Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Ιουνίου 08, 2015

«Δεν θα βρεθή άκρη...»-"Χρειάζεται πολλή προσευχή" - Γέροντας Παΐσιος.


Παλιά, για να κάνη κάτι κανείς, αν ήταν κοσμικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν. Αν ήταν πνευματικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν και θα 
προσευχόταν. 

Στην εποχή μας ακόμη και «πνευματικοί» άνθρωποι όχι μόνο δεν προσεύχονται, αλλά ούτε σκέφτονται. Και μάλιστα, συχνά πρόκειται για σοβαρά θέματα, και αυτοί κάνουν πρόβες με τον κόσμο. 

Σε όλες τις περιπτώσεις, πριν ενεργήσουμε, να λέμε: «Σκέφθηκα γι' αυτό; Προσευχήθηκα γι' αυτό;». 

Όταν κανείς ενεργή, χωρίς να σκεφθή και χωρίς να προσευχηθή, ενεργεί σατανικά. 

Και βλέπεις, συχνά πολλοί Χριστιανοί με τον τρόπο που ενεργούν, δεν αφήνουν τον Θεό να επέμβη. 

Νομίζουν ότι αυτοί θα τα καταφέρουν όλα μόνοι τους. 

Ενώ ακόμη και ο άπιστος λέει «έχει ο Θεός», αυτοί δεν το λένε. 

Τα βάζει λ.χ. κάποιος με τον καρνάβαλο, ενώ μπορεί να κάνη προσευχή και να ρίξη ο Θεός τέτοιο χαλάζι, που να σκορπίσουν όλοι και να ματαιωθή κάθε εκδήλωση. 

Ή, ας υποθέσουμε, μερικοί κατηγορούν έναν δεσπότη και οι άλλοι καταφεύγουν στο Συμβούλιο Επικρατείας. Αλλά ούτε εκεί σταματούν. Διαδηλώσεις, φασαρίες, άρθρα στις εφημερίδες... 

Συνέχεια ανθρώπινες προσπάθειες και δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήση. 

Δεν καταφεύγουν στην προσευχή, ώστε να απάντηση ο Θεός δια της προσευχής. 

Με την ταπείνωση και την προσευχή διορθώνονται όλα τα αδιόρθωτα.



Σήμερα ζούμε σε χρόνια Αποκαλύψεως. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Προφήτης για να το καταλάβη. Τα πράγματα προχωρούν τακ-τάκ. 

Τί μας περιμένει δεν ξέρουμε. Όλη αυτή η κατάσταση που επικρατεί, το δείχνει. 

Γι' αυτό, για έναν λόγο παραπάνω τώρα, πρέπει να στηριχθούμε πιο πολύ στην προσευχή και να πολεμήσουμε το κακό με την προσευχή. 

Η μόνη λύση αυτή είναι. Να παρακαλούμε τον Θεό να λυπηθή τα πλάσματα Του - αν και δεν είμαστε για να μας λυπηθή. 
Δεν θα βρεθή άκρη. Καθένας ό,τι του λέει ο λογισμός θα κάνη. Θα γίνη αυτό που λέει ο Άγιος Κοσμάς: «Θα περπατάς ώρα, για να βρής άνθρωπο" και όσοι ζήσουν, θα τρώνε με χρυσά κουτάλια».
Μερικοί βέβαια έχουν τον λογισμό: «Αφού οι προφητείες θα εκπληρωθούν οπωσδήποτε, τί θα ωφελήση η προσευχή;». 
Ο Θεός βλέπει ότι έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά εμείς κάνουμε προσευχή, για να είναι πιο ανώδυνο ένα κακό και να μην πάρη έκταση. 

Γι' αυτό λέει και στο Ευαγγέλιο ότι για τους εκλεκτούς θα κολοβωθούν οι ημέρες (1). 

Σε έναν πόλεμο λ.χ. με την δύναμη της προσευχής γίνεται ένα θαύμα, σώζονται περισσότεροι, υπάρχουν λιγώτερα θύματα, οπότε βοηθιούνται πνευματικά οι άνθρωποι, πιστεύουν και αλλοιώνονται με την καλή έννοια. 

Τα πράγματα είναι σοβαρά. Και μέχρι τώρα που δεν τινάχθηκε ο κόσμος στον αέρα, θαύμα είναι. 

Ο Θεός να βάλη το χέρι Του, γιατί όλος ο κόσμος εξαρτάται από τρία-τέσσερα άτομα. Κρέμεται η τύχη τού κόσμου στα χέρια μερικών παλαβών. 

Λέει μιά παροιμία: «Τα άλογα κλωτσούν και τα κοτόπουλα ψοφούν». Έτσι είναι. 

Τα μεγάλα κράτη όταν πιάνωνται, τα μικρά τα καημένα αδικούνται. Κλωτσιούνται τα μεγάλα και καταστρέφονται τα μικρά. 

Χρειάζεται πολλή προσευχή, πολλή προσευχή, για να φωτίση ο Θεός τους μεγάλους, γιατί, αν θέλουν, μπορούν να καταστρέψουν τον κόσμο. 

Ξέρει ο Θεός πολύ εύκολα και σ' αυτούς να δώση λίγη φώτιση. 

Αν ο Θεός φωτίση, βγάζει ένας μιά διαταγή και αλλάζουν όλα.
 


