Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουλίου 04, 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ματθαίου η' 28-34, θ' 1) "Η θεραπεία των δύο δαιμονιζομένων "...καὶ ἰδόντες αὐτὸν παρεκάλεσαν ὅπως μεταβῇ ἀπὸ τῶν ὁρίων αὐτῶν."

"

"...καὶ ἰδόντες αὐτὸν παρεκάλεσαν 
ὅπως μεταβῇ ἀπὸ τῶν ὁρίων αὐτῶν." 

     Μετά από μια δύσκολη και πολύ περίεργη για τα ελληνικά δεδομένα εβδομάδα, ήρθε και πάλι η χαρμόσυνη, ή αναστάσιμη ημέρα της Κυριακής και όπως όλοι οι Ορθόδοξοι χριστιανοί ανά την οικουμένη, έτσι και οι ενορίτες, οι επισκέπτες και οι προσκυνητές της υπόγειας προς το παρόν, μα όμορφης και φιλόξενης εκκλησιάς μας, που τώρα χτίζουμε για να στεγάσουμε αξιοπρεπώς την πίστη μας, οι συνάνθρωποι μας του όχι και του ναι, της μιας ή της άλλης άποψης για το δημοψήφισμα που επίκειται αυτήν την Κυριακή και θα κρίνει πιθανότατα το μέλλον της Ελλάδας, μαζευτήκαμε εδώ για να προσευχηθούμε από κοινού με το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, να μας δώσει ο Θεός φώτιση για να ψηφίσουμε το σωστό και στους κυβερνώντες αυτήν την δύσμοιρη πατρίδα μας, να τους δώσει το κουράγιο να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ετυμηγορία του λαού μας για το καλύτερο δυνατό. 
     Όμως η ιστοσελίδα της Ενορίας μας, με το κυριακάτικο άρθρο της σήμερα, δεν θα χρησιμεύσει για προπαγάνδα καμιάς από τις δύο απόψεις, αλλά, με αφορμή το ευαγγέλιο της Κυριακής 5ης Ιουλίου 2015, που θα ακουστεί από τα χείλη των ιερέων όλης της χριστιανοσύνης, θα αναλύσουμε όσο μπορούμε τα λόγια του Χριστού μας, όπως μας τα μεταφέρει ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος, για να αναδείξουμε τα νοήματα από την ιστορία που κρύβεται σε αυτά και ίσως να επαναλαμβάνονται ακόμα και στις μέρες μας.  

     Και πράγματι, η ιστορία αυτή του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου  επαναλήφθηκε αναρίθμητες φορές μέσα στην πορεία της. Την στάση αυτή την υιοθέτησαν και συνεχίζουν να υιοθετούν ένα πλήθος ανθρώπων. Για τι ακριβώς πρόκειται; Για την απαίτηση του ανθρώπου να φύγει ο Θεός από την ζωή του. Για την προσπάθεια που πολλοί καταβάλλουν, μερικοί με τρόπο μάλιστα μανιασμένο, να κόψουν κάθε γέφυρα επικοινωνίας με τον ουρανό. 
     Οι Γεργεσηνοί πληροφορήθηκαν το μέγα θαύμα που έκανε ο Χριστός. Είδαν την θαυμαστή μεταβολή των δύο δαιμονιζομένων. Όμως, όντας άπιστοι και αναίσθητοι, δεν συγκινήθηκαν, δεν πίστεψαν. Αντίθετα ήρθαν και όλοι μαζί ζήτησαν από τον Χριστό να φύγει από τα σύνορά τους.
     Όταν οι άνθρωποι ζουν άτακτη ζωή, που προσκρούει στο θέλημα και το νόμο του Θεού, αισθάνονται απέχθεια για τη ζωή της αγιότητας. Δεν την θέλουν για τον εαυτό τους, αλλά προσπαθούν απεγνωσμένα να την διώξουν και από τους οικείους τους, γιατί η ύπαρξη της κατά Θεώ ζωής έρχεται αντιμέτωπη με την συνείδηση τους. Αλλά εκτός από αυτό αρνούνται ακόμη και τον ίδιο τον Θεό, την παρουσία Του, την αγάπη, την ευλογία Του στη ζωή τους.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
     Και η ιστορία αυτή επαναλαμβάνεται. Και χθες και σήμερα. Πολλοί ζητούμε να φύγει ο Χριστός από κοντά μας. Δεν τον θέλουμε. Δεν ανεχόμαστε την Θεία παρουσία Του. Δεν αποδεχόμαστε το Ευαγγέλιό Του. Δεν τον δεχόμαστε ως κύριο του κόσμου και της ιστορίας. Αφαιρούμε κάθε ίχνος Του, από τα σχολειά των παιδιών μας και από τα δημόσια κτίρια κατεβάζουμε τις εικόνες Του, απαγορεύουμε ή δαιμονοποιούμε την διδασκαλία των θρησκευτικών στην εκπαίδευση, από την σημαία του Έθνους μας αφαιρούμε τον Σταυρό του μαρτυρίου Του, ζούμε με σύμφωνα συμβίωσης και πολιτικούς γάμους μεταξύ μας, αποφεύγουμε να βαπτίσουμε τα μωρά μας και όταν το κάνουμε είναι για εμάς μια κοινωνική εκδήλωση και όχι ένα Μυστήριο της Εκκλησίας μας, φιμώνουμε ή υβρίζουμε τους Λειτουργούς στις εκκλησιές Του, χλευάζουμε τους πιστούς σε Αυτόν. Ας δούμε και τι άλλο κάνουμε:
      Πολλοί, κατ’ αρχάς, διώχνουμε τον Χριστό από την καρδιά μας, αν και ο Κύριος συνιστά: «Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου…» (Μάρκ. 12,30). Κι εμείς; Εμείς προσφέρουμε αλλού την καρδιά μας. Αντί να την φυλάξουμε καθαρή την αφήνουμε να υποδουλώνεται σε ποικίλα πάθη, πάθη σκοτεινά και ανομολόγητα πολλές φορές. Γινόμαστε φιλόχρυσοι παρά φιλόχριστοι. Φιλόσαρκοι παρά φιλόθεοι. Φιλόδοξοι παρά ταπεινοί. Έτσι ο Χριστός φεύγει από την καρδιά μας. Δεν τον θέλουμε. Τον αγνοούμε ή και τον διώχνουμε.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
      Μετά διώχνουμε τον Χριστό από την οικογένειά μας. Ας είμαστε Χριστιανοί και μάλιστα Ορθόδοξοι. Συχνά ο Χριστός είναι ο μεγάλος απών από την οικογένειά μας. Δεν τον καλέσαμε ποτέ να έρθει ανάμεσά μας. Στα σπίτια δεν υπάρχει εικονοστάσι, δεν καίει κανδήλι, δεν ανάβει θυμιατό, δεν ακούγεται προσευχή, καθόμαστε στο τραπέζι χωρίς να ζητήσουμε την ευλογία Του, κοιμόμαστε το βράδυ και ξυπνάμε το πρωΐ χωρίς Σταυρό. Πού χρόνος για όλα αυτά; Μας τον απορρόφησε η βιοτή και η καθημερινότητα μας, η τηλεόραση και η ξέφρενη διασκέδαση. 
      Εξόριστος και εξωστρακισμένος όμως από την οικογένειά μας ο Χριστός και την Κυριακή. Θα κοιμηθούμε μέχρι το μεσημέρι, γιατί γυρίσαμε χαράματα από την διασκέδαση, θα πάμε εκδρομή, θα φύγουμε για το εξοχικό, θα πιάσουμε τις παραλίες. Και ακόμα χειρότερα, θα στεναχωρηθούμε όταν χτυπήσει η καμπάνα της εκκλησιάς μας για να μας καλέσει στην Θεία Λειτουργία, γιατί ο ήχος της θα μας χαλάσει τον ύπνο, ενώ οι εκκλησιαστικοί ύμνοι από την δοξολογία μας στον Θεό που γλυκά θα ακουστούν από τα μεγάφωνα του ναού, θα έρχονται αντιμέτωποι με την συνείδηση μας και το χρέος που βαθιά μέσα μας γνωρίζουμε πως έχουμε απέναντι στον Θεό.

       Ακόμη, διώχνουμε τον Χριστό και από την εργασία μας. Πώς; Με τον τρόπο που εργαζόμαστε. Όταν αδικούμε και εκμεταλλευόμαστε τον εργαζόμενο, όταν υποκρύπτουμε τα οικονομικά μας μεγέθη από την πολιτεία, όταν εξαπατούμε και εμπαίζουμε τον εργοδότη, όταν κλέβουμε και ξεγελούμε τον πελάτη, όταν…, όταν… Όταν συμβαίνουν όλα αυτά, Τον αρνούμαστε στην πράξη. Τον ανασταυρώνουμε και πάλι, όπως γράφει ο Απόστολος  Παύλος.(Εβρ. 6,6).
       Έστω και αν σε κάποια γωνιά του τοίχου βρίσκεται κρεμασμένη η εικόνα Του. Έστω και αν σε κάποιο ράφι της βιβλιοθήκης ή βαθιά σε κάποιο συρτάρι βρίσκεται καταχωνιασμένο το Ευαγγέλιο. Στην ουσία ο Χριστός είναι απών. Και είναι απών διότι τον διώξαμε εμείς οι ίδιοι, αφού δεν τον γνωρίσαμε, δεν τον διδάξαμε στα παιδιά μας, αφού δεν τα οδηγήσαμε ποτέ στο κατηχητικό το Σάββατο για να μάθουν πως να τον αγαπούν και την Κυριακή δεν τα πήραμε από το χέρι για να τα πάμε στην εκκλησία να κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα Του, αφού δεν αφήνουμε την γιαγιά και τον παππού να τους μιλήσει για τον Χριστό.

     Αγαπητοί αναγνώστες της ιστοσελίδας του ναού μας, διαδικτυακοί και προσωπικοί φίλοι της Ενορίας μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης , στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας, ο Χριστός παρ’ όλα αυτά που του κάνουμε, παρ’ όλα τα προσβλητικά λόγια για την Εκκλησία Του, τις απίστευτες πράξεις μας, την σκληροκαρδία μας, τον υπέρμετρο εγωϊσμό και τα αχαλίνωτα πάθη μας, δεν φεύγει από κοντά μας, ο Χριστός έρχεται πάλι και μας χτυπά την πόρτα ζητώντας να του ανοίξουμε, ζητώντας να τον δεχθούμε για να μαλακώσει τις καρδιές μας και να οδηγήσει τις ψυχές μας στον ουρανό που μας ανήκει.
      Ας ακούσουμε λοιπόν την φωνή του Χριστού μας και ας του ανοίξουμε διάπλατα την πόρτα μας, ας  τον κάνουμε ένοικο της καρδιάς μας και κυβερνήτη της ζωής μας, ας τρέξουμε στην εκκλησία της Ενορίας μας και ας τον παρακαλέσουμε, όχι να φύγει από την πόλη μας, όπως έκαναν οι άκαρδοι Γεργεσηνοί του Ευαγελίου, αλλά να μείνει και να ριζώσει στον τόπο μας, προστασία και ευλογία σε εμάς και στα παιδιά μας.
Καλώς να ορίσει 
και να μείνει για πάντα!!!


ΙΣΩΣ ΘΕΛΕΙ ΛΙΓΗ ΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ... ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΜΩΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΠΟΛΛΑ !!!


Διέρρευσε το σημείωμα στρατηγικής της ΝΔ για να πετύχουν το ΝΑΙ - Αποδεικνύει ότι στήνουν δημοσκοπήσεις

Πως τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων εν όψει του δημοψηφίσματος της Κυριακής είναι στημένα από τη Νέα Δημοκρατία, προκύπτει με σαφήνεια από το έγγραφο που διακινείται στα "γαλάζια" στελέχη. Από το σημείωμα προκύπτει πως οι νεοδημοκράτες δε δίνουν δεκάρα για το τί πραγματικά ισχύει,
αποφεύγουν σαν τον διάολο το λιβάνι τη συζήτηση επί της ουσίας κι ενδιαφέρονται μόνο για το πώς θα κερδίσουν το δημοψήφισμα με προπαγανδιστικές τακτικές. Τρέμουν τις εμφανίσεις του πρωθυπουργού και επιμένουν πως καλύτερα αποτελέσματα γι' αυτούς φέρνουν οι αντιπαραθέσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με μη πολιτικά πρόσωπα και φυσικά... δημοσιογράφους. 
Πρόκειται για το σημείωμα που μοιράζεται από τη Συγγρού στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, με οδηγίες για το πώς πρέπει να κινηθούν στα κρίσιμα 24ωρα που απομένουν μέχρι το δημοψήφισμα, ώστε να επικρατήσει το ΝΑΙ στις προτάσεις των δανειστών. 
Γράφουν πεντακάθαρα πως ελέγχουν τις δημοσκοπήσεις και μπορούν να τις εμφανίζουν όχι μόνο όπως θέλουν αλλά και κλιμακούμενες, με την επιθυμητή διαφορά 5-10% την τελευταία μέρα.
Ιδού το απόσπασμα που αποδεικνύει πως "στήνουν" δημοσκοπήσεις:

Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι όμως με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος. 
Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό το ΝΑΙ συνήθως υποαντιπροσωπεύεται.

Οι "ΠΑΣΟΚογενείς" ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο στόχος
Σύμφωνα με το σημείωμα, τα δυναμικά κοινά (ηλικίες 25-55) και οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων θα ψηφίσουν στην πλειοψηφία τους ΟΧΙ κι άρα στόχος των Νεοδημοκρατών είναι οι γυναίκες, οι πολύ νεαρές ηλικίες κι οι "πασοκογενείς" ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ. Οι τελευταίο θεωρούνται από τη Συγγρού ευαίσθητοι σε μηνύματα όπως η απομόνωση της χώρας αν επικρατήσει το ΟΧΙ: 
Απευθυνόμαστε κυρίως σε αυτούς. Επισημαίνουμε τη διεθνή απομόνωση της χώρας και το γεγονός ότι χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα παίρνουν σαφής αποστάσεις από τις επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. 
Δίδεται επίσης μια σειρά διλημμάτων στα οποία σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν κάνει, ευνοείται είτε το ΝΑΙ είτε το ΟΧΙ:
ΔΙΠΟΛΑ / ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ                                    ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ    
Ευρώ VS Δραχμή                                                      ΝΑΙ    
Ευρώπη VS Ελλάδα                                           Οριακά ΟΧΙ    
Μέτρα και Μνημόνιο                                               ΟΧΙ  
Τσίπρας VS Σαμαράς                                               ΟΧΙ     
Τσίπρας VS άλλα μη πολιτικά πρόσωπα               ΝΑΙ     
         

Φόβητρο ο Τσίπρας
Από τον πίνακα γίνεται σαφές πως οι νεοδημοκράτες "τρέμουν" τον πρωθυπουργό που σύμφωνα με αυτούς επικρατεί του Αντώνη Σαμαρά αλλά όχι στην αντιπαράθεση με τα μη πολιτικά πρόσωπα. Σημειώνεται πως πρέπει να εγκαταληφθεί η ιδέα ενός ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών, πρόταση που είχε κάνει ο Σαμαράς μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, στην αρχή της εβδομάδας.
Στο σημείωμα αναφέρεται επίσης πως το διακύβευμα πρέπει να μην είναι κομματικό αλλά να παρουσιάζεται εθνικό και γι'αυτό προτέινεται η μη αντιπαράθεση "γαλάζιων" στελεχών με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ειδικά των στιγματισμένων ως "μνημονιακών", αλλά να αφήνεται στους δημοσιογράφους και στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων - εργοδοτών να αντιπαρατίθενται με τα κυβερνητικά στελέχη. Γράφουν στο σημειώμα:
Γι’ αυτό, τόσο ο πολιτικός μας λόγος, όσο και οι συμβολισμοί της επικοινωνίας μας πρέπει να είναι τέτοιοι που να πείθουν, αλλά κυρίως να ακούγονται. Δεν τους πείθουν στελέχη της μνημονιακής ΝΔ. Δεν τους ακούνε καν. 
Πλέκουν το εγκώμιο του Καμίνη, του Μπουτάρη και του Δήμα
Στο σημείωμα, η Νέα Δημοκρατία παραδέχεται ουσιαστικά ότι το πολιτικό της προσωπικό δεν μπορεί να πείσει τον κόσμο και καλεί ουσιαστικά τα στελέχη της να κάνουν χώρο στα μη στελέχη της:
Είναι η ώρα των πολιτών κι όχι των πολιτικών επισημαίνουν: "Ήταν εξαιρετική η εκπροσώπηση από το δίδυμο των Δημάρχων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Καμίνη και Μπουτάρη στη χθεσινή συγκέντρωση της Αθήνας και αυτοί πρέπει να τεθούν επικεφαλής και της συγκέντρωσης της Παρασκευής, πλαισιωμένοι από καλλιτέχνες, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, άνεργους-φοιτητές, όχι όμως κομματικά στελέχη (μέχρι τώρα έχουν κάνει εξαιρετική δουλεία άνθρωποι όπως ο Χρήστος Χωμενίδης, ο Πύρρος Δήμας, ο Δημήτρης Αθερίδης, καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και των εμπορικών συλλόγων που έχουν de facto μεγαλύτερη πλειοψηφία).
Ποιό είναι το σύνθημα
Η Νέα Δημοκρατία ζητά από τα στελέχη της να αναπαράγουν το σύνθημα "ΝΑΙ για την Ελλάδα, ΝΑΙ για τη ζωή μας". 
Κεντρικό σημείο της ρητορικής των "γαλάζιων" στελεχών πρέπει να είναι σύμφωνα με τη Συγγρού ο εκφοβισμός σε σχέση με την επόμενη μέρα και πιο συγκεκριμένα με το ΕΣΠΑ, τις αγροτικές επιδοτήσεις και τις τραπεζικές καταθέσεις.
Τέλος, βασικό σημείο, όπως θα περιμέναμε αν κρίνουμε από φιλικά προς εκείνους κανάλια, είναι το κλείσιμο των τραπεζών. Συνιστούν όμως με κεφαλαία γράμματα "προσοχή" λέγοντας τους να μην επιμένουν στο "ποιός έκλεισε τις τράπεζες" γιατί είναι τεχνικό ζήτημα αλλά στο "με ποια κυβέρνηση έκλεισαν οι τράπεζες", που παρουσιάζεται ως απλό ερώτημα που καταλαβαίνουν οι πολίτες.
Ακέραιο το σημείωμα της Νέας Δημοκρατίας προς τα στελέχη της, με τις οδηγίες για να εκβιάσουν το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα της Κυριακής:
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
Ο τρόπος που θα ψηφίσουν οι Έλληνες στο δημοψήφισμα θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από το ποιό διακύβευμα θα επικρατήσει στο συλλογικό υποσυνείδητο.
Αυτή τη στιγμή για τα κρίσιμα διεκδικούμενα κοινά τα διακυβεύματα είναι ακόμα συγκεχυμένα.

ΚΡΙΣΙΜΑ ΚΟΙΝΑ:
ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΧΙ
Δυναμικές ηλικίες 25-55 (κυρίως 35-45)
Αστικά κέντρα
Ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ 2015 ( ̴ 70%)

ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΝΑΙ
Συνταξιούχοι
Περιφέρεια
Οι ψηφοφόροι των κομμάτων του Φιλοευρωπαϊκού Μετώπου ( ΝΔ - ΠΟΤΑΜΙ – ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ),  έχουν σε μεγάλο βαθμό τοποθετηθεί θετικά, με εξαίρεση ένα όχι ασήμαντο ποσοστό Νεοδημοκρατών ψηφοφόρων που υπερβαίνει το 10%.

ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΙ / ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕΝΟΙ
Γυναίκες
Πολύ νέες ηλικίες 18-25
Πασοκογενείς ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ ( ̴ 30%)

Επισημαίνουμε ότι η μεγάλη μάζα των πολιτών που μπορεί να μεγαλώσει και να κατοχυρώσει με μία ισχυρή πλειοψηφία την επιλογή του ΝΑΙ, είναι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ. Απευθυνόμαστε κυρίως σε αυτούς. Επισημαίνουμε τη διεθνή απομόνωση της χώρας και το γεγονός ότι χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα παίρνουν σαφής αποστάσεις από τις επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό, τόσο ο πολιτικός μας λόγος, όσο και οι συμβολισμοί της επικοινωνίας μας πρέπει να είναι τέτοιοι που να πείθουν, αλλά κυρίως να ακούγονται. Δεν τους πείθουν στελέχη της μνημονιακής ΝΔ. Δεν τους ακούνε καν. 
Δεν είναι η ώρα να αποδείξουμε ότι το σενάριο της αριστερής παρένθεσης ήταν σωστό, ούτε να πάρουμε τη ρεβάνς των χαμένων εκλογών του Ιανουαρίου. Το δημοψήφισμα έχει εθνικό και όχι κομματικό χαρακτήρα.
Ήταν εξαιρετική η εκπροσώπηση από το δίδυμο των Δημάρχων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Καμίνη και Μπουτάρη στη χθεσινή συγκέντρωση της Αθήνας και αυτοί πρέπει να τεθούν επικεφαλής και της συγκέντρωσης της Παρασκευής, πλαισιωμένοι από καλλιτέχνες, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, άνεργους-φοιτητές, όχι όμως κομματικά στελέχη (μέχρι τώρα έχουν κάνει εξαιρετική δουλεία άνθρωποι όπως ο Χρήστος Χωμενίδης, ο Πύρρος Δήμας, ο Δημήτρης Αθερίδης, καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και των εμπορικών συλλόγων που έχουν de facto μεγαλύτερη πλειοψηφία).

Είναι προτιμότερο στα τηλεπαράθυρα να αντιπαρατίθενται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με δημοσιογράφους ή εκπροσώπους παραγωγικών φορέων κ.α., όχι με στελέχη της ΝΔ. Όσο δημιουργούνται δίπολα κομματικά, χάνουμε το δίκιο μας και μαζί και τις εντυπώσεις.
Είναι η ώρα των πολιτών, όχι των πολιτικών!
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι όσο οι εικόνες που κυριαρχούν είναι οι ουρές έξω από τις Τράπεζες και τα Supermarkets, οι διαφορές στα exit polls υπέρ του ΝΑΙ είναι διπλάσιες σε ποσοστό. Σήμερα το πρωί σε κάποιες από τις εταιρείες ερευνών το ποσοστό έφτανε το 10% ! Όταν μπήκε στην ατζέντα το θέμα του debate το ποσοστό έπεσε.
 

ΔΙΠΟΛΑ / ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ                                    ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ       
Ευρώ VS Δραχμή                                                      ΝΑΙ      
Ευρώπη VS Ελλάδα                                           Οριακά ΟΧΙ      
Μέτρα και Μνημόνιο                                                  ΟΧΙ     
Τσίπρας VS Σαμαράς                                               ΟΧΙ       
Τσίπρας VS άλλα μη πολιτικά πρόσωπα                  ΝΑΙ       

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Το βασικό πολιτικό συμπέρασμα είναι ότι για να επικρατήσει το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, η καμπάνια μας πρέπει να επικεντρωθεί στη ΖΩΗ, την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, τη ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ των Ελληνίδων και των Ελλήνων με το Ευρώ μέσα στην Ευρώπη.
Την Κυριακή ψηφίζουμε για την ΠΑΤΡΙΔΑ μας, ψηφίζουμε για τη ΖΩΗ μας.


CONCEPT ΣΥΝΘΗΜΑΤΟΣ
ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ     

(Να συμπίπτει με το concept της καμπάνιας που τρέχει στο διαδίκτυο «NAI για την Ελλάδα, ΝΑΙ για το Ευρώ»)

ΥΠΟΣΥΝΘΗΜΑ
Την Κυριακή όλοι οι Έλληνες μαζί ψηφίζουμε ΝΑΙ για την πατρίδα μας.
Επιλέγουμε θετικά σταθερότητα και αξιοπρέπεια.      

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΕΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ:
Θεωρούμε ότι οι προοπτικές του ΝΑΙ είναι αισιόδοξες, αλλά η εμπέδωση της αλλαγής της στάσης της κοινής γνώμης (swing), επειδή γίνεται με τρομερά γοργούς ρυθμούς, δεν προλαβαίνει να γίνει πιστευτή ούτε ακόμα και από αυτούς που αλλάζουν τη στάση τους (προς το ΝΑΙ). 

Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι όμως με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος.
Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό το ΝΑΙ συνήθως υποαντιπροσωπεύεται. 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ / ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ:
Η συζήτηση εκτός από το διακύβευμα του τουρισμού που είναι επίκαιρο, πρέπει να στραφεί και σε τρία άλλα ζητήματα:
Τι θα γίνει την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ αν επικρατήσει το όχι με:
το ΕΣΠΑ
τις αγροτικές επιδοτήσεις και
τις τραπεζικές καταθέσεις

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Πρέπει να αποφύγουμε – ειδικά με τη σημερινή τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα – το ερώτημα: «Ποιός φταίει για το γεγονός ότι έκλεισαν οι Τράπεζες;». Εκεί οι απόψεις του κόσμου είναι μοιρασμένες, το ζήτημα είναι τεχνικό και εξηγείται πολύ δύσκολα.

Γι’ αυτό, αντί να συζητάμε το γιατί έκλεισαν οι Τράπεζες, απευθύνουμε στους πολίτες το απλό ερώτημα: «ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ;» .
Demos Lab
N.K


πηγή
το είδαμε εδώ

Το κήρυγμα της Κυριακής: Ε΄ Κυριακή του Ματθαίου. «Ἐξελθόντες ἀπῆλθον εἰς τήν ἀγέλην τῶν χοίρων· καί ἰδού ὣρμησε πᾶσα ἡ ἀγέλη κατά τοῦ κρημνοῦ εἰς τήν θάλασσαν»

Κυριακή, 5 Ιουλιου 2015

 Κυριακή Ε’ Ματθαίου Το κήρυγμα της Κυριακής: Ε΄ Κυριακή του Ματθαίου. 

Αρχιμανδρίτης Διονύσιος  Αναγνωστόπουλος

«Ἐξελθόντες ἀπῆλθον εἰς τήν ἀγέλην τῶν χοίρων· καί ἰδού ὣρμησε πᾶσα ἡ ἀγέλη κατά τοῦ κρημνοῦ εἰς τήν θάλασσαν». 

Δύο καταπληκτικά θαύματα πραγματοποίησε ο Κύριος στη χώρα των Γεργεσηνών. Το πρώτο, ήταν θαύμα ελέους, στοργής και αγάπης. Εξεδίωξε τα πολυάριθμα πονηρά πνεύματα, τους κακοποιούς δαίμονες, οι οποίοι βασάνιζαν και τυραννούσαν τους δύο Γεργεσηνούς και μέσω αυτών φόβιζαν και ταλαιπωρούσαν τους κατοίκους της περιοχής. Ο Κύριος ήλθε στον κόσμο για να καταλύσει την τυραννική εξουσία, την οποία ο διάβολος ασκούσε στις ψυχές και τα σώματα των ανθρώπων. Το δεύτερο, επέτρεψε στα πονηρά πνεύματα να εισέλθουν στο κοπάδι των χοίρων. «Καί ἰδού ὣρμησε πᾶσα ἡ ἀγέλη κατά τοῦ κρημνοῦ εἰς τήν θάλασσαν», χιλιάδες χοίροι, και πνίγηκαν «εἰς τά ὓδατα». Γιατί όμως επέτρεψε ο Κύριος τον πνιγμό των χοίρων; Είναι μια απορία, η οποία έρχεται σε πολλούς. Μερικοί μάλιστα , λίγο ή πολύ ασεβείς, ρωτούν με ασέβεια με ποιο δικαίωμα κατέστρεψε ο Κύριος την ξένη περιουσία και ζημίωσε με την πράξη του αυτή τόσους ανθρώπους; Ξεχνούν όμως όλοι αυτοί ή δεν θέλουν να σκεφθούν ότι ο Θεός σε κάθε του πράξη κινείται από την αγάπη και την δικαιοσύνη του, από αγιώτατα ελατήρια για τον συνετισμό και την σωτηρία των ανθρώπων. Κατ’ αρχήν με το θαύμα αυτό έδειξε ότι σ’ Αυτόν ανήκουν τα πάντα. Είναι δημιουργήματα Του. Βρίσκονται στην απόλυτη ιδιοκτησία του και μπορεί να τα διαθέσει και να τα κατευθύνει όπως αυτός θέλει. «Τοῦ Κυρίου ἡ γῆ καί τό πλήρωμα αὐτῆς» μάς λέει ο Προφητάναξ Δαβίδ. Ποιος του αμφισβήτησε το δικαίωμα να στέλνει κεραυνούς και να κατακαίει τα δένδρα, να αγγίζει τα όρη και εκρήγνυνται τα ηφαίστεια, να ρίχνει το βλέμμα του στην γη και να την συγκλονίζουν οι σεισμοί; Και μάλιστα όταν με αυτά και με άλλα όμοια συγκλονιστικά γεγονότα φανερώνει το μεγαλείο του και εμπνέει ιερό δέος στις καρδιές των ανθρώπων και τους παρακινεί να καταφεύγουν σ’ Αυτόν με ταπείνωση και ευλάβεια; Γιατί είναι γεγονός ότι σε τέτοιες περιστάσεις αισθάνεται ο άνθρωπος την αδυναμία του, την μηδαμινότητά του μπροστά στον παντοδύναμο Θεό. Έπειτα τα θαύμα αυτό είναι μια τρανή και ακαταμάχητη απόδειξη της υπάρξεως των πονηρών πνευμάτων. Οι Σαδδουκαίοι της εποχής εκείνης, όπως και οι Σαδδουκαίοι όλων των εποχών, οι υλιστές και οι άπιστοι, οι οποίοι αρνούνται την ύπαρξη των πονηρών πνευμάτων, προσπαθούν σε άλλες αιτίες να αποδώσουν και με δικές τους επινοήσεις να εξηγήσουν την δαιμονοληψία. Τότε έλεγαν, ότι αυτή οφείλεται όχι σε πονηρά δαιμόνια, αλλά στην επίδραση της σελήνης και άλλων αφορμών. Σήμερα, αν παρουσιασθεί ένα τέτοιο γεγονός, θα πουν – και λένε – ότι είναι συνέπεια νευροψυχικής ανωμαλίας κ.