ΟΙ ΑΜΦΙΣΗΜΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΓΡΟΝΘΟΚΟΠΟΥΜΕΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος είναι εν ενεργεία Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Αρα δεν έχει νόημα να κακίζει την Ιεραρχία επειδή δεν ανέλαβε την πρωτοβουλία για να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της ηλεκτρονικής φυλακής.
ΑΜΦΙΣΗΜΑ ΛΕΚΤΙΚΑ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ
_________
Αντί να δίνει συνεντεύξεις με αμφίσημα μηνύματα και αλληλογρονθοκοπούμενες θέσεις για διάφορα θέματα, θα μπορούσε κάλλιστα - ως έχει χρέος - να ζητήσει σύγκληση της Ιεραρχίας για να ληφθούν οι ορθές αποφάσεις.
Αφού ολιγωρεί να πράξει το καθήκον του και περιορίζεται να εκτοξεύει αμφίσημα λεκτικά πυροτεχνήματα είναι φυσικό να μην πείθει κανένα και να κάνει όλους να διερωτούνται πού το πάει.
ΔΙΑΨΕΥΔΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
___________
Θέλω να καταστήσω σαφές ότι με κανένα τρόπο δεν συγκαταλέγομαι στους ανθρώπους που έχουν προκατάληψη εναντίον του Σεβασμιότατου Μεσογαίας.
Ισα - ίσα! Ηλπιζα ότι θα τον εξέλεγαν - όπως επιθυμούσε και ο ίδιος - Μητροπολίτη Καισαριανής και ακολούθως όταν ο Αρχιεπισκοπικός θρόνος θα χήρευε σε κάποια στιγμή ότι μια μέρα θα γινόταν Αρχιεπίσκοπος. Τώρα όμως και μετά από πολλές απογοητέυσεις που μας πότισε με τη στάση του για διάφορα θέματα - όπως πλείστοι όσοι πιστοί - διερωτούμαι. Αν ποτέ θέσει υποψηφιότητα για Αρχιεπίσκοπος θα βρεί άλλη ψήφο στην κάλπη εκτός από τη δική του να τον πριμοδοτήσει;
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΥΛΑΚΗ
_____________
Για το θέμα της ηλεκτρονικής φυλακής δεν έχω ακόμη καταλάβει τι φρονεί. Αν θεωρεί τους φόβους όσων αγωνίζονται εναντίον της ηλεκτρονικής φυλακής υπερβολικούς δεν έχει παρά να το πει στα ίσα, όπως έντιμα και ωραία έχουν κάνει άλλοι ιεράρχες και κληρικοί γνωστοί για την πνευματικότητα και το ήθος τους.
Αν πάλιν πιστεύει ότι με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση οδηγούμαστε σε μια Ουργουελιανού τύπου κοινωνία - όπως πιστεύει η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Ορους και δεκάδες Μητροπολίτες - δεν υπάρχει κανένας λόγος να κακίζει όσους αγωνίζονται να την αποτρέψουν. Αντίθετα! Εχει αδήριτη υποχρέωση - ως επίσκοπος- να αναλάβει την πρωτοβουλία να ζητήσει σύγκληση της Ιεραρχίας για να ληφθούν οι ορθές αποφάσεις.
Παραθέτουμε στη συνέχεια το σχόλιο που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΧΘΕΣ - ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΑΖΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΤΩΝ “ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ” Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Του ιστολογίου “Ορθόδοξο Παρατηρητήριο”
================
«Αυτό που χρειάζεται ο τόπος, δεν είναι μόνο η αγανάκτηση, αλλά και η επανάσταση. Η αγανάκτηση βγάζει διαμαρτυρία, η επανάσταση δίνει ελπίδα ανατροπής, ανοίγει δρόμους στα αδιέξοδα».
«Θεωρώ ότι αυτή είναι η κατεξοχήν στιγμή που Εκκλησία πρέπει να βρίσκεται δίπλα στο λαό, Εκκλησία που σιωπά και απουσιάζει από την αγωνία του κόσμου αυτοαναιρείται»,
«Είναι η μόνη που μπορεί να μεταμορφώσει την αγανάκτηση σε υγιή επανάσταση, η Εκκλησία συμπαθεί τους πονεμένους, κατανοεί τους αγανακτισμένους, αλλά προχωρεί με τους επαναστατημένους».
Είναι προφανές πως δεν θα διαφωνήσουμε σε τίποτε από όσα δήλωσε ο Σεβασμιώτατος στο πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων "Ρομφαία" σχετικά με τις εκδηλώσεις αγανάκτησης και διαμαρτυρίας του Ελληνικού λαού.
Ωστόσο δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τα όσα έλεγε εναντίον μας όταν πριν απο λίγο καιρό χιλιάδες Αντιρρησίες Ορθόδοξης Συνείδησης κατέβαιναν και αυτοί στην πλατεία Συντάγματος αγανακτισμένοι απο την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το δικτατορικό και μισάνθρωπο σύστημα της "ηλεκτρονικής διακυβέρνησης" και της "Κάρτας του Πολίτη".
Τότε οι "αγανακτισμένοι αντιρρησίες Ορθόδοξης Συνείδησης", κατά τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, "έκαναν μεγαλύτερη ζημιά από την ίδια την “Κάρτα του Πολίτη", ενώ ο ζήλος τους οδηγούσε σε εκδηλώσεις "ανεύθυνες και αυθαίρετες".
Σε μας που, από την αρχή, ζητούσαμε την βοήθεια και την στήριξη της Εκκλησίας και των Ποιμεναρχών μας και εκδηλώναμε ειρηνικά και με συγκεκριμένα αιτήματα, επιχειρήματα, υπογραφές και ψηφίσματα τις ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ αντιρρήσεις και την αγανάκτησή μας, ο Σεβασμιώτατος "έκλεισε την πόρτα", την οποία όμως σήμερα ανοίγει με προθυμία στους δικαίως αγανακτισμένους συμπολίτες μας.
*****
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΚΡΙΝΕΙ ΟΣΟΥΣ
ΑΝΤΙΜΑΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ “ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”
======
Κατ’ αρχάς θεωρούμε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου στον κ. Διονύση Μακρή και μάλιστα μας εξέπληξε με την κριτική που ασκεί στην Ιερά Σύνοδο της Αγίας μας Εκκλησίας καταλογίζοντάς της ευθύνες για την ...βραδύτητα με την οποία κινείται στο ζήτημα της "Κάρτας του Πολίτη".
Η έκπληξή μας όμως δεν ήταν ευχάριστη αφού ο Σεβασμιώτατος δεν θεωρεί αυτή την "αδράνεια" ως "ανησυχητικό φαινόμενο", σε αντιδιαστολή με την "κυβερνητική επιτάχυνση", που παρατηρείται στα θέματα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ή όπως συνηθίζουμε εμείς να λέμε της "ηλεκτρονικής δικτατορίας", αλλά διότι εξ αυτής της "αδράνειας", δημιουργήθηκε ένα "κενό" το οποίο κατά την άποψή του καλύφθηκε απο τον "ζήλο του λαού", ο οποίος "ανευθύνως και αυθαιρέτως" ανέπτυξε πρωτοβουλίες οι οποίες τελικά κατά τον Σεβασμιώτατο δείχνουν ασέβεια και διάθεση παρέμβασης στο ποιμαντικό έργο της Ιεράς Συνόδου.
Στο απόσπασμα αυτό της συνέντευξης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, επικρίνει κυρίως όλους εμάς που έχουμε διατρανώσει την βούλησή μας να δείξουμε ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, δηλαδή να αρνηθούμε να παραλάβουμε την Κάρτα του Πολίτη και κάθε άλλη "πλαστική χειροπέδα" του μισάνθρωπου, κατά την γνώμη μας, συστήματος της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (που όπως δηλώνει ο πρωθυπουργός πρέπει να εμφανιστεί παγκοσμίως εδώ και τώρα).
Μας κατηγορεί (αδίκως) ότι δεν σεβόμαστε την Ιερά Σύνοδο και ότι θέλουμε να "καθοδηγήσουμε" την κρίση της και μάλιστα πιο κάτω μας υπενθυμίζει ότι "Ο λαός από κρινόμενος γίνεται κριτής της Συνόδου ".
Στην πραγματικότητα όμως, ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός δεν κρίνει την Σύνοδο, αλλά περιμένει εναγωνίως από αυτήν να τον δεί ως εν Χριστώ "ποιμαινόμενο" και όχι ως "κρινόμενο" για την αντίθεσή του σε πολιτικές αποφάσεις που θα τον οδηγήσουν με το "πιστόλι στον κρόταφο" στην σκλαβιά και την αποστασία, εξ άλλου, όπως ομολογεί και ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος Νικόλαος, "...αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διευκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας ".
Να λοιπόν γιατί λέμε προς την ΠΟΛΙΤΕΙΑ "όχι στην κάρτα του πολίτη και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση", διότι βλέπουμε, όπως πολύ σωστά αναφέρει ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, ότι θέλουν "να ρουφήξουν την συνείδησή μας". Και επειδή ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι δεν έχουμε πολλές "συνειδήσεις", αλλά μόνο μία, τους λέμε και το όνομά μας: "ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ".
Συνεπώς αν τώρα δεν ενημερώσουμε τους αδελφούς μας για τους εμφανείς κινδύνους αυτού του πολυπλόκαμου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης της ελευθερίας μας και τους επιτρέψουμε "να ρουφήξουν" την μια και μοναδική Ορθόδοξη συνείδησή μας "πιάνοντάς μας στον ύπνο", τότε αναρωτιώμαστε πώς είναι δυνατόν στο μέλλον να ομολογήσουμε Χριστό, αφού δεν θα έχουμε πιά συνείδηση και ως εκ τούτου επιθυμία για κάτι τέτοιο. Είναι λοιπόν ορθότατη αυτή η επισήμανση του Σεβασμιωτάτου για τους αληθινούς σκοπούς εκείνων που μας επιβάλλουν τώρα τις διάφορες ηλεκτρονικές κάρτες και αύριο την “Κάρτα του πολίτη”.
Ε λοιπόν γι’ αυτόν τον λόγο μαζεύουμε υπογραφές, κατεβαίνουμε στους δρόμους, κάνουμε διαρκή και επίπονο αγώνα ενημέρωσης των συμπολιτών μας για τους κινδύνους αυτού του νέου ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού και όχι για να υποδείξουμε στους Ποιμενάρχες μας τι πρέπει να πράξουν αφού εκείνοι ξέρουν πως μπορούν να προστατεύσουν το ποίμνιό τους από αυτούς τους τεράστιους κινδύνους.
Αν πάλι ως μέλη του σώματος της Εκκλησίας της οποίας Κεφαλή είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, έχουμε εκφράσει με ευγένεια τις ανησυχίες μας και την...αγωνία μας, δεν είναι γιατί θέλουμε να κατευθύνουμε την Ιερά Σύνοδο ούτε να υποκαταστήσουμε τον ποιμαντικό της ρόλο. Αντιθέτως με υική και μόνο πρόθεση, ως Έλληνες Πολίτες βαπτισμένοι και μυρωμένοι, διαμαρτυρόμαστε προς την πολιτεία και στρέφουμε το βλέμμα μας διαρκώς προς την μητέρα Εκκλησία γνωρίζοντας πολύ καλά ότι μόνο εντός της μπορούμε να σωθούμε και να πορευτούμε προς την Ανάσταση.
