Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 06, 2012

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ ΚΑΘΙΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΕΙΝΟ ΓΡΑΙΚΥΛΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΧΟ ΒΑΞΕΒΑΝΗ Η ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ, ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΑ ΑΙΣΧΡΑ ΛΕΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ!



Στη δικαιοσύνη κατά του Κώστα Βαξεβάνη προσφεύγει η Μονή Βατοπαιδίου, με αφορμή πρόσφατα συκοφαντικά -όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξεδόθη- δημοσιεύματα του δημοσιογράφου στον τύπο. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «τα δημοσιεύματα αυτά διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και συγχέουν σκοπίμως άσχετα με την απασχολούσα την κοινή γνώμη υπόθεση πράγματα, πρόσωπα, εικόνες και ισχυρισμούς με έναν τελικό στόχο: τη δημιουργία στρεβλής εικόνας για την Ιερά Μονή στο κοινό».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Κατ’ εντολή και για λογαριασμό της Ι. Μονής Βατοπαιδίου και του Καθηγουμένου της, οι νομικοί παραστάτες της προβαίνουν στην ακόλουθη ανακοίνωση:


Η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου και ο Καθηγούμενός της προσέφυγαν στην Ελληνική Δικαιοσύνη κατά του δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη, με αφορμή πρόσφατα συκοφαντικά δημοσιεύματα του τελευταίου στον τύπο.

Τα δημοσιεύματα αυτά διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και συγχέουν σκοπίμως άσχετα με την απασχολούσα την κοινή γνώμη υπόθεση πράγματα, πρόσωπα, εικόνες και ισχυρισμούς με έναν τελικό στόχο: τη δημιουργία στρεβλής εικόνας για την Ιερά Μονή στο κοινό.

Τα σχετικά δημοσιεύματα αποτελούν συνέχεια τετραετούς προσπάθειας προς αυτή την κατεύθυνση. Επαναφέρονται, όμως, προδήλως όχι τυχαία, σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικές διαδικασίες, με αφορμή τις οποίες, μάλιστα, ο κ. Βαξεβάνης επιχειρεί να απαξιώσει το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας!

Η προσφυγή της Ιεράς Μονής στη Δικαιοσύνη είναι πράξη θεσμικής ευθύνης. Ο εναγόμενος Κ. Βαξεβάνης δημιουργεί με τη δύναμη των μέσων μαζικής ενημέρωσης αισθήματα αντιπάθειας για την Ι. Μονή στο κοινό.

Το αναμφισβήτητο σε κάθε επίπεδο (εκκλησιαστικό, φιλανθρωπικό, πολιτιστικό και, τελικώς, εθνικό) έργο της Ι. Μονής αποσιωπάται ως μη υπάρχον, οι δε αυτονόητες ενέργειες διατήρησης και διαχείρισης της περιουσίας της, που συνιστούν νομικό καθήκον κάθε ν.π.δ.δ. και αποτελούν τη μόνη αναγκαία προϋπόθεση για το έργο της Ι. Μονής, παρουσιάζονται ως εξ ορισμού πράξεις εγκληματικές!

Αυτό δεν συνιστά ενημέρωση.

Η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, υποστάσα και υπομείνασα καρτερικά τετραετή άδικο διωγμό κάθε είδους και με κάθε μέσο, παραμένει προσηλωμένη στη νομιμότητα και αντιλαμβάνεται ως ιστορική της υποχρέωση την υπεράσπιση και διατήρηση των αρχαίων δικαίων της, που οι σημερινοί πατέρες παρέλαβαν και οφείλουν να φυλάττουν.

Τούτο συνιστά και την κατά νόμον υποχρέωση κάθε εκκλησιαστικού ν.π.δ.δ. Κάθε άδικη και εκτός πλαισίου επαγγελματικής δεοντολογίας εναντίον της Ι. Μονής πράξη, κρίνεται στη συντεταγμένη Πολιτεία μας από την Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία ο Κ. Βαξεβάνης απαξιώνει με συγκεκριμένες και στοχευμένες προσωπικές κρίσεις».
ΠΗΓΗ.

ΣΧΟΛΙΟ HELLAS-ORTHODOXY: Καιρός ήταν! Ο εν λόγω κοπρο - ψευτοδημοσιογράφος, υβρίζει ελεεινά την Μονή Βατοπαιδίου, τον Γέροντα Εφραίμ ακόμα και τον Μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ με ακατανόμαστες εκφράσεις και απίστευτα ψεύδη, που έχουμε ήδη ξεσκεπάσει! Του χρειαζόταν λοιπόν μια απάντηση στον μόνο τρόπο που καταλαβαίνει!

Ελπίζουμε να ακολουθήσουν κι άλλες ανάλογες ενέργειες της Μονής εναντίον των βρωμερών ανθελλήνων υβριστών της Ορθοδοξίας και του Αγίου Όρους!

