Παρασκευή: Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Θεοφυλάκτου,
Ἐπισκόπου Νικομηδείας.
Ἑρμοῦ Ἀποστόλου καί Δομετίου Ὁσίου.
|
Τῇ αὐτῇ ἡμέρα προψάλλεται ἡ ἀκολουθία τῶν
Ἁγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, λόγω συμπτώσεως
τῆς μνήμης αὐτῶν μετά τοῦ Σαββάτου τῶν Ψυχῶν.
Τῇ Πέμπτῃ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκιον:
«Ἀπόστολοι ἅγιοι...».
Κοντάκιον:
«Toύς ἀσφαλεῖς καί θεοφθόγγους κήρυκας...».
Ἀπόλυσις:
Μικρά.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός– Ψαλτήριον.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια:
Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῶν Μαρτύρων·
--«Φέροντες τά παρόντα...
– Ῥίπτοντες περιβόλαια...
– Βλέποντες ὡς τρυφάς τάς βασάνους...»
εἰς 6, ἅπαντα ἐκ δευτέρου.
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον τῶν Μαρτύρων· «Τήν λίμνην ὡς Παράδεισον...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, τόν Στίχον τῶν Αἴνων.
Καί νῦν:
Τό α΄ Θεοτοκίον τοῦ ἤχου· «Παρῆλθεν ἡ σκιά τοῦ νόμου...».
Εἴσοδος:
«Φῶς ἱλαρόν...».Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας.
Ἀπόστιχα:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῶν Αἴνων τῶν Μαρτύρων·
--«Δεῦτε, μαρτυρικήν ἀδελφοί...
– Χαίροις, συναγωγή κραταιά...
– Χαίροις, τροπαιοφόρος πληθύς...»,
μετά στίχων εἰς τά δύο τελευταῖα:
α΄.– «Διήλθομεν διά πυρός καί ὕδατος καί ἐξήγαγες
ἡμᾶς εἰς ἀναψυχήν».
β΄.–«Ἐπύρωσας ἡμᾶς, ὡς πυροῦται τό ἀργύριον».
Δόξα:
Τό ἕτερον Ἰδιόμελον τῶν Μαρτύρων· «Ἐν ᾠδαῖς ᾀσμάτων...».
Καί νῦν:
Τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Θεοτόκε, σύ εἶ ἡ ἄμπελος...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκια:
1.– Τῶν Μαρτύρων· «Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...» καί
2.– Δόξα, Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ·
«Τοῦ Γαβριήλ φθεγξαμένου...».
Ἀπόλυσις.
Τῇ Παρασκευῇ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, ὡς Λιτή, τά Στιχηρά Ἰδιόμελα
τῶν Αἴνων τῶν Μαρτύρων·«Χορός τετραδεκαπύρσευτος...
– Τήν τετραδεκάριθμον χορείαν...
– Ἀληθείας κρατῆρα...».
Δόξα, τό Ἰδιόμελον· «Ἐν ᾠδαῖς ᾀσμάτων...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, τῶν Ἀποστίχων τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ·
«Θεοτόκε, σύ εἶ ἡ ἄμπελος...». Τρισάγιον καί τό Ἀπολυτίκιον
τῶν Μαρτύρων· «Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκια:
1.– Τῶν Μαρτύρων· «Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...».
2.– Δόξα, τό αὐτό καί
3.– Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ·
«Τοῦ Γαβριήλ φθεγξαμένου...».
Καθίσματα:
Τῶν Μαρτύρων τῆς α΄ καί β΄ Στιχολογίας καί τό μετά
τόν Πολυέλεον, μετά τῶν Θεοτοκίων αὐτῶν, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
Ἀναβαθμοί:
Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου· «Ἐκ νεότητός μου...».
Προκείμενον:
«Διήλθομεν διά πυρός καί ὕδατος καί ἐξήγαγες ἡμᾶς εἰς ἀναψυχήν».
Στίχος:
«Ἐπύρωσας ἡμᾶς, ὡς πυροῦται τό ἀργύριον» .
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:
Τῶν Μαρτύρων· «Προσέχετε ἀπό τῶν ἀνθρώπων...»
(Λουκ. κα΄ 12-19),
ζήτει τοῦτο τῇ Τρίτῃ ιβ΄ ἑβδομάδος Λουκᾶ.
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
(Χῦμα). Δόξα· «Ταῖς τῶν Ἀθλοφόρων...». Καί νῦν·
«Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον·
«Προφητικῶς ἀνεβόα...».
Κανόνες:
1.– Τῆς Θεοτόκου· «Πολλοῖς συνεχόμενος πειρασμοῖς...»,
μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ καί
2.– Τῶν Μαρτύρων· «Θεοστεφῆ φάλαγγα...» ἄνευ τῶν Εἱρμῶν.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδιον Κάθισμα:
Τῶν Μαρτύρων· «Τῷ Χριστῷ στρατευθέντες...»,
μετά τοῦ Θεοτοκίου αὐτοῦ· «Ἐνθυμοῦμαι τήν κρίσιν καί δειλιῶ...».
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τῶν Μαρτύρων.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας (8ῃ Μαρτίου) καί ἐκ τῆς 9ης Μαρτίου,
τό Ὑπόμνημα τῶν Μαρτύρων μόνον.
Καταβασίαι:
«Ἀνοίξω τό στόμα μου...».
Ἡ Τιμιωτέρα.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Ἅπας γηγενής...».
Ἐξαποστειλάρια:
1.– Τῶν Μαρτύρων· «Χορός τετραδεκάριθμος...» καί
2.– Τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Χαῖρε, κατάρας λύτρωσις...».
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῶν Μαρτύρων·
--«Δεῦτε, μαρτυρικήν ἀδελφοί...
– Χαίροις, συναγωγή κραταιά...
– Χαίροις, τροπαιοφόρος πληθύς...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Ἀθλοφόροι Χριστοῦ...».
Καί νῦν:
Τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Μακαρίζομέν σε...».
Δοξολογία:
Μεγάλη.
«Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...»
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
«Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...».
Εἴσοδος.
Εἰσοδικόν: «Δεῦτε προσκυνήσωμεν... ὁ ἐν ἁγίοις θαυμαστός...».
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκια:
1.– Τῶν Μαρτύρων· «Τάς ἀλγηδόνας τῶν ἁγίων...» καί
2.– Τοῦ Ναοῦ.
Κοντάκιον:
«Προστασία...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
Τῶν Μαρτύρων· «Τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον...» (Ἑβρ. ιβ΄ 1-10).
Εὐαγγέλιον:
Ὁμοίως· «Ὡμοιώθη ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν...» (Ματθ. κ΄ 1-16).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως: «Ἄξιόν ἐστιν...».
Κοινωνικόν:
«Εἰς μνημόσυνον...».
«Εἴδομεν τό φῶς...».
Ἀπόλυσις.
Ἐν τῇ τραπέζῃ κατάλυσις οἴνου καί ἐλαίου. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά