Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 07, 2013

Πέντε χρόνια Αρχιεπίσκοπος, 18 μεγάλα βήματα.



του Αιμίλιου Πολυγένη
«…Ιδού εγώ ανάμεσά σας, στην εποχή των μεγαλόστομων διακηρύξεων, του πληθωρισμού της κενολογίας και της ξύλινης γλώσσας, απρόθυμος να διατυπώσω υψιπετείς διακηρύξεις.

Δεν έχω να καταθέσω προγραμματικές δηλώσεις. Άλλωστε αυτές είναι ήδη διατυπωμένες άπαξ και με περισσή σαφήνεια επί του Σταυρού».

Μία φράση από τον ενθρονιστήριο λόγο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου που συμπυκνώνει ολόκληρη τη φιλοσοφία του. Τον τρόπο που εργάζεται και τη στάση ζωής που έχει επιλέξει να ακολουθεί.

Επιλέγοντας από την πρώτη ημέρα της εκλογής του να αφήσει στην άκρη τα μεγάλα λόγια και τις υποσχέσεις. Εργαζόμενος με σεμνότητα και αθόρυβα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος συμπληρώνει σήμερα πέντε χρόνια στην θέση του επικεφαλής της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πέντε χρόνια που έχουν αφήσει πίσω τους ήδη μία πολύ σημαντική κληρονομιά στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και την Εκκλησία της Ελλάδος.

«Αφήστε να μιλήσουν τα έργα, δεν χρειάζεται να μιλάμε εμείς» λέει συχνά στους συνεργάτες του, απαντώντας και σε αυτούς που τον κατηγορούν για σιωπή. Έργα που ίσως αρκετοί δεν γνωρίζουν.

Σε αυτό το σύντομο αφιέρωμα για την επέτειο των πέντε χρόνων από την εκλογή του Αρχιεπισκόπου, η Romfea.gr καταγράφει μερικά από τα σημαντικά έργα και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει που ο ιστορικός του μέλλοντος θα τοποθετήσει με βεβαιότητα σε περίοπτη θέση.

1) Δημιουργία του Πολιτιστικού Κέντρου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην περιοχή του Ρουφ.

Το σύγχρονο αυτό κτήριο εγκαινιάστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο τον Δεκέμβριο του 2011. Διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές, φιλοξενώντας πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις, συνέδρια, ημερίδες και δράσεις της Αρχιεπισκοπής και Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

2) Φιλανθρωπική εταιρεία «Αποστολή».

Τον Νοέμβριο του 2010, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο Αρχιεπίσκοπος εγκαινίασε τη φιλανθρωπική εταιρεία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών «Αποστολή» που αποτελεί την ομάδα άμεσης δράσης της Αρχιεπισκοπής.

Η «Αποστολή» αναπτύσσει σημαντικές δράσεις σε συνεργασία με Μητροπόλεις και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Κοινωνικά Παντοπωλεία, συσσίτια, συγκέντρωση και διανομή τροφίμων και φαρμάκων, εμβολιασμούς σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, λειτουργία δομών ψυχικής υγείας κ.ά.)

3) Τον Μάιο του 2011 κατοχυρώθηκε για πρώτη φορά θεσμικά ο διάλογος της Εκκλησίας με την Πολιτεία.

Μία πρωτοπόρα πρωτοβουλία που θεσμοθέτησε ο Αρχιεπίσκοπος σε συνεργασία με τον Πρωθυπουργό.

Να συσταθεί μία μικτή επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της Εκκλησίας που θα μπορούν άμεσα να επιλύουν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις των δύο πλευρών.

Η Επιτροπή λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία και έχει λύσει πολλά θέματα που κάποτε «κολλούσαν» στην δαιδαλώδη και δυσκίνητη κρατική μηχανή.

4) Επίσημη αναγνώριση από το κράτος όλων των αδειών που έχουν εκδοθεί από την υπηρεσία ναοδομίας της Εκκλησίας της Ελλάδος από το 1988 μέχρι σήμερα.

Μία εκκρεμότητα που για πολλές δεκαετίες ήταν στον αέρα, επιλύθηκε οριστικά μέσα σε αυτή την πενταετία.

5) Δημιουργία Κέντρου Γεροντολογίας στο Δήλεσι Βοιωτίας.

Το Κέντρο Γεροντολογίας και Προνοιακής Υποστήριξης βρίσκεται υπό κατασκευή και αποτελεί μία σημαντική παρέμβαση για την παροχή βασικών υπηρεσιών (φιλοξενίας, εστίασης, δημιουργικής απασχόλησης, εργοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης και προληπτικής ιατρικής) σε ηλικιωμένους και άλλες ομάδες πληθυσμού που έχουν ανάγκη.

Το έργο διαθέτει 64 κλίνες και τον απαραίτητο εξοπλισμό, στα πρότυπα αντίστοιχων ευρωπαϊκών κέντρων.

6) Ένταξη των κληρικών στο ενιαίο μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων.

Ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα των κληρικών, η υπαγωγή τους δηλαδή, στο Ενιαίο Νέο Μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων έγινε πραγματικότητα με τον Ν. 4024/2011.

Ο Αρχιεπίσκοπος και η Ιερά Σύνοδος, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς, διασφάλισαν με αυτό τον τρόπο τη μισθοδοσία των χιλιάδων κληρικών της Εκκλησίας.

7) Τον Ιούλιο του 2010 ο Αρχιεπίσκοπος εγκαινίασε το Καρέλλειο Ίδρυμα στο Χαλάνδρι.

Μία πρότυπη μονάδα αντιμετώπισης της νόσου Alzheimer και συναφών παθήσεων, προσφέροντας ανακούφιση σε δεκάδες συνανθρώπους.

8) Υπό κατασκευή βρίσκεται από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών το Κέντρο Ημέρας και Εκπαίδευσης αυτιστικών παιδιών στην περιοχή της Κυψέλης.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του για να βοηθήσει τα μικρά παιδιά που πάσχουν από αυτισμό.

9) Κατασκευή του Συνοδικού Πολιτιστικού Κέντρου στο Συνοδικό Μέγαρο.

Στους χώρους που άλλοτε βρίσκονταν τα τυπογραφεία της Αποστολικής Διακονίας έχουν ξεκινήσει ήδη οι εργασίες για την ολοκλήρωση (στο επόμενο δωδεκάμηνο) του Πολιτιστικού Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος όπου θα περιλαμβάνονται και χώροι βιβλιοθήκης, ιστορικού αρχείου, Τύπου και δικαστηρίου. Η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη. 

10) Μετά από ενέργειες του Αρχιεπισκόπου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της επισκευής και ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών (συντήρηση αγιογραφιών, εικόνων κ.ά.) του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών.

Το έργο για το κτήριο – σύμβολο της Εκκλησίας αναμένεται πια, αφού έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια, να ολοκληρωθεί το 2015.

11) Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης.

Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Αρχιεπισκοπής εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο του 2010 με σκοπό να προσφέρει δυνατότητες συνεχούς κατάρτισης, ενίσχυσης και υποστήριξης στους κληρικούς, αλλά και στα λαϊκά στελέχη στο δύσκολο έργο που επιτελούν στη σύγχρονη απαιτητική πραγματικότητα.

Μέχρι σήμερα έχει επιμορφώσει εκατοντάδες κληρικούς, υποψήφιους κληρικούς και λαϊκά στελέχη που συμμετέχουν ενεργά στην Εκκλησία, όχι μόνο από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών αλλά και από όμορες μητροπόλεις της Αττικής.

12) Σύσταση και λειτουργία του προγράμματος «Η Εκκλησία στους δρόμους».

Το 2008 ο Αρχιεπίσκοπος καθιέρωσε το πρόγραμμα το οποίο μέχρι σήμερα διανέμει καθημερινά 1.500 μερίδες φαγητού σε άπορους συνανθρώπους μας.

Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών ανέλαβε επίσης, μέσω της φιλανθρωπικής εταιρείας «Αποστολή» και σε συνεργασία με μητροπόλεις της χώρας, τη συγκέντρωση και διανομή των τροφίμων στο πλαίσιο του προγράμματος του Ομίλου ΣΚΑΪ «Όλοι μαζί μπορούμε».

13) Βιβλιοθήκη Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Η Βιβλιοθήκη εγκαινιάστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο τον Σεπτέμβριο του 2011.

Βρίσκεται στο κτίριο του πρώην Κακουργοδικείου Αθηνών στου Ψυρρή.

Το ιστορικό κτίριο μετατράπηκε σε μία σύγχρονη και πλήρως εξοπλισμένη και οργανωμένη Βιβλιοθήκη και έχει τις απαραίτητες υποδομές για να φιλοξενεί τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες που μπορούν να έχουν και ηλεκτρονικά πρόσβαση στο αρχείο της.

14) Ιδιόκτητες Κατασκηνώσεις της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Τον Ιούνιο του 2012 ο Αρχιεπίσκοπος εγκαινίασε τις νέες, ιδιόκτητες πια, κατασκηνώσεις της Αρχιεπισκοπής.

Ο χώρος που φιλοξενούνται οι Κατασκηνώσεις είναι συνολικής έκτασης 28.211 τ.μ. και περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις 2.862 τ.μ., αθλοπαιδιές 7.902 τ.μ. και στεγασμένους χώρους 1.275 τ.μ..

Στις σύγχρονες κατασκηνώσεις υπάρχουν πισίνες, παιδικές χαρές, γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, γήπεδα βόλει, τένις, μίνι γκόλφ, χώροι για μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής, χώρος εστίασης, κουζίνες, ιατρείο και αναρρωτήριο και ένας μικρός Ναός.

15) Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Ο Αρχιεπίσκοπος καθιέρωσε και υποστηρίζει ενεργά τη Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής που λειτουργεί στον Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Ακαδημίας.

16) Παιδικός Σταθμός στο Δήλεσι Βοιωτίας.

Ο Παιδικός Σταθμός με την επωνυμία «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου» της Αρχιεπισκοπής Αθηνών εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο και φιλοξενεί 60 παιδιά απόρων κυρίως οικογενειών, ακολουθώντας πρότυπες μεθόδους εκπαίδευσης.

17) Δωρεά 160 στρεμμάτων στον Βαρνάβα Αττικής.

Από τους πρώτους μήνες ανάληψης των καθηκόντων του πολλοί ιδιώτες και επιχειρήσεις στηρίζουν το έργο του Αρχιεπισκόπου.

Σε αυτό το πλαίσιο παραχωρήθηκαν από ιδιώτες στην Αρχιεπισκοπή 160 στρέμματα γης στον Βαρνάβα Αττικής.

Ο Αρχιεπίσκοπος έχει ανακοινώσει τη δημιουργία σειράς φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, που περιλαμβάνουν κέντρα αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες, αποθεραπείας από ναρκωτικές ουσίες και αντιμετώπισης βαρέων νοσημάτων.

18) Δημιουργία ιστοχώρου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Με πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου η Αρχιεπισκοπή Αθηνών απέκτησε τον δικό της ξεχωριστό χώρο στο διαδίκτυο όπου οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται και ηλεκτρονικά (έκδοση αδειών γάμου, διαζευκτηρίων κ.λπ.), οι ιερείς να ενημερώνονται (εγκύκλια σημειώματα, ηλεκτρονική επικοινωνία της διοίκησης με την ενορία κ.λπ.).

Στον ιστότοπο υπάρχει αναλυτικός χάρτης των ενοριών της Αρχιεπισκοπής με πλήρη στοιχεία (ονόματα ιερέων, διεύθυνση, τηλέφωνα, απεικόνιση στο χάρτη κ.λπ.) και των υπηρεσιών της Αρχιεπισκοπής.









πηγή

Φίλε αναρχικέ...!


