Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2013

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ

15Γιορτάζουμε σήμερα 18 Δεκεμβρίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Σεβαστιανού.

Ο Άγιος Σεβαστιανός γεννήθηκε στα Μεδιόλανα της Ιταλίας, το 250 με 256 μ.Χ. Οι γονείς του τον ανέθρεψαν με μεγάλη χριστιανική επιμέλεια. Καθώς προερχόταν από γένος διακεκριμένο, είλκυσε την εύνοια του αυτοκράτορα Καρίνου, που γρήγορα τον ανέδειξε σαν στρατιωτικό. Έπειτα, ο Διοκλητιανός τον έκανε αρχηγό του πρώτου συντάγματος των πραιτοριανών. 

Η φιλάνθρωπη ψυχή του Σεβαστιανού, από τη θέση αυτή που κατείχε, πολλές φορές υπήρξε προστάτης των φτωχών και των άρρωστων χριστιανών. Πρόθυμα επίσης, βοηθούσε στις ανάγκες της Ρωμαϊκής Εκκλησίας. Γι'αυτό και ο πάπας Γάϊος του απένειμε τον τίτλο του υπερασπιστή της Εκκλησίας.

Την περίοδο που άρχισε ο διωγμός κατά των χριστιανών, συνελήφθη μια ομάδα χριστιανών. Ο Σεβαστιανός, προκειμένου να τους εμψυχώσει την ώρα που αυτοί δικάζονταν, δήλωσε ότι είναι χριστιανός.

Ο Διοκλητιανός διέταξε το θάνατό του. Και ο Σεβαστιανός δεν άργησε να πέσει κάτω, τρυπημένος στο στήθος από βέλος. Το σώμα του πήρε κάποια ευσεβής χήρα, η Λουκίνα. Προς έκπληξή της διαπίστωσε όμως, ότι ανέπνεε ακόμα. Αφού τον περιποιήθηκε, μετά από λίγες ήμερες ο Σεβαστιανός ανέκτησε τις δυνάμεις του.Αλλά και πάλι επεδίωξε και συνάντησε το Διοκλητιανό και τον ήλεγξε για τη σκληρότητά του. Τότε αυτός διέταξε και τον μαστίγωσαν μέχρι θανάτου. Έτσι, ο Σεβαστιανός, παρέδωσε την ψυχή του στον Κύριο.

Εύχομαι χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Ανάλυση ονόματος:
ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ: (από την λέξη σεβαστός) = ο αξιοσέβαστος.

Απολυτίκιο:
Συγκλήτου σφαλλομένης παριδών τα συνέδρια, Σεβαστιανέ πανολβίαν, συναγείρεις συνέλευσιν, Μαρτύρων αληθώς πανευκλεών, συν σοι καταβαλόντων τον εχθρόν, μεθ' ων Θείας συναυλίας αξιωθείς, φαιδρύνεις τους βοώντας σοι, δόξα τω δεδωκότι σοι ισχύν, δόξα τω σε στεφανώσαντι, δόξα τω ενεργούντι διά σου, πάσιν ιάματα.

Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2013

Άλλος στα λόγια, άλλος στις πράξεις!


Ο Π. ΑΓΓΕΛΟΣ ΕΚΘΕΤΕΙ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ



Ο ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ!


 ντι-Οκουμενιστς μητροπ. Πειραις Σεραφεὶμ προέστη σήμερα τς Θ. Λειτουργίας στ γιορτ τοῦ μητροπολίτηΚαισαριανς Δανιήλ, μαζὶ μὲ τν καταγγελθέντα γι θικσκάνδαλο Διονύσιο Κορίνθου, τν Μεσσηνίας Χρυσόστομο («ἐκφραστὴ» στὴν Ἑλλάδα τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου κα τοῦ θεωρητικοῦ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ μητρ. Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα), ὁ ὁποῖος προπαγανδίζει τὶς κακοδοξίες περ«διρημένης κκλησίας» κα τν Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο, «ἀδελφό» του Παπικοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σύρου Νικόλαο!


Καὶ ἐνῶ ἔτσι ἔπραξε ὁ κ. Σεραφείμ, ὁ πρωτοπρεσβύτερός του στὴν Μητρόπολη Πειραιῶς  π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος, στὸ Β΄ μέρος τῆς κριτικῆς του  στὸν Δημητριάδος Ἰγνάτιο (γιὰ ὅσα εἶπε στὴν Παπικὴ Ἡμερίδα γιὰ τὴν Β΄ Βατικάνειο Σύνοδο), λέγει μερικὲς θεολογικές-ἐκκλησιολογικὲς ἀλήθειες, ποὺ ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς πράξεις τοῦ προϊσταμένου του καὶ ἐκθέτουν –γιὰ ἄλλη μιὰ φορά– ἀνεπανόρθωτα τὸν Μητροπολίτη Πειραιῶς. Γράφει ὁ π. Ἄγγελος:

Ὁ ἀγωνιστής καί ἀκατάβλητος στῦλος τῆς Ἐκκλησίας Σεβ. Μη­τρο­πο­λί­της Κυ­θή­ρων  κ. Σε­ρα­φεὶμ το­νί­ζει μὲ ὁ­μο­λο­για­κὴ παρρη­σί­α καὶ φρό­νη­μα:
«Ὅ­σοι ἀ­πο­δέ­χον­ται τὴν θε­ω­ρί­αν πε­ρὶ “δι­η­ρη­μέ­νης Ἐκκλησί­ας” δὲν ἐν­νο­οῦν, οὔ­τε ἀ­πο­δέ­χον­ται οὐ­σι­α­στι­κῶς τὸ σχε­τι­κὸν θε­ό­πνευ­στον ἄρ­θρον, ἀλ­λ'  ἀν­τι­φά­σκουν λέ­γον­τες τὸ Ἱ­ε­ρὸν Σύμ­βο­λον τῆς Πί­στε­ώς μας. Δι­ό­τι τοῦ­το εἰς τὸν ἐ­νε­στῶ­τα χρό­νον δι­α­δη­λοῖ τὴν πί­στιν εἰς “Μί­αν, Ἁ­γί­αν .­.. Ἐκ­κλη­σί­αν”. Εἰς τὴν Ἐκ­κλη­σί­αν τοῦ πα­ρόν­τος καὶ ὄ­χι τοῦ πα­ρελ­θόν­τος ἤ τοῦ μέλ­λον­τος.
Ὅ­σοι πι­στεύ­ουν εἰς τὴν θε­ω­ρί­αν ταύ­την δὲν δύ­ναν­ται νὰ λέ­γουν καὶ νὰ τὸ ἐν­νο­οῦν εἰς τὴν εὐ­χὴν με­τὰ τὸν Κα­θα­για­σμὸν τῶν Τι­μί­ων Δώ­ρων. Ἔ­τι προ­σφέ­ρο­μέν Σοι τὴν λο­γι­κὴν ταύ­την λα­τρεί­αν  ὑ­πὲρ τῆς Οἰ­κου­μέ­νης, ὑ­πὲρ τῆς Ἁ­γί­ας Κα­θο­λι­κῆς καὶ Ἀπο­στο­λι­κῆς Ἐκ­κλη­σί­ας..­.­”­, δι­ό­τι, οὖ­σα δι­η­ρη­μέ­νη, δὲν δύνα­ται νὰ ὑ­φί­στα­ται ὡς ἡ Μί­α, Ἁ­γί­α, Καθολι­κὴ καὶ Ἀ­πο­στο­λι­κὴ Ἐκ­κλη­σί­α, ἀ­φοῦ οὕ­τω πως ἔ­χο­μεν  ἀν­τί­φα­σιν ἐν τοῖς ὅροις».