Να μην ανησυχούμε όταν πλείστοι εκ της Ιεραρχίας έχουν εκφράσει τις ίδιες ανησυχίες και μάλιστα μερικοί εξ αυτών δηλώνουν με λεβεντιά ότι προτιμούν να υποστούν κάθε διωγμό και δυσκολία από το να πάρουν την Κάρτα του Πολίτη;
Μήπως όλοι αυτοί οι Επίσκοποι, οι κληρικοί, οι καθηγούμενοι Ιερών Μονών, οι μοναχοί και οι μοναχές και οι συν αυτοίς λαϊκοί, φοβήθηκαν τον Αντίχριστο και απεδύθησαν σε έναν πόλεμο χαρακωμάτων εναντίον του, ή έπραξαν αυτό που τους λέει η Ορθόδοξη συνείδησή τους και εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους σε ένα σύστημα που θέλει να ξεριζώσει τον Χριστό από τις καρδιές τους;
Είναι δείγμα ασέβειας το να δηλώνουμε ότι δεν θα παραλάβουμε την κάρτα του πολίτη ξέροντας ότι εξαιτίας αυτής της επιλογής θα διωχθούμε και θα υποφέρουμε;
Είναι εγωισμός και αλαζονεία να λέμε ότι δεν θα δεχτούμε από κανέναν να μας αφαιρέσει το δώρο της ελευθερίας που μας χάρισε ο Θεός με τη δημιουργία μας;
Αν π.χ η αυθόρμητη συμμετοχή του λαού σε μια πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών εναντίον της Κάρτας του Πολίτη, η οποία μάλιστα βασίσθηκε σε δύο νηφάλια και άκρως υποτακτικά στο θέλημα της Αγίας μας Εκκλησίας κείμενα, και οι μεγάλες ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας των πιστών μελών της Εκκλησίας μας εναντίον των κυβερνητικών σχεδίων διαχείρισης της ελευθερίας και προσβολής της Ορθόδοξης συνείδησής τους, θεωρούνται απο τον Σεβασμιώτατο ως ένδειξη "ασέβειας" προς την "υπεύθυνη Σύνοδο" και δείγμα "ήθους που ανατρέπει την ισορροπία της σχέσης Συνόδου και λαού" το οποίο μάλιστα "είναι χειρότερο και από την κάρτα του πολίτη", τότε θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πώς χαρακτήρισε το ήθος των χιλιάδων πιστών της Μητρόπολής του, που κατέβηκαν στους δρόμους της Κερατέας και ακόμα και σήμερα δίνουν μάχες με τις δυνάμεις καταστολής του καθεστώτος.
Αν δεν απατώμεθα ο Σεβασμιώτατος (προς τιμήν του) βρέθηκε στο πλευρό του μαχόμενου ποιμνίου του και τους υπερασπίστηκε.
Ενα ακόμα σημείο της συνέντευξης του Σεβασμιωτάτου που μας έχει μπερδέψει, είναι και εκείνο στο οποίο λέγει οτι "πολεμώντας την κάρτα σκοτώνουμε την εκκλησιαστική συνείδηση μέσα μας ". Αυτό όμως πώς συμβιβάζεται με αυτό που τόνισε στην αρχή: "Καλύτερα με λιγότερη τεχνολογία ελεύθεροι, παρά με σύγχρονες διευκολύνσεις σκλάβοι. Γιατί αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διεκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας. "
Αυτοί που θα μας επιβάλλουν την Κάρτα του Πολίτη "διευκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας" και ταυτοχρόνως εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που αντιδρούμε σε αυτή την μισάνθρωπη πρόθεση, "σκοτώνουμε την εκκλησιαστική μας συνείδηση;”
Πως είναι δυνατόν να "σκοτώνουμε" κάτι που υπερασπιζόμαστε και για χάρη του οποίου θα μείνουμε άνεργοι, ανασφάλιστοι, και απόλυτα περιθωριοποιημένοι;
Οι Επίσκοποι που συμμετείχαν είτε δι’ εκπροσώπου, είτε με μηνύματα σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ήθελαν και εκείνοι να "σκοτώσουν την εκκλησιαστική συνείδηση;"
Ελπίζουμε και ευχόμαστε ο Σεβασμιώτατος να καταλάβει ότι δεν είμαστε απέναντι αλλά εντός της Εκκλησίας και υπό την καθοδήγηση της Ιεραρχίας της από την οποία περιμένουμε να μας ποιμάνει και όχι μόνο να μας κρίνει.
ΠΗΓΗ:
Ορθόδοξο Παρατηρητήριο