Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Μαΐου 03, 2012

Ο ΙΕΡΕΑΣ ΠΟΥ ΙΔΡΥΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ


.AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:Ο Π.ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΜΙΛΑ  ΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ  ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΄΄ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ΄΄ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ!  ΄΄(Δείτε το βίντεο) 
΄΄ Κοινωνία΄΄, μία πολιτική παράταξη που έχει ως πρότυπο τον ιστορικό κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, που έθεσε ως προϋπόθεση και σκοπό υπάρξεως του Έθνους την Εκκλησία και τη συνέχεια του πολύτιμου έργο του.Μία ιδεά που εμπνεύστηκε όχι κάποιο πολιτικό πρόσωπο αλλά ένας Ιερωμένος,ο πατέρας Βασίλειος Βολουδάκης που λειτουργεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Πευκακίων .  Καλεί το χριστεπώνυμο πλήθος να στηρίξει αυτή τη πολιτική πρωτοβουλία στις εκλογές της 6ης Μαϊου.

Η ΄΄πνευματική ζωή για έναν χριστιανό είναι κι η πολιτική,καθώς πολιτική είναι η καθημερινή μας ζωή.΄΄υπογραμμίζει στο agioritikovima.gr ο πατέρας Βασίλειος. Και συμπληρώνει:
΄΄Δεν αντέχουμε το ψέμα,επιθυμούμε διάλογο με εκείνους που είναι αντιφρωνούντες,Η Εκκλησία είναι η ζωή του Χριστιανού,δεν είναι μόνο οι δύο ώρες στην Εκκλησία κάθε Κυριακή και μετά τους ποιμαίνει ο κάθε αλλοπρόσαλος και εχθρός της Εκκλησίας πολιτικός.΄΄

΄΄Δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι πρέπει να αφήσουμε τα πράγματα ανεξέλεγκτα, χωρίς αντίσταση στο κακό, χωρίς αντίσταση στην πνευματική μας υποδούλωση, αδιαφορώντας για το ότι με την στάση μας αυτή συντελούμε στο να γίνει σχεδόν αδύνατη η πνευματική ζωή των ανθρώπων, αφού γνωρίζουμε πολύ καλά, ότι, με τους ρυθμούς που γκρεμίζονται τα πάντα, θα 'ρθει πολύ σύντομα η ημέρα που ελάχιστοι άνθρωποι θα έχουν πια τις ψυχικές αντιστάσεις για να ζήσουν χριστιανικά΄΄ τονίζεται στην ιδρυτική διακύρηξη της πολιτικής παράταξης .

Τηλέφωνα:  2103637442
6982773954

Η ιστοσελίδα της ΄΄Κοινωνία΄΄:http://www.koinwnia.com/index.php


Δείτε τη συνέντευξη του πρωτοπρεσβύτερου Βασίλειου Βολουδάκη στον δημοσιογράφο Γιώργο Θεοχάρη
  
πηγή  agioritikovima.gr

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΟΡΘΩΣΗ!



Ο μακρύνοντες αυτος π τν Θε πολονται.
Το
 σίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου

Ἀπὸ τὸ βιβλίο  «Ψυχοσωτήρια Διδάγματα Συγχρόνων Γερόντων»,
Ἐκδόσεις «Ὀρθόδοξος Κυψέλη», Θεσσαλονίκη

.               Ἐνόμισαν οἱ μάταιοι σαρκικοὶ ἄνθρωποι ὅτι μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό, ἀπὸ τὰ καλὰ ἤθη καὶ τὶς ἀρετές, μόνο μὲ τὶς ἐξωτερικὲς ἐπιδείξεις, μὲ τὶς ἀνωφελεῖς τελετὲς στὶς ὁποῖες γίνεται κακὴ σπατάλη ἑκατομμυρίων, καὶ μὲ κούφια λόγια, πὼς θὰ ἀνώρθωναν τὸ ἔθνος, ἀλλὰ πλανήθηκαν. Δὲν μελέτησαν, δὲν ἄκουσαν ὅτι οἱ μακρύνοντες ἑαυτοὺς ἀπὸ τὸν Θεὸ ἀπολοῦνται. Ξεριζώθηκαν διότι δὲν ἦταν φυτεία τοῦ Θεοῦ. Τὸ Ἔθνος γιὰ νὰ ἀνορθωθεῖ πρέπει νὰ ἀναγεννηθεῖ ἠθικά, νὰ παύση ἡ διαφθορὰ καὶ ἡ παραλυσία τῶν ἠθῶν, νὰ παύση ἡ κακοήθεια καὶ ἡ ἁμαρτία, νὰ παύση ἡ ἀδικία, ἡ πλεονεξία, ἡ ἀσέβεια καὶ ἡ βλασφημία. Ἀνοίξατε τὶς ἐκκλησιαστικὲς ἱστορίες καὶ θὰ ἰδεῖτε ὅτι ἀφ᾽ ὅτου ἔγινε ὁ κόσμος, ἀληθῶς πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβε τὴν δικαία τιμωρία…

Ποιούς να ψηφίσουμε; Τα «ζύγια» 2ον + Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου




Μάλιστα! Μα. Θα μου πείτε τώρα… πολλοί με ρωτούνε κι’ από τηλέφωνο κι’από γράμματα κ.λπ. Λέει, πάτερ λέει, ποιους να ψηφίσωμε;
Εγώ θα απαντήσω, διότι, όπως ετόνισα και το τονίζω και το αποδεικνύει η ζωή μισού αιώνος, που εδιώχην απ’ όλας τας αποχρώσεις, απ΄ όλα τα κόμματα, απ΄όλα τα… αυτά, διότι κηρύσσω το Ευαγγέλιο, εγώ λοιπόν θα σας απαντήσω και πάλι θα επαναλάβω, ότι κινούμαι εις ένα υπερκομματικό επίπεδο. Πάνω ψηλά. Δεν κοιτάζω τα ανθρώπινα από ένα λόφο. Άλλο σαν τα κοιτάξεις από ένα λόφο κι άλλο ν’ ανεβείς στην κορυφή του Ολύμπου, βλέπεις ένα πανόραμα ωραίο. Κι αν ανεβείς στα Ιμαλάια, ακόμα ψηλότερο. Από κορυφή μεγάλη βλέπω τα ανθρώπινα και η κορυφή η μεγάλη είναι το Ευαγγέλιο. Προσέχω, δεν δίνω… 


Δεν θα σας πω λοιπόν εγώ, όπως είπα και το επαναλαμβάνω, και δεν θα πάψω να το επαναλαμβάνω, η Εκκλησία είναι μάνα, η Εκκλησία είναι κλώσσα! Κι όπως η κλώσσα, είδες η κλώσσα; Βλέπαμε, μικρά, λέω μάνα, ρωτούσαμε,  γιατί τα πουλιά δεν έχουν ένα χρώμα μάνα, λέω, το ένα είναι κόκκινο, το άλλο είναι πράσινο, το άλλο είναι μπλε, το άλλο είναι μαύρο; Μα έτσι λέει τά ‘φτιασε ο Θεός, λέει, χρωματισμένα είναι τα πουλάκια, αλλά κοίταξε, λέει, τ’  αγαπάει  όλα τα πουλάκια η κλώσσα! Και τα κόκκινα, και τα πράσινα, και τα μπλε, κι όλα τ’ αγαπάει, δεν κάνει διάκριση, δεν ταϊζει μόνο τα κόκκινα, δεν ταϊζει μόνον η νομενκλατούρα, δεν ταϊζει μόνον τα μεν και τα δε, αλλά τα ταϊζει όλα εξ ίσου κ.λπ. και  μένουν ευχαριστημένα κάτω από τας πτέρυγας, τας στοργικάς πτέρυγας της όρνιθος. 
Κλώσσα λοιπόν είμεθα και εμείς κι αγαπούμε όλους, και οι χρωματισμοί αυτοί, δεν έχω καιρό να σας το αποδείξω,  του διαβόλου είναι. Τον ένα, παίρνει ένα πινέλο ο διάβολος, κράπ! πράσινο, τον άλλο κόκκινο, τον άλλο μαύρο, τον άλλο άσπρο, και τσακώνονται αναμεταξύ των ενώ κατά βάσιν και των τριών και των τεσσάρων, των πέντε, των δέκα κομμάτων τα ίδια πράγματα ζητούν, αλλά ενώ ζητούν τα ίδια πράγματα, είναι ασυνεννόητοι! Βαβέλ, πύργος της Βαβέλ! 


Ναι, λοιπόν, δε λέγω τούτο, εγώ δε θα σας πω να διαλέξετε το α ή το β κόμμα, να σας πω ένα μυστήριο; Στη Μητρόπολή μου έχω εφτά αρχιμανδρίτας. Είναι κοντά μου, παιδιά πνευματικά. Εδώ είναι ο πάτερ Ιερόθεος και οι άλλοι, ποτέ δεν τους είπα να ψηφίσουν ποιον, παιδιά βάλτε το χέρι στην καρδιά και εκλέξετε όποιο σεις νομίζετε. Πολύ περισσότερον εδώ στο ακροατήριον που θέλω να πιστεύω ότι είναι όλων των κομμάτων, είναι και του μεν και του δε και του δε και δεν χρωματιζόμεθα κι είμεθα υπεράνω όλων, ομιλώ σαν πατέρας με παιδιά, και παρακαλώ να μη με παρεξηγήσετε δι’ ό,τι θα πω. 


Αλλά ενώ δε θα πω ποιο κόμμα θα ψηφίσετε, θα  πω κάτι άλλο. Ότι, πολυκομματία είναι, γράψαν οι εφημερίδες ότι είναι 21 κόμματα λέει, υποψήφια και γράψαν οι εφημερίδες ότι είναι τρεις χιλιάδες οι υποψήφιοι, λοιπόν τώρα ποιον θα διαλέξετε, εγώ θα σας δώσω μια ζυγαριά να ζυγίσετε όλους, τόσον τους δεξιούς όσον τους αριστερούς και τους κοκκίνους και τους πρασίνους και όλους και η ζυγαριά με  την οποίαν θα ζυγίσωμε όλους τους υποψηφίους οιουδήποτε χρώματος είναι το Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο! (το ακροατήριο χειροκροτεί). Πιστεύω να συμφωνείτε! (ακούγονται: ναι), Αυτή είναι η ζυγαριά.


 Λοιπόν! Τώρα να δούμε εάν συμφωνήσουμε στα επί μέρους. Ναι. Τώρα πιάνουμε τα ζύγια τώρα, τα ζύγια τώρα, τα ζύγια! Θα εξετάσωμε κάθε υποψήφιο, είτε κόκκινο, είτε πράσινο, είτε μπλε, είτε οιουδήποτε χρώματος θα τον εξετάσωμε από τρεις μεριές, τρία ζύγια τα ζύγια μας. 
Το ένα είναι ο υποψήφιος εν σχέσει με τον εαυτόν του και με την οικογένειά του. Το δεύτερο ζύγι είναι ο υποψήφιος εν σχέσει με τους άλλους ανθρώπους. Και το τρίτο ζύγι, το σπουδαιότερον και,  το σπουδαιότερον, είναι εν σχέσει με τον Θεόν. Συμφωνούμε; (Ναι, μάλιστα! Απαντούν οι ακροατές και χειροκροτούν).
Λοιπόν, αυτά… (χειροκροτήματα)


(Στη συνέχεια, ο π.Αυγουστίνος, παρουσιάζει τα  «ζύγια» με τα οποία πρέπει να εξετάσουν οι πιστοί σε ποιους υποψηφίους θα δώσουν σταυρό προτίμησης (στις εκλογές βέβαια της 6ης Μαϊου 2012 υπάρχουν επιπλέον και τα «ζύγια» της στάσης έναντι του μνημονίου και της εθνικής ανεξαρτησίας).



α) Ο υποψήφιος εν σχέσει με τον εαυτόν του και την οικογένειά του: να μην είναι πόρνος ή μοιχός, να μην παράτησε τη γυναίκα του και την οικογένειά του και ζη με παλλακίδα, να έχει δώσει εξετάσεις ως ικανός οικογενειάρχης και να είναι πολύτεκνος, να μην είναι ομοφυλόφιλος. Τονίζει μεταξύ άλλων ο π. Αυγουστίνος: «Το κορμί του καθαρό, δεν σού’δωσε το κορμί… εγώ κάνω,  λένε μερικοί, το  κορμί δικό μου είναι και το κάνω ό,τι θέλω! Λάθος κάνεις κύριε, ένα κύτταρον δεν είναι δικό σου,  ένα κύτταρο δεν είναι δικό σου, του Θεού είναι! 
Μη μολύνεις λοιπόν το κορμί σου, μη μου λες τα παραμύθια αυτά, τις ανοησίες και βλακείες, το σώμα σου είναι όργανο της ψυχής και πρέπει να το προσέχεις, συνεπώς υποψήφιος δεν πρέπει να είναι, όχι, ο υποψήφιος όχι πόρνος, όχι μοιχός, όχι, κάτι φοβερό, πρωτοφανές στην Ελλάδα, τέλος πάντων δεν δικαιολογούμε κανένα, αλλά έχει κάποια, κάποια δικαιολογία, κάποια δικαιολογία… (ο αμαρτάνων με άτομο ετέρου φύλου), αλλά κάτι άλλο που δεν έχει δικαιολογία, καθόλου δικαιολογία, και δεν υπήρχε ούτε ένας στην Ελλάδα μας, είναι ο ομοφυλόφιλος. Είναι  ο ομοφυλόφιλος. Όχι ομοφυλόφιλος!  Όχι ομοφυλόφιλος! Δηλαδή αρσενικοί με αρσενικούς  ! Πήρε μεγάλη διάδοση στον κόσμο, στον πλανήτη μας, και στην Αγγλία πώ πώ στην Αγγλία. Τι φοβερόν πράγμα, η Αγγλία που ήτανε πουριτάνος, η Αγγλία που επίστευε στο Ευαγγέλιο, η Αγγλία που είχε ξαπλώσει σ’ όλο τον κόσμο και παρουσίασε μεγάλους άνδρας, σήμερον αυτή πλέον έφυγε απ’ την τροχιά,  εξετροχιάσθη και υποστηρίζει τρομερά τους ομοφυλοφίλους. Δεν είναι πολλά χρόνια, πολλά χρόνια, που μεσ’ στη βουλή βάλανε νομοσχέδιο υπέρ των ομοφυλοφίλων και μιλήσανε, μιλήσανε, μεταξύ των άλλων σηκώθη, έτοιμοι να το ψηφίσουν, και σηκώνεται ένας ήρωας ο οποίος υπενθυμίζει σ’ αυτούς που έχουν άσπρα μαλλιά, δεν αποκλείεται να είναι κανείς μέσα εδώ, που πήγανε, στο Ρίμινι, κάτω, στην Αφρική, και πολέμησαν εκεί πέρα, αυτός λοιπόν λεγότανε Μοντγκόμερυ στρατάρχης πιστός εις τον Θεό, λέει.. και λοιπόν αυτοί επιμένανε! Τι κάνει; Το στήθος του ήτο γεμάτο παράσημα. Τα παίρνει τα παράσημα, τα σκορπίζει και λέει : Ντρέπομαι που είμαι  Άγγλος! Ντρέπομαι που είμαι  Άγγλος! Και τώρα τελευταία έμαθα ότι επέτρεψαν ακόμα και γάμους να γίνονται, αρσενικός με αρσενικό! Σημεία των καιρών είναι αυτά, τρομερό, των καιρών! …»


β) Ο υποψήφιος εν σχέσει με τους άλλους ανθρώπους:     όχι ψεύτης, όχι απατεώνας, όχι ψευδομάρτυς, όχι κλέφτης.


γ) Ο υποψήφιος εν σχέσει με τον Θεόν: Να έχει δώσει σαφείς ενδείξεις ή αποδείξεις ότι είναι θρησκευτική ύπαρξις, πιστός άνθρωπος μέσα στην  Πατρίδα μας, που ο Παύλος είπε: γύρισα όλο τον κόσμο μα δεν βρήκα πιο ευσεβείς ανθρώπους από τους Έλληνας. Να τον ζυγίσεις καλά σ’ αυτό το σημείο. Δηλαδή να μην είναι άθεος, όχι άθεος, όχι άπιστος, όχι υλιστής, όχι κράχτης διαφόρων αιρέσεων, πού ‘ναι εδώ στην Ελλάδα τριακόσιες αιρέσεις. Προχθές έμαθα ότι ένας αξιωματικός έγινε μουσουλμάνος, μουσουλμάνος  ναι. Όχι μουσουλμάνοι, όχι  τέτοιοι άλλων θρησκειών, όχι προπαντός μασώνος, όχι μασώνος, κι είναι πολλοί μασώνοι, πολλοί μασώνοι, πολλοί μασώνοι σκορπισμένοι… 


Αυτά είναι τα ζύγια, στα ζύγια αυτά συμφωνούμε έ ; Είναι όλα Ευαγγελικά. (ναι, ναι, βεβαίως, απαντά το ακροατήριο). Βεβαίως! Τώρα εδώ το λέτε, το λέτε εδώ, αλλά όταν έρθει η ώρα να ψηφίστε, αα, αα, αμ ξέρεις μου διόρισε τον ανηψιό μου, αμ, ξέρεις, μου διόρισε το παιδί μου, αμ ξέρεις, ελπίζω, αμ ξέρεις ελπίζω, ε! τότε πλέον δεν ψηφίζεις κατά συνείδησιν! Τώρα θα μου πεις, θα μου πεις ένα πράγμα: Και υπάρχει τέτοια εκλογή που λές; Βρε Αυγουστίνε, είσαι απόλυτος, το απόλυτον είναι στον ουρανό! Κάτω στη γη είναι σχετικά πράγματα. Υπάρχει τέτοια εκλογή, να εκλεγούν τέτοιοι άνθρωποι άριστοι, άριστοι, υποδείγματα πίστεως και αρετής και εντιμότητος, υπάρχουν τέτοια; Ναι, θα μας πείτε ότι είμαι απόλυτος, τέτοια «ζύγια» ποιος στέκεται, ουκ έστι ποιών χρηστότητα, ουκ έστι έως ενός! Μάλιστα, θα πείτε.


Εγώ θα σας δείξω ότι τα αδύνατα παρ’ ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστι.
Υποδειγματική εκλογή.

Θα σας δείξω τώρα  μια εκλογή,  υποδειγματική εκλογή!
Μια εκλογή που δεν μπορείτε να πείτε…Μια εκλογή χωρίς  λίστα! Μια εκλογή χωρίς λίστα! Πώ πω πω, ψέμματα…  κύριε, εσύ ο αρχηγός του α ή του β κόμματος, δεν σου επιτρέπεται να περιορίζεις τους υποψηφίους σε δέκα ή δεκαπέντε! Ν’ αφήσει το λαό να εκλέξει! Βάνει τον δικό του μέσα, τον γιό του, τον ανηψιό του, το γαμπρό του, κ.λπ. όλους αυτούς, όλους αυτούς μέσα, και μετά σε υποχρεώνει να διαλέξεις!  Τι να διαλέξεις, χαλίκια; Τα διαμάντια είναι έξω! Τα διαμάντια είναι έξω! Απόδειξις!  Τι είναι μέσα, η  πλειοψηφία  της βουλής, κοιτάξτε τους νόμους! Είναι σκανδαλώδεις οι νόμοι! 

Για τρία επαγγέλματα είναι σκανδαλώδεις οι νόμοι! Είναι μέσα: δικηγόροι με τις ψευτιές των. Είναι μέσα: Γιατροί με τις εκτρώσεις των. Είναι μέσα: Μηχανικοί που γκρεμίζουν τα σπίτια. Τέτοιοι είναι μέσα! 

Πού ‘ν ο βοσκός; Πού ‘ναι ο βοσκός; Πού ‘ναι ο βοσκός; Πού ΄ν ο εργάτης, πού ‘ναι ο τεχνίτης, πού ‘ν ο υπάλληλος ο μικρός; Πού είναι; 

Ένας βοσκός που κάνει το καθήκον του και είναι πιστός κι ανεβαίνει τα βουνά και κρατάει τη φλογέρα και παίζει τη φλογέρα και ζη μεσ’ στο βασίλειο του Θεού, τίμιος, που ακούει την καμπάνα να χτυπάει στη ράχη, είδα εγώ τέτοιους,  και γονατίζει και κάνει το σταυρό του.  Δώστε μου ένα τέτοιο βοσκό να διοικήσει την Ελλάδα και να είστε βέβαιοι ότι η Ελλάς θα θριαμβεύσει! 


Δεν ήθελα να πω και κάτι άλλο, για να μη νομίσετε ότι είναι υποψήφιος κι εγώ! Εγώ αγαπητοί μου, όσο έχω μια κλωστή του ράσου μου δεν έχω τα προεδριλίκια της βουλής, όσο αξίζει το ράσο, το ράσο έπιασα πατρίδα. Αλλά θέλω να πω, γιατί ένας παπάς στη βουλή των Ελλήνων; Γιατί ένα ράσο μεσ’ στη βουλή των Ελλήνων; Ορίστε ο Γκορμπάτσωφ, τρεις αρχιερείς έχει στη βουλή του. Τρεις αρχιερείς. Τρεις αρχιερείς έχει στη βουλή του μέσα! 

Η λίστα! Λίστα! Εκείνος, ομοφυλόφιλος. Εκείνο, το κάθαρμα. Εκείνος, ο κλέφτης.  Εκείνος, ο απατεώνας, τι να διαλέξεις; Τι να διαλέξεις; (αίσχος αίσχος φωνάζουν ακροαταί).