Ἐρωτοῦμε τὸν π. Ἄγγελο Ἀγγελακόπουλο
(ἐὰν ἐννοεῖ αὐτὰ ποὺ λέγει):
Εἶναι δυνατὸν νὰ συλλειτουργεῖ ὁ Μητροπολίτης του μὲ τὸν κακοδοξοῦντα Μητροπολίτη Μεσσηνίας; Και αὐτὸς νὰ μνημονεύει τὸν ἐκκλησιολογικῶς ἀτακτοῦντα Μητροπολίτη;
Καὶ καλὰ στὴν Σύνοδο (θὰ δικαιολογηθεῖ ὁ Πειραιῶς) ὅτι κατ’ οἰκονομία συνυπάρχουν ὅλοι.
Ποιός ὁ λόγος ὅμως νὰ συλλειτουργεῖ μετ’ αὐτοῦ; Δύναται ὁ Μητροπολίτης του νὰ συλλειτουργεῖ μὲ κάποιον ποὺ γνωρίζει ὅτι διδάσκει κακοδοξίες, οἱ ὁποῖες «ἀντιφάσκουν» μὲ ὅσαὁμολογοῦμε στὸ «Ἱερὸν Σύμβολον τῆς Πίστεώς μας»; Ξέχασε ὅτι ὁ ἴδιος κατήγγειλε στὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τὴν κακοδοξία τοῦ Μεσσηνίας; Μόνο στὰ λόγια ἀντι-Οἰκουμενιστὴς ὁ κ. Σεραφείμ;
Δύναται νὰ λέγει τὴν εὐχὴν “Ἔτι προσφέρομέν Σοι τὴν λογικὴν ταύτην λατρείαν...”, μαζὶ μὲ κάποιον ποὺ δὲν πιστεύει στὴν «Μία Ἐκκλησία»;
____________________________________
Ὁ μὲν Μεσσηνίας διδάσκει τὴν κακοδοξία περὶ "διηρημένης Ἐκκλησίας", ὁ δὲ μητροπολίτης Σύρου τὴν διδάσκει ἐμπράκτως!
 

10 απλά καθημερινά πράγματα που ευαρεστούν τον Χριστό

10 απλά καθημερινά πράγματα που ευαρεστούν τον Χριστό
Προσπάθησε νά εὐαρεστεῖς στόν Θεό σέ ὅλα καί πάντοτε καί νά σκέπτεσαι τή σωτηρία τῆς ψυχῆς σου ἀπό τήν ἁμαρτία καί τό διάβολο καί τήν υἱοθεσία της ἀπό τόν Θεό.

Ὅταν σηκώνεσαι ἀπό τό κρεβάτι: κάνε τό σημεῖο τοῦ σταυροῦ καί λέγε: «Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Ἐπίσης: «Καταξίωσον, Κύριε, ἐν τῇ ἡμέρᾳ ταύτῃ ἀναμαρτήτους φυλαχθῆναι ἡμᾶς· καί, δίδαξόν με τοῦ ποιεῖν τό θέλημά σου».

Ὅταν πλένεσαι, εἴτε στό σπίτι σου εἴτε στά λουτρά, λέγε: «Ραντιεῖς μέ ὑσσώπῳ καί καθαρισθήσομαι· πλυνεῖς με καί ὑπέρ χιόνα λευκανθήσομαι».

Ὅταν ντύνεσαι, σκέψου τήν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς καί ζήτησε ἀπό τόν Θεό καθαρή καρδιά: «Καρδίαν καθαράν κτίσον ἐν ἐμοί ὁ Θεός». Καί: «Πνεῦμα εὐθές ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου».

Ὅταν βγάζεις τά παλιά ροῦχα καί τά παρατᾶς μέ περιφρόνηση, θυμήσου μέ μεγαλύτερη περιφρόνηση τήν παραίτηση τοῦ παλαιοῦ, τοῦ ἁμαρτωλοῦ, τοῦ ἐμπαθοῦς, τοῦ σαρκικοῦ ἀνθρώπου.

Ὅταν γεύεσαι τή γλυκύτητα τοῦ ψωμιοῦ, θυμήσου τόν ἀληθινό Ἄρτο, ὁ ὁποῖος δίνει στήν ψυχή τήν αἰώνια ζωή, τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, καί νά αἰσθάνεσαι πεῖνα γι᾽ αὐτόν τόν Ἄρτο -δηλαδή, νά ἐπιθυμεῖς νά κοινωνεῖς ἀπ᾽ Αὐτόν συχνότερα. Πίνοντας νερό, τσάϊ, γλυκό κρασί ἤ ἄλλο ποτό, θυμήσου τό ἀληθινό ποτό, τό ὁποῖο σβήνει τή δίψα τῆς ψυχῆς πού φλέγεται ἀπό τά πάθη- τό πανάχραντο καί ζωοποιό Αἷμα τοῦ Σωτῆρος.

Ὅταν ἀναπαύεσαι τήν ἡμέρα, θυμήσου τήν αἰώνια ἀνάπαυση, τήν ἑτοιμασμένη γιά ἐκείνους οἱ ὁποῖοι ἀγωνίζονται καί παλεύουν κατά τῆς ἁμαρτίας, κατά τῶν ἀερίων πνευμάτων τοῦ κακοῦ, κατά τῆς ἀνθρωπίνης ἀδικίας ἤ τραχύτητας καί ἀμάθειας. και Ὅταν ξαπλώνεις γιά νά κοιμηθεῖς τή νύχτα, σκέψου τόν ὕπνο τοῦ θανάτου, ὁ ὁποῖος ἀργά ἤ γρήγορα ὁπωσδήποτε θά ἔρθει σέ ὅλους μας, καί τή σκοτεινή ἐκείνη, αἰώνια, φοβερή νύκτα, στήν ὁποία θά ριχθοῦν ὅλοι οἱ ἀμετανόητοι ἁμαρτωλοί.

Ὅταν ἀντικρύζεις τό φῶς τῆς ἡμέρας, σκέψου τήν ἀνέσπερη μέρα, τήν αἰώνια, τή λαμπρότατη -τή λαμπρότερη κι ἀπό τήν πιό λαμπρή γήινη μέρα- τήν ἡμέρα τῆς βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, κατά τήν ὁποία θά χαροῦν ὅλοι ὅσοι προσπάθησαν νά εὐαρεστήσουν στόν Θεό ἤ μετανόησαν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ γιά ὅλα ὅσα ἔκαναν κατά τή διάρκεια τῆς πρόσκαιρης αὐτῆς ζωῆς.

Ὅταν πηγαίνεις κάπου, θυμήσου τή δίκαιη πνευματική πορεία ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί λέγε: «Τά διαβήματά μου κατεύθυνον κατά τό λόγιόν Σου καί μή κατακυριευσάτω μου πᾶσα ἀνομία».

Ὅταν κάνεις κάτι, προσπάθησε νά τό κάνεις μέ τή σκέψη τοῦ Θεοῦ, τοῦ Δημιουργοῦ, ὁ ὁποῖος ἔκανε τά πάντα μέ τήν ἄπειρη σοφία, χάρη καί παντοδυναμία Του καί σέ δημιούργησε κατ᾽ εἰκόνα καί ὁμοίωσή Του.

Ὅταν παίρνεις ἤ ἔχεις χρήματα ἤ θησαυρό, θυμήσου ὅτι ὁ ἀκένωτος θησαυρός μας, ἀπό τόν ὁποῖο ἀντλοῦμε ὅλους τούς θησαυρούς τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματός μας, ἡ ἀνεξάντλητη πηγή κάθε εὐλογίας, εἶναι ὁ Θεός. Εὐχαρίστησέ Τον μέ ὅλη τήν καρδιά σου, καί μήν κλείνεις τούς θησαυρούς σου μέσα σου, μήπως ἔτσι κλείσεις τήν εἴσοδο τῆς καρδιᾶς σου στόν ἀνεκτίμητο καί ζωντανό θησαυρό, τόν Θεό· ἀλλά μοίρασε μέρος τῆς περιουσίας σου σ᾽ αὐτούς πού ἔχουν ἀνάγκη, στούς ἄπορους, στούς φτωχούς ἀδελφούς σου, οἱ ὁποῖοι ἔχουν μείνει σ᾽ αὐτήν τή ζωή γιά νά φανερώσεις σ᾽ αὐτούς τήν ἀγάπη καί τήν εὐγνωμοσύνη σου στόν Θεό, καί νά ἀμειφθεῖς γι᾽ αὐτό στήν αἰωνιότητα ἀπό τόν Θεό.

Ὅταν βλέπεις τή λευκή λάμψη τοῦ ἀργύρου, μή δελεασθεῖς ἀπό αὐτήν ἀλλά σκέψου ὅτι ἡ ψυχή σου ὀφείλει νά εἶναι λευκή καί νά λάμπει μέ τίς ἀρετές τοῦ Χριστοῦ. Ὅταν βλέπεις τή λάμψη τοῦ χρυσοῦ, μή σαγηνεύεσαι ἀπό αὐτήν ἀλλά θυμήσου ὅτι ἡ ψυχή σου πρέπει νά καθαρίζεται μέ τή φωτιά ὅπως ὁ χρυσός, καί ὅτι ὁ Κύριος ἐπιθυμεῖ νά σέ κάνει νά λάμπεις κι ἐσύ ὅπως ὁ ἥλιος, στήν αἰώνια, λαμπρή βασιλεία τοῦ Πατέρα Του. Θυμήσου ὅτι θά δεῖς τόν Ἥλιο τῆς Δικαιοσύνης, τόν Θεό, τήν Ἁγία Τριάδα, τήν Ὑπεραγία Παρθένο καί Μητέρα τοῦ Θεοῦ καί ὅλες τίς ἐπουράνιες δυνάμεις καί τούς ἁγίους νά λάμπουν πλημμυρισμένοι ἀπό τό ἀνέκφραστο φῶς τό ὁποῖο ξεχύθηκε ἐπάνω τους».

«Η συνεχής προσπάθεια για εκκοπή του μετεωρισμού και καθαρά προσευχή»
Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης

«Τα χρόνια που περνούμε είναι πολύ δύσκολα και πολύ επικίνδυνα»

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEit2vFx10yD3OwQHPxjhw6laXHrfyVN1LU_T4zO7nItXBsnC9DjYqefShr3hxV_DnanW_V1sRkip6RuPOxzwlzIbP2C4mH7_rEns1gVEuHyRZNXZmvwh8qNNur9Q-xRK3czmnI71mxp06fV/s1600/loutrakiblog.jpg 
Ο περισσότερος κόσμος της εποχής μας είναι μορφωμένος κοσμικά και τρέχει με την κοσμική μεγάλη ταχύτητα. 

Επειδή όμως του λείπει ο φόβος του Θεού - "αρχή σοφίας φόβος Κυρίου"(1) -, λείπει το φρένο, και με ταχύτητα, χωρίς φρένο, καταλήγει σε γκρεμό. 

Οι άνθρωποι είναι πολύ προβληματισμένοι και οι περισσότεροι πολύ ζαλισμένοι. Έχουν χάσει τον προσανατολισμό τους. 

Σιγά-σιγά κατευθύνονται προς το να μην μπορούν να ελέγχουν τον εαυτό τους. 

Αν αυτοί που έρχονται στο Άγιον Όρος είναι τόσο πολύ συγχυσμένοι, τόσο μπερδεμένοι, με τόσο άγχος, σκεφθήτε οι άλλοι που είναι μακριά από τον Θεό, από την Εκκλησία, πως θα είναι! 

Και βλέπεις σε όλα τα κράτη φουρτούνα, ζάλη μεγάλη! Ο καημένος ο κόσμος -ο Θεός να βάλει το χέρι Του!- βράζει σαν την χύτρα ταχύτητος. 

