Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Ιουλίου 31, 2012

Πριν . . .


πηγή

Πριν γράψεις, σκέψου !
Πριν κατακρίνεις, περίμενε !
Πριν προσευχηθείς, συγχώρα !
Πριν παραιτηθείς, προσπάθησε !!!

Δευτέρα, Ιουλίου 30, 2012

Είναι σωστό να φορούν πολύτιμα άμφια οι ιερείς;




Η κατηγορία περί πολυτελών αμφίων των ιερέων είναι
 παλιά δεν είναι σημερινή, αλλά ανάγεται στην αρχαία 
Εκκλησία!
Να τι γράφει ο αείμνηστος Παναγόπουλος επ' αυτού:
Υπάρχουν «Ευαγγελικοί» που κατηγορούν τούς
 Ιερωμένους για το βαρύτιμο των στολών των.
 Και εξ αιτίας αυτού παραμένουν μακράν της 
Εκκλησίας και του Αγιασμού πολλοί εξ ημών.
Στο σημείο αυτό κάνουμε διάκριση της στολής του
 Κλήρου εν το Εκκλησία και της στολής έξω της Εκκλησίας.
Όπως λέγουν οι άγιοι ημών Πατέρες υπάρχει λόγος 
όπου ενδύονται κατ' εξοχήν οι Αρχιερείς τόσον
 μεγαλοπρεπώς εις την Εκκλησίαν.
Λέγει π.χ. ο Μ. Βασίλειος «Χρήσιμον και το της
 εσθήτος ιδίωμα, προκηρυττούσης έκαστον και 
προδιαμαρτυρομένης το επάγγελμα της κατά Θεόν
 ζωής, ώστε ακόλουθον και την πράξιν παρά των
 τυγχανόντων ημίν απαιτείσθαι ου γαρ ομοίως το
 απρεπές και άσχημον εν τοις τυχούσι και εν τοις 
μεγάλα υπισχουμένοις διαφαίνεται» και πάλιν
 «Ως ουν εστί τι στρατιώτου ίδιον εν τω
 ενδύματι και άλλο του συγκλητικού, και άλλο
 άλλου, αφ' ων εικάζεται αυτών ως επί το πλείστον, 
τα αξιώματα, ούτως είναι τινά και χριστιανού ιδιότητα 
και από της εσθήτος το ευπρεπές και ακόλουθον 
σώζουσαν την από του Αποστόλου παραδιδομένην
 κοσμιότητα, ποτέ μεν τον, Επίσκοπον κόσμιον είναι 
διοριζόμενον, ποτέ δε τις γυναίκας εν τη καταστoλή
 κοσμίω είναι διατασσομένου» (Ερωτ. κβ') και πάλιν
 «Η δια του σχήματος επαγγελία οιονεί παιδαγωγία
 τις εστί τοις ασθενεστέροις προς το και ακάνθας
 αυτούς από των φαύλων ειργάσθαι» (του ιδίου).
Εκ των λόγων αυτών του θείου Πατρός αποδεικνύεται,
 ότι υπάρχει λόγος της ιερατικής μεγαλοπρεπούς 
ενδυμασίας, διότι κηρύττει και δια της στολής του
 ακόμη ο Αρχιερεύς, η ζώσα αύτη εικόνα του Κυρίου.
Το μεγαλοπρεπές της στολής των Αρχιερέων υπάρχει
 από της πρώτης Εκκλησίας, δεν είναι των αιώνων μας.
 Εις τον πρώτον μόλις αιώνα επί Επισκόπου Ταυρομενίας
 Αγίου Παγκρατίου διαβάζομεν τα έξης: «Όταν μετέβη 
ο ηγεμών εις συνάντησιν του Παγκρατίου εύρεν αυτόν
 ενδεδυμένον την ιερατικήν στολήν επί θρόνου 
