Ουσιαστική η αντίδραση Αρχιερέων για το μάθημα των θρησκευτικών
Σπάω το κεφάλι μου να ανακαλύψω σε τι βλάπτει τους μαθητές το μάθημα των θρησκευτικών! Μήπως παρακινεί τους μαθητές σε βιοπραγίες και διδάσκει το μίσος; Μήπως προκαλεί κοινωνικούς διχασμούς και αντικοινωνικές συμπεριφορές; Μήπως γαλουχεί τρόπους διαφθοράς και διαπλοκής; Μήπως εκπαιδεύει τους μαθητές στην ψευδομαρτυρία, στην κλοπή, στην ασέβεια, στην μοιχεία, στην πορνεία και εν γένει τους καλλιεργεί τάσεις ψυχασθένειας και ανωμαλίας (βλ. ομοφυλοφιλία); Μήπως η διδασκαλία του αποτελεί τη βασική αιτία της γενικής κατρακύλας της Ελλάδας; Μήπως ευθύνεται για τη σήψη και τη δυσωδία, για τα Σόδομα και Γόμμορα και τα χιλιάδες ηθικά και οικονομικά σκάνδαλα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία; Μήπως το βασικό θέμα που επεξεργάζεται, δηλαδή οι ευαγγελικές διδαχές του Ιησού Χριστού οδηγούν τον άνθρωπο στον όλεθρο και την καταστροφή;
Μάταια Χριστιανοί μου προσπαθώ να ανακαλύψω που ακριβώς βλάπτει το μάθημα των θρησκευτικών για να ερμηνεύσω γιατί το πολεμούν λυσσωδώς και να ζητούν την κατάργησή του πολιτικοί ταγοί και κόμματα, όπως λ.χ. ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΔΗΜΑΡ! Αφού λοιπόν δεν ισχύει τίποτε εκ των ανωτέρω είναι προφανές γιατί οι πολέμιοι του φανεροί και κρυφοί ενοχλούνται από τη διδασκαλία του... Ο κοινός νους αντιλαμβάνεται ότι επιθυμούν διακαώς να εξυπηρετήσουν τις μύχιες επιδιώξεις και επιθυμίες του μυστηρίου της ανομίας. Το αντάλλαγμα που προσδοκούν είναι η αναρρίχησή τους σε κοσμικές θέσεις και το διαρκές φλερτ τους με τις αντίστοιχες εξουσίες. Ταυτίζονται λοιπόν με τον Βεελζεβούλ και αγωνίζονται σαν τους Καλικατζάρους να ξεριζώσουν από την ευλογημένη Ορθόδοξη χώρα μας καθετί που θυμίζει Χριστό και Εκκλησία και να επιβάλλουν αρχικά ένα άθεο κράτος, το οποίο εύκολα αργότερα θα κλίνει γόνυ στον Αντίχριστο...
Μέσα στο πλαίσιο αυτό αποτελούν πραγματικά χαρμόσυνη είδηση για κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό οι πρώτες στην κυριολεξία συντονισμένες αντιδράσεις Αρχιερέων αλλά και εκκλησιαστικών παραγόντων απέναντι στη μεθοδευμένη εδώ και δεκαετίες υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών. Πολλοί Μητροπολίτες, όπως οι Σπάρτης Ευστάθιος, Κυθήρων Σεραφείμ, Μεσογαίας Νικόλαος, Θεσσαλονίκης Άνθιμος, Χίου Μάρκος κ. α. αλλά και η ίδια η Ιερά Σύνοδος φαίνεται πως συνειδητοποίησαν ότι οφείλουν είτε με επιστολές τους προς τον αρμόδιο υπουργό, είτε μέσω του άμβωνος να διακηρύξουν ότι η αξία του μαθήματος των θρησκευτικών δεν έχει να κάνει με τα όσα εκ του πονηρού υποστηρίζουν άνομοι κύκλοι του μυστηρίου της ανομίας και τα παντός τύπου φερέφωνα και όργανα αυτών στον πολιτικό και εν γένει τον κοινωνικό στίβο αλλά με την σωστή εκπαιδευτική διάπλαση του νέου σε αξίες και αρετές που εκπορεύονται εκ του ευαγγελίου και λειτουργούν εποικοδομητικά στον πολιτισμό. Μοναδική παραφωνία κατά την άποψή μας αποτέλεσε η εισήγηση του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, ο οποίος ζήτησε εμμέσως το μάθημα να καταστεί θρησκειολογικό, ενώ οι θεολόγοι που το διδάσκουν να διορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους Μητροπολιτών!
