοιμασία για την Αιώνια ημέρα, σε περίπτωση που τη νύχτα εκείνη μας έρθει ο ύπνος του θανάτου. Άλλοι πάλι παίρνουν το κομποσχοίνι στο χέρι τους σε στιγμές απραξίας, όπως όταν πηγαί­νουν στην εργασία τους η ταξιδεύουν. Σε οποία στιγμή της ημέρας το θυμηθείς, πάρε στο χέρι σου ένα μικρό κομποσχοίνι. Ο συνδυασμός της κινήσεως αυτής με την προσευχή που κάνεις άλλες ώρες θα σε βοηθήσει να συγκεντρωθείς και να προσευχηθείς μερικές φορές στην διάρ­κεια της ημέρας, όπου κι αν είσαι και ό,τι κι αν κάνεις. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα στην εκπλήρωση της εντολής του αδιαλείπτως προσεύχεσθε.


Siglitiki 

Υπόθεση Εφραίμ η φυλάκιση, ο πλούτος, ο Σκάι, Ρωσία και η διαμάχη στην ντόπια αστική τάξη…


Ημίχρονο 2ο
Άλλο και τούτο! Συλλαμβάνεται ο «Εφραίμ», που έπαιξε στις 
«ανταλλαγές» τον 3ο ρόλο, με πρώτο οικονομικά ιδιωτικά συμφέροντα 
και 2ο τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν. Δ. Κανένας αντίθετα μεγάλος 
μέσα, εννοώ βοά και αναστενάζει ο λαός και χαίρεται το «Κολονάκι»:
α) Στο κραχ του χρηματιστηρίου (1999) με το σάρωμα του
 ιδιωτικού πλούτου και των μισών αποθεμάτων των δημόσιων
 ασφαλιστικών ταμείων (Κ. Σημίτης – Λ. Παπαδήμος στην εξουσία).
β) Στο έγκλημα των Ολυμπιακών αγώνων 2004 – υπόθεση siemens 
με όλο το πολιτικό σκηνικό της νεοδεξιάς – ακροδεξιάς και
 της μεγάλη μερίδας της εκκλησιαστικής ηγεσίας να μην
 αρθρώνει λόγο.
γ) Στις μίζες πολεμικού υλικού, μεγάλων έργων (ειδικά στους δρόμους).
δ) Στην ξαφνική διάλυση του κοινωνικού ιστού, του 
κόσμου της εργασίας, των δημόσιων αγαθών, του 
δημόσιου και εθνικού πλούτου και στο σχεδιασμό 
οικονομικού και όχι μόνο διαμελισμού του νεωτερικού 
μας ελλαδικού κράτους.
Γράφει ο υποβολέας μου: «…Διαφώνησα, σε πολύ
υψηλούς τόνους μάλιστα, με τις βασικές διαχειριστικές
 επιλογές του π. Εφραίμ στην υπόθεση των ανταλλαγών. 
Όμως αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο προκλητικό, 
που δεν στέκει με καμμία δικανική ή ηθικολογική ψευτοδικαιολογία. 