Θα γράψω άρθρο και θα υποστηρίζω ότι αυτές δεν λέγονται δημοκρατικές εκλογές, αυτές είναι κωμωδία! Και τραγωδία! Και σύγχυσις! Και βαβέλ! Αυτές είναι οι εκλογές!

Εγώ θα σας δείξω μια εκλογή χωρίς λίστα. Ά, πώς τη θαυμάζω! Τι είναι το Ευαγγέλιο! Όταν πάτε στο σπίτι σας ανοίξετε τας Πράξεις των Αποστόλων! Ο Χριστιανισμός δεν είναι ουτοπία! Δεν είναι απόλυτον, πραγματοποιείται μεσ’ στον κόσμον! Και έγιναν εκλογές χωρίς λίστα! 

Πού; Ποιος θα μου το πει; Στο έκτο κεφάλαιο των Πράξεων. Εκεί ήτανε οι Χριστιανοί, ολίγοι ήτανε, εκατόν είκοσι,  εκατό… με το κήρυγμα του Αποστόλου Πέτρου αυξηθήκανε, γίνανε, τρεις χιλιάδες, τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι ήσαν, και μέσα στην Κοινότητα, την μικρά τους Κοινότητα των τριών χιλιάδων, απάνω κάτω όπως είμεθα εδώ, αλλά όσο άξιζε ένας χριστιανός τότε δεν αξίζουμε εμείς τρεις χιλιάδες!  Να κάνωμε άλλα ζύγια κάποια μέρα, άλλα ζύγια, άλλα ζύγια πρέπει να κάνωμε. 

Λοιπόν, η πρώτη κοινότης ήταν τρεις χιλιάδες. Παρουσιάστηκε παράπονο, ότι … Ζούσαν δε αυτοί, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ, παρακαλώ: κοινοβιακή ζωή! Ά! Μεγαλείο η κοινοβιακή ζωή! Αλλά για να κάνεις κοινοβιακή ζωή; Η Εκκλησία μας είναι κοινοβιακή, η Ορθοδοξία! Τα μοναστήρια είναι κοινόβια, μεγάλο πράγμα το κοινόβιο! τι θέλει ο άνθρωπος; 

Κάποτε στην Κοζάνη που ήμουνα (στην Κατοχή) και ήτανε πείνα μεγάλη, τους είπα: Βρε, λέω, τι φωνάζετε, τι πολεμάτε, τι κάνετε μαύρη αγορά, στο κήρυγμα τους είπα: Εγώ αναλαμβάνω δυο χρόνια να σας ταϊσω. Λέει πώς γίνεται αυτό; Θα μου φέρετε αύριο όλα που έχετε στις αποθήκες. Φασόλια, ροβύθια, κρεμύδια, ό,τι έχετε, θα τα βάλω εκεί, και ένα καζάνι, ένα συσσίτιο για όλους! Για όλους! Όχι ένας να τρώει με δέκα στόματα κι ο άλλος να πεινάει! Δεν είναι χριστιανισμός αυτός! Κοινόβιο λοιπόν ζούσανε αυτοί, δεν έφυγα από το θέμα, τρεις χιλιάδες άνθρωποι ήτανε μία κοινοβιακή, και τελικώς αυτό το σύστημα θα επικρατήσει. Θα επικρατήσει όχι με τον διάβολον αλλά με τον Θεό και με το Χριστό θα επικρατήσει! (χειροκροτήματα ακροατηρίου).   

Λοιπόν, αυτό είπα κάποτε και με πιάσανε και κόντεψαν να μ΄ εκτελέσουν οι Γερμανοί, οι Γερμανοί, η γκεσταπό τότε, ότι είμαι κομμουνιστής. Δεν είμαι κομμουνιστής! Τον κομμουνισμό εγώ, να σας πω μια εξομολόγηση, δεν τον κρίνω από οικονομικής πλευράς, δεν τον κρίνω από οικονομικής πλευράς, τον κρίνω από μιας άλλης πλευράς που με ενδιαφέρει, ότι ο κομμουνισμός έχει ένα μεγάλο ψέμα: Το πιο μεγάλο ψέμα. Αν το αφαιρέσεις το ψέμα αυτό, δεν έχομε διαφωνίες μεγάλες μαζί τους. Το δε μεγάλο ψέμα, το μεγαλύτερο ψέμα που υπάρχει στον κόσμον, είναι ότι: «δεν υπάρχει Θεός», αυτό είναι το μεγαλύτερο ψέμα! Αυτό είναι το μεγαλύτερο, άμα το αφαιρέσεις αυτό, τι έχομε; Δεν μ’ ενδιαφέρει πως θα μοιράσωμε την πίτα! Λοιπόν, είμεθα σύμφωνοι σ’ αυτά; (Ναι, μάλιστα απαντούν οι ακροατές).

Λοιπόν, για να δούμε τώρα παρακάτω, μια εκλογή χωρίς λίστα! Να τους λοιπόν παραπονεθήκανε: -Ξέρεις, εμάς, εμάς, μας παραγκωνίζουν στη διανομή,  αλλού δίνουν περισσότερο, αλλού δίνουν ολιγώτερο, και μας παραγκωνίζουν, χήρες και ορφανά και πού’ναι ο Χριστανισμός και πού’ναι αυτά, πήγαν τα παράπονα στους Αποστόλους, πού’ταν υπεύθυνοι. Οι Απόστολοι τι έκαναν; Τι έκαναν, τους φώτισε ο Θεός. Εκάνανε εκλογάς! Χωρίς λίστα! Τους καλέσανε όλους όπως εδώ. Και τους λένε: Εμείς δεν ανακατευόμεθα σ΄ αυτά τα υλικά πράγματα, εσείς ξέρετε ο ένας τον άλλο, γνωστοί είστε, διαλέξατε! Διαλέξατε εσείς τους ανθρώπους που ξέρετε, που είναι έντιμοι, μεμαρτυρημένοι, που έχουν μεμαρτυρημένη ζωή και είναι πλήρεις πνεύματος και έχουν σοφία, σύνεση κ.λπ. Διαλέξτε. Δεν είπε ο Πέτρος: διάλεξε εκείνον, διάλεξε εκείνον, διάλεξε εκείνον! Όχι! Αυτό δεν είναι ορθό, δεν είναι δημοκρατικό σύστημα αυτό, δεν το έκανε αυτό, διότι αν το’ λεγε αυτό θα γίνονταν αμέσως διαίρεσις: κοίταξε, τον συμπαθεί αυτόν γιατί να τον συμπαθεί; γιατί; Ήθελε να κρατήσει τον εαυτόν του απροσωπόληπτον, σε ανωτέρα σφαίρα, σε μεγαλυτέρα σφαίρα: Παιδιά μου, σεις τους ξέρετε, διαλέξετε, χωρίς λίστα, χωρίς λίστα. Και αφού έγιναν μετά βάλανε κάλπη και ψηφίσανε και εβγήκανε χωρίς λίστα, με τεκμήρια, με ζυγαριά πραγματική και ευαγγελική, βγήκανε εφτά άνδρες. Τρόπον τινά οι οποίοι ανέλαβαν σαν να πούμε σήμερα ο ένας υπουργός του επισιτισμού, ο άλλος υπουργός της προνοίας, ο άλλος υπουργός της υγιεινής, άλλος υπουργός του συντονισμού και ούτω καθεξής. Αυτοί ανέλαβον την διοίκησιν των υλικών πραγμάτων κ.λπ. Και εξέλεξαν, και κορυφαίος ήτανε; Εξελέξαντο, λέει, Στέφανον και Φίλιππον και Πρόχορον και Νικάνορα και  Τίμωνα και Παρμενάν και Νικόλαον! «Εξελέξαντο»! Έτσι λέει. 