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β'
        
     πηγή

ΡΩΣΙΑ: «Οι εκκλησίες που αποδέχονται την ομοφυλοφιλία, προετοιμάζουν τους οπαδούς τους να αποδεχτούν τον Αντίχριστο», λέει Ορθόδοξος ηγέτης

LifeSiteNews / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

Οι εκκλησίες που έχουν αποδεχτεί ηθικά την ομοφυλοφιλία έχουν απορρίψει τον Χριστιανισμό και προετοιμάζουν τους οπαδούς τους να αποδεχθούν τον Αντίχριστο, σύμφωνα με μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Η δήλωσή του ήρθε την ώρα που η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία ανακοίνωσε ότι τερματίζει τις «επίσημες επαφές» με την Ενωμένη Προτεσταντική Εκκλησία της Γαλλίας και την Εκκλησία της Σκωτίας, καθώς οι εκκλησίες αυτές εγκατέλειψαν την παραδοσιακή χριστιανική σεξουαλική ηθική. Στη δήλωσή της, η εκκλησία αναφέρει ότι ο οικουμενικός διάλογος είναι άσκοπος αφότου η Ενωμένη Προτεσταντική Εκκλησία της Γαλλίας τον περασμένο μήνα ψήφισε στο να επιτρέψει σε ποιμένες να χοροστατήσουν σε «γάμους» ατόμων του ίδιου φύλου ​​και η Εκκλησία της Σκωτίας ενέκρινε την χειροτονία ιερέων που βρίσκονται σε ομόφυλα σύμφωνα συμβίωσης.

"Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία διατηρεί τη σταθερή θέση που έχει βάση την Αγία Γραφή και έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι [ο «γάμος» των ομοφυλόφιλων είναι] απαράδεκτος για την ηθική διδασκαλία", αναφέρει η δήλωση. Εκκλησίες που προσφέρονται να "παντρέψουν" ομοφυλόφιλους "ποδοπατούν τις αρχές της παραδοσιακής χριστιανικής ηθικής."

Η δήλωση εξηγεί ότι για μια μακρά περίοδο ετών, η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει μοιραστεί τις ανησυχίες της με αυτές τις εκκλησίες και έχει προειδοποιήσει για τις συνέπειες που θα έχει ο οικουμενικός διάλογος αν θεσπίσουν "γάμο" μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.

«Δυστυχώς, οι προειδοποιήσεις μας δεν ακούστηκαν», δήλωσαν ορθόδοξοι αξιωματούχοι.

Μετά την απόφαση, ο Επικεφαλής της Πατριαρχικής Επιτροπής για Οικογενειακά Θέματα, την Προστασία της Μητρότητας και της Παιδικής Ηλικίας, πρωθιερέας Dimitry Smirnov(φωτο), είπε σε έναν από τους κορυφαίους ρωσικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ότι οι νέες ηθικές διδασκαλίες τοποθετούν αυτά τα φιλελεύθερα δόγματα έξω από τα όρια του Χριστιανισμού.

«Εμείς οι ίδιοι διαχωριζόμαστε από αυτούς, όπως από την πανούκλα, που είναι μεταδοτική», είπε. "Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να υποστηρίξει κάτι που είναι απλά μια αδικία από βιβλική άποψη."

«Αυτές δεν είναι χριστιανικές κοινότητες πια. Είναι άλλες κοινότητες με το δικό τους ξεχωριστό όνομα «LGBT». Το μέλλον τους είναι απλό και σαφές - η «φωτιά της Γέενας» - αυτό ακριβώς είναι που λέει η Αγία Γραφή», δήλωσε ο π. Smirnov.

Απορρίπτοντας την πανάρχαια διδασκαλία της χριστιανικής πίστης για τη σεξουαλική ηθική, "οι πρώην χριστιανικοί λαοί προετοιμάζονται για την επίσημη υποδοχή του Αντίχριστου."

Ο Πατριάρχη Κύριλλος της Μόσχας έχει δηλώσει πολλές φορές ότι ο "γάμος" των ομοφυλόφιλων ​​είναι ασυμβίβαστος με τη χριστιανική διδασκαλία.

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ, εξήγησε, «Η νομιμοποίηση των συμβιώσεων ατόμων του ίδιου φύλου, η ανεκτική στάση απέναντι στην ευθανασία και την πορνεία, η διαταραχή του μακραίωνου θεσμού του γάμου και της οικογένειας, συνιστούν σαφή απειλή για το μέλλον της ανθρωπότητας".

Ο πρωτοπρεσβύτερος JasonKappanadze της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική (φωτο), χαρακτήρισε την κίνηση του Πατριαρχείου Μόσχας «μια κατάλληλη δήλωση της ηθικής σαφήνειας», σημειώνοντας ότι «με ορισμένες προτεσταντικές εκκλησίες που έχουν απομακρυνθεί μακριά από το χριστιανισμό ... καθίσταται ο περαιτέρω διάλογος αδύνατος".

Ο Kappanadze φρόντισε να επισημάνει ότι ο λόγος για την απόφαση της Μόσχας δεν είναι το «μίσος», αλλά η φροντίδα της και το ενδιαφέρον για την ευημερία όλων. "Στεκόμαστε με σταθερή αγάπη για τη σωτηρία των συνανθρώπων μας!"