Έχουμε να κάνουμε με έναν ηγούμενο που κάθεται, σε 
οικογενειακή ατμόσφαιρα ιδιαίτερης οικειότητος μάλιστα, 
με την ηγεσία της μεγαλύτερης πυρηνικής δυνάμεως του πλανήτη, 
με την οποία φρόντισαν να διαρρήξουν τις σχέσεις τους 
οι δωσίλογοι του ΔΝΤ…»
Προσωπικά νομίζω παίζεται ένα τεράστιο παιχνίδι, 
οικουμενικών διαστάσεων,σε τέσσερα επίπεδα:
1) Θεολογικό: Ελάχιστοι εκκλησιαστικοί, ηγούμενοι, λαϊκοί 
θεολόγοι μίλησαν ή μιλούν για την ιδιάζουσα σιωπή 
για τα τεράστια νεοκαπιταλιστικά – καλβινικού 
τύπου – «ανοίγματα» (Ολυμπαικά ακίνητα, Of sor etaireies, 
κλπ) της νεοβατοπεδινής ηγεσίας, για τα οποία έχουμε εδώ
 στο φτωχό ΜτΒ γράψει πάλι και πάλι: Βατοπέδι: 
Πτυχές αναδυόμενες υψηλής εκκλησιαστικής «ραπτικής»*
2) Εκκλησιαστικό: Η ιστορική Ορθοδοξία (και το Ισλαμ) 
αποτελούν καίριους πολιτισμικούς στόχους, αφού δυνητικά 
μπορούν να αποτελέσουν καταλύτες για τη δημιουργία απελευθερωτικών
 (αλλά και ταξικών) κινημάτων στην ευρύτερη περιοχή, 
συνδεόμενοι με τις ποικιλόμορφες, διάχυτες και ακόμα διασπασμένες
 δυνάμεις επαναστατικές δυνάμεις. Η νεοβάρβαρη επίθεση στους
 λαούς της Ε. Ε. με τη χώρα μας σε επίπεδο «πειραματόζωου»
 στην Ευρωζώνη και της Ανατολικής Μεσογείου κεντρικό κρίκο τη
 Λιβύη και τη Συρία. Εκεί που η νεόπλουτη, ευρωλιγούρική και
 ρεφορμιστική αριστερά έχει βάλει την αντι-ιμπεριαλιστική (sic) 
ουρά κάτω από τα σκέλια των μηχανισμών της αποτελούν
 το πολιτικό τοπίο της προηγούμενης εκτίμησης.
3) Γεωοικονομικό: Οι δυνάμεις που έφεραν, στήριξαν, 
«συνεργάζονται» και σχεδιάζουν με το τρίπολο ΕΚΤ 
(ευρωπαϊκά κεφάλαια – Ε. Ε. (ιδιότυπου γερμανικού ελέγχου) –
 ΔΝΤ (κυρίως αμερικανικής κυριαρχίας) θέλουν να αποδομήσουν
 οποιαδήποτε προσπάθεια στο χώρο της κεντροδεξιάς
 που σχεδιάζει ανοίγματα με την ρωσική ολιγαρχία 
(πούτιν, ρώσικο κεφάλαιο, 
ρώσικη ορθόδοξη εκκλησιαστική Γ΄ Ρώμη, κλπ).
Ο (κυπριακής καταγωγής) Εφραίμ – να μη ξεχνάμε – ηγείται μιας Ι.
 Μ. που τα τελευταία χρόνια κυριαρχείται από κυπρίους μοναχούς (κανένα
 κατ’ αρχήν πρόβλημα), αλλά φαίνεται ότι ανήκει στο εκκλησιαστικό ρεύμα που
 στηρίζεται στον εκκλησιαστικό οικονομικό πλούτο και τις ισχυρές 
πολιτικές 
διασυνδέσεις με πολιτικά πρόσωπα.
Οι κύπριοι, παραδοσιακά από την εποχή ακόμα της
 Σοβιετικής Ένωσης,έχουν ισχυρούς δεσμούς με ρώσικα, 
λευκά ή
 μαύρα κεφάλαια. Πολιτικές τύπου ρώσικων αγωγών μέσω 
Βουλγαρίας-Ελλάδος
 (Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη), δάνεια από τη Ρωσία, υποδοχή ρώσικου 
στόλου στη Μεσόγειο, ρώσικα οπλικά συστήματα (θυμηθείτε ποια κρύβονται 
σε σπηλιές ελληνικών ορέων), αλλά και εκκλησιαστικοί άξονες με το ρώσικο
 Πατριαρχείο με βάσει σε άγιο Όρος, Κύπρο κλπ θεωρούνται «casous beli»… 
Ο Εφραίμ, μεσαία πασοκικά στελέχη, ο Καραμανλής 
παραβίασαν τέτοιες στρατηγικές, ενώ ο ΓΑΠ και οι 
μνημονιακοί πολυποίκιλοι μηχανισμοί στη χώρα μας τις … ροκάνισαν.