Τέτοια εκλογή, δώσε μου τέτοια εκλογή! Άσετε το λαό να ψηφίσει! Να βγει ο βοσκός! Ο τίμιος βοσκός! Και σε αγνοώ εγώ εσένα κύριε που πήγες στο πανεπιστήμιο στην Αμερική και εμορφώθης και ζεις με διεφθαρμένα γύναια (χειροκροτήματα)… Θεμέλιο της κοινωνίας είπε  ο Πλάτων είναι, είναι; είπε ένα σοφόν λόγο, είπε ένα σοφό λόγο ο Πλάτων, η αρετή, η αρετή, η αρετή, η οποία διακρίνεται εις πολλά είδη, όπως η ρίζα του δέντρου είναι μια αλλά έχει διακλαδώσεις, έτσι η αρετή! Το δέντρο χωρίς ρίζα πέφτει, αλλά δέντρο που έχει βαθειές ρίζες δεν πέφτει, και αι ρίζες μιας πολιτείας ακλονήτου είναι η αρετή, αν αφαιρέσεις την αρετή τότε το δέντρο δεν έχει πλέον ρίζα και πέφτει. Και είπε εκείνο το μεγάλο, το είπε κατ΄άλλον τρόπον, εγώ το προσέτω, αλλάζω μια λέξη, επιστήμη λέει ἤ πολιτική χωριζομένη αρετής πανουργία εστί, ἤ πολυπονηρία είναι, δημαγωγία είναι πλέον, δεν είναι τίποτε, εκφυλισμό της πολιτικής έχομε. Λοιπόν θα επιτύχωμε, θα φτάσωμε σε αυτό το μεγάλο ύψος να κάνωμε εκλογές χωρίς λίστα; Αυτό έκανε κι ο Γκορμπάτσωφ, με λίστα έκαμε, αυτούς θα ψηφίσετε, ε τι να κάνωμε; Αν σας δώσω εγώ, ξέρεις πως μοιάζει, σαν να σας δώσω, είναι  μια, εδώ την Αθήνα και θα σας δώσω δεκαπέντε χαλίκια και σας πω, μα εσείς θα μου πείτε πάτερ μου χαλίκια εδιάλεξες; Εμ εγω αυτό λέγω, απ’ τα χαλίκια διάλεξε εσύ τα τέσσερα χαλίκια. Μα όποιο χαλίκι και να διαλέξεις χαλίκι είναι, τα διαμάντια είναι έξω.  τα διαμάντια είναι έξω. 

Υπάρχουν ήρωες, αξιοθαύμαστοι, πήγα σ ΄ένα νοσοκομείο, τι να δω, έναν εγκατελειμένο, βλέπω επάνω μια νοσοκόμα εκεί πέρα, τι είσαι λέω, κόρη; Όχι, λέει, αναστέναξε, δάκρυσε, με εγκατέλειψαν, δάκρυσε, (με φροντίζει) αυτή η ηρωϊδα. Είναι μια νοσοκόμος μέσα; Καμία νοσοκόμος δεν είναι μέσα στη Βουλή των Ελλήνων; Ούτε μία! Σουφραζέτες είναι και φεμινίστριες! Που λέγαν ότι οι Ελληνίδες είναι ζώα.

Ζητούμε, ψηλά πράγματα, μεγάλα πράγματα, και αυτά τα πράγματα θα ήθελα, θα ήθελα, να μη τα λέγω μόνο σε ένα ακροατήριο εδώ, όπως είστε εδώ, μέσα εδώ πέρα, αλλά έπρεπε να τα πούμε και να ‘χαμε και εφημερίδα καθημερινή να τα διαλαλήσωμε, θα έπρεπε να’χωμε και ραδιοφωνικό σταθμό, να τα πούμε, εκεί απάνω αγωνίζομαι, γι’ αυτό μένω εδώ στην Αθήνα, προσπαθώ να πάρω από το κράτος μια άδεια, με παιδεύουν, με παιδεύουν, να πάρω μια άδεια να μπορέσω επάνω στη Φλώρινα με μικρά εμβέλεια να μιλάω στο λαό μου, στους ανθρώπους του λαού μου κ.λπ. Θα ήθελα αυτά που είπα εδώ να μη είναι γνώμη ενός γέροντος επισκόπου, να είναι γνώμη ολοκλήρου της ιεράς Συνόδου (χειροκροτήματα). 

Λοιπόν, πάω μια μέρα στη Σύνοδο, και είχαν εκεί… χασμουριούντανε! Ναι! Μικρά και ασήμαντα πράγματα. Εγώ λέω, τώρα θα σας πώ ένα θέμα που καίει, που ενδιαφέρει το λαό, είμεθα πνευματικοί τους πατέρες, δεν έχομε σκοπό… συμφωνώ ότι δεν πρέπει να ανακατευθούμε με την πολιτική εμείς ως υποψήφιοι βουλευταί, αλλά έχομε υποχρέωση να υποδείξωμε στο λαό τα καθήκοντά του και να του δώσωμε «ζύγια» να ζυγίσει τους υποψηφίους αντικειμενικώς κ.λπ.  Αυτή ήταν η πρότασίς μου. Λοιπόν το αποτέλεσμα ποίον ήτο; Πετιέται ένας, δεν τον ονομάζω, πετιέται ένας, δεσπότης αυτός, από τους νεωτέρους δεσποτάδες: Ο Φλωρίνης είναι έξω από το θέμα! ΄Εξω από το θέμα! Θέματα δηλαδή ποια είναι, μικρά, μικρά και ασήμαντα θέματα, πως θα μετατεθή ένας παπάς από μία ενορία στην άλλη, πώς ένας επίτροπος, πως τούτο, μικρά… αυτά τα θέματα μεγάλα! Και τα μεγάλα θέματα; Το θέμα το μεγάλο που είναι τεράστιο, το καυτό θέμα πού’ναι οι εκλογές του Ελληνικού λαού, τίποτε! Ο Φλωρίνης είναι έξω από το θέμα! Πολύ καλά, και τα θέματα ποια είναι τα θέματά σας, να μαζευόμεθα εδώ πέρα δώδεκα και να συζητούμε περί μικρών και ασημάντων ;  

Εδώ δεν είναι ψέμα, είναι αλήθεια, δεν είναι ψέμα, είναι αλήθεια, δεν είναι ψέμα: Η Ελλάς βουλιάζει! Βουλιάζει! Καταποντίζεται από ώρα σε ώρα! Και οι πλοίαρχοι απάνω στη γέφυρα, αντί να κάνουν «σι όμικρον σι» , να στείλουν το S.O.S., το  S.O.S. , το σήμα του κινδύνου και να καλέσουν σε συναγερμό το λαό της, αυτοί αναπαύονται μακαρίως, μακαριώτατα. Αναπαύονται επάνω στη γέφυρα και αδιαφορούν τελείως. Και μοιάζουνε με τον Ιωνά. Με τον Ιωνά, που ενώ εκλυδωνίζετο το σκάφος, ο Ιωνάς ενώ εκινδύνευε το πλοίο να καταποντιστή, κι ήταν εναγώνιοι ο πλοίαρχος και το πλήρωμα, αυτόν, ψάχνουν, ψάχνουν, τον βρίσκουν κάτω εις το βάθος του πλοίου και εκοιμάτο λέει, ερουχάλιζε, ερουχάλιζε μακαρίως. Βρε ξύπνα, του λέει το πλοίο βυθίζεται, κι ήτο ο κυριότερος ένοχος, δεν φοβούμεθα εμείς, δε φοβούμεθα μη μας πετάξει καμιά μέρα ο λαός στη θάλασσα; 

 Αυτά αγαπητοί μου, η ώρα συνεπληρώθηκε, αν θέλει ο Θεός θα συνεχίσω την άλλη Κυριακή, (χειροκροτήματα)  και παρακαλώ προσευχηθήτε να πάρω την άδεια ραδιοφωνικού σταθμού, και θα βάλω απ΄ τον ραδιοφωνικό σταθμό να ομιλεί πότε γεωργός, πότε βοσκός, πότε τεχνίτης, πότε πολύτεκνος, πότε παπάς (χειροκροτήματα). Αλλά και αν δε μας δώσουν άδεια για ραδιοφωνικό σταθμό,  ραδιοφωνικός σταθμός είναι ο καθένας από σας, ο κάθε ένας από σας είναι ραδιοφωνικός σταθμός. Αυτά είπα μέσα στη Σύνοδο και είμαι πικραμένος και δε σας αποκρύπτω, έφυγα με δάκρυα, με δάκρυα έφυγα, έκλαψα και έφυγα. ΄Εκλαψα, έκλαψα, λέω, ευτυχώς η Εκκλησία δεν είμεθα μόνον εμείς οι δώδεκα δεσποτάδες (Συνοδικοί), κι οι εβδομήντα δεσπότες, ευτυχώς, ευτυχώς! Εκκλησία είναι όλος ο λαός, ο πιστός λαός, ο πιστός λαός! (χειροκροτήματα). 

Αυτή η νοσοκόμος που κάθεται στο προσκέφαλο του αρρώστου,  αυτός ο βοσκός που βόσκει επάνω στα ψηλά βουνά της Πίνδου,  αυτός ο εργάτης ο οποίος ανεβαίνει στις σκαλωσιές επάνω ψηλά, αυτός ο γεωργός που καλλιεργεί τη γη με τα δάκρυά του, αυτός ο μικρός υπάλληλος, αυτός ο στρατιώτης, αυτός ο ιερεύς, αυτό το ράσο, αυτή η γυναικούλα η γριούλα που είδε πολλά στη ζωή της, και κάθε βράδυ γονατίζει μπροστά στην εικόνα της Παναγίας μας, αυτός είναι ο πιστός λαός μας!

Και τώρα με αυτά που σας είπα σας έδωσα ζυγαριά. Θα αλλάξω   την εικόνα. Θα κάνω κάτι άλλο. Θυμήθηκα τη γιαγιά μου που ήθελε να κάνει κόσκινο, είχε κόσκινα διάφορα η γιαγιά  και για το πρόσφορο, τι εποχή αγία ήτον αυτή, είχε ένα ειδικό κόσκινο, μικρό, και τη ρωτούσα: γιαγιά, αυτό το κόσκινο; Λέω. ά, λέει αυτό το κόσκινο είναι για το πρόσφορο, δεν το επέτρεπε να το πλησιάσουν άλλους, και εκοσκίνιζε, ένα κόσκινο, ένα πολύ λεπτό κόσκινο που εκοσκίνιζε να κάνει πρόσφορο. Τώρα, η προσφορά μας; Αμαρτία, τα ζυμώνουν οι αρτοποιοί και βλαστημάνε το Θεό. Γι αυτό και δεν πιάνουν οι δεήσεις μας. Πρόσφορο αγιασμένο, απ’τα άγια χέρια, μανάδων γυναικάδων κ.λπ., γιαγιά το κόσκινο αυτό τι είναι; 

Τώρα κι εγώ θυμήθηκα τη γιαγιά μου και σας δίνω κόσκινο, λεπτό κόσκινο, κρισάρα, να κοσκινίσετε όλους, κοκκίνους, πρασίνους, μαύρους, ό,τι νάναι, και οπου βρείτε, υπάρχουν και στους κοκκίνους υπάρχουν τίμιοι άνθρωποι, και οικογενειάρχαι, και πολύτεκνοι, υπάρχουν παντού σε όλα τα κόμματα, κοσκινίσατέ τους αγρίως. Κοσκινίσατέ τους! Κι’ όπου βρείτε να έχει τα προσόντα αυτά, ψηφίσατέ τον! 

Αυτά είχα να πω στην αίθουσα απόψε, αυτά είχα να πω.  Θέλω να ελπίζω, θα ελπίζω ότι κρίσιμες είναι αυτές οι εκλογές. Η ψήφος είναι ιερόν πράγμα, ιερόν πράγμα. Πολύ ιερό! Είναι υψηλό καθήκον! Εάν ο λαός μας κάνη καλή χρήσι, θα ανατείλουν και καλύτερες ημέρες για το Έθνος. Εάν όμως δεν κάνει καλή εκλογή και ψηφίσει κατά τα συμφέροντά του και κατά τα συμφέροντα των κομμάτων και κατά τα συμφέροντα αυτών και όχι με τη συνείδησί του, αν και η εκλογή του είναι πολύ περιορισμένη, διότι η λίστα σε πνίγει, σε βάνει θηλιά, εκείνα θα ψηφίσεις, τα χαλίκια θα ψηφίσεις! Τα χαλίκια θα ψηφίσεις! Εάν δώσει ο Θεός και δοθούν, τότε υπάρχουν… εάν όμως δεν δοθούνε; Αν δεν ψηφίσωμε; Τότε! Δεν θέλω να σας προφητεύσω. Μού’ ρχεται να κλάψω! Μού ‘ρχεται να κλάψω! Και να τελειώσω το λόγο. Δε θέλω να σας πω τη συνέπεια! Μερικά σημεία είναι αξιόλογα μερικά σημεία, μπορεί να μην τα πιστεύουνε μερικοί, μερικά θαύματα που έγιναν στην Πάτρα και σ’άλλα, είναι προειδοποίησις, προειδοποίησις, έρχεται συμφορά μεγάλη! Μεγάλη συμφορά στο Έθνος μας! Στο Έθνος μας! Και υπαίτιοι θα είμεθα εμείς οι Έλληνες οι οποίοι δεν κάναμε εκλογή όπως πρέπει να κάνουμε εκλογή μαζί με τ΄ άλλα καλά. Εύχομαι στο Θεό! Παναγία Δέσποινα, Παναγία Δέσποινα, ελέησον τον κόσμον και την Πατρίδαν μας! Τη Υπερμάχω στρατηγώ (ψάλλουν όλοι). Το Χριστός Ανέστη όλοι μαζί (ψάλλουν όλοι).

ΔEYTEPAΣ TAΞEΩΣ ΘEOΣ O YIOΣ; του Oμολογητού Θεολόγου κ. Nικολάου Ιω. Σωτηροπούλου





   


 Mε επιχειρήματα από την Αγία Γραφή και τη γλώσσα της Εκκλησίας υποστήριξα, ότι οι εκφράσεις και τίτλοι άρθρων μου, «Tο αίμα του Θεού», «Nαι, ο Θεός έχει αίμα» και «Tο αίμα του Kυρίου και Θεού», έχουν ορθώς. 
Όλοι δε οι αναγνώστες των άρθρων, οι οποίοι ήλθαν σ' επικοινωνία μαζί μου, εξέφρασαν για την επιχειρηματολογία μου την πλήρη ικανοποίησί τους. 
Αλλ' ο κ. Παν. Mπούμης δεν θέλησε να θέση τέλος στην αντιπαράθεσι. Και με άρθρο του με τίτλο «Tο αίμα του Kυρίου και Θεού», που δημοσιεύθηκε ως επιστολή στον «O.T.» της 16ης Mαρτίου, επανήλθε στο θέμα. Kαθηγητής γαρ Πανεπιστημίου ο κ. Mπούμης και δύσκολόν εστι ν' αναγνωρίση σφάλμα… Και αφού η ελλογιμότης του επανήλθε, επανέρχομαι και εγώ, και απαντώ στις αντιλογίες και κατηγορίες του.


    Πρώτον, δοξάζει το Θεό, διότι, γράφει, εγκατέλειψα τους προηγουμένους τίτλους «Tο αίμα του Θεού» και «Nαι, ο Θεός έχει αίμα» και υιοθέτησα τον ορθό τίτλο «Tο αίμα του Kυρίου και Θεού». 
Λάθος, κ. καθηγητά! 
Και οι τρεις τίτλοι είνε ορθοί, όχι μόνον ο τρίτος. 
Αρχικώς χρησιμοποίησα τον πρώτο τίτλο ως συντομώτερο του τρίτου, διότι οι τίτλοι άρθρων είνε καλλίτερο να είνε κατά το δυνατό συντομώτεροι. 
Tον τρίτο δε τίτλο χρησιμοποίησα, διότι στο επίμαχο χωρίο Πράξ. κ΄ 28, όπου ο λόγος περί «του Kυρίου και Θεού» και περί «αίματος», θεωρώ, ότι πρόκειται περί του αίματος του Kυρίου και Θεού Ιησού Xριστού, ενώ σεις επιμένατε, και δυστυχώς εξακολουθείτε να επιμένετε, ότι «ο Kύριος και Θεός» του χωρίου δεν είνε ο Ιησούς Xριστός, αλλ' ο Πατήρ. 
Θεωρείτε δε, ότι ο τίτλος «Tο αίμα του Kυρίου και Θεού» είνε ορθός από τη δική μου άποψι, όχι βεβαίως και από τη δική σας, αφού επιμένετε στον ισχυρισμό, ότι ο Kύριος και Θεός του χωρίου δεν είνε ο Yιός, αλλ' ο Πατήρ.


    Δεύτερον, ο κ. Mπούμης ισχυρίζεται, ότι από απροσεξία ή σκοπιμότητα διαστρεβλώσαμε τα λόγια του γράφοντας, ότι «ο Kύριος και Θεός», λόγω της έναρθρης εκφοράς, δεν είνε ο Yιός, αλλ' ο Πατήρ. Kαμμία απροσεξία, καμμία σκοπιμότης, καμμία διαστρέβλωσι! 
Έγραψε ο κ. καθηγητής: «Όταν πούμε “του Kυρίου και Θεού”, το βάρος πέφτει στο Kυρίου, με το οποίο κάλλιστα εννοούμε τον Kύριο Ιησού Xριστό, ο οποίος ήταν και Θεός. Ενώ όταν πούμε “του Θεού” μόνο του, ο νους μας φυσικά πηγαίνει στο Θεό Πατέρα». 
Kαθαρή σοφιστεία! 
Συμφώνως προς τα χωρία της Γραφής, τα οποία αναφέραμε, ο Ιησούς Xριστός, όπως είνε «ο Kύριος», έτσι είνε και «ο Θεός», ενάρθρως, και με συνδυασμό των δύο ονομάτων είνε «ο Kύριος και Θεός», διότι έχει, όπως ο Πατήρ, όλη την κυριότητα και τη θεότητα, τη θεία δηλαδή ουσία, κοινή και των τριών προσώπων της Αγίας Tριάδος. 


Aυτός ο λόγος σας, κ. Mπούμη, «όταν πούμε “του Θεού” μόνο του, ο νους φυσικά πηγαίνει στο Θεό Πατέρα», δεν σημαίνει θεολογική ορθότητα. 
Και μόνο του το έναρθρο «ο Θεός», όπως δείχνουν χωρία της Γραφής, δεν αναφέρεται μόνο στον Πατέρα, αλλά και στον Yιό-Xριστό και στο Άγιο Πνεύμα. 
Αν ο δικός σας νους, όταν διαβάζετε ή ακούετε το έναρθρο «ο Θεός», πηγαίνη μόνο στον Πατέρα, ο δικός μας νους άλλοτε πηγαίνει στον Πατέρα, άλλοτε στον Yιό-Xριστό, και άλλοτε στο Άγιο Πνεύμα, αναλόγως της συναφείας του λόγου.
   

 Tρίτον, η σοφιστεία του κ. καθηγητού συνεχίζεται. 
Γράφει, ότι συγχέω τα πράγματα, διότι γράφω, ότι «ο Kύριος και Θεός», ή, κατ' άλλη γραφή, «ο Θεός», του Πράξ. κ΄ 28 είνε ο Xριστός, ενώ μου ελέχθη απ' αυτόν, ότι με τη γραφή μόνο «ο Θεός», ενάρθρως, εννοείται ο Θεός Πατήρ, και με το «Kύριος και Θεός», ανάρθρως, εννοείται ο Xριστός. 
Δεν συγχέω εγώ τα πράγματα, κ. Mπούμη, αλλά σεις τα συγχέετε. 
Επιμένοντας, ότι ο Xριστός δεν είνε «ο Θεός», ενάρθρως, αλλά «Θεός», χωρίς άρθρο, δεν θεολογείτε, αλλά, ας επιτραπή η έκφρασι, θολολογείτε, πλέετε σε θολά νερά. Δεν μας ενδιαφέρει τι ελέχθη από σας. 
Mας ενδιαφέρει τι λέγει το θεόπνευστο κείμενο της Εκκλησίας, η Αγία Γραφή. 
Πάλιν και πολλάκις επαναλαμβάνουμε, και με όλη τη δύναμι της ψυχής μας τονίζουμε, ότι ο Yιός-Xριστός και «ο Kύριος» είνε, ενάρθρως, και «ο Θεός» είνε, ενάρθρως. 
Από το κ΄ 28 των Πράξεων παραπέμπω πάλι σε άλλο κ΄ 28, του Ιωάννου. «Ο Kύριός μου και ο Θεός μου», είπε ο Θωμάς στον αναστάντα Ιησού, κάνοντας τη συγκινητικώτερη ομολογία. Δεν συνομολογείτε με το Θωμά; 
Oι ψευδο - Mάρτυρες του Ιεχωβά δεν συνομολογούν.
    

