Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 21, 2012

Τού Θωμά π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος


Αυτές τις ημέρες γίνεται και κάποιος θόρυβος χριστιανοί μου,
- γινόταν εδώ και καιρό αλλά τώρα εδώ που πλησίαζαν οι μέρες του Πάσχα και έγινε εντονότερος ο θόρυβος αυτός- ότι δήθεν σε κάποιες ανασκαφές που έγιναν στα Ιεροσόλυμα, ανακαλύφθηκε ο τάφος του Ιησού, και κάποιος κατασκεύασε ένα ειδικό ντοκυμαντέρ, επαναλαμβάνοντας βέβαια με παραλλαγές την ύβρη του Καζαντζάκη.
Τώρα οι ύβρεις αυτές – να μην τις επαναλάβομε γιατί εγώ ντρέπομαι ως ιερεύς του Θεού του Ζώντος, και Αναστάντος εκ νεκρών, - να τις βάλω στο στόμα μου.
Έτσι ο σκηνοθέτης αυτός, όπως μας γράφει εδώ ο αρθρογράφος, μας είπε ότι στον τάφο αυτό, βρίσκεται μαζί με το όνομα του Ιησού Χριστού, και τα ονόματα Ιωσήφ και Μαρία, δυό φορές, Ιούδας και Ματθαίος, σε έναν πολυτελή οικογενειακό τάφο που ανακαλύφθηκε όμως πριν από δεκαετίες στα Ιεροσόλυμα.
Οι επιστήμονες οι αρχαιολόγοι ανέτρεψαν βέβαια αυτούς τους ισχυρισμούς ως ανυπόστατους και ψευδέστατους.
Αλλά αυτοί επιμένουν όμως, ως φαντασιόπληκτοι που είναι, και ως πολέμιοι κατά κύριον λόγον της Θεότητος του Ιησού Χριστού, και ειδικότερα της Αναστάσεώς Του, θα θελήσουν να κάμουν αυτό το ντοκυμαντέρ το οποίο και θα το προβάλλουν, και αφελείς θα πάνε και θα επηρεαστούν θανάσιμα ως προς την σωτηρία της ψυχής τους.
Κι όμως, ένας Εβραίος παρακαλώ, αλλά διακεκριμένος αρχαιολόγος και καθηγητής της αρχαιολογίας στο πανεπιστήμιο της Αμερικής και του Ισραήλ, ο λεγόμενος Αμός Κλόνερ, που επέβλεψε στην ανασκαφή δήλωσε ότι όλη αυτή η υπόθεση δεν είναι, κάποια προσπάθεια να βγάλουν κάποιοι λεφτά αλλά και κάποιους αφελείς να κοροϊδέψουν.
Θέλουν απλώς να κερδίσουν χρήματα είπε ο καθηγητής και πρόσθεσε ότι ο Ιωσήφ ήταν ένας ταπεινός ξυλουργός που σίγουρα δεν θα είχε χρήματα για να πληρώσει τέτοιες λάρνακες πολυτελείας.
Τα ονόματα που είναι γραμμένα στις λάρνακες, όπως είπα τόσες φορές, συνεχίζει ο ίδιος καθηγητής, εκείνη την εποχή, πριν δηλαδή δύο χιλιάδες χρόνια ήταν πολύ κοινά.
«Έχω συναντήσει το όνομα Ιησούς, σε διάφορους τάφους εβδομήντα μία φορές. Και άλλα τόσα και παραπάνω ανακαλύφθησαν και εγράφησαν ονόματα όπως Ιωσήφ και Μαρία, και ο Ιούδας που παρουσιάζεται ως υιός του Ιησού. Ακόμα και αυτό το όνομα ήταν πάρα πολύ συνηθισμένο για εκείνη την εποχή».
Αλλά βλέπετε ότι πάνω απ’ όλα προβάλλει το κέρδος, και ένα δεύτερον, προβάλλει ο πόλεμος κατά της Θεανθρωπότητος του Ιησού Χριστού, επειδή δεν μπορούν να παραβλέψουν πλέον, την ιστορικότητα του προσώπου, δηλαδή ότι ο Ιησούς Χριστός υπήρχεν επί της γης.
Αλλά θέλουν λοιπόν να χτυπήσουν, τι να χτυπήσουν, την Ανάστασή Του.
Και μας είπαν λοιπόν ότι τώρα ανακαλύφθηκε ο τάφος.
Μα τόσο κορόιδα είναι;
Ο τάφος έχει ανακαλυφθεί εδώ και χίλια εννιακόσα εβδομήντα τέσσερα χρόνια.
Συν τριάντα τρία κάνει δύο χιλιάδες επτά, έτσι δεν είναι;
Χίλια εννιακόσια εβδομήντα τέσσερα χρόνια πριν ανακαλύφθηκε ο τάφος. 
Πώς;
Μας τόπε και το σημερινό Ευαγγελικό Ανάγνωσμα, θα το πουν και τα άλλα αναγνώσματα, κι όλα τα αναγνώσματα που αναφέρονται εις την Ανάστασιν του Κυρίου,
οκτώ κεφάλαια από την Καινή Διαθήκη, δύο από τον καθένα από τους Ευαγγελιστάς, δύο από τον Ματθαίο, δύο απ’ τον Ευαγγελιστή Μάρκο, δύο απ’ τον Λουκά και δύο από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη.
Ο τάφος του Χριστού βρέθηκε τότε, και ήταν άδειος, και κείνο το κομμάτι όπου ήταν επάνω το σουδάριον, εκείνο το τύλιξαν, το περιέβαλαν, με πρόχειρες μαρμάρινες πλάκες οι οποίες υπάρχουν και σήμερα. 
Αυτές προσκυνούν και θα προσκυνούν όσο θα υπάρχει επί της γης ζωή και όσο θα υπάρχει βέβαια, θα υπάρχουν και τα Ιεροσόλυμα στα χέρια των Ορθοδόξων.
Πάντως εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια, πέρασαν τόσες αυτοκρατορίες, πέρασαν τόσοι και τόσοι απ’ τα Ιεροσόλυμα, αλλά ο τάφος όμως, ο Ορθόδοξος Ναός της Αναστάσεως, μαζί με τον τάφο παρέμεινε σε Ελληνικά χέρια στους Ορθόδοξους Έλληνες, Αγιοταφίτες και εύχομαι να παραμείνει και ακόμα.
Λοιπόν όλα όσα γράφονται να ξέρετε ότι είναι μεθοδεύματα και τίποτα περισσότερο από αυτό ακόμα και αυτό το Φως που χτυπάνε, γιατί όσοι από σας έχετε πάει, γιατί ζήσατε κάτι διαφορετικό, αν ανάβετε απλώς, από κάποια καντήλια.
Μπορείτε να μου πείτε; Μπορείτε να μου πέιτε γιατί έχετε δει τόσες αστραπές μερικές φορές να διαπερνούν το θόλο του Ναού και άλλοτε να ανάβουν μερικά απ τα σβησμένα καντήλια.
Μπορείτε να μου πείτε γιατί πως γίνονται αυτά, οι μάγοι τα κάνουν, με λέιζερ γίνονται, τα λέιζερ υπήρχαν πριν διακόσια χρόνια, πριν τριακόσια που μαρτυρείται η αφή του Αγίου Φωτός απ’ τον Πανάγιο Τάφο;
Αλλά τι να πεί κανείς όμως.
Κι όμως σήμερα οι Απόστολοί μας στηρίχθηκαν εν τεκμηρίοις πολλαίς, ακούσατε το Αποστολικό Ανάνωσμα, δεν σας έκανε εντύπωση, κι όσοι πήγατε την Παρασκευή στην Εκκλησία, της Ζωοδόχου Πηγής, - εγώ λειτούργησα σε ένα μοναστήρι – άκουσα και είδα, «ο ακηκόαμεν» λέει, «και εθεασάμεθα», τι θεασάμεθα, εμείς είδαμε τίποτα; 
Εμείς βλέπουμε, βλέπουμε το Άγιο Ποτήριο, βλέπουμε το Φώς που εκπέμπει, την ακτινοβολία την Άκτιστο που έχει.