Ερώτημα: Τι ήθελε ο Εφραίμ πριν λίγες μέρες στη Μόσχα 


με την «Τίμια Ζώνη» του βατοπεδίου; Τι ειδικές σχέσεις 
συνεχίζει με τον Πούτιν; Τι παίζει με την Γ΄ Ρώμη; 
Πως τελικά κατάφεραν εκκλησιαστική συγκέντρωση-προσκύνημα 
που οι πληροφορίες λένε ότι ξεπέρασε την κηδεία του Στάλιν;
В
Москве встретили Пояс Пресвятой Богородицы
Πριν απαντήσουμε εμείς, απάντησε το πιο σκοτεινό
 κομμάτι του μνημονιακού, ευρωλιγούρικου, υποταγμένου πολιτικού 
παρασκηνίου καιέστησε την «φυλάκιση» του Εφραίμ παραμονές
 Χριστουγέννων της ελλαδικής Ορθοδοξίας, του Οικουμενικού 
Πατριαρχείου, κλπ, αλλά
 όχι του Αγίου Όρους, του Πατριαρχείου Μόσχας 
και εν γένει των Σλάβων…
4) Πολιτικό: Ξεκαθάρισμα στον Α. Σαμαρά και όλους τους
 νεοσυντηρητικούς που τον στηρίζουν, φανερά ή πλάγια, ότι
 τέτοιες πολιτκές δεν θα
 πε΄ρασουν. Θα αποδείξει πριν τις εκλογές, 
όχι πια συμβολικά με μια επιστολή
 υποτέλειας, αλλά με ξεκάθαρη τοποθέτηση στους ευρύτερους 
γεωοικονομικούς σχεδιασμούς. Μπορεί με την επσιτολή 
α δήλωσε πλήρη στρατηγική
 υποταγή σε Ε. Ε., Δ. Ν. Τ., Κεφάλαιο ότι αποτελεί υπηρέτη τους στη
 νεοβάρβαρη επίθεση, αλλά τώρα θα δηλώσει και πλήρη υποταγή στις 
αντίστοιχες γεωοικονομικές πολιτικές στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μαζί του εξαναγκάζουν και την ελλαδική Εκκλησία, όπως και την
 Ηγεσία του Αγ. Όρους (Ι. Κοινότητα) να αποκαλυφθούν.
Τι βλέπουμε; Ακόμα τηρει η Ν. Δ. σιωπή. Ποιοι ξεσπάθωσαν
 τελευταία σε ειδική συνεργασία; Ο Σκάι και η Ελλαδική Εκκλησία.
Α) Ο Σκάι (δηλ. συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα) γνώριζαν (; ) 
τι θα επακολουθήσει. Γι’ αυτό ήδη έκανε καλά προετοιμασμένες κινήσεις:
α) Ετοίμασε ένα ειδικό ντοκιμαντέρ με να «αθωώνει» τον 
Εφραίμ και το «βατοπέδι» στο επίπεδο των ανταλλαγών
 με καθαρά «νομικά» επιχειρήματα, χωρίς φυσικά να
 ακουμπά το καλβινίζον θεολογικό υπόβαθρο των
 νεβατοπεδινών. Εξ άλλου «κόρακας 
κοράκου μάτι δεν βγάζει…». 
Προετοίμασε δηλαδή το τηλεοπτικό του κοινό, 
τους μέλλοντες ψηφοφόρους που 
ταλαντεύονται να ψηφίσουν την εναλλακτική
 λύση των τροϊκανών (Α. Σαμαρά – Ν. Δ.),
 να εξευμενίσει εκκλησιαστικούς παράγοντες 
και να ανοίξει παράθυρα συνεργασίας με τον .. Πούτιν…
β) Ανέλαβε ειδική πρωτοβουλία για «φιλανθρωπικό
 έργο», έβαλε μέσα πολλά ελληνικά Syper Market της
 Αθήνας και φυσικά «έχωσε» τον δυσκίνητο 
Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να αποδεχτεί τη 
συνεργασία (μοίρασμα στις Μητροπόλεις – Ενορίες). 
Και ενώ αυτό θα απαλύνει κάποια από τα
 τραύματα των πεινασμένων νεόπτωχων, ταυτόχρονα 
ετοιμάζεται ειδική στρατιά ψηφοφόρων ώστε να
πλησιάσει η Ν. Δ. τους 150 βουλευτές στις επερχόμενες 
εκλογές, ώστε να είναι σίγουρη η μνημονιακή του κυβέρνηση 
σε συνεργασία έστω με κάποια ρετάλια του πολτικούς σκηνικού
 (π. χ. ΛΑΟΣ).
Β) Η ελλαδική Εκκλησία και η Ι. Κοινότητα: Βρίσκονται
 συναγερμό. Είναι αδύνατον να απαριθμήσω τις αντιδράσεις
 τους. Θα αναφέρω μόνο πέντε:
1) Ιερά Κοινότητα:
Οι ηγούμενοι βρίσκονται στο προσκεφάλι του Ηγουμένου
 Εφραίμ, παρέα με τους αστυνομικούς που περιμένουν 
την εντολή περί ανάρρωσης και προ-φυλάκισης. Ταυτόχρονα 
ετοιμάζονται για Διπλή Σύναξη, οι αποφάσεις της οποίας 
είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν ιστορικό σταθμό για την πάρα
 πέρα ιστορική πορεία του Αγίου Όρους.
«…Φρουρούμενος στο κελί του στην Ιερά Μονή 
Βατοπεδίου παραμένει κλινήρης ο ηγούμενος Εφραίμ, 
που παρουσίασε υψηλό πυρετό και απορρύθμιση σακχάρου,
 σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πολιτικός διοικητής του Αγίου
 Όρους, Αρίστος Κασμίρογλου…. Οι εξελίξεις αναμένεται
 να απασχολήσουν την Ιερά Κοινότητα στην τακτική 
συνεδρίαση της Δευτέρας.
Νωρίτερα το Σάββατο, το Κέντρο Υγείας Καρυών, 
αλλά και ο δικηγόρος του, ο οποίος μίλησε στο 
Mega, επιβεβαίσαν τις πληροφορίες ότι ο ηγούμενος
 είχε μεταβεί στη Μονή Βατοπεδίου και βρισκόταν
 κλινήρης, καθώς παρουσιάζει απορρύθμιση
 του σακχάρου και υψηλό πυρετό….», 25/12/2011, 
στο…protothema.gr.
2) Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος:
«…«Δεν γνωρίζω την ουσία της υπόθεσης και
 σέβομαι την ελληνική δικαιοσύνη. Όμως, είμαι 
ιδιαίτερα προβληματισμένος, όπως άλλωστε και κάθε
 Χριστιανός, με τη χρονική συγκυρία της
 έκδοσης του βουλεύματος προφυλάκισης 
του ηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ
 ανήμερα των Χριστουγέννων. Και ο νοών νοείτω»,
Σάββατο, 24 Δεκέμβριος 2011, στην ….romfea.gr.
3) Μητρ. Σιατίστης Παύλος:
«… Επί τέλους η ελληνική δικαιοσύνη άργησε, αλλά 
βρήκε τον αίτιο όλων των συμφορών. Είναι ο Ηγούμενος Εφραίμ.
 Μπορούν οι Έλληνες δικαστές να κοιμούνται πλέον τον ύπνο 
του δικαίου η μήπως πρέπει να εξεγερθούν και να
 αποκαταστήσουν την τετρωμένη αξιοπρέπειά της.
Αν νομίζουν, αυτοί που οδήγησαν τη χώρα στην διεθνή
 ανυποληψία, ότι θα εξαγνισθούν μέσα από την προφυλάκιση
 ενός ιερωμένου έχουν κάνει πολύ μεγάλο λάθος. Ο λαός ξέρει
πολύ καλά ποιοί τον κατέστρεψαν και ποιοί είναι οι μόνοι που
 στέκονται αυτές τις δύσκολες ώρες δίπλα του. Αυτή η 
απόφαση θα γίνει μπούμερακ.
Η απόφαση δεν θίγει τον Ηγούμενο Εφραίμ, εκθέτει για
 μια ακόμη φορά τη χώρα μας, προκαλώντας τον 
παγκόσμιο καγχασμό…», Κυριακή, 25 Δεκέμβριος 2011, 
στη …romfea.gr.
4) Μητρ. Μεσογαίας Νικόλαος:
Ειδήσεις (1ο θέμα!) στον Σκάι, Κυριακή, 25 Δεκέμβριος 2011,
5) O Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου
 Αθηνών Ιωάννης Κονιδάρης:
«…Η επιβολή της προσωρινής κρατήσεως γίνεται για λόγους
 που αναφέρονται περιοριστικώς στον νόμο. Κανένας από τους
 λόγους αυτούς δεν συνέτρεχε στο πρόσωπο του Αρχιμανδρίτου
 κυρίου Εφραίμ, πολλώ μάλλον ο λόγος, τον οποίον φαίνεται να
 επικαλείται η απόφαση του Συμβουλίου, ότι δηλαδή αν αφεθεί 
ελεύθερος είναι πολύ πιθανόν να διαπράξει και άλλα εγκλήματα. 
Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από την έως τώρα βιωτή 
του Σεβάσμιου Γέροντά, ακριβέστερα ανήκει στον χώρο 
της φαντασίας.
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου καλείται να ασκήσει

 αναίρεση κατά του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών.
 Είναι δικαίωμα του…», Dec 24, 2011,στο …amen.gr.
5) Ρωσικό Ίδρυμα του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου:
«…παρόμοιες δικαστικές αποφάσεις μπορούν να εξηγηθούν
 μόνο από τις πολιτικές δεσμεύσεις ορισμένων κύκλων της 
ελληνικής διοίκησης, οι οποίοι επιθυμούν κατ’ αυτόν τον
τρόπο να επιδείξουν στη Δύση την ετοιμότητά τους να
 προχωρήσουν στην άρνηση των αρχών οργάνωσης της
 πνευματικής ζωής, που έχουν κατοχυρωθεί στο 
ελληνικό Σύνταγμα…», 24/12/2011, στο…real.gr.
*******
Και το Μτβ; Θα βρεθεί πάλι απέναντι στις πολιτικές
 του Εφραίμ και το Βατοπεδίου; Για μένα είναι 
το ζήτημα απλό: Ο ηγούμενος Εφραίμ ακολούθησε την
 ακριβώς αντίθετη θεολογία, απ’ ότι ο βατοπεδινός άγιος,
 Μάξιμος ο Γραικός, που φυλακίστηκε στη Ρωσία, τον
 παρεμπόδισαν πολλά χρόνια στην ακοινωνησία και 
τελικά αγίασε γι’ αυτό. Αυτό δεν το παίρνω πίσω, 
αλλά επιμένω ότι αποτελεί την θεολογική αιτία για 
ό,τι επακολουθήσει στο 2οημίχρονο εναντίον του.
Όμως: Όπως ήδη θα έχετε κατανοήσει, όχι μόνο 
στα υπόλοιπα δεν είμαι εναντίον, αλλά μου είναι 
αδιανόητο να βρεθώ μαζί με τους μνημονιακούς διώκτες 
του, που αύριο μπορεί να είναι και η Ν. Δ., αφού 
πρώτα καβαντζάρει στην κυβέρνηση, αλλ’ όχι στη εξουσία,
 αφού έχει δοθεί «άχρι καιρού» στο τοκογλυφικό κεφάλαιο,
 στη Γερμανική Ε. Ε. και την παμφάγα αμερικάνική 
εξωτερική πολιτική…
Γι’ αυτό και 
υπέγραψα τη δημόσια στήριξή μου για την αποφυλάκισή
του και τον καθαρά πολιτικό διωγμό του. Θα συνεχίσω όμως
 στη θεολογική κριτική, ως θεολογικός ακόλουθος του Αγίου 
Μαξίμου του Γραικού και της πραγματικής ορθόδοξης θεολογικής 
Παράδοσης για τον πλούτο, αφού πια είναι ξεκάθαρο ότι αυτή
οδηγεί στο ερώτημα, που απάντησε εύστοχα ο 
Μητροπολίτης Προικονήστσου Ιωσήφ: 

*****


Ο Γέροντας Εφραίμ ο Βατοπαιδινός,ως Αγιορείτης Γέροντας.



0-0efraim1.jpg



Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου
Εκπαιδευτικός ( Χημικός ).
Άρτα


Στα τόσα αξιόλογα κείμενα που δημοσιεύτηκαν με αφορμή την άδικη προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ του Βατοπαιδινού, παρατηρείται μια «υποβάθμιση» των εξής βασικών κειμένων.
Στα παραπάνω κείμενα σκιαγραφείται σύντομα αφενός μεν η προσωπικότητα του Γέροντα Εφραίμ, ως Αγιορείτη Ηγουμένου και μοναχού, αφετέρου δε φαίνεται η σημασία του Γέροντα στην ζωή μιας μοναστικής αδελφότητας.
Ο Γέροντας στην Ορθόδοξη Μοναστική Παράδοση.
Σύμφωνα με την ορθόδοξη μοναστική παράδοση ο Γέροντας σε κάθε ορθόδοξη μονή είναι «πατήρ τέκνων γνησίων, είναι χειραγωγός εις Χριστόν», είναι ο υπεύθυνος για το μέλλον της αδελφότητας. Είναι δια την αδελφότητα ο φορεύς του θελήματος του Θεού και του πνεύματος της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Είναι «αρχέτυπον παντός αγαθού», γνώστης των Γραφών, μηδέν προτιμών της αγάπης του Θεού, ελκύων τας ψυχάς εις την θείαν αγάπησιν ...;.(Υπόμνημα Αρείας)
Ο Αγιορείτης Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης γράφει και τα εξής.
«Ο ορατός άνθρωπος ζει για να έχει τον αόρατο Θεάνθρωπο. Δεν είμαστε τυχαίοι! Πνεύμα θείο μας εποίησε και πνοή Παντοκράτορος μας διδάσκει. Γι΄αυτό οι καρδιές μας ζητούν ένα πρόσωπο πατρικό για να αισθάνονται υιοί Θεού ...; Για την αδυναμία μας όμως χρειάζεται ένας ορατός και σύμμορφοςσυνάνθρωπος, για να κατέχει την θέση του Θεού. Ευδοκεί και δίνει στο πλάσμα του ο Πλάστης ως πλάστην έναν ομόδουλον και σύμφυρτον Γέροντα, για να είναι αυτός το άκρον, το τέρμα, το κέντρον, ο άξονας της ζωής του. Αυτός γίνεται το κριτήριο, το βάθος και το ύψος για τον μοναχό, ώστε να φθάσει ο μοναχός στην «ελευθερία της δόξης των τέκνων του Θεού». Γι΄αυτό οι υποτακτικοί στις σχέσεις τους προς τον Γέροντα αναφέρονται συχνά για την ζωή τους, για τις πτώσεις και τις ανορθώσεις καθώς και για την πορεία της προσευχής με την οποία κατακτούν την ποθητή πόλη». Και συνεχίζει.
«Ο ηγούμενος ζωογονεί την αδελφότητα και θα την ζωογονεί καθ΄όσον αυτός θα υπάρχει.
Η ομολογία του μοναχού στον ηγούμενο είναι μία συνθήκη με τον Θεό, αλλά και ένας δεσμός φυλαττόμενος αδιάρρηκτος μετ΄αυτού.
Ο ηγούμενος γίνεται πλέον «σκοπός τη ημετέρα ζωή», ο σκοπός του μοναχού, σύμφωνα με τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης. «Μίμησαι, λέγει τούτου και πολιάν και νεότητα, μάλλον δε μίμησαι αυτού το εν μειρακίω γήρας και την εν τω γήρα νεότητα» (Λόγος Περί παρθενίας).
Και ο Θεόδωρος Εδέσσης γράφει: «Μηδείς σε χωριζέτω της αγάπης αυτού και της συναυλίας». Κανείς να μη σε χωρίσει από την αγάπη του ηγουμένου σου, σαν να είναι αυτός ο σκοπός της ζωής του μοναχού.
Ο μοναχός, σύμφωνα με τον Άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, «βλέπων αυτόν, αυτόν βλέπειν τον Χριστόν λογίζεται. Και συνών ή ακολουθών αυτώ, Χριστώ συνείναι και ακολουθείν βεβαίως πιστεύει. Ο τοιούτος μοναχός ουκ επιθυμήσει ετέρω τινί ομιλήσαι ποτέ, ου προτιμήσει τι υπέρ την εκείνου μνήμην ομού και αγάπην» (Κεφάλαια πρακτικά και θεολογικά ). «Και ως αυτόν τον Χριστόν και ορών και λαλών, ούτω σεβάσθητι αυτόν και ούτω διδάχθητι παρ΄αυτού τα συμφέροντα» λέγει πάλι ο ίδιος.
Η ευλογία του ηγουμένου συνέχει την αδελφότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διοικεί αδιάκριτα και αυθαίρετα. Διοικεί με βάση τον κανονισμό της Μονής, προεδρεύων της Γεροντικής Σύναξης, η οποία είναι φρουρός της παράδοσης και έκφραση της συνείδησης της αδελφότητας. Και για σοβαρές υποθέσεις συγκαλείται οπωσδήποτε η αδελφότητα της Μονής.