Ο πατέρας Hans Jacobse του Αμερικανικού Ορθόδοξου Ινστιτούτο είπε στο LifeSiteNews, "Οι άνθρωποι θα δουν την απόφαση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και θα πιστεύουν ότι είναι άδικη. Κάποιος πρέπει να καταλάβει ότι η Ρωσική Ορθόδοξη βλέπει τους «γάμους» των ομοφυλοφίλων ως σοβαρή στρέβλωση του σχεδίου του Θεού για τους άνδρες και τις γυναίκες". 
Ο π. Jacobse δήλωσε ότι την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία την απασχολούν οι μακροπρόθεσμες κοινωνικές επιπτώσεις της «ομαλοποίησης» της ομοφυλοφιλίας. «Οι Ορθόδοξοι ηγέτες πιστεύουν ότι η νομιμοποίηση του "γάμου" ατόμων του ιδίου φύλου ​​"θα αλλάξει την κατανόησή μας για το ποιους μας δημιούργησε να είμαστε ο Θεός και αυτό θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την κοινωνία".

«Δυστυχώς αναγνωρίζουμε, ότι σήμερα έχουμε ένα νέο χάσμα στο χριστιανικό κόσμο, όχι μόνο όσον αφορά τα θεολογικά θέματα, αλλά και τα ηθικά ζητήματα, επίσης», λέει η δήλωση του Πατριαρχείου Μόσχας

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία διέκοψε τους δεσμούς με τηνΕπισκοπική Εκκλησία των ΗΠΑ το 2003, αφότου δέχτηκαν για επίσκοπο έναν ανοιχτά ομοφυλόφιλο. Δύο χρόνια αργότερα, διέκοψαν τις οικουμενικές σχέσεις με τη σουηδική Λουθηρανική Εκκλησία, αφότου επικύρωσε τις τελετές συμφώνων συμβίωσης για ομοφυλόφιλους το 2005.

«Όσοι πάσχουν από έλξη προς το ίδιο φύλλο πρέπει να αντιμετωπίζονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία με συμπόνια. Οι άνδρες και οι γυναίκες με ομοφυλόφιλα αισθήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κατανόηση, αποδοχή, αγάπη, δικαιοσύνη και έλεος όπως οφείλεται σε όλα τα ανθρώπινα όντα», ανέφεραν οι επίσκοποι. «Χρειάζεται να αναζητήσουν βοήθεια στην ανακάλυψη των συγκεκριμένων αιτιών του ομοφυλοφιλικού προσανατολισμού τους, και να εργαστούν στο να υπερνικήσουν τις επιβλαβείς επιδράσεις του στη ζωή τους».

Ωστόσο, οι ομοφυλόφιλοι «που εξακολουθούν να θέλουν να δικαιολογήσουν τη συμπεριφορά τους» αποκλείονται από την Θεία Κοινωνία, «δεδομένου ότι αυτή η στάση δεν θα τους βοηθήσει, αλλά θα τους προκαλέσει βλάβη».


ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή

Οι πρωτομάρτυρες και διδάχοι Κοσμάς Φλαμιάτος και Παπουλάκος


Ο συγγραφέας καθηγητής DDr Αλέξιος Παναγόπουλος του Παναγιώτη το έτος 2008, κυκλοφόρησε το βιβλίο του με τίτλο: «Κοσμάς Φλαμιάτος και Παπουλάκος – στις φυλακές αράπη κάστρου Ρίου – και ένα αμφιλεγόμενο στιχούργημα», από τις εκδόσεις Επτάλοφος και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε., Αβέρωφ 2, Αθήνα. Περιέχει χαιρετισμό του Οικουμενικού Πατριάρχου, της τότε υπουργού Εξωτερικών, του ηγουμένου Μ.Σπηλαίου, του μακαριστού Δημάρχου Ρίου, και έχει σύνολο σελίδων σσ. 142.
flamiatos1
Στο βιβλίο αυτο επιχειρείται μια ερευνητική προσέγγιση σε μιά σημαντική εποχή της τότε πολιτικοθρησκευτικής κρίσης και η προσπάθεια της αναγέννησης του τόπου, σε μιά δύσκολη καμπή για τη μεταβυζαντινή περίοδο. Οι πρωτομάρτυρες και τα θύματα του νεοσύστατου Ελλαδικού κράτους θυσιάστηκαν στον βωμό που επέλεξαν οι δυνάμεις του πνεύματος του αθεϊσμού και του ορθολογισμού της εσπερίας επιβάλοντας με βιαιότητα τις θέσεις τους στην καθ’ ημάς Ανατολική παράδοση. Μέσα από τον χρονολογικό πίνακα που παρατείθεται παρέχεται η δυνατότητα προσέγγισης στην ιστορική πραγματικότητα. Η ύλη υποδιαιρείται σε τέσσερα κεφάλαια και στο τέλος παραθέτονται τα συμπεράσματα για την εποχή και την προσφορά των δύο φωτεινών παιδαγωγών, φιλοσόφων και διδασκάλων του Γένους.
Επαναδημοσιεύεται το τυπωμένο στο όνομα του λόγιου Κοσμά Φλαμιάτου στιχούργημα με τίτλο «επάνοδος ήτοι το φανάρι του Διογένους, δράμα ηθικόν», το οποίο εξέδωσε ο κατά σάρκα αδελφός του Συμεών Φλαμιάτος, εν Πάτραις 1882. Το οποίο όπως σημειώνουμε δεν είναι δημιούργημα του Φλαμιάτου, αλλά ο Φλαμιάτος το μελετούσε τακτικά και αφού εκοιμήθη, ο αδελφός του κηροποιός ολιγογράμματος το θεώρησε ως δικό του δημιούργημά του. Είναι τόσο επίκαιρο το στιχούργημα αυτό και τόσο πολύ διδακτικό που ως ηθικό φιλοσοφικό και παιδευτικό δράμα μας διδάσκει μέσω του στίχου για όλες τις αξίες και αρετές της ζωής, ενώ μας δίνει νοερά την ζωντανή εικόνα της πνευματικής κατάστασης του Φλαμιάτου.
Αναζητούνται τα αίτια της ηθικής, της θρησκευτικής και της πολιτικής κρίσης της εποχής εκείνης της Βαυαροκρατίας, καθώς και τα αίτια που τα δύο φωτεινά πνεύματα οι δύο πνευματικοί δημιουργοί υπέπεσαν ως θύματα του βαυαροκρατούμενου νεοσύστατου Ελλαδικού κράτους, μιάς χαοτικής γενικής κατάστασης που επικράτησε ήδη από την δολοφονία του συνετού κυβερνήτη μας ιατρού Ιωάννη Καποδίστρια, του άδολου πατριώτη και εθελοντή του Γένους, ο οποιος έφτιαξε τα Καντόνια της Ελβετίας και εμείς τον δολοφονήσαμε.
papoulakos1
Μαζί με όλους τους Κολλυβάδες οι δύο νεομάρτυρες έγιναν οι στυλοβάτες και καθοδηγητές του Γένους. Παρότι κάποιοι αθεϊστές ιστορικοί τους έχουν παρεξηγήσει τον μέν έναν ως υπερβολικό λόγιο και τον άλλον ως αγράμματον χωριάτη, εν τούτοις είναι γνωστό ότι αυτοί πέθαναν μαρτυρικά στα μπουντρούμια για ένα ελεύθερο ορθόδοξο Έθνος αδέσμευτο από τη Βαυαροκρατία σε μια εποχή εθελοδουλείας και ξενομανίας που συνοδευόταν από την παραχάραξη της αλήθειας και της τέλειας υποταγής στο πνεύμα της Εσπερίας των Φράγκων.
Με αφορμή τις περί παιδείας αντιλήψεις του Κοσμά Φλαμιάτου και του συνεργάτη του του Παπουλάκου που είναι δίχως φτιασίδια και ύποπτες ωραιοποιήσεις ή κορδασμούς, έχουν προφητική διαίσθηση και οξύτατη ορθόδοξη σκέψη και βίωμα και αρετή και τόλμη. Επίσης ο διδάχος Κοσμάς Αιτωλός είναι ο πνευματικός νοερός προστάτης και πνευματικός καθοδηγητής και πρόδρομος του λόγιου Φλαμιάτου, μαζί με τον λόγιο νεομάρτυρα του Γένους Ρήγα Φεραίο.
Τότε εκείνη την χρονική περίοδο που η Ελλαδική Εκκλησία και η Ιόνιος Πολιτεία βρέθηκαν σκόπιμα αποκομμένες από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, οι πρωτομάρτυρες δίνουν το παρόν και τη ζωή τους, ενάντια, στο πνεύμα του ξένου Φράγκου ηγεμόνα, στην ενδεχόμενη κατάργηση των παραδόσεων, στην ανθελληνική φράγκικη παιδεία, που με το διωγμό των αγίων, των ασκητών, των μοναχών και των γνήσιων ορθοδόξων διδασκάλων της πίστης, θεώρησαν ότι μπορεί να υποβιβάσουν, να μειώσουν, να αλλοιώσουν την αλήθεια της Ορθοδοξίας. Μάλιστα όταν ο Όθωνας αποφάσισε και έκλεισε 400 σχεδόν μοναστήρια που συντηρούσαν οικογένειες και ορφανά του πολέμου.
Ο λόγιος Φλαμιάτος ως ευφυής κεφαλλήνιος χαρακτήρισε το Σύνταγμα του 1843 «σατανικόν» και αυτό το ίδιο το πνεύμα ήταν αυτο που έδωσε την δύναμη στους εξεγερθέντες την 3η Σεπτεμβρίου 1843 να αντιδράσουν δυναμικά, ενώ εκείνο το βράδυ ο δίκαιος στρατηγός Μακρυγιάννης έγραφε στη διαθήκη του μιλώντας για «απατεώνες της πατρίδας του».
papoulakos2
Επισημαίνεται ότι οι νέοι ξένοι εισαγόμενοι θεσμοί άρχισαν να δηλητηριάζουν τη ζωή του Έθνους, αφού τα τότε νέα σχολικά βιβλία παραμελούσαν τα σπουδαία ιστορικά, εθνικά και παιδευτικά γεγονότα που έφεραν την ελευθερία στο Γένος. Οι «ψευτοδιαφωτιστές» που φραγκεμένοι δίδασκαν το πνεύμα της εσπερίας αναγκάζουν τους πρωτομάρτυρες να καταγγείλουν δημόσια τους ηθικούς αυτουργούς που κρύβονταν πίσω από τις ύποπτες αναθεωρήσεις, του περιβάλλοντος του ρωμαιοκαθολικού Βασιλέα και της προτεστάντισσας Βασίλισσας και του ανθέλληνα αντιβασιλέα Μάουερ.
Η άμυνα των λογάδων και διδάχων του Γένους σε μια τέτοια αλλοτρίωση και μπρός στον κίνδυνο του αφελληνισμού εκφράζονται με την ποικιλία των χρησιμοποιούμενων μεθόδων τους υπό την καθοδήγηση του αρχηγού της «Φιλοορθοδόξου Εταιρείας» του λόγιου Φλαμιάτου και την προφητική προσέγγιση, για το ποθούμενο, για την απελευθέρωση της Πόλης των πόλεων της Κωνσταντινούπολης και της βοήθειας γι’ αυτό το σκοπό μέσω του προφητευμένου ξανθού Γένους.
Ο λόγιος Κων/νος Οικονόμου χαρακτηρίζει τον διδάσκαλο Φλαμιάτο ως «άνθρωπο του Θεού» και ο άρχιμ. Ιγνάτιος Λαμπρόπουλος τον ακολουθεί συγκρατούμενός του έως και τις φυλακές αράπη του Ρίου, έως ότου τον δηλητηριάσουν οι αναίσχυντοι κρατούντες. Εκεί μαζί τους γιά λίγο θα βρεθεί συγκρατούμενος και ο ηρωϊκός Παπουλάκος, του οποιου η ζωή είναι μιά ανεπανάληπτη ιστοριογραφία κατά τον Κωστή Μπαστιά, αυτου του αγράμματου γενναίου πελοποννήσιου συνεργάτη του λόγιου Φλαμιάτου, που τριγυρνούσε πόλεις και χωριά για να διαφωτήσει την αλήθεια που η Βαυαροκρατία δεν ήθελε. Κατόπιν θα διωχθεί εξόριστος στην νήσο Άνδρο όπου θα πεθάνει μαρτυρικά από άδικο κτύπημα στο κεφάλι από τον οικείο επίσκοπο.
Επειδή τα μεγάλα ιδανικά για την πατρίδα για την πίστη για το Έθνος απαιτούν θυσίες αυτος ο λόγιος Φλαμιάτος δεν δέχθηκε την έδρα στην Ιόνιο Ακαδημία, για να μη του κλείσουν το στόμα. Γνώριζε ότι η ακινησία, το βόλεμα, η αδιαφορία και πάν φαύλον, είναι στοιχείο των σημείων των καιρών. Η ορθόδοξη πίστη και το αληθινό βίωμα του ήθους αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη αυτή των διδάχων του Γένους που τους έκανε πρωτομάρτυρες και ήρωες που μας δίδαξαν έμπρακτα την θυσία, την αφύπνιση, την διαφύλαξη της παράδοσης, την εν Χριστώ ζωή και πράξη στην μεταβυζαντινή και νεώτερη εποχή, χαράσσοντας με το αίμα τους το μέλλον του τόπου των ηρώων της πίστης και του Γένους.




