Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 06, 2013

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως Ο δρόμος της θυσίας του Ιωάννη Καραβιδόπουλου,


Στο μέσον της περιόδου της Μ. Τεσσαρακο­στής προβάλλει η Εκκλησία μας κατά την Γ΄Κυριακή των νηστειών τον Σταυρό του Χριστού για να τον προσκυνήσουν οι πιστοί και να συνεχίσουν έτσι ενισχυμένοι τον πνευματικό αγώνα, που θα τους φέρει στη Μ. Εβδομάδα και το Πάσχα, διαβάζει δε κατά την ημέρα αυτή την περικο­πή με τα ακόλουθα λόγια που ο Χριστού απηύθυνε προς τους μαθητές του μόλις προανήγγειλε προς αυτούς τον επικείμενο σταυρικό του θάνατο:
«Όποιος θέλει να με ακολουθήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, ας σηκώσει το σταυρό του κι ας με ακολουθεί. Γιατί όποιος θέλει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει· όποιος όμως χάσει τη ζωή του εξαιτίας μου και εξαιτίας του ευαγγελίου, αυτός θα τη σώσει. Τι θα ωφεληθεί ο άνθρωπος, αν κερδίσει ολόκληρο τον κόσμο αλλά χάσει τη ζωή του; Τι μπορεί να δώσει ο άνθρωπος αντάλλαγμα για τη ζωή του; Όποιος, ζώντας μέσα σ' αυτή τη γενιά την άπιστη κι αμαρτωλή, ντραπεί για μένα και για τη διδασκαλία μου, θα ντραπεί γι' αυτόν και ο Υιός του Ανθρώπου, όταν έρθει με όλη τη λαμπρότητα του Πατέρα του, μαζί με τους αγίους αγγέλους».
Και τους έλεγε ακόμη: «Σας βεβαιώνω πως υπάρχουν μερικοί ανάμεσα σ' αυτούς που βρίσκονται εδώ, οι οποίοι δε θα γευτούν το θάνατο, πριν δουν να έρχεται δυναμικά η βασιλεία του Θεού» (Μάρκ. 8,34 - 9,1).
 Τα λόγια αυτά είναι πολύ σημαντικά και βαριά γι’ αυτούς που θέλουν να είναι μαθητές του Ιησού. Εφόσον ο Ιησούς έχει να αντιμετωπίσει όχι τη δόξα αλλά το σταυρό και το πάθος, δεν μπορεί να είναι διαφορετική και η τύχη των μαθητών του, εάν θέλουν βέβαια να είναι στην ουσία, όχι μόνο στο όνομα, μαθητές του, μαθητές βέβαια με την ευρύτερη έννοια του όρου, δηλ. του χριστιανού που άκολουθεί πιστά και συνειδητά τον Κύριο Iησού Χριστό.
Καταναγκασμός δεν υπάρχει στη διδασκαλία του Χριστού. Μπορεί κανείς ελεύθερα να αποφασίσει το δρόμο του σταυρού αφού αναλογισθεί πρώτα τις δυσκολίες και αναλάβει αποφασιστικά τις ευθύνες του: «Όποιος θέλει να με ακολουθήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, ας σηκώσει το σταυρό του κι ας με ακολουθεί». Η απάρνηση του εαυτού μας και η άρση του σταυρού επί των ώμων είναι οι βασικές προϋ­ποθέσεις για να ακολουθήσουμε τον Χριστό. Αρνούμαι τον εαυτόν μου, σημαίνει: εγκαταλείπω τις νόμιμες και δίκαιες απαιτήσεις, τις φυσιολογικές και δικαιολογημένες επιθυμίες που έχει το εγώ μου μέσα στη ζωή, αρνούμαι την ασφάλεια μιας καλοβολεμένης ζωής, για να αποδυθώ στην κατά τα κριτήρια του κόσμου άβεβαιότητα και ανα­σφάλεια που συνεπάγεται το να ακολουθώ τον Χριστό στο δρόμο του πάθους. Ο εμπειρικός άνθρωπος, όπως τOν γνωρίζουμε όλοι μας, ζητεί την τακτοποίηση και την ασφάλεια, την αποφυγή της σκέψης του θανάτου, την παράταση της ζωής του με κάθε τρόπο. Με μια παράξενη όμως επιχειρηματολογία για την ανθρώπινη λογική ο Χρι­στός διδάσκει ότι η ζωή κερδίζεται μόνον όταν χαθεί. Η θυσία της ζωής οδηγεί στην κατ’ εξοχή ζωή. Ο Χριστός χρησιμοποιεί στις φράσεις του αυτές τη λέξη «ψυχή» με την διπλή έννοια της ζωής, της βιολογικής ζωής και της αιώνιας ζωής που είναι δώρο του Θεοΰ. Όποιος θέλει την πραγματική ζωή, πρέπει να θυσιάσει την εύκολη ζωή του κόσμου.
Τα λόγια αυτά προϋποθέτουν ή προβλέπουν συνθήκες διωγμού μπροστά στον οποίο είναι δυνατό να φοβηθεί κανείς και να αρνηθεί την πίστη του με αποτέλεσμα να χάσει την πραγματική ζωή. Δεν χάνουν τη βαρύτητά τους όμως τα λόγια αυτά ακόμη κι όταν δεν υπάρχει διωγμός. Είναι βέβαια αυτονόητο ότι, όταν κανείς συμβιβασθεί με τις δυνάμεις της ζωής μέσα στον κόσμο και βολευτεί μέσα στην άσφάλεια της οργανωμένης κοινωνίας, δεν αντιμετωπίζει θέμα διωγμού ή πάθους ή θυσίας της ζωής του.
Σε ποιές όμως περιπτώσεις μπορεί κανείς σήμερα να μιλά για σταυρό και για μαρτύριο; Μήπως αυτά εϊναι ηρωϊκές πραγματικότητες του παρελθόντος της Εκκλη­σίας; Ο συνεπής Χριστιανισμός δεν είναι μόνο ιστο­ρικό παρελθόν, αλλά μπορεί να είναι και ζωντανό παρόν. ΄Οταν μέσα σ’ ένα κόσμο πεσμένων αξιών μπορείς να πιστεύεις στις αξιες της πίστης, όταν μέσα στο συνηθι­σμένο ψέμα εσύ συντάσσεσαι με το μέρος της αλήθειας, όταν όλοι κάνουν τα πάντα για να ικανοποιήσουν τον εαυτό τους και συ τον αρνείσαι, όταν όλοι συμβιβάζονται για να έξασφαλισθούν κι εσύ δεν προδίδεις τις αρχές σου με κίνδυνο να ζημιωθείς και να χάσεις τη θέση σου, όταν οι άλλοι ορθολογιστικά εξηγούν τα πάντα με ένδοκοσμικό πρίσμα, ενώ την δική σου καρδιά την ζεσταίνει η ελπίδα της αναστάσεως, τότε είσαι πραγματικός μαθητής του Ιη­σού, που τον ακολουθείς στο δύσκολο δρόμο της θυσίας.
Όλα αυτά όμως που φαίνονται αδύνατα για τον φυ­σιολογικό άνθρωπο, γίνονται πραγματικότητες μέσα στην περιοχή της χάρης του Θεού που αναγεννά και μεταβάλ­λει τον άνθρωπο σε νέο δημιούργημα, σε «καινή κτίση».
Ένα μήνυμα, λοιπόν, εκούσιας αυταπαρνήσεως μάς απευθύνει το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα, αυταπαρ­νήσεως όχι για οποιοδήποτε άλλο λόγο αλλά για τον Χριστό και το Ευαγγέλιο. Οι ήρωες της πίστης και οι άγιοι της Εκκλησίας μας δεν είναι μόνον μορφές του μακρινού παρελθόντος· μπορούν να γίνουν και ζωντανές πραγματικότητες στην εποχή μας.