Η πνευματική πατρότητα είναι μια αρμονική συνεργεία μοναχού και Γέροντα για την παιδαγωγία της εν Χριστώ ελευθερίας και την καλλιέργεια της προσωπικότητας. Η δε μαθητεία δεν καταντά σε προσωπολατρεία αλλά «εις θεοφορίαν εν ταπεινώσει και ανδρεία»
Ο Γέροντας Εφραίμ ο Βατοπαιδινός και η Αδελφότητα της Ι.Μ.Μ.Βατοπαιδίου.
Οπουδήποτε υπήρξε άνθηση πνευματικής ζωής εκεί υπήρξε ένα πρόσωπο. Και οπουδήποτε υπήρξε άνθηση μοναστηριού, εκεί υπήρξε ένας ηγούμενος που να ήξερε να αγαπά, να ζει τον Χριστό και να διοικεί.Tα χαρακτηριστικά του γνήσιου ορθόδοξου Γέροντα, που αναφέρθηκαν παραπάνω, συγκεντρώνονται στο πρόσωπο του Γέροντα Εφραίμ του Βατοπαιδινού. Ο κάθε σχετικός προσκυνητής το διαπιστώνει, όταν επισκέπτεται το Βατοπαίδι.
Ο Γέροντας Εφραίμ ο Βατοπαιδινός ηγείται της Αδελφότητας της Ι.Μ.Μ.Βατοπαιδίου από το 1990. Ως εκλεγμένος ηγούμενος κατόρθωσε να αυξήσει την αδελφότητα της Μονής από 18 μέλη το 1990 σε 120 μέλη το 2011. Και αν λάβουμε υπόψη ότι οι πατέρες της Μονής Βατοπαιδίου είναι νέοι στην ηλικία και από διάφορα μέρη του κόσμου, οι περισσότεροι δε με δύο και τρία πτυχία, εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι ο Γέροντας Εφραίμ είναι μία σύγχρονη χαρισματική προσωπικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που εμπνέει και παραδειγματίζει. Ζυμωμένος στην ορθόδοξη μοναστική παράδοση από τον μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό με τις αρχές του Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή , αποτελεί ζωντανό και αναντικατάστατο κεφάλαιο του σύγχρονου Αγιορείτικου Μοναχισμού. Ακολουθώντας τα βήματα του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου κατόρθωσε την σύζευξη της ησυχίας και της υπακοής μέσα στο μεγάλο κοινόβιο της Μονής Βατοπαιδίου, της δεύτερης στην τάξη Αγιορείτικης Μονής. Θέτοντας σαν πρώτο μέλημα της πρώτης κοινοβιακής αδελφότητας την πνευματική αποκατάσταση της Μονής, κατόρθωσε να την επαναφέρει στην ιστορική της θέση.
Για την αδελφότητα ο Γέροντας αποτελεί το κέντρο της ζωής των μοναχών, όπως φαίνεται καθαρά και στο παρακάτω απόσπασμα από την ανακοίνωση της αδελφότητας.
Ο Γέροντας Εφραίμ είναι πρότυπο ζωής των μοναχών, φορέας Θείας Χάριτος, εργάτης και δάσκαλος της αρετής και της ακτημοσύνης , άνθρωπος της προσευχής και της νηστείας. Γράφεται συγκεκριμένα:
«Ποιός θα μπορούσε να σκεφτεί ότι άνθρωποι οι οποίοι θυσιάζονται στην διακονία του πλησίον, που ζουν ανιδιοτελώς με εφ΄ όρου ζωής υπακοή, νηστεία και προσευχή, να μεταχειρίζονται ως κοινοί εγκληματίες και γι' αυτό να φυλακίζονται;
Ποιός θα φανταζόταν έναν φορέα της θείας Χάριτος, εργάτη και δάσκαλο της αρετής, να τον προπηλακίζουν, να τον φυλακίζουν, επειδή κάποιοι νομίζουν ότι με τον τρόπο αυτό υπηρετούν τους νόμους της Δικαιοσύνης;»(Από την ανακοίνωση της Αδελφότητας)
Η δημοκρατική διοίκηση της Ι.Μ.Μ.Βατοπαιδίου, καθώς και η πνευματική σχέση του Γέροντα Εφραίμ με την αδελφότητααποδεικνύεται και στο παρακάτω απόσπασμα της ανακοίνωσης της αδελφότητας.