καθιζόμενον,
 και έχοντα προ αυτού την εικόνα του Χριστού και τον 
Σταυρόν. Ιδών τότε αυτόν εν τοσαύτη δόξη, έπεσε επί
πρόσωπον και τον επροσκύνησε, διότι είδε φως θείον, όπερ 
περιεκύκλωνε τον Άγιον. Ο δε Άγιος ήγειρεν αυτόν, και 
ησπάσατο. Εγερθείς δε ο ηγεμών, έντρομος, ανέκραξε: 
Μέγας ο Θεός των Χριστιανών! Πιστεύω εις Σε, Ιησού 
Χριστέ, Θεέ αληθέστατε.
Τότε ο Άγιος ηυλόγησε αυτόν σταυροειδώς και
 επρόσταξε να καθίση πλησίον του. Ο δε ηγεμών
 έλεγε: Πώς να σε πλησιάσω αφού βλέπω την φλόγα 
περικυκλουσάν σε; Εννοήσας τότε ο Άγιος, ότι το φως
\ τούτο ήτο η χάρις του Αγίου Πνεύματος δια την 
ιεράν στολήν, ην ενεδύετο, προστάξας να εξέλθουν
 άπαντες και μετ' ολίγον να επιστρέψουν, εξεδύθη 
τα ιερά ιμάτια. Τότε ο Βονιφάτιος δεν έβλεπεν πλέον
 το φως. Όθεν εκάθησε πλησίον του Αγίου Παγκρατίου
 και ήκουσε τους σωτηρίους λόγους αυτού»
 (βλ. Μ. Συναξ. Θ' Ιουλίου σελ. 142).
Ώστε δεν είναι αμαρτία όταν βλέπομεν χρυσοποίκιλτον
 τον Αρχιερέα εις την Εκκλησίαν, διότι εικονίζει τον
 Κύριον ημών Ιησούν Χριστον. Δια δε την στολήν έξω
 της Εκκλησίας είναι υπόθεσις ενός εκάστου. Ο Μ. Βασίλειος, 
όστις έξω της Εκκλησίας εκυκλοφορούσε με απλούν 
τετριμμένον ράσον, εντός της Εκκλησίας ήτο
 μεγαλοπρεπής. Έλεγε δε χαρακτηριστικά 
«Τώρα ενδύεται Χριστός, ο Βασίλειος».
Κι ακόμα ο π. Επιφάνειος λέει χαρακτηριστικά:
Πολλοί άνθρωποι αντιδρούν βλέποντας στις
 Εκ­κλησίες βαρύτιμους πολυελαίους και χρυσά άμφια...
Ένας φωτισμένος γέροντας προσεγγίζει το θέμα αυτό
 ως εξής: Όπως εμείς, όσο φτωχοί κι αν είμαστε, 
έχουμε κι ένα καλύτερο σερβίτσιο για κάποιο ξένο, 
το ίδιο και περισσότερο πρέπει να φρονούμε και να
 πράττουμε για το σπίτι του Θεού, το Ναό Του. Διότι
 είναι άσχημο να βάζουμε σε κατώτερη θέση το Θεό
 από τον συνάνθρωπο μας. Πρέπει, λοιπόν, να 
προσφέρουμε ό,τι καλύτερο έχουμε για το Θεό
 και να μην είναι η προσφορά μας δευτέρας διαλογής, 
όπως του Κάιν.
- Οι νέοι, βέβαια, δίνουν σημασία σ' αυτά τα όποιο
 βλέπουν...
Ναι, ναι! «Με Ρόλεξ στα χέρια και γούνες στους
 ώμους», όπως λέει και γνωστό σατιρικό τραγούδι. 
Οι ίδιοι νέοι πού κατηγορούν για πολυτέλεια την Εκκλησία,
 ξοδεύουν μόνο για τσιγάρα, περίπου 5 Ευρώ ημερησίως 
και φορούν τις πανάκριβες φίρμες «τρακτερωτών» 
παπουτσιών των 150 Ευρώ. Αφήνω τις βράδυνες τους
