Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Μαΐου 28, 2011

Π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος - Γιὰ τὴν κατάργηση τοῦ Ράσου

 Ο Π. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΣΟ ΤΩΝ ΙΕΡΩΜΕΝΩΝ

Ο ΝΕΑΡΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΣΟ
νας νεαρς ερωμένος πισκέφθηκε μία μέρα τν π. Χαράλαμπο στ Μοναστήρι κα το νοιξε συζήτηση γι τν μφίεση τν κληρικν, γι τ ράσο:
— Πάτερ Χαράλαμπε, γνώμη μου εναι τι τ ράσο εναι πρόβλημα. Δηλαδ μποδίζει πολλος νέους ν μπον στν ερωσύνη...
—    Ν τ συζητήσουμε τ θέμα, επε μέσως π. Χαράλαμπος. Κα ρωτάω - συνέχισε - τί κακ βρίσκεις στ ράσο; Μήπως τ τι τ φόρεσαν τόσοι κα τόσοι μάρτυρες το Χριστο κα το Γένους μς ερωμένοι; Εναι κακ πο συνδέθηκε μ τ Λευτερι τς Πατρίδας; κτς κι ν πάρχουν λλοι λόγοι, ν κάποιοι θέλουν στολ μοντέρνα, κομψ θέλουν παντελόνια γι ν μπορον ν κινονται λεύθερα «ν κάνουν τ ζωή τους». Μ τότε ατο δν εναι παπάδες. Τέτοιους ερες δ χρειάζεται κκλησία το Χριστο...
—    Ν βρεθε τρόπος, πάτερ, ν προσελκύσει κκλησία νέους στν ερωσύνη, επε νεαρς ερέας.
—Ναι, συμφων, λλ τ πρόβλημα δν εναι τ τιμημένο ράσο. Πνευματικ προσέγγιση χρειάζονται ο νέοι. Θ μποροσε ποτ κανες ν διανοηθε ν καταργήσει τς...

 στρατιωτικς στολς γι ξιωματικος κα πλίτες πειδή, ς ποθέσουμε, ατς δν προσελκύουν; πειτα δ βλέπετε μ πόση περηφάνεια φορον τς κελεμπίες τος σημαίνονται πρόσωπα, ξιωματοχοι ραβες, πο μολονότι ζησαν κα σπούδασαν στν Ερώπη δν ποχωρίζονται τν παραδοσιακ φορεσιά;
νεαρς ερέας επε τι τ θέμα ατ κουσε ν τ συζητον ριμα παιδι μ θρησκευτικ παιδεία, γι’ ατ ποφάσισε ν τ φέρει πρς συζήτηση.
— Πολ καλ κανες, το επε π. Χαράλαμπος, λλ ν σκέφτεσαι πάντα κι π πο ξεκιννε τέτοιες συζητήσεις. Κάποιοι δθεν προοδευτικο πο βλέπουν τ πράγματα μ τ γυαλι το τερόδοξου πνεύματος προσπαθον ν μς λλάξουν. Ξέρεις τί λέει νας μύθος το Ασώπου; Κάποτε πιάσανε μία λεπο κα τς κόψανε τν ορ κα τν φήσανε κολοβή. κείνη πειτα πειδ νίωθε σχημα κάλεσε λες τς λλες κα μίλησε γι τ πόσο ραία ασθάνεται πο εναι χωρς ορ κα τς συμβούλεψε ν τς κόψουν κι κενες. Τότε μία π’ ατές, πονηρότερη, πάντησε:
ν πράγματι εν’ ραία χωρς ορ κι ατ τ προνόμιο τ χεις σ σφαλς δ θάθελες ν τ μοιραστες μ’ λες τς λλες λεποδες. Τ κακ λοιπν μς φέρνεις. Θέλεις ν γίνουμε μοιές σου!...
Ατό, πάτερ μου, μς λένε κα μς κάποιοι μοντέρνοι κα φιλοπαπικοί. Πρέπει μως ν σο π τι ατ ντάσσεται στ γενικ σχέδιο λλοτρίωσης τν παραδόσεών μας. Μς θέλουν μοιούς τους…  νθρωποι κυρίως ξένοι πρς τ πνεμα τς ρθοδοξίας πολεμοσαν, πουλα, πάντα τν κκλησία. Μίλαγαν γι’ νάγκη προσαρμογς της! λλοι τ βαζαν μ τ ράσα, λλοι μ τ γενειάδα κι λλοι μ τ μαλλι τν κληρικν. ριχναν τ σπόρο τς μφιβολίας, τς μφισβήτησης σύμφωνα μ τ σχέδια το πολέμου τος κατ τς ρθοδοξίας.
μες, συνέχισε π. Χαράλαμπος, θέλουμε ερωμένους πο ποδέχονται τος αωνόβιους θεσμος τς κκλησίας. σοι καταλαβαίνουν τι τ ράσο εναι βαρ γι’ ατος δν μπορον ν ζητον τν κατάργησή του. Μπορον μως ν μν τ φορέσουν. Κα θ σο π πάνω σ’ ατ να σοφ λόγο πο επε κάποτε είμνηστος Φ. Κόντογλου:
«ποιος δν γαπ τ ράσο, δν γαπ ατ πο σκεπάζει τ ράσο, δηλαδ τν ρθοδοξία. Τ λλα εναι λόγια κούφια».
Ι.Μ.Παντοκράτορος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...