«Όλες οι ενέργειες του Γέροντα είχαν την έγκριση, αποδοχή και υποστήριξη όλης της Αδελφότητάς μας.
Πληροφορούμε τον πιστό λαό του Θεού ότι όλη η Αδελφότητα είναι ενωμένη και αγαπημένη, συμπαρίσταται στο Γέροντά της και σηκώνει μαζί του τον σταυρό του μαρτυρίου με πίστη και ελπίδα.
...;. Θα θέλαμε να γνωρίζουν οι υπεύθυνοι ότι στο πρόσωπο του Γέροντός μας Εφραίμ φυλακίζουν και όλη την Αδελφότητα της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, που αποτελείται από εκατόν είκοσι μοναχούς.»
Επομένως αποτελεί εγκληματική πράξη και μεγάλο πνευματικό λάθος η στέρηση του Γέροντα από την αδελφότητα. Η αλγεινή αυτή κατάσταση, που βιώνει η αδελφότητα ως άρση του σταυρού, εξαιτίας της στέρησης του Γέροντα, αποτυπώνεται και στο παρακάτω απόσπασμα της επιστολής της Ιεράς Κοινότητας προς την Αδελφότητα της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου.
«Άγιοι πατέρες και αδελφοί, συμμεριζόμεθα τον πόνον και το μέγεθος της πρωτοφανούς δοκιμασίας και του σταυρού, τον οποίον αίρετε κατά τας αγίας ταύτας ημέρας, κατά τας οποίας αδίκως διασύρεται και οδηγείται εις προφυλάκισιν ο πνευματικός Υμών Πατήρ, γνωστός εκ νεότητος διά την αγάπην αυτού προς την Έκκλησίαν και τον μοναχισμόν και την πολυετή προσφοράν, τόσον εις την Ιεράν Υμών Μονήν, όσον και γενικώτερον εις το Άγιον Όρος. Ούτως εν τω προσώπω αυτού προσβάλλεται άπασα η Αγιορείτικη Αδελφότης.»
Δυστυχώς οι εκπρόσωποι της δικαιοσύνης (εντελώς ακατήχητοι ως προς την Ορθόδοξη μοναστική Παράδοση) δεν έλαβαν καθόλου υπόψη την σημαντική θέση του Γέροντα Εφραίμ στη ζωή της Αδελφότητας της Μονής Βατοπαιδίου και ενήργησαν πολύ βιαστικά για λόγους που ο καθένας μας γνωρίζει. Και προτίμησαν να αθωώσουν τους φυσικούς αυτουργούς ενός στημένου σκανδάλου και να φυλακίσουν ως ηθικό αυτουργό(;;;;;;) τον ακτήμονα μοναχό, για τον οποίο η παγκόσμια ορθοδοξία μιλάει με τα πιο επαινετικά λόγια...
Για μια ακόμα νύχτα, ο Γέροντας Εφραίμ, ο ηγούμενος της Μεγίστης Μονής του Βατοπαιδίου, ο πατέρας εκατόν είκοσι μοναχών και ποιός ξέρει πόσων εκατοντάδων ή και χιλιάδων λαϊκών, ο γιος του Γέροντα Ιωσήφ του Βατοπαιδινού και εγγονός του οσίου Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή, ο πράος μοναχός ,ο άνθρωπος που συνδυάζει την απλότητα με την αρχοντιά, με την μεγάλη ζεστή και ανοιχτή αγκαλιά για τον κάθε άνθρωπο, βρίσκεται σε κάποιο κελί φυλακής! Όμως είμαστε σίγουροι ότι η Έφορος του Αγίου Όρους θα τον ανταμείψει πλουσιοπάροχα, γιατί υπομένει αγόγγυστα την πρωτοφανή συκοφαντία.
Ας γνωρίζουν δε όλοι αυτοί που ποκιλοτρόπως του έστησαν αυτή την παγίδα ότι στον Άθωνα τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο τον έχει η Κυρία Θεοτόκος. Και αυτή ακόμα δεν μίλησε. Αλλοίμονο δε σε αυτούς που διασύρουν τους πιστούς υπηρέτες Της

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...