Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιουνίου 05, 2011

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Η Θεοπόθητη ενότητα στην Εκκλησία του Χριστού (Κυριακή των Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου)


Η ΘΕΟΠΟΘΗΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
«Πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτούς ἐν τῷ ὀνόματί σου
ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἕν καθώς ἡμεῖς»
(Ἰωάν.17, 11)
Κατά τήν σημερινή Κυριακή τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἀκούσαμε εἰς τό ἱερό Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα τήν Ἀρχιερατική Προσευχή τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, πού τήν ἀπηύθυνε εἰς τόν Θεόν Πατέρα ὀλίγον πρό τοῦ σταυρικοῦ Του πάθους.
Μεταξύ ἄλλων ὁ Θεῖος Διδάσκαλος, ὁμιλῶν πρός τόν Θεόν Πατέρα τόν παρακαλεῖ θερμά διά τούς μαθητάς καί Ἀποστόλους Του. Νά ἰδοῦμε διά ποῖο πρᾶγμα παρακαλεῖ ὁ Χριστός τόν Οὐράνιο Πατέρα Του (τό ἀποδίδουμε εἰς τήν ἁπλῆ γλῶσσα) : «Ἅγιε Πατέρα, διατήρησέ τους στήν πίστι μέ τή δύναμι τοῦ Ὀνόματός σου πού μοῦ χάρισες, γιά νά μείνουν ἑνωμένοι ὅπως ἐμεῖς. Ὅταν ἤμουν μαζί τους στόν κόσμο, ἐγώ τούς διατηροῦσα στήν πίστι μέ τήν δύναμι τοῦ Ὀνόματός σου. Αὐτούς πού μοῦ ἔδωσες τούς φύλαξα, καί κανένας ἀπ' αὐτούς δέν χάθηκε, παρά μόνο ὁ ἄνθρωπος τῆς ἀπώλειας (ὁ προδότης μαθητής Ἰούδας) γιά νά ἐκπληρωθοῦν τά λόγια τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Τώρα ὅμως ἐγώ ἔρχομαι σ' ἐσένα, καί τά λέγω αὐτά ὅσο εἶμαι ἀκόμα στόν κόσμο, ὥστε νά ἔχουν τήν δική μου χαρά μέσα τους σέ ὅλη της τήν πληρότητα.
»Ἐγώ τούς ἔδωσα τό δικό σου μήνυμα. Ὁ κόσμος ὅμως τούς μίσησε γιατί δέν ἀνήκουν στόν κόσμο, ὅπως καί ἐγώ δέν προέρχομαι ἀπό τόν κόσμο. Σέ παρακαλῶ, ὄχι νά τούς πάρης ἀπό τόν κόσμο, ἀλλά νά τούς προστατεύσης ἀπό τόν διάβολο. Δέν προέρχονται ἀπό τόν πονηρό κόσμο, ὅπως καί ἐγώ δέν προέρχομαι ἀπ' αὐτόν τόν κόσμο. Ἁγίασέ τους μέ τήν σώζουσα ἀλήθειά σου. Ὁ δικός σου λόγος εἶναι ἀλήθεια. Ὅπως ἐσύ ἔστειλες ἐμένα στόν κόσμο, ἔτσι κι ἐγώ ἔστειλα στόν κόσμο αὐτούς καί γιά χάρι τους ἀφιερώνω καί προσφέρω τόν ἑαυτό μου σ' ἐσένα, ὥστε καί αὐτοί νά εἶναι ἀληθινά ἀφιερωμένοι σ' ἐσένα.
»Δέν προσεύχομαι μόνο γι' αὐτούς, λέγει στή συνέχεια στήν Ἀρχιερατική του προσευχή ὁ Χριστός, ἀλλά καί γιά ἐκείνους πού μέ τό κήρυγμά τους θά πιστεύουν σ' ἐμένα, ὥστε νά εἶναι ὅλοι ἕνα, ὅπως ἐσύ, Πατέρα, εἶσαι ἑνωμένος μ' ἐμένα καί ἐγώ μ' ἐσένα. Νά εἶναι καί αὐτοί ἑνωμένοι μ' ἐμᾶς, καί ἔτσι ὁ κόσμος νά πιστεύση ὅτι ἐσύ μέ ἔστειλες. Ἐγώ τή δόξα πού μοῦ ἔδωσες τήν ἔδωσα σ' αὐτούς, γιά νά εἶναι ἕνα μεταξύ τους, ὅπως ἐμεῖς εἴμαστε ἕνα. Ἐγώ ἑνωμένος μαζί τους καί ἐσύ ἑνωμένος μαζί μου, ὥστε ν' ἀποτελοῦν μιά τέλεια ἑνότητα, καί ἔτσι ὁ κόσμος νά καταλαβαίνη ὅτι ἐσύ μέ ἔστειλες καί ὅτι ἀγάπησες καί αὐτούς ὅπως ἀγάπησες ἐμένα».
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Ὁ Κύριός μας πρό τοῦ Σταυρικοῦ Του Πάθους προσευχήθηκε μέ αὐτά τά ὁλόθερμα λόγια στόν Οὐράνιο Πατέρα γιά τήν ἀρραγῆ, τήν πνευματική καί τέλεια ἑνότητα τῶν μαθητῶν Του μεταξύ τους. Νά εἶναι στενά ἑνωμένοι καί συνδεδεμένοι μεταξύ τους σύμφωνα μέ τό τέλειο καί θεϊκό πρότυπο τῆς ἑνώσεως τοῦ Οὐράνιου Πατέρα μέ τόν Υἱό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ, τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό. Νά εἶναι ἀδιάρρηκτα ἑνωμένοι οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ, ὄχι μόνο ὁ ἕνας μέ τόν ἄλλο καί ὅλοι μαζί, ἀλλά καί μέ τόν Θεόν Πατέρα καί τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ καί ἑπομένως καί μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ἑνωμένοι μέ τήν θεοπαράδοτη καί ἁγία χριστιανική πίστι στόν ἀληθινό Τριαδικό μας Θεό, μέ τή θεία Του ἀγάπη καί τήν ἀγάπη ἀναμεταξύ τους. Ἀγάπη χωρίς τήν ἀληθινή πίστι καί πίστις χωρίς τήν ἀληθινή ἀγάπη πρός τόν Θεό καί συνανθρώπους μας δέν ἠμπορεῖ νά εἶναι βιώσιμη καί ἀκατάλυτη, παντοτεινή, στερεωμένη καί εὐλογημένη ἀπό τόν Θεό.
Ἡ ἁγία αὐτή θεοπόθητη - θεοδίδακτη ἑνότητα εὐδοκιμεῖ καί ἀναπτύσσεται μόνον εἰς τούς κόλπους τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας μέ ἀπαραίτητες προϋποθέσεις τήν ἀνόθευτη ὀρθόδοξη πίστι καί τήν εἰλικρινῆ καί ἄδολη ἀγάπη πρός τόν Θεό, τήν Ἁγία Του Ἐκκλησία, πού εἶναι ἡ πνευματική μήτρα καί ἡ ἐγγύησις τῆς ἁγίας ἑνότητος, καί πρός τούς ἀδελφούς μας.
Αὐτήν τήν ἁγία ἑνότητα ἔχουν μεγάλη ἀνάγκη τόσο ἡ Ἐκκλησία μας, ὅσον καί ὁ σύγχρονος ταραγμένος καί ἀνήσυχος κόσμος. Νά μᾶς τήν χαρίση ὁ Πανάγαθος Θεός. Ἀμήν.-
† Ὁ Κ.Σ.

Επιστολή του Μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιου προς την Υπουργό Παιδείας για το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.




Ἐν Σπάρτῃ τῇ 3ῃ Ἰουνίου 2011
Ἀξιότιμη
κ. Ἄννα Διαμαντοπούλου
Ὑπουργό
Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Εἰς Ἀθήνας
Προσφιλεστάτη κ. Ὑπουργέ,
Βαθύτατη θλίψη καί ἔντονο σκεπτικισμό προκαλεῖ καί εἰς ἐμέ, ὡς ἐπίσκοπο ἀλλά καί ὡς Ἕλληνα πολίτη, ἡ πρόσφατη ἀπόφαση τῆς ὑπηρεσίας σας νά ἐξαιρέσει ἀπό τό μηχανογραφικό δελτίο ὑποψηφίων γιά τήν Τριτοβάθμια Ἐκπαίδευση τό Τμῆμα Κοινωνικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Ἡ διαφαινόμενη, μάλιστα, προοπτική κατάργησης τοῦ ἐν λόγω τμήματος ἐπιτείνει περαιτέρω τήν ἔκπληξη καί τήν εὔλογη ἀνησυχία μου γιά τό μέλλον τῆς παιδείας καί ἐν τέλει τῆς ἠθικῆς διαπαιδαγώγησης τοῦ ἔθνους μας, προϋπόθεσης θεμελιακῆς γιά τήν ἱστορική του ἐπιβίωση, ἰδιαίτερα στή σύγχρονη ἐποχή.
Στή σημερινή συγκυρία, ὁ ἄνθρωπος, ἐγκλωβισμένος στό ἐφιαλτικό δίκτυ τοῦ φόβου, παράγωγου τοῦ κατακλυσμιαίου ρεύματος τοῦ ὑλισμοῦ, καί χωρίς ἰσχυρές πνευματικές ρίζες ἀντικρίζει τό “αὔριο” ἀβέβαιο καί προκλητικό. Πολλοί νέοι μας, σ΄αὐτόν τόν ὑλόφρονα κόσμο, γαλουχημένοι, ἤδη, μέ τά νάματα μιᾶς νέας ἐπελαύνουσας τεχνοκρατικῆς παιδείας, ἀπονευρωμένης πνευματικά ἀπό τίς ἀνθρωπιστικές αξίες τῆς ἑλληνορθοδόξης παράδοσής μας, καί ὄντας γιά αὐτό «μεταφυσικά ἄστεγοι καί κοσμοθεωριακά κενοί» κατά τόν ἀκαδημαϊκό Ἰ. Θεοδωρακόπουλο, βυθίζονται διαρκῶς στό τέλμα τῆς ἐξαγρίωσης, τῆς ἀπόγνωσης καί τοῦ παραλογισμοῦ. Ἐν τέλει, χωρίς πρόθεση κινδυνολογίας, θά ἔλεγα ὅτι σήμερα διακυβεύεται τό ποιοτικό καί ὑπαρξιακό ἐν γένει μέλλον τῆς πατρίδας μας.
Μέσα σ΄αὐτό τό δυσοίωνο ἀποκαρδιωτικό κλῖμα, λοιπόν, ἀνέμενα ἀπό τήν ἑλληνική πολιτεία, παράλληλα μέ τήν ἀναγκαία, ἀγωνιώδη καί ἐπίμοχθη προσπάθεια πού καταβάλλει γιά τήν οἰκονομική διάσωση τῆς πατρίδας μας, τουλάχιστον νά μή συρρικνώνει καί ἀποδυναμώνει ἱστορικούς παιδαγωγικούς θεσμούς, ὅπως εἶναι ἡ Θεολογική Σχολή τοῦ ἀρχαιότερου Α.Ε.Ι. τῆς χώρας μας. Μία Σχολή πού ἔχει πολλαπλῶς καταξιωθεῖ, μέ τούς ἄριστα καταρτισμένους καί ὀτρηρούς καθηγητές καί ἀποφοίτους της, καταδεικνύοντας ἐντός καί ἐκτός Ἑλλάδος ὅτι μπορεῖ, μέ τήν καλλιέργεια τῆς σωστῆς ὀρθόδοξης σκέψης, νά ἀνοίξει δρόμους ἐλπίδας καί προοπτικῆς γιά τό λαό μας καί ὄχι μόνο γι΄αὐτόν.
Τό Τμῆμα Ποιμαντικῆς καί Κοινωνικῆς Θεολογίας, πιό συγκεκριμένα, μέσω τῆς θεολογικῆς, φιλολογικῆς, φιλοσοφικῆς, κοινωνιολογικῆς καί γενικά ἀνθρωπιστικῆς μόρφωσης πού παρέχει, προσφέρει στή χειμαζόμενη κοινωνία μας ἐπιστήμονες -Θεολόγους, κληρικούς καί λαϊκούς, ἱκανούς γιά διαλεκτική τοποθέτηση ἀπέναντι στά θέματα πού ἀφοροῦν τόν ἄνθρωπο τῆς σύγχρονης πολυδιάστατης κοινωνικῆς προβληματικῆς. Μέ ὅπλο τό γνήσιο ὀρθόδοξο ἐκκλησιαστικό λόγο, σ΄αὐτή τήν κρίσιμη καί τόσο ὁριακή καμπή τοῦ κόσμου, ἡ ”κοινωνική θεολογία” ὑπηρετεῖ ἀνεκτίμητα καί εὐεργετεῖ τό σύγχρονο ἄνθρωπο, ”λειτουργώντας” ὡς μοναδική δύναμη ἐλευθερίας καί ἐγκράτειας, κρουνός ἐλπίδας, πηγή ἀγάπης στό συνάνθρωπο καί στρόφιγγα συμπεριφορᾶς μέ ἦθος, ἀξιοπρέπεια καί σεβασμό στούς θεσμούς.
Ἑπομένως, ἡ κατάργηση τοῦ ἐν λόγω πανεπιστημιακοῦ Θεολογικοῦ Τμήματος θά ἀποτελέσει κατάδηλη συνεισφορά ἐκ μέρους τῆς Πολιτείας στήν ὁλοκληρωτική ἅλωση τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ μας συστήματος καί τελικά τῆς κοινωνίας μας ἀπό ἕναν ἀνθρωπισμό δίχως τό Θεό καί ἄρα χωρίς ἀνθρώπινο πρόσωπο, ἀφοῦ μόνο στά χέρια τοῦ Θεανθρώπου ὑπάρχει καί διασώζεται ὁ ἄνθρωπος.
Μέ τήν ἐλπίδα ὅτι δέ θά συνδεθεῖ ἡ ὑπεύθυνη καί καρποφόρα θητεία σας στόν εὐαίσθητο ὑπουργικό αὐτό θῶκο μέ μία τέτοια ἐπιζήμια γιά τήν πατρίδα μας καί τό λαό μας ἀπόφαση, διατελῶ,
Μετά τιμῆς καί εὐχῶν
Ο ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

Σάββατο, Ιουνίου 04, 2011

Ηγέτες της παλαιάς «Νέας Εποχής» και η σχέση τους με τον αποκρυφισμό

undefined
Η απαρχή της δημόσιας παρουσίας του κινήματος της «Νέας Εποχής» στην αρχή της δεκαετίας του 1970 έγινε αφορμή προϊόντος του χρόνου, κάποιοι φανατικοί θιασώτες της, να αναδειχθούν σε βασικούς εκπροσώπους και εκφραστές αυτού του ετερόκλητου και αντιχριστιανικού κινήματος.
Από τις θέσεις τους, αλλά και με την ιδιότητά τους, όλοι αυτοί εργάστηκαν αόκνως για να προωθήσουν και να διαδώσουν το πνεύμα, το φρόνημα και τον τρόπο ζωής της «Νέας Εποχής». Με βιβλία, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παρεμβάσεις, με συνεντεύξεις σε εφημερίδες, με άρθρα σε κοσμικά περιοδικά, και γενικά με κάθε πρόσφορο μέσο, εκμεταλλευόμενοι ακόμα και τη διασύνδεσή τους με «διαμορφωτές γνώμης» των ΜΜΕ κατάφεραν να αναδειχθούν όχι μόνο θιασώτες, αλλά και ουσιαστικοί εκφραστές αυτού του αντίχριστου κινήματος.

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τους πιο γνωστούς διεθνώς εκφραστές του αντίχριστου κινήματος της Νέας Εποχής. Όλοι αυτοί, υπήρξαν διαφορετικοί ως προς τον τόπο καταγωγής, το επάγγελμα, τις σπουδές . Είχαν όμως όλοι κάτι κοινό, εκτός από το Νεοποχίτικο φρόνημά τους. Αυτό το κοινό είναι, ότι όλοι οι μεγάλοι και γνωστοί θιασώτες της «Νέας Εποχής» είχαν σχέση με διάφορες μορφές αποκρυφισμού. Τυχαίο; Νομίζουμε όχι, αν αναλογιστούμε ότι ο αποκρυφισμός είναι ο χώρος που γέννησε και θρέφει τη «Νέα Εποχή».
Ας δούμε λοιπόν, κάποιους από τους γνωστότερους εκφραστές διεθνώς της «Νέας Εποχής».

undefined
Από Αριστερά προς Δεξιά: Peter Caddy, Eileen Caddy, Dorothy Maclean, David Spangler
1. Ας αρχίσουμε από τους αρχικούς πρωταγωνιστές της κοινότητας Findhorn τον Peter Caddy (1917-1994) και τη σύζυγό του Έϊλιν (1917-). Υπήρξαν αποκρυφιστές και αργότερα υιοθέτησαν και το νεοπαγανισμό στην κοινότητα Φίντχορν της Βόρειας Σκωτίας. Ο Peter Caddy ήταν οπαδός της Θεοσοφίας, ενώ η Έϊλιν Caddy η σύζυγός του, ησχολείτο με τον πνευματισμό και ήταν μέντιουμ.

undefined
Channeling into the New Age: The 'Teachings' of Shirley MacLaine and Other Such Gurus
2. Τη δεκαετία του 1980 η ηθοποιός Σίρλεϋ Μακλέϊν (Shirley Maclaine) επέδρασε καταλυτικά για την διάδοση των Νεοποχίτικων αντιλήψεων. Σε κάθε συνέντευξή της, σε κάθε δημόσια αναφορά της, εξέφραζε αντιλήψεις και απόψεις της «Νέας Εποχής». Και όμως είναι οπαδός της μετενσάρκωσης και ασχολείται με το channelling ως μέντιουμ. Η ίδια μάλιστα είχε υπάρξει οπαδός ενός από τα πιο γνωστά μέντιουμ στις ΗΠΑ της Νάϊτ Τζ (1946- ), όπως είναι γνωστή, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι κανάλι επικοινωνίας για το «Ράθμα» μια δήθεν φωτισμένη οντότητα που υποτίθεται ότι έζησε πριν 35.000 χρόνια στη γη. Η Σίρλεϋ Μακλέϊν ονομάζεται και θεωρείται ως «γκουρού» της «Νέας Εποχής».

“No one will enter the New World Order unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. ” David Spangler
3. Ο Δαυίδ Σπάνγκλερ (David Spangler 1945 – ) μυστικιστής, εκδότης και πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου Findhorn, και συγγραφέας πολλών νεοεποχίτικων βιβλίων. Θεωρείται από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Νέας Εποχής». Κύριο μέλημά του, η δημιουργία μιας νέας πλανητικής συνειδήσεως που θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη προωθήσεως ενός πλανητικού νού καί ψυχής, που θα ωθήσουν την ανθρωπότητα προς τα εμπρός και θα τη συνδέσουν με την ολότητα της φύσης.
Οι επιδόσεις του και οι σχέσεις του με τον αποκρυφισμό είναι πολυεπίπεδες. Αναφέρουμε ενδεικτικά, επικοινωνία με αόρατες οντότητες, εξωσωματικές εμπειρίες, μετενσάρκωση, επαφή με εξωγήϊνους, συνεργασία με διάμεσους του τσάννελινγκ, επίσκεψη και παραμονή επί τριετία στο Φίντχορν κ.α.

undefined
George Trevelyan
4. Ευρύτατα γνωστός θιασώτης και θεωρητικός της «Νέας Εποχής» ήταν ο Άγγλος γεωπόνος Τζώρτζ Τρεβαλιάν (Sir George Trevelyan,1917- 1996). Το όνομά του κατατάσσεται μεταξύ των «προφητών» της «Νέας Εποχής». Ευρύτατα γνωστά στους νεοεποχίτικους κύκλους ήταν τα «εσωτερικά αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας» που εκπαίδευαν ανθρώπους για να γίνουν εκφραστές και πολλαπλασιαστές των αντιλήψεων της εποχής Υδροχόου που ξεκινούσε. Τ’ όνομά του επίσης είναι συνδεδεμένο με τη νεοεποχίτικη κοινότητα Findhorn της Σκωτίας που έχουμε ήδη αναφέρει.
Υπήρξε βαθιά επηρεασμένος από τη θεοσοφία. Πολλές από τις τοποθετήσεις του νοηματοδοτούνταν από τα αποκρυφιστικά παραδοξολογήματα της θεοσοφικής κινήσεως. Επιχείρησε να συνδέσει με αφορμή το Findhorn την «Νέα Εποχή» με την οικολογία.

undefined
"Η ΣΥΝΟΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ" Βιβλίο σταθμός των Νεοεποχιτών
5. Η Marilyn Grasso Ferguson (1938 – 2008) κατατάσσεται επίσης στους προφήτες της «Νέας Εποχής». Πασίγνωστο μπέστ-σέλλερ υπήρξε το βιβλίο της τη δεκαετία του 1980 (The Aquarious Conspirasy) =Η συνωμοσία του Υδροχόου. Σε αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρεται συν τοις άλλοις, ότι εκφραστές των νεοεποχίτικων αντιλήψεων υπάρχουν ήδη σε κάθε κοινωνικό στρώμα. Η Φέργκιουσον συνδυάζει την ενασχόληση με τον Υπερβατικό διαλογισμό και τον εσωτερισμό.
Τα ονόματα που αναφέραμε, αποτελούν βεβαίως τους πιο γνωστούς εκφραστές της «Νέας Εποχής» σε μια εποχή που το διαδίκτυο ήταν ανύπαρκτο. Σήμερα, η παρουσία του αποκρυφισμού είναι πια εμφανέστατη σε δεκάδες νεοεποχίτικες ομάδες, οργανώσεις παραθρησκευτικού χαρακτήρα και νεοεποχίτικης ταυτότητας στους διαδικτυακούς τόπους τους.
Τρομάζει κάποιος στην κυριολεξία, όταν ιδρυτές, αρχηγοί, και υπεύθυνοι τέτοιων παραθρησκευτικών νεοεποχίτικων μορφωμάτων μιλούν για καθοδήγηση από δήθεν φωτεινές οντότητες άλλων πλανητικών ή αστρικών πεδίων ή και παρελθόντων εποχών. Με βάση βεβαίως την αγιοπατερική διδασκαλία δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε ποιές είναι ουσιαστικά αυτές οι υποτιθέμενες φωτεινές οντότητες ή πνεύματα.
Απόσπασμα από ομιλία του π.Βασιλείου Γεωργόπουλου συνεργάτη της Σ.Ε επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η ομιλία ολόκληρη παρατίθεται στή συνέχεια:

ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
 
1.Τί εναι «Νέα ποχή » 
ναφερόμενοι στόν ρο «Νέα ποχή» ποχή το δροχόου, ννοομε τήν παρουσία νός παγκόσμιου πειλητικο φαινομένου, ντίχριστου ς πρός τό χαρακτήρα, ποκρυφιστικο ς πρός τήν προέλευση και πολυσύνθετου ς πρός τή διάρθρωση.να κίνημα τό ποο χει δη διαβρώσει μέ τίς ντιλήψεις του καί τίς πρακτικές του, πάρα πολλά κατομμύρια νθρώπων καί δραστηριοτήτων το νε-πτυγμένου κόσμου.
Στό κίνημα ατό, συστεγάζονται και λληλο-περιχωρονται ποκρυφισμός σέ μιά ποικιλία κδηλώσεων του, νεογνωστικισμός , στρολογία,  νατολικές θρησκευ-τικές δοξασίες και πρακτικές, πνωση, ο κάρτες ταρώ, ριθμοσοφία, πικοινωνία με πνεύματα, κσταση, οφολογία, ραματισμός, χρήση κρυστάλλων γιά νεργειακή θεραπεία, θετική σκέψη, ο νορθόδοξες πωανατολίτικες  θεραπευτικές μέθοδοι, νεοπαγανισμός, ψευδοεπιστήμη κυρίως μέ μανδύα ψυχολογίας κ..
να κίνημα γιά τό ποο λληνες θιαστες καί κφραστές του μάς τονίζουν τι «Ατοί πού πιστεύουν ξάλλου τι κίνηση τς Νέας ποχς εναι μιά περαστική μόδα, καλό εναι νά τό ξανασκεφθον »[1].
«Νέα ποχή» ατοπροσδιορίζεται σύμφωνα με να λληνικό τυπικά νεοεποχίτικο περιοδικό ς «να δυναμικό ρεμα πνευματικς ναζήτησης» πού « ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας» και πού ς γνωρίσματα χει “ τήν Πύρινη γάπη” , “ την Πνευματικότητα” καί τήν ”Καθολική λευθερία”  μέσα στήν ναδυομένη “ Παγκόσμια Κοινότητα” , πέρα πό διακρίσεις φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές δεολογικές »[2] .
Στό πόσπασμα πού διαβάσαμε κούσαμε τοποθετήσεις και πόψεις πού νδιαφέρουν, ντυπωσιάζουν, χον εχάριστα, γίνονται εκολα ποδεκτές. Ατο το εδους ο πόψεις μως ποτελον τό προσωπεο τς «Νέας ποχς», στήν προσπάθεια της νά γίνει εκολα ποδεκτή, καί νά διαβρώσει τίς συνειδήσεις τν νθρώπων.
Εναι σύνηθες πίσης τό φαινόμενο,  νεοεποχίτικα ντυπα να καταβάλλουν ναν πίμονο, συστηματικό και μεθοδευμένο γνα, χρησιμοποιώντας πολλές φορές και λεκτικά πυροτεχνήματα  γιά νά ντυπωσιάσουν και νά προκαλέσουν τό νδιαφέρον. Πίσω μως πό τό προσωπεο, κρύβεται μιά λλη  πραγματικότητα. Μιά πραγματικότητα σκοτεινή και δυσειδής. Καί τοτο γιατί τίποτα πό τίς κφάνσεις, τίς θεωρίες, τούς χώρους πού ντάσσονται στήν «Νέα  ποχή» δεν εναι νέο. πολύτως τίποτα.
ντιθέτως, ρθόδοξη κκλησία μας, τό μόνο νέο και καινό το ποίο ναγνωρίζει βιώνει και μολογε πό τότε πού πάρχει γ εναι λευση το Θεανθρώπου Κυρίου μν ησο Χριστο. κφράζοντας τήν ρθόδοξη ατοσυνειδησία γιος ωάννης Δαμασκηνός,  μάς λέγει τι με την νσάρκωση το ιο και Λόγου το Θεο» « πιτελεται τό πάντων καινν καινότατον, τό μόνον καινόν πό τόν λιον.»[3] πιπλέον δέν μπορε νά εναι τίποτα το νέο «Νέα  ποχή» , τίποτα τό καινούργιο καθώς χρος πό τόν ποο προέρχεται εναι στρολογία , μιά μορφή δηλαδή ποκρυφισμο[4] .
κούσαμε στή νεοεποχίτικη τοποθέτηση πού διαβάσαμε  πιό πάνω, τι «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας». Καί ρθόδοξος χριστιανός ν προκειμένω ναρωτιέται. Ποιές εναι ατές ο νέες πηγές λήθειας; πό πότε ραγε τό πρόσωπο το Θεανθρώπου παυσε νά εναι μοναδική καί νυπέρβλητη Παναλήθεια; πό πού προκύπτει τι Θεάνθρωπος ς « ψιστη ξία καί τό σχατο κριτήριο» ξιολόγησης τν πάντων, πως λεγε μιά γιγαντιαία κκλησιαστική προσωπικότητα π.ουστίνος Πόποβιτς, πρέπει να ντικατασταθε;
ντιλαμβανόμαστε νομίζουμε σαφς τι κάτω πό τήν πρόταση τι, «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει τήν νθρώπινη συνείδηση σέ νέες πηγές ληθείας» οσιαστικά ποκρύπτεται πραγματικός  στόχος τς «Νέας ποχς», πού εναι  νά ποπροσανατολίσει ρχικά τόν νθρωπο πό τό Θεάνθρωπο καί τό Εαγγέλιό Του, μέ τελικό σκοπό νά Τόν ντικαταστήσει. Ατό μολογεται κυνικά πό τούς διους τούς θιασώτες τς «Νέας ποχς» καθώς ναφέρουν χαρακτηριστικά « δροχοϊκή ποχή εναι ποχή μιάς Νέας Συνθήκης μεταξύ Θεο καί νθρώπων, μιάς Νέας Διαθήκης το Θεο πρός τόν νθρωπο»[5]. άν θά θέλαμε νά ξιολογήσουμε τό νεοεποχίτικο σχυρισμό περί μιάς πιπλέον διαθήκης, τέτοιου εδους, καί μάλιστα ποκρυφιστικς προέλευσης, θά λέγαμε σύμφωνα τν γ.Κ­ριλ­λο ­λε­ξαν­δρε­ας τι : "­στι δ το­το τς ­πο­στο­λι­κς δι­δα­σκα­λ­ας λ­λ­τρι­ον, δαι­μο­νι­κς δ μλ­λον ­πι­νο­ας ­φε­ρε­σις."[6] 

2. Ο Πρόδρομοι  τς «Νέας ποχς » και σχέση τους μέ τον ποκρυφισμό. 
κανός ριθμός ρευνητν το φαινομένου τν διαφόρων αρέσεων, παραθρησκευτικν καί ποκρυφιστικν μάδων καί κοσμοθεωριν τοποθετε τήν παρχή τς παρουσίας, ξαπλώσεως καί γιγαντώσεως το σύγχρονου ντίχριστου καί τερόκλητου κινήματος τς Νέας ποχς στά τέλη τς δεκαετίας το 1960 το παρελθόντος εκοστο αἰῶνος.
          δη πό τή δεκαετία το 1960, ρος ρχίζει νά χρησιμοποιεται καί νά γίνεται ερύτερα γνωστός πό μάδες χίπηδων πού ποκαλοσαν τούς αυτούς τους «new age»[7] μέ κορύφωμα τή δεκαετία το 1970 που σέ λο σχεδόν τόν πλανήτη καί δίως στίς ΗΠΑ καί στήν Ερώπη να δυσαρίθμητο πλθος κέντρων, περιοδικν,  ργανισμν, ντύπων, κδόσεων κ.. σχετικν μέ τή «Νέα ποχή», κάνει διαιτέρως ασθητή τήν παρουσία του.
          πραγματικότητα ατή ς δεδομένο πλέον μς δηγε νά σκεφθομε τι ατό τό κτενές καί πολύμορφο Νεοποχίτικο κίνημα, τό ποο τή δεκαετία το 1970 ρχίζει νά εσβάλει σέ κάθε πτυχή καί δραστηριότητα το νθρώπινου βίου, σφαλς πό κάπου προετοιμαζόταν. πό  κάπου προλθε. χει κάποιους προδρόμους πού προετοίμασαν τήν μφάνισή του δημόσια.
          Χωρίς διαίτερη δυσκολία, γινε ντιληπτό πό τούς ρευνητές το φαινομένου τι Νέα ποχή ς ρος λλά καί  ς κίνημα, μεθοδεύτηκε καί τοιμαζόταν πό διάφορους ποκρυφιστικούς καί σωτεριστικούς χώρους δη πό τόν 19ο αἰῶνα, λλά καί πρίν π’ ατόν. δη πό ρκετούς αἰῶνες πρίν, ρος Νέα ποχή χρησιμοποιεται πό διάφορα ποκρυφιστικά συστήματα, πως ο Ροδόσταυροι καί ο Τέκτονες.
          Γιά νά εμαστε κριβες πρέπει ν προκειμέν νά πισημάνουμε τι εναι σέ χρήση στούς διάφορους ατούς ποκρυφιστικούς χώρους πιό πολύ μέ ναν λλο συνώνυμο ποκρυφιστικό ρο, στρολογικς προελεύσεως, τόν ρο «ποχή το δροχόου»[8]. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στα τέλη το19ου ρχές το 20ου σχετικά με το θέμα μας, ποτελε μερικανός ποκρυφιστής Λήβι Ντόουλινγκ ( 1844-1911) πού  θα γράψει τό «δροχοϊκό Εαγγέλιο το ησο Χριστο τς ποχς τν χθύων».
Τά σα καταγράφει, το τά φανέρωσε κατά τους σχυρισμούς του πάντα, κάποια θεά τς Σοφίας πού νομάζονταν Βίζελ. Το νακοινώνει τι ποχή τν χθύων φτάνει στό τέλος της.  Σύντομα  θά  νατείλει ποχή το δροχόου πού θα εναι « ποχή αγλης και φωτός, γιατί φέρνει τή Θεία Πνοή »[9]. Πρίν τόν  Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο ρος " ποχή το δροχόου" χρησιμοποιεται συστηματικά καί πό τόν Γάλλο ποκρυφιστή Πόλ Λέ Κούρ ( Paul Le Cour 1871- 1954)[10] .
Στην δια συνάφεια θα χρησιμοποιεται και ρος «Νέα ποχή».  Δέν εναι συμπτωματικό τό γεγονός τι  ρος «Νέα ποχή» ταν   νομασία νός μασωνικο γγλόφωνου περιοδικο πού κυκλοφοροσε μέχρι τόν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο[11]. Ταυτοχρόνως, ς ρος εναι γνωστός καί χρησιμοποιεται ερέως στούς ποκρυφιστικούς χώρους τς Θεοσοφίας,  το Γεωργίου Γκουρτζίεφ, στόν σωτερικό μιλο τς λίκης Μπέϊλη καί τς Λευκς δελφότητας το ϊβανχώφ[12] πρίν τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. ντίληψη περί Νέας ποχς  μαρτυρεται κόμα καί στίς δοξασίες το πο-κρυφιστικς - σατανιστικς ργάνωσης το Τάγματος το Ναο τς νατολς (Ο.Τ.Ο)[13].
          Hans Jürgen Ruppert εδικός ντεταλμένος γιά θέματα σεκτν καί παραθρησκείας

ΑΓΙΟΣ Σεραφείμ του Ρόουζ +1931-1982 'Η ΑΛΗΘΕΙΑ γιά τά UFO ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ


Τό μήνυμα της προπαγάνδας τῶν UFO εἶναι: Προετοιμαστεῖτε γιά τόν ἀντίχριστο. Ὁ «λυτρωτής» τοῦ κόσμου τῆς ἀποστασίας ἔρχεται γιά νά τόν κυβερνήσει. Ἵσως ἔρθει μέσῳ ἀέρα, προκειμένου νά ὁλοκληρώσει τήν προσωποποίηση τοῦ Χριστοῦ (Ματθ. 24:30, Πράξ. 1:11)

… Εἶναι σαφές, ὅτι οἱ ἐκδηλώσεις τῶν σημερινῶν ἰπτάμενων δίσκων μοιάζουν ἀρκετά μέ τήν
«τεχνολογία» τῶν δαιμόνων. Πράγματι τίποτα ἄλλο δέν μπορεῖ νά τά ἐξηγήσει τόσο καλά. Οἱ πολυσχιδεῖς δαιμονικές ἐξαπατήσεις, ὅπως περιγράφονται στήν ὀρθόδοξη λογοτεχνία ἔχουν προσαρμοσθεῖ στή μυθολογία τοῦ ἐξωτερικοῦ διαστήματος. Τίποτα περισσότερο ἀπό αὐτό. ..


Ὁ σκοπός τοῦ «ἀγνώστου – μή ταυτοποιημένου» ἀντικειμένου σέ τέτοιες περιπτώσεις εἶναι σαφής: Νά γοητεύονται οἱ θεατές μέ μία αἴσθηση μαρτυρίου καί νά παραγάγουν «ἀπόδειξη» γιά τά «ὑψηλότερα νοήμονα ὄντα» («ἄγγελοι» ἐάν τό θῦμα πιστεύει σέ αὐτούς, ἤ «διαστημικοί ἐπισκέπτες» γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο) καί μέ αὐτόν τόν τρόπο νά κερδίσουν τήν ἐμπιστοσύνη τους γιά τό μήνυμα πού ἐπιθυμοῦν νά ἐπικοινωνήσουν.(π. Σεραφείμ Ρόουζ, Ἡ Ὀρθοδοξία καί ἡ Θρησκεία τοῦ μέλλοντος, σελ. 105-106).Τό μήνυμα τῶν UFO εἶναι: Προετοιμαστεῖτε γιά τόν ἀντίχριστο. Ὁ «λυτρωτής» τοῦ κόσμου τῆς ἀποστασίας ἔρχεται γιά νά τόν κυβερνήσει. Ἵσως ἔρθει μέσῳ ἀέρα, προκειμένου νά ὁλοκληρώσει τήν προσωποποίηση τοῦ Χριστοῦ (Ματθ. 24:30, Πράξ. 1:11). Ἵσως μόνον οἱ «ἐπισκέπτες ἀπό τό ἐξωτερικό διάστημα» προσγειωθοῦν δημόσια προκειμένου νά προσφέρουν «κοσμική» λατρεία στόν κύριό τους. Ἵσως ἡ «πυρά ἀπό τόν οὐρανό» (Ἀποκ. 13:13) θά εἶναι μόνο ἕνα μέρος τῶν μεγάλων δαιμονικῶν θεαμάτων τῶν τελευταίων χρόνων. Ὁπωδήποτε, τό μήνυμα γιά τή σύγχρονη ἀνθρωπότητα εἶναι : Ἀναμείνατε τήν ἀπελευθέρωση, ὄχι μέσα ἀπό τή χριστιανική Ἀποκάλυψη καί τήν πίστη σέ ἕναν ἀόρατο Θεό, ἀλλά ἀπό ὀχήματα στόν Οὐρανό. (π. Σεραφείμ Ρόουζ, Ἡ Ὀρθοδοξία καί ἡ Θρησκεία τοῦ Μέλλοντος, σελ. 110-111).
… «Τά θαύματα τοῦ ἀντίχριστου θά φανερωθοῦν κυρίως στήν ἐναέρια σφαῖρα ὅπου ὁ Σατανᾶς ἔχει κυρίως τήν κυριαρχία του. (Ἁγ. Ἰγνάτιος Μπραντσανίνωφ, Θαύματα καί σημεῖα).


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/06/1931-1982-ufo.html#ixzz1OLAV3haG

Πως Ένας Απλός Παπάς Έσωσε το Ομοούσιο!

Ολοι μας θα γνωρίζουμε  την αίρεση του Αρείου πού καταδικάστηκε άπο την Α' Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια το 325. Ό "Αρειος δίδασκε σχετικά με την Αγία Τριάδα ότι, ο Υιός δεν ήταν ομοούσιος με τον Πατέρα άλλα δημιούργημα Του, το πρώτο και τέλειο.

Ή συνοδική καταδίκη του Αρείου δεν ανέστειλε τη διάδοση της αιρέσεως του. Σέ τουτο συνετέλεσαν δύο παράγοντες. Ό πρώτος ήταν ότι οι διάδοχοι, του Μεγάλου Κωνσταντίνου (306-323) άμεσα ή έμμεσα υποστήριξαν τον αρειανισμό, μέχρις ότου στον αυτοκρατορικό θρόνο ανέβηκε ο Θεοδόσιος ό Μέγας (373-395). Ό δεύτερος παράγοντας ήταν ότι υπήρχαν και θεολόγοι άρειανίζοντες, οι οποίοι με τη βοήθεια και την υποστήριξη των όμόπιστων αυτοκρατόρων εξακολουθούσαν να κατέχουν υψηλές εκκλησιαστικές θέσεις.
Ανάμεσα σ' αυτούς τους άρειανίζοντες υπήρξαν και θεολόγοι με μεγάλη μόρφωση και αντίστοιχη διαλεκτική ικανότητα, όπως για παράδειγμα ό Εύνόμιος. Ό τελευταίος άρειανός αυτοκράτορας, ό Ούάλης (364-378)μαζί με τον όμόπιστό του αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως Εύδόξιο (360-370) έκαναν τον Εύνόμιο επίσκοπο Κυζίκου. Σκοπός τους ήταν να επηρεάσει ό Εύνόμιος με τα φυσικά χαρίσματα πού είχε και να παρασύρει στον αρειανισμό ολόκληρη την ορθόδοξη επισκοπή. Ό νέος επίσκοπος στην αρχή πράγματι εξέπληξε το λαό με τη δύναμη του λόγου του. "Οταν όμως άρχισε να προβάλλει τις άρειανικές του δοξασίες, ό λαός αντέδρασε, γιατί κατάλαβαν έγκαιρα πώς ήταν άρειανός. Τελικά τον απόδιωξαν από την πόλη τους. Ό Εύνόμιος αναχώρησε και εγκαταστάθηκε σε ένα κτήμα πού είχε στη Χαλκηδόνα κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Έκει συνέχισε με τα κηρύγματα του να διδάσκει τις θέσεις του.Ή φήμη του ως κήρυκα ήταν μεγάλη, σε τέτοιο βαθμό πού πολλοί από την Κωνσταντινούπολη και από τα γύρω κοντινά μέρη πήγαιναν στο κτήμα του για να τον ακούσουν. Οι άνθρωποι, πού πήγαιναν στον Εύνόμιο δεν ήσαν όλοι οπαδοί της αίρέσεως, άλλα προφανώς τους κινούσε ή περιέργεια να άκούσουν τα λόγια του. Πάντως, ή δραστηριότητα και ή φήμη του Εύνομίου είχε προξενήσει, στους ορθοδόξους έγνοια και φόβο.
Στο μεταξύ στον αυτοκρατορικό θρόνο είχε ανέβει ο ορθόδοξος αυτοκράτορας Θεοδόσιος ό Μέγας (379-395). Ή φήμη του Εύνομίου έφτασε μέχρι και το νέο αυτοκράτορα, ό όποίος εκδήλωσε την πρόθεση του να τον συναντήσει. Θα το είχε πραγματοποιήσει αν δεν τον εμπόδιζε ή σύζυγος του Πλακίλλα, που ήταν «φύλαξ του δόγματος της εν Νικαία συνόδου. Ό φόβος της ήταν μήπως, συζητώντας ό αυτοκράτορας με τον Εύνόμιο, «παραπεισθείς ό άνηρ» αλλάξει, την πίστη του.


Τελικά ό αυτοκράτορας παρέμεινε πιστός στην ορθόδοξη πίστη εξαιτίας και ενός απροσδόκητου περιστατικού.

Εκείνη την εποχή βρίσκονταν στην Κωνσταντινούπολη αρκετοί επίσκοποι διάφορων δογματικών αποκλίσεων, πού συγκεντρώνονταν με σκοπό τη σύγκληση της νέας συνόδου, πού πραγματοποιήθηκε το 381 και πού αργότερα ονομάστηκε Οικουμενική Β'.
Κάποια ημέρα, οί συγκεντρωμένοι στην Κωνσταντινούπολη επίσκοποι παρουσιάστηκαν στα βασιλικά ανάκτορα για να χαιρετήσουν, σύμφωνα με το έθος, τον αυτοκράτορα. Μεταξύ αυτών υπήρχε και ένας ιερέας από κάποια άσημη πόλη, πού ήταν απλός και στα κοινωνικά άσχετος, αλλά συγχρόνως «περί τα θεία νουν έχων». Σύμφωνα με το πρωτόκολλο όλοι οί επίσκοποι χαιρετούσαν τον αυτοκράτορα, καθώς και τον παρακαθήμενο μικρά γιο του, με πολλή ευλάβεια. "Οταν ήρθε ή σειρά του ιερέα χαιρέτησε κι αυτός τον αυτοκράτορα, αλλά δεν απέδωσε την ίδια τιμή και στο γιο του. Τον χαιρέτησε όπως κάνουμε στα παιδιά, λέγοντας του ''γεια σου'' και νεύαντας απλά με τα δάχτυλα του. Ή συμπεριφορά του ιερέα εξόργισε τον αυτοκράτορα, γιατί τη θεώρησε ως περιφρόνηση του γιου του, καθώς δεν αποδόθηκε και σ' αυτόν ή ίδια τιμή, όπως και στον πατέρα.
Ό οργισμένος αυτοκράτορας έδωσε αμέσως διαταγή να συλλάβουν τον ιερέα και να τον πετάξουν έξω άπο τα ανάκτορα. Καθώς οι φρουροί τον έσπρωχναν, αυτός στράφηκε προς τα πίσω και είπε στον αυτοκράτορα: «Κατάλαβε, βασιλιά, ότι κατά τον ίδιο τρόπο ό ουράνιος Πατέρας αγανακτεί κατά των άνομοίων [αιρετικοί στους οποίους άνηκε και ό Εύνόμιος, Σ.τ.Σ], πού δεν τιμούν τον Υίό Του όπως Αυτόν τον ίδιο, άλλα τον θεωρούν κατώτερο Του''. Ό λόγος αυτός άρεσε στον αυτοκράτορα. Γύρισε τον ιερέα πίσω, του ζήτησε συγνώμη και του δήλωσε ότι συμφωνεί με όσα είπε.
"Ετσι, με αυτό το απλό γεγονός ό αυτοκράτορας βεβαιώθηκε περισσότερο για την αλήθεια των ορθοδόξων, τους οποίους και μόνο πλέον αποδεχόταν. Μάλιστα απαγόρευσε να γίνονται τέτοιου είδους συζητήσεις στην αγορά και, όρισε ανάλογες τιμωριες σε περίπτωση περιφρονήσεως των διαταγών του

πηγή το βιβλίο ''Καθημερινές ιστορίες αγίων και αμαρτωλών στο Βυζάντιο εκδ.''ΜΑΙΣΤΡΟΣ''

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...