Και οι μεγάλοι πως τα φέρνουν! Μαγειρεύουν-μαγειρεύουν, τα ρίχνουν όλα στην χύτρα ταχύτητος και σφυρίζει τώρα η χύτρα! Θα πεταχθή σε λίγο η βαλβίδα! 

Είπα σε κάποιον που είχε μια μεγάλη θέση: 

"Γιατί μερικά πράγματα δεν τα προσέχετε; Τι θα γίνει;" 

"Πάτερ μου, μου λέει, λίγο χιόνι ήταν πρώτα το κακό, τώρα έχει γίνει ολόκληρη χιονοστιβάδα. 

Μόνο ένα θαύμα μπορεί να βοηθήση". Αλλά και με τον τρόπο που πηγαίνουν μερικοί να βοηθήσουν την κατάσταση, κάνουν μεγαλύτερη την χιονοστιβάδα του κακού. 

Αντί να λάβουν ορισμένα μέτρα για την παιδεία κ.λπ., κάνουν χειρότερα. 

Δεν κοιτάζουν πως να διαλύσουν αυτήν την χιονοστιβάδα, αλλά την κάνουν μεγαλύτερη. 

Βλέπεις, το χιονάκι είναι λίγο στην αρχή. Αν κυλήση στον κατήφορο, γίνεται ένας σβώλος. 

Ο σβώλος, καθώς μαζεύει και άλλο χιόνι, ξύλα, πέτρες κ.λπ., γίνεται σιγά-σιγά μεγαλύτερος-μεγαλύτερος, και τελικά γίνεται ολόκληρη χιονοστιβάδα. 

Έτσι και το κακό λίγο-λίγο έχει γίνει πια χιονοστιβάδα και κυλάει,τώρα θέλει βόμβα για να σπάση. 



- Αγωνιάτε, Γέροντα;
 

- Αχ, τι άσπρισαν τα γένια μου πρόωρα; 

Εγώ πονάω δυό φορές, μία, όταν προβλέπω μια κατάσταση και φωνάζω, για να προλάβουμε ένα κακό που πρόκειται να γίνη, και μια, όταν δεν δίνουν σημασία - ίσως όχι από περιφρόνηση -, και συμβαίνη μετά το κακό και μου ζητούν τότε την συμπαράστασή μου. 

Τώρα καταλαβαίνω τι τραβούσαν οι Προφήτες. 

Μεγαλύτεροι Μάρτυρες ήταν οι Προφήτες! Πιο μεγάλοι Μάρτυρες από όλους τους Μάρτυρες, παρ' όλου που δεν πέθαναν όλοι με μαρτυρικό θάνατο. 

Γιατί οι Μάρτυρες για λίγο υπέφεραν, ενώ οι Προφήτες έβλεπαν μια κατάσταση και υπέφεραν συνέχεια. 

Φώναζαν-φώναζαν, και οι άλλοι τον χαβά τους. Και όταν έφθανε η ώρα και ερχόταν η οργή του Θεού εξ αιτίας τους, βασανίζονταν και εκείνοι μαζί τους.
 

Τουλάχιστον όμως τότε τόσο έφθανε το μυαλό των ανθρώπων. 

Άφηναν τον Θεό και προσκυνούσαν τα είδωλα. Σήμερα που καταλαβαίνουν, είναι η μεγαλύτερη ειδωλολατρία. 

Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο διάβολος βάλθηκε να καταστρέψη τα πλάσματα του Θεού. 

Έχει κάνει παγοινιά (2), να καταστρέψη τον κόσμο. 

Λύσσαξε, γιατί άρχισε να μπαίνη στον κόσμο η καλή ανησυχία. 

Είναι πολύ αγριεμένος, γιατί γνωρίζει ότι είναι λίγη η δράση του (3). 

Τώρα κάνει όπως ένας εγκληματίας που, όταν τον κυκλώνουν, λέει: 

"Δεν έχω σωτηρία! Θα με πιάσουν!" και τα κάνει όλα γυαλιά-καρφιά. 

Ή όπως οι στρατιώτες, που εν καιρώ πολέμου, όταν τελειώσουν τα πυρομαχικά, βγάζουν την λόγχη ή το σπαθί και ρίχνονται και ό,τι γίνει.

Σου λέει: "Έτσι κι αλλιώς χαμένοι είμαστε, ας σκοτώσουμε όσο πιο πολλούς μπορούμε". 

Ο κόσμος καίγεται! Το καταλαβαίνετε; Έπεσε πολύς πειρασμός. 

Τέτοια πυρκαγιά έχει βάλει ο διάβολος, που ούτε όλοι οι πυροσβέστες αν μαζευθούν, δεν μπορούν να κάνουν τίποτε, αναγκάζονται οι άνθρωποι να στραφούν στον Θεό και να Τον παρακαλέσουν να ρίξη μια βροχή γερή, για να σβήση. 

Έτσι και για την πνευματική πυρκαγιά που άναψε ο διάβολος, μόνον προσευχή χρειάζεται, για να βοηθήση ο Θεός.
 

Όλος ο κόσμος πάει να γίνη μια περίπτωση. Γενικό ξεχαρβάλωμα! 

Δεν είναι να πης: "Σ' ένα σπίτι χάλασε λίγο το παράθυρο ή κάτι άλλο, ας το διορθώσω". 

Όλο το σπίτι είναι ξεχαρβαλωμένο. Έχει γίνει χαλασμένο χωριό. Δεν ελέγχεται πια η κατάσταση. Μόνον από πάνω, ό,τι κάνει ο Θεός. 

Τώρα είναι να δουλεύη ο Θεός με το κατσαβίδι, με χάδια, με σκαμπίλια, να το διορθώση. 

Μια πληγή έχει ο κόσμος που κιτρίνισε και θέλει σπάσιμο,αλλά ακόμη δεν ωρίμασε καλά. Πάει να ωριμάση το κακό, όπως τότε στην Ιεριχώ (4) που ήταν για απολύμανση. 



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Α' 

1) Ψαλμ. 110, 10 
2) Παγοινιά ή παγγεν(ε)ία (πάντες από κοινού, παν το κοινόν) : εργασία την οποία αναλαμβάνουν όλοι μαζί οι αδελφοί μιας Μονής ή μιας Σκήτης. 
3) Βλ. Αποκ. 12, 12 
4) Βλ. Ι. Ναυή 6, 24

"Προσεύχεσθε μη γίνει μ' εμάς η αρχή"

Ο κόσμος μοιάζει σήμερα, σαν μια κοχλάζουσα χύτρα ταχύτητος, με πολλές βαλβίδες! Θα σκάσει εδώ, θα σκάσει εκεί. Προσεύχεσθε μη γίνει μ' εμάς η αρχή. Nα ζήτε όσο μπορείτε πιο απλά. Μη δυσκολεύετε από μόνοι σας τη ζωή σας. Οι πολλές ευκολίες κάνουν δέσμιους τους ανθρώπους σήμερα. 
 - Γέροντα, γιατί οι άνθρωποι νοιώθουνε σήμερα ανασφάλεια; 
- Γιατί όλοι είμαστε ασφαλισμένοι ! Ασφαλίζουμε το αυτοκίνητό μας, το σπίτι μας, τη ζωή μας. Κάνοντας λοιπόν την κοσμική ασφάλεια, παραμερίζουμε την προστασία και Πρόνοια του Θεού!.. 
 - Γέροντα, σ' αυτά τα δύσκολα χρόνια θα επέμβει ο Χριστός; 
- Ναι. Εδώ βλέπεις, σε έναν αδικημένο που έχει καλή διάθεση, επειδή δικαιούται την θεία βοήθεια, παρουσιάζονται πολλές φορές οι Άγιοι, η Παναγία, ο Χριστός, για να τον σώσουν. Πόσο μάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καημένος ο κόσμος. Τώρα μια μπόρα θα είναι, μια μικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει μετά μια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσμο για πολλά χρόνια. Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός μια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσμα Του. 

Θα αφήσει το πλάσμα του ο Χριστός; Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του Πονηρού. Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει μια πνευματική γαλήνη σε όλη την οικουμένη για πολλά χρόνια. Δεν θα είναι η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά μια επέμβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόμη. Θα επέμβει ο Χριστός, θα δώσει μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξει όλο το κακό, και θα βγάλει απ' αυτό, καλό τελικά. Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό! Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουμένη και μετά (αργότερα), ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής, να κρίνει τον κόσμο. 

Άλλο Κρίση, άλλο μια επέμβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσμα Του.

(Από το βιβλίο "Πνευματική Αφύπνιση", Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, έκδοση Ιερού Ησυχαστηρίου 
Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος - Σουρωτή Θεσσαλονίκης) 

Το «όνομα του Θεού» στην Αγία Γραφή και η χρήση του από τους χριστιανούς

Πραγματική επιστολή σε Μάρτυρα του Ιεχωβά (προς το παρόν, δεν έχει ληφθεί απάντηση). 
 
Θ. Ι. Ρηγινιώτης. ΟΟΔΕ - Παρατηρητής Σκοπιάς

Συντομογραφίες: 
ΜτΙ: Μάρτυρες του Ιεχωβά. ΜΝΚ: «Μετάφραση Νέου Κόσμου» (η Αγία Γραφή των ΜτΙ, τροποποιημένη κατά τις απόψεις τους [1]Ο΄: η «Μετάφραση των Εβδομήκοντα», μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης από τα εβραϊκά στα ελληνικά (του 2ου αι. π.Χ.), που μελετούσαν οι ελληνόφωνοι Ιουδαίοι. Αυτήν χρησιμοποιούν οι συγγραφείς της Καινή Διαθήκη και αυτήν αποδέχτηκαν εξ αρχής οι χριστιανοί ως αυθεντική Παλαιά Διαθήκη, ενώ οι προτεστάντες την απέρριψαν και υιοθέτησαν τις αντίστοιχες εβραϊκές γραφές.

Αγαπητέ μου αδελφέ,
Για το ζήτημα του «ονόματος του Θεού» έχω να παρατηρήσω τα ακόλουθα:
 
1. Το όνομα του Θεού και η Καινή Διαθήκη

1) Πρέπει να θεωρήσουμε σίγουρο ότι η Καινή Διαθήκη δεν ονομάζει, ούτε ποτέ ονόμαζε, το Θεό «Ιεχωβά», παρά μόνο στα τέσσερα «αλληλούια» της Αποκάλυψης (λέξη που, σημειωτέον, η Εκκλησία χρησιμοποιεί πολλές φορές στη λατρεία του αληθινού Θεού, ακολουθώντας τη Βίβλο). ["N": βρίσκονται στο κεφάλαιο 19 της Αποκάλυψης. "Αλληλούια" (από το εβραϊκό "Χαλλελού γιαχ) = δόξα στον Γιαχ, δηλ. στο Γιαχβέ, το Θεό. Από το όνομα Γιαχβέ προέκυψε η μορφή του ονόματος Ιεχωβά]. Αν κάποιος ισχυρίζεται το αντίθετο, ότι δηλ. υπήρξε μια παλαιότερη μορφή της Κ.Δ., όπου ο Θεός ονομαζόταν Ιεχωβά (και η οποία αλλοιώθηκε), θα πρέπει να το τεκμηριώσει με αρχαία χειρόγραφα της Κ.Δ. ή τεμάχια παπύρων ή παραθέματα εδαφίων της Κ.Δ. σε έργα αρχαίων συγγραφέων…
Τέτοια τεκμηρίωση, απ’ ό,τι βλέπω και απ’ όσα γνωρίζω, δεν υπάρχει. Αυτό σημαίνει ότι οι απόστολοι δεν παρέδωσαν στους χριστιανούς τη χρήση του ονόματος Ιεχωβά για το Θεό, αλλιώς αυτό θα αναφερόταν στην Κ.Δ., όπως κάνατε εσείς –από μόνοι σας– στη ΜΝΚ. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι χριστιανοί, εξ αρχής, δε χρησιμοποιούμε αυτό το όνομα για το Θεό, και όχι ότι «δε γνωρίζουμε το όνομά Του», που το γνωρίζουν μόνο οι «αληθινοί πιστοί», οι Μάρτυρες του Ιεχωβά. Δεν Τον ονομάζουμε Ιεχωβά, όχι γιατί… αποστατήσαμε ομαδικώς, αλλά γιατί οι απόστολοι του Κυρίου δεν μας δίδαξαν κάτι τέτοιο. Η διδασκαλία τους, προφορική αρχικά, εκφράζεται γραπτώς στην Καινή Διαθήκη και οι δύο μορφές της δεν μπορεί να αντιφάσκουν. Εκεί λοιπόν, όπως είπα, δε βλέπουμε ο Θεός να ονομάζεται Ιεχωβά. Οι χριστιανοί Τον ονομάζουμε όπως η Κ.Δ.
Ας επισημάνουμε ότι και η διδασκαλία του Ιησού Χριστού έφτασε στους χριστιανούς όλων των εθνών, εκτός από τους συγκριτικά λίγους αυτήκοους ακροατές Του, μέσω του κηρύγματος των αποστόλων, προφορικού και γραπτού. Σε αυτή τη διδασκαλία (αυτή που παρέλαβαν οι χριστιανοί όλων των εθνών μέσω της Κ.Δ. και του αποστολικού κηρύγματος) απλώς ο Κύριος δεν χρησιμοποιεί το όνομα Ιεχωβά.
Τη διδασκαλία Του δεν την έχουμε από μια αραμαϊκή ή εβραϊκή ηχογράφηση, αλλά από τα κείμενα της Κ.Δ. Το ότι εκεί ο Θεός δεν ονομάζεται Ιεχωβά, αλλά Πατήρ, μας διδάσκει πώς να Τον ονομάζουμε – δε χρειάζεται να αναφέρει ή να «υπαινιχθεί» ο Κύριος τη μη χρήση του ονόματος. Απλώς, η χρήση του δεν παραδόθηκε καν στους χριστιανούς από τους αρχικούς διδασκάλους του χριστιανισμού, δηλ. τον Ιησού και τους αποστόλους. Με βάση την Καινή Διαθήκη, εννοώ· αν εσείς, που θεωρείτε τη Βίβλο «επιστολή του Θεού στην ανθρωπότητα», στο ζήτημα αυτό δεν ικανοποιείστε με το κείμενο, αλλά προσπαθείτε να αναχθείτε σε κάποιο προφορικό κήρυγμά τους, μη καταγεγραμμένο στην Κ.Δ., είναι δικαίωμά σας φυσικά. Εμείς δεν παραλάβαμε κάτι τέτοιο, αλλά ακολουθούμε αυτά που παραλάβαμε.
Και η Κ.Δ. που έχουμε, συγγνώμη αν το επαναλαμβάνω, δε μπορεί να αντιφάσκει με το προφορικό κήρυγμα των αποστόλων, το οποίο εκφράζει.
 
2. Το όνομα του Θεού και η Παλαιά Διαθήκη

Είναι αξιοσημείωτο ότι η Κ.Δ. δεν ονομάζει το Θεό Ιεχωβά ούτε και όταν παραθέτει από την Παλ. Διαθήκη (δηλ. από τους Ο΄)! Σ’ αυτά τα παραθέματα (ακόμη και στην προς Εβραίους – εκτός αν έχετε χειρόγραφα που να τεκμηριώνουν το αντίθετο) η ορολογία συμφωνεί με την Παλ. Διαθήκη που χρησιμοποιούν πάντα οι χριστιανοί (μέχρι το Λούθηρο). Αυτό σημαίνει ότι η Π.Δ. που διάβαζαν οι συγγραφείς της Κ.Δ., και κατ’ επέκτασιν οι πρώτοι χριστιανοί, είναι αυτή που χρησιμοποίησαν και οι άγιοι Πατέρες των επόμενων αιώνων και χρησιμοποιούν οι ορθόδοξοι διαρκώς, μέχρι και σήμερα: μια Π.Δ. χωρίς το όνομα Ιεχωβά!...
Αυτό μας δείχνει και ποια είναι η πραγματικά αποδεκτή από το χριστιανισμό μορφή των Ο΄: χωρίς το όνομα (και ας διασώζονται τήδε κακείσε κάποια εβραϊκά χειρόγραφα που το περιέχουν [2]). Δεν πρόκειται για «την άποψη κάποιων μεταφραστών», αλλά για την αληθινή Παλαιά Διαθήκη των χριστιανών, αντίθετα φυσικά με τις «εβραϊκές γραφές», που μελετάτε εσείς, αφότου ο Λούθηρος αντικατέστησε μ’ αυτές τη χριστιανική Π.Δ [3]
Βεβαίως, ο Θεός προφανώς μίλησε στο Μωυσή εβραϊκά και αποκάλεσε τον εαυτό Του «Γιαχβέ» (όχι «Ιεχωβά», αν μου επιτρέπετε). Όμως, οι Ο΄ το Γιαχβέ το μετέφρασαν στο μεν Έξοδος 3, 14 ως «ο Ων», όχι τυχαία ασφαλώς, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις ως «ο Κύριος» (Έξ. 15, 3: «Κύριος όνομα αυτώ» = το όνομά του είναι Κύριος), και πάλι όχι τυχαία. Το ότι η απόδοση με αυτούς τους δύο όρους είναι ορθή, τεκμηριώνεται από την ίδια την Κ.Δ. Αυτούς τους όρους χρησιμοποιεί και η Κ.Δ. (π.χ. «ο ων και ο ην και ο ερχόμενος» Αποκάλυψις, 1, 4 & 8. 4, 8 κ.α. – μάλιστα το «Κύριος» κατ’ εξοχήν για το Χριστό), αυτούς παραλάβαμε από τους αποστόλους και κατ’ επέκτασιν από τον Ιησού και αυτούς χρησιμοποιούμε εξ αρχής, διά μέσου των αιώνων.
Ας αναφέρουμε εδώ ότι στο Έξοδος 3, 14-15, οι χριστιανοί διαβάζουμε ότι ο Θεός λέει: «εγώ ειμί ο ων», και παρακάτω: «Κύριος ο Θεός των πατέρων ημών, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ απέσταλκέ με προς υμάς· τούτό μου εστιν όνομα αιώνιον και μνημόσυνον γενεών γενεαίς», δηλ. το «όνομα αιώνιον και μνημόσυνον γενεών γενεαίς» είναι «Κύριος ο Θεός των πατέρων ημών, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ». Σημειωτέον ότι έτσι Τον ονομάζει και η Καινή Διαθήκη, παραθέτοντας αυτή τη φράση χωρίς το όνομα Ιεχωβά (Ματθ. 22, 32, Πράξεις, 3, 13, Πράξ. 7, 32).
Το όνομα Γιαχβέ λοιπόν το γνωρίζουμε, αλλά το αποδεχόμαστε ως αποκάλυψη του Θεού προς τον παλαιό Ισραήλ [αναφερόμενο και στα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας· δες εδώ]. Ο νέος Ισραήλ, η Εκκλησία, παραλαμβάνοντας τη Βίβλο στη μορφή που προαναφέραμε, ακόμη από τα αποστολικά χρόνια, δεν το παρέλαβε.
 