 εξόδους στα ταβερνάκια —συνήθως πολλές φορές 
εβδομαδιαίως— όπου πληρώνουν τρεις κεφτέδες ένα 
χιλιάρικο, καθώς και την κατανάλωση αλκοόλ στην 
οποία, κατά τις στατιστικές, πρωτεύουμε πανευρωπαϊκώς! 
Έχουν, λοιπόν, δικαίωμα να κατηγορούν;
Έξαλλου, ας μη βλέπουμε μόνο τα φανταχτερά σκεύη 
και άμφια, αλλά να πηγαίνουμε και σε άσυλα ανιάτων ή 
στέγες γερόντων τα οποία συντηρεί η Εκκλησία, να
 πηγαίνουμε να βλέπουμε ανθρώπους οι οποίοι αναλίσκονται 
κυριολεκτικά μέσα στην Εκκλησία, χωρίς να παίρνουν 
θεληματικά ούτε ένα μισθό, προσφέροντας το έργο 
τους για την ανακούφιση του πόνου των συνανθρώπων
 τους...
Τα πράγματα τα οποία έχει η Εκκλησία, τα χρησιμοποιεί
 κατά τον καλλίτερο τρόπο, χωρίς αυτό να αποκλείει τις
 εξαιρέσεις. Όπως στο ιατρικό επάγγελμα υπάρχουν καλοί
 και κακοί γιατροί, στον δικηγορικό κλάδο καλοί και κακοί 
δικηγόροι, στον εκπαιδευτικό υπάρχουν καλοί και κακοί
 διδάσκοντες, έτσι και μέσα στην Εκκλησία υπάρχουν
 ορισμένοι άνθρωποι οι όποιοι έχουν τα ελαττώματα τους. 
Πώς στον κύκλο των 12 Αποστόλων υπήρχε κάποιος ο 
όποιος ήταν προδότης; Έτσι ακριβώς και στον Κλήρο, 
μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν σκέπτονται 
όσο θα έπρεπε την αποστολή τους.
- Κάποιοι βέβαια θα ισχυριστούν πως το πρόβλημα, 
είναι πως αυτοί δεν είναι η εξαίρεση. Εξαίρεση είναι
 οι καλοί ιερείς.
Και απαντώ: Πού το ξέρουμε αυτό; Έχουμε, μήπως, 
στατιστικά στοιχεία; Συνήθως, το κακό είναι 
φανταχτερό. Ακριβώς επειδή ο Χριστός μας λέει
 «μη γνώτω η αριστερά σου, τι ποιεί η δεξιά σου» 
(Ματθ. ς' 3), δηλαδή να κάνεις την ελεημοσύνη 
σου κρυφά,
 να κάνεις το καλό κρυφά και να μη βγαίνεις να το 
διατυμπανίζεις, ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, το καλό
είναι κρυφό στην Εκκλησία κι αυτό το όποιο βγαίνει στη 
φόρα και γίνεται «σήριαλ» στις πρώτες σελίδες και
 στήλες των εφημερίδων, είναι τα αρνητικά. 
Μην ξεχνάμε: Τα πολύτιμα μέταλλα είναι πάντα 
κρυμμένα!
Οι νέοι μας πάντως ως ειλικρινείς ότι είναι, ας 
ψάξουν να βρουν τους καλύτερους κληρικούς και
 να συνδεθούν μαζί τους. όπως όταν αρρωσταίνουμε
 ψάχνουμε να βρούμε τον καλύτερο γιατρό, όταν 
θέλουμε να μάθουμε μια ξένη γλώσσα πηγαίνουμε
 στον καλύτερο φροντιστή, έτσι να κάνουμε και για
 την ψυχή μας. και μάλιστα πολύ περισσότερο γι’ αυτήν…

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ






Α΄ . ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. Βασιλείου Βολουδάκη


 Λάβαμε τήν παρακάτω πιστολή πό τόν ερισκόμενο αυτή τήν περίοδο μακρυάπό τήν θήνα π. Βασίλειο Βολουδάκη, τήν ποία καί δημοσιεύουμε:
 Σποράδες 7-7-2012


 Πρός τούς  πευθύνους τς  στοσελίδος
τς  Μητροπόλεως Γλυφάδας


 Ερισκόμενος μακρυά πό τήν  θήνα πληροφορήθηκα πό email το«ντιαιρετικο  γκολπίου» τι ναρτήσατε κείμενο-πάντηση σέ δημοσίευμα τοΠεριοδικο μας «νοριακή Ελογία», γιά τήν λη το ποίου εμαι πεύθυνος.
Πρόκειται γιά τό κείμενό σας «Περί  μοιοπαθητικς» το κ. Κωνσταντίνου Καρακατσάνη, Καθηγητο Πυρηνικς  ατρικς το Α.Π.Θ., πο ντικρούει τό δημοσίευμα τς «νοριακς Ελογίας» «  μοιοπαθητική στήν Παράδοση τςρθοδοξίας» το Κληρικο τς  . Μητροπόλεως Πέτρας  ρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Τροχαλάκη.
 ς πεύθυνος τς «νοριακς Ελογίας» ασθάνομαι τήν ποχρέωση νά κάμω τίς κατωτέρω διευκρινήσεις καί πισημάνσεις καί, παρακαλ, χάριν τς  ληθείας, νά δημοσιευθον μαζί μέ τό κείμενο το κ. Καρακατσάνη.
1. Τό Περιοδικό μας παραμένει σταθερά κατά τς  μοιοπαθητικς καί προσωπικά πογραφόμενος πό τς χειροτονίας μου, τό 1971, δέν παυσα νά ποτρέπω πό ατήν, σους μέ ρωτον. Καί μόνο τι  ρος «μοιοπαθητική» χει δημιουργηθε καί χρησιμοποιεται πό ποκρυφιστς, ρκε γιά νά μήν ναφερόμεθα σ’ ατήν ς θιασται της. ς  πισφράγιση τν γραφομένων μου σημειώνω τι πό τίς  κδόσεις «ΥΠΑΚΟΗ», πο τελον καί ατές πό τήν εθύνη μου, εχαμε κδόσει πρτοι τό κείμενο-καταπέλτη κατά τς  μοιοπαθητικς το γνωστο Καθηγητο κ.  θαν. βραμίδη.
2. Φιλοξενήσαμε τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου σέ χρο το περιοδικο μας μέ τήν νδειξη «λεύθερο Βμα τς  νοριακς Ελογίας» γιά νά καταδειχθ τι τό κείμενο δέν υοθετεται πό τό περιοδικό μας λλά δημοσιεύεται γιά νά προκληθ διάλογος σένα θέμα πο δημιουργε σύγχυση στό ρθόδοξο πλήρωμα. Δέν ρκεσθήκαμε δέ μόνο στήν νδειξη ατή, λλά προτάξαμε καί προλογικό Σημείωμα, στό ποο ξέθεσα τούς λόγους τς δημοσιεύσεως καί κάλεσα σέ διάλογο λους καί δίως κείνους πο χουνσχοληθε πιστημονικά μέ τό θέμα καί δέν υοθετον τήν  μοιοπαθητική.
3. Στήν κκλησή μας γιά διάλογο δέν νταποκρίθηκε  καθηγητής κ. Καρακατσάνηςφο δέν μς στειλε τήν πάντησή του στό περιοδικό μας, λλά τήν στειλε στήν . Μητρόπολη Γλυφάδας πρός νάρτηση, δίδοντας μμέσως πλήν σαφς τήν ντύπωση στούς ναγνστες του τι ασθάνεται ντίπαλος το περιοδικο μας, δεδομένου τι δένκαμε τήν παραμικρή ναφορά στίς διευκρινήσεις πο προτάξαμε το δημοσιεύματός μας.
4. Στό περιοδικό μας τονίσαμε τι γιά μς, πρωτεύει  πικράτηση τς  νότητος το  ρθοδόξου πληρώματος –πο τώρα δέν πάρχει ς πρός τό  θέμα τς μοιοπαθητικς–  καί γι’ ατό προέβημεν στή δημοσίευση το ρθρου το π. Χρυσοστόμου.
  κ. Καρακατσάνης, μως, φαίνεται νά πιστεύη τι δέν πρχε διχογνωμία τν πιστν (Κληρικν καί λαϊκν) ς πρός τό θέμα, λλά τι τό πρόβλημα  δημιουργήθηκεπό τό περιοδικό μας, γι’ ατό,  γράφει,  μετά τόν σχολιασμό του στό δημοσίευμα τοπεριοδικο μας: «Μετά τά νωτέρω πάρχει νάγκη  χι νά τοποθετηθε  πίσημη κκλησία –στά πλαίσια τς Ποιμαντικς Της Διακονίας– στό ρώτημα ν «μοιοπαθητική» εναι συμβατή μέ τήν (ρθόδοξη) Θεολογία Της;». ν δέν εναι ατό τό νόημα τν γραφομένων του, δέν θά πρεπε νά συγχαρ  τό περιοδικό μας πού εχε τήν τόλμη νά φέρη  στό προσκήνιο να θέμα-πόστημα γιά τήν πνευματική ζωή το λαομας;
5.   λήθεια, πάντως, εναι τι τό πρόβλημα εναι παρκτό. Πρέπει νά γνωρίζει κ. Καθηγητής τι σέ ρκετά Μοναστήρια τς Πατρίδος μας πάρχουν πολλοί Μοναχοί καί Μοναχές  –πάρχουν κόμη καί στό  γιο  ρος– πού τάσσονται ναφανδόν πέρ τς  μοιοπαθητικς καί τήν συνιστον νθέρμως.  λλά καί στή Θεσσαλονίκη, πού διδάσκει  κ. Καρακατσάνης, πάρχει Μοναστήρι διακεκριμένου Πνευματικο, πού διατηρε  μοιοπαθητικό  ατρεο!  ραγε, ατά δέν τά γνωρίζει;
6. Τό πρόβλημα τς  μοιοπαθητικς δέν λύεται μόνο μέ τίς  καταφορές το κ. Καθηγητο ναντίον τν συγγραμμάτων το γνωστο ποκρυφιστο Βυθούλκα (γιατί μόνο σ’ ατά τά βιβλία ναφέρεται καί, μάλιστα, παραβιάζοντας νοικτές θρες, φο π. Χρυσοστομος  ποδοκιμάζει ρητς καί  κατηγορηματικς τήν φιλοσοφία καί τήνπιχειρηματολογία τν ποκρυφιστν), οτε λύεται μέ τήν μφισβήτηση τς γνησιότητος τν συγγραμμάτων τν Ρώσων  γίων καί Πνευματικν Πατέρων. Γιά τή λύση τοπροβλήματος παιτεται πιστημοσύνη ληθινή, ρθόδοξη Θεολογία καί  ρθοδοξη νθρωπολογία.
Ατό πιχειρήσαμε μέ τό περιοδικό μας.  να διάλογο περιωπς. Γιά τήν  νότητα το  ρθοδόξου πληρώματος. Φαίνεται, μως, πώς δέν εναι ο συνθκες ριμες γιά τέτοιου εδους συζητήσεις λλά μόνο γιά ριδες καί διχαστικές ντιπαραθέσεις. Φαίνεταικόμη, πώς παψε πιά νά μετράη στούς πιτελικούς “πνευματικούς κύκλους” προϊστορία καί  στορία κάθε Κληρικο, δηλαδή τό ποιός πραγματικά εναι, λλά μετράει μόνο τό ν ατό πού πιχειρε γκρίνεται πό κάποιους!
Γι’ ατό, πειδή διαπιστώσαμε τι πλέον «οδέν φελε λλά μλλον θόρυβος γίνεται» καί τι  ξέλιξη το γχειρήματός μας δηγε ντίθετα πό τόν ρχικό μας σκοπό, δηλώνουμε τι τό περιοδικό μας ποσύρεται πλέον πό τήν προσπάθεια περαιτέρω συζητήσεως το θέματος.
Εχαριστ πολύ γιά τήν φιλοξενία
π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης


 Β΄.  καθηγητής κ. Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης
στειλε μέσως πάντηση:
                                                                                             Θεσσαλονίκη 9-7-2012
Σεβαστέ π. Βασίλειε, ελογετε·
Μόλις προχθές πεύθυνοι τς στοσελίδος τς ερς Μητροπόλεως Γλυφάδας μογνωστοποίησαν τήν πιστολή, τήν ποίαν ποστείλατε στό «ντιαιρετικό γκόλπιο» σχετικς μέ μέτερο δημοσίευμα περί τς «μοιοπαθητικς».
Κατ’ ρχήν –καί νευ περιστροφν καί δικαιολογιν– σς ζητ συγγνώμην, π. Βασίλειε, διότι, μολογουμένως,  πρτος ποδέκτης το μετέρου πονήματος θάπρεπε νά εναι  «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ».
Προκειμένου νά χετε κριβ εκόνα τν γεγονότων, τά πράγματα ξελίχθηκαν ςξς: Γνωστό μου πρόσωπο πό τήν θήνα –γιά τό ποο γνωρίζω τι χει εκολη πρόσβαση σέ πολλούς στότοπους καί στοσελίδες– μο γνωστοποίησε τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου Τροχαλάκη, τό ποο δημοσιεύθηκε στό Περιοδικό τς νορίας σας. Ασθάνθηκα τήν νάγκη νά συμμετάσχω στόν διάλογο ατό ς πιταγή συνειδήσεως,ς καθκον μου πρός τούς δελφούς Χριστιανούς, λλά καί πρός τή Διοίκηση τςκκλησίας μας (βλέπετε κατωτέρω). πέστειλα, λοιπόν, τό μέτερο πόνημα στό πρόσωπο, τό ποο μέ νημέρωσε, μέ τήν παράκληση νά τό προωθήσει· ποτελε δική μου παράλειψη τι δέν τόνισα (τό ενόητο), τι, δηλαδή,  πρτος ποδέκτης θάπρεπε νά εναι τό Περιοδικό τς νορίας σας· δέν πρχε κ μέρους μου πορριπτική στάση (οτε «ντιπαλότητα») πρός τήν πρωτοβουλία σας ατή, οτε –πολύ περισσότερο– περιφρόνηση.
Γνωρίζω πολύ καλά, σεβαστέ π. Βασίλειε, τή διχογνωμία,  ποία πάρχει μεταξύ τν πιστν (Κληρικν καί λαϊκν) γιά τό θέμα τς «μοιοπαθητικς». Οδόλως θεωρ«τι τό πρόβλημα δημιουργήθηκε πό τό περιοδικό (σας)».
ν προκειμένω, πιθυμ νά σς νημερώσω συνοπτικς γιά τά κάτωθι:
α) πρό δέκα πέντε καί πλέον τν λαβε χώρα στή Θεολογική Σχολή τς Θεσσαλονίκης μία νεπίσημη συνάντηση, στήν ποία συμμετεχαν «μοιοπαθητικοί»ατροί (λαϊκοί, λλά καί κάποιος κληρικός) ατροί, πανεπιστημιακοί καί νοσοκομειακοίντιτιθέμενοι πρός τήν «μοιοπαθητική» (μεταξύ τν ποίων καί  πογράφων) καί μερικοί καθηγηταί τς Θεολογικς. Διαπιστώθηκε δυναμία στοιχειώδους πικοινωνίας –τόσο πέμεναν στίς πόψεις τους ο «μοιοπαθητικοί»!
β) κενα τά χρόνια εχε ποσταλε πρός τίς τότε Διαρκες ερές Συνόδους τςκκλησίας μας φ’ νός μέν κτενέστατο νημερωτικό (καί πορριπτικό γιά τήν «μοιοπαθητική») πόμνημα το πανεπιστημιακο ατρο –νν Καθηγητο τςατρικς Σχολς το Α.Π.Θ. κ. ωάννου Κουντουρ, καί φ’ τέρου κτενές πόμνημαπογραφόμενο πό 4-5 πανεπιστημιακούς καί νοσοκομειακούς ατρούς μέ τό ποο κατεδεικνύετο τό συμβίβαστο τς «μοιοπαθητικς» μέ τήν ρθόδοξη πίστη.
γ)  δια μάδα τν πανεπιστημιακν καί νοσοκομειακν ατρν εχε ποστείλει πολλαπλ γγραφα πρός τό πουργεο Παιδείας, ταν τό τελευταο πεφάσισε τήν θεσμοθέτηση μεταπτυχιακο προγράμματος σπουδν στήν «μοιοπαθητική» πό τοΤμήματος Μηχανικν Σχεδίασης (!) το Πανεπιστημίου το Αγαίου μέ διδάσκοντες, οποοι οδόλως πληροσαν τίς παραίτητες προϋποθέσεις!
Τό τι  «μοιοπαθητική» εναι ποδεκτή πό ρισμένους Μοναχούς καί Μοναχέςν λλάδι, σφαλς τό γνωρίζω, πως καί τι ατή σκεται πό ρισμένουςερομονάχους, μεταξύ τνποίων καί  π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (γνωρίζατε τό τελευταο, π. Βασίλειε;).
Στό σημεο ατό πιθυμ νά σς νημερώσω τι, λίγες μέρες πρίν, λθε στό γραφεο μου  π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (παλαιός γνωστός μου –πρξε φοιτητής μας στήν ατρική Σχολή το Α.Π.Θ.), εδοποιηθείς πό κάποιο γνωστό του κληρικό γιά τόμέτερο δημοσίευμα. Μέ τόν π. Χρυσόστομο εχαμε μακρότατη συζήτηση. ………(παραλείπεται τό περιεχόμενο τς συζητήσεως λόγ το ξομολογητικο κατά τόνποστολέα χαρακτήρα της).
πως διαπιστώνετε, π. Βασίλειε,  ταπεινή συνεισφορά το πογράφοντος δένξαντλεται «μέ τίς καταφορές … ναντίον τν συγγραμμάτων το γνωστοποκρυφιστο…». Περαιτέρω, πως φάνηκε στήν πράξη (στήν πρόσφατη συζήτηση πού εχαμε) -καί μολόγησε  π. Χρυσόστομος- τόσο στήν λλάδα σο καί στή Ρωσίαπαντες εχαν ς διδάσκαλο τόν Hahnemann. Εδικότερα,  πό το π. Χρυσοστόμουποδοκιμαζόμενος λληνας, διδάσκαλος τς «μοιοπαθητικς, ΓΒ», πρξε διδάσκαλος το διδασκάλου το π. Χρυσοστόμου (Βασιλείου Λ. Φωτιάδη, ν Θεσσαλονίκη)!!!
Ατά, πί το παρόντος, π. Βασίλειε.
Μέ πολύ σεβασμό σπάζομαι τήν τιμία δεξιά σας
Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης

 

Γ΄ .  π. Βασίλειος Βολουδάκης νταπάντησε:


Σποράδες 9-7-2012

γαπητέ κ. Καθηγητά, Χαίρετε πάντοτε!

Σς ευχαριστ πολύ γιά τήν παντητική πιστολή σας καί σς συχγαίρω γιά τό χριστιανικό καί καδημαϊκό θος σας.
Τώρα τά πράγματα ξηγονται καί, δέν σχύουν, βεβαίως, καί κ μέρους μου πλέον, τά σα γραψα περί τς δυναμίας διαλόγου πί το θέματος.
Εμαι πρόθυμος νά μέ καθοδηγήσετε στό πώς θέλετε νά δημοσιευθον ο θέσεις σας στό περιοδικό μας, δεδομένου τι  ντίλογος εναι παραίτητος γιά τήν διασάφηση το θέματος.
Θέλησα νά δημοσιευθ τό κείμενο το π. Χρυσοστόμου διότι περιέχει νέα στοιχεα, πού δέν χουν καταπολεμηθεπως,  ταύτιση τς μοιοπαθητικς μέ Πατερικήατρική μέθοδο(!)   θέση του "τι δέν πρέπει νά χαρίσουμε στόν διάβολο ,τιγνοε  πιστήμη", θέση πού εναι μέν σωστή, λλά δέν ληθεύει στήνμοιοπαθητικήφο εναι καί λογικς δύνατον νά χουμε ατρικά ποτελέσματα –πού προκύπτουν πό χρήση συγκεκριμένων βοτάνων  φαρμάκων– καί νά -γνο ατρική τό π ς προέκυψε τό ποτέλεσμα!
πίσης, θέλησα νά λθη στό φς τό γεγονός τι  μοιοπαθητική σκεται ν κρυπτ σέ ρθόδοξα Μοναστήρια, πργμα πού δημιουργε πνευματική σύγχυση και οκογενειακά προβλήματα στούς πιστούς μας.
Τό νέο τεχος το περιοδικο μας θά κυκλοφορηθ, σύν Θε, τήν πρώτη Κυριακή το Σεπτεμβρίου λλά τήν λη πρέπει νά τήν χουμε κλείσει μέχρι τίς 10 Αγούστου.
Περιμένοντας νά μέ νημερώσετε σχετικά
Σς εχαριστ καί πάλι θερμά καί σς εχομαι καλό Καλοκαίρι!
Μέ διαίτερη τιμή
π. Βασίλειος Βολουδάκης

  Δ΄ . Νέα 
πάντηση το κ. Καθηγητο
Σεβαστέ π. Βασίλειε, ελογετε·
Σς εχαριστ πολύ γιά τήν πιστολή σας. Θεο θέλοντος, θά σς ποστείλω τό πρός δημοσίευση κείμενο (βελτιωμένο, λπίζω) στό Περιοδικό τς νορίας σας γκαίρως (πρίν πό τίς 10 Αγούστου), καθώς καί κάποιες σκέψεις μου γιά τή μορφή τς δημοσιεύσεως.
 Μέ πολύ σεβασμό σπάζομαι τήν τιμία δεξιά σας, ντευχόμενος, μοίως, "Καλό Καλοκαίρι".
Κωνσταντνος Γ. Καρακατσάνης
πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...