Κυριακή Γ Νηστειών «Προϋποθέσεις αληθινής πνευματικότητας» Του πρωτ. Χρήστου Αιγίδη,


Βρισκόμαστε με την χάρη του θεού στη μέση της Αγίας Τεσσαρακοστής. Είμαστε μεσόστρατα του όμορφου πνευματικού ταξιδιού. Οι Θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μάς όρισαν εδώ στα μισά να ατενίσουμε, να αφουγκραστούμε και να προσκυνήσουμε τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό του Κυρίου μας.  Ο μαρτυρικός Σταυρός, που επάνω του ανοίγοντας ο Κύριος τα χέρια Του αγκάλιασε όλη την ανθρωπότητα, αποτελεί το εφαλτήριο για την πνευματική πορεία του καθενός μας.  Ο Σταυρός αυτός είναι κριτήριο και μέτρο υγιούς πνευματικότητας.  Τελικά ο κάθε Σταυρός γίνεται ευκαιρία και εισιτήριο παραδείσου.
Όστις θέλει...
  Βασική προϋπόθεση της πνευματικότητας, άρα και της νηστείας και της προσευχής και γενικότερα κάθε προσπάθειας, είναι η ελευθερία.  Αυτό το μεγάλο Δώρο του θεού στον άνθρωπο που δυστυχώς λίγοι το καταλαβαίνουν, λιγότεροι το αξιοποιούν και ακόμη πιο λίγοι το βιώνουν.  Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι πνευματική ζωή με το ζόρι δεν νοείται! Θέλει ελευθερία, χαρά και λεβεντιά η πνευματικότητα, όχι πίεση, ούτε θλίψη και άγχος. Η ελευθερία είναι προϋπόθεση σε κάθε ανθρώπινη σχέση.  Σε όλα και με όλους πρέπει να είμαστε ελεύθεροι.  Άλλωστε εδώ έγκειται και η φύση της αμαρτίας που μας προξενεί δέσμευση και ανελευθερία.
Απαρνησάσθω εαυτόν...
  Μας λέει ο Χριστός μας καθαρά ότι όποιος θέλει να τον ακολουθήσει, όποιος δηλαδή θέλει να έχει πνευματική ζωή πρέπει να αρνηθεί τον εαυτό του.  Αν θέλω δηλαδή ελεύθερα να είμαι μαθητής Εκείνου πρέπει να είμαι έτοιμος να χάσω, να αδικηθώ, να ταπεινωθώ, να μην γίνεται το θέλημα μου, να είμαι πάντα τελευταίος, για να είμαι καλός μαθητής.  Δυστυχώς εμείς  τα αντίθετα πράττουμε και για το λόγο αυτό η μεγαλύτερη ασθένεια της εποχής μας είναι ο εγωισμός.  Εξαιτίας του έχουμε τόσα ναυάγια στις σχέσεις μας, τόσα διαζύγια στα ζευγάρια μας, τόσα νεύρα με τα παιδιά μας, δυσκολίες με τους γονείς μας, τόση κόντρα με τους συνεργάτες μας. Όλα αυτά γιατί κάνουμε το αντίθετο από τον λόγο Του Κυρίου μας.
Άρον τον Σταυρό...
  Αποτέλεσμα της εγωιστικής μας διάθεσης για όλα είναι και το χαρακτηριστικό ότι δεν θέλουμε στην ζωή μας δυσκολίες.  Αισθανόμαστε δυσφορία όταν έχουμε πειρασμό, θα θέλαμε αν μπορούσαμε να τον αποφύγουμε. Είμαστε φυγόπονοι και ανυποψίαστοι στην ευλογία Του Σταυρού, του πειρασμού, του πόνου και της δυσκολίας.  Δεν αξιοποιούμε όλα αυτά που είναι Δώρα Θεού.  Αυτό δεν νοείται με την απλή λογική.  Πολλές φορές μοιάζει παράλογο ή ανόητο.  Μα έτσι είναι ο Σταυρός, μωρία.  Όχι δυσκολία αλλά ευλογία.  Όχι τιμωρία αλλά χαρά.  Άλλωστε αυτό τον δρόμο που χάραξε ο Χριστός μας, ακολούθησε νέφος μαρτύρων, ομολογητών, οσίων και έμειναν στην αιωνιότητα μαζί Του.
   Όλα αυτά για να ακολουθήσουμε πιστά τον κύριο μας.  Οι προϋποθέσεις είναι συγκεκριμένες, ξεκάθαρες και απλές.  Δεν επιδέχονται αλλοίωση ή αμφισβήτηση.  Ακολουθώ τον Κύριο σημαίνει ακολουθώ την Εκκλησία.  Υπακούω στον Κύριο σημαίνει κάνω ό,τι λέει, ό,τι πρεσβεύει η Εκκλησία.  Και αυτό γιατί η Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος  εις τους αιώνες.  Αν όμως η προσευχή μου, η νηστεία μου και γενικότερα η προσπάθεια μου στα πνευματικά είναι όπως εγώ θέλω ή όπως εγώ νομίζω ή ακόμα πιο αληθινά όπως εμένα βολεύει, μάλλον ακολουθώ το θέλημά μου και όχι τον Χριστό.  Με την ευχή, την ελπίδα και την προσευχή αγαπητοί μου στο υπόλοιπο της τεσσαρακοστής, μα και όλης μας της ζωής να ακολουθούμε αληθινά, ουσιαστικά και πνευματικά την εκκλησία σηκώνοντας ο καθένας μας τον δικό του προσωπικό Σταυρό που όμως είναι το εισιτήριο για τον παράδεισο. 
ΑΜΗΝ!

Απαλλαχτείτε εύκολα και γρήγορα από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά που σας ενοχλούν κατ΄ οίκον.




Επιμέλεια: '' ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ''
www.antixiliastikos.blogspot.com

Χτυπάει η πόρτα: τακ – τακ..

Ανοίγετε!

΄Στέκονται δυο κύριοι με περιοδικά στο χέρι και σας λένε: 
''γεια σας, θα θέλαμε να μιλήσουμε για την αλήθεια του Θεού''.

Τους ρωτάτε: ''είστε Μάρτυρες του Ιεχωβά;''

Σας απαντούν ''ναι''.

Τους λέτε: 
''είμαι πρώην Μάρτυρας του Ιεχωβά – αποκομμένος από την Οργάνωση!

Αυτό ήταν!

Δεν πρόκειται να σας ξαναενοχλήσουν ποτέ!

Επιμέλεια: '' ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ''

Κυριακή Γ' Νηστειών:η εποχή μας δεν αγαπά τον Σταυρό. π. Στυλιανός Μακρής





 γία μας κκλησία προβάλλει σήμερα ες προσκύνησιν τν Τίμιο κα
Ζωοποι Σταυρ το Κυρίου μας, γι ν μς νδυναμώσ στν πνευματικό μας
γώνα, καθς φθάσαμε μέχρι τ μέσα το δρόμου τς σκήσεως,
 μέχρι τ μέσον τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς.
 Σταυρς ποτελε τ σύμβολο τς νίκης τς ζως π το θανάτου. Εναι σύμβολο δόξης αωνίου, σύμβολο δοξασμο το νθρώπου, φο  Υἱὸςνθρώπου,  σαρκωθες Θεός, κατέβηκε π τν ορανό, μοιράστηκε θυσιαζόμενος σ λόκληρη τν νθρωπότητα, τν ποία κα νεβίβασε στδεξι το Θεο Πατρός.  Σταυρς εναι σύμβολο νίκης, πειδ προδιαθέτει τνγώνα. Κανες γωνιζόμενος δν στεφανώνεται, ἐὰν δν γωνιστ. Κα γι τος χριστιανος  Σταυρς το Χριστο γίνεται οκεος, ταν ο διοι οκειωθον τπαθήματα κα τν θυσία Του, μ σκοπ πάντοτε ν γίνουν μέτοχοι τν ορανίων στεφάνων δι τς νίκης το Σταυρο.

