Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιανουαρίου 18, 2014

Κυριακὴ ΙΒ΄ Λουκᾶ:Η αχαριστία είναι δαιμονική! π. Στυλιανός Μακρής
















 εγνώμων πρώην λεπρς το σημερινο εαγγελικο ναγνώσματος τανλλογενής. Δν νκε στ βραϊκ θνος. Ατ δν τν μπόδισε ν γίνποδέκτης τς χάριτος το Κυρίου κα ν πιστρέψ στος δικούς τουνθρώπους γιής. Γιατ σίγουρα ζοσε μακρυά τους, συναυλιζόμενοςμοιοπαθες, τος ποίους  κοινωνία πέβαλε π τς τάξεις της ξαιτίας τςπικινδυνότητος τς σθενείας τους.

 λέπρα ταν  νίατη σθένεια,  φόβος κα  τρόμος τς ποχς, μ τμέτρητα θύματα στος αἰῶνες μέχρι κα λίγο μετ τν δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, πότε κα νακαλύφθηκε  θεραπεία της. Ο λεπρο ζοσανπομονωμένοι καί, ποτε παρουσιαζόταν νάγκη ν πικοινωνήσουν μ τνπόλοιπο κόσμο, ταν ποχρεωμένοι ν φορον συγκεκριμένα οχα κα νφέρουν πάνω τους μεγάλα κουδούνια, γι ν τος ποφεύγουν ο γιες.ναλογιστετε, δελφοί μου, κτς π τ συμπτώματα τς ἀῤῥώστιας κα τφοβερ ψυχολογικ μαρτύριο το ασθήματος τς γκατάλειψης, πο νιωθαν ολεπροί. Δν ταν μόνον  σωματικός, λλ’ ταν κα  ψυχολογικς πόνος ποπέτεινε τν πελπισία τν σθενν.
Μ πόση λαχτάρα ρθαν κα στάθηκαν λίγο μακρυ π τν Χριστό! Μ πόσηντοχ Το φώναξαν δυνατά, ν τος λεήσσως κα ν πελπίστηκαν, τανπ μακρυ κι κενος τος δωσε τν ντολ ν μφανιστον στος ερες.σως ν θελαν ν βάλ τ χέρι Του πάνω τους κα ν τος γιατρέψμως Κύριος οτε τος πέφυγε, οτε τος βδελύχθηκε. Τος στειλε στος ερες, γιατκενοι ταν ρμόδιοι ν πιστοποιήσουν τν θεραπεία, τν ρση τς μαρτίας πο εθυνόταν γι τν νόσο, κα ν ξασφαλίσουν τσι γι τος σθενες τν κοινωνική τους πανένταξη. λλ τος στειλε στος ερες κα γι να κόμη λόγο. Γνώριζε τ κρύφια τς καρδις τους κα τος δωσε χρόνο ν παραμείνουν συνεπες μ τν χαρακτήρα τους. ν τος θεράπευε π τόπου, θ ναγκάζονταν ν Τν εχαριστήσουν κι κενοι π τόπου.  ποστολ πρς τος ερες κα πιστροφ μόνον το νς φανέρωσε τι ο ννέα δν ταν διαθέσιμοι νποβληθον στ θυσία τς πεζοπορίας πρς εγνωμοσύνην το σωτρα τους.σως δν θελαν ν βρεθον πίσω στ μέρη πο θ τος πενθύμιζαν τν τραγικ θλίψη τς πομόνωσης· κα μαζ μ’ ατν ξέχασαν κα τν ατιο τς θεραπείας.
 εγνώμων λεπρς ξεχώριζε πάντως γι τ θος του. Γιατ ταν  μόνος ποπέστρεψε, χι γι ν εχαριστήσ τν εεργέτη του ς ατρό, λλ γι ν Τν εχαριστήσ ν Θε. Σαφς δν ξερε ποιόν εχε μπροστά του, ταν Τν προσκυνοσε, λλ ταν σίγουρος τι ν δυνάμει Θεο κανε κενος τ θαμα. Ο ννέα λεπρο ταν ουδαοι· πρεπε ν συλλογίζονταν μ ποιανο δύναμηγινε τ θαμα.  νας ταν λλοεθνής, προφανς εδωλολάτρης. μως μπροστ στν διαμφισβήτητη κα χειροπιαστ λήθεια θεραπείας του, δν μποροσε παρ ν ναγνωρίσ τν θεϊκ πέμβαση. Ατ συμβαίνει κασήμερα. Κάποιοι χριστιανοί, ταν γίνονται μάρτυρες νς θαύματος, τποδίδουν σ χίλιες δυ ατίες κτς π τν Θεό, ν κα θεοι κόμηπιστρέφουν στν κκλησία κα πέφτουν στ πόδια το Χριστοπως εγνώμων λλογενής.
Ο θεες εεργεσίες εναι καθημερινές, δν σταματον, προορίζονται γι λους, γιατ  Χριστς προσκαλε καθολικς τν νθρωπότητα στν λήθεια. ς θυμηθομε τ θαμα μ τν κόρη τς χαναναίας, λλοεθνος κα λλοθρήσκου οσης.  Χριστς εδε τν καρδιά της, κρινε τ σωτερικό της περιεχόμενο, δνλαβε π’ ψιν Του τν καταγωγή της, μολονότι στν ρχ τς πεσήμανε πρς δοκιμν τ τοπον το ατήματός της.  εγνωμοσύνη πρς τν εεργέτη Χριστό Τν παρακιν ν μς χαρίζ περισσότερα γαθά. Τίποτα δν Τν συγκινε καεφραίνει περισσότερο π ατήν, διαιτέρως ταν κφράζεται γι θλίψεις καπειρασμούς.  δ χαριστία εναι δαιμονικ...ρετή· κα δυστυχς ο ννέα λεπρο πλήθυναν νάμεσα στος χριστιανούς, πο βλασφημον τ θεα δίχως ντροπ κα συναίσθηση τς συνεχος θείας προνοίας. Λέγει  γιος Νικόδημος γιορείτης τι δν πάρχει τίποτε γιώτερο π τν γλσσα πο δοξάζει καεχαριστε τν Θε μέσα σ δυσάρεστες περιστάσεις. Στεφανώνεται κι ατή,πως ο μάρτυρες, γιατ κι ατ χει π πάνω της να δήμιο, τν διάβολο, ποος τν ναγκάζει ν ρνηθ δι τς βλασφημίας τν Θεό.
ν παιδευόμαστε, δελφοί μου, σήμερα ς λαός, εναι γιατ  Κύριος μς δίνει τν χρόνο, πως στν περίπτωση τν δέκα λεπρν, ν πιλέξουμε, ν θπιστρέφουμε πρς κενον  χι, ν ποκαλύψουμε τ περιεχόμενο τς καρδις μας ετε δι τς εγνωμοσύνης, ετε δι τς γνωμοσύνης. Μακάρι ν κάνουμε τν καλύτερη κα συμφερότερη πιλογή.

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...