α. Αλλά πως θα εξηγηθεί όμως ο πνιγμός των χοίρων; Μήπως κι αυτοί βρέθηκαν σε νευροψυχική ανωμαλία και όρμησαν να αυτοκτονήσουν στη θάλασσα; Μια τέτοια όμως υπόθεση είναι εντελώς παράλογη. Αλλά ο πνιγμός των χοίρων φανερώνει και μια άλλη σπουδαία αλήθεια για συνετισμό των ανθρώπων. Ότι δηλαδή ο δίκαιος και πανάγαθος Θεός για να οδηγήσει τον άνθρωπο σε μετάνοια και διόρθωση, να του εμπνεύσει την συναίσθηση ότι η αμαρτία δεν μένει ατιμώρητη, στέλνει δίκαιες, παιδαγωγικές και σωφρονιστικές τιμωρίες. Οι Γεργεσηνοί, εκτρέφοντας χοίρους, παρέβαιναν με την πράξη τους αυτή ρητή εντολή του Θεού. Ο Μωσαϊκός Νόμος είχε κατατάξει μεταξύ των ακάθαρτων ζώων τους χοίρους και απαγόρευε στους Εβραίους να τρέφουν και τρώγουν χοίρους. Όποιος άγγιζε χοίρο θεωρούνταν ακάθαρτος. Και οι Γεργεσηνοί παρέβαιναν φανερά και προκλητικά τον Μωσαϊκό Νόμο. Έπρεπε, λοιπόν, να τιμωρηθούν για να εκλείψει η αφορμή σκανδάλου, για να συναισθανθούν το σφάλμα τους και να τους δοθεί η συγκλονιστική αυτή ευκαιρία για μετάνοια και διόρθωση. Και ο Πανάγαθος Κύριος δεν τιμωρεί κατ’ ευθείαν αυτούς. Τους τιμωρεί εμμέσως. Επιτρέπει την καταστροφή της αμαρτωλής τους περιουσίας. Αλλά το θαύμα αυτό του Κυρίου έχει, κατά τον ιερό Χρυσόστομο, και συμβολική σημασία. Οι χοίροι, στους οποίους μπήκαν τα πονηρά πνεύματα και γρυλλίζοντας τους έριξαν από τον κρημνό στη θάλασσα, συμβολίζουν τους αμετανόητους αμαρτωλούς, οι οποίοι ρυπαίνονται και γίνονται ψυχικά ακάθαρτοι. Οι χοίροι θεωρούνται και είναι ακάθαρτοι. Οι Εβραίοι απέφευγαν όχι μόνο να τους αγγίξουν αλλά και να αναφέρουν το όνομά τους. Γι’ αυτό και τους ονόμαζαν με την λέξη «άλλο πράγμα». Λοιπόν, λέει ο ιερός Χρυσόστομος, οι βυθισμένοι στην μόλυνση και τον ρύπο της αμαρτίας άνθρωποι είναι «χοιρώδεις», μοιάζουν δηλαδή με τους ακάθαρτους χοίρους. Ο Δαβίδ θεωρούσε φοβερό ρύπο της ψυχής την αμαρτία. Γι’ αυτό με δάκρυα και στεναγμούς παρακαλούσε θερμά τον Θεό να τον καθαρίσει, να τον πλύνει ξανά και ξανά από την αμαρτία. «Ἐπί πλεῖον πλῦνόν με ἀπό τῆς ἀνομίας μου καί ἀπό τῆς ἁμαρτίας μου καθάρισόν με»[1]. Του ήταν αδύνατον να υποφέρει πλέον την αποπνικτική αποφορά της δυσώδους αμαρτίας. Ο Απόστολος Παύλος γράφοντας προς τους Κορινθίους τους απευθύνει θεία παραγγελία. «Ἀδελφοί, λέει, καθαρίσωμεν ἑαυτούς ἀπό παντός μολυσμοῦ σαρκός καί πνεύματος»[2]. Μολυσμό και ρύπο εννοεί ο Απόστολος Παύλος την πολύμορφη αμαρτία, η οποία ρυπαίνει την ψυχή. Ο φθόνος, η αντιπάθεια, το μίσος, η αλαζονεία, η κατάκριση, η φιλοχρηματία, η μέθη, η λαιμαργία, η ασωτία, η διαφθορά και η φαυλότητα μολύνουν ψυχή και σώμα περισσότερο, παρ’ όσο μολύνει τον χοίρο η λάσπη μέσα στην οποία κυλιέται. Ο Ζυγαβηνός, τονίζοντας την συμβολική σημασία του πνιγμού των χοίρων, γράφει, ότι οι δαίμονες πηδούν με μανία και εισέρχονται στους χοίρους, δηλαδή, λέει, στους αμαρτωλούς, οι οποίοι κυλιόνται στο βόρβορο των ηδονών και τους κατακρημνίζουν στην αιώνια απώλεια. Πολλά, πάρα πολλά διδάσκει το σημερινό θαύμα του Κυρίου στη χώρα των Γεργεσηνών. Και προ παντός προβάλλει παραστατικά την μεγάλη αλήθεια, ότι αυτοί που βρίσκονται και κυλιόνται στο βόρβορο της αμαρτίας γίνονται υποχείριοι και ενεργούμενα του πονηρού, ο οποίος τελικά τους κρημνίζει στην αιώνια απώλεια. Ας ακούσομε, με προσοχή και ας εφαρμόσουμε με προθυμία την θεόπνευστη εντολή του Αποστόλου Παύλου· «καθαρίσωμεν ἑαυτούς ἀπό παντός μολυσμοῦ σαρκός καί πνεύματος ἐπιτελοῦντες ἁγιωσύνην ἐν φόβῳ Θεοῦ».

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

7σημερινή Εὐαγγελική περικοπή πού ἀκούσαμε, καί ἡ ὁποία ἔκανε λόγο γιά τό θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ δαιμονισμένου τῆς χώρας  τῶν Γαδαρηνῶν ἤ Γεργεσηνῶν εἶναι μία χαρακτηριστική περικοπή, ἡ ὁποία μᾶς βοηθάει νά μελετήσουμε τό φαινόμενο, τοῦ δαιμονισμοῦ.
Ὁ δαιμονισμός, ὅπως παρουσιάζεται στήν Καινή Διαθήκη, εἶναι μία κατάσταση σύμφωνα μέ τήν ὁποία, ὁ ἄνθρωπος χάνει τόν ἔλεγχο τῆς προσωπικότητάς του καί γίνεται ὄργανο τοῦ Σατανᾶ. Κινεῖται, δρᾶ καί ὑπάρχει σάν ὑποχείριό του. 
Ὑπάρχουν δύο μορφές μέ τίς ὁποῖες ἐμφανίζεται ὁ δαιμονισμός. Στήν μία μορφή ἐξωτερικεύεται μέ διάφορες ἐνέργειες καί συμπεριφορές, φανερώνοντας στούς ἀνθρώπους πόσο φοβερό εἶναι τό φαινόμενο, τοῦ δαιμονισμοῦ.
 Ὡς παράδειγμα γιά τήν περίπτωση αὐτή ἔχουμε τόν δαιμονισμένο τῆς σημερινῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς. Ὁ συγκεκριμένος δαιμονισμένος ροῦχα δέν φοροῦσε, περιφερόταν γυμνός. Ἦταν δεμένος μέ ἁλυσίδες, τίς ὁποῖες ἔσπαζε συνεχῶς καί κανένας δέν μποροῦσε νά τόν δαμάσει. Κατοικοῦσε μέσα στά μνήματα. Τά δαιμόνια εἶχαν καταλάβει ὅλη τήν προσωπικότητά του. 
Τόν ρώτησε ὁ Χριστός πῶς τόν λένε, καί ἀπάντησε «λεγεών». Δηλαδή, πλῆθος δαιμονίων.
   Τό γεγονός ὅτι μετά τήν ἀπελευθέρωσή του ἀπό τά δαιμόνια, δαιμονίσθηκαν τά γουρούνια, τά ὁποῖα ρίχτηκαν στή λίμνη καί πνίγηκαν, ἀποδεικνύει ὅτι· δέν δαιμονίζονται μόνο  οἱ ἄνθρωποι, ἀλλά καί τά ζῶα. Ἐκτός ὅμως ἀπό τόν φανερό καί ἐντυπωσιακό αὐτό ἐξωτερικό δαιμονισμό ἔχουμε καί τόν κρυφό, τόν ἐσωτερικό δαιμονισμό, πού εἶναι πολύ χειρότερος καί καταστρεπτικώτερος. Ἔχουμε τήν μορφή ἐκείνη τοῦ δαιμονισμοῦ σύμφωνα μέ τήν ὁποία ὁ ἄνθρωπος, ἐνῶ φαίνεται πολιτισμένος καί εὐγενικός καί ἥσυχος, ἐν τούτοις δέν θέλει νά ἔχει καμία σχέση μέ τόν Θεό καί ζεῖ, ἀποκομμένος ἀπό τόν Θεό, μέσα στό βοῦρκο τῆς ἁμαρτίας.
Ὅταν παγιδευτεῖ κανείς στά δίχτυα τῆς  ἁμαρτίας, πάλι χάνει τον ἔλεγχο τῆς προσωπικότητάς του, ἄγεται καί φέρεται ἀπό τά πάθη του καί ὁδηγεῖται πρός τήν καταστροφή καί τήν ἐξαθλίωση. 
Τέτοιο δαιμονισμό εἶχε ὁλόκληρη ἡ πόλη τῶν Γαδαρηνῶν. Ἄν καί ἡ Παλαιά Διαθήκη ἀπαγόρευε στούς Ἰουδαίους νά τρῶνε καί συνεπῶς νά τρέφουν χοίρους, αὐτοί δέν τό τηροῦσαν καί ζοῦσαν κόντρα στό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Γι' αὐτό, ἐνῶ εἶδαν τήν δύναμη τοῦ Χριστοῦ καί τήν ἀπελευθέρωση τοῦ συμπολίτη τους, ἐντούτοις - ἴσως γιατί φοβόντουσαν τήν δύναμή τοῦ Χριστοῦ δέν τόν κυνήγησαν καί δέν τοῦ φέρθηκαν μέ βία – ἀλλά τόν παρακάλεσαν νά φύγει ἀπό τήν περιοχή τους. Ἤθελαν νά συνεχίσουν τήν παράνομη δουλειά τους χωρίς νά ἐλέγχονται ἤ νά ἔχουν συνέπειες. Καί ἔτσι προτίμησαν τά γουρούνια παρά τόν Χριστό.  
Συμβαίνει, δηλαδή, μέ τόν δαιμονισμό ὅ,τι συμβαίνει καί μέ τά χαρίσματα τοῦ ἁγίου Πνεύματος. Ἄλλα εἶναι ἐξωτερικά, φανερά καί ἐντυπωσιακά, ὅπως τό νά ἀνασταίνει κάποιος νεκρούς, νά θεραπεύει ἀρρώστιες καί νά προφητεύει. Καί ἄλλα εἶναι ἐσωτερικά καί ἀφανῆ, πλήν ὅμως οὐσιώδη καί πρωτεύοντα καί σπουδαιότατα γιά τήν σωτηρία μας, ὅπως γιά παράδειγμα· τό νά ἔχεις μέσα στήν καρδιά σου ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα, ἀγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, ἐγκράτεια, ὅπως μᾶς λέει ὁ ἀπόστόλος Παῦλος στήν πρός Γαλάτας Ἐπιστολή του. (5,22). 
   Οἱ πρῶτοι δαιμονισμένοι, πού ἐμφανίστηκαν πάνω στήν γῆ, ἦταν οἱ πρωτόπλαστοι, ὁ Ἀδάμ καί ἡ Εὔα. Προτίμησαν τήν παρέα τοῦ διαβόλου ἀπό τήν παρέα τοῦ Θεοῦ. Ἔκοψαν τίς σχέσεις μέ τόν Θεό καί ἀπέκτησαν σχέσεις μέ τόν διάβολο. Γιά νά ἀποφύγουν τήν κυριαρχία καί τήν καθοδήγηση τοῦ Θεοῦ, ἔγιναν ὑπόδουλοι καί ὑποτάχτηκαν στόν διάβολο. 
  Μετά τούς πρωτοπλάστους ἔχουμε τόν δαιμονισμό τοῦ Κάιν. Ἕνα δαιμονισμό πολύ καμουφλα-ρισμένο καί κρυφό. Ἕνα δαιμονισμό μέ ἔνδυμα θεοσέβειας. Προσφέρει θυσία στόν Θεό, γιατί ἔτσι τόν πιέζει τό θρησκευτικό του ἔνστικτο, πλήν ὅμως ἀπό τά χειρότερα γεωργικά προϊόντα του. Δέν ἀγαπᾶ τόν Θεό «ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς καὶ τῆς καρδίας του», ὅπως ὁ ἀδερφός του ὁ  Ἄβελ, ὁ ὁποῖος προσφέρει θυσία τά πιό παχιά καί καλύτερα ζῶα του. Κι ὅταν βλέπει ὅτι ὁ Θεός δέν δέχεται τήν καμουφλαρισμένη καί δαιμονική θυσία του, τότε - ἀντί νά διορθωθεῖ - ἐκεῖνος σκοτώνει τόν ἀδερφό του. 
   Δαιμονισμένος ἦταν καί ὁ Ἠσαῦ.Ἔφθασε στό κατάντημα νά πουλήσει τά πρωτοτόκιά του καί μάλιστα τά πνευματικά, δηλαδή τό νά εἶναι ὁ συνεχιστής τῆς εὐλογίας, πού δόθηκε στόν παππού του Ἀβραάμ καί τόν πατέρα του τον Ἰσαάκ, ὥστε νά εὐλογηθεῖ μέσα ἀπ' αὐτούς ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα. Κι αὐτός τά πούλησε γιά ἕνα πιάτο φακή. 
   Ὁ Ἰούδας, ἦταν κι αὐτός ἕνας δαιμονισμένος. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, θεωρεῖ τό φιλάργυρο ἄτομο δαιμονισμένο, πού ὁδηγεῖται ἀπό τούς δαίμονες σέ μύρια ὅσα κακά, προκειμένου νά θεραπεύσει το πάθος του· σέ ληστεῖες, σέ φόνους, σέ συκοφαντίες, σέ μηχανορραφίες καί σέ ἄλλα πολλά. Δέν διστάζει νά πουλήσει ἀκόμα καί τόν Χριστό, τόν διδάσκαλο καί Σωτήρα του, γιά τριάκοντα ἀργύρια. Ἐνῶ ἄκουσε ὁ Ἰούδας τόν Χριστό νά λέγει «οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾶ»(Ματθ. 6,24), ἐν τούτοις δέν πρόσεξε καί θυσίασε τό ἀποστολικό του ἀξίωμα, τά χαρίσματα πού πῆρε ἀπό τόν Θεό, τήν ψυχή του καί τήν αἰώνια ζωή, χάριν τοῦ δαίμονα τῆς φι- λαργυρίας.
  Ἐγώ, λέει ὁ ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος, θά προτιμοῦσα νά ζῶ μέ μύριους ἐξωτερικά δαιμονισμένους ἀνθρώπους, παρά μέ ἕναν φιλάργυρο. 
  Στήν κατήχηση, πού γίνεται πρίν τήν βάπτιση, στόν Δ΄ ἀφορκισμό ὁ Ἱερέας ἐμφυσᾶ στόν κατη- χούμενο καί εὔχεται τρεῖς φορές «ἐξέλασον ἀπ' αὐτοῦ πᾶν πονηρὸν καὶ ἀκάθαρτον πνεῦμα κεκρυμμένον καὶ ἐμφωλεῦον αὐτοῦ τῇ καρδίᾳ», καί ἐπεξηγεῖ πιό κάτω τί πνεῦμα ἐννοεῖ. «Πνεῦμα πλάνης, πνεῦμα πονηρίας, πνεῦμα εἰδωλολατρείας καὶ πάσης πλεονεξίας…». Θεωρεῖ τήν πλεο- νεξία, ὅπως καί ἡ Ἁγία Γραφή, ὡς εἰδωλολατρεία καί δαιμονισμό.
  Ἄς προσέξουμε καί τήν σχετική ἐρωταπόκριση πού γίνεται στήν κατήχηση πρό τῆς βαπτίσεως: 
-«Αποττάση τῷ Σατανᾷ; Καὶ πᾶσι τοῖς ἔργοις αὐτοῦ; Καὶ πάσῃ τῇ λατρείᾳ αὐτοῦ; Καὶ πάσῃ τῇ πομπῇ αὐτοῦ; 
- «Ἀποτάσσομαι».
-«Συντάσσῃ τῷ Χριστῷ;» 
-«Συντάσσομαι». 
  Θεωρεῖται, δηλαδή, ὁ ἄνθρωπος πρίν βαπτισθεῖ ὡς εὑρισκόμενος ὑπό τήν ἐπήρεια τοῦ δαίμονα, ἄν καί δέν ἔχει ἐξωτερικά συμπτώματα πού νά μᾶς τρομάζουν. Νά, λοιπόν, τί σημαίνει ἐσωτερικός δαιμονισμός. 
  Ὅταν ὁ διάβολος πείραξε τόν Χριστό  στήν ἔρημο, τότε  ἀνάμεσα στά ἄλλα, τοῦ  ζήτησε  νά τόν προσκυνήσει, μέ ἀντάλλαγμα νά τοῦ δώσει ὅλα τά βασίλεια τῆς γῆς. Καί ὁ Χριστός ἀντέδρασε ἀπότομα καί αὐστηρά· «ὕπαγε ὀπίσω μου σατανᾶ· γέγραπται γὰρ Κύριον τὸν Θεόν σου προσκυνήσεις καὶ αὐτῷ μόνῳ λατρεύσεις».Οὐσιαστικά ὁ διάβολος μέ τά ὅσα του εἶπε, ζητοῦσε ἀπό τόν Χριστό νά δαιμονισθεῖ (!). 
  Τό ἴδιο πράγμα ζητοῦσε καί ὁ μαθητής του, ὁ Πέτρος, ὅταν ἐμπόδιζε τόν Χριστό νά πορευθεῖ στά  Ἱεροσόλυμα γιά νά σταυρωθεῖ. Καί τότε ὁ Χριστός μίλησε ἀπότομα καί εἶπε τήν ἴδια φράση· «ὕπαγε ὀπίσω μου σατανᾶ· σκάνδαλόν μου εἰ· ὅτι οὐ φρονεῖς τά τοῦ Θεοῦ, ἀλλά τὰ τῶν ἀν- θρώπων». (Ματθ. 16,23) 
  Πόσο χειρότερη εἶναι ἡ ἁμαρτία ἀπό τόν ἁπλό δαιμονισμό φαίνεται καί στήν συμβουλή πού ἔδωσε ὁ Χριστός στούς Ἀποστόλους «ὅταν ὑπέστρεψαν μετὰ χαρᾶς λέγοντες· Κύριε καὶ τὰ δαιμόνια ὑποτάσσεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου». Τότε ὁ Χριστός τούς εἶπε· «Πλὴν ἐν τούτῳ μὴ χαίρετε. Χαίρετε δὲ ὅτι τὰ ὀνόματα ὑμῶν ἐγράφη ἐν τοῖς οὐρανοῖς». Δηλαδή, τό νά θεραπεύεις ἕνα δαιμονισμένο εἶναι θαῦμα. Σπουδαιότερο ὅμως εἶναι νά λυτρώνεις τόν ἑαυτό σου καί τούς ἄλλους, ἀπό τήν ἁμαρτία.
  Ὁ ἐξωτερικός δαιμονισμός δέν μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό την βασιλεία τοῦ Θεοῦ, σέ ἀντίθεση   μέ τήν ἁμαρτία,  πού δαιμονίζει ἐσωτερικά τόν  ἄνθρωπο. Οἱ δαιμονισμένοι λυποῦνται γι' αὐτά πού κάνουν, ξέρετε πότε; Ὅταν θεραπευτοῦν. Οἱ ἁμαρτωλοί ὅμως οὔτε πού τό αἰσθάνονται, ἐκτός καί ἄν τούς φωτίσει ὁ Θεός καί μετανοήσουν. 
  Ἄς προσέξουμε, λοιπόν, νά μήν πέσουμε στόν βοῦρκο  καί στά δίχτυα τῆς ἁμαρτίας, γιατί τότε θά δώσουμε τό δικαίωμα στόν διάβολο νά θρονιαστεῖ  μέσα στήν καρδιά μας,  νά μᾶς ἀποκόψει ἀπό τήν χάρη τοῦ Θεοῦ καί νά γίνουμε δαιμονόπληκτοι. 
-Τήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ γύριζε στούς δρόμους γυμνός ἕνας δαιμονισμένος, ἐνῶ στίς μέρες μας ἄνδρες, γυναῖκες καί παιδιά ὅλοι γυρίζουν γυμνοί, ἄρα εἶναι δαιμονισμένοι. 
-Τήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ γύριζε ἕνας δαιμονισμένος στά μνήματα, ἐνῶ στίς μέρες μας γυρίζουν πάμπολλοι στά μνήματα  τῆς ἀσωτίας, τῆς μοιχείας καί τῆς πορνείας. 
-Τί εἶναι ὅσοι μέ τίς κουκοῦλες στό κεφάλι καταστρέφουν περιουσίες, ληστεύουν καί σκοτώνουν ἀνύποπτους καί ἀνήμπορους ἀνθρώπους; Δέν εἶναι δαιμονισμένοι; 
  Ἄς ἔχουμε ὑπόψη μας ὅτι, δέν θά μᾶς σώσουν ἀπό τήν ἐπήρεια τοῦ δαιμονισμοῦ οἱ ἐξορκισμοί καί τό ξεμάτιασμα, ἀλλά ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση.Ἡ νηστεία καί ἡ προσευχή.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...