Τά ἱερά εὐαγγέλια, ἀγαπητοί ἀδελφοί, περιέχουν κάποια καί λίγα ἀπό τά πολλά, τά ὁποῖα ὁ Κύριος κατά τό τριετές διάστημα τῆς δημοσίας δράσεώς του ἐπραγματοποίησε στή γῆ τῆς Παλαιστίνης. Τό κάθε ἕνα ἀπό τά ἱερά εὐαγγέλια ἐγράφη γιά κάποιο σκοπό. Αὐτά ἀποτελοῦν περιστασιακή κηρυγματική καί ὄχι συστηματική διδασκαλία. Τά κηρύγματα αὐτά ἐγένοντο κατά τίς συνάξεις τῶν πιστῶν, ἐκεῖ ὅπου ἐτελεῖτο ἡ θεία Λειτουργία καί ὁ κατά τόπους προϊστάμενος εἶχε τήν εὐθύνη τῆς διδασκαλίας καί κατηχήσεως.
Μέ ἄλλα λόγια δέν εἶναι μιά λεπτομερής βιογραφία τοῦ Κυρίου ἀπό τή Γέννησή του μέχρι τή Σταύρωση, τό θάνατο καί τήν Ἀνάληψη. Οἱ εὐαγγελιστές ἔγραψαν γιά νά ἀνταποκριθοῦν στίς ἀνάγκες τῶν πιστῶν τῶν ἡμερῶν τους, σύμφωνα μέ αὐτά τά ὁποῖα εἶχαν νά ἀντιμετωπίσουν. Γιά νά σωθεῖ κάποιος δέν εἶναι ἀνάγκη νά γνωρίζει τό εὐαγγέλιο κατά λέξη. Κερδίζει κάποιος τόν παράδεισο ἄν καθημερινά ἀγωνίζεται νά κάνει τό εὐαγγέλιο πράξη στή ζωή του.
Οἱ ἱεροί εὐαγγελιστές ἔγραψαν ὁ μέν Ματθαῖος γιά νά πεῖ καί νά ὑπενθυμίσει τούς ὁμοεθνεῖς του Ἰουδαίους, ὅτι στό πρόσωπο τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ ἐπαληθεύθησαν ὅλες οἱ προφητεῖες. Κατά συνέπεια ὁ Χριστός ἀποτελεῖ τό γνήσιο Μεσσία καί ὅσοι ἀπό αὐτούς τόν ἀκολούθησαν καί πίστεψαν, καλά ἔπραξαν. Οἱ δέ ἄλλοι δέν ἔχουν λόγους καί ἐρείσματα νά μήν πιστέψου
Τό κατά Μᾶρκο ἱερό εὐαγγέλιο ἀποτελεῖ τό ἀρχαιότερο καί τό συντομότερο, σέ σύγκριση μέ τά ἄλλα εὐαγγέλια. Ὁ Μᾶρκος ἀπευθύνεται σέ χριστιανούς πρώην ἐθνικούς καί τονίζει τήν ἐξουσία τοῦ Μεσσία πάνω στό σατανᾶ. Ὁ Κύριος μέ τά θαύματά του καί τή διδασκαλία του ἐκδιώκει τό σατανᾶ καί ἀπελευθερώνει ἀπό τήν ἐξουσία του τά θύματά του, τούς ἀνθρώπους. Οἱ ἐρευνητές πιστεύουν ὅτι τό εὐαγγέλιο τοῦτο ἀποτελεῖ τήν πηγή γιά τούς ἄλλους δύο συνοπτικούς εὐαγγελιστές, δηλαδή τό Ματθαῖο καί τό Λουκᾶ.
Ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς ἔγραψε τό εὐαγγέλιο χάρη τοῦ κράτιστου Θεόφιλου, γιά νά τόν κατηχήσει καί νά τόν στηρίξει στήν πίστη. Μέσα σέ τοῦτο τό εὐαγγέλιο διαφαίνεται ἡ εὐσπλαχνία τοῦ Θεοῦ πρός τούς πάσχοντες καί ταλαιπωρημένους ἀνθρώπους. Ὁ Ἀπόστολος Λουκᾶς ἕνεκα τῆς ἰδιότητός του, ὡς ἱατροῦ, κατανοεῖ καλύτερα τόν ἀνθρώπινο πόνο. Αὐτό διαφαίνεται στόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο ἐκθέτει τά γεγονότα στό φερώνυμο εὐαγγέλιό του.
Τελευταῖος ἀπό τούς εὐαγγελιστές ἔγραψε ὁ Ἰωάννης ὁ Θεολόγος καί εὐαγγελιστής. Αὐτός τονίζει τή θεότητα τοῦ προσώπου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἀναφέρει μόνο ἑπτά ἀπό τά θαύματα τοῦ Κυρίου, τά ὁποῖα περιγράφει μέ πολλές λεπτομέρειες. Τοῦτο πράττει γιά νά προβάλει ἀκριβῶς τήν ἀλήθεια, ὅτι ὁ ἐνανθρωπήσας Ἰησοῦς Χριστός, τό δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος,ἀποτελεῖ τό γνήσιο καί προσδοκώμενο Μεσσία.
Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Μέγας ὁμιλεῖ γιά τά γραμμένα καί τά ἄγραφα. Πολλά ζητήματα καί πράξεις τῆς ζωῆς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας δέν εἶναι ὁπωσδήποτε γραμμένα στά ἱερά εὐαγγέλια, οὔτε καί στά ὑπόλοιπα βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης ἤ καί ὁλόκληρης τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Πολλά ἀπό αὐτά διέσωσε ἡ Ἱερή Παράδοση. Ἕνα ἀπό τά ἄγραφα ζητήματα, τό ὁποῖο εὑρίσκεται σέ ἔντονη χρήση μέχρι σήμερα, εἶναι τό σταυροκόπημα. Δηλαδή ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο κάνουμε τό σημεῖο τοῦ τιμίου σταυροῦ. Αὐτό μᾶς παρέδωσε ἡ Ἱερή Παράδοση. Γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἡ Ἱερή Παράδοση ἀποτελεῖ ἰσόκυρη καί ἰσοδύναμη πηγή τῆς πίστεώς μας, παράλληλα μέ τήν Ἁγία Γραφή.
Ὁ ἱερός εὐαγγελιστής Ἰωάννης δηλώνει ὅτι προέβη στή συγγραφή τοῦ εὐαγγελίου γιά νά τονίσει: «ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ Χριστός ὁ υἱός τοῦ Θεοῦ, καί ἵνα πιστεύοντες ζωήν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ» (Ἰωάν. κ΄ 31). Ἀμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά