Ο ΝΕΑΡΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΣΟ
Ἕνας νεαρὸς ἱερωμένος ἐπισκέφθηκε μία μέρα τὸν π. Χαράλαμπο στὸ Μοναστήρι καὶ τοῦ ἄνοιξε συζήτηση γιὰ τὴν ἀμφίεση τῶν κληρικῶν, γιὰ τὸ ράσο:
— Πάτερ Χαράλαμπε, ἡ γνώμη μου εἶναι ὅτι τὸ ράσο εἶναι πρόβλημα. Δηλαδὴ ἐμποδίζει πολλοὺς νέους νὰ μποῦν στὴν ἱερωσύνη...
— Νὰ τὸ συζητήσουμε τὸ θέμα, εἶπε ἀμέσως ὁ π. Χαράλαμπος. Καὶ ρωτάω - συνέχισε - τί κακὸ βρίσκεις στὸ ράσο; Μήπως τὸ ὅτι τὸ φόρεσαν τόσοι καὶ τόσοι μάρτυρες τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Γένους μᾶς ἱερωμένοι; Εἶναι κακὸ ποῦ συνδέθηκε μὲ τὴ Λευτεριὰ τῆς Πατρίδας; Ἐκτὸς κι ἂν ὑπάρχουν ἄλλοι λόγοι, ἂν κάποιοι θέλουν στολὴ μοντέρνα, κομψὴ ἢ θέλουν παντελόνια γιὰ νὰ μποροῦν νὰ κινοῦνται ἐλεύθερα «νὰ κάνουν τὴ ζωή τους». Μὰ τότε αὐτοὶ δὲν εἶναι παπάδες. Τέτοιους ἱερεῖς δὲ χρειάζεται ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ...
— Νὰ βρεθεῖ τρόπος, πάτερ, νὰ προσελκύσει ἡ Ἐκκλησία νέους στὴν ἱερωσύνη, εἶπε ὁ νεαρὸς ἱερέας.
—Ναι, συμφωνῶ, ἀλλὰ τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι τὸ τιμημένο ράσο. Πνευματικὴ προσέγγιση χρειάζονται οἱ νέοι. Θὰ μποροῦσε ποτὲ κανεὶς νὰ διανοηθεῖ νὰ καταργήσει τὶς...
στρατιωτικὲς στολὲς γιὰ ἀξιωματικοὺς καὶ ὁπλίτες ἐπειδή, ἂς ὑποθέσουμε, αὐτὲς δὲν προσελκύουν; Ἔπειτα δὲ βλέπετε μὲ πόση περηφάνεια φοροῦν τὶς κελεμπίες τοὺς σημαίνονται πρόσωπα, ἀξιωματοῦχοι Ἄραβες, ποὺ μολονότι ἔζησαν καὶ σπούδασαν στὴν Εὐρώπη δὲν ἀποχωρίζονται τὴν παραδοσιακὴ φορεσιά;
στρατιωτικὲς στολὲς γιὰ ἀξιωματικοὺς καὶ ὁπλίτες ἐπειδή, ἂς ὑποθέσουμε, αὐτὲς δὲν προσελκύουν; Ἔπειτα δὲ βλέπετε μὲ πόση περηφάνεια φοροῦν τὶς κελεμπίες τοὺς σημαίνονται πρόσωπα, ἀξιωματοῦχοι Ἄραβες, ποὺ μολονότι ἔζησαν καὶ σπούδασαν στὴν Εὐρώπη δὲν ἀποχωρίζονται τὴν παραδοσιακὴ φορεσιά;
Ὁ νεαρὸς ἱερέας εἶπε ὅτι τὸ θέμα αὐτὸ ἄκουσε νὰ τὸ συζητοῦν ὥριμα παιδιὰ μὲ θρησκευτικὴ παιδεία, γι’ αὐτὸ ἀποφάσισε νὰ τὸ φέρει πρὸς συζήτηση.
— Πολὺ καλὰ ἔκανες, τοῦ εἶπε ὁ π. Χαράλαμπος, ἀλλὰ νὰ σκέφτεσαι πάντα κι ἀπὸ ποὺ ξεκινᾶνε τέτοιες συζητήσεις. Κάποιοι δῆθεν προοδευτικοὶ ποὺ βλέπουν τὰ πράγματα μὲ τὰ γυαλιὰ τοῦ ἑτερόδοξου πνεύματος προσπαθοῦν νὰ μᾶς ἀλλάξουν. Ξέρεις τί λέει ἕνας μύθος τοῦ Αἰσώπου; Κάποτε πιάσανε μία ἀλεποῦ καὶ τῆς κόψανε τὴν οὐρὰ καὶ τὴν ἀφήσανε κολοβή. Ἐκείνη ἔπειτα ἐπειδὴ ἐνίωθε ἄσχημα κάλεσε ὅλες τὶς ἄλλες καὶ μίλησε γιὰ τὸ πόσο ὡραία αἰσθάνεται ποὺ εἶναι χωρὶς οὐρὰ καὶ τὶς συμβούλεψε νὰ τὶς κόψουν κι ἐκεῖνες. Τότε μία ἀπ’ αὐτές, πονηρότερη, ἀπάντησε:
— Ἂν πράγματι εἲν’ ὡραία χωρὶς οὐρὰ κι αὐτὸ τὸ προνόμιο τὸ ἔχεις ἐσὺ ἀσφαλῶς δὲ θάθελες νὰ τὸ μοιραστεῖς μ’ ὅλες τὶς ἄλλες ἀλεποῦδες. Τὸ κακὸ λοιπὸν μᾶς φέρνεις. Θέλεις νὰ γίνουμε ὅμοιές σου!...
Αὐτό, πάτερ μου, μᾶς λένε καὶ μᾶς κάποιοι μοντέρνοι καὶ φιλοπαπικοί. Πρέπει ὅμως νὰ σοὺ πῶ ὅτι αὐτὸ ἐντάσσεται στὸ γενικὸ σχέδιο ἀλλοτρίωσης τῶν παραδόσεών μας. Μᾶς θέλουν ὅμοιούς τους… Ἄνθρωποι κυρίως ξένοι πρὸς τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδοξίας πολεμοῦσαν, ὕπουλα, πάντα τὴν Ἐκκλησία. Μίλαγαν γι’ ἀνάγκη προσαρμογῆς της! Ἄλλοι τὰ ἔβαζαν μὲ τὰ ράσα, ἄλλοι μὲ τὴ γενειάδα κι ἄλλοι μὲ τὰ μαλλιὰ τῶν κληρικῶν. Ἔριχναν τὸ σπόρο τῆς ἀμφιβολίας, τῆς ἀμφισβήτησης σύμφωνα μὲ τὰ σχέδια τοῦ πολέμου τοὺς κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Ἐμεῖς, συνέχισε ὁ π. Χαράλαμπος, θέλουμε ἱερωμένους ποὺ ἀποδέχονται τοὺς αἰωνόβιους θεσμοὺς τῆς Ἐκκλησίας. Ὅσοι καταλαβαίνουν ὅτι τὸ ράσο εἶναι βαρὺ γι’ αὐτοὺς δὲν μποροῦν νὰ ζητοῦν τὴν κατάργησή του. Μποροῦν ὅμως νὰ μὴν τὸ φορέσουν. Καὶ θὰ σοὺ πῶ πάνω σ’ αὐτὸ ἕνα σοφὸ λόγο ποὺ εἶπε κάποτε ὁ ἀείμνηστος Φ. Κόντογλου:
«Ὅποιος δὲν ἀγαπᾶ τὸ ράσο, δὲν ἀγαπᾶ αὐτὸ ποὺ σκεπάζει τὸ ράσο, δηλαδὴ τὴν Ὀρθοδοξία. Τὰ ἄλλα εἶναι λόγια κούφια».
Ι.Μ.Παντοκράτορος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά