Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2012

Λόγοι Αγίων Πατέρων για τη μνήμη θανάτου



Κάθε αρετή πηγάζει από τη μνήμη του θανάτου. Γι’ αυτό ας τη χρησιμοποιούμε όπως την ίδια την αναπνοή μας.
Όσιος Ησύχιος ο πρεσβύτερος

Όποιος κατορθώνει να λέει κάθε μέρα στον εαυτό του: σήμερα είναι η τελευταία μέρα της ζωής μου, ουδέποτε θα αμαρτήσει θεληματικά προς τον Θεό. Εκείνος όμως που περιμένει πως έχει πολλά χρόνια ακόμα να ζήσει, δίχως άλλο θα περιπλακεί στα βρόγχια της αμαρτίας. 
Αββάς Ησαΐας ο Αναχωρητής

Εκείνος που καθημερινά περιμένει τον θάνατο, είναι οπωσδήποτε δόκιμος και σπουδαίος αγωνιστής. Ενώ εκείνος που τον επιθυμεί κάθε ώρα, είναι άγιος.
Άγιος Ιωάννης Σιναΐτης

Η ζωηρή μνήμη του θανάτου περιέχει πολλές αρετές. Γεννά το πένθος, προτρέπει σε εγκράτεια, υπενθυμίζει γέεννα, είναι μητέρα της προσευχής και των δακρύων, φρουρεί την καρδιά, παύει την εμπαθή προσκόλληση στη σάρκα αφού αυτή είναι από πηλό, αναβλύζει οξύτητα του νου μαζί με διάκριση. 
Όσιος Φιλόθεος Σιναΐτης

Οι άνθρωποι του κόσμου αποφεύγουν τη θύμηση του θανάτου, για να μην κόψουν την αρέσκεια και την όρεξή τους, που έχουν στα γήϊνα πράγματα, που με το να είναι προσκολλημένοι σ’ αυτά λυπούνται, αν σκεφτούν πως πρόκειται να τα αφήσουν! 
Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης


Διαβάστε περισσότερα: πηγή http://churchofagianapa.blogspot.com/2012/11/blog-post_5.html#ixzz2BMZFqV1T

Ο παπα-Νικόδημος: ο πνευματικός του γέροντος Παϊσίου


πηγή




Άνθρωπος μεγάλης υπομονής ήτο και ο Πνευματικός του Γέροντος Παϊσίου, ο παπά-Νικόδημος. Απλούς άνθρωπος. Ιερομόναχος πολλής προσευχής, αρετής μεγάλης. Άρχιζε μετά τα μεσάνυκτα την ακολουθία του και τελείωνε αργά το μεσημέρι! Διάβαζε τα πάντα μόνος του.

Δεν άφηνε τίποτε. Καθημερινώς αυτό… Είχε πέντε τετράδια γεμάτα ονόματα πού του έδιναν κατά καιρούς και τα μνημόνευε κάθε μέρα στην προσκομιδή. Δεν πετούσε τίποτε. Μπορεί να έκανε πέντε ώρες να μνημονεύει ονόματα, όπως μου έλεγε ό π. Γερόντιος πού τον γνώριζε πολύ καλά.

Ό παπά-Νικόδημος πριν έλθει στο Όρος ήτο ηγούμενος στην Μονή Κουδουμά, στην Κρήτη. Μου διηγήθηκε μοναχός πού είχε ασκηθεί στον Κουδουμά, κοντά στον περίφημο παπά-Νικόδημο, oτι πήγαιναν οι βοσκοί της περιοχής να του δώσουν λογαριασμό για τα κοπάδια. Εκείνος έλεγε: «Δεν θέλω να μου κάνετε λογαριασμό. Ότι δικαίωμα νομίζετε oτι είναι του μοναστηριού, αφήστε το εκεί στην Παναγία. Μ’ Εκείνη έχετε να κάνετε»! Όταν ήλθε στο Περιβόλι της Παναγίας, έμεινε στην κουτλουμουσιανή Σκήτη του Αγίου Παντελεήμονος. Διετέλεσε δίκαιος της. Στην συνέχεια για περισσότερη ησυχία ήλθε σε κελί της Παναγίας, στο Μπουραζέρι πιο πάνω.

«Επίγειοι άγγελοι οι αγιορείται»,
Μανώλη Μελινού

Πηγή: proskynitis.blogspot.gr

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΑΤΑΙ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ



Γιατί επιχειρείται η πλήρης κατάργηση του κράτους;
Σε οποιοσδήποτε μορφής καθεστώτος, απολυταρχικού, δημοκρατικού, ολιγαρχικού κλπ, δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα χωρίς την ύπαρξη του κράτους.
Σήμερα στην Ελλάδα επιχειρείται για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας η εφαρμογή ενός λειτουργικού συστήματος στο οποίο η έννοια «κράτος» δεν έχει υπόσταση.
Δηλαδή κάθε μορφή δημόσιας υπηρεσίας, σε κρατικό, περιφερικό, νομαρχιακό, δημοτικό επίπεδο πρέπει να καταργηθεί και να απολυθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Τα πάντα θα λειτουργούν μέσα από μια τράπεζα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης η οποία θα φροντίζει για την «ένταξη» στο σύστημα ενός πολίτη υπό πλήρη έλεγχο.
Αυτό για το οποίο ο Γ.Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ είχε φροντίσει να στηθεί πολύ γρήγορα μπήκε σε εφαρμογή από τον ειδικά εκπαιδευμένο γνώστη του προγράμματος, κ. ΠΑΠΑΔΗΜΟ, που προβλέπει:
Έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας διακυβέρνησης του πολίτη.
Σταδιακή κατάργηση κάθε λειτουργίας του κράτους, δηλαδή κάθε δημόσιας υπηρεσίας.
Ένταξη όλων των χρηματιστηριακών συναλλαγών στις Τράπεζες.
Έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων με τελικό στόχο την τραπεζοποίηση των περιουσιών.
Απόλυτο εργασιακό έλεγχοςμε τελικό σκοπό την κατάργηση κάθε αμοιβής γιατί τα πάντα θα κατευθύνονται μέσα από κέντρα διανομής.
Επιβολή μεταλλαγμένων τροφίμων και γενοσήμων φαρμάκων.
Μπορεί κάποια από τα παραπάνω να μην είναι κατανοητά για αυτό θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα από το κάθε ένα.
1. Θα υποχρεωθούν όλοι οι πολίτες να προμηθευτούν ηλεκτρονική κάρτα διακυβέρνησης,γιατί χωρίς αυτή δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν σαν Πολίτες. Δηλαδή δεν θα μπορούν να κάνουν αγορές, να έχουν δικαίωμα εργασίας, να αποκτούν σπίτι, να ψηφίζουν, να δημιουργούν επιχείρηση κλπ.

2. Με την σταδιακή κατάργηση του κράτους,
 κάθε έγγραφο, πιστοποιητικό, άδεια γάμου, ακόμα και νομικές υπηρεσίες, άδειες οικοδομής, κλπ, θα γίνονται μέσα από ειδικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες τύπου taxis net, οπότε δεν θα είναι απαραίτητες οι δημόσιες υπηρεσίες οπότε και οι υπάλληλοι δεν χρειάζονται.
3. Όλες οι μισθοδοσίες, επιχορηγήσεις, ασφαλιστικές εισφορές, επιδοτήσεις, πληρωμές, κλπ, θα γίνονται μέσω τραπεζών. Ακόμα και τα δικαιολογητικά και οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται από τις τράπεζες. Θα χρεώνονται παροχές και θα γίνεται αυθαίρετη παρακράτηση από λογαριασμούς.
4. Το κτηματολόγιο που δεν κατάφερε ποτέ η Ελλάδα να πραγματοποίησει έχει ήδη γίνει με προσέγγιση χιλιοστούμέσω δορυφόρου, και μπορεί ανά πάσα στιγμή να εκτυπωθεί με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια από μηχανικό κάθε επιφάνεια Γής. Όλη η ακίνητη περιουσία των ιδιωτών θα φορολογηθεί έτσι ώστε κάποια στιγμή θα ανήκει στις τράπεζες.
5. Θα καθορίζεται αμοιβή κλιμακωτή για την εργασία και την σύνταξη στο τέλος κάθε χρόνου για τον επόμενο ανάλογα με τα έσοδα της χώρας. Οι εργαζόμενοι δεν θα την εισπράττουν γιατί θα κατατίθεται σε λογαριασμό και δεν θα έχουν το δικαίωμα ανάληψης γιατί θα πληρώνονται οι υποχρεώσεις τους . Δεν θα μπορούν να έχουν χρήματα στα χέρια τους. Ότι περισσεύει από αμοιβές στο τέλος κάθε χρόνου θα παρακρατείται από το κράτος για χάρη του συνόλου και της ασφάλειας της χώρας.

6. Με τις επιδοτήσεις, ανεμογεννητριών, και φωτοβολταϊκών
 θα καταντήσει η χώρα ένας απέραντος σκουπιδότοπος που σκοπό έχει την αξιοποίηση και μόνο των υλικών της γερμανικής βιομηχανίας και όχι του ορυκτού πλούτου της χώρας.
7. Επιδοτούνται τα γενετικώς μεταλλαγμένα αγροτικά προϊόντα και καταστρέφονται τα αιωνόβια δένδρα της χώρας μας, όπως η ελιά, καρυδιά, κερασιά, κλπ.

Όλα τα παραπάνω θα συμβούν σύντομα στη χώρα μας ,και μάλιστα σε γνώση των πολιτικών μας οι οποίοι φαίνονται ανήμποροι να αντιδράσουν και επιλέγουν να είναι με τον ισχυρό από φόβο.
Ο κ. ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ σαν άριστος γνώστης του προγράμματος της ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ έθεσε τα θεμέλια με το 2ο μνημόνιο ,και στην περίπτωση που τα μνημονιακά κόμματα κερδίσουν 181 έδρες οπότε θα “ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ” όλα τα παραπάνω, τότε η Ελλάδα θα αποτελεί την πρώτη χώρα στον κόσμο που θα κυβερνάται από την ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ.
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ ΑΠΟ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ!

Αναστάσιος Ηλιάδης

Τι εξομολογείται στην Espresso η Μπέμπα Μπλανς σχετικά με την Παναγία;



Ένα από τα πανάκριβα δώρα του γάμου της θα προσφέρει στην Παναγία η Μπέμπα Μπλανς, που τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετώπισε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας και το ξεπέρασε με τη βοήθεια των γιατρών αλλά και της πίστης της.
Η θρυλική «ντίβα που έσερνε καράβια» αισθάνεται ευλογημένη που ξεπέρασε τον Γολγοθά της. Θέλοντας να ευχαριστήσει την Παναγία που «την έσωσε», θα εκπληρώσει το τάμα που είχε κάνει την εποχή που πέρναγε δύσκολες στιγμές στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» όπου νοσηλευόταν. Κι αυτό δεν είναι άλλο από ένα πανάκριβο και συλλεκτικό μαργαριταρένιο κολιέ, που το θεωρεί από τα πιο εντυπωσιακά κοσμήματα που είχε στη συλλογή της από την εποχή της μεγάλης δόξας, όταν… σφάζονταν παλικάρια στην ποδιά της ώς σήμερα.
«Εκτός από τη θεραπεία των γιατρών, ζήτησα και τη βοήθεια της Παναγίας. Τολμώ να πω ότι τέσσερις γιατροί με είχαν ξεγράψει… Η πίστη μου στη Μεγαλόχαρη είναι βαθιά και αυτό που της ζήτησα είναι να γίνω καλά, κάνοντας παράλληλα και ένα τάμα για την υγεία μου. Τώρα που έγινα καλά ήρθε η στιγμή να εκπληρώσω το τάμα μου…» εξομολογείται η ίδια στην «Espresso».
Η Μπέμπα Μπλανς είχε κάνει και στο παρελθόν τάμα στην Παναγία και το είχε αφιερώσει στην εικόνα της που βρίσκεται στην Τήνο. «Τότε είχα πάει έναν χρυσό δίσκο, ο οποίος μάλιστα για πολλά χρόνια βρισκόταν σε έναν χώρο δίπλα από την εκκλησία, στον οποίο υπήρχαν εκτεθειμένα πολλά τάματα. Τώρα το κολιέ δεν θα το πάω στην Παναγία της Τήνου, αλλά σε κάποιο μικρό εκκλησάκι και δεν θα σας πω πού είναι αυτό για να μη γίνει στόχος αυτών που λυμαίνονται τις εκκλησίες…», τονίζει η θρυλική τραγουδίστρια.
Να θυμίσουμε ότι τον Απρίλιο του 2009 η «ντίβα που έσερνε καράβια» (όπως την έχουν αποκαλέσει την εποχή της μεγάλης δόξας της) μπήκε στο νοσοκομείο για εξετάσεις και αμέσως διαπιστώώθηκε ότι έπασχε από καρκίνο του παχέος εντέρου. Η διάγνωση έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στα οικεία της πρόσωπα αλλά όχι όμως στην ίδια: «Θα πολεμήσω σαν παλικάρι! Πιστεύω στον Θεό και θα γίνω γρήγορα καλά. Από μικρή πολεμάω, δεν θα τα παρατήσω τώρα…» είχε δηλώσει τότε στην «Espresso».
Η αλήθεια είναι ότι είχε προσβληθεί πολύ σοβαρά από την αρρώστια, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου είκοσι κιλά. Οπως είχαμε γράψει, νοσηλευόταν στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», ακολουθώντας την κατάλληλη θεραπεία. Πριν από λίγο καιρό οι γιατροί της την ενημέρωσαν ότι «οι εξετάσεις της δεν δείχνουν τίποτα…» Μόλις το έμαθε πέταξε από τη χαρά της!
«Δόξα σοι ο Θεός» μονολόγησε και αμέσως ενημέρωσε τα αγαπημένα της πρόσωπα που τόσο καιρό αγωνιούσαν για την εξέλιξη της υγείας της. «Ο Γολγοθάς μου έλαβε τέλος!» μας δήλωσε με μεγάλη χαρά.
Χρυσή πλακέτα από τους φίλους του Καζαντζίδη
Η Μπέμπα Μπλανς θα τιμηθεί με χρυσή πλακέτα από τους φίλους του Στέλιου Καζαντζίδη. Η τραγουδίστρια, όπως λέει η ίδια, αισθάνεται πολύ συγκινημένη για τη «μεγάλη τιμή που της κάνουν οι φανατικοί θαυμαστές του θρυλικού λαϊκού τραγουδιστή».
Αυτή την περίοδο η Μπέμπα Μπλανς βρίσκεται σε συνεννόηση με τον πρόεδρο του «Συλλόγου Φιλων Καζαντζίδη Επαρχίας Ελασσόνας», Πέτρο Κωνσταντινίδη, για τη διοργάνωση της τιμητικής βραδιάς. «Εδώ και πολύ καιρό έχουν φιλοτεχνήσει μια χρυσή πλακέτα, αλλά και το πορτρέτο μου για να με τιμήσουν για την προσφορά μου στο τραγούδι. Λόγω όμως της αρρώστιας μου το ανέβαλλα διαρκώς, αλλά τώρα που αισθάνομαι καλά η βραδιά θα γίνει, και μάλιστα έχω πολύ κέφι γι’ αυτό…» εξομολογείται.
Τα μέλη του συγκεκριμένου συλλόγου επέλεξαν να την τιμήσουν γιατί ο αείμνηστος Στέλιος Καζαντζίδης μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για εκείνη. «Ο Στέλιος με “πήγαινε” πολύ, κι αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι φανατικοί θαυμαστές του που αποτελούν τον Σύλλογο Φίλων Καζαντζίδη στην Ελασσόνα» μας λέει.
Η Μπέμπα Μπλανς εξομολογείται πως την περίοδο της ασθένειάς της είχε προτάσεις για να εμφανιστεί σε πίστες, αλλά το αρνήθηκε όχι μόνο γιατί δεν μπορούσε, αλλά και γιατί θα την ενδιέφερε περισσότερο να εμφανιστεί σε μια παράσταση. «Με ενδιαφέρουν πολύ οι θεατρικές σκηνές που παρουσιάζουν ιδιαίτερα έργα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως εγκαταλείπω το τραγούδι. Ολα είναι προς συζήτηση. Αλλά η αλήθεια πως στα κέντρα με ενοχλεί πολύ ο καπνός του τσιγάρου. Πάντως, δεν αποκλείεται στην τιμητική βραδιά του συλλόγου να τραγουδήσω κιόλας» συμπληρώνει.
ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ

Ερωτήματα για το Βάπτισμα.....













-Γιατί δεν αποφασίζουμε μόνοι μας, αν θέλουμε 
να βαπτιστούμε και να γίνουμε Χριστιανοί;
-Γιατί μας βαπτίζουν νήπια καταστρατηγώντας
 την ελευθερία μας;
Ερωτήματα που ακούγονται συχνά και μας 
προκαλούν, με τη σειρά μας, να ρωτήσουμε:
-Όταν το νήπιο είναι άρρωστο και χρειάζεται 
γιατρό, μήπως πρέπει πρώτα να το ρωτήσουμε 
για να τον φωνάξουμε;
-Μήπως το φάρμακο που του δίνουμε του 
στερεί την ελευθερία να επιλέξει αν θα γιατρευτεί;
-Ζητάμε προηγουμένως τη συγκατάθεσή του, 
όταν το εμβολιάσουμε;
-Καταστρέφουμε την ελευθερία του, όταν του
 δίνουμε φαγητό ή το ντύνουμε;
-Το ρωτάμε ποια γλώσσα επιθυμεί να μιλάει;
-Το ρωτάμε αν θέλει να πάει στο σχολείο;
Τη σωματική υγεία του παιδιού τη φροντίζουμε,
 χωρίς να το ρωτήσουμε.
Την πνευματική υγεία του δεν θα την 
αποκαταστήσουμε στην πρωταρχική της
 ωραιότητα; Είναι μικρότερης σημασίας η
 πνευματική του υγεία;
Όπως σε όλους τους τομείς της ζωής οι 
γονείς προσφέρουν στα παιδιά τους ότι 
καλύτερο μπορούν από κάθε άποψη, έτσι 
είναι φυσικό, για τους γονείς που είναι πιστοί 
οι ίδιοι να νιώθουν την ανάγκη το παιδί τους 
να γίνει σύντομα μέλος του σώματος 
του Χριστού. 
Να γεμίσει από Άγιο Πνεύμα, έστω και αν η 
ώρα της Βάπτισης δεν είναι συνειδητή γι’ αυτό. 
Με το βάπτισμα το παιδί «εγκεντρίζετε» 
(μπολιάζεται)κατά κάποιον τρόπο, ενσωματώνεται 
μυστικά στο άχραντο σώμα του Χριστού, γίνεται
 επίσημα μέλος της Εκκλησίας και έχει το δικαίωμα 
συμμετοχής και στα υπόλοιπα μυστήρια.
 Τη σωτηρία και υπέροχη σφραγίδα του 
Άγιου Πνεύματος, που παίρνει με το Βάπτισμα,
 τη γνωρίζουν οι άγγελοι και την τρέμουν οι δαίμονες.
 Ώστε έτσι, οι δαίμονες φεύγουν τρέχοντας από τον
 βαπτισμένο και οι άγγελοι τον φρουρούν σαν 
γνώριμο και παιδί του Θεού. Το βάπτισμα το κάνουμε
 στα νήπια για να τα προφυλάξουμε από έναν 
μέγιστο κίνδυνο για να περιφρουρήσουμε την ελευθερία
 τους από τις μεθοδείες του διαβόλου.
Ο νηπιοβαπτισμός επομένως δεν εμποδίζει, 
αλλά εξασφαλίζει και διασφαλίζει την ουσιαστική 
ελευθερία. Το λουτρό του Βαπτίσματος, σε συνδυασμό 
προς το Άγιο Χρίσμα, ενεργεί μια νέα γέννηση. 
Έτσι έχουμε μια νέα δημιουργία, νέα γέννηση 
πνευματικής ύπαρξης τελείως νέας και χαριτωμένης. 
Δεν δίνονται απλώς κάποια χαρίσματα στον πιστό,
 αλλά όλο το πλήρωμα του Αγίου Πνεύματος 
εκχύνεται σ’ αυτόν, μορφώνει μέσα του τη μορφή
 του Χριστού και τον κάνει παιδί του Θεού Πατέρα.
Γιατί λοιπόν πρέπει να αρνούμαστε στα παιδιά 
το δικαίωμα να έχουν από την αρχή της ζωής 
τους τη ζωοποιό Χάρη του Αγίου Πνεύματος, 
ως μέρος της ύπαρξης τους; 
Αν καθώς μεγαλώνουν αποφασίσουν ότι δεν
 θέλουν πια το Άγιο Πνεύμα, ας το αρνηθούν, 
όπως κάνει καθένας που αρνείται τον Θεό. 
Και ο Θεός αυτήν την κίνηση την σέβεται και αφήνει 
αυτόν που Τον αρνείται.
Η Βάπτισή μας και γενικά η σχέση μας με τον 
Θεό δεν μας δεσμεύει. Μήπως άλλωστε ζούμε 
αν δεν το επιλέξουμε και επιδιώξουμε όπως 
ταιριάζει σε βαπτισμένους Χριστιανούς; 
Επομένως ούτως ή άλλως διαλέγουμε. 
Αν κανείς θέλει να αλλάξει πίστη, δεν δεσμεύεται 
από το βάπτισμα. Το βάπτισμα σώζει τελικά όσους
 με τον καθημερινό τους αγώνα ενεργοποιούν τη 
χάρη του Αγίου Πνεύματος μένει αδιενέργητη στην
 ψυχή του. Όπως δηλαδή το μολύβι που γράφουμε
 ή το βέλος για να κινηθούν χρειάζονται το ανθρώπινο
 χέρι, έτσι και η αίρεση των ανθρώπων που 
πιστεύουν. Το γεγονός της ταύτισης του βαπτίσματος 
με την αναγέννηση, δεν σημαίνει πως το 
βάπτισμα μας απαλλάσσει από τον προσωπικό
 αγώνα για τη διατήρηση και την καρποφορία 
του πνευματικού δώρου.
Τα λόγια του Αγίου Κυρίλλου, Αρχιεπισκόπου
 Ιεροσολύμων, τον 4ο αιώνα,
 «προς τους φωτιζόμενους» μπορούν να λειτουργήσουν
 αφυπνιστικά και στην εποχή μας:«Δεν παίρνεις 
λοιπόν όπλο φθαρτό, αλλά πνευματικό. Φυτεύεσαι 
στο νοητό Παράδεισο. Παίρνεις καινούργιο όνομα
 που δεν το είχες πριν. Πριν από το βάπτισμα 
ήσουνα κατηχούμενος, ενώ τώρα θαονομαστείς
 πιστός. Από την αμαρτία μετατίθεσαι, περνάς στη
 δικαιοσύνη, από το μόλυσμα στην καθαρότητα… 
Αυτό όμως δεν φτάνει…
Έργο του Θεού είναι το φύτεμα και το πότισμα,
 και δικό σου η καρποφορία. Έργο του Θεού 
είναι να σου δώσει τη χάρη Του, ενώ δικό σου 
να τη δεχτείς και να τη διατηρήσεις.
Μην καταφρονείς τη Χάρη, επειδή σου δίνεται 
δωρεάν, αλλά δέξου τη και συντήρησέ την, 
λειτουργώντας την μέσα στην ύπαρξή σου με 
πραγματική ευλάβεια»

Τυπικόν της 6ης Νοεμβρίου 2012



Τρίτη: Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Παύλου, 
Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Ὁμολογητοῦ.


Ἀπόστολος:
 
Τοῦ Ἱεράρχου· (Ἑβρ. η΄ 1-6).
Εὐαγγέλιον: 
Ὁμοίως· (Λουκ. ιβ΄ 8-12), ζήτει ἀμφότερα τῇ 6ῃ Νοεμβρίου.
 

Γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάει ,αφού ξέρει τις ανάγκες μας;


- Γέροντα, γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάη, αφού ξέρει τις ανάγκες μας;
- Γιατί υπάρχει ελευθερία. Και μάλιστα, όταν πονάμε για τον πλησίον μας και Τον παρακαλούμε να τον βοηθήση, πολύ συγκινείται ο Θεός, γιατί τότε επεμβαίνει, χωρίς να παραβιάζεται το αυτεξούσιο. Ο Θεός έχει όλη την καλή διάθεση να βοηθήση τους ανθρώπους που υποφέρουν. Για να τους βοηθήση όμως, πρέπει κάποιος να Τον παρακαλέση. Γιατί, αν βοηθήση κάποιον, χωρίς κανείς να Τον παρακαλέση, τότε ο διάβολος θα διαμαρτυρηθεί και θα πη: «Γιατί τον βοηθάς και παραβιάζεις το αυτεξούσιο; Αφού είναι αμαρτωλός, ανήκει σε εμένα». Εδώ βλέπει κανείς και την μεγάλη πνευματική αρχοντιά του Θεού, που ούτε στον διάβολο δίνει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί. Για αυτό θέλει να Τον παρακαλούμε, για να επεμβαίνη – και θέλει ο Θεός να επεμβαίνη αμέσως, αν είναι για το καλό μας – , και να βοηθάη τα πλάσματά Του ανάλογα με τις ανάγκες τους. Για τον κάθε άνθρωπο ενεργεί ξεχωριστά, όπως συμφέρει στον καθέναν καλύτερα.
Ο Θεός λοιπόν αλλά και οι Άγιοι για να βοηθήσουν, πρέπει ο ίδιος ο άνθρωπος να το θέλη και να το ζητά, αλλιώς δεν επεμβαίνουν. Ο Χριστός ρώτησε τον παράλυτο: « Θέλεις υγιής γενέσθαι; » . Αν δεν θέλη ο άνθρωπος ,το σέβεται ο Θεός. Αν κάποιος δεν θέλη να πάη στον παράδεισο, ο Θεός δεν τον παίρνει. Εκτός αν ήταν αδικημένος και είχε άγνοια, οπότε δικαιούται την θεία βοήθεια. Διαφορετικά , δεν θέλει να επέμβη ο Θεός. Ζητά κανείς βοήθεια και ο Θεός και οι Άγιοι την δίνουν. Μέχρι να ανοιγοκλείσης τα μάτια σου ,έχουν κιόλας βοηθήσει. Μερικές φορές δεν προλαβαίνεις ούτε να τα ανοιγοκλείσης . Τόσο γρήγορα βρίσκεται ο Θεός δίπλα σου.
« Αιτείτε και δοθήσεται », λέει η Γραφή. Αν δεν ζητάμε βοήθεια από τον Θεό , θα σπάζουμε τα μούτρα μας. Ενώ, όταν ζητάμε την θεία βοήθεια , ο Χριστός μας δένει με ένα σχοινάκι και μας συγκρατεί. Φυσάει ο αέρας από εδώ-εκεί ,αλλά, επειδή είμαστε δεμένοι, δεν κινδυνεύουμε. Όταν όμως ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνει ότι ο Χριστός είναι που τον κρατάει, λύνεται πλέον από το σχοινάκι και τον χτυπούν οι άνεμοι από δω κι από κει και ταλαιπωρείται.
Να ξέρετε, μόνον τα πάθη και οι αμαρτίες είναι δικές μας . Ό,τι καλό κάνουμε είναι από τον Θεό, ό,τι ανοησίες κάνουμε είναι δικές μας. Λίγο η Χάρις του Θεού να μας αφήση, τίποτε δεν μπορούμε να κάνουμε. Όπως στην φυσική ζωή , λίγο το οξυγόνο να μας πάρη ο Θεός, αμέσως θα πεθάνουμε, έτσι και στην πνευματική ζωή, λίγο αν μας αφαιρέση την θεία Χάρη, πάει, χαθήκαμε.
Μια φορά ένιωθα στην προσευχή μια αγαλίαση. Ώρες στεκόμουν όρθιος και δεν ένιωθα καθόλου κούραση. Όσο προσευχόμουν, ένιωθα μια γλυκιά ξεκούραση, κάτι που δεν μπορώ να το εκφράσω. Ύστερα μου πέρασε ένας λογισμός ανθρώπινος: Επειδή μου λείπουν δυο πλευρά και εύκολα κρυώνω, σκέφθηκα, για να μην χάσω αυτήν την κατάσταση και να προχωρήσω όσο πάει, να πάρω ένα σάλι, να τυλιχθώ, μήπως αργότερα κρυώσω. Μόλις δέχθηκα αυτόν τον λογισμό, αμέσως σωριάστηκα κάτω. Έμεινα πεσμένος κάτω μισή ώρα περίπου και μετά μπόρεσα να σηκωθώ να πάω στο κελλί να ξαπλώσω. Προηγουμένως, όσο προχωρούσα στην προσευχή ,ένιωθα σαν ένα πούπουλο, ένα ελάφρωμα, μια αγαλλίαση, που δεν εκφράζεται.
Μόλις όμως δέχθηκα αυτόν τον λογισμό, σωριάσθηκα κάτω. Αν έφερνα έναν υπερήφανο λογισμό και έλεγα λ.χ. « ζήτημα είναι, αν υπάρχουν δύο-τρεις σε τέτοια κατάσταση », τότε είναι που θα πάθαινα ζημιά. Σκέφθηκα ανθρώπινα ,όπως σκέφτεται ο κουτσός να πάρη τα δεκανίκια του, όχι δαιμονικά. Ήταν ένας φυσικός λογισμός , αλλά και πάλι είδες τι έπαθα.
Το μόνο που έχει ο άνθρωπος είναι μια διάθεση και ανάλογα με αυτήν τον βοηθάει ο Θεός. Για αυτό λέω, όσα αγαθά έχουμε είναι δώρα του Θεού. Τα έργα μας είναι μηδέν και οι αρετές μας είναι μια συνέχεια από μηδενικά. Εμείς θα προσπαθούμε να προσθέτουμε συνέχεια μηδενικά και να παρακαλούμε τον Χριστό να βάλη την μονάδα στην αρχή, για να γίνουμε πλούσιοι. Εάν δεν βάλη τη μονάδα ο Χριστός στην αρχή, χαμένος ο κόπος.
πατήρ παϊσιος

Βλέποντας την αδικία που υπάρχει στον κόσμο…


«Ένας ασκητής βλέποντας την αδικία πού υπάρχει στον κόσμο προσευχόταν στο Θεό και του ζητούσε να του αποκαλύψει το λόγο που δίκαιοι και ευλαβείς άνθρωποι δυστυχούν και  βασανίζονται άδικα, ενώ άδικοι και αμαρτωλοί πλουτίζουν και αναπαύονται.  
Ενώ προσευχόταν ο ασκητής να του αποκαλύψει ο Θεός το μυστήριο, άκουσε φωνή που του έλεγε:
– Μη ζητάς εκείνα που δε φτάνει ο νους σου και η δύναμη της γνώσης σου.
Ούτε να ερευνάς τα απόκρυφα, γιατί τα κρίματα του Θεού είναι άβυσσος.  Αλλά, επειδή ζήτησες να μάθεις, κατέβα στον κόσμο και κάθισε σ’ ένα μέρος και πρόσεχε αυτά που θα δεις, για να καταλάβεις από τη μικρή αυτή δοκιμή, ένα μικρό μέρος από τις κρίσεις του Θεού.

Θα γνωρίσεις τότε ότι είναι ανεξερεύνητη και ανεξιχνίαστη η προνοητική διακυβέρνηση του Θεού για όλα.
Ο γέροντας, όταν τ’ άκουσε αυτά, κατέβηκε με πολλή προσοχή στον κόσμο κι έφτασε σ’ ένα λιβάδι που το διέσχιζε ένας πολυσύχναστος δρόμος.
Εκεί κοντά ήταν μία βρύση κι ένα γέρικο δέντρο, στην κουφάλα του οποίου μπήκε ο γέροντας και κρύφτηκε καλά.
Μετά από λίγο πέρασε ένας πλούσιος πάνω στο άλογό του. Σταμάτησε για λίγο στη βρύση, για να πιει νερό και να ξεκουραστεί.
Αφού ξεδίψασε, έβγαλε από την τσέπη του ένα πουγκί με εκατό φλουριά και τα μετρούσε.

Όταν τελείωσε το μέτρημα, θέλησε πάλι να τα βάλει στη θέση τους. Χωρίς όμως να το καταλάβει, το πουγκί έπεσε στα χόρτα.
Έφαγε, ξεκουράστηκε, κοιμήθηκε και μετά καβαλίκεψε το άλογο κι έφυγε χωρίς ν’ αντιληφθεί τίποτα για τα φλουριά.
Μετά από λίγο ήρθε άλλος περαστικός στη βρύση, βρήκε το πουγκί με τα φλουριά, το πήρε κι έφυγε τρέχοντας μέσ’ απ’ τα χωράφια.
Πέρασε λίγη ώρα και φάνηκε άλλος περαστικός.
Κουρασμένος, όπως ήταν, σταμάτησε κι αυτός στη βρύση, πήρε λίγο νεράκι, έβγαλε και λίγο ψωμάκι από ένα μαντήλι και κάθισε να φάει.
Την ώρα, που ο φτωχός εκείνος έτρωγε, φάνηκε ο πλούσιος καβαλάρης εξαγριωμένος, με αλλοιωμένο το πρόσωπο από οργή, και όρμισε επάνω του.
Με θυμό φώναζε να του δώσει τα φλουριά του. Ο φτωχός, μη έχοντας ιδέα για τα φλουριά, διαβεβαίωνε με όρκους πως δεν είδε τέτοιο πράγμα.
Εκείνος όμως, όπως ήταν θυμωμένος, άρχισε να τον δέρνει και να τον χτυπά, μέχρι που τον θανάτωσε.
Έψαξε μετά όλα τα ρούχα του φτωχού, δεν βρήκε τίποτα και έφυγε λυπημένος.
Ο γέροντας εκείνος τα έβλεπε όλα αυτά μέσα άπ’ την κουφάλα και θαύμαζε.
Λυπόταν πολύ κι έκλαιγε για τον άδικο φόνο που είδε και προσευχόμενος στον Κύριο, έλεγε:
-Κύριε, τι σημαίνει αυτό το θέλημά Σου; Γνώρισε μου, Σε παρακαλώ, πώς υπομένει η αγαθότητα Σου τέτοια αδικία.
Άλλος έχασε τα φλουριά, άλλος τα βρήκε κι άλλος άδικα φονεύθηκε!
Ενώ ο γέροντας προσευχόταν με δάκρυα, κατέβηκε ο Άγγελος Κυρίου και του είπε:
Μη λυπάσαι, γέροντα, ούτε να σου κακοφαίνεται και να νομίζεις ότι όλα αυτά γίνονται τάχα χωρίς θέλημα Θεού.
Αλλά άπ’ αυτά πού συμβαίνουν, άλλα γίνονται κατά παραχώρηση, άλλα για παίδευση κι άλλα κατά οικονομία.
Άκουσε λοιπόν:
Αυτός που έχασε τα φλουριά είναι γείτονας εκείνου που τα βρήκε.Ο τελευταίος είχε ένα περιβόλι αξίας εκατό φλουριών. Ο πλούσιος, επειδή ήταν πλεονέκτης, τον εξανάγκασε να του το δώσει για πενήντα φλουριά.
Ο φτωχός εκείνος, μη έχοντας τι να κάνει, παρακαλούσε το Θεό να κάνει την εκδίκηση. Γι’ αυτό και οικονόμησε ο Θεός και του τα έδωσε διπλά.
Εκείνος, πάλι, ο φτωχός, ο κουρασμένος, που δεν βρήκε τίποτα και φονεύτηκε άδικα, είχε κάνει μια φορά φόνο.
Μετανόησε όμως ειλικρινά και σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του τα έργα του ήταν χριστιανικά και θεάρεστα.
Διαρκώς παρακαλούσε το Θεό να τον συγχωρέσει για το φόνο που διέπραξε και συνήθιζε να λέει:
«Θεέ μου, τέτοιο θάνατο πού έδωσα, ίδιο να μου δώσεις!».
Βέβαια, ο Κύριός μας τον είχε συγχωρέσει από την πρώτη στιγμή πού εκδήλωσε τη μετάνοιά του.
Συγκινήθηκε όμως ιδιαίτερα από το φιλότιμο του παιδιού του, το οποίο όχι μόνο φρόντιζε για την τήρηση των εντολών του, αλλά ήθελε και να πληρώσει για το παλιό του φταίξιμο.
Έτσι δεν του χάλασε το χατίρι, επέτρεψε να πεθάνει με βίαιο τρόπο – όπως του το είχε ζητήσει – και το πήρε κοντά Του, χαρίζοντας του μάλιστα και λαμπρό στεφάνι γι’ αυτό του το
φιλότιμο!
Ο άλλος, τέλος, ο πλεονέκτης, που έχασε τα φλουριά κι έκανε το φόνο, θα κολαζόταν για την πλεονεξία και τη φιλαργυρία του.Το άφησε λοιπόν ο Θεός να πέσει στο αμάρτημα του φόνου για να πονέσει η ψυχή του και να έρθει σε μετάνοια.
Με την αφορμή αυτή αφήνει τώρα τον κόσμο και πάει να γίνει καλόγερος! Λοιπόν, πού, σε ποια περίπτωση, βλέπεις να ήταν άδικος ή σκληρός και άπονος ο Θεός;
Γι αυτό στο εξής να μην πολυεξετάζεις τις κρίσεις του Θεού, γιατί Εκείνος τις κάνει δίκαια και όπως ξέρει, ενώ εσύ τις περνάς για άδικες.
Γνώριζε επίσης ότι και πολλά άλλα γίνονται στον κόσμο με το θέλημα του Θεού για λόγους που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν.
Κι έτσι το σωστό είναι να λέει ο καθένας:
«Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου.»

Αν δεν υπήρχε ό διάβολος, θα μπορούσε να φανταστεί κανείς μια πόλη, μέσα στην κεντρική αγορά της οποίας θα βρίσκονταν στη σειρά ό οίκος ανοχής, τα μαγαζιά της νύχτας και το παράνομα στέκια. Μόνο πού… θα ήταν άδεια…… ΝΙΚΟΛΑΕ ΣΤΑΙΝΧΑΡΤ.




1970
Οι ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ να εγκρίνουν με επαινετικά λόγια τα μέτρα ηθικής που παίρνουν κάποια ολοκληρωτικά καθεστώτα (κατάργηση της πορνείας, απαγόρευση των εκτρώσεων, δυσκολία στην έκδοση διαζυγίου) σκέφτονται πιστεύω πιο πολύ το γράμμα του νόμου κι όχι το πνεύμα του νόμου, πού αποτελεί τη βάση τέτοιων μέτρων. Διότι το πνεύμα πνέει μόνο εκεί όπου υπάρχει ελευθερία κι εκεί όπου ή αρετή βγαίνει μέσα από την ελεύθερη βούληση και επιλογή του
 
 
 
 
καθενός. (Όλα μου επιτρέπονται αλλά δεν μου είναι όλα χρήσιμα.) Αν δεν υπήρχε ό διάβολος, θα μπορούσε να φανταστεί κανείς μια πόλη, μέσα στην κεντρική αγορά της οποίας θα βρίσκονταν στη σειρά ό οίκος ανοχής, τα μαγαζιά της νύχτας και το παράνομα στέκια. Μόνο πού… θα ήταν άδεια.


Θα φτάναμε τελικά σ’ ένα σημείο όπου ό οίκος ανοχής, τα ξενυχτάδικα και το στέκια του τζόγου, όχι μόνο θα ήταν άδεια, άλλα και κλειστά, διότι απλώς δεν θα είχαν καθόλου πελάτες.
(Πόσο μ’ αρέσει να σκέφτομαι τον διάβολο πίσω από τα κλειστά παντζούρια ενός τέτοιου μαγαζιού, να τρέχει από δώ κι από κει, να βρυχάται σαν λιοντάρι, πού γυρεύει ποιόν να καταπιεί, άλλα να μη βρίσκει κανέναν. Η μια άλλη εικόνα: ακουμπισμένος ό διάβολος στο παντζούρι, με τα μάτια του να σπινθηροβολούν στο σκοτάδι, να κοιτάζει απελπισμένος και ντροπιασμένος τα άδεια τραπέζια με τις πράσινες τσόχες.)

Δεν μπορώ πάντως, όπως και να ‘χουν τα πράγματα, να συμφωνήσω με τους Ιερείς (έστω κι αν μέσα σ’ αυτούς βρίσκεται και ό π. Σοφιανός Β.), που εξυμνούν τα διατάγματα της Ασφάλειας στα όποια γίνεται λόγος για το κούρεμα των μαλλιών των αγοριών και για τις φούστες των κοριτσιών.

Και δεν συμφωνώ, διότι θεωρούν σπουδαιότερο να ασχολούνται με ματαιότητες, ξεχνώντας πώς τα διατάγματα αυτά προέρχονται από τους υπηρέτες του Αιώνιου Εχθρού, πού άφησε να απλωθεί πάνω μας ό τρόμος και το ψέμα. Τα ξεχνάμε αυτά και εκστασιαζόμαστε με τις σαχλαμάρες. Διυλίζουμε τον κώνωπα και αδιαφορούμε για την κάμηλο. Βλέπουμε το κόρφος και όχι τη δοκό, αποδίδουμε το εν δέκατο των εισοδημάτων μας, σαν τον Φαρισαίο… Άκουσον, άκουσον!
Ό Χριστός για να μας δεχτεί κοντά Του δεν βάζει κανέναν όρο, κανέναν απολύτως. Εμείς όμως, όταν γίνουμε δικοί Του, τινάζουμε από πάνω μας τη βρομιά όχι από υποχρέωση αλλά από μια ανείπωτη ντροπή και από καλή θέληση.
Όπως ή έδρα του διανοητικού μας εγώ, του εγκεφάλου, βρίσκεται τοποθετημένη στην κρανιακή κοιλότητα, πού είναι αρκετά ενισχυμένη ώστε μόνο το χειρουργικό τρυπάνι να μπορεί να τη διαπεράσει σε περίπτωση χειρουργικής επέμβασης ,έτσι και η έδρα της ψυχικής και ηθικής μας δραστηριότητας βρίσκεται κι αυτή σε  ένα αδιαπέραστο καβούκι εγωισμού, επιθετικότητας, πείσματος και αλαζονείας ,το όποιο ούτε διαστημικές ακτίνες δεν μπορούν να το διαπεράσουν και να καταβάλουν.
Μόνο τα λόγια του Κυρίου έχουν το χάρισμα να μπορούν να λιώσουν, μερικές φορές, το φοβερό αυτό καβούκι. Τότε, ακαριαία, ένα πανίσχυρο και αόρατο λέιζερ διαχύει  τα πάντα στη διαδρομή του και αναστατώνει ότι υπάρχει μέσα στο καβούκι ποιο  πολύ κι από την αστρική ύλη, όταν τη διαπέρνα ό αέρας, τότε πού ένα κυβικό χιλιοστό είναι ίσο με το βάρος ενός δισεκατομμυρίου τόνων.
 Η ισορροπία (το μυστικό της ζωής) δεν είναι το ίδιο πράγμα με τον ηλεκτρισμό τη μετριότητα και το συμβιβασμό. Ή ισορροπία δεν βρίσκεται σε μια μεσαία γραμμή ανάμεσα στα άκρα, άλλα πέρα απ’ αυτά, συνθέτοντας τα, ενώνοντας τα, ξεπερνώντας τα, δογματοποιώντας τα, όπως λέει πολύ όμορφα
Λούτσιαν Μπλάγκα. Δεν είναι συναλλαγή αλλά μια σφοδρή έξτρεμιστικότητα, έξοδος από το αμείωτο δίλημμα, έξοδος πού οδηγεί στο μόνο μέρος όπου μπορεί ξεπροβάλει ή αλήθεια: στο μέρος της αντίφασης και του παραδόξου. Για παράδειγμα, ή φράση του Γκαίτε: «Καλύτερα μια αδικία,παρά ή αταξία» το ρητό «Ας επικρατήσει δικαιοσύνη και ας αφανιστεί ο κόσμος» εξισορροπούνται ως εξής: να υπάρχειδικαιοσύνη, για να μηζημιώνεται ό κόσμος από την αταξία.)
Ό χριστιανισμός χαρακτηρίζεται από λεπτότητα και διάκριση. Αποδείξεις:
Όποιος δεν αναγνωρίζει το καλό πού του έγινε, κάνει μεγάλη αμαρτία. Αυτόςόμως  πού κάνει το καλό και περιμένει αναγνώριση, διαπράττει ακόμα μεγαλύτερη αμαρτία.
Αυτός πού νηστεύει, να αλείβει το κεφάλι του και να πλένει το πρόσωπο του.
Αυτός πού προσεύχεται, να κλείνεται στο δωμάτιο του και να κλειδώνει την πόρτα.
 Αυτός πού κάνει ελεημοσύνη, να μη γνωρίζει το αριστερό του χέρι τί κάνει το δεξί του.
Όποιος είναι καλεσμένος σε τραπέζι να κάθεται στο βάθος του τραπεζίου. |Ποτέ να μην εξαναγκάζεις τον πλησίον σου για κάτι, ούτε ακόμα κι ότανθέλεις να του κάνεις καλό. Ούτε ό Χριστός δεν μπαίνει, αν δεν Τονκαλέσουμε.
 
 
ΝΙΚΟΛΑΕ ΣΤΑΙΝΧΑΡΤ. ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ

ΠΗΓΗ

Αν θες να γίνεις πραγματικά πλούσιος …


«Όποιος θέλει να γίνει πλούσιος, ας γίνει φτωχός, για να μην έχει καμιά ανάγκη και να αισθάνεται πλούσιος· ας ξοδεύει για τις ανάγκες των φτωχών, για να απολαύσει μελλοντικά· ας σκορπίζει γενναιόδωρα σε αγαθοεργίες, για να θερίσει στη Βασιλεία του Θεού.
Θέλεις να γίνεις πλούσιος; Να έχεις φίλο το Θεό, και θα είσαι από όλους πλουσιότερος. Θέλεις να πλουτίσεις; Μην υπερηφανεύεσαι, γιατί η ταπεινοφροσύνη δεν είναι χρήσιμη μόνο στη μέλλουσα ζωή, αλλά και στην παρούσα, γιατί κανείς δεν φθονείται τόσο πολύ, όσο ο πλούσιος.
Πλούσιος δεν είναι αυτός που έχει πολλά, αλλά αυτός πού δίνει πολλά.
Πλούσιος δεν είναι αυτός που τα έχει όλα άφθονα, αλλά εκείνος που δεν χρειάζεται πολλά. Γιατί ποιο είναι το όφελος να κατέχει κανείς ολόκληρη την οικουμένη και να ζει με μεγαλύτερη στενοχώρια από εκείνον που δεν έχει τίποτε; Οι εσωτερικές διαθέσεις κάνουν τους ανθρώπους πλούσιους και φτωχούς και όχι η κατοχή χρημάτων ούτε η στέρηση. Αυτός είναι πλούσιος, εκείνος που δεν θέλει να πλουτίσει. »
       (Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου)

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...