Είναι ηλίου φαεινότερο άλλωστε ότι όλοι αυτοί που είθισται να αυτοπροσδιορίζονται ως «προοδευτικοί», δεξιοί, κεντρώοι και κυρίως αριστεροί με τις κατά καιρούς σφοδρές επιθέσεις κατά του μαθήματος των θρησκευτικών με το πρόσχημα της δήθεν αποδοχής μίας εκπαίδευσης αδιάφορης περί του Θεού (άθεης) βάλλουν κατά της Αλήθειας, της Αγάπης και της Ζωής, δηλαδή κατά του Χριστού! Στην ουσία επιδιώκουν στο όνομα ενός σατανικού ομιχλώδους και σιωνιστικά υποκινούμενου διαφωτισμού να ξεριζώσουν από κάθε κοινωνία και δη την ελληνορθόδοξη οτιδήποτε σχετίζεται με την χριστιανική διδασκαλία!
Και γι’ αυτό ενοχλούνται, όπως ακριβώς ο Σατανάς και τα δαιμόνια από την παρουσία των ιερών εικόνων στα σχολεία και τα δικαστήρια, από την παρουσία του ευαγγελίου στις δημόσιες υπηρεσίες, από την πρωϊνή προσευχή ακόμη και από τον ήχο της καμπάνας. Μέσα στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να πετύχουν τον πονηρό στόχο τους, για να ευαρεστήσουν τα πραγματικά αφεντικά που κρύβονται πίσω από τις ψεύτικες ιδεολογίες και φιλοσοφίες τους, διαστρεβλώνουν κατά τη συνήθη πλέον τακτική τους θεολογικές έννοιες ανεγείροντας φόβους περί δήθεν ιουδαϊκού η ισλαμικού τύπου επιβολής καθεστώτος θεοκρατίας! Βολεύονται επίσης να λέγονται οπαδοί η εκφραστές ενός αδιάφορου -άθεου κράτους η ιδεολογίας, έτσι ώστε να μπορούν να απενοχοποιήσουν την προσωπική τους κατρακύλα στην κάθε μορφής ανομία...
Και για να γίνουμε πιο σαφείς στα όσα αναφέρουμε θα τους ρωτήσουμε ευθαρσώς να μας δηλώσουν πότε κατά το παρελθόν στις κοινωνίες (εξαιρείται η περίπτωση των Σοδόμων) η ψυχασθένεια του κιναιδισμού και της ανωμαλίας αποτέλεσε ανθρώπινη επιλογή και δικαίωμα, όπως αυτό περιγράφεται στη Συνθήκη της Λισσαβόνας (Ευρωσύνταγμα) μέσα από την νεωτερίστικη έννοια της διαφορετικότητας; Να μας πουν για ποιό λόγο αποκρύπτουν ότι στην έννοια της διαφορετικότητας στην σεξουαλική επιλογή που αποτελεί άρθρο του ευρωπαϊκού συντάγματος περιλαμβάνονται και άλλου τύπου ψυχασθένειες, όπως η κτηνοβασία η η παιδεραστία, οι οποίες στο άμεσο μέλλον θα κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα, όπως ήδη διεκδικούν η έχουν τη νομιμότητα σε δήθεν «προοδευτικές» δυτικές κοινωνίες, όπως λ.χ. της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Δανίας και της Νορβηγίας.
Τρανό παράδειγμα τέτοιας προόδου αποτελεί η πρόσφατη διαμαρτυρία φιλοζωϊκών οργανώσεων στο Βερολίνο για τη σεξουαλική κακοποίηση ζώων από Γερμανούς πολίτες!!! Και ενδεικτικό του κλίματος είναι η επίσημη απάντηση αξιωματούχου της κυβέρνησης Μέρκελ, ο οποίος αναιδέστατα στήριξε ως ανθρώπινο δικαίωμα την κτηνοβασία στο όνομα του σύγχρονου δημοκρατικού πολιτεύματος!!! Στην Ολλανδία ακόμη έχει ιδρυθεί κόμμα παιδεραστών ενώ στη Δανία και τη Νορβηγία με νόμο λειτουργούν οίκοι ανοχής για κτηνοβάτες... Στην χώρα μας επιχειρήθηκε εμμέσως χωρίς επιτυχία να υποστηριχθεί νομικά η παιδεραστία μέσω της εξέτασης από την κυβέρνηση Παπανδρέου το 2010 αλλαγής του χρόνου ενηλικίωσης των νέων από τα 18 στα 12!!!
Ως εκ τούτου η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία και εν γένει η διδασκαλία του ευαγγελίου αποτελούν τροχοπέδη στις μύχιες επιδιώξεις τους, όπως η ανωτέρω που εκφράζει το μυστήριον της ανομίας μέσα από τις κατευθυνόμενες και ενίοτε χρηματοδοτούμενες από σιωνιστικές οργανώσεις αθεϊστικές ιδεολογίες... Ουσιαστικά όμως βάλλουν κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας και της αλήθειας περί του τριαδικού δόγματος που μόνο αυτή εκφράζει συστρατευόμενοι με τον αρχηγό του σκότους. Και αυτό διαπιστώνεται από το γεγονός ότι την ίδια στιγμή που πολιτικοί ταγοί όπως ο Αλ. Τσίπρας και ο Φ. Κουβέλης τάσσονται ξεκάθαρα υπέρ της κατάργησης του μαθήματος των θρησκευτικών, του νόμου περί βλασφημίας των θείων ενώ ταυτόχρονα ανεγείρουν και θέματα στήριξης αιρετικών παραφυάδων Σαϊεντολόγων, χιλιαστών και με πάθος υποστηρίζουν υποκινούμενοι από την μεστή ασέβειας ψευτοκουλτούρα τους την ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα!!!
Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι με το πρόσχημα μίας δημοκρατίας κομμένης και ραμμένης στα μέτρα τους επιχειρούν να απομακρύνουν από τις σύγχρονες κοινωνίες την χριστιανική Ορθόδοξη διδασκαλία. Γιατί αυτή τους καίει και τους ενοχλεί. Και ξέρετε γιατί τους ενοχλεί; Επειδή καλοί μου χριστιανοί θεωρούν ότι η τήρηση του νόμου του Θεού απομακρύνει τους νέους από τις ανόητες κατασκευασμένες στα εργαστήρια της ανομίας κατευθυνόμενες βδελυρές ιδεολογίες τους εκ των οποίων αναδύεται διαρκώς σήψη και δυσωδία... Ξέρουν ακόμη ότι οι ευαγγελικές διδαχές ελευθερώνουν τον ανθρώπινο νου και ενισχύουν αξίες περί σεβασμού του άλλου μέσα στο πλαίσιο που καθορίζει ο Δημιουργός Θεός από την στιγμή της δημιουργίας και συμπληρώνει ο Υιός του Θεού με την ενανθρώπιση και την Ανάστασή Του. Γνωρίζουν καλά ότι ο ανθρώπινος νους που αποδέχεται συνειδητά την ευαγγελική χριστιανική ορθόδοξη διδασκαλία αποκτά φτερά που τον κάνουν να πετά στον ουρανό, γεγονός που δεν εξυπηρετεί τους εκφραστές του μυστηρίου της ανομίας που επιδιώκουν να έχουν τον άνθρωπο προσηλωμένο στα γήϊνα, απαγκιστρωμένο στα κάθε λογής πάθη του, κινούμενο ως κοινό ζώο... που αναλώνει όλη τη ζωή του στην αναζήτηση μόνο της τροφής του. Μέσα στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται καλοί μου άνθρωποι και η απαράδεκτη στήριξη όλων αυτών των δύστυχων αναιδέστατων στην πράξη ανθρώπων σε εκδηλώσεις και παραστάσεις που υβρίζουν και περιπαίζουν τον Θεό μετατρέποντας σε μπάλα το ευαγγελιό του για να το κλωτσούν χωρίς καμιά ντροπή...
Αγνοούν ότι άλλα κράτη, όπως λ. χ. η Αυστραλία αναγνωρίζοντας την αξία της Ορθόδοξης πίστης ενισχύει με κάθε τρόπο τη διδασκαλία του ευαγγελίου με την ίδρυση και αναγνώριση θεολογικών πανεπιστημιακών σχολών και ακαδημαϊκών ορθοδόξων ιδρυμάτων αλλά και με τη στήριξη του μαθήματος των θρησκευτικών και της ελληνικής γλώσσας, όπως σημειώνει στην επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ!
Γι’ αυτό, μας χαροποίησε ιδιαιτέρως η πρωτοφανής κινητοποίηση των Αρχιερέων μας υπέρ της αναγκαιότητας περαιτέρω ενίσχυσης και αναβάθμισης και καθιέρωσης ως υποχρεωτικού του μαθήματος των θρησκευτικών.
Η επιστολή του Μητροπολίτη Σπάρτης στον υπουργό Παιδείας
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώση υμάς
Αγαπητέ μου κ. Υπουργέ,
Τα τελευταία χρόνια η ελληνική Πολιτεία με διάφορες πράξεις της η παραλείψεις της φαίνεται να μην εκτιμά στον πρέποντα βαθμό την ύψιστη αποστολή και την πολυσχιδή προσφορά στο Έθνος και στην κοινωνία της Ορθόδοξης Θεολογικής παιδείας, στο πλαίσιο μίας εκσυγχρονιστικής συμπόρευσης του σύγχρονου σχολείου με τις κυρίαρχες τεχνοκρατικές και υλιστικές, ήτοι αθεϊστικές επιταγές.
Μάλιστα, η μείωση των διδακτικών ωρών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο «Νέο Λύκειο» και οι μηδενικές, αντίθετα μ’ άλλους κλάδους, προσλήψεις Θεολόγων καθηγητών κατά το τρέχον έτος, που έχουν ως συνέπεια θλιβερή σε αρκετά σχολεία να μη διδάσκεται το μάθημα η να «διδάσκεται» από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, ερμηνεύονται και ως σταδιακή κατάργησή του από τα Αναλυτικά Σχολικά Προγράμματα.
Έχει επισημανθεί πλειστάκις ότι η αξία του μαθήματος των Θρησκευτικών δεν αποτελεί έναν μεμονωμένο, ανεδαφικό και παρωχημένο ισχυρισμό, αλλά γενικότερη πεποίθηση και ομολογία, που θεμελιώνεται σε πολλαπλά τεκμήρια.
Καταρχήν, το εν λόγω μάθημα προσφέρει στον ταλαιπωρημένο νέο τον κατελθόντα, σαρκωθέντα και ενανθρωπήσαντα Υιό και Λόγο του Θεού, που είναι «η οδός και η αλήθεια και η ζωή» (Ιω. 14,β).
Με τη συνεχή γνώση και εγκόλπωση της Αλήθειας ο άνθρωπος αποκτά την ακριβοθώρητη πραγματική ελευθερία.
Η ελευθερία αυτή μεταφράζεται πρωτίστως σ’ αποδέσμευση από το κράτος των εσωτερικών σωματικών και ψυχικών προσωπικών παθών και αδυναμιών, η οποία επιτρέπει και την χειραφέτηση από εξωτερικές δοκιμασίες και καταπιέσεις, -που σήμερα πλεονάζουν.
Επιπλέον, ένας τέτοιος άνθρωπος, ελεύθερος, φύσει και θέσει ανήσυχος, γνώστης της αυθεντικής αλήθειας, του ορθού και του δικαίου μπορεί να νιώθει, αλλά και να εμπνέει σιγουριά, ασφάλεια, ελπίδα, όραμα, αισιοδοξία.