Τ πνεμα τς θυσίας δν φορ μως ποκλειστικ τν στάση μας πέναντι στος συνανθρώπους μας. Συνηθίσαμε, ταν γίνεται λόγος γι θυσία, νννοομε τν θυσία πρ τν δελφν.  Σταυρς μως εναι πρωτίστως θυσίαπρ τς σωτηρίας μας, θυσία πρ το καινο αυτο μας, το κατ χάριν Χριστο ν μν. Συνήθως εναι εκολότερο ν νταποκριθομε στ κάλεσμα τοπλησίον γι βοήθεια, ν συνηθέστερα θυσιαζόμαστε εχάριστα γι τοςνθρώπους πο γαπομε, γι τ παιδιά μας, τος γονες μας  γι να δανικό.μως  ν μν κατ χάριν Χριστός,  κληθες στν ξομοίωση μ τν Χριστ διτς μεταμορφώσεως τν παθν αυτός μας, βυθισμένος μέσα στ λάσπη τς φθορς, βο κα κραυγάζει μ γωνία, καθς ναζητ ν τν νασύρουμε πτν βορκο τν παθν μας, γι ν ρθωθ καθαρς κα λαμπερός, ς  ραοςν τάφου τριήμερος ξελθν Χριστός. Μς θλίβει μως, δελφοί μου, προσπάθεια ν νασύρουμε τν καινούριο αυτό μας π μέσα μας, γιατ μεταμορφωθες κα ναστηθες αυτός μας εναι τεκμήριο λλαγς, κι μες δν θέλουμε ν λλάξουμε. Τν φοβόμαστε ξαστράπτοντα, πως τ σκοτάδι φοβται τ φς, γιατ ζομε κα κινούμαστε μέσα στ σκοτάδι. Τρομάζουμε στθέα το καθαρο, γιατ συνηθίσαμε τς μαρες ποχρώσεις τς βρωμις μας ποφαντάζει καθαριότητα στ λασπωμένα κα λλήθωρα πνευματικά μας μάτια.
Σήμερα μς καλε  κκλησία ν δομε σταυρωμένο τον αυτό μας, νεκρωθέντα τ μαρτί, νεκρ γι τν μαρτία κα τν κόσμο, γι ν χαρομε δικαίως κα τν νάστασή του μέσα στς κτνες τς θείας χάριτος. Σήμερα προσκυνομε τν Σταυρ κα προσπίπτουμε νώπιόν του, ζητντας π τν σταυρωθέντα Χριστ ν μς λεήσ κα ν μς παράσχ τ δύναμη, στε νσυνεχίσουμε τν ραο γνα κατ τν παθν, π τν ποο φείλουμε νξέλθουμε καθαροί, φωτεινοί, γιασμένοι, στ βαθμ πο ποδεχόμαστε συνειδητ τ κάλεσμα τς θυσίας το αυτο μας κα νταποκρινόμαστε, συσταυρούμενοι μ τν γαπημένο μας ησο.
Κάποτε ο κοινο γονες τς νθρωπότητος θέλησαν ν γευθον π τνπαγορευμένο καρπ το ξύλου τς γνώσεως το καλο κα το κακο, γι νπρολάβουν δίχως καμία διάθεση ατοθυσίας ν γίνουν θεο χωρς τν Θεό. Τβλέπουμε ατ πλέον στν ποχή μας, πο δυστυχς δν γαπ τν Σταυρό, μλλον τν πολεμς δαιμονοκρατούμενη. Κα δν γαπ τν Σταυρό, γιατμισε τν θυσία το πρ κόσμου θυσιασθέντος ν ατησο Χριστο. Εναιποχ πο προβάλλει μ κάθε τρόπο τν θυσία πρ τάχα τς δικαιοσύνης, πρ τάχα τς ερήνης, πρ τάχα τς λληλεγγύης, πρ τάχα τς νωσης τν λαν,μως εναι ποχ πο μισε θανάσιμα τν θυσία πρ τς καλς λλοιώσεως τονθρωπίνου προσώπου κα τς ξομοιώσεώς του μ τν ληθιν Σωτρα, ποχναντία Χριστοντίθετη μ Ατν κα τς νέργειές Του, ποχ ντίθεη, καττο ντως νθρώπου κα τν καλν εκόνων Του. Ζομε στν ποχή, πουναμένεται νας ψευδομεσσίας, νας χριστς ξένος Σταυρο κατ τ πατερικςρμηνευόμενο χ ξ σγμα τα τς ποκαλύψεως.
 Σταυρς εναι πλο κατ το διαβόλου· μπροστά του φρίττει κα τρέμει πανστρατι τν δαιμόνων.  Σταυρός, δελφοί μου, εναι μαχαίρι δίκοπο, ποσκισε τν κοιλι το δη κα λευθέρωσε τ κατομμύρια τν νεκρν, εναι κλειδ σωτηρίας, πο νοιξε τν κεκλεισμένη δέμ, εναι «δνδρον εσκιόφυλλον», κάτω π τ ποο βρίσκουν παρηγορι ο κουρασμένοι διαβάτες τς σκήσεως, εναι τ κατάρτι το πλοίου τς κκλησίας ποπορεύεται πρς τ λιμάνι τς νωθεν Βασιλείας.
 Κυριακ τς Σταυροπροσκυνήσεως εναι κάλεσμα στν γιορτ το Σταυροκα 
το σταυρώματος τν παθν μας. ς νταποκριθομε μ χαρά, γι νχαρομε κα τν νάσταση, το Κυρίου κα τν δική μας.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...