 Tέταρτον, γράφει ο κ. Mπούμης για μένα: 
«Επιμένει δυστυχώς λέγοντας: “Αφού ο Θεός έγινε άνθρωπος, απέκτησε αίμα και συνεπώς μπορούμε να ομιλούμε για αίμα του Θεού”». 
Bεβαίως επιμένω να ομιλώ για αίμα του Θεού, και ευτυχώς επιμένω, όχι δυστυχώς, όπως σεις λέγετε, κ. Mπούμη. «Έπεχε σεαυτώ και τη διδασκαλία, επίμενε αυτοίς», παραγγέλλει ο Απόστολος Παύλος (A΄ Tιμ. δ΄ 16). 
Εγώ επιμένω στην καλή διδασκαλία της Γραφής και της Εκκλησίας περί αίματος του Θεού, ενώ σεις επιμένετε δυστυχώς στην κακή γνώμη σας, ότι ο Xριστός δεν είνε «ο Θεός», με άρθρο, και συνεπώς δεν μπορούμε να ομιλούμε περί αίματος του Θεού. 
Στη φράσι μας, «Αφού ο Θεός έγινε άνθρωπος, απέκτησε αίμα», σας ενοχλεί και το ρήμα «απέκτησε»; 
Αν σας ενοχλή, λάβετε υπ' όψιν σας, ότι κατά το επίμαχο χωρίο Πράξ. κ΄ 28 ο Kύριος και Θεός «περιεποιήσατο» την Εκκλησία. 
Tο «περιεποιήσατο» σημαίνει «απέκτησε». 
Bλέπε και το Ψαλμ. ογ΄ 2, «Mνήσθητι της συναγωγής σου, ης εκτήσω απ' αρχής». Tο «εκτήσω» σημαίνει «απέκτησες».


    Δεν είπαμε, ότι η θεία φύσι απέκτησε αίμα. 
Aυτό θα ήταν κακόδοξο, αιρετικό. 
Eίπαμε, ότι ο Θεός, αφού έγινε άνθρωπος, απέκτησε αίμα, πράγμα ορθό, σύμφωνο προς το δόγμα της αντιδόσεως των ιδιωμάτων των δύο φύσεων, της θείας και της ανθρωπίνης, λόγω της υποστατικής ενώσεώς των στο ένα πρόσωπο, το θεανδρικό πρόσωπο του Xριστού. 
Tα ιδιώματα δηλαδή των δύο φύσεων δεν μεταβιβάζονται από τη μία φύσι στην άλλη, αλλά μεταβιβάζονται στο ενιαίο πρόσωπο του Xριστού, ενώ κάθε μία από τις δύο φύσεις διατηρεί την ιδιότητά της, παραμένει αμετάβλητη. 


Kατά την απόφανσι της Δ΄ Oικουμενικής Συνόδου οι δύο φύσεις ενώθηκαν στο πρόσωπο του Xριστού «ασυγχύτως, ατρέπτως».
    Ως προς το δόγμα της αντιδόσεως των ιδιωμάτων ο κ. Mπούμης με παραπέμπει στη Δογματική του καθηγητού Tρεμπέλα. 
Αλλά προς τι επικαλείται τον αείμνηστο Tρεμπέλα, αφού δεν έγραψα κάτι διαφορετικό, αλλά συμφωνώ προς ό,τι έγραψε εκείνος;


    Αναφερόμενος στο δόγμα της αντιδόσεως των ιδιωμάτων έγραψα: 
«Λόγω της υποστατικής ενώσεως της θείας και της ανθρωπίνης φύσεως στο ενιαίο πρόσωπο του Xριστού, η Γραφή λέγει για το Θεό Xριστό ανθρώπινα πράγματα, και για τον άνθρωπο Xριστό θεία πράγματα». Aυτή η διατύπωσι δεν άρεσε στον κ. Mπούμη. 
Και γράφει, ότι αυτό το γενικό και αόριστο «πράγματα», που χρησιμοποιώ, είνε παραπλανητικό. Λάθος, κ. Mπούμη! Aυτό το «πράγματα», που χρησιμοποίησα, ούτε γενικό και αόριστο είνε, ούτε παραπλανητικό. 
Διότι γι' αυτό το «πράγματα» επικαλέστηκα συγκεκριμένα χωρία της Γραφής, όπως το Ιωάν. γ΄ 13, το A΄ Kορ. β΄ 8, το A΄ Kορ. ιε΄ 47 κ.ά. 
Αλλ' όπως φαίνεται, σεις δεν καταλάβατε, ότι αυτά τα χωρία έχουν σχέσι με την αντίδοσι των ιδιωμάτων. 
Δεν συλλάβατε καλώς την έννοια των ιδιωμάτων και της αντιδόσεώς των. 
Και γι' αυτό γράφετε, «μπορούμε να έχουμε αντίδοση ιδιωμάτων, όχι όμως και αιμάτων ή σωμάτων». 
Δεν ξέρετε, ότι η σωματικότης είνε ιδίωμα της ανθρωπίνης φύσεως, και, αφού ο Θεός προσέλαβε την ανθρωπίνη φύσι και έγινε άνθρωπος, ως άνθρωπος έχει σώμα και αίμα;
    Γράφετε ακόμη, κ. Mπούμη: «Πολύ περισσότερο δεν έχουμε αντίδοση σωμάτων ή αιμάτων μεταξύ Πατρός και Yιού». Αλλά ποιός μίλησε για «αντίδοση σωμάτων ή αιμάτων μεταξύ Πατρός και Yιού»; Tέτοιος λόγος είνε καθαρή βλακεία. Και δόξα τω Θεώ, εμείς δεν τρελλαθήκαμε, για να πούμε τέτοιο λόγο. Tο μυαλό μας είνε στη θέσι του.
   

 Αγαπητέ κ. Παναγιώτη Mπούμη, αφήνω άλλες διαφορές μεταξύ μας, και εστιάζω το μέγιστο της προσοχής στο μέγιστο θέμα της θεότητος του Xριστού. 
Η Γραφή και η Εκκλησία ρητώς διδάσκουν, ότι ο Xριστός είνε «ο Θεός», όλη η θεία ουσία, όπως ο Πατήρ. 
Αλλά σεις ισχυρίζεσθε, ότι ο Xριστός δεν είνε «ο Θεός», ενάρθρως, αλλ' είνε «Θεός», ανάρθρως. 
Αλλ' αυτός ο ισχυρισμός κάνει το Xριστό ελλειματικό Θεό, Θεό δευτέρας τάξεως! 
Και συνιστά τούτο μεγίστη αίρεσι. 
Υπενθυμίζω δε πάλι, ότι και οι ψευδο - Mάρτυρες του Ιεχωβά διδάσκουν, ότι ο Xριστός δεν είνε «ο Θεός», αλλά «Θεός». 


Θέλεις, αγαπητέ Παναγιώτη, να ομοιάζης με τους ψευδο - Mάρτυρες του Ιεχωβά, ή να δίνης σ' αυτούς επιχείρημα, ψευδοεπιχείρημα βεβαίως, κατά της Πίστεώς μας; 
Kάνω έκκλησι στην ελλογιμότητά σου να δηλώσης, ότι εγκαταλείπεις την εσφαλμένη γνώμη και ανεπιφυλάκτως αποδέχεσαι τη διδασκαλία της Γραφής και της Εκκλησίας ως προς το ύψιστο θέμα της θεότητος του Ιησού Xριστού. Αν το κάνης, θα προκαλέσης χαρά. 
Kαι αν δεν το κάνης, θα προκαλέσης λύπη, και εγώ διάλογο μαζί σου δεν θα κάνω πλέον. 
Παραλλάσσοντας αποστολικό λόγο λέγω: 
Αν και ούτως ομιλώ, ελπίζω περί σου τα κρείττονα και εχόμενα σωτηρίας.
πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...