Μέσα στη σημερινή υλόφρονα κοινωνία της τεχνολογικής αποθέωσης, της βρώσης και της πόσης, του άκρατου υποκειμενισμού, της καχυποψίας, της αβεβαιότητας, του ψυχικού κενού ο πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος γνωρίζει από που έρχεται, που καταφεύγει και που κατευθύνεται.
Η φυσική του οξύνοια, διαφωτιζόμενη από τη γνώση της Αλήθειας και διαποτιζόμενη από την αρετή της χριστιανικής αγάπης, δεν εκφυλίζεται σε πονηρία, κακία, μοχθηρία και αδικία, παράγοντες πολλών δεινών και αντικοινωνικών συμπεριφορών.
Αντίθετα, η φυσική ευστροφία ανυψώνεται σ’ ευφορία, σε καρποφορία, σε κοινωνική και εθνική προσφορά. Περαιτέρω, η εγγυημένη ασφάλεια και βεβαιότητα και η παραγωγή κοινωνικού έργου χαρίζουν ψυχική πλήρωση, χαρά, ευτυχία, ευφροσύνη, γαλήνη.
Ο Κύριος το λέγει σαφώς: «Ταύτα λελάληκα υμίν ίνα η χαρά η εμή εν υμίν η και η χαρά υμών πληρωθή»( Ιω. 15,11).
Γενικότερα, όπως ομολογούν κορυφαίοι θεράποντες της επιστήμης και της διεθνούς πολιτικής σκηνής, τα μηνύματα του Ευαγγελίου και της Ορθοδοξίας συντελούν στην επικράτηση αξιών και αρχών για τις οποίες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι σημερινές προηγμένες κοινωνίες.
Σταχυολογούμε και μνημονεύουμε την υπερνίκηση των φυλετικών διακρίσεων, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ελευθερία συνειδήσεως, την εξύψωση της γυναίκας, την ειρήνη, το δημοκρατικό φρόνημα, την οικολογική ευαισθησία, την αλληλεγγύη προσώπων και λαών κ. α.
Αυτές οι αξίες, που εισήχθησαν και δια της διαδόσεως του χριστιανικού πνεύματος, συμβάλλουν οπωσδήποτε και στην ενότητα των ευρωπαϊκών πολιτειών και στην ορθή παγκοσμιότητα.
Τελικά, η θρησκευτική σχολική παιδεία, εφόσον βέβαια έχει κατηχητικό και όχι θρησκειολογικό περιεχόμενο και παρέχεται από ορθόδοξους Θεολόγους με γνωστικά και πνευματικά προσόντα και χρηστό ήθος, συνεργεί στη διαμόρφωση ισορροπημένων πολιτών και της Ελληνικής Πολιτείας και της Ευρωπαϊκής Κοινοπολιτείας.
Τέτοιοι πολίτες δε θα αναζητούν σε ψυχοφθόρα και σωματοκτόνα κέντρα επίπλαστους παραδείσους και συγχρόνως θα είναι απαλλαγμένοι από επιθετικές συμπεριφορές και αντικοινωνικές τάσεις.
Επομένως, δεν είναι μόνο καθήκον, επιβεβλημένο και από το Σύνταγμα, αλλά και συμφέρον της Πολιτείας να ενισχύει το μάθημα των Θρησκευτικών και να σέβεται τον καθηγητή-δάσκαλο αυτού του μαθήματος, να τον υποστηρίζει, να αναγνωρίζει τη σοβαρότητα της αποστολής του και να τον αντιμετωπίζει ως ισότιμο με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων γνωστικών αντικειμένων.
Εκφράζοντας, για τους παραπάνω λόγους, την προσδοκία ότι η Ελληνική Πολιτεία, παρά τις ποικίλες συμπληγάδες, όχι μόνο δε θα υποβαθμίσει περισσότερο, αλλά θα ενδιαφερθεί ουσιαστικά για τη θρησκευτική αγωγή των νέων μας, την πεμπτουσία της διαπαιδαγώγησής τους, διατελώ,
Μετά τιμής και ευχών
+ Ο Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος
Συντάκτης: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012