3. «Πατήρ»: το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη ή «τίτλος συγγένειας»;

2. Γράφεις, αδελφέ μου, πως «ο Πατήρ» δε μπορεί να είναι το όνομα του Θεού, γιατί είναι μια λέξη που δηλώνει σχέση συγγένειας, συνεπώς «είναι τίτλος συγγενείας, άρα δε μπορεί να είναι όνομα».
Δε συμφωνώ, διότι:

Α) Από γλωσσική άποψη, όνομα είναι κάθε ουσιαστικό και επίθετο, με το οποίο προσδιορίζουμε («ονομάζουμε») πρόσωπα και πράγματα. Και οι λέξεις Θεός, άνθρωπος, άγγελος κ.τ.λ. είναι επίσης ονόματα. Στην Παλ. Διαθήκη «έπλασεν ο Θεός έτι εκ της γης πάντα τα θηρία του αγρού και πάντα τα πετεινά του ουρανού και ήγαγεν αυτά προς τον Αδάμ, ιδείν τι καλέσει αυτά. και παν ό εάν εκάλεσεν αυτό Αδάμ ψυχήν ζώσαν, τούτο όνομα αυτώ. και εκάλεσεν Αδάμ ονόματα πάσι τοις κτήνεσι και πάσι τοις πετεινοίς του ουρανού και πάσι τοις θηρίοις του αγρού» (Γέν. 2, 19-20). «Ονόματα», δηλ. άλογο, πρόβατο, λιοντάρι κ.τ.λ.
Δεν υπάρχει εμπόδιο στο να ονομάζεται ο Θεός με ένα όνομα που η έννοιά του, ως λέξης, είναι μια σχέση συγγένειας, γιατί το αληθινό, ουράνιο και προαιώνιο όνομα του Θεού (αν υπάρχει τέτοιο όνομα) είναι άγνωστο και ασύλληπτο για τους ανθρώπους. Όλα τα ονόματα, με τα οποία ο Θεός αποκαλύπτει τον εαυτό Του, είναι ανθρώπινες λέξεις, προορισμένες να μας φανερώσουν ιδιότητες του Θεού. Το ίδιο ισχύει και για το όνομα Γιαχβέ. Το ίδιο και για το όνομα Πατήρ.

Β) Είναι φανερό ότι οι όροι «ο Πατήρ» και «ο Υιός», όταν χρησιμοποιούνται στην Κ.Δ. με απόλυτο τρόπο (δηλ. χωρίς να αναφέρεται τίνος ο πατήρ και τίνος ο υιός είναι), χρησιμοποιούνται ως ονόματα. Και σε μια ανθρώπινη οικογένεια, όταν τα παιδιά λένε «ο πατέρας» ή «ο παππούς» κ.τ.λ., οι λέξεις αυτές είναι τα ονόματα με τα οποία εκείνα ονομάζουν τα συγκεκριμένα πρόσωπα. Το ίδιο, όταν ο Χριστός λέει «ο Πατήρ», αυτό γίνεται όνομα του Θεού (το αληθινό όνομα του Θεού, επαναλαμβάνω, είναι ασύλληπτο για μας – έχουμε μόνο λέξεις που μας αποκαλύπτει ως ονόματα). Όταν ο Κύριος λέει «ο Πατήρ μου» ή «ο Πατήρ υμών», τότε δεν είναι όνομα [γι’ αυτό και στον Ησαΐα 64, 8 («και νυν, Κύριε, πατήρ ημών συ, ημείς δε πηλός, έργα των χειρών σου πάντες») το «πατήρ» δεν χρησιμοποιείται ως όνομα].
Το ότι «ο Πατήρ» είναι το όνομα, με το οποίο ο Θεός αποκαλύπτεται στο νέο Ισραήλ, στο λαό της νέας διαθήκης, είναι σαφές και πέρα από τα ευαγγέλια. Γι’ αυτό και ο απόστολος Παύλος γράφει «είς Θεός, ο Πατήρ» (Α΄ Κορ., 8, 6) και όχι «είς Θεός, ο Ιεχωβά» (η ερμηνεία του εδαφίου δεν είναι του παρόντος, αλλά θα αναφερθούμε σε αυτό, Θεού θέλοντος, όταν σου γράψω για τον Υιό), βλ. και Α΄ Ιωάννου 1, 3 («η κοινωνία δε η ημετέρα μετά του πατρός και μετά του υιού αυτού Ιησού Χριστού») και 2, 24 («και υμείς εν τω υιώ και εν τω πατρί μενείτε») κ.λ.π.
 
Γ) Τέλος, πρέπει να επισημάνω ότι ο Πατήρ ονομάζεται έτσι μόνον ως Πατήρ του Υιού, γιατί είναι φανερό ότι οι δύο όροι χρησιμοποιούνται σε αντιστοιχία.
Στην πραγματικότητα, ο Θεός δεν έχει άλλα τέκνα παρά μόνο τον Υιό, αλλιώς δεν έχει νόημα να ονομάζεται μονογενής. Ο Θεός ονομάζεται «πατήρ πάντων» μεταφορικά, ως δημιουργός των πάντων. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από χωρία όπως π.χ. το Μάρκ. 13, 32 («ουδέ οι άγγελοι εν ουρανώ, ουδέ ο υιός, ει μη ο πατήρ» – το εδάφιο που επικαλείσαι κατά της θεότητας του Υιού [4]), Ιω. 5, 16-47 (εκτός από τους στίχ. 17 και 43, όπου λέει «ο πατήρ μου»), κ.α. Αν δεν το αντιλαμβάνεσαι, μπορείς να ρωτήσεις κάποιον φιλόλογο.
Παρεμπιπτόντως, και οι άγγελοι είναι τέκνα του Θεού εξ υιοθεσίας, γι’ αυτό και οι δαίμονες –που απέρριψαν αυτή τη θέση– δε νομίζω να ονομάζονται πουθενά τέκνα του Θεού (ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι οι «υιοί του Θεού» του Γέν. 6, 4, είναι εκπεσόντες άγγελοι, ονομάζονται «υιοί του Θεού» για την προ της πτώσεως θέση τους [5]).
Στο Ησαΐα 9, 6-7, ο Χριστός δεν ονομάζεται «αιώνιος πατέρας», αλλά «πατήρ του μέλλοντος αιώνος», πράγμα μεταφορικό και εντελώς διαφορετικό φυσικά. Εννοώ βέβαια τις χριστιανικές γραφές της Παλαιάς Διαθήκης (όχι τις ιουδαϊκές ιερές γραφές), όπου οι χριστιανοί διαβάζουμε: «ότι παιδίον εγενήθη ημίν, υιος και εδόθη ημίν, ου η αρχή εγενήθη επί του ώμου αυτού, και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής άγγελός, θαυμαστός σύμβουλος, Θεός ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος· εγώ γαρ άξω ειρήνην επί τους άρχοντας, ειρήνην και υγίειαν αυτώ. μεγάλη η αρχή αυτού, και της ειρήνης αυτού ουκ έστιν όριον επί τον θρόνον Δαυίδ και την βασιλείαν αυτού κατορθώσαι αυτήν και αντιλαβέσθαι αυτής εν κρίματι και εν δικαιοσύνη από του νυν και εις τον αιώνα· ο ζήλος Κυρίου σαβαώθ ποιήσει ταύτα».

4. Ποιο όνομα του Θεού «φανέρωσε ο Ιησούς»;

3. Μου γράφεις, αδελφέ μου, πως, όταν ο Ιησούς λέει πως φανέρωσε το όνομα του Θεού στους ανθρώπους (Ιω. 17, 6), εννοεί το πρόσωπο του Θεού και όχι κάποιο συγκεκριμένο όνομα (ο Πατέρας είναι μια ξεχωριστή οντότητα*, εννοείται, που βρίσκεται σε ενότητα με τον Υιό, χωρίς να συμβαίνει κάποιο «συνονθύλευμα»).
Με αυτό που γράφεις δίνεις, άθελά σου, και μια απάντηση στον ισχυρισμό των ΜτΙ για τη σπουδαιότητα της χρήσης του θείου ονόματος. Όταν η Βίβλος λέει «το όνομα του Θεού», εννοεί το Πρόσωπο του Θεού και όχι κάποιο συγκεκριμένο όνομα. Το όνομα του Θεού είναι άγιον ή μέγα = ο Θεός είναι άγιος και μέγας. «ένεκεν του ονόματος αυτού» (Ψλμ. 22 (23), 22) = εξαιτίας των ιδιοτήτων Του. «αγιασθήτω το όνομά σου» (Ματθ. 6, 9) = να αγιαστείς εσύ, κ.ο.κ. Ακόμη και το Έξ. 20, 7 «ου λήψει το όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω» εννοεί «μάταιη» αναφορά στο Θεό ως οντότητα, όχι συγκεκριμένα αναφορά στο «όνομά Του» (ομοίως Λευιτικόν 18, 21 κ.λ.π.).
Ομοίως, «εν τω ονόματι Ιησού» = με τη δύναμη και την παρουσία του προσώπου του Ιησού.
Ας μου επιτραπεί να πω ότι αυτό το θέμα οι ΜτΙ το παρανόησαν. Ανήγαγαν σε θεμέλιο της πίστης τους και κριτήριο αυθεντικότητας το να ονομάζουν το Θεό Ιεχωβά. Έτσι, όλα τα αντίθετα τεκμήρια της χριστιανικής Βίβλου (την απουσία του ονόματος και τη χρήση άλλων ονομάτων) τα απέρριψαν και τα θεώρησαν εκπτώσεις από την πίστη… Πρόκειται για μια συνέπεια της υιοθέτησης της εβραϊκής Βίβλου από τον προτεσταντισμό (διότι τα εδάφια της Π.Δ., όπου εντοπίζετε το όνομα του Θεού, τα μελετούμε και εμείς και τα εντάσσουμε στη λατρεία του Αληθινού Θεού, μόνο που λένε «Κύριος», όπως κάνει και η Κ.Δ.). Αυτό είναι όλο.
 
Ζητώ συγγνώμη για τη μακρηγορία μου και την πιθανή έντασή μου σε μερικά σημεία. Χωρίς καμιά πρόθεση να σε πικράνω, κλείνω με αγάπη Χριστού.
Σ’ ευχαριστώ.
 
Σημειώσεις

1. Eνότητα άρθρων για τη ΜΝΚ εδώ.

2. Τρία τέτοια χειρόγραφα (τα μόνα;), που μου επισήμανε ο συνομιλητής μου παλαιότερα, είναι: 1) Ο Πάπυρος 957 ή αλλιώς Πάπυρος Ράιλαντς iii. 458, ο οποίος φυλάσσεται στη βιβλιοθήκη Τζον Ράιλαντς, στο Μάντσεστερ της Αγγλίας. Είναι του 2ου αιώνα π.Χ. και αποτελείται από σπαράγματα του Δευτερονομίου (23:24-24:3, 25:1-3, 26:12,17-19, 28:31-33). 2) Ένα δεύτερο χειρόγραφο του 1ου αιώνα π.Χ. είναι ο Πάπυρος Φουάντ 266 (ιδιοκτησία της Αιγυπτιακής Εταιρίας Παπυρολογίας, του Καΐρου), ο οποίος περιέχει τμήματα από το δεύτερο ήμισυ του Δευτερονομίου σύμφωνα με τη Μετάφραση των Ο΄. Σε διάφορα σημεία του, εμφανίζεται μέσα στο ελληνικό κείμενο η Τετραγράμματη μορφή του θεϊκού ονόματος (ΓΧΒΧ στην ελληνική) γραμμένη με κάπως τετράγωνους εβραϊκούς χαρακτήρες. 3) Και ένα τρίτο και πιο πρόσφατο χειρόγραφο, που χρονολογείται στον 1ο αιώνα μ.Χ. είναι το απόσπασμα, που περιέχει σπαράγματα από το βιβλίο του Ζαχαρία (Ζαχαρίας 8:19-21, 24-9:4), το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις φορές το όνομα Γιαχβέ.

3. Δες για το θέμα εδώ. Διαβάστε επίσης: Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ως προτεστάντες (& σ' εμάς).

4. Το σημείο αυτό της Καινής Διαθήκης είναι δυσνόητο, αφού ο Χριστός εμφανίζει τον εαυτό Του να αγνοεί πότε θα επιστρέψει στη Γη (με τη Δευτέρα Παρουσία). Όμως τα τεκμήρια της θεότητας του Χριστού και της Τριαδικότητας του Θεού στην Αγία Γραφή είναι τόσο συντριπτικά, που δε μπορούμε να απολυτοποιήσουμε αυτό το σημείο και να το θεωρήσουμε «απόδειξη» ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός. Για το θέμα δείτε σειρά άρθρων εδώ.
 
5. Για μια διαφορετική ερμηνεία του θέματος, δείτε εδώ εδώ.

* Σημείωση ΟΟΔΕ: Η λέξη: "οντότητα", είναι προφανές ότι εδώ δεν χρησιμοποιείται με τη Θεολογική έννοια τής λέξης: "ον", αλλά για να καταλάβει ο Μάρτυρας τού Ιεχωβά τη διαφοροποίηση τών υποστάσεων, μια και οι άνθρωποι αυτής τής θρησκείας δεν κατανοούν καθόλου τους Θεολογικούς όρους.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...