Πολλές φορές βλέπομε ακόμα και επάνω στην Αγία Λαβίδα να αστράφτει αυτό το Φώς, είτε άλλοτε υπό μορφήν ανθρωπίνου σώματος, αλλά κυρίως όμως όταν αστράφτει σα φώς.
Αυτό δεν είναι θέα; Δεν είναι θέα των οφθαλμών; Τι είναι;
Λέει τον ψηλαφίσαμε τον Κύριο, είπαν οι Απόστολοι. 
Και μείς Τον ψηλαφούμε, και όχι μόνο Τον ψηλαφούμε, όχι Τον ψηλαφούμε μόνο με τα χείλη μας, εμείς Τον ψηλαφούμε και με τα χέρια μας οι ιερείς, αλλά Τον βάζουμε και μέσα μας. Δεν είναι απόδειξις αυτή τι είναι;
Αν παραμένουμε μάρμαρα φταίμε εμείς! Δε φταίει ο Αναστάς Κύριος.
Ανέστη ο Χριστός, και ετάφησαν τα πάντα, και οι δαίμονες και ο Άδης, και το κακόν και η αμαρτία και τα πάθη και τα πάντα.
Πως ζούμε τώρα; Μόνον το έλεος του Θεού είναι εκείνο το οποίον βέβαια μας ανέχεται.
Είδατε τι είπαν οι Απόστολοι μετά την Πεντηκοστή, τι έγινε:
Σεισμοί. Αυτοί που άκουσαν το πρώτο κήρυγμα του Αποστόλου Πέτρου, και εβαπτίστηκαν πέντε χιλιάδες, εάν αυτοί, διότι δεν πέρασαν, δεν πέρασε πολύς καιρός, απ’ την Ανάσταση του Κυρίου. Μόλις πενήντα μέρες.
Και είχαν διαδώσει και είχαν κυκλοφορήσει οι άρχοντες οι Φαρισαίοι οι Σαδουκαίοι, και δεν ξέρω ποιοι άλλοι Φαρισαίοι και πρεσβύτεροι εκεί, την φήμην ότι πήγαν Τον έκλεψαν;
Γιατί δε το διέδωσαν στο λαό; Το διέδωσαν. Και ποιος το πίστεψε; Κανένας δεν τους πίστεψε. 
Εάν τους πίστευαν δεν θα βαπτίζονταν πέντε χιλιάδες.
Εάν τους πίστευαν δεν θ’ άφηναν τους αρρώστους, στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, στις πλατείες όπως μας περιγράφει το σημερινό Αποστολικόν Ανάγνωσμα.
Ακόμα και η σκιά λέει, του Αποστόλου Πέτρου, από όπου περνούσε, όλες οι αρρώστιες εθεραπεύοντο, ακόμα λέει και όλοι οι δαιμονισμένοι, όλοι.
Εθεραπεύοντο!
Πώς μπορούσαν να γίνουν αυτά, εάν δεν είχαν αυτοί οι Απόστολοι τις τρανές αποδείξεις μέσα τους, αποδείξεις τις οποίες βέβαια πρέπει να έχουμε και μείς.
Ναι Ανέστη ο Θεός, και ζεί Κύριος ο Θεός, γιατί ζει μέσα μας ως Αναστάς, Αυτός που χάρισε την ελευθερία.
Αυτός μου παίρνει το βάρος, Αυτός μου παίρνει την ενοχή, Αυτός μου παίρνει την αμαρτία, ποιος την παίρνει ο παπάς; 
Ο παπάς είναι σερβιτόρος! Όταν πάτε σε ένα εστιατόριο, τον σερβιτόρο τρώτε; Το φαγητό δεν τρώτε που σας σερβίρουν, απ’ αυτό δεν χορταίνετε; Απ’ αυτό δεν δοξάζετε τον Θεόν που ήταν καλομαγειρεμένο;
Σερβιτόροι λοιπόν είμαστε και τίποτα περισσότερο. Ο Χριστός σώζει. Ο Χριστός είναι η ζωή, ο Χριστός είναι το φώς, ο Χριστός είναι η Ανάστασις. Ο Χριστός είναι το ύδωρ το ζόν. Ο Χριστός είναι το μάννα του ουρανού.
Αυτός τρέφει και Αυτός συντηρεί εις τους αιώνας των αιώνων.

Μακάρι να μάθουμε, να κάνουμε λίγο περισσότερη προσευχή, και να μελετάμε λίγο περισσότερο την Καινή Διαθήκη. Να μελετάμε λίγο περισσότερο τα Ευαγγέλια και τις Πράξεις των Αποστόλων και τις Επιστολές. Για να ζήσουμε την Ανάσταση του Κυρίου, γι’ αυτό ερχόμαστε εδώ. 
Και μάλιστα, εκτός αν λέμε ψέματα, το είπε προηγουμένως, το είπαν το έψαλαν οι ψαλτάδες. Μας είπαν ψέματα; Και οι ψαλτάδες εκπροσωπούν εμάς. Είπαμε και μεις ψέματα; 
Τι είπαμε; Τι βεβαιώσαμε με την αλήθεια της καρδιάς μας, αλλά ψάλλοντας με το στόμα μας, «Είδομεν το φώς το αληθινόν», αυτό.
«Είδομεν το φώς το αληθινόν, ελάβομεν Πνεύμα επουράνιον», είτε κοινωνήσαμε των Αχράντων Μυστηρίων, είτε όχι, πήραμε Χάρη.
Δεν μπορεί να βγαίνετε απ’ το ναό χωρίς να είστε αλλαγμένοι, δεν μπορεί.
Βγαίνομε όλοι μας αλλοιωμένοι. 
Η αλλοίωσις έχει βέβαια διάφορους βαθμούς, σε άλλους είναι μικρή, σε άλλους είναι λίγο πιο μεγάλη, σε άλλους είναι ακόμα πιο μεγάλη, σ’ άλλους είναι ακατάλυπτα μεγάλη.
Γι’ αυτό και φροντίζουν να φεύγουν πολύ γρήγορα, ταχύτατα, για να μη χάσουν αυτό που πήραν απ’ τον Αναστάντα Χριστό που Τον έλαβαν με τη Θεία Μεταλαβιά, με τη Θεία Κοινωνία.
Μια φορά το χρόνο βέβαια, το λέει η Εκκλησία μας, «Δεύτε λάβετε φώς εκ του ανεσπέρου φωτός», αλλά αυτό το «Δεύτε λάβετε φώς» επαναλαμβάνεται κάθε φορά όταν λέγει «Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε», είναι σα να μας λέει «Ελάτε να πάρετε το Φώς, το αιώνιον Φώς, το αιώνιον Φώς, το άκτιστον Φώς, το παναϊδιον, το άχρονον», που δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, διότι ο Θεός Φώς εστί, και ο Υιός και Λόγος Φώς εστί, Φώς εκ Φωτός, Θεός αληθινός εκ Θεού αληθινού, Αυτόν μεταλαμβάνομε.
Και αν δεν κοινωνήσατε, όταν ασπάζεστε το χέρι του ιερέως, η φλόγα της Πεντηκοστής που πέρασε μέσα απ’ τα χέρια του για να καθαγιάσει, όσο αμαρτωλά και αν είναι αυτά, για να καθαγιάσει τον άρτον και τον οίνον σε Σώμα και Αίμα Χριστού, την παίρνετε και σεις, και παίρνετε φώς αληθινόν,
εύχομαι να το παίρνετε μέχρι το τέλος της ζωής σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...