Αφήστε την Ελλάδα, να παραμείνει Ελλάδα



Η ευρωπαϊκή εμπειρία θυμίζει την ανάλογη των κρατών που συνέδεσαν το νόμισμά τους με το δολάριο. Υπάρχουν πλεονεκτήματα σε κάτι τέτοιο, αλλά η σχέση δεν μπορεί να διατηρηθεί αν ένα κράτος (Αργεντινή) τα θαλασσώσει, ή αν τα πάει καλύτερα από την χώρα με το νόμισμα της οποίας συνδέεται (Ταϊβάν, Σιγκαπούρη). Και στις δυο περιπτώσεις, οι αγορές θα ασκήσουν πίεση για να αποσυνδεθούν τα νομίσματα, και να υποτιμηθεί (ή το αντίθετο) το νόμισμα, μέχρι να επέλθει μια νέα ισορροπία.
Η Ελλάδα αποτελεί την Αργεντινή της Ευρώπης, και απολάμβανε τα προνόμια του ενιαίου  νομίσματος, μέχρι που έφτασε στο σημείο να μην μπορεί να εξυπηρετήσει πια τα χρέη της. Η Αργεντινή χρεοκόπησε πριν από δέκα χρόνια, αλλά οι πολίτες της πρόλαβαν να φυγαδεύσουν τα λεφτά τους, ή να τα μετατρέψουν σε δολάρια, όπως κάνουν σήμερα και οι Έλληνες.
Τίποτα δεν εμπόδισε την Αργεντινή να χρεοκοπήσει. Η αγορά συναλλάγματος επέβαλλε όλα αυτά που κάποιοι σήμερα επιβάλλουν στην Ελλάδα. Όλα προσαρμόστηκαν προς τα κάτω. Οι μισθοί, οι συντάξεις, οι κοινωνικές δαπάνες, κλπ. Ο λαός φτώχυνε, το μέλλον κατέστη αβέβαιο, αλλά σε αντίθεση με την Ελλάδα, κανένας αξιωματούχος δεν χρειάστηκε να ψηφίσει για αυτό.
Κάθε εβδομάδα, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι σφίγγουν πιο πολύ την Ελλάδα. Κόψτε τις δημόσιες δαπάνες, κόψτε τους μισθούς, πουλήστε τα τρένα και τα αεροδρόμια, κλπ. Οι τελευταίες απαιτήσεις θέλουν μείωση των μισθών του ιδιωτικού τομέα κατά 25%. Οι Γερμανοί έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν μέχρι και την τοποθέτηση  κάποιου έξωθεν επιτηρητή , που θα ρυθμίζει τα δημοσιονομικά ζητήματα των Ελλήνων.
Και ενώ ο κόσμος εστιάζει στην ελληνική ανικανότητα, πιστεύοντας πως η Γερμανία έκανε χάρη στην Αθήνα, όταν της επέτρεψε να ενταχθεί στο ευρώ, στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος κερδισμένος από την ευρωζώνη είναι η ίδια η Γερμανία.
Η ΟΝΕ σημαίνει μια εγκλωβισμένη αγορά, 330 εκατομμυρίων ανθρώπων, για τις γερμανικές εξαγωγές. Μετά την Κίνα, η Γερμανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγέας του πλανήτη (ακολουθεί η Αμερική), και τα περισσότερα προϊόντα της τα εξάγει σε χώρες της  ΕΕ.
Σε αυτήν την ιστορία δεν υπάρχουν αθώοι. Όλα αυτά τα επίφοβα ιταλικά, ισπανικά, και ελληνικά ομόλογα, έγιναν για να διατηρηθεί η καταναλωτική φούσκα, από την οποία κερδισμένοι βγήκαν πρωτίστως οι Γερμανοί. Έτσι, αν οι Έλληνες είπαν ψέματα για να μπουν στο ευρώ, οι Γερμανοί είχαν κάθε λόγο να κάνουν τα στραβά μάτια.
Όσοι κερδίζουν από το ευρώ, έχουν κάθε λόγο να επιβιώσει της κρίσης. ‘Όπως λένε οι της ΕΚΤ, η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή. Πόσο δε μάλλον για την Γερμανία, που θα δει το νόμισμα της να εκτοξεύεται στα ουράνια, αν η κάθε χώρα πάρει τον δικό της δρόμο, τιμωρώντας την εξαρτώμενη από τις εξαγωγές γερμανική οικονομία.
Η αποτυχία δεν συμφέρει ούτε στη Γαλλία, η οποία χρησιμοποιεί το ευρώ για να συγκρατεί τον γερμανικό κολοσσό με τον οποίο στο παρελθόν πολεμούσε, και για να διατηρεί ένα αντίβαρο στην παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ.
Τέλος, μια αποτυχία του ευρώ δεν βολεύει ούτε την Κίνα, που χρειάζεται απεγνωσμένο ένα εναλλακτικό στο δολάριο νόμισμα, για τα τεράστια συναλλαγματικά της αποθεματικά.
Κάθε εβδομάδα ακούμε και για μια νέα συμφωνία αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, που θα αποτρέψει την χρεοκοπία. Οι παράμετροι αυτών των συμφωνιών δεν αμφισβητούνται. Οι τράπεζες που κατέχουν ελληνικά ομόλογα θα σβήσουν περισσότερο από το μισό της αξίας τους, απέναντι στα εικονικά κεφαλαιακά τους αποθεματικά, εικονικά διότι έχουν επενδυθεί σε κρατικά ομόλογα, όπως τα ελληνικά για τα οποία γίνεται το κούρεμα!
Τα Hedge funds πιέζονται και αυτά να δεχθούν κούρεμα, αν και οι δικές τους απώλειες θα είναι έναντι των δικών τους χρημάτων, και όχι κάποιων άλλων.
Το κρίσιμο σημείο στην όλη διαδικασία είναι το αν η ISDA (International Swap Dealers Association), θα χαρακτηρίσει την συμφωνία ως πιστωτικό γεγονός, ή όχι, που θα κρίνει και το αν οι τράπεζες θα αναγκαστούν ή όχι να πληρώσου τα ασφάλιστρα κινδύνου, που έχουν αγοραστεί για τα ελληνικά κρατικά ομόλογα.
Για όλα τα παραπάνω, και για να συντηρηθεί η ψευδαίσθηση της Ευρώπης, και της σταθερότητας του τραπεζικού της συστήματος, το μόνο που ζητείται από την Ελλάδα, είναι να απεμπολήσει εθελοντικά την δημοκρατία της, και την εθνική της κυριαρχία. Οι Έλληνες θα μπορούν να εκλέγουν τους ηγέτες τους, αλλά αυτοί δεν θα μπορούν να καθορίζουν την μοίρα της χώρας.
Ακόμη όμως και αν μπορέσει η Ελλάδα να αποφύγει την στάση πληρωμών την 20η Μαρτίου, τίποτα δεν θα έχει λυθεί. Στην καλύτερη περίπτωση, θα χρειαστεί ένα νέο πακέτο δανεισμού, και η χρεοκοπία απλά θα αναβληθεί.
Η λύση μοιάζει να είναι η απεμπόληση της εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδας. Αντί να πάει μπροστά, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες και την μοίρα της, θα λειτουργεί ως υπόδουλη χώρα, στα αφεντικά της τους Γερμανούς (και τους Γάλλους).
Μάλλον ήρθε η ώρα κάποιοι να μαζέψουν όλους αυτούς τους υπουργούς και άλλους εκλεγμένους, και να τους δώσουν τα παπούτσια στο χέρι.
Για το καλό όλων, θα πρέπει να αφεθεί η Ελλάδα, να είναι Ελλάδα. Και καλύτερα τώρα παρά μετά.
Τίποτα δεν φαίνεται να πηγαίνει βάσει σχεδίου, επειδή απλά δεν υπάρχει σχέδιο.
Όλοι αυτοσχεδιάζουν

Του David Paul
Huffington Post

Ο ιστός της αράχνης(Διδακτική ιστορία)



  Κατα τη διάρκεια του Β Παγκόσμιου Πολέμου ένας στρατιώτης έχασε τη μονάδα του μέσα στον χαμό των εκρήξεων και τον πυροβόλων. Εψαξε για τους συμπολεμιστές του αλλά προς μεγάλη του θλίψη δεν μπόρεσε να τους βρει. 
Είχε μείνει μόνος του σε κείνο το τόπο. Ακουγε τους εχθρούς να έρχονται κατα το μέρος του. Απεγνωσμένα έψαχνε για καταφύγιο και κάποια στιγμή το μάτι του έπεσε σε κάποιες σπηλιές στα αντυκρινά βράχια. Γρήγορα σκαρφάλωσε και χώθηκε σε μια από αυτές. Παρότι ήταν για την ώρα ασφαλής, διαπίστωσε οτι οι εχθροί δεν θα αργούσαν να σκαρφαλώσουν κι αυτοί, να ψάξουν τις σπηλιές να τον βρούν και να τον σκοτώσουν.
 Οση ώρα περίμενη προσευχήθηκε στο Θεό
"Σε παρακαλώ Θεέ μου, αν θέλεις προστάτεψε με. Παρόλα αυτά ό,τι είναι θέλημα σου σε αγαπώ και σε εμπιστεύομαι"
Οταν τέλειωσε τη προσευχή του ξάπλωσε ήρεμος και άκουγε τους εχθρούς που πλησίαζαν. Σκέφτηκε
"Οπως βλέπω ο Θεός δεν πρόκειται να με βοηθήσει να γλυτώσω αυτή τη φορά"
Τότε παρατήρησε μια αράχνη που ξεκίνησε να υφαίνει τον ιστό της στην είσοδο της σπηλιάς.
"Χα!" σκέφτηκε "Αυτό που θέλω είναι πέτρες και τούβλα και ο Θεός μου έστειλε μια αράχνη και τον ιστό της. Μα τη πίστη μου ο Θεός έχει χιούμορ!"
  Καθώς πλησίαζε ο εχθρός απο τη σκοτεινή μεριά της σπηλιάς έβλεπε τους στρατιώτες που εξερευνούσαν την μια σπηλιά ύστερα από την άλλη. Οταν έφτασαν στη δική του ήταν έτοιμος να δώσει την τελευταία του μάχη. Ομως προς μεγάλη του έκπληξη οι στρατιώτες έριξαν μόνο μια ματιά μέσα και συνέχισαν στην επόμενη.
  Ξαφνικά συνειδητοποίησε οτι με τον ιστό στην είσοδο της σπηλιάς φαινόταν οτι ήταν κλειστή εδώ και πάρα πολύ καιρό.
¨Θεέ μου, συγχώρεσε με" είπε ο νεαρός στρατιώτης "Είχα ξεχάσει οτι ο ιστός της αράχνης είναι πιο δυνατός από ένα τοίχο φτιαγμένο από τούβλα"!
 

"Tα έδωσαν όλα" και υποδύονται τους ήρωες! - Ανακοίνωση-κόλαφος από Λ.Παπαδήμο - Καληνύχτα Ελλάδα και καλή λευτεριά...


"Τα έδωσαν όλα", στην τρόϊκα σήμερα οι τρεις αρχηγοί και η εικόνα της δήθεν "αντίστασης" που θέλησαν να περάσουν κατά την έξοδό τους από το Μέγαρο Μαξίμου οι Α.Σαμαράς και Γ.Καρατζαφέρης, αλλά και ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Π.Μπεγλίτης δεν έχουν καμία σχέση με το πραγματικό γεγονός της συμφωνίας την οποία αποκάλυψε ο Λ.Παπαδήμος με μία ανακοίνωσή του που πραγματικά τους εξέθεσε.
Ενωρίτερα κατά την έξοδό τους οι Α.Σαμαράς και Γ.Καρατζαφέρης, προέβησαν σε δηλώσεις ... ηρωικές, όπως γράφουμε σε άλλο σημείο, οι οποίες όμως πολύ σύντομα αποδείχθηκαν και ... πένθιμες!
Η δήλωση του Λ.Παπαδήμου (υπάρχει πληροφορία για συνάντησή του με τον Άκερμαν απόψε, αλλά το βέβαιο είναι ότι η τρόϊκα πάει στο γραφείο του απόψε) πραγματικά τους εξέθεσε.
Πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν ότι καθ'όλη την διάρκεια της σύσκεψης το πρόβλημα του Α.Σαμαρά ήταν το πως θα "πλασσάρει" την συμφωνία, δηλαδή τι είδους περιτύλιγμα θα βάλει και από κοντά τον σιγοντάριζε και ο Γ.Καρατζαφέρης. Απόψε καλεί τα στελέχη του σε σύσκεψη ο αρχηγός του ΛΑΟΣ.
Ο Γ.Παπανδρέου στο γνωστό μήκος του "Ναι σε όλα", με εξαίρεση τις τράπεζες που θεωρεί ότι τον έριξαν από την εξουσία και θέλει να πάρει την εκδίκησή σου, ξεχνώντας προφανώς ότι ο Λ.Παπαδήμος τοποθετήθηκε στην θέση του πρωθυπουργού, ακριβώς για να αποτρέψει την κρατικοποίηση των τραπεζών...
Iδού ολόκληρη η δήλωση της ανακοίνωσης της συμφωνίας:
''Ο Πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση συναντήθηκαν για να λάβουν από κοινού απόφαση για το περιεχόμενο των βασικών στοιχείων της συμφωνίας με την τρόικα, όσον αφορά το νέο οικονομικό πρόγραμμα της Ελλάδας που αποτελεί προϋπόθεση για τη νέα χρηματοδοτική στήριξη της χώρας.

Ο Πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί συμφώνησαν σε βασικά θέματα τα οποία, μεταξύ άλλων, αφορούν:

1) Τη λήψη μέτρων εντός του 2012 για τον περιορισμό των δημόσιων δαπανών κατά 1,5% του ΑΕΠ.

2) Την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επικουρικών συνταξιοδοτικών ταμείων.

3) Την αντιμετώπιση του ελλείμματος ανταγωνιστικότητας με τη λήψη μέτρων που περιλαμβάνουν ρυθμίσεις σε διάφορους τομείς, όπως η μείωση του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, με στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης και της οικονομικής δραστηριότητας.

4) Την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με συνδυασμό μέσων που διασφαλίζουν την προαγωγή του δημόσιου συμφέροντος και την επιχειρηματική αυτονομία τους.

Ο Πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί θα ξανασυναντηθούν αύριο προκειμένου να ολοκληρώσουν τις διαβουλεύσεις για το περιεχόμενο του προγράμματος''.
Καληνύχτα Ελλάδα και καλή λευτεριά...
defencenet.gr

ΠΑΤHΡ ΑΚΑΚΙΟΣ, Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΟΥ Ο ΠΑΤΕΡ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ




Αλήθεια : αντικλέιδι για τις αόρατες φυλακές...








Γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» Καινή Διαθήκη, Ιωάν. Κεφ. Η στ. 32. Με οκτώ μόλις λέξεις ο Ιησούς Χριστός προσέφερε στην ανθρωπότητα το δεύτερο μεγαλύτερο εργαλείο με το οποίο θα γινόταν εφικτό ένα ιδανικό σύστημα οργάνωσης του ατομικού και συλλογικού βίου. Το πρώτο ήταν η Αγάπη, την οποία κήρυξε με τις πράξεις και το Λόγο του. Οι σπόροι των δύο αξιών (αγάπη και αλήθεια) που έσπειρε στον αδίκως σπαρασσόμενο πλανήτη μας, αρκούν για να λυθούν αναίμακτα, ειρηνικά και άμεσα όλα τα μεγάλα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα. Φαίνεται, ωστόσο, ότι το είδος μας έχει υποσχεθεί στον εαυτό του να πράξει το σωστό όταν θα έχει εξαντλήσει όλες τις εσφαλμένες επιλογές. Ίσως να μην θέλουμε να πιστέψουμε, λόγω εγωισμού, πως οι απαντήσεις προηγήθηκαν των προβλημάτων μας. Αποπειρόμαστε να βρούμε κι άλλες μεθόδους για να «βγει η εξίσωση» της ζωής μας ενώ κατά βάθος γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν.
Την αγάπη, ο άνθρωπος την παγίδευσε στα στενά όρια της ατομικότητάς του. Αγαπά, μέχρι εκεί που φτάνει ο ίσκιος του, τα συμφέροντά του. Τα έσχατα σύνορα της αλληλεγγύης και της θέρμης της καρδιάς του είναι η οικογένεια και οι συναναστροφές του. Δεν μπορεί να φτάσει παραπέρα είτε γιατί δεν το προσπάθησε ποτέ είτε το αποπειράθηκε και απογοητεύτηκε επειδή, ματαίως, περίμενε ανταλλάγματα και όρους. Συνηθισμένο σφάλμα. Η ανόθευτη αγάπη δεν έχει ανταλλάγματα. Δίδεται άνευ όρων και περιορισμών. Όροι υπάρχουν για να μπαίνουν στα συμβόλαια, όχι στις σχέσεις. Η σχέση είναι ενότητα, σύμπτυξη στο απόλυτο. Η αγάπη, εκδηλούμενη επί γης κοστίζει. Δεν αποφέρει (σε υλικό επίπεδο):«Αγάπη πηγή πυρός· όσον αναβλύσει, τοσούτον τον διψώντα καταφλέξει», έγραφε ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος. Δηλαδή, η αγάπη είναι πηγή πυρός. Όσο περισσότερο αναβλύζει τόσο πιο πολύ καταφλέγει εκείνον που διψά. Παρόμοια είναι και η επίδραση της αλήθειας στον άνθρωπο. Το εκτυφλωτικό φως της, επιβάλλει σε όλους τους αγύμναστους οφθαλμούς, να αποκτήσουν σκίαστρα για να μην πληγωθούν από τη θέα. 

Η ύφεση του ψεύδους

Το ελληνικό πρόβλημα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ψέμα. Η σχέση είναι διαλεκτική. Όπως η φορομπηχτική πολιτική με την ύφεση. Όσοι φόροι μπαίνουν για να βουλώσει η «μαύρη τρύπα» του ελλείμματος τόσοι λιγότεροι τους πληρώνουν λόγω αδυναμίας. Επιχειρήσεις κλείνουν. Μεγαλώνει η ύφεση, γιγαντώνεται η «μαύρη τρύπα», επιβάλλονται κι άλλοι φόροι και ούτω καθεξής. Έτσι λειτούργησε και η αποθέωση της αναλήθειας στα πολιτικά πράγματα. Όσο εξυψώνονταν ιδιοτελείς ασημαντότητες και προβάλλονταν ομιχλώδη ιδεολογήματα, άλλο τόσο έπρεπε να «ψαλιδιστούν» τα μεγάλα αναστήματα και να ισοπεδωθούν οι μεγάλες αξίες του Γένους. Στα χρόνια που προηγήθηκαν, οι μηχανισμοί αναπαραγωγής του ψεύδους προέβησαν σε σφοδρότατες επιθέσεις εναντίον των πατριωτικών αισθημάτων του λαού, της θρησκείας, του θεσμού της οικογένειας. Οι απολογητές των βομβαρδισμών της Σερβίας που τις αποκαλούσαν «ανθρωπιστικές επεμβάσεις» ονόμασαν «εκσυγχρονισμό» την επιστροφή της πατρίδας μας στο ζόφο του μηδενισμού. Πνευματική επιδίωξή τους ο προσπορισμός περισσότερης ύλης. Πάση θυσία! Βάφτισαν «πρόοδο» την κλεπτοκρατία, «σωφροσύνη» την προδοσία, «εθνική» πολιτική την εκχώρηση εδάφους, «ανάπτυξη» τον διαμοιρασμό των ιματίων της Ελλάδας στους νταβατζήδες. «Όραμά» τους για το έθνος ένα μεταλλικό... «ολυμπιακό» παλούκι του Καλατράβα, που κόστισε κλίνες νοσοκομείων, σχολικές αίθουσες, συντάξεις φτωχών, επιδόματα αναπήρων. 

Ζωογόνο πυρ

Η έφοδος της Ελλάδας στο μέλλον περνάει πρώτα από το ξεκαθάρισμα λογαριασμών με το παρελθόν. Οι άνθρωποι που εξάπλωσαν τη νόσο στο σώμα της χώρας είναι ήδη καταδικασμένοι να ζήσουν με τον αφόρητο εαυτό τους. Όπου κι αν πάνε, σε όσες πολυτέλειες κι αν αποθέσουν τη σάρκα τους, στους στίχους του καβαφικού «Πόλις» θα συντρίβονται: «Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ στην κώχη τούτη την μικρή, σ' όλην την γη την χάλασες», έγραψε ο Αλεξανδρινός.«Μοίρα του κάθε ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας του», αποφάνθηκε ο Ηράκλειτος. Συνεπώς, η τιμωρία των συγκεκριμένων είναι αναπόφευκτη και τα εγκλήματά τους απαράγραπτα. Εκείνο που πρέπει να κάνει η κοινωνία μας είναι να τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια του μηχανισμού που αναπαράγει το ψεύδος (ΜΜΕ, πολιτικές και πνευματικές «ελίτ»). Να πάψει να τους πιστεύει. Να αφεθεί στο φως που προσφέρει αφειδώς η ίδια η πραγματικότητα και να σταματήσει να χρησιμοποιεί και να ενισχύει τα σκίαστρα της προπαγάνδας, τα οποία μας έφτασαν μέχρι εδώ. 

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Δημοκρατία» στις 29/1/2012
πηγή

Ὅσιος Παρθένιος Ἐπίσκοπος Λαμψάκου, 7 Φεβρουαρίου.





Ὁ Ὅσιος Παρθένιος καταγόταν ἀπὸ κάποια κωμόπολη τῆς Βιθυνίας καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου (324 – 337 μ.Χ.). Ἦταν υἱὸς τοῦ διακόνου τῆς Ἐκκλησίας Μελιτοπόλεως Χριστοφόρου, ἀπὸ τὸν ὁποῖο διδάχθηκε τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη.
Ὁ Ἅγιος ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία προέκοπτε στὴν ἀρετὴ καὶ τὴν εὐσέβεια. Ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο ὁ Κύριος ἁλίευσε τοὺς Ἀποστόλους, ποὺ ἦταν ψαράδες, τὸν ἔκανε νὰ ἀγαπήσει τὴν ἁλιεία. Καὶ ὅταν ἔριχνε τὰ δίχτυα στὴν Ἀπολλωνιάδα λίμνη ἢ τὰ ἀνέσυρε γεμάτα ψάρια, αἰσθανόταν ὅτι ἐργαζόταν σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ πλοιάρια τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου ἢ τοῦ Ἰωάννου.
Τὰ χρήματα ποὺ εἰσέπραττε ἀπὸ τὴν πώληση τῶν ψαριῶν δὲν τὰ κρατοῦσε γιὰ τὸν ἑαυτό του ἀλλὰ τὰ μοίραζε στοῦ πτωχοὺς ἀπὸ ἀγάπη πρὸς αὐτούς. Γι’ αὐτὸ καὶ ὅταν τὸν εὐχαριστοῦσαν ἐκεῖνος ἔλεγε: «Διατὶ μὲ εὐχαριστεῖτε; Δὲν ἔχω καμία τέτοια ἀξίωση. Μήπως εἴμαστε ξένοι; Ἐμεῖς εἴμαστε ἀδελφοί. Τί δὲ ἁπλούστερο καὶ φυσικότερο ἀπὸ τὸ νὰ βοηθᾶ ἀδελφὸς τοὺς ἀδελφούς;».
Γιὰ τὴν ἐνάρετη αὐτοῦ παρουσία ὁ Ἐπίσκοπος Μελιτοπόλεως Φίλιππος (ἡ Φιλητός) τὸν χειροτόνησε Πρεσβύτερο. Ἀργότερα ὁ Ἐπίσκοπος Κυζίκου Ἀχίλλιος (ἢ Ἀσχόλιος) τὸν χειροτόνησε Ἐπίσκοπο Λαμψάκου.
Ἡ ἀρετὴ καὶ ἡ εὐσέβεια ποὺ ἔκρυβε στὴν ψυχή του ἦταν τόσο πολὺ μεγάλη, ὥστε ὁ Θεὸς τὸν προίκισε μὲ τὸ χάρισμα τῆς θαυματουργίας, γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ ἐκδιώκει τοὺς δαίμονες ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ νὰ θεραπεύει κάθε εἴδους ἀσθένεια. Γι’ αὐτὸ προσφεύγουν σὲ αὐτὸν ἰδιαίτερα οἱ πάσχοντες ἀπὸ τὴν ἐπάρατη νόσο τοῦ καρκίνου. Ὁ Ἅγιος ἦταν ὁ πρᾶος, ὁ ὑπομονετικός, ὁ φιλόξενος, ὁ μακρόθυμος, ὁ ἄγγελος τῆς ὁμόνοιας, ὁ ἐνθαρρύνων τοὺς μετανοοῦντες, ὁ πρόθυμος γιὰ τὸ ποίμνιό του.
Ὁ Ὅσιος Παρθένιος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη. Τμῆμα τῆς τιμίας κάρας αὐτοῦ φυλάσσεται στὴν ἱερὰ μονὴ Μακρυμάλλη, τῆς ἱερᾶς Μητροπόλεως Χαλκίδος.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τῷ μύρῳ τοῦ Πνεύματος, ποιμὴν Λαμψάκου ὀφθείς, τὴν θείαν ἐνέργειαν, παρὰ Θεοῦ δαψιλῶς, θαυμάτων ἐπλούτησας, δαίμονας ἀπελαύνειν, ἀσθενοῦντας ἰᾶσθαι, νόσους ἀποδιώκειν, καὶ πληροῦν τὰς αἰτήσεις, Παρθένιε Ἱεράρχα, τῶν προσιόντων σοι.





Κοντάκιον. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῶν θαυμάτων εἴληφας, τὴν θείαν χάριν θεόφρον, ἱερὲ Παρθένιε, θαυματουργὲ θεοφόρε, ἅπαντα, πιστῶν τὰ πάθη ἀποκαθαίρων, πνεύματα τῆς πονηρίας Πάτερ ἐλαύνων· διὰ τοῦτό σε ὑμνοῦμεν, ὡς μέγαν μύστην Θεοῦ τῆς χάριτος.

Μεγαλυνάριον.
Τὴν πηγὴν τῆς χάριτος ἐκπιών, πέλαγος θαυμάτων ἀναβλύζεις ὑπερφυῶν, καὶ καταπιαίνεις, Χριστοῦ τὴν Ἐκκλησίαν, ῥοαῖς ταῖς ζωηρρύτοις, Πάτερ Παρθένιε.

Ὅσιος Λουκᾶς ὁ ἐν Στειρίῳ τῆς Ἑλλάδος, 7 Φεβρουαρίου.




Οἱ πρόγονοι τοῦ Ὁσίου Λουκᾶ, ὁ παπποὺς καὶ ἡ γιαγιὰ ἀπὸ τὸν πατέρα του, εἶχαν γεννηθεῖ στὴν Αἴγινα, τὴν ὁποία ὅμως, ὅπως καὶ πολλοὶ ἄλλοι κάτοικοι τοῦ νησιοῦ, ἀναγκάστηκαν νὰ ἐγκαταλείψουν, ἐξαιτίας τῶν πειρατικῶν ἐπιδρομῶν τῶν Σαρακηνῶν, γύρω στὰ ἔτη 865 – 870 μ.Χ. Ἔτσι, ἀπὸ τὴν Αἴγινα κατέφυγαν στὴν ἐπαρχία τοῦ Χρυσοῦ (ἢ Χρισοῦ, δηλαδὴ τῆς ἀρχαίας Κρίσσας) τῆς Φωκίδος καὶ ἐγκαταστάθηκαν ἀρχικὰ στὸ παράλιο ὄρος τοῦ Ἰωάννου ἢ τοῦ Ἰωαννίτζη ἐπιλεγόμενο.

Ἀλλά, ἐπειδὴ καὶ ἐκεῖ δὲν βρῆκαν ἀσφάλεια, ἀφοῦ καὶ τὶς παραθαλάσσιες ἐκεῖνες περιοχὲς λυμαίνονταν καὶ λεηλατοῦσαν οἱ Σαρακηνοὶ πειρατὲς μὲ τὶς συχνὲς ἐπιδρομές τους, ἀναγκάσθηκαν πάλι οἱ πρόγονοι τοῦ Ὁσίου Λουκᾶ νὰ ἐγκαταλείψουν καὶ τὸ ὄρος τοῦ Ἰωαννίτζη. Στὴ συνέχεια μετακινήθηκαν καὶ κατέφυγαν κοντὰ σὲ ἕνα λιμάνι, στὴν σημερινὴ Ἰτέα, ποὺ ὀνομαζόταν Βαθύς. Ἐκεῖ γέννησαν τὸν πατέρα τοῦ Ὁσίου, τὸν ὁποῖο ὀνόμασαν Στέφανο.
Καὶ πάλι ὅμως οἱ προπάτορες τοῦ Ὁσίου, σὰν κάποιο θεϊκὸ νεῦμα νὰ τοὺς καλοῦσε, μετοίκησαν ἀπὸ τὸν τόπο αὐτὸ καὶ διάλεξαν τελικὰ ὡς τόπο διαμονῆς τους τὸ Καστόριον τῆς Φωκίδος, τὸ νεότερο Καστρί, κοντὰ στοὺς ἀρχαίους Δελφούς. Ἐκεῖ ὁ υἱὸς Στέφανος, ὅταν ἐνηλικιώθηκε, νυμφεύθηκε τὴν Εὐφροσύνη, μητέρα τοῦ Ὁσίου, ποὺ ἦταν καὶ αὐτὴ ἀπὸ τὸ ἴδιο νησί, τὴν Αἴγινα καὶ ἀπὸ ἐπιφανὴ οἰκογένεια.
Ὁ Στέφανος καὶ ἡ Εὐφροσύνη, μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ, ἀπέκτησαν ἀπὸ τὸν γάμο τους αὐτό, ἑπτὰ παιδιά: τὸν Θεόδωρο πρῶτο, τὴ Μαρία δεύτερη, τὸν Λουκᾶ τρίτο, τὴν Καλὴ τέταρτη ποὺ ἐνδύθηκε καὶ αὐτὴ τὸ ἀγγελικὸ σχῆμα, τὸν Ἐπιφάνιο πέμπτο ποὺ καὶ αὐτὸς ὡς μοναχὸς ἀφιερώθηκε στὸν Θεὸ καὶ δύο ἀκόμη ἄλλα παιδιὰ ποὺ πέθαναν σὲ νηπιακὴ ἡλικία. Στὸ Καστόριον λοιπὸν τῆς Φωκίδος γεννήθηκε στὰ τέλη τοῦ 896 ἢ στὶς ἀρχὲς τοῦ 897 μ.Χ. ὁ Ὅσιος Λουκᾶς.
Ὁ Λουκᾶς, ἀπὸ τὴν παιδικὴ ἡλικία, ἔδειχνε τὴν τάση καὶ τὴν θεϊκὴ κλίση καὶ κλήση του πρὸς τὸν θρησκευτικὸ καὶ μοναχικὸ βίο. Διακρινόταν γιὰ τὴν ἀπέραντη ἀγάπη του πρὸς τοὺς φτωχοὺς καὶ τὴν παροιμιώδη φιλανθρωπία του, ποὺ ἔφθανε μέχρι τοῦ σημείου νὰ μοιράζει τὰ ροῦχα του σὲ κάθε ἐνδεὴ τὸν ὁποῖο συναντοῦσε στὸν δρόμο του καὶ νὰ ἐπιστρέφει στὸ σπίτι του σχεδὸν γυμνός, χωρὶς νὰ ὑπολογίζει γιὰ τίποτε τὶς ἐπιπλήξεις καὶ παρατηρήσεις τῶν γονέων του. Μὲ κάθε τρόπο ἐκδήλωνε τὴν ἀφοσίωση καὶ τὴν ἀγάπη του πρὸς τὸν Θεό. Ἔτσι, τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς νύχτας τὸ ἀφιέρωνε στὴν προσευχὴ καὶ πολὺ λίγο στὸν ὕπνο. Δὲν παρέλειπε ὅμως καθόλου καὶ τὰ καθήκοντά του πρὸς τοὺς φυσικούς του γονεῖς, τοὺς ὁποίους σεβόταν, ἀγαποῦσε, τιμοῦσε καὶ ἐξυπηρετοῦσε μὲ κάθε προθυμία, βοηθώντας τους στὶς ποιμενικὲς καὶ γεωργικές τους ἐργασίες. Μόλις στὴν τρυφερὴ ἡλικία τῶν 12 – 13 ἐτῶν, κατὰ τὸ ἔτος 908 – 909 μ.Χ., ἔχασε τὸν πατέρα του καὶ ἔμεινε ὀρφανός.
Ὅταν κάποια φορὰ φιλοξενήθηκαν στὸ σπίτι του ἀπὸ τὴν μητέρα του δύο μοναχοί, ποὺ κατευθύνονταν ἀπὸ τὴν Ρώμη πρὸς τὰ Ἱεροσόλυμα, ὁ Λουκᾶς θεώρησε τὸ γεγονὸς αὐτὸ εὐκαιρία, γιὰ νὰ ἐκπληρώσει τὸ ζωηρὸ καὶ ἐνδόμυχο πόθο του νὰ ἀσπασθεῖ καὶ αὐτὸς τὸ μοναχικὸ βίο. Ἔτσι, κρυφὰ ἀπὸ τὴν μητέρα του, ἀκολούθησε τοὺς δύο μοναχούς. Αὐτοί, ὅταν ἔφθασαν στὴν Ἀθήνα, τὸν ἄφησαν ἐκεῖ, στὸ μοναστήρι ὅπου κατέλυσαν πιθανότατα, στὴ μονὴ τῆς Παντάνασσας στὸ Μοναστηράκι, ἐνῶ οἱ ἴδιοι συνέχισαν τὴν πορεία τους. Ἐκεῖ ὁ Ὅσιος, σὲ ἡλικία 14 ἐτῶν, στὰ τέλη τοῦ 910 ἢ στὶς ἀρχὲς τοῦ 911 μ.Χ., κείρεται μοναχὸς καὶ περιβάλλεται μὲ τὸ σχῆμα τῶν μοναχῶν.
Ὁ ἡγούμενος ὅμως τῆς μονῆς ἀναγκάζεται καὶ τὸν στέλνει πίσω στὴν μητέρα του, καθώς, κατὰ θαυματουργικὸ τρόπο, τὴν βλέπει στὸ ὄνειρό του νὰ θρηνεῖ ἀπελπισμένη καὶ νὰ τοῦ καταλογίζει βαρύτατες εὐθύνες, γιατί τῆς στέρησε καὶ κατακρατεῖ τὸ μονάκριβο παιδί της, τὴν μόνη παρηγοριὰ τῆς χηρείας καὶ τῆς δυστυχίας της. Ἔτσι ὁ Ὅσιος ἐπιστρέφει στὴν μητέρα του, στὸ πλευρὸ τῆς ὁποίας συμπαραστέκεται μὲ μεγάλη προθυμία καὶ στοργή, βοηθώντας καὶ ἐξυπηρετώντας την σὲ κάθε της ἀνάγκη.
Μετὰ ἀπὸ τέσσερις μῆνες, μὲ τὴν συγκατάθεση πιὰ καὶ τὴν εὐχὴ τῆς μητέρας του, ἐγκαταλείπει ὁριστικὰ τὰ ἐγκόσμια, ἀκολουθεῖ τὸ θεῖο νεῦμα καὶ ἀποσύρεται ὡς μοναχὸς στὸ ὄρος τοῦ Ἰωαννιτζῆ, στὰ νότια τῆς Δεσφίνας τῆς Φωκίδος, στὸν Κορινθιακὸ κόλπο. Ἐκεῖ κοντὰ στὴ θάλασσα, ὅπου ὑπῆρχε καὶ ὁ ναὸς τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων, ἔστησε τὸ ἀναχωρητήριό του καὶ παρέμεινε γιὰ μία ἑπταετία (911 – 918). Στὴν ἐρημικὴ τοποθεσία τοῦ Ἰωαννιτζῆ, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν προσήλωσή του στὸν Θεὸ μὲ τὶς ἀτέλειωτες προσευχές, νηστεῖες καὶ ἀγρυπνίες καὶ τὴν σθεναρὴ καὶ σταθερὴ ἀντίστασή του στοὺς παντοδαποὺς πειρασμούς, ἀνέπτυξε καὶ σπουδαία κοινωνικὴ καὶ φιλανθρωπικὴ δράση. Πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀπόλαυσαν τὴν ζεστασιὰ τῆς φιλοξενίας του, τὴ θέρμη τῶν παραμυθητικῶν του λόγων. Πολλοὶ εὐεργετήθηκαν ἀπὸ τὶς θαυματουργικές του ἐνέργειες καὶ τὴν προορατική του δύναμη, ἐνδυναμώθηκαν καὶ στερεώθηκαν στὴν χριστιανική τους πίστη μὲ τὸ θαυμαστὸ καὶ πειστικὸ παραινετικό του λόγο, καθοδηγήθηκαν καὶ ἀκολούθησαν τὸ δρόμο τοῦ Εὐαγγελίου.
Ἐνῶ βρισκόταν ἐκεῖ, προεῖπε καὶ τὴν ἐπιδρομὴ τῶν Βουλγάρων τοῦ Συμεὼν στὴν κυρίως Ἑλλάδα, ποὺ ἔγινε στὶς ἀρχὲς ἢ τὰ μέσα τοῦ 918 μ.Χ. καὶ τὸν ἐξανάγκασε, καθὼς καὶ τοὺς συμμοναστὲς καὶ τοὺς ἄλλους γνωστούς του, νὰ ἐγκαταλείψει τὸ ἐρημητήριό του στοῦ Ἰωαννιτζῆ τὸ ὄρος καὶ νὰ φθάσει στὴν ἀπέναντι Πελοποννησιακὴ ἀκτή, κοντὰ στὴν Κόρινθο, γιὰ λόγους ἀσφαλείας. Ὁ νεαρός, τότε, Λουκᾶς ἦταν 21 περίπου χρόνων.
Στὴν Πελοπόννησο παρέμεινε μία ὁλόκληρη δεκαετία (918 – 928 μ.Χ.), στὸ χωριὸ Ζεμενὸ τῆς Κορινθίας καὶ στὸ εὐκτήριο τοῦ Μάρτυρος Προκοπίου. Κατὰ τὴν ἐκεῖ παραμονή του προσέφερε μὲ πολὺ μεγάλη προθυμία κάθε εἴδους ὑπηρεσία καὶ ἐξυπηρέτηση στὸν γέροντα στυλίτη ἐρημίτη ποὺ μόναζε ἐκεῖ, ἡ αὐστηρὴ καὶ ἀσκητικὴ ζωὴ τοῦ ὁποίου τὸν παραδειγμάτισε στὴν κατὰ Θεὸν ζωὴ καὶ τὸν δίδαξε πολλά.
Μετὰ τὸν θάνατο τοῦ τσάρου τῶν Βουλγάρων Συμεὼν (17 Μαΐου 927 μ.Χ.) καὶ τὴν σύναψη συνθήκης εἰρήνης (Ὀκτώβριος 927 μ.Χ.) τοῦ υἱοῦ καὶ διαδόχου του Πέτρου μὲ τοὺς Βυζαντινούς, ὁ Ὅσιος ἐπέστρεψε πάλι στὶς ἀπέναντι ἀκτὲς τῆς Φωκίδος, στὸ γνώριμο σ’ αὐτὸν ὄρος τοῦ Ἰωαννιτζῆ. Ἐκεῖ ἔμεινε μία δωδεκαετία (928 – 939/940 μ.Χ.), ὀργάνωσε δραστήρια μοναστικὴ κοινότητα καὶ ἐπιδόθηκε σὲ νέους ἄθλους καὶ ἄλλα ἀσκητικὰ σκάμματα καὶ παλαίσματα. Κατὰ τὸ διάστημα τῆς δεύτερης, μακρόχρονης, παραμονῆς του ἡ γύρω περιοχὴ γνώριζε ξανὰ τὴν εὐεργετικὴ δράση τῆς ἄκρας φιλανθρωπίας του, τῶν παραινέσεων καὶ θαυμάτων του.
Ἐπειδὴ ὅμως τὸ πλῆθος τῶν καθημερινῶν ἐπισκεπτῶν καὶ περαστικῶν εἶχε ἀρκετὰ κουράσει τὸν μεγάλο ἀναχωρητή, διότι τοῦ κατέστρεφε τὴν ἡσυχία καὶ γαλήνη τῆς ἀσκητικῆς του ζωῆς, ὁ Ὅσιος ἀποφάσισε νὰ ἐγκαταλείψει, ὁριστικὰ αὐτὴν τὴν φορά, τὸ ὄρος τοῦ Ἰωαννιτζῆ καὶ νὰ ἀναζητήσει καταφύγιο σὲ ἐρημικότερους καὶ ἠσυχότερους τόπους. Ἔτσι διάλεξε τὸ λιμάνι Καλάμιον, ἀνατολικὰ τῆς Ἀντίκυρας τῆς Φωκίδος, ὅπου ἔμεινε τρία χρόνια (939/940 – 943 μ.Χ.). Ἐκεῖ, γύρω στὸ 941 μ.Χ., προεῖπε τὴν κατάλυση τῆς Ἀραβοκρατίας καὶ τὴν ἐπανάκτηση τῆς Κρήτης ἀπὸ τοὺς Βυζαντινούς, πρᾶγμα ποὺ ἔγινε εἴκοσι χρόνια ἀργότερα, στὶς 7 Μαρτίου τοῦ ἔτους 961 μ.Χ., στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Ρωμανοῦ Β’.
Περὶ τὸ ἔτος 943 μ.Χ., ἐξαιτίας νέων ἐπιδρομῶν, Οὔγγρων στὴν προκειμένη περίπτωση, ὁ Ὅσιος Λουκᾶς ἐγκατέλειψε τὸ Καλάμιον καὶ μετεγκαταστάθηκε στὸ γειτονικὸ ξερὸ καὶ ἄνυδρο νησάκι Ἀμπελών, ὅπου παρέμεινε ἄλλα τρία χρόνια (943 – 946 μ.Χ.). Ἐκεῖ τὸν ἐπισκεπτόταν συχνὰ καὶ ἡ ἀδελφή του μοναχὴ Καλή.
Οἱ φίλοι καὶ γνωστοί του, ποὺ εἶχαν μὲ ποικίλους τρόπους εὐεργετηθεῖ ἀπὸ αὐτὸν καὶ δὲν ἤθελαν νὰ τὸν βλέπουν νὰ ὑποφέρει στὸ ξερονῆσι Ἀμπελὼν καὶ νὰ ἐνοχλεῖται ἐπιπλέον καὶ ἀπὸ τὸ πλῆθος τῶν περαστικῶν, ναυτικῶν κυρίως, τὸν ἔπεισαν νὰ ἀφήσει τὸ νησὶ καὶ νὰ ἐγκατασταθεῖ, ὁριστικὰ πιά, στὸ Στείρι τῆς Φωκίδος, Βοιωτίας σήμερα. Βρισκόταν σὲ τόπο ἠσυχότερο, μακριὰ ἀπὸ τὴν βοὴ καὶ τὴν τύρβη τοῦ κόσμου, ἀλλὰ καὶ προικισμένο μὲ φυσικὲς καλλονὲς καὶ ἀρετές, κατάλληλο γιὰ πνευματικὴ ἄσκηση καὶ προσευχή. Ἐκεῖ ὁ Ὅσιος Λουκᾶς ἔζησε τὰ τελευταῖα ἑπτὰ χρόνια τῆς ἐπίγειας ζωῆς του (946 – 953 μ.Χ.).
Στὴν ἀρχὴ διάλεξε ἕνα ἀπόμερο καὶ ἐρημικὸ χωριό, ἀνάμεσα σὲ θάμνους καὶ ἔκτισε ἐκεῖ τὸ ταπεινὸ κελί του, γιὰ νὰ μὴν τὸν βρίσκουν εὔκολα οἱ περαστικοί. Αὐτὸν λοιπόν, τὸν ἥσυχο καὶ γαλήνιο τόπο, μὲ τὴν παρθένα ἄγρια ὀμορφιά του καὶ τὴν κατανυκτικὴ καὶ βαθύτατα στοχαστικὴ σιωπή του, πέρα ἀπὸ τὸν τάραχο τῶν ἐγκοσμίων, διάλεξε ὁ ἐρημοπολίτης Ὅσιος γιὰ νὰ στήσει τὴν ἀσκητική του καλύβα καί, μὲ τοὺς πνευματικούς του ἀγῶνες καὶ μόχθους, τὶς ἀδιάλειπτες προσευχὲς καὶ ἀνύστακτες ἀγρυπνίες, νὰ πετύχει τὴν ἄνοδό του στὰ οὐράνια δώματα καὶ τὴν ἕνωσή του μὲ τὸ θεῖο.
Σύντομα ὅμως καὶ ἐδῶ, στὸν τόπο τῆς τελικῆς ἐγκαταβιώσεώς του ὀργάνωσε νέο μοναστικὸ κοινόβιο, μὲ πλῆθος μαθητῶν καὶ συμμοναστῶν του. Ἀνάμεσα σὲ αὐτοὺς ὀνομαστοὶ ὑπῆρξαν γιὰ τὴν ὁσιακή τους βιωτὴ καὶ τὴν ἀφοσίωση στὸν γέροντά τους ὁ Πρεσβύτερος Γρηγόριος, ὁ Παγκράτιος καὶ ὁ Θεόδωρος.
Παρόλο ποὺ ὁ Ὅσιος ἦταν ἐραστὴς τοῦ ἡσύχιου καὶ γαλήνιου βίου, μακριὰ ἀπὸ τὴν κοσμικὴ τύρβη, καθόλου δὲν ἀπέφευγε τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ φήμη τῶν ἀγαθοεργιῶν του, τῆς θερμῆς φιλοξενίας, τῆς φιλανθρωπίας καὶ κυρίως τῶν θαυματουργικῶν καὶ προφητικῶν θείων χαρισμάτων του συγκέντρωνε στὸ ἀπόμακρο Στείρι πλήθη πιστῶν καὶ ἐνδεῶν ἀνθρώπων. Ὅλοι ζητοῦσαν τὴν συμβουλὴ καὶ τὴν παραμυθία του, τοὺς ἐνθαρρυντικούς του λόγους, τὴν βοήθειά του γιὰ τὴν λύση κάθε λογὴς προβλημάτων καὶ γιὰ τὴν ἱκανοποίηση πιεστικῶν βιοτικῶν ἀναγκῶν, προπάντων ὅμως τὴ λυτρωτικὴ τῶν παραπτωμάτων τους καὶ θαυματουργική του ἐπέμβαση. Σὲ κανέναν ἀπὸ αὐτοὺς δὲν ἀρνιόταν τίποτε. Σὲ ὅλους ἔδειχνε χαρούμενος, εὐπροσήγορος, αὐθόρμητος, πλημμυρισμένος ἀπὸ ἀγάπη καὶ συμπάθεια, πρόθυμος γιὰ κάθε εἴδους προσφορὰ καὶ βοήθεια, ἐκπληρώνοντας καὶ βιώνοντας σὲ ὅλο του τὸ πλάτος καὶ τὸ βάθος τὸ θεϊκὸ λόγιο: «Ἀγάπα τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν».
Δὲν ἦταν ὅμως μόνο οἱ ἁπλοὶ καὶ ἀνώνυμοι, οἱ ταπεινοὶ καὶ πονεμένοι ἄνθρωποι τοῦ λαοῦ ποὺ προσέφευγαν σὲ αὐτόν. Τὸν ἐπισκέπτονταν καὶ ἐπιφανέστατοι ἀξιωματοῦχοι καὶ δημόσιοι ἄνδρες τῆς ἐπίσημης Βυζαντινῆς κρατικῆς ἱεραρχίας, πρᾶγμα ποὺ μαρτυρεῖ τὴν ἀγαθὴ φήμη καὶ τὸ ὑψηλὸ κύρος καὶ ἀκτινοβολία ποὺ διέθετε ὁ Στειριώτης ἀναχωρητής.
Τὸν ἐπισκέφθηκε ἔτσι ὁ γνωστὸς σὲ ὅλους τοὺς συγχρόνους του Πόθος, στρατηγὸς τοῦ Θέματος τῆς Ἑλλάδος, τὸ ὁποῖο εἶχε τότε ὡς ἕδρα τὴν πόλη τῶν Θηβῶν. Ὁ Ὅσιος τοῦ ἔσωσε, κατὰ θαυματουργικὸ τρόπο, τὸν ἑτοιμοθάνατο στὴν Κωνσταντινούπολη υἱό του.
Στενότατες ἐπίσης ὑπῆρξαν οἱ σχέσεις τοῦ Ὁσίου μὲ τὸν ἄλλο στρατηγὸ τοῦ Θέματος τῆς Ἑλλάδος, «τὸν ἐπιφανὴ καὶ περίβλεπτον Κρηνίτη», πιθανότατα ἄμεσο διάδοχο τοῦ Πόθου στὸ ἀξίωμα αὐτό. Ἡ γνωριμία τῶν δύο ἀνδρῶν, τοῦ ταπεινοῦ ἐρημίτου καὶ ἁπλοῦ στρατιώτου τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος καὶ τοῦ ὑψηλοῦ κοσμικοῦ ἄρχοντος καὶ στρατιωτικοῦ ἀξιωματούχου ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος, πολὺ γρήγορα ἐξελίχθηκε σὲ θερμὴ φιλία καὶ ἀγάπη.
Ἔτσι ὁ Κρηνίτης, σὲ ὅλο τὸ διάστημα ποὺ παρέμεινε ὡς στρατηγὸς στὴν Θήβα, προσέφερε στὸν Ὅσιο κάθε λογὴς ὑπηρεσία καὶ ἐξυπηρέτηση μὲ μεγάλη προθυμία, χωρὶς καθόλου νὰ ὑπολογίζει οὔτε κόπους οὔτε χρηματικὲς δαπάνες. Ἀνάμεσα καὶ σὲ ἄλλες προσφορές, μεγάλη ὑπῆρξε ἡ προσωπικὴ καὶ ἡ οἰκονομικὴ συμβολή του στὴν ἀνέγερση τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Βαρβάρας. Δὲν πρόκειται γιὰ τὴν κρύπτη ποὺ τιμᾶται σήμερα στὴ μνήμη τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ βρίσκεται κάτω ἀπὸ τὸ Καθολικὸ τῆς Μονῆς, ἀλλὰ γιὰ τὸν παράπλευρα στὸ Καθολικὸ τῆς Μονῆς ναὸ τῆς Παναγίας, ὁ ὁποῖος ἀνεγέρθηκε ἐνόσω ζοῦσε ἀκόμη ὁ Ὅσιος, ἀνάμεσα στὰ χρόνια 947 καὶ 952 μ.Χ.
Ὅταν προαισθάνθηκε τὸ ἐρχόμενο τέλος του, χωρὶς νὰ ἀνακοινώσει σὲ κανέναν τίποτε σχετικό, βγῆκε ἀπὸ τὸ κελί του καὶ ἀποχαιρέτισε μὲ συγκίνηση καὶ ἀσπασμοὺς ὅλους τοὺς περιοίκους, φίλους καὶ γνωστούς του. Μετὰ ἀπὸ τρεῖς μῆνες ἀσθένησε. Τὴν ὄγδοη ἡμέρα τῆς ἀσθένειάς του ἔγινε φανερὸ ὅτι ὁ Ὅσιος βάδιζε πρὸς τὴν ἔξοδο ἀπὸ τὸν μάταιο τοῦτο κόσμο γιὰ νὰ καταλήξει ἐκεῖ «ἔνθα οὐκ ἔστι λύπη, οὐ πόνος, οὐ στεναγμός, ἀλλὰ ζωὴ ἀτελεύτητος». Οἱ γύρω κάτοικοι ποὺ τὸ ἔμαθαν, παρὰ τὴν σφοδρὴ βαρυχειμωνιὰ καὶ τὰ χιόνια, ἔτρεξαν στὸ κελὶ τοῦ ἑτοιμοθάνατου Ὁσίου, γιὰ νὰ δοῦν γιὰ τελευταία φορά, μὲ τὴ σωματική του παρουσία, τὸν μεγάλο εὐεργέτη, τὸν προστάτη τους καὶ ἰσχυρὸ μεσίτη πρὸς τὸν Θεό. Μὲ συγκινητικὲς ἐκδηλώσεις ἀγάπης καὶ δάκρυα τοῦ συμπαραστάθηκαν στὶς τελευταῖες του στιγμές.
Τὸ βράδυ τῆς 7ης Φεβρουαρίου τοῦ ἔτους 953 μ.Χ. ὁ Ὅσιος, σὲ ἡλικία 56 ἐτῶν. Ἄφησε τὴν τελευταία του πνοὴ καὶ παρέδωσε μὲ ἠρεμία καὶ γαλήνη τὸ πνεῦμα του στὸν Θεό, γιὰ νὰ ἀπολαύσει ἐκεῖ τοὺς καρποὺς τῶν ἄθλων καὶ καμάτων του ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸ πρωὶ τῆς ἑπομένης ἡμέρας, 8ης Φεβρουαρίου, ὁ πρεσβύτερος Γρηγόριος μὲ τοὺς λοιποὺς μοναχούς, ἀφοῦ προσκάλεσε καὶ τοὺς γύρω χωρικούς, ἐνταφίασε τὸ σεπτὸ σκήνωμα τοῦ Ὁσίου στὸ δάπεδο τοῦ κελιοῦ του, στὸν εἰδικὰ διαμορφωμένο χῶρο, ὅπου ἀκριβῶς τοῦ εἶχε ὑποδείξει ὁ ἴδιος λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν κοίμησή του, προφητεύοντας μάλιστα ὅτι ὁ τόπος ἐκεῖνος ἔμελλε νὰ δοξαστεῖ.
Περὶ τὸν Ἰούλιο τοῦ ἔτους 953 μ.Χ., ἕξι μῆνες μετὰ τὴν κοίμηση τοῦ Ὁσίου, ὁ μοναχὸς Κοσμᾶς ἀπὸ τὴν Παφλαγονία, ποὺ ταξίδευε πρὸς τὴν Ἰταλία, σταμάτησε μετὰ ἀπὸ Θεϊκὸ ὄνειρο στὸ Στείρι, στὴ μονὴ ὅπου μὲ ἰδιαίτερη φροντίδα καὶ ἀγάπη ἐπιμελήθηκε καὶ καλλώπισε τὸ νωπὸ τάφο τοῦ Ὁσίου. Τὸν ἀνύψωσε λοιπὸν μὲ ἐπιχωμάτωση, τὸν ἕντυσε μὲ ἐγχώριες πλάκες καὶ τὸν περιέβαλε μὲ κιγκλίδες.
Δύο χρόνια ἀργότερα, γύρω στὰ μέσα τοῦ ἔτους 955 μ.Χ., μαθητὲς καὶ συμμοναστὲς τοῦ Ὁσίου, σὲ ἔνδειξη σεβασμοῦ καὶ ἀγάπης πρὸς τὸν πνευματικό τους πατέρα, συμπλήρωσαν καὶ διακόσμησαν τὸ ναὸ τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, ποὺ εἶχε ἀκόμη ὁρισμένες ἀτέλειες. Ἔκτισαν ἐπιπλέον κελιὰ γιὰ τοὺς μοναχούς, τῶν ὁποίων ὁ ἀριθμὸς εἶχε αὐξηθεῖ, καθὼς καὶ ξενῶνες γιὰ τὴν ὑποδοχὴ καὶ ἐξυπηρέτηση τῶν προσκυνητῶν καὶ ἐπισκεπτῶν. Τέλος, τὸ κελὶ τοῦ Ὁσίου, ὅπου βρισκόταν καὶ ὁ τάφος του, τὸ μετέτρεψαν σὲ ὡραιότατη Ἐκκλησία σταυρικοῦ σχήματος.
Ὁ τάφος μὲ τὸ ἱερὸ λείψανο τοῦ Ὁσίου ἔγινε πόλος ἕλξεως πλήθους πιστῶν καὶ πηγὴ ἀκένωτη θαυματουργικῶν ἰάσεων.
Ὁ μικρὸς σταυρόσχημος ναὸς μὲ τὸν τάφο τοῦ Ὁσίου δὲν ἐπαρκοῦσε ὅμως γιὰ νὰ καλύψει τὶς λατρευτικὲς ἀνάγκες καὶ νὰ ἐξυπηρετήσει τὰ συνεχῶς αὐξανόμενα πλήθη τῶν πιστῶν ποὺ συνέρρεαν ἐκεῖ, γιὰ νὰ καταθέσουν θερμὸ τὸ δάκρυ τοῦ πόνου τους καὶ νὰ ζητήσουν τὴν προστασία καὶ ἀντίληψη τοῦ μεγάλου ἀσκητοῦ καὶ τὴν λυτρωτική του ἐπέμβαση γιὰ κάθε λογὴς σωματικά τους πάθη καὶ τὶς ψυχικὲς ἀλγηδόνες.
Γι’ αὐτὸ στὶς ἀρχὲς τοῦ 11ου αἰῶνα μ.Χ., μὲ πρωτοβουλία τοῦ καθηγουμένου τῆς μονῆς, τοῦ εὐσεβέστατου ἱερομονάχου Φιλοθέου, κατεδαφίστηκε τὸ σταυρόσχημο εὐκτήριο καὶ στὴν ἴδια θέση, ἀλλὰ σὲ μεγαλύτερο χῶρο ὡς πρὸς τὴν ἔκταση, ἀνεγέρθηκε τὸ σημερινὸ ἐπιβλητικὸ καθολικὸ τῆς μονῆς, μὲ τὴν περίλαμπρη γλυπτικὴ ζωγραφικὴ καὶ ψηφιδωτή του διακόσμηση, στὸ ὁποῖο φυλάσσεται τὸ ἱερὸ σκήνωμα τοῦ Ὁσίου.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Τῆς Ἑλλάδος τὸ κλέος, καὶ Ὁσίων τὸ καύχημα, καὶ τὸν τοῦ Στειρείου φωστῆρα, καὶ οἰκήτορα ὅσιον, τιμήσωμεν ᾀσμάτων ἐν ᾠδαίς, Λουκᾶν τὸν θεοφόρον εὐσεβῶς· τῷ Χριστῷ γὰρ οἰκειοῦται διαπαντός, τοὺς πίστει ἀνακράζοντας· δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ, πᾶσιν ἰάματα.

Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Ὁ ἐκλεξάμενος Θεὸς πρὸ τοῦ πλασθῆναί σε
Εἰς εὐαρέστησιν αὐτοῦ οἷς οἶδε κρίμασι
Προσλαβόμενος ἐκ μήτρας καθαγιάζει
Καὶ οἰκεῖον ἑαυτοῦ δοῦλον δεικνύει σε
Κατευθύνων σου Λουκᾶ τὰ διαβήματα
Ὁ φιλάνθρωπος, ᾧ νῦν χαίρων παρίστασαι.

Μεγαλυνάριον.
Χαίροις ἡσυχίας λύχνος λαμπρός, καὶ τῆς ποιμανσίας, ὁ ἀκοίμητος ὀφθαλμός· χαίροις μοναζόντων, ὑπογραμμὸς καὶ τύπος, Λουκᾶ θαυματοφόρε, Ἑλλάδος καύχημα.

Τυπικόν της 7ης Φεβρουαρίου 2012



Τρίτη: Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Παρθενίου, 
Ἐπισκόπου Λαμ­­­ψάκου.
 Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Λουκᾶ, 
τοῦ ἐν Στειρίῳ τῆς Ἑλλάδος ἀσκήσαντος.
 Τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Γεωργίου, τοῦ ἐξ Ἀλικιανοῦ.
 
Ἀπόστολος:
 Τῆς ἡμέρας· Τρίτης λδ΄ ἑβδομάδος Ἐπιστολῶν· (Β΄ Πέτρ. β΄ 9-22).
Εὐαγγέλιον: 
Ὁμοίως· Τρίτης ιζ΄ ἑβδομάδος Λουκᾶ (Μᾶρκ. ιγ΄ 14-23).
 

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...