 το είδαμε εδώ

Μεγάλη Αλβανία, Σκόπια, Τουρκία και Ελλάδα


γράφει ο Ν. Ι. Μέρτζος τέως πρόεδρος της "Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών"

Η Μεγάλη Αλβανία, το χάος στο Κράτος-βόμβα των Σκοπίων και η στρατηγική του τουρκικού νεο-οθωμανισμού στην περιοχή αφορούν άμεσα τα ζωτικά συμφέροντα της Ελλάδος διότι καθιστούν πιθανότερο παρά ποτέ ένα ντόμινο στα ασταθή Βαλκάνια μετά τις αιματηρές συγκρούσεις στο Κουμάνοβο. Τα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας είναι προφανή. Η σταθερότητά της τα αυξάνει γεωμετρικά. Η αστάθειά της τα αντιστρέφει διότι δημιουργεί κενό το οποίο η Δύση θα επιχειρήσει να αναπληρώσει με άλλη επιχώρια Δύναμη. Χρειάζεται έναν Πυλώνα της στην κινουμένη άμμο της Μεσοβαλκανικής που είναι πια ο μόνος γεωστρατηγικός διάδρομος Δύσης-Ανατολής για την ασφάλεια και τη μεταφορά των ενεργειακών πόρων προς την Ευρώπη, όπου μαίνεται η αναμέτρηση Δύσης-Ρωσίας με τους αγωγούς.

Υπογάστριο του χώρου παραμένει ανέκαθεν η Ελληνική Μακεδονία. Συμφωνήθηκε ήδη να την διασχίσει προς Ιταλία ο δυτικός αγωγόςTrans-Adriatic Pipe Line (ΤΑΡ) ενώ η σημερινή ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε στη Μόσχα να περάσει από την Τουρκία στην Ελληνική Θράκη και Μακεδονία ο αγωγός Turkish Streem για να μεταφέρει φυσικό αέριο της Ρωσίας στην Ευρώπη μέσω Σκοπίων-Σερβίας-Ουγγαρίας. Μιλώντας στην ΄Ανω Βουλή της Ρωσίας για το μακελειό στο Κουμάνοβο ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέϊ Λαβρόφ στις 20 Μαΐου 2015 δήλωσε: «Είμαστε πολύ ανήσυχοι. Τα γεγονότα στη Μακεδονία είναι ενορχηστρωμένα από το εξωτερικό για να ασκηθεί πίεση στον Πρωθυπουργό Γκρούεφσκι επειδή αρνήθηκε να μετάσχει στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και δήλωσε έτοιμος να δεχθεί τον South Streem». Eίναι ο ρωσικός αγωγός που η Ευρωπαϊκή ΄Ενωση υπονόμευσε στη Βουλγαρία και τότε η Μόσχα υποκατέστησε με τον Turkish Streem.
 Κατά την πολυμερή διεθνή συνθήκη ο αγωγός ΤΑΡ θα εισέλθει από την Ελλάδα στην Αλβανία από όπου με υποβρύχιο τμήμα του στην Αδριατική θα φθάσει στην Ιταλία. Ωστόσο, η Αλβανία επιδεικνύει έως σήμερα απροκάλυπτη εχθρότητα προς την Ελλάδα παρά το γεγονός ότι έχει υπογράψει διμερείς συμφωνίες, είναι χώρα σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και με ελληνική συνηγορία έλαβε ημερομηνία διαπραγματεύσεων για ένταξή της στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Γνωρίζει, όμως, ότι οι σκληροτράχηλοι κάτοικοί της νοτίως του Σκούμπι ποταμού αισθάνονται πάντοτε στενή συγγένεια με τον Ελληνισμό. Οι Αλβανοί οικονομικοί πρόσφυγες μαθαίνουν εύκολα τα ελληνικά, εντάσσονται στην ελληνική κοινωνία και πολλά παιδιά τους αριστεύουν στα ελληνικά σχολεία. Ακολουθούν τις παραδόσεις τους. 

Ναΐμ Φράσερι 
 Στις 2 Ιουνίου 1829 έγγραφο αναφέρει ότι 56 Μουσουλμάνοι Λιάπηδες αγάδες πρότειναν στην επαναστατική ελληνική κυβέρνηση να επαναστατήσουν και να ενωθούν σε ένα ενιαίο Ελληνικό Κράτος.[1] Στις 15 Αυγούστου 1847 όλοι οι Τόσκηδες μπέηδες και αγάδες απευθύνουν γραπτή έκκληση στον Βασιλέα Όθωνα να τους βοηθήσει για να προσαρτήσουν την περιοχή τους στην Ελλάδα.[2] Το 1844 ο Αλβανός διαφωτιστής Ναούμ Βεκίλ-Χάρτζι καταγγέλλει ότι οι επιφανείς Αλβανοί αρέσκονται να ονομάζονται ΄Ελληνες, Γραικοί και Βλάχοι. Απόφοιτοι της Ζωσιμαίας Ακαδημίας υπήρξαν τον 19ο αιώνα κι αυτοί ακόμη οι απόστολοι του Αλβανικού Έθνους Ναΐμ Φράσερι (1864-1900), Σάμι Φράσερι (1850-1904) και Φαν Νόλι ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας. Σε ελληνική καθαρεύουσα ο Ναΐμ Φράσερι το 1886 καλεί σε εθνική αφύπνιση τους Αλβανούς: Ω, γόνοι γενναιόκαρδοι Μεγάλου Αλεξάνδρου, του περιφήμου Πύρρου τε και των άλλων ηρώων, και παίδες του Σκενδέρβεϋ πατρός ανδρειωμένου, Πελασγοί ημείς εγεννήθημεν πριν της Σελήνης.΄Ησαν πρόγονοι ημών οι αρχαίοι Μακεδόνες.


 Αυτόν τον ακατάλυτο δεσμό επιχείρησε να διαλύσει ο Αλβανικός Σύνδεσμος της Πρισρένης. Όταν το 1878 προκήρυξε το Αλβανικό ΄Εθνος, αφιέρωσε μεγάλο μέρος της διακήρυξής του σε έναν λίβελο κατά των Ελλήνων ο οποίος επί εκατό χρόνια οδηγεί όλες τις κυβερνήσεις των Τιράνων υπό όλα τα καθεστώτα. Ο Ενβέρ Χότζα μείωσε δραστικά τα όρια Βορείου Ηπείρου και την ελληνική μειονότητα την οποία- και τα προνόμιά της- η Αλβανία υποχρεούται να αναγνωρίζει και να προστατεύει, σύμφωνα με τις ad hoc διεθνείς συνθήκες. Απαγόρευσε τις θρησκείες και κατέστρεψε τους ναούς της Ορθοδοξίας που συνδέεται και συνδέει με τον Ελληνισμό. Οι διάδοχές του κοινοβουλευτικές κυβερνήσεις έπραξαν τα εξής:

1. Όταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανασυνέστησε την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, στην Σύνοδό της όρισε Έλληνες επειδή δεν υπήρχαν Αλβανοί κληρικοί. Η Αλβανία δεν τους δέχθηκε. Τελικά αποδέχθηκε μόνον τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο τον οποίο, όμως, απαξίωναν περιφρονητικά όλες αρχές. Ωστόσο, ο Αναστάσιος επέτυχε ένα θαύμα.
2. Επί 74 χρόνια περισσότεροι από 7.800 Έλληνες, που έπεσαν κατά των Ιταλών επιδρομέων στο Έπος του Σαράντα, παραμένουν ακόμη άταφοι επειδή δεν επιτρέπονται νέα ελληνικά στρατιωτικά νεκροταφεία. Επέτρεψαν, όμως, ιταλικά!..
 3. Περιοδικά εξαπολύονται κατά των Βορειοηπειρωτών Ελλήνων μαζικές βιαιότητες υπό την κάλυψη των αρχών όπως π.χ. τον Δεκαπενταύγουστο 2013 στην Πρεμετή.
4. Αλβανοί πολίτες κατήγγειλαν το 2014 ότι οι αρχές νόθευσαν την απογραφή του πληθυσμού μειώνοντας δραματικά τον αριθμό των Ορθοδόξων και των Ελλήνων.
5. Με διμερή συνθήκη Αθήνα-Τίρανα το 2009 οροθέτησαν τις μεταξύ τους ΑΟΖ αλλά την ακύρωσε το Συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας μετά προσφυγή του ΄Εντι Ράμα. Φέτος τα Τίρανα κατήγγειλαν ότι οι έρευνες στην ελληνική ΑΟΖ «παραβιάζουν τα αλβανικά χωρικά ύδατα γιατί τα ελληνικά νησιά δεν έχουν υφαλοκρηπίδα». Αυτό ισχυρίζεται και η προστάτιδά τους Τουρκία στο Αιγαίο. Μετά λίγες ημέρες αξίωσαν τους χάρτες για τις χερσαίες έρευνες κοιτασμάτων στην ελληνική ΄Ηπειρο γιατί «παραβιάζουμε την Τσαμουριά». Ο ΄Εντι Ράμα ενέταξε στην κυβέρνησή του το κόμμα των Τσάμηδων. ΄Ετσι η Αθήνα ανακοίνωσε ότι ο υπουργός των Εξωτερικών και ο Πρωθυπουργός ματαίωσαν τα διαδοχικά ταξίδια τους στα Τίρανα όπου θα μετείχαν στις δύο Συνόδους των χωρών της Ν.Α. Ευρώπης.
6. Με παρότρυνση των αρχών οι Τσάμηδες εξαπολύουν συνεχείς επιθέσεις κατά της Ελλάδος. Υποδέχθηκαν με μαζικές διαδηλώσεις τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια κατά την επίσημη επίσκεψή του στα Τίρανα.
 Οι Τσάμηδες ζούσαν στην Θεσπρωτία της Ηπείρου, ανέρχονταν σε 16.000 και, παρ’ ότι Μουσουλμάνοι, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών μετά την Συνθήκη της Λωζάννης. Το 1940 οδήγησαν τους Ιταλούς εισβολείς στα ελληνικά εδάφη, κατά την Κατοχή σχημάτισαν ένοπλα σώματα, συνεργάσθηκαν με τους κατακτητές και εξαπέλυσαν αιματηρούς διωγμούς των αμάχων Ελλήνων. ΄Ετσι, το 1944 αναγκάσθηκαν ως δοσίλογοι να καταφύγουν πάνδημοι στην Αλβανία. Άφησαν πίσω τους ακίνητες περιουσίες αλλά και την υποχρέωση λογοδοσίας. Εκατοντάδες καταδικάσθηκαν ερήμην για εγκλήματα πολέμου. Η Αθήνα από το 1991 τους καλεί να προσφύγουν στα Δικαστήρια να διεκδικήσουν -και να αποδείξουν- την περιουσία τους. Αρνούνται. Αξιώνουν να επιστρέψουν μαζικά «διότι η ΄Ηπειρος ανήκει στην Αλβανία».
7. Το Φθινόπωρο του 2012 ο τότε Πρωθυπουργός Σαλή Μπερίσα όρισε την Μεγάλη Αλβανία «από την Πρέβεζα μέχρι το Πρέσεβο, από το Τέτοβο μέχρι το Σαντζάκ και από τα Σκόπια μέχρι την Πρίστινα». Περιλαμβάνει επίσης όλη την ελληνική Δυτική Μακεδονία. Η Αλβανία επιδιώκει να ενσωματωθούν μαζί της σε μια Μεγάλη Αλβανία όσοι οι Αλβανοί ζουν στα πέντε γειτονικά κράτη: Κοσσυφοπέδιο, Σκόπια, Σερβία, Μαυροβούνιο και (!..) Ελλάδα. ΄Επονται ραγδαία τα ακόλουθα γεγονότα:
11.1. 2014 Οι Πρωθυπουργοί της Αλβανίας Έντι Ράμα και του Κοσόβου Χασίμ Θάτσι συγκροτούν την πρώτη σύνοδο κορυφής για τη Μεγάλη Αλβανία στην Πρίζρεν -Πρισρένη- του Κοσόβου όπου ο Αλβανικός Σύνδεσμος το 1878 προκήρυξε το ενιαίο Αλβανικό Έθνος. Εκεί υποδέχονται τον Μεγάλο Αδελφό Ταγίπ Ερντογάν που διακηρύσσει: «Το Κόσοβο είναι Τουρκία και η Τουρκία Κόσοβο».
10.3.2015 Βομβιστική επίθεση στο Κυβερνητικό Μέγαρο των Σκοπίων. Την ευθύνη ανέλαβε οUCK, σύμφωνα με την εφημερίδα «Κόχα Ντιτόρε» της Πρίστινας. 23.3.2015 Οι Πρωθυπουργοί της Αλβανίας Έντι Ράμα και του Κοσόβου Μουσταφά Ίσα συναντώνται με σύνθημά τους «Μία χώρα, ένα έθνος, ένα όνειρο». Υπέγραψαν ένδεκα συμφωνίες συνεργασίας. Δήλωσαν ότι η εθνική τους ενοποίηση θα πραγματωθεί μέσα στους κόλπους της Ε.Ε. αλλά ανακοίνωσαν την κοινή διπλωματική εκπροσώπηση των δύο αλβανικών χωρών με πρώτο κοινό προξενείο τους στο Μιλάνο της Ιταλίας. Αυθημερόν η Μόσχα «εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία της για τη σταθερότητα στα Βαλκάνια με αφορμή την πολιτική κατάσταση στη Μακεδονία και τις φιλοδοξίες της Πρίστινα για την Μεγάλη Αλβανία».
 22. 4.2015 Ένοπλοι με στολές του UCK εισβάλλουν από το Κόσοβο στο μεθοριακό φυλάκιο Γκόσιντσε έξω από το Κουμάνοβο και αφοπλίζουν τους Σλαβομακεδόνες. Έγραψαν: «Ακυρώνουμε την Συμφωνία της Αχρίδας. Ο UCK αρχίζει πάλι τον αγώνα».
9.5.2015 Από τα χαράματα του Σαββάτου μέχρι το βράδυ της Κυριακής μαίνονται άγριες οδομαχίες Αστυνομίας-UCK με βαριά όπλα στο Κουμάνοβο, μικτή πόλη Αλβανών-Σλάβων στο τριεθνές Σκοπίων-Κοσόβου-Σερβίας. Νεκροί 22, βαριά τραυματίες 37. Παραδίδονται 30 Αλβανοί. Αρχηγοί τους είναι πέντε Κοσοβάροι.
11.5.2015 Στο Βελιγράδι ο διευθυντής της Υπηρεσίας Στρατιωτικής Ασφαλείας της Σερβίας Σβέταρ Πέτκοβιτς δηλώνει: «Στόχος των Αλβανών στο Κουμάνοβο είναι η δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας που έχει συγκεκριμένη στήριξη από τη Δύση». Η Μόσχα ανακοινώνει ότι «η Ρωσία στηρίζει την κυριαρχία της Σερβίας». Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών σπεύδει στο Βελιγράδι και υπαινίσσεται σχέδιο της Δύσης.
12.5.2015 Στα Τίρανα ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Σπάρτακ Νγκιέλα δηλώνει: «Τις συγκρούσεις στο Κουμάνοβο προκάλεσαν οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού ΄Εντι Ράμα για την εθνική ενοποίηση των Αλβανών του Κοσόβου και της Αλβανίας. Δεν σηκώνει καμιά συζήτηση, τον υποστηρίζουν οι στρατηγικοί σύμμαχοι της χώρας μας»
Ο ΄Εντι Ράμα αναβάλλει την επίσκεψή του στο Τέτοβο των Σκοπίων όπου το εκεί Αλβανικό Πανεπιστήμιο επρόκειτο να τον ανακηρύξει επίτιμο διδάκτορά του. Όμως, συναντάται στο παραμεθόριο Πόγραδετς με τους Αλβανούς πολιτικούς των Σκοπίων.
13.5.2015 Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογκάν θεμελιώνει στο κέντρο των Τιράνων ένα τζαμί το οποίο χρηματοδοτεί με 30 εκατομμύρια ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια! Με τον Αλβανό ομόλογό του εγκαινιάζει νέο τζαμί στο οθωμανικό φρούριο Πρέζε. Λέει: «Είναι το σύμβολο της κοινής κληρονομιάς μας». Συμφωνεί με τον ΄Εντι Ράμα «να υπογράψουμε το συντομότερο δυνατόν ένα σύμφωνο στρατηγικής σχέσης». Τον συνοδεύουν 120 Τούρκοι επιχειρηματίες. Στην Αλβανία η Τουρκία έχει επενδύσει 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια, διαθέτει 296 επιχειρήσεις και ναύσταθμο του πολεμικού στόλου της στον Αυλώνα. Με σημαία το Ισλάμ ασκεί εις βάθος την στρατηγική του νεο-οθωμανισμού στα Βαλκάνια όπου καταλαμβάνει ισχυρές θέσεις. Στις 30.9.2011 ο Ερντογάν έκανε ναμάζι στο οθωμανικό Ζωγραφιστό Τζαμί στο αλβανοκρατούμενο Τέτοβο των Σκοπίων και βεβαίωσε τους χιλιάδες πιστούς: «Δεν μπορούμε να σας ξεχάσουμε όσο ανάμεσά σας βρίσκονται εγγόνια της οθωμανικής κληρονομιάς. Αδέλφια μας ζουν στη Βοσνία, στην Πρίστινα, στο Πρίζρεν, στα Σκόπια, στο Μοναστήρι, στο Τέτοβο».
 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας των Σκοπίων και παράλληλα η Μαντλίν Ολμπράϊτ δηλώνουν ότι για την αποσταθεροποίηση των Σκοπίων μετά το μακελειό του Κουμάνοβο «ευθύνεται» η Ελλάδα επειδή εμποδίζει την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε. Ωστόσο, η Ελλάδα είναι η μοναδική γειτονική χώρα που δεν τρέφει διεκδικήσεις κατά των Σκοπίων, η μόνη πύλη τους προς τον Κόσμο και κορυφαίος εμπορικός εταίρος τους. ΄Εχει ζωτικό συμφέρον να σταθεροποιηθούν σε ασφαλές, σύγχρονο και δημοκρατικό πολυεθνικό Κράτος!
 Ο πραγματικός εχθρός του Κράτους είναι το σλαβικό καθεστώς του. Με το κρατικό ιδεολόγημα του «Μακεδονισμού» του το Κράτος των Σκοπίων κατέστη όμηρος των Αλβανών, ορμητήριο της Τουρκίας και «τέκνο» της Μητέρας Βουλγαρίας με κοινή Ιστορία και μυριάδες κοινούς πολίτες. Για να επιβιώσει, το καθεστώς του παραμένει ολοκληρωτικό και υπονομεύει συνειδητά όλα τα ευρωπαϊκά κριτήρια, όπως δηλώνουν όλες οι αποφάσεις της Ε.Ε. επί 20 συνεχή χρόνια. Χειρότερα καταγγέλλει η εγχώρια Αξιωματική Αντιπολίτευση. Θεωρεί νόθες τις εκλογές, δεν αναγνωρίζει τη Βουλή, δημοσιεύει σκανδαλώδη κυβερνητικά τηλεφωνήματα και εξαπολύει μαζικές αντικυβερνητικές διαδηλώσεις.
Έπονται νέες σκηνές του δράματος. Διαθέτει σταθερότητα και συμμάχους η Ελλάδα;



[1] Εφημερίδα Η Καθημερινή, 26 Φεβρουαρίου 1947, επιστημονική ανακοίνωσις Αγγ. Ν. Παπακώστα.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...