Καταρχάς θέλω νά σοῦ ζητήσω συγγνώµη. Γιατί δέν ξέρω νά µιλάω ὅπως ἐσύ. 
Ἐγώ νιώθω ὅτι εἶµαι τοῦ συστήµατος, συµβιβασµένος καί συµβατός. 
Βολεµένος κάπως. Ἐσύ εἶσαι τό ἀντίθετο· ἀσύµβατος καί ἀσυµβίβαστος. 
Ἐλεύθερος ἀπό κλισέ καί συµπεριφορές.  Ἀγωνίζεσαι ἐνάντια σέ κάθε 
ἐξουσία, κράτος, δύναµη δηλαδή πού θέλει νά ἐπιβληθεῖ δυναστικά, ἀναγκαστικά. Ἀγωνίζεσαι. Ἐγώ δέν ἀγωνίζοµαι. Γι’ αὐτό καί ἡ γλώσσα µου, ὁ λόγος µου 
δύσκολα θά σέ βρεῖ. Τό ξέρω ὅτι ἐκπέµπω σέ συχνότητα πολύ χαµηλή γιά
 τ’ αὐτιά ἑνός ἀναρχικοῦ. Γι’ αὐτό προκαταρκτικά σοῦ ζητῶ συγγνώµη.
Ἤθελα ὅµως νά σοῦ πῶ πώς ἐχθές βρῆκα ἕνα γράµµα κάπου στή βιβλιοθήκη
 µου. Μιά ἐπιστολή γραµµένη πολύ πίσω, λίγα χρόνια, λέει, µετά τό Χριστό. 
Τή διάβασα· δέν τήν πολυκατάλαβα. Κάτι σκέψεις µόνο ἔκανα, σωστές
 ἤ ὄχι, δέν ξέρω. Εἶπα ὅµως ὅτι ἐσύ θά τήν καταλάβεις καλύτερα, γι’ αὐτό
 καί κάθισα νά σοῦ γράψω, να στή δείξω, κι ἄν θές, βόηθα µε καί µένα
 νά τήν «πιάσω».
Λέει γιά
τήν ἐµφάνιση στόν κόσµο µιᾶς νέας τότε τάξης ἀνθρώπων,
 πού ἄρχισαν νά τούς ὀνοµάζουν «Χριστιανούς» (Εἶναι αὐτοί, 
οἱ σηµερινοί… ἄστα, κι ἐγώ σ’ αὐτούς λέω ὅτι ἀνήκω). 
Ἀλλά λέει κάποια παράξενα γι’ αὐτούς, δηλαδή πῶς ζοῦσαν.
Ἀπαντᾶ σέ κάποιον Διόγνητο, πού εἶχε κάνει µιά ἐρώτηση: 
Τί τελοσπάντων εἶναι ἡ νέα αὐτή γενιά τῶν ἀνθρώπων πού 
µπῆκε τώρα τελευταῖα στή ζωή µας, καί πῶς συµβαίνει ὅλοι 
τους νά περιφρονοῦν τόν κόσµο καί νά καταφρονοῦν τό θάνατο…
Καί τοῦ ἀπαντᾶ ὁ ἐπιστολογράφος καί τοῦ γράφει:
Αὐτοί, τοῦ λέει, οἱ Χριστιανοί, ἐξωτερικά δέν ξεχωρίζουν ἀπό
 τούς ἄλλους, οὔτε καµιά ἐπισηµότητα πάνω τους ἔχουν. 
Παρόλα αὐτά – στό γράφω ὅπως τό λέει – «ὁµολογουµένως 
παρουσιάζουν θαυµαστή καί παράξενη στάση ζωῆς. 
Κατοικοῦν στίς πατρίδες τους, ἀλλά σάν προσωρινοί»
 (σά νά ποῦµε, µετανάστες). Κι ἐξηγεῖ τήν ἔννοια τῆς πατρίδας
 γι’ αὐτούς: «Κάθε ξένη γῆ εἶναι πατρίδα τους, καί κάθε πατρίδα 
τούς εἶναι ξένη»!
Τί θέλει νά πεῖ µ’ αὐτό; Θυµήθηκα ὅτι κάπου, σ’ ἕναν τοῖχο, 
εἶχα διαβάσει ἕνα σύνθηµα πού εἶχες γράψει: «Πατρίδα µας ἡ γῆ».
 Κάτι τέτοιο µᾶλλον θέλει νά πεῖ, ἔ;… Ἤ ὄχι;
Παρακάτω λέει ὅτι δέν εἶναι πατρίδα τους ἡ γῆ. «Ζοῦν στή γῆ, 
ἀλλά πολιτεύονται στόν οὐρανό». Εἶναι φευγάτοι, λέει. 
Πατρίδα τους ἔχουν τόν οὐρανό. Δέν τούς κρατᾶ ἡ γῆ. Ἀδέσµευτοι.
 Ἐλεύθεροι κι ἀπ’ τούς νόµους τῆς βαρύτητας. (Τώρα πού στα γράφω 
αὐτά θυµᾶµαι καί κάποιους ἀπ’ αὐτούς, πολύ πλούσιους, πού µοίρασαν
 ὅλη τήν περιουσία τους κι ἔµειναν µ’ ἕνα κοµµάτι ὕφασµα µόνο
 πάνω στό σῶµα τους, γιά νά εἶναι, λέει, ἐλαφροί, ἀδέσµευτοι, 
νά µήν τούς κρατᾶ ἡ γῆ. Κι ἕνας µάλιστα ἀπ’ αὐτούς 
– παπάς ἦταν κι ὅλας, δεσπότης – στήν ἐξουσία πού ἦρθε 
νά τον ἀπειλήσει µέ δήµευση, ἐξορία, θάνατο ἀπάντησε:
 «Βρές τίποτε ἄλλο νά ἀπειλήσεις, γιατί αὐτά πού λές δέν µ’ ἀγγίζουν
 καθόλου· ἀφοῦ γιά δήµευση δέν θά βρεῖς τίποτε νά πάρεις, 
ἐξορία πάλι δέν ἰσχύει γιά µένα, διότι πουθενά δέν εἶµαι µόνιµα
 ἐγκατεστηµένος, καί ὁ θάνατος εἶναι ἡ µεγαλύτερη εὐεργεσία 
πού µπορεῖς νά µοῦ κάνεις, καθώς θά µέ φέρεις µιά ὥρα γρηγορότερα
 στό Θεό, γιά τόν ὁποῖο ζῶ»).
Συνεχίζω νά σοῦ µεταφέρω τήν ἐπιστολή πού βρῆκα: 
«Ὑπακοῦνε στούς θεσπισµένους νόµους (ἐδῶ τό καταλαβαίνω, 
δέν χρειάζεται νά µοῦ ἐξηγήσεις τίποτε), καί µέ τή διαγωγή 
τους νικοῦν τούς νόµους». Πάλι πρόβληµα. Τί θά πεῖ νικοῦν 
τους νόµους; Ἐγώ ξέρω ὅτι σεῖς οἱ ἀναρχικοί ἀγωνίζεστε γιά νά 
πέσουν οἱ νόµοι. Αὐτοί τί θά πεῖ ὅτι νικοῦν τούς νόµους; 
Νικῶ ξέρω ὅτι θά πεῖ βρίσκοµαι ἀπό πάνω, πατῶ µέ τά πόδια µου
 ὅ,τι ἔχω νικήσει. Μήπως θέλει νά πεῖ ὅτι, µοῦ δίνει π.χ. ὁ νόµος 
το δικαίωµα νά τόν πάω τόν ἄλλον µέσα, κι ἐγώ δέν τόν πάω;
 τοῦ τή χαρίζω; Αύτό θέλει νά πεῖ; Μ’ ἀρέσει αὐτό. Δέν ξέρω τί λές…
Κι ἄλλα λέει παρακάτω: «Ἀγαποῦν τούς πάντες, κι ἀπ’ ὅλους καταδιώκονται. 
(Οὔτε αὐτό τό καταλαβαίνω: Πῶς, ἀφοῦ ἀγαποῦν, µισοῦνται καί
 καταδιώκονται; Καί πῶς ἀγαποῦν, ἀφοῦ µισοῦνται;) Περιφρονοῦνται καί καταδικάζονται. Ἀτιµάζονται, καί µέσα στίς ἀτιµώσεις δοξάζονται. 
(Θέλει νά πεῖ, µᾶλλον, ὅτι θεωροῦν δόξα τους νά ἀτιµάζονται ἀπό 
τούς ἄλλους[!;]). Κακολογοῦνται, κι αὐτοί σκορποῦν καλά λόγια. 
Ὑβρίζονται, κι αὐτοί τιµοῦν. Κάνουν τό καλό, καί τιµωροῦνται ὡς κακοί. 
Τιµωροῦνται, καί χαίρονται σά νά τούς δίνουν ζωή…».
Φίλε µου, δέν µπορῶ ἄλλο νά παρακολουθήσω τό κείµενο αὐτό. 
Μπλόκαρα. Γι’ αὐτό σοῦ τό δίνω, ἐπειδή νοµίζω ἐσύ θά τό καταλάβεις
 πιό καλά. Γιατί βλέπω πώς ἡ δική σου θεώρηση ἔχει κοινά σηµεῖα µέ 
τή διαγωγή τῶν πρώτων χριστιανῶν. Ἐγώ τό µόνο κοινό πού ἔχω 
µ’ ἐκείνους εἶναι τό ὄνοµα. Ἄν ὅµως θά ’θελα νά ’µουν εἰλικρινής 
µέ τόν ἑαυτό µου, θά ἔπρεπε νά τό ἀλλάξω.
Ἐκτός, σκέφτοµαι, ἄν ἀλλάξω διαγωγή. Ξέρω ὅτι Αὐτός τοῦ ὁποίου
 τό ὄνοµα φέρω, Αὐτός εἶναι πού ἔφερε τά πάνω κάτω στή θεώρηση 
τῶν πάντων. Αὐτός γκρέµισε τό πιό φοβερό κατεστηµένο καί
 ἀνέτρεψε τήν ἰσχυρότερη ἀρχή πού κρατοῦσε µέχρι τότε, τήν 
ἐξουσία τῆς ἁµαρτίας. Αὐτός µοῦ εἶπε πάλι πώς ἄν θέλω να 
Τόν ἀκολουθήσω, πρέπει νά ’χω κρατηµένο µέσα µου ἕνα µίσος· 
µίσος γιά τον ἑαυτό µου, νά ρίχνω δηλαδή γροθιές στή βιτρίνα τοῦ
 ἐγώ µου, κι ἔτσι νά Τόν ἀκολουθῶ. Ἔτσι, µοῦ ὑποσχέθηκε, 
θά βρῶ ἀληθινά τόν ἑαυτό µου, ἔτσι καί τόν διπλανό µου σέ
 µιά νέα τάξη πραγµάτων, καµιά σχέση µ’ αὐτή πού ἐπικρατεῖ 
τώρα στον κόσµο.
Τί λές, φίλε ἀναρχικέ; Δοκιµάζουµε; Ἐσύ ἴσως 
Τόν καταλάβεις καλύτερα.
 Μετά µοῦ λές κι ἐµένα…
Απόσπασμα από το Περιοδικό “Η Δράση μας”,
http://www.xfd.gr/ enoriakonstantinouelenis.blogspot

'Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ"




ΟΜΟΛΟΓΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ:

"ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΚΗΡΥΧΘΕΙ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΕΝ ΟΛΗ ΤΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑΝ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ" (ΜΑΤΘ. Κ.Δ 14)


"ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΘΑ ΑΝΑΨΕΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ" 

.                                                                                                                                                                                                                                           .


ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ, ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ,
Η ΙΔΙΑ Η ΠΗΓΗ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ
"ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ" ...
Η ΙΔΙΑ Η ΠΗΓΗ, Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ, ΠΡΟΛΕΓΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΘΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ...
ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ, ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΤΗ ΘΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ...
ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ,
Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ...
ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΛΟΙΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ...

"ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΕΓΕΡΘΕΙ ΕΘΝΟΣ ΕΠΙ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΕΠΙ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΓΙΝΕΙ ΠΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΟΙΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ" (ΜΑΤΘ. ΚΔ .7)

ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΡΓΗΣΕΙ Η ΩΡΑ ΑΥΤΗ,
ΕΝΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ:
Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΚΑΘΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΑΙΩΝΑ ΑΝΑΜΕΝΟΤΑΝ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΕΙΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ,
 ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ...
ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ, ΠΟΛΛΟΙ ...
Ο ΙΔΙΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ...
ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΚΡΙΒΗ ΧΡΟΝΟ,
 ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ...
ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, Η ΑΓΑΛΛΙΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ, Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ...
Ο ΛΟΓΟΣ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΚΩΛΟΒΩΣΕΙ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ, ΕΙΝΑΙ Η "ΜΑΓΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΑ ΜΙΛΗΣΕ Ο Π.ΠΑΙΣΙΟΣ ...
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝ ΒΑΘΙΑ ΡΙΖΩΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ...

"ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΕΤΕΜΝΟΝΤΟ ΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΕΚΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΣΩΘΕΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΑΡΞ, ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΘΕΛΟΥΣΙ ΣΥΝΤΜΗΘΕΙ
ΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΕΚΕΙΝΑΙ" (ΜΑΤΘ. ΚΔ.22)

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΝΑ ΠΕΙ:
"ΚΥΡΙΕ ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΣΟΥ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΟΥ"
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΔΟΘΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,
ΑΛΛΑ ΓΝΩΣΤΟΙ ΠΑΡΑ ΤΩ ΘΕΩ ...
ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ, ΑΦΟΥ ΛΑΛΗΣΕ:
 "ΑΝ ΜΕ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΘΑ ΣΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΜΟΥ" !!!

+++

ΔΕΙΤΕ ΤO ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΟΨΟΥΝ


ΔΕΙΤΕ ΤO ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΟΨΟΥΝ. Είναι αναβαθμισμένο και μου εστάλη από καλή φίλη. Διαδώστε το (αφιερώστε λίγο χρόνο για το βίντεο αυτό) Είναι αυτό που λέγαμε πριν μερικά χρόνια και μας λέγανε γραφικούς. Όποιος διατείνεται ότι είναι δεξιός ή αριστερός, σημαίνει ότι είτε είναι του συστήματος ή είναι κολλημένος.
Ο μεγαλύτερος εχθρός της πατρίδος είναι ο κακός μας χαρακτήρας, το κολλημένο μυαλό μας και τα λανθασμένα πιστεύω μας.
Πατήστε εδώ και απολαύστε το μέχρι τέλος



Αγαπητές συμπατριώτισσες και συμπατριώτες, αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητέ άγνωστε Blogger, εσύ που αγωνίζεσαι για την χιλιοπροδομένη Πατρίδα.
Αυτή την ύστατη στιγμή σας προσκαλώ προσωπικά και σας παρακαλώ να ενωθείτε, στρατευτείτε εναντίον του σκοταδισμού που φέρνουν οι κρατούντες.
Δύο χρόνια ανταλλάσσω μηνύματα μαζί σας, γνωρίζω τις ικανότητες σας. Με πολλούς από εσάς έχουμε βρεθεί σε διάφορες πατριωτικές εκδηλώσεις.
Ορισμένοι από εσάς έχετε ή ενημερώνετε κάποιες ομάδες
Ο αγών είναι άνισος, ο αντίπαλος εξαγοράζει τους πάντες και τα πάντα. Οι προδότες και οι κολλημένοι είναι ανάμεσα μας. Δεν υπάρχουν αριστεροί και Δεξιοί, υπάρχουν πατριώτες και μη.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το «εγώ», είναι το «γιατί αυτός και όχι εγώ»
Δεύτερο πρόβλημα είναι η χωρίς την θέληση μας ένταξη σε ομάδες, που τις κάνουν να συγκρούονται 
Πιστέψτε με είμεθα χιλιάδες και δεν μπορούμε να ενωθούμε γιατί δεν μας αφήνουν τα παραπάνω προβλήματα.
Μιλώντας με μικρές και μεγάλες κινήσεις ενεργών πολιτών, νέων ανθρώπων, αποφασίσαμε να συμπλεύσουμε, να συνεργαστούμε, χωρίς καταστατικά, χωρίς αρχηγούς, χωρίς να ενταχθούμε ό ένας κάτω από τον άλλο.
Μικρά ρυάκια που σιγά – σιγά θα ενώνονται και θα γίνονται χείμαρροι για να χυθούν όλα μαζί στο μεγάλο ποτάμι που οδηγεί στη Θάλασσα, στην ανατροπή και στην Αναγέννηση του Έθνους.
Η κάθε ομάδα ορίζει δια κληρώσεως ή όπως αυτή επιθυμεί, τους συντονιστές της, αυτούς που διαθέτουν περισσότερη ελεύθερη ώρα.
Η επικοινωνία θα γίνεται ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά. Για τα σοβαρά θέματα θα υπάρχουν συναντήσεις των συνδέσμων. Η ενημέρωση θα αναρτάται σε ένα ειδικό χώρο του διαδικτύου, ή θα σας αποστέλεται. .
Στο παρελθόν πολλές ομάδες απέτυχαν και διαλύθηκαν γιατί δεν εφαρμόσθηκαν οι προσήκοντες κανόνες συμπεριφοράς. Οι υψηλοί τόνοι, η παραμονή των ίδιων ατόμων για πολύ χρόνο στη θέση του συντονιστή, η επιμονή στο δέντρο και όχι στο δάσος, η προσπάθεια για προβολή και η υπερφίαλη επίδειξη γνώσεως, απετέλεσαν βασικές αιτίες διάλυσης της ομάδος.
Οι Ομάδες, που ήδη συνεργάζονται, διαθέτουν ισχυρή νομική υποστήριξη. Έχουν υποβάλλει μηνύσεις , αγωγές έχουν καταφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο. Τα μέλη μας ευρίσκονται σε όλους τους Νομούς, σε όλο τον Ελληνισμό της Διασποράς.
Είμεθα στη φάση που θα προτείνουμε κατανομή έργου στα μέλη, που επιθυμούν να εργασθούν μαζί μας. Μέχρι στιγμής τα θέματα που χρήζουν παρακολούθησης είναι σαράντα πέντε (45). Αυτά με τις προτάσεις μπορούν να αυξηθούν ή να μειωθούν μετά από συνένωσή τους.
Η κατανομή των σπουδαίων θεμάτων, σε όσους έχουν την δυνατότητα να τα παρακολουθούν, έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία μία σκιώδους Κυβέρνησης. Κάθε σημαντική πληροφορία προωθείται στα μέλη που έχουν αναλάβει το σχετικό αντικείμενο παρακολούθησης. Αντί λοιπόν όλοι να ασχολούμεθα με όλα, εξειδικεύουμε τις μελετητικές ομάδες ανάλογα με το αντικείμενο παρακολούθησης. Σκεφθείτε πόσα υπουργεία έχουμε και ποία είναι τα θέματα που μας ενδιαφέρουν. Αναφέρω ενδεικτικά μερικά αντικείμενα που χρήζουν παρακολούθησης:
ΘΕΜΑΤΑ που απασχολούν τον Λαό: Αυτοκτονίες ,Ασφάλεια, Εργασία, Κέντρα διανομής φαγητού, Κέντρα ψυχολογικής Υποστήριξης, Φάρμακα, χαράτσια, Ενημερώσεις γενικά και λοιπά πολλά
ΘΕΜΑΤΑ Εθνικής Ασφάλειας: Βαλκάνια, Μέση Ανατολή, Θράκη, Ήπειρος, Ανατολικό Αιγαίο, Πομάκοι, Καστελόριζο, Ήπειρος, νησιά προς πώληση, Κρήτη χασισοκαλλιέργειες, Κύπρος, εξοπλισμοί Γειτόνων, Κύπρος, Μισθοφορικός Στρατός, ανάγκες Ενόπλων Δυνάμεων, ΕΥΠ, καταγραφή παρακολούθηση ανθελληνικών κέντρων, κλπ
Οι ομάδες μας παρακολουθούν τα τεκταινόμενα και τις ενημερώσεις, που άλλες πατριωτικές κινήσεις ή νέα κόμματα επιχειρούν. Έχουμε εντοπίσει και μιλήσει με μεγάλες πατριωτικές προσωπικότητες, που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συνεργασθούν μαζί μας. Προτείνετε αυτούς που θεωρείτε ενεργούς πατριώτες
Αν δεν θέλετε να συμμετέχετε είτε με φυσική παρουσία ή μέσω διαδικτύου σε αυτή τη μεγάλη ομάδα, παρακαλώ απαντήστε μου. Αν θεωρείτε ότι από τώρα μπορείτε να αναλάβετε την παρακολούθηση κάποιου αντικειμένου, παρακαλώ δηλώστε το αντικείμενο. Ήδη μερικοί από εσάς συνεργάζονται.
Τα ονόματα σας είναι και θα παραμείνουν στην κρυφή κοινοποίηση, εκτός αν επιθυμείτε να είναι φανερά.
Σε λίγο καιρό θα γίνει διαδικτυακή συνάντηση για τον συντονισμό των συντονιστών. Αν μείνουμε ενωμένοι μέχρι το τέλος η δύναμη μας θα είναι πολύ μεγάλη. 
Η ζωή είναι για τους Δυνατούς και η Ελλάς θα ζήσει.
Μόνο η καλή προαίρεση δεν συνιστά αρετή, είναι σαν το σπίτι χωρίς στέγη. Η τόλμη και η πράξη σε καθιστούν πατριώτη.

Στέργιος Σμυρλής

Ταξχος (ΕΑ)1966

Πηγή αἰέν ἀριστεύειν  Αντιγραφή:Amethystos

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (῾Η παραβολή τῶν ταλάντων) π.Γεώργιος Δορμπαράκης




῾῞Ωσπερ γάρ ἄνθρωπος ἀποδημῶν ἐκάλεσε τούς ἰδίους δούλους καί 
παρέδωκεν αὐτοῖς τά ὑπάρχοντα αὐτοῦ᾽ (Ματθ. 25, 14)

α. ῾Η παραβολή τῶν ταλάντων ἔρχεται ὡς συνέχεια τῆς παραβολῆς τῶν δέκα 
παρθένων, γιά νά δηλώσει ὁ Κύριος ὅτι ῾δέν ἀρκεῖ νά εἴμαστε μόνο 
προνοητικοί καί φρόνιμοι᾽ σάν τίς πέντε φρόνιμες παρθένους, ῾ἀλλά 
καί δραστήριοι καί ἐπιμελεῖς᾽ (Π. Τρεμπέλας). 

῾Η σημερινή παραβολή δηλαδή τῶν ταλάντων ἔχει ὡς σκοπό
 νά ἐξάρει τήν ἀνάγκη ἀξιοποίησης τῶν χαρισμάτων πού ὁ Θεός 
δίνει σέ κάθε ἄνθρωπο: δέν φτάνει μόνο ὁ Θεός πού δίνει,
 ἀλλά ἀπαιτεῖται καί ἡ ἀνθρώπινη συνέργεια. 
Χωρίς αὐτήν ἡ προσφορά τοῦ Θεοῦ ὄχι μόνο μένει 
ἀνενέργητη, ἀλλά δυστυχῶς λειτουργεῖ εἰς βάρος τῆς 
σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου. ῾Η ὁριστική τελική ἀποτίμηση πού
 κάνει ὁ Κύριος στό τέλος τῆς παραβολῆς γιά τόν τεμπέλη 
καί ἄχρηστο ῾ἀχρεῖο᾽ δοῦλο εἶναι πράγματι συγκλονιστική:
 ῾τόν ἀχρεῖον δοῦλον ἐκβάλετε εἰς τό σκότος τό ἐξώτερον. ᾽
Εκεῖ ἔσται  ὁ κλαυθμός καί ὁ βρυγμός τῶν ὀδόντων᾽.

β. 1. ᾽Εκεῖνο πού καταρχάς τονίζει ἡ παραβολή εἶναι ὅτι δέν
 ὑπάρχει ἄνθρωπος πού νά μήν ἔχει δεχτεῖ χαρίσματα
 ἀπό τόν Θεό. ῞Οπως ὁ ῾ἀποδημῶν ἄνθρωπος ἐκάλεσε 
τούς ἰδίους δούλους καί παρέδωκεν αὐτοῖς τά ὑπάρχοντα 
αὐτοῦ᾽, ἔτσι καί ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, εἴτε τό δέχονται εἴτε ὄχι,
 ἀνήκουν στόν Θεό. Μπορεῖ ὁ λαός τοῦ ᾽Ισραήλ νά εἶχε κληθεῖ
 ἀπό τόν Θεό ὡς ἐκλεκτός Του λαός, συνεπῶς οἱ ᾽Ισραηλίτες
 σέ πρώτη φάση νά θεωροῦνταν οἱ κατεξοχήν δοῦλοι Του, 
ὅμως ἡ κλήση του αὐτή μέ τό δεδομένο τῆς πτώσης 
τοῦ ἀνθρώπου στήν ἁμαρτία κατενοεῖτο ὡς εὐθύνη 
καί ἀνάθεση διακονίας: νά κρατήσουν τήν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ
 καί νά τήν μεταδώσουν καί στούς ἄλλους λαούς, 
οἱ ὁποῖοι καί αὐτοί ἀνῆκαν σ᾽ Ἐκεῖνον. 
 ῾Ο ἐρχομός τοῦ ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ ἔπειτα ἐπιβεβαίωσε
 ἐντελῶς τήν ἀλήθεια αὐτή: οἱ πάντες, ἀνεξάρτητα ἀπό 
καταγωγή καί φυλή, εἶναι κλητοί τοῦ Θεοῦ. 
Καί μάλιστα κλητοί προκειμένου νά μετάσχουν στό 
ἀνώτερο ἐξ ὅλων τῶν χαρισμάτων, 
τό μορφωθῆναι ἐν αὐτοῖς τόν Χριστόν᾽, νά γίνουν κατά 
χάριν υἱοί Θεοί. ῞Ολοι λοιπόν οἱ ἄνθρωποι εἶναι τοῦ Θεοῦ
 καί ὅλοι δέχονται τά τάλαντα ᾽Εκείνου, πού σημαίνει 
ὅτι γιά τόν Θεό δέν ὑπάρχουν διακρίσεις ἀπέναντι στά 
πλάσματά Του. ῾Οὐκ ἔστιν γάρ προσωπολήπτης ὁ Θεός᾽.

2. Κι ἐκεῖνο πού ἐξίσου ἀπαρχῆς τονίζει ἡ παραβολή εἶναι 
ὅτι τά τάλαντα, τά χαρίσματα πού δίνει ὁ Θεός σέ ὅλους τούς 
ἀνθρώπους εἶναι δικά Του, ἀνήκουν σ᾽ ᾽Εκεῖνον 
- ῾παρέδωκεν αὐτοῖς τά ὑπάρχοντα αὐτοῦ᾽ λέει ὁ Κύριος - 
 δηλαδή ἡ χορήγησή τους ἀποτελεῖ εὐθύνη γιά τόν ἄνθρωπο: 
ἀπό τό πῶς θά τά ἐργαστεῖ καί θά τά ἀξιοποιήσει θά ἐξαρτηθεῖ
 ἡ περαιτέρω κατάστασή του καί μάλιστα σέ αἰώνιο ἐπίπεδο. 
Πρέπει νά σταθοῦμε μέ πολλή προσοχή στό σημεῖο αὐτό: 
ὅ,τι καλό ἔχουμε στή ζωή μας, ὅ,τι χαρισματικό ἐπισημαίνουμε 
στήν ὕπαρξή μας, τήν ψυχική καί τή σωματική: ὑγεία, εὐφυΐα, 
καλωσύνη, ὑλικά ἀγαθά ἐνδεχομένως,  ἐνῶ φαίνεται ὅτι μᾶς 
ἀνήκει καί εἶναι δικό μας, στήν πραγματικότητα ἀνήκει στόν Θεό, 
ὁ ῾Οποῖος μᾶς τό ἔδωσε γιά νά τό λειτουργήσουμε κατά τό 
θέλημά Του, ὥστε νά αὐξηθοῦμε πνευματικά καί νά ὁδηγηθοῦμε 
στόν σκοπό μας πού δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν ἔνταξή μας 
στή Βασιλεία Του. ῾Η δοξολογική καί εὐχαριστιακή θεώρηση τοῦ 
κόσμου καί τοῦ ἑαυτοῦ μας ἐν προκειμένῳ συνιστᾶ μονόδρομο. 
῾῾Εαυτούς καί ἀλλήλους καί πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν Χριστῷ τῷ 
Θεῷ παραθώμεθα᾽. ῾Εἴτε ἐσθίετε εἴτε πίνετε εἴτε τι ἄλλο ποιεῖτε, 
πάντα εἰς δόξαν Θεοῦ ποιεῖτε᾽.

3. Μέ μία βαθύτερη θεώρηση τά τάλαντα τῆς παραβολῆς 
παραπέμπουν στήν κατ᾽ εἰκόνα καί καθ᾽ ὁμοίωσιν Θεοῦ 
δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου, μέ τήν ἔννοια ὅτι ὁ Θεός ἀπαρχῆς 
προίκισε τόν ἄνθρωπο μέ τά δῶρα τοῦ εἰκονισμοῦ 
Του σ᾽ αὐτόν – τήν ἐλευθερία, τή δημιουργικότητα, τή συνειδητότητα, 
τή δυνατότητα νά ἀγαπᾶ - ὥστε καλλιεργώντας τα μέ ἐπίγνωση
 καί κατά τό θέλημα ᾽Εκείνου νά φτάσει νά γίνει κι αὐτός μέτοχος 
τῆς χαρᾶς τοῦ Κυρίου του. 
\
Εὖ, δοῦλε ἀγαθέ καί πιστέ! ᾽Επί ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπί πολλῶν σε 
καταστήσω. Εἴσελθε εἰς τήν χαράν τοῦ Κυρίου σου᾽. ῎
Ετσι ῾πᾶν δώρημα τέλειον ἄνωθέν ἐστι, καταβαῖνον ἀπό τοῦ Πατρός
 τῶν φώτων᾽.
᾽Ιδίως γιά τόν χριστιανό πού ἔχει πλήρη ἐπίγνωση τῶν παραπάνω 
ἀληθειῶν λόγω τῆς ἐνσωμάτωσης του στόν Κύριο διά τοῦ ἁγίου 
βαπτίσματος  ἰσχύει τό τοῦ ἀποστόλου: 
Τί ἔχεις ὅ οὐκ ἔλαβες; Εἰ δέ καί ἔλαβες, τί καυχᾶσαι ὡς μή λαβών;᾽. 
Κατά συνέπεια εἶναι εὐνόητο τό γιατί ἡ πίστη μας θεωρεῖ τήν
 ταπείνωση ὡς τήν φυσιολογική ὁδό τοῦ ἀνθρώπου καί ὡς 
τήν κρηπίδα πάνω στήν ὁποία στηρίζεται τό οἰκοδόμημα 
τῆς πνευματικῆς ζωῆς. ῾᾽Απούσης ταπεινοφροσύνης πάντα τά
 ἡμέτερα ἕωλα᾽ κατά τόν λόγο τοῦ μεγάλου ἀσκητικοῦ διδασκάλου 
ἁγίου ᾽Ιωάννου τῆς Κλίμακος. Μόνον ἕνας τυφλός, δηλαδή 
μόνον ἕνας ἄπιστος ἤ ἀλλοιωμένος κατά τήν πίστη του 
ἄνθρωπος, δέν θά ἔβλεπε τήν πραγματικότητα αὐτή. 
Μέ τή χαριτωμένη διατύπωση τοῦ ἁγιασμένου 
Γέροντα π. Παϊσίου ῾τό μόνο πού ὁ ἄνθρωπος ἀπό μόνος 
του ἔχει εἶναι ὅ,τι κατεβάζει ἡ μύτη του!᾽

4. ῾Η διαβάθμιση τῶν ταλάντων: ῾καί ᾧ μέν ἔδωκε πέντε τάλαντα, 
ᾧ δέ δύο, ᾧ δέ ἕν᾽, δέν σημαίνει ἀδικία ἀπό πλευρᾶς τοῦ Θεοῦ. 
῞Ολοι οὐσιαστικά παίρνουν τό ἴδιο, γιατί ὁ Θεός δίνει ῾
ἑκάστῳ κατά τήν ἰδίαν δύναμιν᾽. ᾽Αδικία θά ἔκανε ὁ Θεός, 
ἄν ἔδινε σέ ὅλους ἀδιακρίτως τό ἴδιο.
 ῾Ο Θεός μας ὅμως μετρᾶ τίς δυνατότητες τοῦ καθενός καί τοῦ
 δίνει αὐτό πού ἀντέχει. Γι᾽ αὐτό καί τοῦ ζητᾶ τό ἀντίστοιχο 
πρός τήν προφορά Του. ῾Ο ἄνθρωπος καλεῖται νά ἐργαστεῖ
 ἀνάλογα πρός αὐτό πού ἔλαβε, οὔτε περισσότερο οὔτε λιγότερο.
 Τό πέντε πρέπει νά γίνει δέκα, τό δύο τέσσερα, τό ἕνα δύο. 
᾽Από τήν ἄποψη αὐτή τό τέσσερα θά εἶναι μεγαλύτερο τοῦ ἐννιά
 ἤ τοῦ ὀκτώ ἤ τοῦ ἕξι: τό τέσσερα δηλαδή αὐτοῦ πού ἔλαβε δύο 
θά εἶναι μεγαλύτερο ἀπό τό ἐννιά αὐτοῦ πού ἔλαβε πέντε.
Μέ ἄλλα λόγια αὐτό πού ζητᾶ καί περιμένει ὁ Θεός ἀπό τόν
 ἄνθρωπο εἶναι ἡ καταβολή τῶν δυνατοτήτων του, ἡ ἐπιμέλεια 
πού δείχνει στή δική Του χορηγία, τελικῶς δηλαδή τό πόσο 
ἀνταποκρίνεται ἐν ἀγάπῃ στή δική Του ἀγάπη. 
῾῾Ημεῖς ἀγαπῶμεν ὅτι Αὐτός πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς᾽ 
πού λέει ὁ ἅγιος ᾽Ιωάννης ὁ εὐαγγελιστής. Τό μυστικό τῆς 
ἐργασίας τοῦ ἀνθρώπου γιά νά αὐξήσει τά τάλαντα τοῦ 
Κυρίου του, νά γίνει δηλαδή πιστός οἰκονόμος τῆς χάριτός
 Του, εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἀγάπη του πρός ᾽Εκεῖνον. 
῎Αν διαγράψουμε τήν ἀγάπη αὐτή, τότε μᾶλλον ἐκπίπτουμε
 στήν τραγική κατάσταση τοῦ τρίτου δούλου,  ὁ ὁποῖος 
κατενόησε διεστραμμένα τή σχέση του μέ τόν Κύριό του: 
Τόν κατενόησε δηλαδή φοβικά καί ἀπειλητικά, κι αὐτό 
λόγω τῆς πονηρῆς καί ὀκνηρῆς προαίρεσής του. ῾
Πονηρέ δοῦλε καί ὀκνηρέ!᾽

γ. ῎Αν ἡ παραβολή τῶν δέκα παρθένων προηγεῖται τῆς 
παραβολῆς τῶν ταλάντων, ἡ παραβολή τῆς τελικῆς κρίσεως ἕπεται.
 Κι ἡ τελική κρίση προσδιορίζει τό τί σημαίνει τελικῶς ἐργασία 
πάνω στά τάλαντα πού ἔχει δώσει καί δίνει ὁ Θεός: νά ζοῦμε ἐν 
ἀγάπῃ. ῾Ο Θεός δηλαδή δωρίζει κάθε καλό στόν ἄνθρωπο 
– καί πρωτίστως πιά τόν ἴδιο Του τόν ῾Εαυτό -  ὥστε ὁ ἄνθρωπος
 νά τό ἀντιδωρίσει ἐν ἀγάπῃ καί εὐχαριστίᾳ στόν συνάνθρωπό του 
πρός δόξαν καί πάλι Θεοῦ. Οἱ ὕμνοι ἀπό τόν ὄρθρο τῆς 
Μεγάλης Τρίτης ἐν προκειμένῳ μᾶς καθοδηγοῦν: 
Δεῦτε, πιστοί, ἐπεργασώμεθα προθύμως τῷ Δεσπότῃ
·νέμει γάρ τοῖς δούλοις τόν πλοῦτον, καί ἀναλόγως ἕκαστος
 πολυπλασιάσωμεν τό τῆς χάριτος τάλαντον
· ὁ μέν σοφίαν κομιείτω δι᾽ ἔργων ἀγαθῶν
· ὁ δέ λειτουργίαν λαμπρότητος ἐπιτελείσθω
· κοινωνείτω δέ τοῦ λόγου πιστός τῷ ἀμυήτῳ
· καί σκορπιζέτω τόν πλοῦτον πένησιν ἄλλος
· οὕτω γάρ τό δάνειον πολυπλασιάσωμεν, 
καί ὡς οἰκονόμοι πιστοί τῆς χάριτος, δεσποτικῆς 
χαρᾶς ἀξιωθῶμεν᾽ 
(᾽Εμπρός, πιστοί, ἄς ἐργαστοῦμε μέ προθυμία γιά τόν Κύριο.
 Γιατί μοιράζει στούς δούλους τόν πλοῦτο. 
Κι ἀνάλογα ὁ καθένας μας ἄς πολλαπλασιάσουμε τό
 τάλαντο τῆς χάρης: 
ὁ ἕνας ἄς μεταδώσει σοφία μέ ἔργα ἀγαθά. 
Ὁ ἄλλος ἄς προσφέρει λαμπρές ὑπηρεσίες στό 
κοινωνικό σύνολο. ῾
Ο πιστός ἄς κοινωνήσει τόν λόγο τῆς πίστης στόν 
ἀμύητο αὐτῆς. Καί ἄλλος ἄς σκορπίζει τόν πλοῦτο του
 στούς πτωχούς. ῎Ετσι λοιπόν ἄς πολλαπλασιάσουμε τό 
δάνειο καί σάν πιστοί οἰκονόμοι τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ 
 ἄς γίνουμε ἄξιοι τῆς χαρᾶς τοῦ Δεσπότη Χριστοῦ).

Τυπικόν της 8ης Φεβρουαρίου 2013



Παρασκευή: Τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Θεοδώρου τοῦ Στρατηλάτου καί τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ζαχαρίου.
 

Ἀπόστολος: 
Τοῦ Μεγαλομάρτυρος· (Ἐφεσ. β΄ 4-10), μετά τοῦ οἰκείου Προκειμένου, ζήτει  τοῦτον τῇ Κυριακῇ κγ΄ ἑβδομάδος Ἐπιστολῶν.
Εὐαγγέλιον: 
Ὁμοίως· (Ματθ. ι΄ 16-22), ζήτει τοῦτο τῇ Τετάρτῃ γ΄ ἑβδομάδος Ματθαίου.
 

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...